~KesäMassut 2007~

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 13:39 Myös vieraana vielä kirjoitti:
Muutes, mielipideoikeuttahan Ellis taisi juuri puolustaa. Eli siis KAIKKIEN mun -myös vieraiden- ymmärtääkseni! Mikä se sellainen mielipiteenvapaus on joka koskee vain tiettyjä..?
Kuten aikasemmin kirjotin, näkemyksiä / tulkintatapoja on monia. Mä tulkitsin niin, että pinolaisilla = kesämassuilla ei olis mielipideoikeutta ns. "ulkopuolisten" kommentointiin.

Ikäkysymykseen sanosin, että en ole perehtynyt... Käsitykseni kuitenkin on, että aika sekalainen seurakunta on muissakin foorumeissa (ainaki sen perusteella, mitä ite oon huomioinut). Voisko siis sun mainitsema "sisäänpäin lämpiävyys" johtua juttujen sisällöistä ja kommentointien sävyistä?

Ja mitä sitten, vaikka tää porukka oliskin "sisäänpäin lämpiävä"? Onko siinä jotain pahaa, että kokee pinoon kuuluvat omaks porukaks ja muut ns. ulkopuolisiks? Täällä on lämmin ja kannustava henki oman porukan kesken (tuostakin sanamuodosta varmaan saan *piip* niskaan), joten onko ihme että ulkopuolisten pätemään tuleminen ärsyttää?

Jos joku aikaisemmassa vaiheessa raskautta oleva haluaa jotain meiltä kysyä, niin siitä vaan. Se on täysin eri asia kuin pään aukominen. Ja jos pinolaisten mielipiteistä muut provoutuu, niin se ei ole meidän ongelma... Meillähän on samalla tavalla mielipiteisiimme oikeus. Toistan vielä: Mikäli ei mielipiteet miellytä, ei kukaan pakota niitä lukemaan. Riittää tässä foorumissa varmasti muutenki tarpeeks luettavaa ja kommentoitavaa. Joka paikkaan ei ole pakko näppejään pistää.
 
Wow, täällähän kuhisee!

No, lusikka soppaan vaan! Tässä tuumin itsekseni, että lukekaa pois vaan, vieraat ja tutut ja jos tulee tunne, että huvittaa kommentoida, niin sopiihan sekin. Lähtökohta tähän "harmaiden" viestittelyyn tuli ihan hyvin esille PikkuMyyn tekstissä, eli se, että joku tulee tänne pätemään ja esittämään kovin kärkkäitä mielipiteitä, ei tunnu kivalta erityisesti siksi, että tämän pinon kommentointityyli on ollut mielestäni erittäin huomaavainen ja lämminhenkinen. Jos kysäisen tuolla Mitäs nyt? -puolella vaikka niistä kotiintulovaatteista, en koe mitenkään loukkaavana, jos joku sieltä pamauttaakin, että "etkö nyt hyvä ihminen tajua, mitä vauvalle puetaan päälle", koska siellä liikkuu kaikennäköistä kommenttia. Täällä taas vastaukset ovat olleet aina asiallisia ja kauniisti muotoiltuja, vaikka asioista ollaankin joskus oltu eri mieltä. (enkä nyt tarkoita, että se vieraan kommentti vauvan kotiintulovaatteista olisi ollut jotenkin asiaton, kunhan nyt vaan otin esimerkin)

Käyn minäkin pyörimässä muissa pinoissa. On kiva käydä kuikkimassa esim. maaliskuisten synnytyskokemuksia. Lapsettomuuspuolen jututkin kiinnostavat, koska siinä tulee aika nopeasti perspektiiviä asioihin: osaa kummasti arvostaa näitä omia poikasiaan, vaikka joskus riiviöitä ovatkin. Silti ei kävisi mielessänikään kirjoittaa lapsettomuus-palstalle, että meilläpä on kaikki kolme tärpännyt tosi nopeasti! (ok, oli aika karrikoitu esimerkki...)

Jos tästä halutaan suljettu foorumi (esim. noiden kerhojen kautta) niin olen ilman muuta mukana. Kirjautuminen vaan on usein niin hankalaa, kun palsta tökkii, että helpompaa olisi pysyä täällä julkisella puolella. Itse en ainakaan koe laukoneeni mitään niin henkilökohtaista, etteikö sitä voisi muut lukea. Epäilen, että sellaiset tutut, joiden en halua minua täältä tunnistavan, eivät edes tiedä jonkun kaksplussan keskustelupalstan olemasssaolosta. :whistle: ;)

Oho, tulipa paasattua... Hauskaa lauantaita -ihan kaikille!

Kreecher ja Antero 29+1
 
Aurinkoista päivää kaikille kesäisille odottajille.

Juhlat pystyyn, Tulin tarjoilemaan ihanaa suussa sulavaa suklaakakkua ja mansikkamehua, olkaa hyvät. Tänään on sitten tasaviikko kestit eli 30 täynnä :D ei ois alussa uskonut miten nopsaan se aika meneekään.

Ihania masukuvia teillä, en ole itse saanut aikaiseksi ottaa joten tyydyn ihailemaan muiden kuvia.

terkkuja ja jaksuja kaikille tasapuolisesti tinzu ja toivo rv 30

 
Ellis
Joo, en mä ainakaan halua täällä palstalla enempää häirköidä ketään, enkä halua loukata tai siis tuoda tänne mitään ikävää ilmapiiriä. Halusin vaan sanoa, että pisti silmiin että vieraana tai harmana liikkuminen täällä on "ärsyttävää" ja että täällä liikkuu vakkareiden mielestä "ulkopuolisia" jotka "pistävät nokkansa tänne".. jne. Ja ihan vaan halusin puolustaa siis mielipiteen vaihtoa kaikkien kesken ja vapaata sanaa. En missään nimessä puolustelisi kenenkään tökeröjä ilkkumisia kuten noita edellä mainittuja esimerkkejä, joita olen juuri tuolla jossain nähnytkin.. tottakai kannustava ilmapiiri ja myönteinen on odottajien kesken tosi tärkeetä! Ihmetelin vaan, kun tulin lukemaan ja täällä halutaankin olla vain inside-club eikä mikään avoin foorumi. Ei tosiaan kauheesti innostanu kirjautumaan...
 
Hei taas!

