~KesäMassut 2007~

Olipas tänään tullut taas paljon tekstiä. Mitähän sitä piti kommentoida

Mittasin tuossa oman "vyötärön" ympäryksen ja se oli 101 cm eli aiemmat 597+101=698

Sairaalakassista on myös ollut puhetta. Edellisillä kerroilla taisin pakata kun supistukset alkoivat. Vauvalle olin tietysti jo aiemmin katsonut kotiutumisvaatteet valmiiksi, mut itelle keräsin tavarat kun lähdön aika tuli. Mulla ei kyllä ollut mukana paljon mitään omia tavaroita paitsi hammasharja ja -tahna sekä kotiutumisvaatteet. Edellisillä kerroilla olin sairaalassa 2 vrk ja sen aikaa käytin sairaalan vaatteita ja pesuaineita.

No tässä nopeat kommentit. Tulen taas joku päivä paremmalla ajalla kirjoittelemaan.

mama-75 ja baby 30+3<br><br>
 
Moikkis!

Joo, mä liputan kans ton yhteismitta+oma mitta puolesta, muuten on pian solmussa niiden lukujen kanssa.

Pikku Myylle kiitos listasta! Hyvä sitä on "vanhankin" päivittää omaansa, tai siis en oikeastaan ole mitään listaa tehnytkään.

Mun puolesta saa erittäin mielellään kirjoittaa aktiivisesti, kivaa, kun on uusia juttuja kun tulee koneelle. Pidetään vaan listaa elossa, ja jos juttu luistaa niin mikäs siinä, senkun kirjottaa vaan! :)

Mulla ois toiveissa, että kastetilaisuus voitaisiin pitää Pyhän Birgitan kirkossa. Tai kirkon raunioilla. Se on vuosisatoja vaha kivikirkko, jossa ei ole enää kuin muurit jäljellä. Tämä paikka siis edellyttää kaunista ilmaa. Varasuunnitelmana on sitten kastaa vauva ihan kotona. Kahvitilaisuus olisi kotona jokatapauksessa. Meidän esikoinen on kastettu Olavinlinnassa ja kakkonen Savonlinnan Tuomiokirkossa. Halusin, että pojilla on joku kastepaikka, jota voi käyä katsomassa. Asuttiin kuitenkin tuolloin vuokralla, joten niitä kämppiä ei pääse myöhemmin katsomaan kuin pihalta käsin.

Mullakin on tossa mahanympäryksessä satanen mennyt rikki jo aikaa sitten, mutta säästelen nyt "virallista" mittausta sinne viikolle 30. Masu on tässä parin päivän aikana tullut aika paljon ulospäin ja vähän alaskin, tänään on ollut sellaista hölmöä paineentunnetta. Täytyy seurailla, jos jatkuu...

Mua ei sinänsä ärsytä ulkopuolisten kommentointi, jos kommentit ovat asiallisia ja mieluummin tulevat kirjautuneelta käyttäjältä. "Harmailu" ärsyttää enemmän, ja tarkoitan tällä siis sellaista provojen kirjoittamista tai terävää kommentointia vieraana, ilman omaa nickiään. Eli en meinaa sitä, että haittaisi harmaana kirjottaminen, jos kirjottaa omalla nickillään. Joskushan tämä sivusto tökkii just tossa kirjautumisen kohdalla...

Täältä tulee kyllä täydet sympatiat Katalle ja muillekin jotka lapsosten kanssa ovat joutuneet neuvolareissuja tekemään. Itse jouduin kanssa raahaamaan molemmat poikaset mukaan yhdellä kerralla ja ei siinä kieltämättä kauheasti ehdi jutella ja keskittyä omiin asioihin, kun yrittää samalla vahtia, ettei kuopus tongi pissatikkuja roskiksesta ja esikko hajota doppleria...

Tosi ihanat sukat oli Jonina neulonut! Nyt tuli kauhia hinku tarttua itsekin puikkoihin. Paitsi etten osaa euloa kuin säärystimet, eli kantapään tekeminen on hakusessa... Tarttiskohan vauva säärystimet..? ;)

Vastasikohan joku jo Hanille siitä pissan proteiinista... Siis periaatteessa sitä proteiinipitoisuutta mitataan pissasta siksi, että proteiinin kertyminen voi ola merkki alkavasta raskausmyrkytyksestä. Mutta kuten terkka oli sanonut, niin pienet pitoisuudet voi johtua myös niukasta näytteestä, eli ei missään nimessä automaattisesti tarkoita, että se raskausmyrkytys olisi nyt iskemässä.

Meillä on viikonloppuna tulossa isot pippalot, kun isäni täyttää 50-v. Erittäin musiikkipitoinen juhla tulossa, tänään harjoiteltiin juhlaesitystä viimeisen kerran. Kymmenkunta isälle tärkeää biisiä hänen elämänsä varrelta. Lavalla on laulajia 8, kolme kitaraa, basso, rummut, koskettimet ja sokerina pohjalla jousikvartetti! Odotan innolla!!! Meillä on koko perhe tällaista musiikkiin höyrähtänyttä ja ilokseni huomaan saman innostuksen omissa pojissani. :)

Hui, kun kello on paljon. Nyt äkkiä nukkumaan...

