~KesäMassut 2007~

Hih, täällä alkaa päänsärky helpottaa vihdoin! Makasin tuossa sohvalla ja 4-vuotias esikoinen tuli paijaamaan, sanoi, että paijaaminen auttaa. Ja ihme ja kumma: auttoihan se! (tai sitten eemulla otetut para-tabsit, mutta mieluummin ajattelen, että rakkaan lapseni hellä hoiva paransi)

Supistukset on napakoituneet aamun mittaan, mutta mitään säännöllisyyttä niissä ei ole ja kestoakin liian vähän, n. 15 sekuntia kerrallaan. Eli eipä tarvitse vielä hötkyillä. Meinasin nyt kuitenkin pyytää lääkäriä tsekkaamaan kohdunsuun tilanteen, kun kerran sinne polille tunnin päästä menen.

Sisille onnea matkaan! Jos vielä jaksat ja ehdit, niin ilmoita kun lähdet ka viimeistään sitten, kun kotiudut vauvelin kanssa.

Jotenkin ihan uskomaton fiilis, eilen vasta iskostui tajuntaan, että tuolla mun masussa on ihan oikea pieni ihminen, joka tulee asumaan meidän perheeseemme! Ja jo parin vuoden päästä taitaa olla melkoiset jalkapallo-ottelut tuossa pihalla, kun jätkät on 2-, 4- ja 6-vuotiaat... :heart: :heart: :heart:

Tuosta sukupuoliasiasta vielä, että myönnän kyllä, että sen ultrapäivän olin ihan oikeasti älyttömän pettynyt, kun tämä kolmaskin lapsi on poika. Olisi todella toivonut tyttöä, en siksi, että olisi pitänyt saada röyhelöihin pukea, vaan siksi, että minulla on erittäin läheiset välit omaan äitiini ja olemme tehneer kauheasti kaikkea kivaa yhdessä. Mieheni ja veljeni taas eivät ole niinkään läheisiä vanhempiensa kanssa. Mieheltäni kysyinkin, että koska hän on viimeksi tehyt jotain äitinsä kanssa, niin eipä tuo edes muistanut. Kuulemma joskus lapsena.
Mutta sitten tajusin, että eipä se tytön saaminen sitä takaa, että juuri kyseinen tytär haluaa tehdä kanssani mitään. Ja on minulla kuitenkin sisko, jonka kanssa voi sitten viettää leffailtoja ja Helsinki-päiviä. :D
Olen siis tällä hetkellä varsin ylpeä tulevasta äijälaumastani ja odotan oikeasti innolla niitä kesäisiä takapihan futisotteluita!

No, nyt menen ohjeistamaan isukkiani, joka saapui vahtimaan polikäynnin ajaksi noita isompia. Onneksi isäni on ymmärtänyt tehdä hyvän ammatinvalinnan: opettajana hän on lomalla ja lapsenvahtipäivystäjänä sopivasti koko kesän!

Kreecher jälleen...
 
Joskus ihan tän pinon alussa taisin ilmoittautua mukaan, mutta nyt oon vasta viime viikkoina taas aktiivitaustaillut tätä pinoa. Eli mulla on LA 29.6, kyseessä toinen lapsi (esikko syntynyt 07/04) ja ite oon syntyny -82. Perheessa vaikuttaa myös yksi aviomies ja koira.

On ollu jännää lukea täällä muitten oireita ja jakautumista. Itellä on kaikenlaisia oireita (tai sitten mä teen niitä...), mutta hassuin juttu on nyt tässä lähipäivinä ilmennyt. Ilmeisesti vaavi on jo laskeutunut reippaasti, koska nivuset vihloo ja kaikki pidemmät askeleet, jalan nostot, jne. missä lonkat liikkuu enemmän tekee kipeää ja lisäksi vauvan liikkuminen aiheuttaa vihlontaa alaselkään ja lantion seudulle. Onko muilla tällaista vihlontaa? Kun ei oikein voi suppareiksi mainita, mutta kipiää tekee kuitenkin.

