~KesäMassut 2007~

Moikka!

Täällähän käy kuhina, ihanaa on tainnut kevät aurinko herätellä talviunilta porukkaa ;)

Seksi elämä on raskaana ollessa ihan jees, varsinkin nyt kun on taas vähän pirteämpi kausi. Tekee mieli useammin ja olo tuntuu ihan sexyltä tän ison mahan kanssa. Olen myös kuullut tuon sperman pehmentävästä vaikutuksesta kohdun suulla ja tietty mekaaninenkin ärsytys tuo osana kypsyttelyyn. Joten jee! Harrastakaamme sitä usein :D

Supistuksia tuntuu monilla jo olevan ja itsekin tuntuu etä tämä viides "villahousu" supistelee paljon enemmän kuin edeltäjänsä. Hiekkatiet on ihanassa kunnossa ja tärinä tekee autolla ajaessa sen että supistaa -ihan sikana! Ja muutenkin... Kohdunsuu tuntuisi olevan jo paljon alempana ja sormelle auki, lääkäri nla:ssa neljä viikkoa sitten oli vielä tosi ylhäällä ja takana ja kiinni. Mutta eiköhän se lähtölasenta hiljalleen ala.

Liikkeet tuntuu vielä sekä ylhäällä että alhaalla ja ajoittain sattuu kun toivo jysäyttää kunnon potkun kylkeen ja virtsarakko on kovilla, tai lähinnä sulkija lihakset.

Kotiutumisvaatteet vauvalle meillä on ollut isännällä ja isommilla sisaruksilla tapana valita/pakata sillä välin kun ollaan sairaalassa, heh :D on sitten äidillekin hauskana yllätyksenä että mitä hän valitsee... Tietty täytyy vähän ohjeistaa, mutta se on ollut meillä semmoinen hauska perinne. Omat kotiutumisvaatteet täytyy itse katsoa valmiiksi, usein olen laukun jo itselle pakannut valmiiksi ennakkoon.

terkkuja tinzu ja toivo 29+4

vihdoinkin pääsin taas tänne kirjoittaa ku on sivut tökkiny pahasti, enkä ole saanu edes profiilia muutettua. mut nyt on profiilissa uusi kuva jonka nappasin rv 30 kunniaksi!!

kyllä juhannus on tehnyt tehtävänsä kun täälläkin on paljon niitä kellä on synttärit nyt maaliskuussa ja haluan kaikkia tasapuolisesti onnitella ja tässä pari :flower: :flower: kimppua!!

ihan konkreettisesti jos ajatellaan niin koska se sairaalakassi olis hyvä pakata? en viitsisi niin hirveän aikaisin kun sinne tulee kuitenkin kaikenlaista tavaraa, mut se olis kyllä tympeää jos tuleekin äkkilähtö eikä olee mitään valmiina :eek:

tänään oli neuvolakäynti ja kaikki oli muuten jälleen ihan hyvin, mutta pissassa oli hieman ..öö oliko se proteiinia? mitä se tarkoittaa?? ei tätsky sanonu muutaku et katotaan parin viikon päästä uudelleen, et voi olla vaan siitä jos on ollu niukka näyte.
lääkäri vaan sen verran oli mukana et kirjoitti parin viikon saikkarin. kun nyt olen omasta tahdosta ollut 2 viikkoa töissä sen ensimmäisen saikun jälkeen, mut eipä tällä mahalla oikeen enää töitä tehdä ku ei ylety asiakkaille edes rahoja antamaan :LOL:
meinaa käytännössä sitä, että enää en töitä tee, kun äippäloma alkaa kuitenkin noin 3 viikon päästä jo.

ihmeen iloisesti ottivat asian töissä, mut kuitenkin kaikki on jo tässä vaiheessa niin varautuneita siihen et jään pois ettei tullut yhtään yllärinä.

Hani ja Samppa 30+2

VOi että Hani Sullahan ihanan muhkee masu!!!
Aattelinkin tuota kun joskus oli puhetta että mitataan masut,kuinka paljon on kesämasua,oisko rv 30 sellanen hyvä ajankohta?
Jokainen mittais masunympäryksen viikon 30 kunniaksi!!??
Mitä mieltä?

Mä meinaan mittasin 30 viikolla kun noita farkkuja ostin..
Aika hujaus käynyt tuolla vyötärön seudulla!!! :D

Vitsit kun eilen intouduin haravoimaan pihalla ja se aika touhua vailla vatsalihaksia...
Joku revähti tuolla alamahassa,joku lihas mikä menee jalkaan päin sillä en tahtonut saada illalla jalkaa enää nousemaan!!
Panadol auttoi onneks ja lepo.

TÄnään on kaksosista Joonan nimpparit!!Eli siivousta tiedossa...Mun äiti teki kakun sentään,joten suolaset leipomiset riittää mun osalta!!!

Jaahas,likka heräilee-eikun hommiin!!

kata 30+6

p.s laitoin ohraa ja herneitä kasvamaan...Innokkaana kasvelijana herneet on homeessa... :snotty:
Aijai..Ohra kasvaa hienosti!!

Katti71
Aurinkoista torstaipäivää!