En jaksa kommentoida tuota meneillään reihuvaan 'me ja muut'-keskustelua, yritetään nyt vaan säilyttää tän pinon mukava fiilis, jookos?
Anyway, tuli just Lapsi2007-messuilta, Ja huh! Väkeä oli aivan tajuttomasti ja onneks meidän ei vielä tarvinnut lähteä vaunujen kanssa, olis ehkä ollut parempi jos siellä olis ollut kiertosuunnat kaistoinenne ja liikenteenohjaus... Ostetttiin messutarjouksesta viimeinen puuttuva välttämättömyys eli turvakaukalo, puna-musta Britax baby safe. Ja puuleluja, kestovaippakankaita, bambuinen ihana kapaloliina, kirja imetyksestä jne... Niin ja siellähän oli sitten esillä livenä äitiyspakkaus 2007!! Siinä Kelan pöydällä oli pieni ständi, jossa kerrottiin uuden pakkauksen tulevan jakoon toukokuussa, sen suuremmin tarkentamatta. Mutta siis ei ennen sitä, eli kukaan meistä ei tule sitä saamaan. Esillä oli itse laatikko, jossa oli lakanat (Tummia isoja eläinkuvioita, mielestäni vihreäsävyiset), pyyhe (keltareunainen) ja osa vaatteista, oli mm. ruohonvihreät puolipotkarit ja niiden kanssa vihreä-valkoraidallinen kietaisupaita. Muuten kaikki oli sitä monien kaipaamaa haaleanvaaleeta unisex beige-keltaista, haalarikin oli yksivärinen ihan vaalea... Niin ja sellaista vaaleeta persikan tapaista oli jonkun verran. Vois kai sanoa, että 2007 pakkaus on ainakin vähemmän poikamainen kuin 2006. Oli se nätti, mutta oon ihan tyytyväinen siihen, jonka jo sain, tykkäsin esim. haalarista enemmän.
Muuten kuuluu vähän heikkoa, oon toista viikkoa saikulla, kun alko yks päivä töissä hengästyttämään ihan hirveesti vaikka olin ollut istualtaan jo tovin, tuntui ettei saa henkeä ja kädet puutuu. Inha fiilis... No, ei muuta kun terveysasemalle ja niinhän sieltä löytyi joku virusperäinen hengitysteiden tulehdus. Viikko lepoa. Olo ei kuitenkaan parantunut viikossa kun en meinannut lopulta saada edes koneellista pyykkiä narulle ilman kauheeta puuskutusta. Takaisin lääkäriin ja selvis sitten että hemoglobiini oli tippunut viikossa melkein 10 pojoa eli lähelle sataa. Toinen viikkoa lepoa ja tehostettu rautakuuri... No, kun saikku loppuu niin onkin jo pääsiäispyhät ja kattelin just, että sen jälkeen olis töitä enää kolme viikkoa!!!! Jeee!! Ja kahden viikon päästä saadaan meidän uuden ihkaoman kotipesän avaimet, vähänkö ihanaa!

onnellista ja odotuksentäyteistä kevätpäivää kaikille!

Sini ja Toivo 30+3
 
SISI: Me käytiin jo eilen lapsimessuilla mamma porukalla ja aamupäivästä oli ihan tajuton ruuhka... Ei meinannut eteenpäin päästä ja minua ahdistaa jo pienempikin ruuhka. Mutta iltapäivällä oli jo tilaaa ihan sopivasti. Ihan totta joo, oltiin ja kierreltiin siellä kokonaista SEITSEMÄN tuntia... :D Mutta kun porukan ikäjakuma on 2 kk-36 vuotta voitte kuvitella että katseltavaa riitti ja syötiinkin siellä välillä.
Minusta se uusi äippäpakkaus oli ihan "Kiva", melko luonnonläheisiä värejä... vihreää, ruskeaa jne.

 
Moi

Mun ois tehny kauheesti mieli mennä sinne lapsi-messuille mutta mulla tulee ahdistus jo normaalina viikonloppuna kauppakeskuksessa, kun väkeä on niin paljon... Ei siis mun paikka tuommoiset messut.

Isin50-vuotisjuhlissa oli kivaa, olisi tehnyt mieli olla pidempäänkin, mutta lapsenvahdille tuli luvattua kotiinpääsy yhdeltätoista. No, hyvä niin, pojat heräävät kuitenkin aamulla liian aikaisin.

Ja nyt taitaa tämäkin täti painua pehkuihin! :)
 
Pakko itsekin ottaa kantaa tuohon ulkopuolisten kommentointiin. Eli mua ei haittaa, jos tätä ulkopuoliset lukevat ja esittävät omia mielipiteitään. Olen samaa mieltä siitä, että jos ei kestä internetin julkisuutta, niin täytyy kirjoitella suljetussa foorumissa. Näissä keskusteluissa ei mielestäni ole kukaan kirjoittanut asiattomasti, joten mielestäni kärpäsestä on nyt tehty härkänen. Ketään siis loukkaamatta...Kai tämäkin on luonnekysymys, kuka ärsyyntyy.

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Sokerirasitus meni heittämällä läpi, ja nyt muutenkin olo on jotenkin rauhallinen, joten nautiskellaan nyt tästä vaiheesta.

T.auramaria rv29+3
 
Hei kaikille pitkästä aikaa---tai siis tuntuu ainakin siltä vaikka viikko enintään väliä ollut kommentoimisissani.Tää palsta vaan aktivoitunut niin mukavasti,et nytkin 6sivua sain ensin lukea että pääsin selville mitä teille kuuluu.. =)
Synttärionnitteluita muutamille ja voimia Pepsukalle :flower:

Ostin eilen paljon namia virpojia varten-no sitten kun valvoin myöhään niin nukuin monien heräilyjen jälkeen 10.30 eikä virpojista ollut tietoakaan.Vain avokkini kummityttö/siskon lapsi kävi-no häntä onnistikin sitten muiden lasten edestä :LOL: Kai ne lapset karttanu meitä kun uusia ollaan tällä seudulla-no joudun sit taas nameja popsiin-se kun niin työlästä mulle =) Nyt soi ovikello--5 virpojaa,,yksi poika joka sitten kahmi tyttöjen patukat kasiinsa ja hölisi omiaan kun tytöt lorua luki-reilu kaveri:)

Eilen tuli huoli kun vauva ollu tosi hiljainen..ja ei tänä aamunakaan ole mitään isoja liikkeitä tuntunu.. :( Kuten joku teistä oli laittanut et välillä hiljaisempia aikoja,mutta kun ei saa mielen rauhaa..Ti olin neuvolas ja kaikki ok-sf 24 ja viikkoja 30+2..eli ihan kohtalaisesti kayrällä menee kasvu.Syke taisi olla 150.En päivisin aina liikkeitä töissä tunne,kun seison,mutta iltaisin makuulla melskannu enemmän..Tosin voi olla et vauva kääntynyt taas sillein ettei kylkeen enää potki vaan pientä tönäisyä tuntuu pikkuhousujen rajalla alamahalla.
No kuunnellaan kehoa rauhassa.