Joo, mutta nyt siirryn tekemään ruokaa ja silittämään vauvan loput vaatteet kaappiin. Tsemppiä kaikille jakaantumaan lähteneille!!! :flower:
 
Onnea Katziinalle :flower: :flower:

Ja Sisille voimia matkaan :wave:

Mun veli kävi äskettäin, niiden perhe lisääntyy kanssa toisella vauvalla tammikuussa :) Ovat jonkin aikaa yrittäneet ja nyt tärppäsi :) Jotenkin tämä oma aika raskaana alkoikin tuntua niin kovin lyhyeltä, kun toisilla sinne on vielä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pitkä aika. Mitäs sinne juhannuksen käynnistykseen tulee, kolmisen viikkoa :D

Tulipas sitä hyvälle tuulelle, vaikka noita sisarusten lapsia onkin jo monta. Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin, yhtään ei käy kateeksi aamupahoinvointia kesähelteillä, esikoisesta tuli se kokeiltua. Yöks... siihen vielä se loputon väsy päälle niin avot!

Mutta onpa joku paikka minne taas lahjoittaa kaikki vauvan tavarat, tällä kertaa nämä oli vielä uutena ostettu kun kaikki sisarukset ja kaverit ovat ne kakkosensa tehneet jo parisen vuotta sitten.

Ei mulla muuta asiaa ollut, nyt lähdetään Plantageniin ostamaan mansikoita takapihalle.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille B)

Irmeli ja Pönä 39 ja 2
 
Onnea Katalle ja Katziinalle sekä heidän perheilleen!

Teppanalla oli ihana kesäkuva, tais olla vesi kylmää, ainakin poitsujen ilmeistä päätellen :)

Omaa napaa ja vaivoja:
Täällä alkoivat oireet heti kun kesäkuukin ja samana päivänä vauveli tuli myös täysiaikaiseksi, mutta nyt jo oireet hellittäneet. Viikonlopun ajan oli kovia menkkakipuja silloin tällöin ja vatsankovettumisia myös, mutta ei mitään ihmeellistä ja säännöllistä. Aika oireetta menty vaan tähän asti, niin kiinnitinpä noihin huomiota. Ainiin ja välillä pistää "vatsan alle", kuin olisi halkeamassa kahtia, onko nämä nyt niitä sukkapuikolla pistämisiä, joista joku puhui? Ikävämpi ja kiusallisempi juttu oli paise, joka tuli alapäähän kankkujen väliin. Mulla on joskus aiemminkin ollut sellainen, tais sillon olla jokin ärtynyt rauhanen (?), jonka lääkäri lopulta puhkaisi. Tämä häiritsi muun tukaluuden ohella kävelemistä, istumista, makaamista... Särki siis koko ajan ja normaalisti oleminen oli mahdotonta. Meillä oli sisko ja sen mies vkl:n maalaustalkoissa ja tunsin itseni hyödyttömäksi luuseriksi, kun en voinu mitään tehdä ja olin allapäin. Iki-ihana mieheni tosin lohdutti että minun tehtäväni on nyt kantaa meidän vauvaa ja se onkin tärkein tehtävä. On se ihana!
Eilen oltiin serkun valmistujaisissa Järvenpäässä ja heti ekalla vessareissulla huomasin vuotavani verta. Pikkarit ja housut ihan tahroilla ja päällä tietysti valkoiset pellavahousut! :headwall: :headwall: Onneksi oli sellaisessa kohdassa ettei näkynyt ulospäin. Ekaks en tiennyt mistä se johtui, mutta myöhemmin päättelin paiseen poksahtaneen ja se oli siitä.

Se vaivoista, eipä ne tainnu mitään isoja ollakaan, vaikka pe-la ei siltä tuntunutkaan! Jotain positiivistakin, olen nukkunut kaksi yötä ilman pissataukoja! Eilen heräsin klo 7, kävin vessassa, ja torkuin vielä klo 9:ään. Tänään heräsin ekan kerran vasta klo 8:30! Mikähän mua "vaivaa", normaalisti herään aina ei-raskaanakin klo 7-8 ja nyt raskauden viime viikkoina olen käynyt säännöllisesti pissalla öisin n. klo 4-5. Hih, en kyllä valita, varsinkin jos nämä ennustavat jotain vauvan rytmistä syntymän jälkeen. =)

Taas tuli omaa napaa (niin kuin mulla aina, sori :ashamed: ). Mä luen aina niin pitkiä pätkiä kerralla (nytkin yli kaks sivua) etten enää osaa/muista muille kommentoida, kun on lukenut niin paljon. Seliseli, I know... Anyway, kivaa viikon alkua kesämassuille!