Eilen sitten kävin siellä äitiyspolilla tuon sokeri-jutskan takia. Verensokereita oli itse kotona mittaillut neljänä päivänä viikossa kolmen viikon ajan, eikä yksikään arvo ollut yli "sallittujen" rajojen.

Ensin oli kätilön vastaanotto ja hänen mielestään ei tarvinnut edes tavata sisätautilääkäriä, koska arvot olivat normaaleja. Hän kuitenkin kehotti jatkamaan kotiseurantaa 35 viikolle asti, ihan vain varmuuden vuoksi.

Seuraavaksi tapasin synnytyslääkärin, joka teki sisätutkimuksen (eka kerta tässä raskaudessa). Kohdunduu ylhäällä takana, pehmeä ja kiinni. Eli ihan hyvä juttu tässä vaiheessa.

Sitten vuorossa vauvan tarkastelua, kaikki mitat menivät erittäin kauniisti keskikäyrällä, eli ei viitteitä "sokerivauvasta". Painoarvio 1,6kg ja kaikki elimet näyttivät olevan kunnossa, napavirtaukset ok.

Kuulemmma tytöltä näytti... aika hassua, kun on ollut ihan "poika-olo" ja pojan nimellä vauvelia kutsuttu koko perheen voimin :) Mutta lopussahan se sitten selviää.

Enään ei tarvitse vauvan kasvua seurata, vain niitä verensokerimittauksia kotona ja tietysti ruokavalion pitäminen terveellisenä.

Ihanaa, iso taakka vierähti harteilta, kyllä tuo asia jotenkin niin aluksi säikäytti. Nyt toivottavasti pystyn nauttimaan loppuajasta täysillä, ja voisihan nyt alkaa neuloa pieniä vaaleanpunaisia nuttuja ja sukkia =)

Katti ja maha 30+4

Tervehdys pitkästä aikaa!

On jääny palstan luku sikseen kun on ollut muuta hommaa, nyt sitten meni monta tuntia lukiessa viestejä. Donskun vauvaviestiin saakka palasin, jotta tiedän missä mennään! Olipa ilouutinen että kaikki on mennyt aikaisesta syntymästä huolimatta niin mukavasti! Onnea vielä myöhästyneenä! :flower:

Samaten :flower: kaikille synttäreitään viettäville, itse liityn joukkoon sunnuntaina!
Pepsukalle myös jaksamista. En tiedä auttaako muilla sama kuin minulla, mutta supistelua vähentää kun syö tarpeeksi usein. Nälkäisenä maha on jatkuvasti kovana möykkynä lepäsi tai ei. Saattaa kyllä olla yksilöllistä, mulla kun myös verenpaine ja verensokeri laskee turhan alas nälkäisenä.

Ja sitten neuvolakuulumisia viikolta 30+0:

-Sf-mitta 28-29, ennen on ollut yläkäyrällä mutta nyt oli tullut lähemmäs keskikäyrää, mahakin tuntuu valahtaneen alas
-Paino noussut nyt yhteensä 8 kiloa
-Sydänäänet 145
-Vauva raivotarjonnassa
-Pissa puhdas
-Verenpaine 66/99
-Kohdunsuu pehmentynyt ja sormelle auki. (USS luki neuvolakortissa, oletan että kyse oli siis ulkosuusta)
-Sain sairaslomaa koko viimeiselle kuukaudelle supistelujen ja alavatsan poltteen takia, vaikka lääkäri sanoikin ettei mistään uhkaavasta ennenaikaisuudesta oo silti kyse. Kontrolli kuitenkin parin viikon päästä.

Eli ihanista kevätpäivistä pääsin kotiin nautiskelemaan, mulla on vielä poikakin hoidossa niin saan ihan keskittyä omiin juttuihini. Tosin mulla jäi peperihommia niin paljon kesken töissä, et ne pitää joka patauksessa tehdä loppuun. Ja jatko-opiskelija kun olen niin tenttiin lueskelen... tai siis pitäis lukea eikä roikkua täällä... Mutta kaiken kaikkiaan nautinnollista ettei tarvi lähteä töihin, saa yötkin taas nukuttua paljon paremmin kun ei oo työstressiä.

Hiiviölle tsemppiä sokerirasitusten kanssa, ja kiva kuulla Katti että olet selvinnyt hienoilla arvoilla! Nyt en muista mitä kaikkea muuta tuli luettua.

Ai niin ja profiilissa masukuva joka on jo kyllä hiukan vanha, mutta eipä tuo masu ole vielä siitä tainnut hirveesti muuttua. Kata ehdotti masumitan ottamista, odottakaas niin haen mittanauhan... no niin... 102cm navan korkeudelta. Tohon mittaan taitaa kyllä vaikuttaa aika lailla oma pituus/paino, mulla ne on nyt 172cm/74.6kg.

Nipsu78 ja masuasukki 30+3

Ihana aurinko! Mieli on paljon parempi kun aurinko paistaa näin keväisesti.