Liikelaskenta lapun antoi terkka,mut en osaa määritellä et onko jokainen oma liike,kun normisti 10-15/h niin mulla jo 15/½h...sinä päivänä kun jaksoin laskea..Olen ollu aikas poikki,kun ilta/keskipvä työvuoroissa ke asti ollu..

Soitin pe terkalle,kun semmosta outoa kipua tullu 3 eri kertana 2pvän aikana..Siis lenkin puolesta välistä asti saatu oikealle alamahaan,niin että aina välilä paikalla seisoskelin/istuin bussi pysäkeillä..jos käveli kipu yltyi..tätä oli joskus aiemminkin..kätilöopiskelija vastas puhelimeen ja epäili kasvu kivuksi/ei osannu sanoa mitään..
En vieläkään varmaan tiedä mitä on supistelu,joten en osaa liittää asioita tiettyyn juttuun..vaikka ton kivun yht.maha kyllä oli kovana.Pomokin tokas,et tiedätkö sä mitä on supistelu?(kun sanoin et tollasia kipuja ollu)-höh..tuli taas sellainen olo et mistäs mä mitään tiedän.

nyt pyykit laittaan ja sit lenkille
 
Naru ei kirjautuneen
Iloisia palmusunnuntaifiiliksiä :flower: :flower: ja pääsiäisraekarkkeja kaikille!

Pidetään me vaan palstan hyvää fiilistä yllä eikä provosoiduta tämän enempää...

=)

Joku tarttui aiemmin tuohon ruokahalujuttuun, (enpä taas muista kuka, mutta sinulla oli ruokahalu hukassa ja muutenkin vissiin kurja olla, voimia sinulle :hug: ). Pitää siihen kertoa oma toisenlainen versionsa, - on nimittäin ruokahalu kasvanut ihan valtavasti, tekisi mieli syödä KOKO AJAN. Aiemmin on tehnyt mieli vain terveellisiä vihanneksia eikä oikein mikään makea ja rasvainen ole maistunut, painoa on toki silti tullut ihan "kiitettävästi". Nyt söisin ihan mitä vaan, erityisesti keksejä ja pullaa, mutta kun EI MAHDU. Jos syön normaalin annoksen ruokaa, tulen niin täyteen että oikeasti sattuu. Ja silti tekisi ihan jatkuvasti mieli puputtaa jotain. Millähän tätä ruuan himoa hillitsisi, ei ole kiva tuskailla täpösen täynnä vauvaa ja ruokaa jota ei voinut mitenkään olla ottamatta vähän vielä ja jälkkäriä päälle...

Naru 28+6
 
Hei vaan (taas...) ja herkutonta huhtikuuta! ;) Kolmas vuosi, kun meinaan sellaista viettää ja täytyy sanoa, että aika tiukille on vetänyt tämä päivä... Isän juhlista on jäänyt kaikkea hyvää yli ja virpojia on käynyt tasan yksi. Palkkoja on vaan varattuna ihan kauheasti... No, vielä olen itseni hillinnyt. Rehellisyyden nimissä on tunnustettava, että mun noi kaksi aiempaa huhtikuuta ei ole täysin herkuttomia olleet...
En myöskään sovella nollalinjaa kyläillessä, koska henk.koht mua harmittaisi kauheasti, jos ensin leivon selkä vääränä vieraille pullaa ja sitten he kieltäytyvät sitä syömästä. Määrää vaan rajoitan, enkä herkuttele "omalla ajallani".
Muita rohkeita mukaan lähtijöitä? :whistle:

Pojat päiväunilla, ihana rauha ja hiljaisuus!!! Unien jälkeen lähdetään sitten noitumiskierrokselle mummoloihin ja kummeille.

Iloista aprillipäivää kaikille! Täytyykin muistaa kehittää miehelle joku jäynä, se menee AINA lankaan! :D

Kreecher ja Antero 29+2
 

Jospa yrittäisi muutaman rivin naputella huhtikuun kunniaksi. Mies lähti kaverinsa kanssa tennistä pelaamaan. Voi, miten minunkin on ikävä tenniksen läiskimistä ja muuta urheilua! No, ehkä kesällä pääsee taas sporttailemaan. Nyt on tärkeintä pitää huolta masusta.
Eipä tällä hetkellä muu liikunta juuri onnaa kuin mummomainen köpöttely ja venyttely. Eilen oli rankka päivä, kun töissä järjestimme lasten tapahtuman toimintapisteineen ja konsertteineen. Alkuärjestelyn aikana supisteli useaan otteeseen, vaikkei onneksi kipeästi, mutta silti ehdin jokusen kerran tokaista:"ei tästä tule mitään". Masu ei näköjään yhtään tykkää rasituksesta ja kiirestressistä.
Tuohon eilisen napakkaan sananvaihtoon harmailijoista ja ulkopuolisista en ota kantaa, mutta sellaisen toiveen esitän, että jatkaisimme tällä palstalla ajatusten vaihtoa. Mie en jaksaisi ryhtyä sellaisen kirjautumisrumbaan, mikä olisi edessä, jos siirtyisimme toisenmoiseen ketjuun.
Kiva, on ollut lukea, millaisissa paikoissa olette ajatelleet viettää ristiäisiä. Yllättävän moni siis suunnittelee kastejuhlaa jonnekin muualle kuin kotiin. Me ei olla vielä päädytty mihinkään ratkaisuun, vaikka jonkin verran paikka-asiaa olen mielessäni jo pyöritellyt. Ehkä koti kuitenkin vetää pisimmän korren, kun kekkereistä kuitenkin tulee pienet.
Kekkereistä puheen ollen... Kreecherin isän synttäriohjelma vaikutti kivalta. Mä tykkään just sellaisista ohjelmallisista juhlista, joissa ei vain syödä ja sitten sanota kiittimoi.
Kreecherille tsemppiä herkuttoman huhtikuun viettoon. Meillä on miehen kanssa ollut seurustelun alusta saakka tapana viettää herkkupaasto ennen pääsiäistä. Viikon päästä alkaa kaupasta taas tarttua matkaan jätskipaketteja yms. Oikeastaan voisin melkein jatkaa samaan sysyyn toisenkin kuusi viikkoisen. Olo on paljon parempi, kun ei änkeä mahaansa täyteen sokeri- ja rasvapommeja. No, kyllä tämä herkkutauko päättynee kuitenkin ensi sunnuntaina. Jäätelöä jo halajan:)
Millaisia teidän muiden perhevalmennukset ovat olleet? Oletteko olleet tyytyväisiä? Meillä on huomenna vika kertaa. Ollaan ihan tykätty. Viime torstaina kävimme tutustumassa synnytyssairaalan, tosin mies ei päässyt mukaan, kun oli oppilaiden kanssa turnausreissulla jossain tosi kaukana. Oli jännä nähdä paikka, jossa sitten yksi elämän ihmeellisimmistä asioista tapahtuu. Onneksi ei alkanut pelottaa, niin kuin silloin, kun perhevalmennuksessa vain puhuttiin synnytyksestä ja katsottiin video. Synnytysosasto näytti ihan viihtyisältä. Tosin sairaalan hajut tekivät pahaa. Mulla on niin kauheat traumat niiltä ajoilta, kun sain sytostaatteja sairaalassa, että pelkkä sairaalan haju alkaa meilkein oksettaa.
Joku oli täällä kutonut suloiset vauvin töppöset. Tartuinpa miekin puikkoihin ja aloitin väsätä hahtuvavillasta vaippahousuja. Viime keskiviikkona teimme ostoksia kestovaippakirpparilla ja työkaverinikin roudasi minulle poikansa vanhoja kestovaippoja. Hassua, nuo vaipat ovat olleet mieheni nykyisen oppilaan päällä. Niin se aika rientää ja vauvosta tulee teinejä. Mutta nyt meillä siis on kaappi pullollaan kestovaippoja, joten ei kai niitä kehtaa olla käyttämättä. Toivottavasti kestoilu osoittautuu toimivaksi systeemiksi.
Juu, en näköjään osaa kirjoitta lyhyesti. Tarinaa tulisi enempikin, mutta nyt lopetan. Ystäväni soitti, että he tulevat yllätys vierailulle. Ihanaa!!!