Kreecher ja Antero 28+6
 
Heippa "pitkästä" aikaa =)

Pari päivää pois täältä ja liikaa on tekstiä että pystyis vastailemaan/kommentoimaan kaikkeen mihin haluiaisi...

Se pisti silmään, että mulla ja Teppanalla on näköjään kokonainen päivä ikäeroa :D Minä olen nuorempi :p Vanhenin 28-vuotiaaksi eilen keskiviikkona. Onnea kaikille muillekin juhannuslapsille! :flower:

Pepsukka ja muut vuodelepoon joutuneet: Koittakaa kestää! Varmasti turhauttaa paikoillaan makoileminen. Toivottavasti vuodelevosta on edes se hyöty, että vauva saisi kasvaa mahdollisimman pitkään kohdun suojassa! :hug:

Seksirintamalla on edelleen hiljaista, ei kuitenkaan ihan kuollutta. :/ Halut on paennut johonkin ja aika kömpelöä se on näiden takapuolen kipujen ja ison mahan kanssa... Vauvaa en mieti yhtään niin paljon kuin esikoisen aikana. Silloin tuntui vähän siltä, että olisi kolmas pyörä mukana leikeissä...

Sairaalakassi: Viimeksi laitoin sairaalakassin valmiiksi n. kk ennen laskettua aikaa. Käytin sairaalan vaatteita (niin kuin kaikki muutkin samoihin aikoihin synnyttäneet mammat silloin Hyvinkäällä) eli mukana oli vain pesupussi tarvikkeineen, kamera ja jotain luettavaa. Sekä lista ihmisistä, joille halusin heti kertoa vauvan syntymästä ja heidän puhelinnumeronsa. Ja suklaata :p Teilläkin varmaan tuoreet isät pystyvät tuomaan sairaalaan puuttuvia tavaroita. Meillä mies toi mm. sään mukaiset kotiutumisvaatteet mulle ja vauvalle =)
Liikaa ei kannata sinne mennessä viedä mukanaan. Meillä ainakin oli hirvittävä määrä sukulaisilta saatuja lahjoja vielä itse kannettujen tavaroiden lisäksi kotiutumispäivänä! Ja sitten vielä se vauvakin kannettavana ;) :heart:

Nyt katsomaan Idolsin äänestystulos!

-ebbuliini ja neiti rv 27+0-
 
Huomenta!

Tuota Pikkumyyn listaa kommentoin sen verran, että esim. ilman syöttötuolia pärjää loistavasti siihen asti että vauvaa saa alkaa 6kk iässä istuttamaan, meillä syöttötuolin virkaa toimitti sitteri, joka oli ihan ehdoton!
Rintakumit, maidonkerääjät ja rintapumppu on myös sellaisia mitä ehkä kannattaa hankkia vasta kun näkee miten maito lähtee tulemaan ja onko noille käyttöä... Ihan tavan ruokakaupasta kuitenkin löytää, niin ei tartte 'erikseen' hakea. Mutta tietty ihan mielipidekysymys :)
Ja ihan ehdoton mitä pitää muistaa ostaa nuille tuttipulloille seuraksi on pulloharja! Me ei meinaan tajuttu, mutta onneksi oli kaupat auki sunnuntaisinkin :D Tietty jos tiskikone ja sitä pyörittää usein ilman harjaa voi pärjätä, mutta kuitenkin..

Sairaalakassista sen verran, että mä olen vähän ajatellut josko laatisin listan jääkaapin oveen ja kun lähtö tulee kerään vasta tavarat. Sinne menee kuitenkin niin paljon sellaista mikä on jokapäiväisessä käytössä, enkä viittis ostaa kaikkia uusia... Ilman sairaalakassinkin pakkaamista pärjää ihan hyvin, koska esikoisen kanssa oli niin, että neuvolasta lähettivät ä-polille ja ottivat osastolle ja nelisen päivää siellä oli ja sit poika syntyikin, että mulla oli mukana ne vaatteet joissa sinne menin :D Tietty mies sitten toi dödöä ja harjaa ja vaihtovaatteita, mutta et ei haitannut vaikka kassia ei ollut ollenkaan ja vaikka jotain unohtuiskin.