Niini: Meillä oli masussa useampi viikko ihan hiljaista, siitä tännekin vähän huolissani kirjoittelin. Monilla muillakin oli ollut ihan samanlaisia vaiheita aikaisemmilla viikoilla. Kysyin siitä yhdellä neuvolakäynnillä, ja meidän kokenut ja aina hyviä neuvoja antanut neuvolantäti sanoi, että on monia, täysin postiivisia syitä miksi lapsi voi välillä olla hiljaisen oloinen kauankin. Lapsivettä on paljon, lapsen kasvussa on sellainen vaihe tms. Tällainen vaihe voi aktiivisellakin vauvalla neuvolantädin mukaan tulla vielä joskus rv 30 ja ylikin sen. Sanoi, että jos vain joka päivä jotain ihan pientäkin liikettä tuntuu niin ei tarvitse ollenkaan huolehtia jos muuten on asiat hyvin.

Seksijuttuja: On ollut tosi hiljaista, pitkään. Ensin olin itse ihan haluton, sitten mies pitkään kipeänä ja väsynyt. Nyt on vähän vilkastunut sekin puoli, minullakin himot palanneet. Sentään pari kertaa viikossa peuhataan. Mutta mutta... Kuivaa on kuin saharassa, liukkarit käytössä eikä niistä kumpikaan tykkää. Lisäksi miestä mietityttää tuo masuasukki, hänestä tuntuu että meitä on sängyssä liian monta. Minua se, hämmäsytyttävää kyllä, ei mietitytä, mutta tietysti maha on tiellä. Vaikea päästä huipulle, kun vanhat asennot ei onnistu. Onneksi se ei sentään satu kun sinne asti pääsee, supistaa vähän muttei kipeästi. Mutta joo, ei ole semmoista kuin ennen. Toivottavasti joskus vielä on...

Jatkan vapaapäivän viettoa, pyykkitupa kutsuu... :p

On kyllä tosi ihanaa kun on näin ihanat ilmat! Meillä alkaa pihan laitto,nurmikko pitäs saada laitettua. Piha on ihan hirveen kuranen.
Mun pitäs alkaa pikkuhiljaa laittamaan kaikkea kuntoon. En ole viel pessy yhtään vauvan vaatteita kun pitää ensin vähän järjestellä että saa johonkin mahtumaan. Meillä on kaks hoitopöytää kun ostettiin uus kun toisen piti mennä miehen siskolle mut ne ei tarvinnukaan sitä joten saatiin pitää se mut siellä on meidän vaatteita kun on niin vähän säilytystilaa. En tiiä mihin saan kaikki tavarat laitettua,on niin sotkusen näköstä kun kaikki tavarat on näkyvillä. Helpottais kun sais lastenhuoneen valmiiks mut se ei nyt tähän hätään valmistu,on niin paljon vielä tekemistä siinä.
Vauvalle on vielä hankkimatta patja+petari pinnasänkyyn,pinnasängyn reunapehmusteet,amme,kaukalo,kantoliinan ja imetysliivit tilaan bebesistä,mun äiti maksaa sen kantoliinan. Sitte pitäs alkaa tekemään sitä Katan ehdottamaa isoveljen pakkausta,se on kyl tosi hyvä idea :flower:

Maanantaina on neuvola,saa nähdä paljon on painoa tullut et meneekö edelleen ihan samalla tavalla kun esikoisesta.

Yöt nukun muuten tosi hyvin mut jos nukun liian kauan toisella kyljellä niin lonkkaan koskee joten täytyy usein kääntää kylkeä. Pissalla käyn aamulla kun mies lähtee töihin tai sitte vasta kun herätään pojan kanssa.

Seksin suhteen on ollu vähän hiljasta kun ei vaan jotenkin jaksa. Ja olokin on aika kömpelö.

Masun ympärys on mulla navan kohdalta 98cm ja viikkoja nyt 30+3. Masu on aika edessä,sellanen pallo niinkun esikoisestakin.

Irmeli:mie olen haaveillu monta vuotta Ragdollista ja ajattelin jos vuoden päästä sellasen hankkisin. Meillä on nyt kolme maatiaiskissaa. Millenen teidän kissa on väritykseltään? Paljonkohan nykyään maksaa? Muutama vuosi sitte tais olla jotain 600-1000? riippuen haluaako käydä näyttelyissä,mut mie en halua näyttelyihin mennä että voi olla jotain virheitäkin.

Nyt täytyy häipyä tästä koneelta kun on jotenkin niskat jumissa.

NallePuh rv30+3

Ainiin,piti kysyä että missä pidätte ristiäiset/nimiäiset? Pojan ristiäiset pidettiin kotona mut nyt en viel tiedä kun täällä on remontti kesken ja kaikkee että pidetäänkö kotona. Toisaalta kotona olis kiva pitää mut sitte taas toisaalta helpompi vaikka seurakuntatalossa kun ei tarvis puunata joka paikkaa. Onneksi on aikaa miettiä.

Pöh, pöh ja vielä kerran pöh.

Kaikki arvot ylittyi, paasto ja 2 tunnin arvo ei niin pahasti, mutta keskimmäinen yli 2.0... Joten sairaalaan vuorokausiseurantaan, kutsu tulee luultavasti ensi viikolla postissa...

Tosi kurja mieli tuli, onhan se tietty hyvä, että katsovat että vauvalla kaikki kunnossa, mutta miehelläkin olisi ensi kuussa just pääsiäisen jälkeen työmatka edessä, varmasti osuu samalle viikolle myös mun seuranta, esikolle pitäisi löytää hoitopaikka ja ja..... *huokailee*

Tiistaina menenkin jo neuvolaan, katsotaan uutta ruokavaliota yms.