Leppoisaa tulevaa pääsiäisviikkoa teille mamma-kollegat!

Manteli-76 ja Masukki 31+1

ps. Täälläkin masun ympärys jo yli sata, tarkkaa mittaa en saanut otettua.
 
Kommentointia "vierailijoista" on ollut paljon muutaman sivun aikana. Mä en halua enää lisää hämmentää soppaa, ettei tästäkin tule sellainen negatiivinen provopino mitä nuo useat muut jo ovat. Kesämassujen pino on ollut tähän asti todella lämminhenkinen ja kannustava , joten toivottavasti voitais unohtaa tämä väliepisodi ja jatkaa positiivisilla mielin! Jospa jaksettais vielä tämä odotuksen loppuaika täällä julkisessa foorumissa, ja voishan sitä sitten vaikka miettiä et perustaisko sen vauvapuolen pinon sinne kerhojen puolelle? Mä kyllä sopeudun ihan kumpaankin =)

Sisi se äitiyspakkaus 2007 kuulosti kyllä tosi kivalta. Paljon enemmän unisex, mitä se vuoden 2006 malli. Mulle nyt tietenkin tulee vielä se vanha pakkaus, joten pitää vaan yrittää lahjoittaa niitä sinisiä vaatteita joillekin tutuille. Meillä siis ei ole tiedossa kumpi tulee, mutta vaaleansininen on aina ollut jostakin syystä inhokkiväri. Kiva kuitenkin saada sitä muuta tarpeellista "roinaa" siinä pakkauksen mukana B)

Kreecher herkuton huhtikuu kuulostaa viisaalta....mutta taitaa nyt osanotto ainakin mun kohdalta tuntua lähes mahdottomalta. Kun pääsiäinenkin tulossa, omat synttärit ja ja ja :LOL:

Pompula mulla on ollut nyt kanssa outoa kipuilua alamasussa, vasemmalla puolella. Se tuntuu jotenkin erilaiselta kuin liitoskivut (joita on ollut viikolta 18 lähtien). Kipu on äkillistä vihlontaa, mutta mahan kovettumista en ole huomannut. Olisko nämä mun omat ainakin sitten niitä kasvukipuja?

Hyvää aprillipäivää kaikille massuille, nyt lasagnen kimppuun :saint:

Tähtitaivas & 31+2
 
meillä tuo perhevalmennus yms. alkaa vasta toukokuun 7 päivä!! mä sanoin neuvolatätskylle et saan vauvankin ennen kuin ne hommat on hoidettu :LOL:
se siihen että, ne vauvat syntyy ihan silloin kun päättävät sen tehdä. oli aika hölmistyny olo kun olen vuoden vaihteesta lähtien marissu kun en tiiä mistään mitään ja haluisin noihin valmennuksiin ja ehdottomasti sinne synnäri kierrokselle. sen saa onneksi itse varata mutta ei kuulemma ennen kuin on 36 viikkoa täynnä?? miksiköhän? täällähän joku oli jo ollutkin siellä kierroksella.
rupeaa tuntumaan, että täällä on ihan ihme tavat kun saa ensisynnyttäjätkin hoitaa kaiken tiedonsaannin ihan itse ja tutkimuksetkin vielä. sitten täti kyseli vielä, että no oletko lukenut netistä miten synnytys etenee ja mitä puudutuksia voi saada. siihen yhtä hölmistyneenä vastasin, et oon mä yrittäny saada mahdollisimman paljon tietoa kaikesta mut ei sitä pysty valmentautumaan jonkun googlen avulla synnytykseen :LOL:
ihan hirvittää et mitä tästä oikeesti mahtaa tulla.

yks kaveri oli eilen käymässä ja näytin meijän pienen makkarin minne oltiin saati kuin saatukkin pinnasänky sopimaan ja sit se tokas et täytyy teijän tätä vielä rempata et saatte ton pinnasängyn tohon sängyn viereen sun puolelle!? mä siihen sit et kyllä tää nyt tähän jää. ei täällä mitään seiniä sentään ruveta kaatamaan yhen pinnasängyn takia. ei se vauva varmaan siihen kuole jos nukkuu metrin päässä munsta. eihän siitä nyt voi olla mitään haittaa vaikka sen sänky ei olisi kiinni munssa?? eikö?? :eek:

tulipa taas oikein vuodatusta, mutta kun vaan rupee ottaa pattiin :headwall: :headwall:

Hani ja Samppa 30+6

( huomenna alkaa taas uus viikko =) , hurjaa vauhtia mennään loppua kohden!)
 
Moi taas. Virpomispäivää vietetty ja lapsilla oli todella hauskaa. Vuoden paras päivä! Suklaamunia kahvipannut täynnä palasivat kotiin. Voi että miten taas tuli ihan oma lapsuus mieleen. Meillä pohjanmaalla vaan oli tapana virpoa eli trullitella vasta lankalauantaina, mutta maassa maan tavoin ja täällä tehdään se palmusunnuntaina. Pohjanmaalla poltetaan lisäksi kokkoja joka ei ole ihan yleistä täällä meilläpäin keski-uudellamaalla.