Ainoa missä mies oli sitten ihan sekaisin, oli se, kun en tietty ollut katsonut vauvalle erikseen kotiintulovaatteita mihinkään omaan pinoon niin mies toi käytännössä katsoen kaikki vaatteet mitä kaapista löytyi :LOL:

Tänään ajattelin soitella äitipolille vuorokausiseurannasta, meillä kun tosiaan on sellainen tilanne, että mies on lähdössä joko pääsiäisen jälkeisellä viikolla tai Huhtikuun vikalla viikolla työmatkalle ja mä olen ihan varma, että myös seuranta ajoittuisi pääsiäisen jälkeiselle viikolle..
Jos yhtään pystyisivät joustamaan esim, että ensi viikon torstaina menisin sinne ja perjantaina pois. Kauhean vaikea löytää esikoiselle hoitajaa viikolla.. Mutta katsotaan nyt miten tuo miehen työmatka ajoittuu, tänään pitäisi varmistua.
Mutta tosiaan luulisi, että voisivat joustaa, varsikin jos sanon, että hoitajaa ei ole, en voi tulla sillä viikolla. Ainakin toivottavasti :)

-Hiiviö & Elvis 28+5-
 
Heippa!Pikaseen heittäisin tuohon sairaalaan mukaan listaan,mikä mulle oli tärkee kun olen huono nukkuja-korvatulpat!!

Ja sitten toinen tuli mieleenIsukille syötävää ja juotavaa sekä jotain lukemista
Jos isä ei pääse kanttiiniin esim yöllä taikka jos äiskä ei haluu että toinen lähtee jonnekin niin energiajuomia ja esim myslipatukoita on hyvä pitää mukana ettei iskä pyörry!!

Muuten oli kyllä niin kaiken kattava lista että eipä paljon lisäämisiä ole.Mulla ei kyllä ollut varmaan kun omat vaatteet ja pesuvälineet ja korvatulpat sekä isukille noita tavaroita.

Mies toi tullessaan vauvalle kotiutusvaatteet kaukalon kera.
Niillä ihan pärjttiin se kaks päivää.

Nyt meen maate,Maisalle iski kauhee lenssu ja valvoin viime yön.Supisteli tosi kipeesti kolmee asti.Aija...kostautuu tuo touhuilu.

Luen myöh kun tajuun paremmin jotain nyt meen päiväunille...Joo-o..kello 11 !!! :ashamed:

kata ja uus viikko 31 tasan
 
kolmas
moro kaikille! kolmas täällä edelleen harmaana. Hieman hämilläni olen lukenut kommenttia meistä harmaista, jotakin taisi se ärsyttää kovastikin, mutta ajattelin, että kommentti ei varmaan koske mua, koska mä sentään kirjoittelen aina samalla nimimerkillä.. ? Omaa laiskuuttanihan se on, että en ole jaksanut rekisteröityä. Ongelmana vaan on se, että yleensä selailen sivuja töitteni ohessa, ja sitten nopeesti kirjoitan jotain, joten kai haluan säästää aikaa.. itse pidän itseäni kyllä ihan 'vakijäsenenä'.. :ashamed:

Olen nyt kotona toista päivää. Keskiviikkona iski aivan yllättäen töissä pahaolo. Oksetti, mutta mitään ei tullut. Tätä on jatkunut nyt siitä asti. Ilmeisesti jotain virusta, lievempää mahatautia? Itse tietenkin kävin mielessäni läpi raskausmyrkytykset ym. mahdolliset jutut, mutta muita oireita ei ole, verenpaine on matala, ei pääkipua ym. joten katellaan nyt viikonlopun yli, jospa se alkaisi helpottamaan. Vauva onneksi liikkuu ahkerasti, niin ei tarvitse sitä huolehtia.

Minä en ole ollenkaan ajatellut vielä sairaalakassia ym. viime kerroillakin laitoin kassit valmiiksi vasta lasketun ajan tienoilla. Samoin vauvavaatteet pesin ja laitoin paikoilleen vasta äitiysloman alettua. Nyt saatiin aikaiseksi eilen hakea varastossa olleet vauvanvaatteet, pitäisi katsoa läpi. Vauvansänky laitetaan paikoilleen varmaan äitiysloman alettua.

Mahamitta on kiva ajatus! Vielä kun muistaisin sen kun ona 30 viikkoa tulee täyteen. Satanen on mullakin mennyt jo rikki.

Kastajaiset me pidetään ortodoksisessa kirkossa, ja kastejuhla varmaankin seurakuntasalilla. Oma koti on sen verran pieni, että ei mahduta kaikki. Juhlavieraita tulenee olemaan noin 20. Omasta suvustani lähipiiri (eli mun vanhemmat + sisko ja veli perheineen), miehen suku ei pääse kaukaa toisesta maasta, joten kutsutaan myös lähimmät ystäväperheet. En tiedä tuleeko toinen kummi etelä-Euroopasta perheineen.. Kastejuhla on kahvitilaisuus. Esikoisen kanssa pidettiin isommat juhlat, ruokineen kaikkineen, ja väkeä oli enemmän -tämä sen takia, että minun ystäväni eivät olleet tavanneet miestäni, ja meillä ei ollut hääjuhlaakaan, joten oli kiva pitää isommat juhlat. Toki asiaan vaikutti myös se, että olin töissä hotellissa, mistä saatiin tilat + ruoat halvalla.. ;)

Nimiasiasta olen kirjoitellutkin aikaisemmin, eli me laitetaan lapselle suht kansainvälinen nimi, sellainen joka on helppo lausua molemmilla kielillä.