T:Anskuli ja masuasukki 37+3
 
Ihana päivä jälleen tulossa. Juuri tultiin pyöräilemästä ja nyt jalat tarvitsee lepoa ja aurinkoa B)

Onnea Katziinalle tytöstä :flower:

Ja sisikin pääsi vauvanhakuun :heart:

Täällä vieläkin rauhallisin mielin eikä ole yhtään synnytysolo :D
 
Äitipoliterkkuja...

Vauva tällä hetkellä n. 3,6-3,7 kg, eli ei ihan mahdottoman suuri nyt kuitenkaan. Eli jos sitä painoa tulee tässä kohtaa n. 150g viikossa, niin eiköhän tässä kuitenkin jäädä alle neljän kilon.

Lääkäri kokeili kohdunsuuta hyvin varovasti, vajaa 2 cm auki ja kohdunkaula hävinnyt. Hellistä oteista huolimatta jäin sairaalan kanttiiniin kahville, kun supisteli niin julmetusti. Olisi ollut aika ankeaa ajella kotiin ja sitten kääntyä suoraan takaisin. :D

Nyt sitten vain odotellaan. Lääkäri epäili, että tuo viikon sisään syntyisi, mutta kirjallisena hän ei suostunut tuota lupausta antamaan!

Peppi Pitkäkorvalle tervetuloa joukkoon!

Ja Irmelille tädiksitulo-onnittelut!

Nyt lähden nauttimaan päiväunia: pojat nukkuu ja oma pää särkee vielä sen verran, että taidan käydä vaaka-asentoon ja napsauttaa silmät kiinni.

Kreecher
 
Täällä jälleen, hieman pökkerössä kolmen tunnin päikkäreitten jäljiltä... :D

Tervetuloa takasin myös Peppi Pitkäkorva! :) Mulla ainakin tosi tuttua tuo vihlonta... Tosin välillä vihloo, vaikka vauva ei liikkuiskaan. Ja reidet on hellänä!

Mut nyt syömään... Alkaa olla nälkä. :p
 
Sisi, jännää!!! Ties vaikka vaavisi olisi jo maailmassa, toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Anoppia juhlittiin sitten eilen rauhassa, suppareita, kipeitäkin, tuli kyllä pitkin päivää mutta eihän ne satunnaiset oikein riitä... :( Eilen oli tosiaan eka päiväjolloin tuli fiilis että "nyt sais jo alkaa tapahtua". Äiti ei paljon uskalla soitella kun pelkää että mun hermot menee kun ei mitään tapahdu., tosin kuopus nukkui vime yön tosi rauhattomasti, varmaan jäi juhlahumu päälle, ja ajattelin että kiva jos nyt synnyttämään joutuu, kehnosti nukkuneena.

Tänään taitaa tota maagista s-ssääkin olla tarjolla, mies alkaa olla vähän sen oloinen...On ollut vähän sellaisissa fiiliksissä että "outoa kun teitä on nyt siinä kaksi", ja halut eivät siksi ole olleet ihan ennallaan, itseä olisi kyllä kiinnostanut enemmänkin :D

Iltapäivällä lähdetään miehen veljen perheen kanssa piknikille mikäli mitään ei tapahdu, ties vaikka hellekävely panisi tapahtumaan...

Neuvolassa olin tänään, paino oli laskenut (siis turvotukset kai, olen ollut mansikka/ananskuurilla...),verenpaine 112/80, kohdunkaulan korkeus 37cm, tosin ei oma täti mittaamassa, oman tädin mittausten mukaan ollut kolme viikkoa samat 35cm, sydänäänet 120 luokkaa. Joten kaikki ok, ei voi kun odotella, perjantaina mahdollisesti uusi neuvola.

Nyt tuntuu kyllä kun olisi tullut pelkkää omaa napaa, mutta mua ainakin kiinnostaa teidän navat kovasti, siksihän täällä vähän ollaan että voidaan vertailla pohtia yhteistä tilaamme =)