HANI: Älä välitä, pinnasängyn paikka on just siinä mihin TE tulevan lapsen vanhempina sen laitatte. Meillä nukkui "kakkonen" pienestä vauvasta alkaen omassa huoneessa, ihan yksin eikä traumoja tullut. Muut on nukkuneet samassa huoneessa meidän kanssa ja niin tämän tulevan vitosenkin olisi tarkoitus nukkua. Vaikka aika useinhan nuo on pienenä nukkuneet imetysrumban aikaan vieressä :whistle:

Kylläpä on tänään taas supistellut kun aamulla ennen töihin menoa tuli tehtyä kotitöinä polttopuiden kantamista ja kärräämistä. Mutta aivan ihana ilma ulkona eikä millään malttanut olla tekemättä mitään.... ;)

Huomenna oliskin sitten neuvola heti aamusta.

terkuin tinzu ja toivo 30 +1
 
Moi taas. Virpomispäivää vietetty ja lapsilla oli todella hauskaa. Vuoden paras päivä! Suklaamunia kahvipannut täynnä palasivat kotiin. Voi että miten taas tuli ihan oma lapsuus mieleen. Meillä pohjanmaalla vaan oli tapana virpoa eli trullitella vasta lankalauantaina, mutta maassa maan tavoin ja täällä tehdään se palmusunnuntaina. Pohjanmaalla poltetaan lisäksi kokkoja joka ei ole ihan yleistä täällä meilläpäin keski-uudellamaalla.

HANI: Älä välitä, pinnasängyn paikka on just siinä mihin TE tulevan lapsen vanhempina sen laitatte. Meillä nukkui "kakkonen" pienestä vauvasta alkaen omassa huoneessa, ihan yksin eikä traumoja tullut. Muut on nukkuneet samassa huoneessa meidän kanssa ja niin tämän tulevan vitosenkin olisi tarkoitus nukkua. Vaikka aika useinhan nuo on pienenä nukkuneet imetysrumban aikaan vieressä :whistle:

Kylläpä on tänään taas supistellut kun aamulla ennen töihin menoa tuli tehtyä kotitöinä polttopuiden kantamista ja kärräämistä. Mutta aivan ihana ilma ulkona eikä millään malttanut olla tekemättä mitään.... ;)

Huomenna oliskin sitten neuvola heti aamusta.

terkuin tinzu ja toivo 30 +1
 
Hiiviö harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 19:39 Pompula81 kirjoitti:
Oletteko te hankkineet/hankkimassa pinnasänkyyn reunoille pehmusteet??Onko tarpeelliset?Voiko itse/anoppi ehdokasta pyytää tekeen-siis helppo tehdä?
Mulla on esikoiselta tallessa raunapehmuste ja äitini ompelema verhokatos... Tuo katos nyt on vähän turha hömppä, mutta tuosta pehmusteesta olen saanut sen käsityksen, että on ihan hyvä olla, jotta lapsi ei satuta itseään pinnojen väliin ja pieni vauva tuntee olonsa turvallisemmaksi, kun ympärillä ei ole niin 'avaraa'..

Luulisi että on ihan suht helppo tehdä myös itse, aika arvokkaitahan nuo on jos kaupasta ostaa itse.

Kreecherikö se puhui herkuttomasta Huhtikuusta?? Eli mun PITÄÄ olla herkuttomalla linjalla, myös Toukokuu ja Kesäkuukin... Huomenna olen menossa kuuntelemaan luentoa uudesta ruokavaliosta...
Mua vähän nyppii tää rukavalio juttu, tiedän kyllä, että on vain vauvan parhaaksi, mutta jotenkin vaikeaa kun syöminen pitää suunnitella ja kaikki on rajoitettu, ei pelkästään suklaat yms. vaan esim.hedelmiä ei saisi syödä ku 1 päivässä, ei maitotuotteitakaan paljoa jne.

Täytyy myöntää että viimeksi tuli repsahdeltua ja paljon, mutta ihan normaalikokoinen tuo poika kuitenkin syntyessään oli... Mutta yritän kuitenkin kovasti nyt pysyä ruodussa :)

Saapi nähdä milloin saan ajan vuorokausiseurantaan, soitin ä-polille perjantaina, lähete ei ollut vielä mennyt perille, mutta sain kuulla, että seurannassa on käytössä uusi käytäntö, eli aamulla menen ja illalla pääsen kotiin iltapalan jälkeen ja aamulla menen takaisin antamaan paastoverensokerinäytteen. Mukavaa kun ei tarvi yöksi jäädä! :)

Ei mies saanut vielä perjantaina tietää milloin lähtee reissuun, toivottavasti nyt tänään tulisi jotain tietoa asiaan....

-Hiiviö & Elvis 29+1-
 
Maanantaita!

Tästä tekstistä tulee luultavasti taas aikamoinen romaani, joten koittakaa kestää...

Meil oli miehen kans eilen vuosipäivä ja käytiin lauantai-iltana ulkona syömässä epsanjalaista. Pienet paketitkin vaihdettiin... Mä sain uudet korvikset (Ihanat! Mies osaa todistetusti nekin hommat.) ja ite annoin miehen toivoman kaulakorun. Eilen sit käytiin päiväkävelyllä... Alko taas supistelemaan, mut rauhottu onneks kotona ja pysyvät kivuttomina.

Pääsiäisen suunnitelmat varmistu eli mä alan valmistautua viiden päivän reissuun toiselle puolelle maata... Sellanen päälle 500 kilsaa pitäis ajella torstaina ja tiistaina sit takas. Yks välietappi jäi onneks laskuista pois, kun miehen perhe päätti tulla tutustumaan mun perheeseen. :) Jännä viikonvaihde siis luvassa.

Kommentointia... Irmelille piti kertoa tirppoihin liittyen. Eli mulla kävi noitten lintujen osalta niin, että ne tuli vähän niin ku kaupan päälle. Mies ei o osannu selittää, miks innostu papukaijoista, mut on ollu niistä kiinnostunu jo lapsesta asti. Eka tuli yks neitsikka, sit toinen ja seuraavaks sit toi amatsoni. Mä oon tullu kuvioihin niitten jälkeen, mut ihan tyytyväinen oon ollu. Mä kun tykkään elukoista ja muille oon allerginen, on noitten kans ollu kiva puuhata.

Ollaan puhuttu toisen nitsikkaparin hankinnasta / nykysen parin pesittämisestä ja toisen ison kaijan ostosta... Ei vaan tällä hetkellä sovi budjettiin noi isot linnut eikä tilaakaan o tarpeeks. Pesittäminen taas ei välttämättä onnistu, vaikka toinen onkin villi. Varmaan jossain vaiheessa kuitenki annetaan siihen mahdollisuus. Se poikasrumba vaan on aikaa vievää, joten hoidetaan tää oma poikanen eka vähän isommaks.

Toisen ison kaijan hankinnassa on sit se ongelma, kun toi amatsoni ei hyväksy muita lintuja. Sille ei siis kannata välttämättä lajitoveria yrittää ottaa ja mä oon muutenki enempi jakon kannalla. Noi amatsonit on vaativia kasvatteja ja mun kärsivällisyys on rajallinen. En siis välttämättä jaksa taistella toisen yhtä pippurisen linnun kanssa.