Ok, pitänee lähteä köllöttelemään..
Hyvää viikonloppua ja Hyviä vointeja kaikille!!

:) kolmas + beba 27+4
 
Irmeli harmaana
Kolmas ja muut, mukaan lukien minä itse juuri nyt, En usko että kukaan tarkoitti harmaana kirjoittelua näin, kun kuitenkin tiedämme kuka olet ja samalla tavalla kuulutaan kaikki tähän kirjavaan kirjoon. Uskoakseni silloin alunperin viitattiin näihin vieras (harmaana) kirjotettuihin kommentteihin, mitä ei kyllä ole kun ne pari kait tullutkaan.

Eli nou hätä ja zirou hämmenystä. Minäkin useimmiten töissä koneella, niin joka kerta ei jaksa jäädä odottelemaan kun kirjautuminen kestää ja kestää..

Pidetään vaan pino aktiivisena :)

Immeli ja Ritu 29+5
 
Heipsan!

Uusi viikko alkoi, jipii! 29 täynnä!

Kuten kolmas ja irmeli tuossa ylempänä kirjoittelivatkin, niin minä ainakin tarkoitin sillä ärsyttävällä harmailulla juurikin sitä, että kirjoitellaan ilman nimimerkkiä. Tokihan täällä palstailee varmasti myös satunnaista porukkaa, joilla ei ole rekisteröityä nimimerkkiä olemassakaan. Ja asiallinen kommentointi sallittakoon -myös vierailta. :)

Mäkin tarttisin ehdottomasti sairaalaan noi korvatulpat, mua häiritsee älyttmästi sellainen ylimääräinen ja nimenomaan vieras meteli. Oman kodin ääniin en heräile, mutta sairaalassa (tai muuten vieraassa paikassa) säpsähdän hereille, jos joku kävelee oven takana. Olenkin vähän pohdiskellut mahdollisuutta polikliiniseen synnytykseen ettei tarttis jäädä sairaalaan yöksi ollenkaan. Mies kuitenkin jää isyyslomalle heti vauvan synnyttyä, joten pääsen helposti viemään vauvan lääkärintarkastukseen sitten kotoa käsin. Tietenkään en edes ajattele tätä mahdollisuutta, jos vauvan voinnissa (tai omassa) on jotain sairaalaseurantaa vaativaa.

Mulla ei ollut kakkosen aikana oikeastaan kummoistakaan sairaalakassia. Pienessä olkalaukussa oli pesuvälineet ja neuvolakortti. Esikoisen kohdalla oli mukana urheilukassillinen kamaa ja sen verran taisin kassia avata, että kaivoin ne pesuvälineet sieltä. Sen verran muuten vinkkiä omista kotiintulovaatteista, että aika moni joutuu luultavasti palaamaan kotiin äitiyshousuissa. Jotkut tietty mahtuu omiinsa jo heti sairaalasta kotiutuessaan, mutta mulla kävi esikoisen kohdalla niin, että olin varannut kotiinlähtöhousuiksi sellaiset kangashousut, joita olin käyttänyt n. rv 20 asti. Nepä vaan eivät mahtuneetkaan sitten kiinni. Oli pikkasen masentavaa lähettää mies heittämään lenkki kodin kautta hakemaan isommat housut... Onneksi tuo turvotus laskee muutamassa päivässä/viikossa/kuukaudessa/vuodessa...? (yksilöllistettynä jokaisen tarpeisiin! :D )

Jaaha. Nyt täytyy tarttua imurinvarteen. Mulla on tullut joku pakkoneuroosi, että perjantai on siivouspäivä ja silloinhan siivotan, oli tarvetta tai ei. Yleensä ON tarvetta...

Kreecher ja Antero 29+0
 
Kolmas ja muut pinoon kuuluvat harmaana kirjottavat ei todella tarkoitettu teitä kun on puhuttu harmaana kirjottamisesta, vaan näitä ketkä tulee ulkopuolisina tarjoamaan omia näkemyksiä meidän pinoon, niinkuin tossa joku sivu sitten oli joku vieras joka kommentoi kotiutumisvaateasiaan.

Ei siis ollut kysymys siitä, ettäkö se ärsyttäisi että pinoon kuuluvat kirjottavat harmaana, se nyt on ihan se ja sama onko rekisteröitynyt vai ei, ihan yhtälailla kuuluu porukkaan mukaan. Mutta minuakin kieltämättä vähän häiritsee jos joku pinoon kuulumaton tulee heittämään kommenttejaan meidän pinoon.

Ebbuliinille myöhäiset synttärionnittelut:flower:, meillä ei olekaan sitten suurta ikäeroa :D

Täytyy palata myöhemmin ajatuksen kanssa jatkamaan juttua.