T. Kolmonen, rv 40+3
 
Tulipas taas äitiyspolilla käytyä... onneksi verikokeissa ei ollut mitään häikkää, mutta paineet huitelee aivan pilvissä ja päänsärky on jokapäiväinen riesa.. lääkäri oli sitä mieltä, että eikun osastolle pakkolepoon, mutta taas näytin todellisen luonteeni ja kieltäydyin menemästä.. lupasin sitten harkita asiaa uudelleen, jos olo huononee vielä tästä :headwall: :headwall: viikon päästä sitten taas kontrolli ja loppuviikosta neuvolaan...
tää tilanne se jo eniten stressaa... kun mies on viikot poissa niin miten ihmeessä voisin edes mennä sairaalaan makoilemaan, kun jonkun täytyy vielä noi kolme hoitaakkin... et jotenkin tuntuu, että tilanne toivoton.. ja nyt kun saisi tulla vaikka heti tuo vauva niin eipä varmaan tule....
no tulipas taas vali vali, mutta fiilikset ei kyllä ole todellakaan mitkään parhaat ja olo on kuin hakatulla ja pirun hellekin vielä pukkasi päälle... :headwall: :headwall:
no toivottavasti muiden viikko alkanut vähän paremmissa merkeissä... hyviä vointeja vaan kaikille.... :wave:
jousimies-70 + typyasukki 37+1
 
Onnea Hilipatuiselle, Äippä-88:lle, Moonlight-80:lle ja Kata32:lle pojista ja Katti71:lle ja Katziinalle tytöistä!
:flower: :flower: :flower: Toivottavsti tuli kaikki viime kirjoittelukerran jälkeen vauvan saaneet huomioitua. Ja nyt onkin varmasti jo muillakin vauvoja sylissä, niin moni on lähtöä tehnyt!

Täällä ei kauheesti oo merkkejä havaittavissa, vaikka Toivon päivää vietelläänkin. Ja laskettuaikakin ois tänään. Noi PeppiPitkäkorvan ja Pikkumyyn vaivat tuntuu kyllä ihan tutuille, viikon on ollut vauva kiinnittyneenä ja sen kyllä huomaa kävellessä. Toisaalta kävelemäänkin oon taas päässyt hyvin, välillä tuntu että löystyminen aiheutti niin paljon kipuja että kävely oli ihan tuskaa. Eilenkin käveltiin ihanassa auringonpaisteisessa Naantalissa hissukseen melkein pari tuntia. Tuli vielä vedettyä illalla se viimeinenkin ässä hihasta (siivottua ja saunottua on tullu muutenkin), mutta eipä tuo kyllä mitään auttanut käynnistymiseen.

Masu on kaikkien mielestä poikamallinen, mutta tyttöä ultrissa on kyllä veikkailtu. Selästäpäin ei näy kuulemma ollenkaan masua. Näkyy tossa navasta ylöspäin vielä hiukan ruskeata viivaakin, pojasta oli kyllä paljon selkeempi. Eli tyttöfiiliksillä ite, mutta eiköhän tuosta pian selvyyskin saada. Ai niin ja leipälautanen pysyy kyllä hyvin masun päällä istuessa =)

Kauaa ei kyl pysty istuskelemaan enää paikallaan, sen verran tukala olo alkaa olla. Supistelut on vaan niin tehottomia vielä, että toivo ei oo kovin korkeella. Vaikka eipä niitä ennakoivia supistuksia välttämättä tarvi olla ollenkaan. Viimeeks käynnisty vesienmenoilla ja sitten vasta alkoi supistella niin että ne itekin selkeesti tunsi.

Jaksuja kaikille synnytystä odotteleville ja tsemppiä synnytykseen lähteville! Ja tietysti myös vauva-arkeen jo päässeille!

Nipsu78 ja pikkuinen tasan 40
 
Ihanaa kun tuli kunnon kesäkelit, on niin lämmintä ja vihreää että! Tämä on ihan meikäläisen lempparivuodenaika!

Moni on ampaissut synnyttämään, jännää. Kiva kun pino pysyy kasassa täällä odottelupuolella, pysyy paremmin kärryillä itse kunkin kuulumisista.

Tulin tuossa juuri rannalta makoilemasta. Oli ihanaa lötkötellä auringossa pitkästä aikaa, vaikka selkä tulikin kovalla makaamisesta kipeäksi. Ja se vesi, miten iiihana on pulahtaa hikisenä uimaan!

Täällä ei ole mitään synnytykseen viittaavaa ilmassa, mutta ei haittaa. Nautiskelen viimeisestä omasta kesälomasta pitkiin aikoihin, ja mieskään ei voi vielä jäädä isyyslomille, kun työurakka on vasta loppusuoralla. Kivuttomia suppareita on aika lailla jatkuvasti, välillä joku niistä vähän nipistääkin, mutta näitä nyt on ollut jo kuukauden. Lisäksi ovat tulleet parin viime päivän aikana menkkakivistykset supistusten välissä. Onneksi ei tee kovin kipeätä, että pystyy olemaan ja elämään ihan normaalisti.