Toi amatsoni osaa puhua jonkin verran ja oppii koko ajan lisää. (En viiti nimeltä mainita, kun en tiedä mitä mies siitä tykkää... Laitan nimen paikalle vaikka Polli, kun sehän on yleinen ainaki sarjiksissa.) Kaikki ei opi ja toikin opettelee vaan sellasia sanoja ja lauseita mistä se ite tykkää. Toi on aika veikee, kun toruu itteänsä (Hyi! Hiljaa! Ei pure!), lohduttelee (Ei o mittään hättää, kaikki on hyvin.), kehuu (Hyvä! Hienosti! Kiltti Polli. Hyvä tyttö! Nätti tyttö.) ja kyselee kuulumisia ja tervehtii (Mitä kuuluu? Mitä Pollityttö? Mitä Pollikulta! Moikka! Terve! Päivää!) Ja sit liuta hauskoja yhdistelmiä ja lyhenteitä (Kaikki hiljaa! Kaikki tykkäää Pollista.) sun muita juttuja. Listattiin joskus ja saatiin ylös kolmisenkymmentä eri juttua mitä se hokee... Sen jälkeen on oppinu lisää ja alkanu yhdistelemään enemmän, joten aika hyvin kaks vuotiaalta. Temppuja osaa myös muutaman.

No mut se tirpoista... Jos mä joku päivä saisin aikaseks vastata tirppa-aiheiseen privaan, olis hyvä.

Me saatiin reunapehmuste pinniksen mukana, kun ostettiin käytettynä. Mä nyt pesin sen lakanoitten kanssa, että pääsen petaamaan. Uskon sen olevan ihan hyvä olla olemassa, mut ilmankin varmaan pärjää halutessaan. Voihan siihen sängyn reunalle laittaa jotain muutaki pehmusteeks. Mun serkulla oli sellanen iso mato, joka kierti sen sängyn ympäri sisäpuolella.

Jonina oli tosiaan söpöjä tossuja neulonu... Jäi tossa aikasemmin huomiotta, vaikka kävin kyllä kurkkaamassa. Mulla olis lankoja iso laatikollinen, kun pari vuotta sitten "perin" niitä ison läjän kaverin mutsilta enkä o kerenny käyttämään pois. Tykkään kyllä neuloa, mut en o nyt saanu aikaseks... Ehkä sit alan mäkin näpertää, kun saan opinnot tehtyä.

Joku mainitsi mansikoitten kasvatuksen pihassa... Mä kysyisin amppelimansikoista. Onko kellään kokemusta? Ajattelin, että jos tohon partsille pari ostais. Ajattelin kyllä jättää kukat laittamatta, ettei tuu amppareita, mut tuleehan niitä kai sit mansikoihinki. Onkohan niitä sit riesaks asti? Ekassa kerroksessa kun asustellaan.

Noista sairaalakasseista ja kotiutumisvermeistä vielä hieman... Mä kans ajattelin, etten synnärille mennessä ota kaikkea mukaan. Laitan valmiiks toiseen kassiin kotiutumisvermeet ja nakkaan sen kaukaloon. Napatkoon mies siitä. Tarkemmin kun ajattelin, niin huomasin tulevan muuten aika paljon turhaa tavaraa mukaan sairaalaan odottamaan.

Onnea synttäreitä juhlineille ja lähipäivinä mahdollisesti juhliville!

Listaa vauvatavaroista ja sairaalavermeistä tuossa päivittelin vähän... Ne korvatulpt siellä jo olikin, mut lisäyksiä / tarkennuksia tuli silti. Kiitän huomioista!

Pepsukka kyseli turvotuksesta... Mulla on vähän, jos syön jotain vähemmän sopivaa tai juon liian vähän. Suolasten syöminen on sit tietty kans. Muuten ei turvotusta o ollu pahemmin... Nilkat ja jalkaterät tuntuu välillä iltaa kohti turvonneilta. Tai siis itseasiassa tarkemmin ajatellen jalkaterät taitaa koko ajan vähän olla, kun oon joutunu pitämään tosi ohkasia sukkia sellasten kenkien kanssa, joihin ennen mahtu normaali puuvillasukka. Mut siis ei kuitenkaan enemmälti, ei haitaks asti.

Mä aloin miettiä sitä nimiäistilaisuutta taas sen paikan osalta... Kovasti houkuttelis pitää muualla kuin kotona, siis sellasessa paikassa missä välttyy suuremmalta siivoukselta ja tiskirumbalta. Omat "eväät" kuitenki haluisin viedä mukanani. Seurakuntatalo tms ei käy, kun ei kasteta... Täytynee selvittää vaihtoehtoja ja hintoja. Budjetti on kuiteski pieni.

Ruokahalu on vaihteleva... Välillä ei oikein tee mieli syödä, mut vastaavasti saatan tempasta kunnon annoksen ja jälkkäriä päälle. Oon sit pitkään ähkyssä, mut välillä sitä syömistä ei vaan osaa lopettaa. Oon kyl ennenki ollu sellanen, että välillä maistuu liikaaki ja sit välillä en syö paljon mitään. En nyt kuitenkaan sanois kummastakaan ongelmaa olevan... Paino nousee näköjään, mut toivottavasti ei liikaa.

Herkuton huhtikuu kuulostaa hyvältä, mut ei taida tältä mammalta onnistua. Jos mä olisin hengessä mukana rajottamalla herkuttelua? Siihen mä pystyn ja kannustan tietty mielelläni muita.

Kipeille ja pakkolevossa oleville voimia ja toipumista!

Hani... Alkaapa teillä kummallisen myöhään toi perhevalmennus. Meillä eka on 17.4. vaikka meil on la suunnilleen samoihin aikoihin. Eri neuvolassa vissiin sit noinkin isoja eroja vaikka samassa kaupungissa ollaan. Toivottavasti ehditte käydä.

Kummallista kommentointia sun kaverilta... Päästä vaan toisesta korvasta pihalle. Mä kans eka ajattelin, että vauvan sänky mun viereen, mut ei olla laittamassa... Ihan hyvä paikka sille on seinän vieressä vähän matkan päässä sängystä.

Vielä vähän omaa ( .):a... Mun masu on tippunu! Siis valahtanu alas ihan selvästi. Masukuvasta ihmettelin, että onpas se ylempänä kuin kuvittelin. Lauantaina näin isosta peilistä ja siinä se näytti rötköttävän paljon alempana. Pyydän siskoa ottamaan tänään uuden kuvan, kun tuntuu masu taas kasvaneen... Pääsen sit siitä vertaamaan onko ero tosiaan niin iso ku ajattelen.