Teppana & pikku-ukko 28+4
<br><br>
 
Pepsukka81 harmaana
En jaksa kirjautua, kun kone tökkii taas niin ikävän paljon, tai tämä palsta kai se oikeastaan tökkii, kun muille sivuille pääsee normaalisti... :$

Onnittelut kaikille vuoden vanhenneille :flower: !

Sairaalakassi: En ole vieläkään saanut pakattua sitä, mutta heti, kun alkaa kamalat kivut, niin tulee mieleen, että pitää pakata. Nytkin kipuilee (=supistelee) taas sen verran paljon, että tuntuisi järkevältä pakata kassi valmiiksi.

Kotiintulovaatteet: Noh, minä en ole vielä pessyt pienokaiselle vaatteita enkä ole vielä ehtinyt saada äitiyspakkaustakaan, mutta jos neiti nyt syntyy, niin sairaalaanhan sitä joutuu jäämään, joten suruissani ehdin varmasti moneen kertaan tytölle sitten katsoa vaatteet ennenkuin kotiin pääsee...Omat vaatteet minulla varmasti mahtuu, ainakin vielä tässä vaiheessa, päälle kotiintullessa, kun ne mahtuu päälle nytkin. Tuli tässä taas mieleen, ettei vieläkään kiristä vaatteet, joten minun ei ole tarvinnut äitiysvaatteita katsella.

Mittailu: Huomenna tulee 30 viikkoa täyteen (ihanaa vauvan kannalta, kun kaikki viikot tärkeitä), joten otetaan sitä massumittaa sitten. Ei taida ihan olla samoissa lukemissa kuin teillä muilla, joten kehtaneeko sitä tänne edes laittaa...Noh, kaikilla omanlaisensa massut. Minusta minun massu on kyllä taas kasvanut.

Turvotus: Tuntuu, että turvotusta on...onko muilla samaa ongelmaa? En tosin ole ihan varma, mutta ainakin vähän ajoittain ilmenee eikä ole tosiaankaan mukavaa...

Ristiäiset: Kyllä minäkin olen miettinyt, että kirkossa sitten. Minä tosiaan haaveilen minimaalisen pienistä ristiäisistä eli että olisi vain kummit, miehelle ei taida passata, tai hänen suvulleen; miten sen nyt sitten haluaakin katsoa...

Valmennus: Valmennuksetkin sitten takanapäin. Siellä puhuttiin jonkin verran ennenaikaisesta synnytyksestä ja neuvolatäti tokaisi, että sitä nyt ei kenellekään halua. Kiva, kun itsellä se vaara koko ajan ja tylysti todetaan vain tuollaista. Menin sitten valmennuksen jälkeen kertomaan koventuneista kivuista ja eilen oma neuvolatäti soitti ja antoi ohjeeksi, että saisin olla koko ajan vain kylkiasennossa, käydä pissalla ja mennä valmiiseen pöytään ruokailemaan. No huh..miten tuollainen käytännössä kenellekään onnistuu? Välillä tuntuu, että neuvolatätit on itsekin aika hukassa, ei niiltä oikein sellaista suoraa vastausta saa. Kehoittavat sitten soittamaan synnyttäjien vastaanotolle, jos jotain tulee. Nyt sitten sitä arpoa vähän väliä, milloin sitä pitää soittaa...

Kyllä tämä raskaus nyt on ollut jotain ihan muuta kuin odotti. Masentaa ja #&%?$!* niin rankasti että. Tuntuu, että hermot menee, kun mitään ei saa tehdä ja mihinkään ei pääse. Hirveästi unelmoin, että pääsisin muutaman kilometrin kävelylle vaikka, mutta eihän se ole mahdollista. TIEDÄN, että vauvan takia minä tätä teen, mutta saa kai edes vähän valittaa...!? Tietysti toivon, että rakas pienokaiseni jaksaisi sinnitellä massussa vielä :heart: ... Niin ja massussa vauva on jo tosi alhaalla, kun ke:na kokeiltiin...

Ruokahalu: Minkälainen teillä muilla? Minulla ei kovinkaan hyvä. Illalla yleensä syön, kun mieskin tulee kotiin ja tehdään ruokaa. Päivän aikana tulee syötyä ehkä leipä tai jotain...paino noussut koko raskauden aikana kilon ja lähtöpainossa ei olla. Luin, että vauva ottaa nyt suoraan äidiltä ravinnon eli tarkoittaako tämä, ettei turvaudu enää vararavintoon ?

Huh, olikohan sitä muita asioita, en muista...Frendit alkaa kohta :)...

Pepsukka ja massu 29+6.
 
Heip!

