~KesäMassut 2007~

Heippa!!Olipa ihanaa olla kauppareissulla kun ei ollut mitään vaivaa!!Ei supistelun supparia ja sain ihan rauhassa penkoa ja touhottaa,kokeilla vaatetta sun muuta!
VOi kun kivaa!!

Mun äiti sanoi juur kun oli mukana,että nyt alkaa jo vaatteet päällä erottamaan että oon oikeesti raskaana.
Onhan tuo masu kaameesti kasvanut mutta todellakaan jos onollut löysempiä paitoja niin masua ei juurikaan ole huomannut.
Mua oikein suututti viimeviikolla kun eräs vanhempi nainen kinasi että olenko raskaana vai en.Nyt ei tarvii enää todistella ja paitaa kiskoa ylö!!! =)

Mä ihailin masuani peileistä oikein tuolla kaupoissa,voi kun on ihanaa!!
Joku varmaan katteli ja aatteli että tsiisus noita odottavia!!! :D

Mutta on se ihanaa kun vointi hyvä ja kaikki muutenkin kivasti!!

Ostin Miskalle kaikkea tarviketta,liivinsuojusta ja peppupyyhettä..
Alkaa pikkuhiljaa käymään todelliseks tää että vauva tulee.
Sillä viikkoja pamahti plakkariin 30 tasan!!

kata
 
Irmeli harmaana
Katan viestistä tuli oikein hyvälle tuulelle :)

Mun yks kaveri kiikutti mulle aamulla yhdet tosi hyvän näköset farkkuhaalarin tyyppiset haalarit. Olipa typerästi ilmastu.. :LOL: Sellaset ihan vaalean khakin vihreät. Vielä typerämmin.. :LOL:

Mut anyway, niissä on reisitaskua ja muuta kivaa mistä tykkään, ja kaikista kivin että niissä on vähän levenevät lahkeet. Farkkuhaalarit ja farkutkin mitä olen nyt nähnyt lindexillä ja hennesissä ovat jostain syystä nilkkoihin kapenevia :( Ja ne lihottaa mua vielä entisestään..

Että jos joku jostain on löytänyt hyvännäköisiä, punteista leveneviä, isot perstaskut omaavia äitiysfarkkuja, niin vinkatkaa. Mulla oli yhet ihan siedettävät mutta nekin on nyt maalissa :whistle:

Huomenna mäkin pääsen ostoksille. Pitäisi joku kiva paita löytää sinne ristiäisiin ja töissäkin olis kiva kun olis jotain keväisempää väriä. Lindexillä kävin ohimennen maanantaina ja siellä näytti onneksi olevan.

Onneks tulee viikonloppu. En tiedä et voiko pitää paikkansa, mut mulla jotenkin tuntuu tulevan turvotusta loppuviikkoa kohden ihan älyttömästi, oon kun yks iso pallo. Tiistaina näytän taas ihan eri ihmiseltä kun on ollu pari päivää vapaata, päässyt liikkumaan ja lepäämään ja syömään kotiruokaa. Teen siis istumatyötä, ja jalat ainakin ovat ihan turvoksissa loppuviikosta. Oon käyttänyt tukisukkia jo varmaan viitisen viikkoa, nilkkasukista jää sellanen kunnon painautuma jalkaan kun puristaa..

Toivottavasti BTW alkukesä ei olisi ihan kauhean kuuma!

Taidanki lähteä syömään ananasta..

Irmeli ja Pönä 28+5 JO!!!
 
Naru harmaana
Olen pysynyt taustailijana taas vähän aikaa, käynyt lukemassa kuulumisia kyllä, mutta kun sivut ovat tökkineet niin ei ole kärsivällisyys riittänyt kirjoittamiseen... Pakko näin myöhäänkin vielä kommentoida Donskun hurjia uutisia, onnea tosi paljon! Ihanaa, että kaikki on pienen aikaisesta maailmaan saapumisesta huolimatta hienosti.

Itse Jenkkilässä jalkani teloneena ja siellä leikattuna tiedän, että hyvää hoitoa siellä kyllä saa, sitten kun siihen pääsee ja jos on vakuutukset kunnossa. Toivottavasti teillä on tosiaan kunnon vakuutus.

Kiinnostaisi ihan uteliaisuudesta tietää, mitä Amerikassa laskutetaan vakuutusyhtiöltä vaikkapa yhdestä synnytyssairaalapäivästä? Olisi mielenkiintoista vertailla Suomen ja Amerikan hintoja asiassa. Ihan yksityisen puolen hintoja, kunnallinen on tietty eri asia. Minun kohdalla vakuutusyhtiöltä rokotettiin NIIIN törkeitä summia, ettei olisi uskonut millään. Esim särkylääkkeestä summa, jolla sai apteekista kolme isoa purkillista samaa pilleriä. Eikös täällä ollut joku muukin Amerikan ihmemaan asukas, joka voisi kommentoida?