Nyt kaupungille asioille... Mukavaa viikkoa!

PikkuMyy-80 ja poikanen 30+3
 
MOikka.Piti viikonlopun aikas kiirusta ja siinähän tuo mennä humpsahti.

Piti tosta reunapehmusteesta sanoa että musta on huippuhyvä siinä ettei tutti pääse tippumaan pinnojen välistä öisin.
Sinänsä muuta järkevää virkaa sillä ei musta ole,mutta tuossa ihan ehdoton!! =)

VOinti on hyvä,ei kolotuksia.
Väsymys oli viikonloppuna iso kun tuo vajaa 2 vuotias on ollut nuhassa ja mä nukun aina silloin tosi huonosti.Tuli otettua päivällä päikkärit molempina päivinä.

Otin tänään kans uuden masukuvan,koitan saada sen profiiliin!

En taas muista mitään mitä piti sanoa,on ihan tyhjääkin tyhjempi nuppi.

Nooh,jatkuu myöhemmin!!

kata 31+3
 
Moikkis!

Kylläpäs täällä on ollut viikonlopun aikana kuhinaa... Taidanpa jättää sen enempiä kommentoimatta (vaikka paljon olis sanottavaakin.. :whistle: ) Viisainta vaan unohtaa kokö episodi ja jatketaan me kesämassut samalla positiivisella linjalla mikä on tähänkin asti vallinnut.

Siitä suljetuksi kerhoksi muuttamisesta sen verran, että ehkei se nyt tässä vaiheessa kuitenkaan ole tarpeellista, aika rauhassahan me kuitenkin ollaan saatu pinossamme olla. Meinaan vaan, että siinä voi käydä niin, että porukkaa karsiintuu pois jos/kun jotkut ei pääse/halua kirjottaa kirjautuneena. Tämä on niin kivan aktiivinen pino niin pelkään pahoin, että homma vähän tyrehtyy jos suljetuksi ryhdytään. Mutta jos enemmistö näin päättää niin ilmanmuuta oon mukana.

Herkuton huhtikuu kuulostaa kyllä hyvältä, etenkin kun siitä lukiessani mussutin hieman huonoa omaatuntoa kantaen autuaasti suklaata :whistle: :whistle: Tekis kyllä terää, vaikka en mä nyt niin kauheesti tota makeeta mussuta. Sen sijaan mä taidan pitää Hepittömän huhtikuun.... on taas toi ukko siepannut erinäisten syiden vuoksi sen verran paljo, että taidan pistää selibaatin pystyyn B)

En tiedä, jotenkin tuntuu että tässä muuttuu taas hormoonihirviöks ihan niinku alkuraskaudessa, johan tässä kerkiskin olla hyvän tovin ihan seesteistä aikaa. Onko muilla ollu samanlaista ilmassa?

Nythän noita -07 äitiyspakkauksen kuvia on ollu jaossa pitkin nettiä, siis jonkun messuilla ottamia. Ihan kivoiltahan ne näytti ja tosiaan enemmän unisex-värisiä kuin -06 pakkauksessa.

Hani pistä joo ystäväs kommentti pinnasängystä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei tottavie ole mitään haittaa! Itse haluan pinnasängyn oman sängyn viereen siksi, että ei tarvii aina nousta ylös jos tarvii antaa tuttia suuhun tai muuten rauhotella vauvaa.

Pompula aion joo hankkia pinnasuojan. On ollut muillakin lapsilla käytössä. Sen on sikäli ihan hyvä olla olemassa, kun vauva kasvaa ja alkaa pyöriä sängyssä niin ei kolhi itteään pinnoihin eikä pääse työntämään jalkoja tai käsiä pinnojen väliin. Niin ja niinkuin Katakin mainitsi, tutti pysyy sängyssä eikä tartte yöllä haeskella lattioilta. Ja siitäpä tulikin mieleen, että me käytettiin sellasta systeemiä noilla pojilla, että sidottiin uniriepu tutin renkaaseen kiinni, näin tutin löysi vielä helpommin sängystä. Ja kun kasvoivat niin kun löysivät rievun sängystä niin osasivat etsiä tutin rievusta! Tutti osaa olla meinaan sellainen kapistus että vaikka niitä olis 100, niin ne on aina kateissa!

Turvotusta on alkanut täälläkin olemaan jonkinverran. Etenkin jos kauan istuu ja roikottaa jalkojaan niin nilkat ja jalkaterät tahtoo turvota. Ja pidempään kävellessä usein sormet turpoo nakeiks. Onneks suht kurissa pysynyt toi turvottelu eikä ole edes joka päiväistä. Ananasta oon nyt popsinut josko siitä olis vähän apua.

Soitin tänään nyt sitten vielä äitipolille siitä mrsa-asiasta ja ei tarvitse testausta eikä muitakaan toimenpiteitä. Jos olisin itse ollut hoidettavana paikassa jossa on mrsa:ta niin sitten olis testattava, mutta nyt kun olen hoitanut marsupotilaita niin ei. Sikäli aika hassua kyllä minusta. Mutta näin se vaan sitten on.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Teppana & pikku-ukko 29+0

 
Maanantai päivää täältäkin, aurinko paistaa ja se saikin ikkunat pesuun..
Nyt siis kivasti ikkunat pesty ja kaikee muutaki siivottu.
Tulee niin tylsäksi oikeesti aika, ettei enää tiedä mitä keksis.. Kynnet tuossa lakkailin aikani kuluksi ja kyllä on jo vaikeeta ison mahan kans lakkailla varpaankynsiä. .hauskaahan se oli huomata kuin kömpelö sitä jo on :LOL:
Aamulla kävin koiran kans lenkillä ja se on mulla yleensä aina irti. Se kyllä tulee jos huudan, mutta jos toisia koiria tulee niin se saattaa joskus menettää kuulonsa.. tuttua, vai mitä koiraomistajat? No tänään olin just puhelimessa, kun mutkan takaa tuli Iso bokseri koira ja en ehtiny huutaa koiraani luokse, niin nainen jolla koira oli kiinni alko aivan hulluna haukkuun mua ja huusi mulle, että ota koiras kiinni jos et osaa sitä kontroloida ym. Ja mitään hätää ei ollut, mun koira kävi haisteleen sitä sen bokseria joka oli kyllä vihanen.. mutta mulla tuli niin paha mieli, että sanoin vaan että JOo joO.. ja myöhemmin sitten kyyneleet silmissä kävelin kotiin, kun jotenki en tajunnu edes miksi se mulle niin hulluna huusi.. ja haukku mua tyhmäksi! No jos en olis ollu raskaana, niin varmaan oisin sille kans sanonu, etteihän tässä nyt kuinkaan käyny ja mitäs sitten.. nyt menin aivan sanattomaksi.. Nooh, se siitä.. sainpa purkaa jollekki näinki tyhmää herkistymistä.