En taas muista, mitä piti kommentoida... ngh. No. Ei voi mitään. Ai, jotain puhetta oli sukupuoliveikkauksista. Itsellä ja miehellä ei edelleenkään ole mitään haisua asiasta, mutta lauantaina saatiin kuulla ekat "varmat" tiedot kavereilta, jotka "eivät ole koskaan erehtyneet". Molemmat kyllä veikkasivat poikaa, saas nähdä mitä sieltä tulee.
 
Minäkin sitten päätin rekisteröityä, ymmärtääkseni muuten ei voi enää kirjoitella.

Testailen vaan tätä kuvajutskaa, profiilissa pitäisi olla kuva 1vrk:n ikäisestä prinsessasta...kohtahan tyttö on jo kaksiviikkoinen!

Paremmalla ajalla sitten lisää vauvantuoksuisia kuulumisia, nyt pitää kiirettä :)

Katti ja vauva 1vko5pv
 
Söpönen tyttö Katti71:lla!

Mulla on toi lievä migreenikohtaus tehnyt tosi huonon olon koko päiväksi. Yleensä rakastan auringossa oleilua ja mitä kuumempi, sen parempi. Nyt ei tee yhtään mieli edes pihalle, niin kaunista siellä kuin onkin. Jonkun aikaa tuossa istuin varjossa vahtamassa poikia, niiden on kuitenkin pakko päästä ulkoilemaan, hyppivät muuten ihan seinille...

Nyt syömään.
 
Jokunen sana maanantain kunniaksi...
On ollut vaihteeksi kärsimätön päivä: ei se meidän pieni vieläkään ole halunnut punkea pois masun lämmöstä ja turvasta. Erinäisistä syistä on itkettänyt niin, että silmät ovat turvonneet. No, keli on hieno ja köpöttely kesäsäässä vähän piristi. Ajattelimme huomenna lähteä käymään mökkisaaressa, kun ei tuo vauveli taida kuitenkaan ihan yht äkkiä syntyä. Hieman tietysti hirvittää, mitäs jos synnytys käynnistyykin juuri silloin kun olemme venematkan päässä mantereesta ja muutenkin hieman korvessa. No, kyllä tuolta mökiltäkin sairaalaan pääsee kolmessa vartissa.
Joku muukin oli miettinyt, millaisia sos.turvatunnuksia olisi tarjolla pikkuiselle tässä kesäkuun alkupuolella. Tuo 050607 olisi kyllä hauska ja helppo muistaa.
Poika/tyttöveikkauksistakin on ollut puhetta. Meille on kyllä aika ponnekkaasti veikattu vanhan kansan malliin poikaa niin mahan muodon perusteella kuin viivankin ansiosta. Myös ultrassa saimme lekurin veikkauksen, johon ei kuulemma ole välttämättä luottaminen. Tuota lekurin veikkausta en halua vielä paljastaa. Toivottavasti ihan pian saame nähdä pienokaisemme.
Voi, miksei sitä osaa olla kärsivällisempi!?
Tsemppiä kaikille, jotka painiskelevat migreenien tai loppuraskausvaivojen parissa! Ja iloista vauva-arkea vauvansa jo synnyttäneille!

Manteli ja Masu 40+2
 

Mahtavaa, enää korkeintaan kolme viikkoa siihen, että saa nähdä, millainen muksu tuolla masussa on majaillut syksystä asti. Laskettu aika on siis nyt sunnuntaina. Edelleenkään ei ole mitään merkkejä synnytyksestä -mitä nyt touhotan joka toinen päivä ja ryven möhköfanttiolossani joka toinen päivä. Tänään olen ollut energinen: leiponut pullia, laittanut kukkapenkkejä ja käynyt reippaan kävelylenkin.

Toivottavasti mun nykyinen yöunirytmi ei ole vauvan tuleva rytmi. Minä kun olen jo puolivälistä raskautta joutunut heräilemään vähintään viisi kertaa yössä erilaisten kipujen takia ja nyt loppuajasta kipujen, luojan kiitos vähennyttyä, pissareissujen takia. Pissareissut eivät tosin mua juurikaan haittaa, sillä vaikka yö olisi niin huono, että kävisin tunnin välein vessassa, ehdin nähdä paljon unia, sillä nukahdan välittömästi uudelleen. Vauvakin liikkuu yöllä vain harvoin, joten ehkä mulla on toivoa :).