Tosi paljon on kremppoja meillä kesäkuisillä, kaikilla tuntuu olevan jotain. Itse olen päässyt hirmu helpolla, ihan alun vaikeuksien jälkeen. Tänään kävin rutiinilääkärissä ja arvot olivat kaikki hyvät. Rautaakaan ei ole tarvinnut syödä ylimääräistä, hb oli 144. SF-mitta 26cm nyt viikolla 27+3, eli ihan normaali sekin. Lapselle tehtiin vihdoin painoarvio, 1145g, lääkäri sanoi että keskikokoinen lapsi.

Meidän neuvolaan on tullut ultralaite, jonka käyttöä lääkäri harjoitteli jonkun ohjaajan opastuksella. Sitä taisi se ohjaajan läsnäolo jännittää, kun jäi niin pintapuoliseksi kaikki muu keskustelu. Onneksi minulla ei mitään vaivoja olekaan, ettei jäänyt mitään käsittelemättä tuon takia. Ihanaa, että ultrattiin, vaikken taaskaan saanut mitään sukupuoliarvauksia. Oli liikuttavaa nähdä miten pieni nieleskeli ja liikkui väkkäränä kohdussa. :heart:

Pieniä epämukavuuksia toki täälläkin on ollut. Kutinaa iltaisin kun ken menee nukkumaan, ärsyttävää muttei huolestuttavaa. Vähän selkäsärkyä pitkien istumatyöpäivien jälkeen oikealla alhaalla, helpottaa kun venyttelee. Kävelylenkeillä suppareita (Kai? En ole ihan varma mitä se on, kun kaikenlaisia muitakin masutuntemuksia on koko ajan), mutta ei kipeitä sellaisia. JA hirveää, järkyttävää (muttei sekään vaarallista) ummetusta.

Tosi inhottavaa, kun on monta päivää ihan ummella ja ei kykene syömään enää kun tuntuu, ettei mahdu kertakaikkiaan. Syön tosi kuitupitoisesti, ja ihan raskauden alusta asti olen aamulla vetänyt luumuja tyhjään vatsaan. Ne ovat viime viikkoihin asti pitäneet vatsan edes jotenkin toiminnassa, mutta nyt ei auta enää mikään. Ostin sitten paketin microlaxia ja duphalacia, joiden pitäisi olla ihan turvallisia. Ja eikös heti käynyt sateenvarjoilmiö (tiedättehän miten ikinä ei sada, jos on sateenvarjo mukana, mutta jos sen unohtaa sataa takuulla?) ja lääkkeet vaikuttivat kaapista käsin. No, ne ehkä ovat myöhemmin tarpeen vielä. Mielellään en ota lääkettä, jos luonnon menetelmillä yhtään toimii.

Tästähän on tulossa varsinainen romaani. mutkun on jäänyt niin paljon sanomatta kun oon ollut niin kauan kirjoittamatta. Tosin en tiedä kiinnostaako ketään nuo ummetusjutut... :D Vielä olisi juttua jäljellä:

Ainakin auramaria mainitsi sairaalan esitietolaput. Mitä ne semmoiset on? Täällä ei ole ollut mitään puhettakaan sellaisista neuvolassa. Ei kai tosiaan tarvitse mitään nimiä keksiä siihen etukäteen? Hätäkasteenko takia? Me ei kuuluta ev.lut. kirkkoonkaan, eli lapselle ei tarvitse hätäkasteita tehdä, mitä se sitten tarkoittaakaan. Me ollaan kyllä pyöritelty kaikenlaisia nimiä, mutta tuntuu että pitäisi ensin nähdä kuka sieltä tulee ja vähän tutustua, ennen kuin voi antaa nimen. Pienen masunimikään ei ole ihan sellainen, että kehtaisi mihinkään virallisiin lappuihin laittaa... :LOL:

Ja sitten nuo kelan laput. Vissiin pari viikkoa oli lyhimmillään lappujen lähettämisestä kun joku oli saanut äitiyspakkauksen jo, ja toisilla kauemmin. Mutta mites nopeasti tieto käsittelyssä olevasta hakemuksesta on tullut nettiin? Itse laitoin laput yli viikko sitten, eikä vieläkään näy netissäkään mitään. Pitäisiköhän soitella perään, että onko hakemus tullut edes perille, kun postissa laitoin.