Joo ei muakaan häiritse yhtään se, että aina samaa nikkiä käyttävät vakkarit (tai harvemminkin kirjoittelevat) täällä harmailee, vaan se, että tullaan täysin ulkopuolisena esim. "vieras" tai "hei haloo"-nimimerkillä pätemään tai arvostelemaan kesämassuja... :/ Mutta se on hyvä puoli on siinä, että ihmiset kirjautuvat, että pystyy nopeasti profiilista kurkkaamaan vaikkapa minkä ikäisiä lapsia jollain oli ennestään tms. =)

Ristiäiset pidetään tällä kertaa Vanajan kirkossa. Ulkoa katsottuna aivan ihanan näköinen paikka, ja sisko kehui myös sisätiloja oikein idylliseksi. Ja kahvitukset sitten samassa pihapiirissä seurakuntakodissa. Meidäthän sitten vihitään samalla kertaa (taas pääsen mainitsemaan asiasta! ;) :whistle: ), siksi halusin ihan kirkon varata. Esikoisen ristiäiset pidettiin myös seurakuntatalolla, koska asuimme vuokrakaksiossa ja halusin enemmän vieraita kuin mitä se olisi pystynyt vetämään.

Mulla on ollut nyt ihan rauhallista supistusrintamalla. Tai alkuviikosta kohtu muistutti ottamaan rauhallisesti, kun yritin olla avuksi uuden ruokailuryhmän kantamisessa ja ulkokalusteiden huollossa :ashamed: Mutta tavalliset pojan kanssa puuhastelut ja sylissä kantamiset on mennyt ihan ilman supistuksia, eikä niitä yöllisiä kipeitä supistelujakaan ole ollut yli viikkoon =)

Hanille piti vielä niistä proteiineista.. Mulla oli esikoisen raskaudessa pari kertaa protskut plussalla, ja silloin sanottiin, että saattaa johtua runsaasta valkovuodostakin. Ilmeisesti siis pesusta huolimatta voi sekoittua vähän valkovuotoa virtsanäytteeseen..

Nyt ei muuta kun hyvät alkavat viikonloput masuille ja niiden kantajille!

-ebbuliini ja neiti rv 27+1-
 
Pikaisesti kommentoin sitä harmailua... Seuraavalla kertaa sit muita asioita.

Jäi ihan häiritsemään tuo oma sanamuoto, kun en sillä harmailulla tarkoittanut oman porukan rekisteröitymättömiä. Pahoittelen sekaannusta!

Mun puolesta siis ulkopuoliset lukekoon meidän juttuja, jos niin kovasti kiinnostaa (estääkään ei voi), mut toi "vieras" tai muu vastaava nimimerkki ei ole kovin kiva. Ei noita kertoja ole montaa, mut silti tuntuu kurjalta... Tosiaan niin henkilökohtaisia tänne kirjotellaan, ettei tunnu kivalta jos joku ulkopuolinen tulee nikittömänä kommentoimaan. En muista onko tullut asiatonta kommenttia, mut jotain pätemistä mun mielestä oli ja sillon meinasin kirjottaa pahasti.

Ihan rauhassa siis oman porukan harmaat, joilla vakinikki... En tarkoittanut teitä. Ei mun mielestä tarvi välttämättä mustana kirjottaa (varsinkaan kun aina ei pysty kirjautumaan eikä rekkaroituminen o pakollista). Noi epämäärästen ulkopuolisten nikkien kirjottelut vaan tuntuu kurjalta.

Mut nyt unille... Mukavaa viikonloppua kaikille!

PikkuMyy-80 ja poikanen 30+0
 
Ellis
En tiedä, onko palstoille vakkaristi kirjoittelevilla unohtunut se, että nämä ovat aivan julkisia palstoja. Siitä olen samaa mieltä, ettei inhottavien tai ilkeiden viestien lukeminen "omalla palstalla" ole mukavaa, eikä nuo kommentit ole munkaan mielestä ollenkaan asiallisia tai oikein, mutta onhan se vaan niin, ettei kukaan näitä palstoja omista. Oletteko ajatelleet, että näitä palstoja lukee aivan varmasti satoja ihmisiä, jotka vain lukevat näitä ja he haluavat vain seurailla. Ehkä niille, jotka kirjoittelevat vakkaristi tulee sellainen kuva, että "me" kirjoittelemme "meidän" ketjussamme ja jotkut muut ovat "ulkopuolisia". Jos näkisimme dataa siitä, kuinka monta oikeasti seuraa vakkaristi näitä palstoja, ymmärtäisimme, ettei ulkopuolisuus olekaan niin tieteellinen käsite.

Internet on julkinen paikka ja nämä foorumit sellaisiksi tarkoitettu, ja jos joku haluaa perustaa me-kerhon, se on varmaankin tehtävä livenä. Sehän näiden "kerhojen" idea on, että kaikki saavat kommentoida keskustelua, kuten minäkin, joka ensimmäistä kertaa kirjoitin palstalle, vaikka olenkin lukenut näitä ketjuja jo monia kuukausia.
 