Iik, on niin ihana ilma, että menen kyllä vielä vähän ulos tuusailemaan jotain. Kukat pitäisi ainakin kastella.

Mies on lähdössä huomenna vuorokaudeksi työreissuun. Vähän jännittää päästää, vaikkei mitään merkkejä ole ollutkaan. Etenkin yö yksin tuntuu ikävältä ajatukselta. No, mies voi perua reissunsa vielä huomenna iltapäivällä, joten eipäs nyt panikoida liikaa etukäteen.


Onnea kaikille jo vauvautuneille ja tsemppiä kaikille meille muille merkkejä vielä odottaville!
 
Tälläistä alapää asiaa kyselen tällä kertaa: Mulla on muutamien päivien ajan tuntunut pimpassa kummalliselta.Aluksi ajattelin et en ole sheivannu hyvin ja jokin karva siellä pistelee huulia..mutta nyt tänään sit tuntuu et oisko kirvelyä havaittavissa.Koko ajan sellainen hieman polttava tunne.
Mulla ei ole koskaan ollu hiivatulehdusta-voiko se tulla raskauden lopussa helposti?Ja mistä se ylipäätään johtuu? Valkovuotoa lisääntynyt vähän,mutta väriltään ihan normaalia.Näkyykö se neuvolan pissatestissä?Mulla ti aamuna neuvola,joten sillä asiasta kysyn,mutta ajattelin jos täältä kommenttia ennen sitä saisi.
 
Onnea vauvan saaneille! Olisihan se jo ihanaa päästä näkemään ja hoitelemaan omaa vauvaansa. Mutta hyvähän tuon vielä olisi masussa hetken aikaa vielä kasvaa kun la on vasta 29.6.

Tsemppiä vauvaa synnyttämään lähteneille!

Tervetuloa uusille ja uudelleen palstalle palanneille!

Kivahan tuo on jos jo vauvansa saaneet jaksavat tällä palstalla odotella loppukuulaisia tai jopa yli la:n meneviä. Kivampi sitten koko porukalla siirtyä uudelle palstalle!

Aivan mahtavat ilmat on olleet ja on tullut sitten paljon ulkoiltuakin. Vieläei ainakaan vatsan kanssa ole ollut liian tuskainen olo kuumuudesta johtuen.

Vauva mönkii kovasti vatsassa, välillä tuntuu että yrittää tulla vatsa läpi maailmaan! =)

äippä-77 Rv36+3
 
...hiivatulehduksesta jotain...

Ei näy pissatesteissä. Hiivatulehdus johtuu emättimessä luonnostaan asustavan hiivasienen liikakasvusta, ja tarvittaessa se voidaan todeta viljelyllä. Yleensä lääkäri kyllä näkee sen ihan katsomalla, hiivatulehdukselle on nimittäin tyypillistä haiskahtava valkovuoto, joka on vähän "ryynimäistä".

En tiedä voiko se kutista/pistellä ulkosynnyttimissä, yleensä kuitenkin emättimen sisäpuolella. Itse en ole hiivatulehdusta aina edes kutinasta huomannut, kerran vaan menin lääkäriin yhdyntäkipujen takia, ja hiivahan ne aiheutti.

Eli ota neuvolassa puheeksi! Kenkku vaiva kun on ollakseen, ja sitäpaitsi helppo hoitaa pois.

En muuten jostain syystä saanut masukuvaa laitettua. P... näiden sivujen kanssa!
 
Taas yksi neuvokäynti takana - enkä kyllä halua enää ensi viikolla mennä sinne, vaan mieluumin synnyttämään... ;)

*RR 128/68 (korkeampi kuin mulla yleensä, mutta johtui varmaan siitä, että täti käytti tällä kertaa digitaalista mittaria)
*Hb 130
*pissa puhdas
*turvotus +
*painoa oli tullut vain 500g/vk eli nyt kiloja kertynyt tässä raskaudessa 13,8.
*sf-mitta kolmatta viikkoa sama eli 33cm, joten masu on nyt varmuudella laskeutunut
*satuaarre raivotarjonnassa ja syke 126-130.
*terkkarin arvio vauvan painoksi on 3400-3700g (tosi iso kokohaarukka mun mielestä, mutta... :eek: ).