Pikkumyy: kivaa aina lukee noista sun tirpoista. .tuli mieleen, että oletteko käyneet Tenriffan papukaija puistossa.. sehän on aivan huippu kiva paikka linnuista tykkääjälle..
Ja Amppelimansikasta.. Mulla on ollu niitä, ihan mukavia ja en muista olisko niin älyttömästi keränny ampiaisia.. ja hyvät mansikat siihenki tuli, mutta vaan vähän verrattuna johonki kunnon mansikka puskaan..

Ooh, nyt mulla tuliki täys ajatuskatkos ku mies tuli.. eli palataanpas myöhemmin ja lähden ostamaan sinisiä verhoja jotka sopii pinnasängyn väreihin..
Moikka!

Moonlight
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 16:58 Ellis kirjoitti:
Joo, en mä ainakaan halua täällä palstalla enempää häirköidä ketään, enkä halua loukata tai siis tuoda tänne mitään ikävää ilmapiiriä. Halusin vaan sanoa, että pisti silmiin että vieraana tai harmana liikkuminen täällä on "ärsyttävää" ja että täällä liikkuu vakkareiden mielestä "ulkopuolisia" jotka "pistävät nokkansa tänne".. jne. Ja ihan vaan halusin puolustaa siis mielipiteen vaihtoa kaikkien kesken ja vapaata sanaa. En missään nimessä puolustelisi kenenkään tökeröjä ilkkumisia kuten noita edellä mainittuja esimerkkejä, joita olen juuri tuolla jossain nähnytkin.. tottakai kannustava ilmapiiri ja myönteinen on odottajien kesken tosi tärkeetä! Ihmetelin vaan, kun tulin lukemaan ja täällä halutaankin olla vain inside-club eikä mikään avoin foorumi. Ei tosiaan kauheesti innostanu kirjautumaan...
Hei Ellis, käsitit väärin, että täällä jotenkin moralisoidaan niitä, jotka harmaana kirjoittelee - ei se harmaus ole se pointti!

Monet "vakkarit" ja mustanakin kirjoittavat tietävät, että joskus ei pääse kirjautumaan (niinkuin esim. tänään en ole itse päässyt). Minut on ainakin toivotettu lämpimästi mukaan kesäkuussa lastaan syntyväksi odottaviin ja otettu "tosissaan", vaikka useinmiten laiskuuttani harmaana kirjoittelenkin.

On kyse siitä, mitä kirjoittaa ja millä tavoin.

Käyn välillä myös lukemassa toisten pinojen kirjoituksia. Silti on ainakin minusta tosi kiva, kun muut vakituiseen samalla palstalla kirjoittavat ovat ikään kuin tulleet tutummaksi. Mukava vaihtaa mielipiteitä sellaisten odottavien äitien kanssa, jotka ovat ihan samoilla viikoilla. Ihanaa myötäelämistä!
 
Moi

Nostokirjoitus, ajatus ei oikein juokse.

Mun mies on ollu pari päivää ihan kummallinen. Tiuskii ja murjottaa koko ajan ja kun siltä yrittää kysyä, mikä on, niin äsähtää vaan ettei mikään tai enkä murjota. Tänäänkin töistä tultua huusi kuin syötävä lapsille, jotka kieltämättä leikkivät hieman äänekkäästi. Totesin vaan herralle, ettei ole kauhean loogista käskeä huutamalla lopettamaan huutaminen. Otti sitten nokkiinsa ja linnoittautui varastoon loppuillaksi. Jotain hommia se siellä vissiin teki. Mie painelin lasten kanssa kauppaan ja ostin kostoksi makkarakeittoainekset huomiseksi. Mun mies inhoaa makkarakeittoa. Olenpa minäkin kypsä aikuinen... :whistle:

Alavatsa on kipuillut tänään aika kovin. Kannakkeet taitaa siellä venyä ja paukkua... Supistuksia ei ole kuitenkaan normaalien harjoitussuppareiden lisäksi, joten en ole huolissani. Vauveli myllää ja potkii aika kovasti. Lienee taas joku aktiiviaika. Välillä on sitten niitä hiljaisempia päiviä.

Näin se pääsiäisviikko vaan vierähti käyntiin. Hain itselleni aika kasan hedelmiä, niitä ei lasketa "herkuiksi". Herkuton huhtikuu siis menossa.

Krecher ja Antero 29+3
 
Heippa pitkästä aikaa!

Usein olen lueskellut muiden kirjoittamia juttuja ja yrittänyt kirjautua vastataaakseni tai kommentoidakseni juttuja, mutta kun kirjautuminen on tökkinyt niin en ole viitsinyt kirjoittaa ollenkan. Ja välillä taas niin kiire ettei jaksa odottaa kun sivut on niin hitaat että pääsisiä kirjoittelemaan. Sivuilla olisi paljon mukavampi käydä jos kirjautuminen onnistuisi ja sivut aukeaisivat nopeammin.

Itse kävin sokerirasituksessa viikko sitten, ja eihän tuo nyt niin kamala juttu ollut kun edeltä kuvitteli, olihan se toki ikävää olla nälkäisenä ja odottella pari tuntia. Mutta onpahan nyt takanapäin. Vastauksista en vielä tiedä, mutta kai terkka olisi soittanut jos jotain olisi pielessä!

Pinnasängyn reunasuojasta: me ostimme sellaisen, kun koen että lapsen kivampi olla ettei kolhi itseään laitoihin kun oppii hieman liikkumaan ja pienemmän varmaan turvallisempi olla.

Vointi on edelleen niin hyvä että olen jaksanut töissä olla, jalat on kyllä joka työpäivän jälkeen kipeät ja turvoksissa on sitten kiireinen tai rauhallinen päivä. Mutta kunhana nyt jaksaa huomisen työpäivän niin sitten alkaa pitkät vapaat ja lomaviikko, sitten olisi enää 4 työviíkkoa ennen vuosilomaa ja äitiyslomaa. Kylläpä aikaa menee nopeasti, ihanaa =)

Meillä alkaa synnytysvalmennus vasta toukokuun lopulla, tarkempi ajan kohta selviää seuraavassa neuvolassa, tuntuu olevan tosi myöhäisessä vaiheessa. Kieltämättä tuli mieleen että ehtiikö valmennus edes olla ennen kuin vauva päättää syntyä!

Äitiyspakkausta en ole vielä saanut, toivottavasti tulee laput pian äitiyspäivärahasta ja pakkauksesta. Jännä ettei uusi pakkaus vielä näy edes kelan sivuilla.

Äiti77 Rv 27+3
 

Yhteistyössä