Iso huokaus.

-Hiiviö & Elvis 28+4-

Päivää jälleen!

Välillä oli kovin hiljaista... Taitaa ihmiset kirjotella sillai jaksottain. Välillä on palsta niin tukossakin, ettei yksinkertaisesti pysty. Se on kurjaa. Käykääs laittamassa ittenne valituslistalle, jos saatais sillä ylläpitoon vauhtia. Nostan sen tonne Mitäs nyt osaston etusivulle.

Ihania uusia masukuvia taas! :) Mä varmaan otatan uutta viikonvaihteen tienoilla, kun pitäis nyt viimein päästä kaverin kameran eteen poseraamaan. Ne mun mainitsemat "kirjahyllykuvat" on nimittäin edelleen ottamatta ja viikon päästä suunnataan sukuloimaan. Pitäis ehtiä ennen sitä käsittelemään ne, että sais sit käydä tulostuttamassa. Kauhia, miten aika menee, kun viikon päästä jo on pääsiäinen!

Irmeli... Meidän papukaija tosiaan luulee miestä kumppanikseen, mut toi mustasukkasuus ei ole se noloin juttu. Toi ötökkä nimittäin yks päivä oli vapaalla ja mies leikki sen kanssa... (Oonkohan muuten kertonu jo tän jutun...? Rade!) No, se sit tepasteli siinä sylissä niin ku se aina tekee ja ehkä juttelikin samalla. Sillä on nyt hormonitoiminta käynnistyny, joten ei varmaan o vaikee arvata mitä seuraavaks tapahtu... Se alko steppaamaan siinä miehen sepaluksen lähettyvillä eli hinkkaamaan itteensä! :LOL: Tuli muuten tirpalle nopee lähtö. Että tällasta kolmiodraamaa meidän perhe-elämässä. :D

Naureskelin muuten yks päivä, kun amatsonilla oli omaa kivaa ja neitsikat lemmiskeli omassa häkissään, että on se hyvä kun joillakin edes on seksiä tässä taloudessa. No onneks on sittemmin alkanu itelläkin kevät tekemään tehtävänsä. Muuten saattais hieman olla tällanen fiilis: :headwall:

Katan ehdotus masun ympäryksen mittaamisesta on mun mielestä tosi kiva. Muistasinkohan huomenna, kun on se 30+0? Taidan tehdä varman päälle ja mittailla nyt... Eli navan kohdalta lukema näyttäis olevan huimat 110cm. Oon mä aika valas jo, mut onhan mulla tota pehmikettäkin jonkin verran lisäämässä mittaa.

Tää palsta taas tökkii... Tosi vaikeeta päästä lunttaamaan muitten kirjotuksia. \|O :headwall: En jaksa tapella, joten tuun toisella kertaa jatkamaan loppuun. Moro siihen asti!

PikkuMyy-80 ja poikanen 29+6

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 19:26 Hiiviö kirjoitti:
KESÄKUUN 2007 VARTOOJAT