Kreecherin vauva on näköjään arvioitu samankokoiseksi kuin meidänkin eli toivotaan, että meille molemmille tosiaan syntyy maximissaan nelikiloinen vauva. :hug:

Vauvauutisia innokkaasti odotteleva Riina-Niina ja satuaarre 38+6
 
Täällä ollaan niin väsynyttä, niin väsynyttä... Aamulla siis nukuin oikein hyvät kolmen tunnin päikkärit, vaikka yökin meni rauhassa ja hyvillä unilla. No, piti silti miehen töistä tultua käydä uinumassa vielä puolitoista tuntia, kun en hereillä meinannut pysyä. Nyt on sit jo pirteempi olo... Jopa pupuilla joaksoi. :p

Mun piti leipoo lisää sämpylöitä tänään, mut väliin jäi... Huomenna sit, jos ehjänä olen. Ton runsaan nukkumisen takia elättelen vähän toiveita synnärille pääsystä aamuun mennessä, kun juilinta on taas seurana. Suppareita on kyllä harvakseltaan... Pöh. Mut ei tässä hätää... Asennekysymys pitkälti.

Jousimies70... Sulla on nyt tosi kurja tilanne. :( Mut jospa se kipuilu ja muu tosta vielä helpottaa, että jaksat sit synnytellä. Koitahan ottaa rauhassa, vaikka on lapset siinä hoidettavana. Voimia! :hug:

Katti71... Ihana suloinen tyttönen siellä kuvassa! :D Mä haluun kans oman nyytin syliin ihasteltavaks... :heart: Tosi kiva, kun laittelette noita vauvakuvia... On niin ihania kaikki. :)

Istuminen alkaa taas sattua, joten siirryn pötkötyksen puolelle tms. Hyvää vointia kaikille ja kauniita unia!

PikkuMyy-80 ja poikanen 39+3 (taas ) :ashamed:
 
Siis voi...PRKL!!!

Kirjoitin pitkän jutun, oikein kommenttejakin ja sitten aloin kopioida vanhasta tottumuksesta (vaikka uuden palstan aikana ei ole teksti hävinnyt kertaakaan). Maalasin tekstin ja piti klikata "kopioi" niin osuikin vahingossa "liitä" -palkkiin. Eli sinnehän se katosi.

Ja nyt ahistaa jo tää istuma-asento, joten taidan palailla astialle huomenissa. Jospa joku olisi silloin saanut 050607-vauvan! (vaikkei varmaan siihen hätään pääsekään asiasta ilmoittelemaan...)

Kiukku-Kreecher
 
Onnea Katziina "Paavo"-tyttösestä! :D :flower:

Sisilläkin taitaa olla jo vauva vierellä tuhisemassa =) Jännää kuinka noita vauvoja vaan tupsahtelee!

Tervetuloa uudet tai pitempään taustalla pysyneet! Peppi Pitkäkorvan vihlova kipu kuullostaa tutulta...

Katilla on aivan ihana tytöntyllerö profiilissa =)

Mun mahaa on pariin otteeseen kommentoitu poikamahaksi, vaikka ollaan kyllä kerrottu, että ultran perusteella olisi tyttö tulossa. Kyllä tää masu kasvaa edessä poikamaisesti, mutta ei ihan niin selkeesti kuin esikoisesta, joka siis oikeastikin on poika =) Ennen ultraa mulla oli vähän kumpaankin sukupuoleen aavistusta aina oireista riippuen. Ehkä sittenkin enemmän poikafiilis... Kumpikin olisi ollut ihan yhtä tervetullut!

Meillä kanssa poika kävi tänään heittämässä talviturkin tossa viereisellä uimarannalla. Oli aivan innoissaan, eikä pelännyt yhtään vettä! Viime kesänä tilanne oli vielä se, että pojan sai puoliväkisin dipata veteen ennen kun keksi, että siellä onkin kiva polskutella... Myös mun turvonneet jalat pulikoi mielellään rantavedessä, joka iltapäivällä oli tosi lämmintä!

Mä sain sellasen ahaa-elämyksen tossa iltapäivällä.. :ashamed: Mies sanoi, että kahvia täytyy ostaa, kun parin viikon päästä täällä ramppaa porukkaa kuin pyhiinvaelluskohteessa. Jouduin hetken aikaa kelailemaan ennen kun tajusin, että niinpä tietenkin vauvaa katsomassa! Jotenkin se "pari viikkoa" kuullostaa niin älyttömän lyhyeltä ajalta! :eek: Mies sai jo vanhat maalit pois esikoisen jäljiltä vaaleansinisestä pinniksestä ja suunnitteli huomenna maalaavansa sängyn valkoiseksi. Huomenna olisi tarkoitus ostella tutteja, liivinsuojia ym. pikkutavaraa ja sitten alkaa olla kaikki valmiina! Jotain pientä, niin kuin sairaalakassin ja pojan hoitokassin pakkaaminen on vielä tekemättä.

