HITSIN KESÄFLUNSSA!
Huomenta kaikille! Nyt jaksan taas tulla koneelle kun alan selviytymään oikein iki-ihanasta kesäflunssasta...Ainoa huono puoli on siinä että ehdin tartuttaa koko meidän perheen...Kaikista kurjinta sairastelu on noilla kahdella pienimmällä! Tuo vajaa 2 vuotias, yleensä niin hyväntuulinen ja hymyileväinen hangon keksi, on vaan kitissyt 3 päivää, syö huonosti ja nenä on jo ihan rikki! Pikku-Joel on myös aivan tukossa, onneksi sentään ruoka maistuu kuten aikaisemmin....kiitos suolaliuostippojen, joita tipottelen juuri ennen jokaista ruokailua! Yöt menevät myös oikein hyvin, nyt meillä syöpötellään illan viimeiset noin puoli kymmenen aikoihin, sitten pikku herra siirtyy omaan pinnikseensä ja noin viiden minuutin päästä kuuluu rauhaisa tuhina! Aamun ensimmäiset syöpötellään viiden pintaan, kun isännän herätyskello soi, sitten päivä mennäänkin noin kahden kolmen tunnin välein. Tuota tukkoisuutta olen pyrkinyt vähentämään nostamalla pinniksen päätyä parilla pikku tyynyllä (siis patjan alle tyynyt!) ja laittamalla pieneen kangaspalaan ihan hippusen verran VICKS VAPORUBia ja kankaan lähelle vauvelin "hengittimiä". Isommilla sisaruksilla ja itselläni sekä miehelläni käytetään samaa ainetta rintaan ja selkään hierottuna. Eli ainakin yöt perheemme hengittelee suhtkoht normaalisti, päivät sitten aivan eri juttu! Räkää valuu, tuntuu jo, silmistäkin. Yskä riepottaa, mutta onneksi sekin irrottaa limaa...Joka paikkaa särkee ja vituttaa!
No mut kyllä tää tästä, mulla itelläni on nyt viides päivä flunssassa ja nyt tuntuu helpottavan! Eli lapsukaiset, jos samaa aikataulua käyttävät, tulevat päivän perässä! Onneksi pienimmäisellä ei ole yskää!
Hyh, olipa räkästä ja limaista tekstiä...sorry!Ihanaa kuitenkin kun säät ovat olleet mitä ihanimmat! Kesä tuli vihdoinkin tänne Etelä-Karjalaan! Hei ei täältäpäin olisi ketään muita, että voitais pitää kans tapaamisia?!=)
Kun nuo muut tapaamiset ovat aina niin kaukana!=(
Hei nyt täytyy pikaiseen kysäistä MUILTA JOILLA ON ISOMPIA VAUVOJA yksi pieni kysymys...Eli tältä mammalta on päässyt unohtumaan nuo uhmaikien alkamisiät.(tulipahan vaikeasti sanottua) Eli meillä tuo vajaa 2 vee on alkanut saamaan itkupotkuraivareita. Kaikki on vain EI kokoajan! Siis pari päivää raivareita ja sitten pari päivää on iloinen, ihana, toimelias pikkuvekkuli! Kuuluuko siis ikään, vai onko asialla kenties Hra Mustasukka? Isommilla sisaruksilla ei siis ole tullut tuollaisia oireita kun vasta 6-vuotiaana pojalla ja tytöillä 11 ja 13 nyt vasta esimurkku ja murkkuiän seurauksena! Eli TIETOA TARVITTAIS!
Nyt muutama kommentti lukemiini kysymyksiin... KYLVETYKSESTÄ... Meillä kylvetään joka päivä vannassa, juuri ennen viimeistä iltaruokailua. Olen kaikki lapset hoitanut samalla lailla, ja edelleen käyvät pienimmät kylvyssä ja suuremmat vähintään lämpöisessä suihkussa, ennen iltapalaa ja joka päivä. Pienimmillä käytän iki-herkkua, laventeli-kamomilla kylpyöljyä, luomusellaista. Auttaa vauvoja rauhoittumaan päivän tohinoiden jälkeen...Iho pysyy tosi hyvänä ja ainakin tällä kohta 2 vuotiaalla on ehdottoman tehokas unettaja...Useasti nukahtaa kesken iltavellin pöydän ääreen! Pikkuisimmalla melkein sama vaikutus. Ainoa huono asia on se, että noin parin kuukauden välein sitä täytyy tilata Espanjasta ja tulee postikuluineen melko tyyriiksi...Eli jos joku teistä tietäisi, mistä täältä Suomesta saisi samantyyppistä kylpyöljyä vauvoille, niin kertokaa ihmeessä! KAKKAAMISESTA... Meillä pikku herra kakkaa joka päivä ja aina ensimmäisen ja toisen aamusyötön välillä. Ihan pienenä tietenkin kakkasi melkein joka syötön aikana mutta nyt noin kk.n aikana on vakiintunut tällainen kakkarytmi!Sitten joku kyseli KAHDEN PIENEN KANSSA PÄRJÄÄMISESTÄ... Kyllä sitä pärjää, vaikka aluksi koville ottikin! Omalla kohdallani johtui tuo alkukankeus siitä, kun mies meni heti minun ja vauvan kotiutumisen jälkeen töihin. Ja jouduin heti alusta systemoimaan kaikkia asioita ihan uudella aikataululla. Onneksi on makuuasentoon menevät sitterit, leikkikehä, pinnasänky, vauvan vanna, lasten uima-allas, paljon kattiloita ja patoja jne...Mielikuvitusta saa käyttää runsain mitoin, että kummatkin pienet olisivat tyytyväisiä samaan aikaan!