Moonlight-80, 26v, LA 28.5, Oslo

päiskä77, 30v, LA 30.5

heikkopeikko, 35v, kolmas, LA 1.6, HYKS, NKL

kata32, viides, LA 1.6, K-hks tai L-has

Tähtitaivas, vm.82, ensimmäinen, LA 1.6, Itä-Uusimaa

Eka Vekara, toinen, LA 1.6, Koks

Kirppuliini, 27v, toinen, LA 2.6, Uusimaa, Kätilöopisto

manteli-76, ensimmäinen, LA 2.6, Savo

Donsku, 29v, esikoinen, LA 2.6, Kätilöopisto

Minni83, 23 v, toinen, LA 3.6, Etelä-Savo

mamma80, 28.9, toinen, LA 3.6

Polkkajäde, 30v, toinen, LA 3.6, Hyvinkään sairaala

sally81, 25v, toinen, LA 3.6, Salo, Salon seudun aluesairaala

hassu, 21v, esikoinen, LA 3.6

viikuna, 29v, esikoinen, LA 4.6, Tampere

NallePuh, 27v, toinen, LA 4.6, Kotka, Koks

Katti71, 35v, viides, LA 4.6, Pirkanmaa

Linnea, 25v, esikoinen, LA 4.6

Maariana83, 23v, esikoinen, LA 4.6, Pori, Satks

Nipsu78, 28v, toinen, LA 4.6, Turku, TYKS

Hani-, 25v, ensimmäinen, LA 4.6, Turku, Tyks

mama-75, 31v, kolmas, LA 4.6, SatKs

ipu, 31v, esikoinen, LA 5.6, Pääkaupunkiseutu

sartsu, 28v, esikoinen, LA 5.5

Nti Kesäheinä, 25v, esikoinen, LA 6.6, Helsinki, Naistenklinikka

Kanttarelli82, 24v, toinen, LA 6.6, Oulu

Äiti78, 27v, viides, LA 6.6

Sisi, 27v, ensimmäinen, LA 6.6, Kerava, Kätilöopisto

Jennifer, 29v, esikoinen, LA 7.6, Ruotsi

Amppu7, 29v, toinen, LA 8.6

häläpätihämmää, kolmas, LA 8.6

Suza, 32v, neljäs, LA 8.6

PikkuMyy-80, 26v, esikoinen, LA 8.6, Varsinais-Suomi, Tyks

pompula81, esikoinen, LA 8.6

Hunajakenno, 23v, neljäs, LA 9.6, Helsinki

tinzu , 35v, viides, LA 9.6, Hyas

-mamma-, 24v, kolmas, LA 9.6 Tampere

paulaliina, neljäs, LA 9.6

Pepsukka81, 25v, ensimmäinen, LA 10.6

Irmeli, toinen, LA 10.6, Lahti

vilmat, kuudes, LA 11.06

elaisa, esikoinen, LA 12.6

Riina-Niina, 28v, kolmas, LA 12.6, SEKS

Jensa, 32v, ensimmäinen, LA 12.6, Oulu

Tinkerbell, 29v, esikoinen, LA 13.6, Helsinki

KuuttiPieni, vm.84, esikoinen, LA 13.6, OYS

Tuplaunelma, LA 13.6, Koks

satu82, toinen, LA 13.6, K-SKS

Pirpana05, toinen, LA 14.6

Katziina, 24v, esikoinen, LA 14.6, K-SKS

swerfiel 20v, ensimmäinen, LA 14.6, K-SKS

Hilipatuinen, 20v, ensimmäinen, LA 14.6, Hyvinkää

dimmom, neljäs, LA 14.6, SEKS

NaNNaLiina-82, 25v, kolmas, LA 14.6, P.kks

auramaria, 28v, kolmas, LA 14.6, Oys

Äitykkä78, kolmas, LA 15.6

Jonina, esikoinen, LA 15.6, pääkaupunkiseutu

Jonnakar, 27v, kolmas, LA 15.6, Satks

Kreecher, 24v, kolmas, LA 15.6, Uusimaa, Lohjan sairaala

minttunen, 36v, neljäs, LA 15.6, Koks

Suski82, toinen, LA 16.6

Vanilja, 31v, LA 16.6, Savonlinna

MACNINJA , kolmas, LA 16.6

Hiiviö, 21v, toinen, LA 17.6, Vantaa, Jorvi

vauvaunelma, 20v, ensimmäinen, LA 17.6, Kymenlaakso, KOKS

Ninnuli 29v, esikoinen, LA 17.6, kätilöopisto

Helmiina, toinen, LA 17.6

Bindi73, LA 17.6

Ellimi, 30v, ensimmäinen, LA 18.6

Kesäheinä-81,25v, esikoinen, LA 18.6, Itä-suomi

Onnimanni84, 22v, toinen, LA 18.6

Ella kolmas, LA 18.6

Mantsu,33v, toinen, LA 18.6, Pohjanmaa, SEKS

Teppana, 27v, neljäs, LA 18.6, Häme, K-HKS

Niini, Esikoinen, LA 18.6, OYS

netskuli, 25v, esikoinen, LA 19.6, Vaasa

raksu81, 25v, esikoinen, LA 19.6

Naru, 27v, esikoinen, LA 19.6

tytsy83, 23v, toinen, LA 20.6, läntinen uusimaa

Sopraano, Kolmas, LA 20.6, Kätilöopisto

kesäkuinen, 29v, toinen, LA 21.6, Kantahämeen keskussairaala

Sade-74, 32v, neljäs, LA 21.6, Oys

AnttuLiisa, 20v, toinen, LA 21.06, Pohjoinen, OYS

Mellu,34v,toinen,LA 21,6, EKKS

minä, 21v, LA 22.6

mirri, 27v, toinen, LA 22.6

Lumenneito, 21v, toinen, LA 23.6, Oulu

Helka, 30v, esikoinen, LA 23.6, PHKS

Lumihiutale-05, 31v, toinen, LA 23.6

hellu, 31v, toinen, LA 23.6.

äiti4, 36v, viides, LA 24.6

Tössäle, toinen LA 24.6, TYKS

Minniriini, esikoinen, LA 24.6

jousimies70, 36v, neljäs, LA 24.6, Turku

kolmas, kolmas, LA 25.6 KYS

Muppelo, toinen, LA 25.6, KYS

kukeseen, toinen, La 25.6, Porvoon sairaala

siilinen, kolmas, LA 26.6

Anni77, 29v, esikoinen, LA 26.6

mussukoiden mami , kolmas, 26.6, ekks

hensku, 27v, kolmas, LA 27.6, Satakunta

Nappa, 25v, esikoinen, LA 27.6, pääkaupunkiseutu

Vyvyan, 25v, esikoinen, LA 28.6, Rovaniemi

Pennonen80, toinen, LA 28.6, Kokkola

ebbuliini, 27v, toinen, LA 28.6, K-HKS

Peppi Pitkäkorva , toinen, LA 29.6

äiti77, 28v, esikoinen, LA 29.6, Lahti, PHKS

feverish, 30v, toinen, LA 29.6, Turku ***********************************************************

neljän äiti -82, 24v, viides, LA 30.6

Lyydis, 24v, toinen

Mari-83-, 23v, ensimmäinen

FISU74, 32v, neljäs

VF82, 23v, toinen

SYNTYNEET:

Donsku, poika, rv 27+4, 1120g ja 39cm

NallePuh, meidän Lucas tais olla ruskea mitted. Mutta on lemmikkitasoinen kissa, eli "värivirheellinen". On kait liikaa sekoittunut noi värit. Mutta tosi komea on kyllä, iso kollo ja kasvaa vielä kaksi vuotta. Nehän ovat vasta kolmivuotiaina täysikokoisia. Lucas maksoi 600 euroa, haettiin se Lammilta. Vähän hämärästi tosin, ei ollut kasvattajalta tms..