Huomenna olisi neuvola.. Mitäköhän puntari sanoo tosta turvotuksesta..?

Tulipas taas aiheesta toiseen pomppiva omanapa-painotteinen teksti! Ei kai siinä mitään. Teidän samanlaisia on aina yhtä kiva lukea =)

-ebbuliini ja neiti rv 36+4-
 
Mulle on myös sanottu, että on selkeä poikamasu, kun takaapäin ei (mukamas) yhtään näe että odotan... Ei, vaikka kilojahan mulle on tullut kaiken kaikkiaan sellainen 22kg!!! :whistle: Edellisistä tuli vain 12kg ja sitten olikin urakkaa pitää painonsa kurissa raskausajan jälkeen, paino olisi nimittäin pudonnut ties kuinka alas.. Pojan jälkeen painoin ristiäisissä 49kg, eli tosi vähän...

Pompulalle piti sanomani, että pyydä ihmeessä labraan lähete, että katsovat tuon hiivan ja sitten emätintulehduksen. Mulla oli elämäni ensimmäinen joku emätintulehdus alapäässä puolivälin jälkeen ja se tuntui tuollaisena tosi, tosi pienenä poltteena, sekä sitten se tietty laukaisi niitä supistuksia, jotka oli tosi kovia siellä yhden vkon verran ennen kuin vaiva selvisi..

Niin, ja omaa napaa:
Täällä ollaan siis edelleen, eilinen hieronta teki sen verran, että aamulla suppaili kivasti, mut eipä oikeestaan sen jälkeen.. Taas hiipui, mälsää...
Nyt ajattelinki taas mennä siivouksen päälle saunaan, jos vaikka..
Huomenna olisi kans neuvola ja luulen, että turvotuksesta tulee nyt huutia ja aikalailla...! :| Mun ei edes kintuista näe niitä luita, mitkä yleensä ainakin mulla törröttää vähän liiankin rumasti, kun on normisti niin ohkaset nilkat.. Ja aamusin hyvä että saa käsiä nyrkkiiin ja nivelet särkee.. Tämäkin tuli raskausvaivaksi vasta nyt kolmannella kertaa.. Saanpahan "nauttia" viimeisestä raskaudestani siis "täysillä"!! :kieh:

Joo, no mies kyttää vieressä, jatkentaanpa toisella kertaa..

Jonna ja pikkuinen 38+3
 
Juu, kyllä ne mun eiliset päikkärit tuli tarpeeseen, vaikka täällä edelleen oonkin. Siinä 10 aikaan illalla alko suppailla aika napakan menkkajuilinnan kera ja sitä on jatkunu säännölliseltä vaikuttavana tähän asti. Oli siis nukkuminen vähä sellasta torkkumista enempi. Mies lähti normaalisti töihin... Soitan sit takas kotia, jos tarve tulee. Poikanen on hämäläinen...

Ajattelin nyt sitten kohta alkaa väsätä niitä sämpylöitä ja ihan tupla-annosta, ettei heti lopu. Virtaa siis tuntuu olevan ihan kohtuullisesti. Huomenna olis neuvola, mut se terkkahan sano ettei usko mun olevan ehjänä enää... Jännäks menee. Soitan varmaan tänään siltä mielipidettä, kun en synnärille kehtaa... Jänskättää se millon on hyvä lähtee, kun on tässä nyt muutaman päivän jahkaillu. (Nostaa varpailleen nyt se mun uni nopeesta synnytyksestä ja mutsi kurja onnistu ruokkimaan sitä hermoilua.)

Mut ei tässä vaiheessa kummempia... Yritän jossain vaiheessa malttaa selata noita teidän viestejä uudestaan läpi, jos jotain oleellista on jääny kommentoimatta. Mukavaa päivää kaikille!

PikkuMyy-80 ja poikanen 39+4

*Muoks* Piti muuttaa tota suppailujen alkuaikaa, vaik ei kai se niin tarkkaa... Olinki alkanu kellottaa jo kympiltä, joten sillonhan ne sit alko.
 

Yhteistyössä