Ellis vielä
..Niin ja siis vielä sellainen huomio, että miksi kirjoittelette "niin henkilökohtaisia" täysin julkisessa foorumissa, jos ajattelette niiden olevat vain teidän keskisiä? Eikös se ole ihan teidän jokaisen oma valinta? Ihmettelen vaan..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 11:45 Ellis vielä kirjoitti:
..Niin ja siis vielä sellainen huomio, että miksi kirjoittelette "niin henkilökohtaisia" täysin julkisessa foorumissa, jos ajattelette niiden olevat vain teidän keskisiä? Eikös se ole ihan teidän jokaisen oma valinta? Ihmettelen vaan..
Öhöm... :whistle: :whistle:

 
Kuule Ellis... Et näyttänyt ymmärtävän teksien sisältöä (ainakaan mun), joten lukasepas uudestaan.

Kuten aikasemmin kirjotin, ei ulkopuolisten pinon lukua voi estää ja tosiaan ihan oma valinta on mitä tänne kirjotellaan. Tiedossa on kyllä, että foorumi on kaikille julkinen. Eipä vaan ollut nyt asiallinen tuo sunkaan viesti, kun aloit meitä syyttelemään. Et siis ole sen parempi kuin muutkaan pätemisen tarpeiset kommentoijat, jotka on ilkeilly tms tässä pinossa.

Muistutan vielä, että tää on mielipidepalsta ja tässä pinossa kirjottaa pääasiallisesti kesämassut. Tekstisi sisältää viestin (niin minä siis asian tulkitsin), ettei meillä olis oikeutta ilmaista omaa mielipidettämme ulkopuolisten kommentoinnista. Vedä vaan ihan rauhassa herneitä nenääs, jos haluut ottaa tän asian noin henkilökohtasesti. Jos meidän mielipiteet ei sua miellytä, voit lopettaa palstan lukemisen.

*muoks* Irmeli... Mietin ihan samaa. Jos toi ulkopuolisten päänaukominen jatkuu, niin mä ainakin mielelläni siirryn salasanan taakse.<br><br>
 
mäkin olen samaa mieltä noista vieraista. tottakai jokainen ymmärtää, että tää on julkinen palsta ja joku voi näitä juttuja lukea netissä mikä ei sinäänsä mitään haittaa, mut sit ku yks kaks joku outo tyyppi kommentoi täällä ihan jotai outoi juttui ni tulee ihan häh fiilis ja välillä suututtaa. mut vierailijoiden täytyy myös huomioida se, että me ollaan ketju perustettu ja heti ekalta sivulta näkee kuka ketjuun kuuluu. jos on tarvetta niin siitä vaan oma ketjua perustamaan.
jokaisella täällä on noita omia ketjuja eikä niihin tarvi tulla ulkopuolisten sotkeutumaan.

mäkin olen valmis siirtymään sinne salaiseen palstaan jos me niin tullaan päättämään.

Hyvää kevätpäivää kaikille!! :flower:

Hani ja Samppa 30+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 11:43 Ellis kirjoitti:
En tiedä, onko palstoille vakkaristi kirjoittelevilla unohtunut se, että nämä ovat aivan julkisia palstoja. Siitä olen samaa mieltä, ettei inhottavien tai ilkeiden viestien lukeminen "omalla palstalla" ole mukavaa, eikä nuo kommentit ole munkaan mielestä ollenkaan asiallisia tai oikein, mutta onhan se vaan niin, ettei kukaan näitä palstoja omista. Oletteko ajatelleet, että näitä palstoja lukee aivan varmasti satoja ihmisiä, jotka vain lukevat näitä ja he haluavat vain seurailla. Ehkä niille, jotka kirjoittelevat vakkaristi tulee sellainen kuva, että "me" kirjoittelemme "meidän" ketjussamme ja jotkut muut ovat "ulkopuolisia". Jos näkisimme dataa siitä, kuinka monta oikeasti seuraa vakkaristi näitä palstoja, ymmärtäisimme, ettei ulkopuolisuus olekaan niin tieteellinen käsite.

Internet on julkinen paikka ja nämä foorumit sellaisiksi tarkoitettu, ja jos joku haluaa perustaa me-kerhon, se on varmaankin tehtävä livenä. Sehän näiden "kerhojen" idea on, että kaikki saavat kommentoida keskustelua, kuten minäkin, joka ensimmäistä kertaa kirjoitin palstalle, vaikka olenkin lukenut näitä ketjuja jo monia kuukausia.


minusta tämä oli ihan asiallinen kommentti!!! :saint:
myös itse seuraan näitäkin kesämassujen kuulumisia, jotta voin vähän vertailla omiin tuntemuksiini, vaikka en ole viihtinytkää ilmottautua joukkoon mukaan, laiskuuttani..
 
sen verran vielä kommentoin, että kyllä minäkin olen joskus käynyt esim. tammimasuissa yms. lukemassa, että onko jo vauvoja tullut ja millä viikoilla, mut en todellakaan ala sinne mitään kirjoittelemaan kun ne asiat ei minulle mitenkään kuulu ja tajuan sen vallan hyvin!!