Palaan kohta.

Irmeli harmaana
Siis iso kolli eikä kollo vai kalloko tuossa luki. Yleensähän se menee niin että pitäis olla nähtävissä kissan emä ja isäkin niin vaadittaessa. Tän kasvattaja asu jossain Hesassa.. oli kuitenkin kasvanut heillä??? Tiedä sit.. mut ihan rekisteriin merkitty kissa kuitenkin. Oltiin ottamassa Lucakselle kaveria, ja kyllä niin olis tehny mieli ottaa toinen samanlainen, mutta ne maksaa niin paljon. Luonteeltaan ovat enempi koiria kuin kissoja, paitti että tänä aamuna pesin oksennus suussa p****t saunan lattialta pois.. mies oli jättäny yöks toisen vessan oven kiinni, missä kissan hiekka-astia on. yök..

Mies oli sitä mieltä että pidettäis ristiäiset uudessa kodissa, mutta kunnassa mihin muutetaan on aivan ihana vanha puukirkko, mä haluan että siellä. Jotain vastinetta kirollisverolle... Ja usein just astiat ja muut on valmiina noissa seurakunnan pisteissä, ei tarvi kotiin haalia ja putsailla jälkiä. Ja stressata sotkun kanssa ennen juhlia kun tietää et vanhemmat lapset sotkee paikat sitä mukaa kun siivoaa. Saara kastettiin Turun Maarian kirkossa, mikä taas oliko peräti yks vanhimmista suomen kivikirkoista. Tosi kaunis pieni kirkko. Asuttiin siihen aikaan ihan siinä kirkon kupeessa. Täällähän oli Turkulaisiakin, eiks je? Ihana kaupunki :heart:

No nyt mulla tuli ajatuskatkos ja mieleen ainoastaan elokuun hämärät illat Aurajoen terassilaivoilla, sniif..

Täytyy palata joskus kun muistaa mitä asiaa oli :)

Voi että oli taas tullut tekstii..

Mahoinko laittaa mun mahamittaa olleskaan..No,nyt siis mittasin joka tapauksessa,vaikkakin huomenna menee 31 puhki.
Ja viikossa näyttäis tulleen 3,5 cm lisää sillä nyt näytti 90 cm!!!Huh...
mitä kasvua!!!

Kukahan pistää sata poikki ekana!!! =)
Mulla vyötski jotain 65 hujakoilla ennen raskautta eli siinä näkee kuinka kovasti maha on todella kasvanut.
Mua kyllästyttää kun toiset väittää ettei maha ole iso_ON SE!!

Mutta ihan kiva sellanen,sitähän tässä on ootettu,isoa masua!! B)

Tänään olen pessyt lattiat ja muutaman ikkunan lisää...
Pessyt Miskalle vaatetta ja tsiisus...Luulin ettei ole mitään juurikaan pojan vaatetta,ohho.Maisalta jäänyt ihan käyttämättömiäkin,niitä mitä ostin silloin kun en satavarmaks uskonut että tytön tyllerö tulossa.Eli kaks muovikassillista on ihan 60 cm vaatetta!!!

Onneks en ottanut äippäpakettia...

kata 30+5

No niin... Jokohan tää sen verran pelais, että sais loppuun jatkettua? Eli lisää kommentointia...

Oliko se Pepsukka, jolla supisteli kovasti ja vuodelepoa nyt vaan? Mä antaisin sellasen vinkin, että jalat ylös. Mulla ei ollu ne supparit tosa mittakaavassa, mut ei rauhottunu pelkällä levolla. Sit kun kohotin jalat masun yläpuolelle, niin johan loppui. Turhauttavaa on varmasti vaan pätkötellä... Koita keksiä jotain kivaa ajankulua, mitä voit puuhailla siinä levätessä. Tykkätkö neuloa tms? Jos vaikka vauvalle jotain tekisit. Jaksuja! :hug:

Uusille moikka! Tänne vaan... Edelleen mahtuu porukkaan. :)

Katti71:lle onnea sokeritestin läpäisystä :flower: Hieno juttu, että muutenkin on kaikki kunnossa.

Hiiviölle onnea vuorokausiseurannan läpäisyyn! bd Kurjaa, että oli arvot yli. :hug: Ei se dietti varmaan kovin paha ole, joten eiköhän se muutaman viikon ajan mene ilman suurempia tuskia.

Nimiäisten pitopaikaksi suunniteltiin ensin isovanhempien mökkiä, mut todennäköisesti järkätään ihan kotona. Sisko kun tulee kummiks ja alkaa niihin aikoihin olla viimeisillään... Ei siis varmaan kovin mielellään reissua toiselle puolelle Suomea. Reissatkoon isovanhemmat pitemmän matkan. Siivoaminen vähän stressaa, mut onhan siihen aikaa... Leipominen varmaan sujuu ihan hyvin ja saan valmisteluihin varmasti riittävästi apuja. Enemmän mua mietityttää asu, kun ei mikään kastemekko tunnu sopivalta. Täytyy miettiä.