Musiikki pauhaa suurimman osan päivästä, että kohta 2 vee ja 6 vee saavat tanssia sydämensä kyllyydestä silläaikaa kun äiti puuhastelee jotain kotihommia ja vauva nukkuu päikkäreitä tai on masullaan leikkikehässä! Tai sitten, kun 6 vee on ulkona isojen siskojensa ("ihanien/karmeiden murkkujen)kanssa, annan muutaman kattilan ja puukauhan musisoimista varten! Tai sitten sormivärit/vesivärit taiteilemista varten! IHANA KUVA MUUTEN OLIKO SE KREECHERILLÄ!
Oli jotenkin niin tuttuu...hihihih Ja sitten kun äiti leipoo, olen himoleipoja, vähintään joka toinen päivä pyöräytän edes ne sämpylät! Niin leipomiseen otan toiseksi pienimmän mukaan ja tykkää hirmuisesti tehdä käsillään"löllöpullia"! Ja tietenkin isommat sisarukset ottaisin mukaan, mutta kun nuo uhmat ja murkkuiän myrskyt vievät välillä muuallekin kuin äidin viereen leipomaan! :kieh: Siivoomiset ym kodinhoidot sijoitan hetkiin jolloin kaikki 5 lasta nukkuu! Ainoastaan pyykkäämiset ja astianpesukoneen täytöt ja tyhjennykset kuuluvat päiväohjelmaan! Eli aamulla aikasin tai illalla myöhään on koti siistinä ja tuoksuu TOLULLE! Eli näin meillä on menty ja toimii...
Nyt iski vade ja kahvihammasta alkoi kolottamaan! Lapset nukkuvat vielä kaikki, illalla siivottu koti... Joten tästä tää päivä taas alkaa. Lähetän muuten nuo 3 isointa tänään keräämään vattuja...njam...Saavat viikkorahoihinsa kivan lisän ja minä pääsen tekemään vadelma-piirakkaa ja jos onni oikein suosii, laitan osan pakastimeen! Lapsityövoimaa käytän, hyi minua!=)
Nyt hyvää ja aurinkoista päivää kaikille, jaksamisia vauvojen kanssa ja MANTSULLE voimia, ihan hurjasti voimia
:hug:
Tohina ja nuhatuhinaterveisin MHP :snotty:
Vielä nyt tässä kahvikupposen ääressä tuli muutama kommentipoikanen mieleen...Pepsukka, meilläkin on Joelilla tärkeää että peitto tai unirätti koskettaa kasvoja. Toiseksi nuorimmainenkin "nunnuttaa" peiton nurkkaa ennen nukahtamista. Eli on suloinen näky kun pikkumies ottaa siitä peiton tietystä kulmasta kiinni ja alkaa hinkuttamaan nenän alta, silmät lopsuu ja pikapikaa kuuluu rauhallinen tuhahtelu! SEKSISTÄ...Sitä meillä on harrastettu viikko synnytyksen jälkeen, liukkarin kanssa...nyt sitten ilman...kivaa ja ihanaa on, mutta kortsujen käyttö ärsyttää ja oksettaa...mutta minkäs, voit jälkitarkastuskin on vasta kuun lopuilla! Tuntuu siltä, että nyt vasta viidennen lapsen jälkeen minusta on tullut nainen. Siis sängynkin puolella, osaan nauttia seksistä nykyään paljon enemmän kuin aikaisemmin ja himot hyrrää koko ajan...
Uudestaan moimoit kaikille ja aamupuuroa keitteleen...ja pullataikinaa tekemään...Ainiin nuhahan lähtee n....malla! hahahahahhah, voi vinde et mä oon kyllä pervoäiti!Anteeksi kovasti!=)