lukeminen ja kommentoiminen on ihan eri asiat! turha kenenkään on mennä toisten juttuja sekoittamaan.

no jos nyt lopettaisin tän paasaaamisen ja siirtyisin ulos talkoisiin ( minä toimin kyllä vain työnjohtajana) :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 13:15 Hani- kirjoitti:
sen verran vielä kommentoin, että kyllä minäkin olen joskus käynyt esim. tammimasuissa yms. lukemassa, että onko jo vauvoja tullut ja millä viikoilla, mut en todellakaan ala sinne mitään kirjoittelemaan kun ne asiat ei minulle mitenkään kuulu ja tajuan sen vallan hyvin!!

lukeminen ja kommentoiminen on ihan eri asiat! turha kenenkään on mennä toisten juttuja sekoittamaan.

no jos nyt lopettaisin tän paasaaamisen ja siirtyisin ulos talkoisiin ( minä toimin kyllä vain työnjohtajana) :LOL:
Peesaan... Paitti ton työnjohtajana olemisen :LOL:

 
Peesailen Hania ja Irmeliä... Lukeminen ja toisten asioihin puuttuminen on eri asia. En mäkään vieraisiin pinoihin "sorki".

Äiti-nimimerkille sen verran, että tulkintatapoja on monia... Mun mielestä Ellis kritisoi tän pinon mielipideoikeutta ja se on mun mielestä suorastaan törkeetä. Mut näin me ajatellaan asiat eri tavalla.
 
Myös vieraana
Minäkin tänne sitten kommentoin vaikka lukija olenkin.. nimittäin olen kyll Elliksen kanssa samoilla linjoilla, että vaikka täälläkin on tietyt henkilöt jotka kirjoittelevat, niin onhan nämä palstat tarkoitettu kaikille. Tuntuu oudolta, jos ketjussa ajatellaan, että on niitä muita jotka eivät kuulu tänne.. Sitten varmaankin kannattaa juuri jonkin suljettu ketju perustaa. Onhan tuo aika sisäänpäinlämpiävää ajattelua että jotkut omistaa ketjun, vaikka palveluntarjoaja onkin esim tässä tapauksessa kaksplus. Niin kauan kuin tänne vo kirjoitella vieraana, se on sitten varmaan vaan kaikkien hyväksyttävä.

Itse käyn selailemassa monia palstoja, ja kun itse odottelen heinäkuussa syntyvää, niin monesta ketjusta saa paljon hyödyllistä tietoa. Ja saatan joskus jotain kommentoida. Ja siihen nähdäkseni on kaikilla yksinkertaisesti oikeus. Ilkeilyn minäkin jättäisin väliin. Ikävää vaan kun leimataan jotkut ulkopuolisiksi, niin ei tee mieli liittyäkään kyseiseen ketjuun. Ja ehkä mitä enemmän ulkopuolisia soimataan, sitä enemmän niitä kommentteja alkaa sadella.. luulisin.

Käyn useimmiten helistimessä, eikä ainakaan siellä ole kai kertaakaan soimattu heinämammojen tai kesämammojen ketjuissa ketään vieraana kirjoittavaa, ellei ole jotain törkeyksiä kirjoitelleet.

Yleisesti musta tuntuu että helistimessä kirjoittelee vähän kypsempääväkeä ja täällä ehkä nuorempaa, ja saattaa johtua myös iitä asenteet. En tiedä..
 
Myös vieraana vielä
Muutes, mielipideoikeuttahan Ellis taisi juuri puolustaa. Eli siis KAIKKIEN mun -myös vieraiden- ymmärtääkseni! Mikä se sellainen mielipiteenvapaus on joka koskee vain tiettyjä..?
 
No tota jos nämä arvon " muut kuin listalle ilmoittautuneet" -ketään loukkaamatta, selaisivat noita viestejä taaksepäin, niin joka kerta kun uusi on ilmoittautunut, on heidät KAIKKI toivotettu tasapuolisesti tervetulleeksi.

Ei meistä kukaan kuvittele omistavansa tätä palstaa, eikä myöskään syrjitä ketään. Mutta itse en ainakaan mene kommentoimaan muiden pinoja mitkä ovat aktiivisia. Yksittäiset kysymykset alotussivuilla on ainakin minun nähdäkseni ihan eri asia.

Toki meistä jokainen tietää että on olemassa aktiivisempia ja vähemmän aktiivisempia kirjoittajia. Kyllä minäkin "elliksen" viestin luin melko negatiiviseen sävyyn. Ehkäpä me sitten perustamme sen suljetun pinon, odotetaan nyt mitä muut sanovat. Ei tarvi sitten kenenkään loukkaantua.

JA SINNE SAA KYLLÄ KAIKKI HALUKKAAT OSALLISTUA :saint:
 

Yhteistyössä