Kata... Mulla se satanen meni näköjään rikki jo jonkun aikaa sitten, kun tänään oli toi 110cm. :) Mut mulla tosiaan tota pehmikettä tossa myös, joten sehän vaikuttaa asiaan. Mut kellä normaalipainosella? Se olis kiva tietää. :) Harmi, kun ei ole just raskautta edeltävältä ajalta mittaa. Joskus painoa pudottaessa ja liikuntapäiväkirjaa pitäessä mittailin... Voisin sen perusteella koittaa päätellä, jos tietäisin missä se vihko on. Sais vähän suhteutettua.

Tässä tais tulla nyt ne puuttuvat... Raden piikkiin, jos jotain jäi huomaamatta. :ashamed: Seuraavaan kertaan...

PikkuMyy-80 ja poikanen 29+6

PS. Irmeli... Amatsonit maksaa päälle tonnin, ainakin kesyinä. Toi meidän siniotsa on maksanu 1300?, eli "kallis maku" meilläkin lemmikkien suhteen. :) <br><br>

Masumittauksista sen verran, että jos sitä "yhteismittaa" halutaan laskea, niin kannattanee tehd niin, että aina kun ilmoitat omasi mukaan, niin laske siihen noi aiemmat masumitat. Ja vielä jos sitten merkkaa sen lihavoidulla niin muutkin erottaa tekstin joukosta ja huomaa laskea oman masunsa joukkoon.

Voin auttaa alkuun, eli mitat tähän mennessä:

90+110+98+102 (Nipsu, NallePuh, PikkuMyy ja Kata) eli masut yhteensä 400cm!

Lisäilkää omianne ja myös ne aiemmin ketjussa masunsa mitat ilmoittaneet, jos (ja kun...) jäi pikavilkaisulla joku huomaamatta (mistä esitän pahoitteluni).

Lisään oman masuni sitten kun se 30 viikkoa tulee täyteen.

Uusille tervetuloa, palaan asialle myöhemmin illalla. Täytyy lähteä roudaamaan kuopusta päivystykseen, yskii niin, että meinaa tukehtua... Ja kuumeessakin on. Parka.

Kreecher ja Antero 28+6

masumitat:

90+110+98+102+95

Nipsu, Nallepuh, Pikkumyy, Kata, Hani

Irmeli me aiotaan kastaa tää meijän tulokas Maarian kirkossa Turussa. tultiin siihen päätökseen kun on kerran ilmaista ja sitten pidetään vielä kahvit yms. seurakuntakodissa.

kysyisin vielä siitä sairaalakassista, kun en saanut yhtään vastausta, et ne joilla jo kokemusta on ja tietysti muutkin, niin koska ois järkevintä pakata se valmiiksi, että ei joutuisi ilman sitä synnärille lähtee?? ei viitsi kuitenkaan hirmu aikaisin laittaa kun sinne tarvii kaikenlaista laittaa mukaan.

Hani ja Samppa 30+3

Niin juu... Tuo sairaalakassijuttu unohtu.

Ajattelin alkaa kattomaan ainakin listaa valmiiks jo lähipäivinä, mut jos tossa huhtikuun puolen välin jälkeen kasais sillai suunnilleen. Ajattelin, että jos päättää syntyä jo toukokuussa, niin puoltoista kk ennen laskettua olis ainakin ajoissa. Voihan sinne sit lisätä myöhemmin, mut ne tärkeimmät perusjutut ajattelin laittaa valmiiks ajoissa.

Tein muuten sellasen tarvikelistan vauvatavaroista yms itelleni muistilistaks. Voisin kopsata tännekin. Voi sitten jokainen poimia sieltä omasta mielestään tarpeelliset. Ehkä lisään siihen vielä sairaalakassin mahdollisen sisällön. Mut se toisella kertaa... Nyt taustalle.

Aurinkoinen tervehdys kaikille!

Neuvola terveiset... Painoo oli tullut n. 4 kiloo puoleentoista kuukauteen. Kohdunpohjankorkeus 29.0. Hemppari 123. Sydänäänet ja liikkeet hyvät. Pissa puhdas. Verenpaineet hieman koholla, oli 153/82. joten seuraillaan.
Ensi viikon tiistaina olisi minulla sitten se sokerirasitus edessä. saa nähdä miten menee.

Masun mittasin...
90+110+98+102+95+102
Nipsu,NallePuh,PikkuMyy,Kata,Hani,Mari-83-

Hyviä vointeja kaikille!

Mari-83- ja vilivilperi 30+6

Irmeli vielä
Pikku-myy: Miten te päädyitte papukaijoihin? Ihan vaan mielenkiinnosta. Melko eksoottinen lemmikki. Osaako ne puhua?

Aika ajoissa edellisellä kerralla pakkailin vauvanjutskat kaikki ja oman kassin sairaalaa varten. Tosin oma kassi oli tosi vajaa, puuttu imetysliivit ja omat alusvaatteet. Ne sairaalan on kauheet... !!! Ja nyt aion ottaa mukaan oman pyjaman, satiinisen :) Housuja varmaan aika moent joutuu ottamaan.. Ja oman kylpytakin. Siellä meinaan ei muutenkaan tunne oloaan kauhean hehkeeksi, niin aion niillä "piristää" itseäni. Shampoot ostin uudet kassiin ja hamppiharjat/tahnan yms. Mielellään kaikki tosi hyvän tuoksusia vielä, nekin auttaa.

Vauvan kassin laitoin valmiiksi kotiin turvaistuimen päälle, että mieskin sen tajus sitte ottaa. Nämä teen siis nyt varmaan toukokuussa. Paitti et oon ihan varman että meille tulee juhannusvauva.

Kukas siellä oli jo kitkemässä sitä puutarhaa, Kata? Mä haluisin laittaa vähän mansikkaa kasvamaan pihaan. Kokemuksia? Eilen kattelin niitä ohjeita, ja musta ne oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vaikeita että melkein hautasin koko idean. Mut aion yrittää. Mä oon siinäkin ihan onneton :(

Varasin miehelle ja mulle yön Hotelli Virussa toukokuussa. Ihanaa... pääsee syömään hyvää ruokaa vanhaan kaupunkiin. Tällä kertaa pitää vaan valita vähän fiksummat kengät että jaksaa köpötellä..

ps. Musta mulla meni toi satanen rikki jo viikolla 26 kun kävin fysioterapeutilla, mittas sen tukivyötä varten. Täytyypi nyt sunnuntaina mitata kun tulee 30 täyteen.

Nyt mä poistun täältä häiriköimästä :LOL:

Heippa taas... Oon mä maan vaiva, kun vähän väliä itteni tänne tungen. Irmelin kanssa näyttää olevan "skaba" käynnissä. ;)

Muokkailin sitä listaa vauvatavaroista ja sairaalakassin sisällöstä. Oon siis poiminu listalle sellasia, mitä eri sivustoilla yms on lueteltu. Jokainen voi poimia sieltä itelleen sopivat. Ite en ainakaan hanki / ota mukaan kaikkea.

Lisätkää ihmeessä (vaikka tummennettuna), jos jotain teidän mielestä puuttuu.

Eli tässä tulee:

pinnasänky, lakanoita, reunapehmuste, patjan suoja (muovitettu frotee), tutteja, itkuhälytin, harsoja

hoitopöytä, hoitoalusta, mobile, vaippoja, vaipparoskis, puhdistuspyyhkeitä, talkkia, vanupuikkoja, vanulappuja, lanoliinivoidetta, hoitoöljy, kynsisakset, pehmeä hiusharja, Bepanthen tms, sinkkivoide, harsoja

vaunut, hoitolaukku / reppu, hyttysverkko, sadesuoja, turvakaukalo, kantoliina / rintareppu, jonkinlainen aurinkosuoja

tuttipulloja, korviketta, syöttötuoli (sit myöhemmin), ruokalappuja, pulloharja

amme, kylpylämpömittari, kylpyleluja, pyyhkeitä, hammasharja

sitteri, puuhamatto, leluja, kirjoja, soittorasia, hyppykiikku

kuumemittari, nenänniistäjä, Panadolsuppoja, puhdistusainetta (septidin tms), keittosuolaliuos, maitohappobakteereja

Äidille:
siteitä, liivisuojia, rintakumeja, maidonkerääjät, rintapumppu, minigrippusseja, imetyspaitoja, imetysliivejä, pulloharja, korvatulppia

Sairaalakassiin:
neuvolakortti, kamera (filmiä / muistikortti, varapatteri / akun laturi), vesipullo, huulirasva, kannettava cd-soitin ja musiikkia, tekemistä (ristikoita, käsitöitä, lukemista tms), evästä (erityisesti isille), maitohappobakteereja, kännykkä ja laturi, osoite-/ puhelinmuistio, kolikoita, imetysliivit, liivisuojuksia, aamutakki, sukkia, pikkareita, aamutossut, hammasharja ja -tahna, dödö, harja, hiuslenksu, shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, ihonhoitotuotteet, meikkejä, siteitä, nenäliinoja, vitamiinit ja mahdolliset lääkkeet, suihkepullo, hieromaväline, muistiinpanovälineet, vauvalle unilelu, tutti, kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle, (autoon turvakaukalo), vauvakirja, korvatulpat

Sieltä sitten kokoamaan itelle sopiva muistilista. :)

Nyt mä lupaan pysyä vähän pitempään poissa... :ashamed: <br><br>

Tota, sen verran tulin lusikkaani soppaan työntämään tuon mahojen yhteismitan vuoksi. Kun tuli sellanen juttu mieleen, että kannattaisko kuitenkin laskea yhteen siihen mennessä tulleet mitat ja lisätä siihen omansa, eikä luetella erikseen kaikkien mittoja ettei tule niin pitkää rimpsua lukemia.

Eli tyyliin 597cm+oma mitta=x ja tuohon tulokseen taas seuraava lisää oman mittansa.

Tämä on siis vaan ehdotus, tuo nykyinenkin systeemi käy, mutta siinä on vaan se että kohta joutuu naputtelemaan kovin pitkät rimpsut mittoja, kun niitä alkaa kertymään.

Teppana & pikku-ukko 28+3

Yhteistyössä