Juu. Ehkä jatkan taas töitä. Hauskaa viikonloppua kaikille kesäkuisille,

Naru 27+3
 
Moiks.
Profiilissa uusi kuva, en saanut eilen illalla enää kirjauduttua, niin laitoin vasta nyt.
Jaa. Nyt meni pää tyhjäksi. Mitähän piti kirjotella... No, palailen astialle myöhemmin. tää lienee sitä RADEA parhaimmillaan... :LOL:

Kreecher ja Antero 28+0
 
Narulle esitietolomakkeista. Eli synnytyssairaalaan täytetään noin kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa lomake, johon mm. laitetaan tietoja raskauden kulusta sekä toivomuksia sairaalassaoloajalle. Lisäksi sitten siihen laitetaan vauvan hoitoon liittyviä asioita, kuten ovatko verensiirto ja leikkaukset sallittuja yms. Siihen voi sit laittaa ne nimet, jos tosiaan tulee tarve hätäkasteelle. Mutta siis mun mielestä tuo hätäkaste ei oo mikään lopullinen juttu ja ainaki meidän esikon kohdalla halusivat teholla kutsua vauvaa jollakin nimellä vaikkei hätäkastetta tarvinnutkaan. Näin siis Oys:ssa, en tiedä muiden sairaaloiden käytäntöjä.

Kreecherillä ihana pallomassu. Taidat omata samanlaisen pallomaisen kohdun kuin minäkin ;)
 
Laiskuuttani en viitsi nyt kirjautua mut piti tulla heti kertomaan että nyt on vaunut tilattu. Joku muukin puhui että haluaa kolmipyöräiset. Yritän tähän laittaa linkin josta tilasin meille kolmipyöräiset yhdistelmävaunut.
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=656 Mitähän muuta mun piti kommentoida. Taas on pää ihan tyhjä siitä mistä täällä on keskusteltu. No tulen uudelleen kunhan lueskelen palstaa. mama-75+baby 29+4
 
B) Juu, minähän en voi näitä asioita kerralla toimittaa...Narulle vielä piti noista Kelan lapuista laittaa. Eli itsekin seuraan silmä kovana netistä hakemusten käsittelyä ja olen huomannut, että muutama päivä lähetyksestä sinne tulee tieto että asiakirja saapunut. Sitten saattaa mennäkin monta viikkoa ennenku näkyy että sitä käsitellään.

No nyt jätän teidät rauhaan :p

Vaunuista vielä, että olen myös miettinyt että tilaisinko netistä, mutta jotenkin arveluttaa. Varmaan takuu ja varaosien saanti. Mutta kivat vaunut olet tilannut mama-75!

<br><br>
 
Hei kaikille!

Siskoni on lupautunut aikaa sitten tulla kummipoikaansa hoitamaan, kun me lähdetään synnyttämään. Opettajien kesälomat kun käyvät niin sopivasti meidän laskettuun aikaan nähden. Tosin vannotti, ettei juhannuksena saa synnyttää, koska silloin lähtevät mökille. Haaste sinänsä, kun la on torstaina 28.6. ja juhannus siis edellisenä viikonloppuna. Nyt sitten tuo siskon ryökäle ilmoitti, että juhannusreissun lisäksi aikovat lähteä kesäkuussa ainakin viikoksi ulkomaille! Ei vielä kesäkuun ekalla viikolla mutta puolen välin tienoilla tai heti juhannuksen jälkeen :headwall:
Mulla alkaa käydä hoitajavaihtoehdot vähiin siskon reissujen aikana, kun kaikki mummut ja papat ym. on vielä työssäkäyviä ihmisiä, eikä varmasti saa sopimaan lomiaan justiinsa mun synnytyksen mukaan... Eikä niillä kaikilla ole autoa, jolla karauttaa meille, vaikka sattuisivatkin olemaan vapailla.
Ei kai tää tilanne muuten niin jännittäis, mutta kun poikakin syntyi ilman mitään ennakkoilmoituksia neljässä tunnissa. Rakenneultrassa kätilö sanoi, että seuraava synnytys sujuu yleensä puolta nopeammin eli noin kahden tunnin pikasynnytykseen tässä saa varautua...
Ja yksin en synnyttämään lähde! Se on varma. Ehkä tosta naapurustosta löytyy joku lomalainen siksi aikaa pojan kanssa että saadaan joku tutumpi hoitaja paikalle..
Tulipas vuodatus!

Tais Kreecherillä olla vähän samanlainen ongelma käsillä lasketun ajan tienoolla..?

Sairaalan esitietolomakkeesta taitaa olla yhtä monta eri käytäntöä kuin synnytyssairaaloitakin.. Esim. Hyvinkäällä ei hätäkastenimeä kysytty ollenkaan, lomake täytettiin neuvolassa th:n kanssa suunnilleen puolessa välissä raskautta ja sieltä se sitten toimitettiin jossain vaiheessa synnytyssairaalaan. Hämeenlinnassa esitietolomake annettiin rv 12 neuvolasta kotiin täytettäväksi ja käskettiin viedä ultrakäynnillä sairaalaan. Siinä nuo hätäkastenimet kysyttiin. Auramarian luettelemia Oysin lomakkeen tietoja en muista että olisi kummassakaan kysytty.. Voi olla muistan väärinkin..

Olipa kiva lukea katan hyvistä tuntemuksista! =) Yleensä tänne tulee kerrottua vaan ne kaikki supistukset, ummetukset ja muut ketutukset. Ei siinä, etteikö niitäkin täältä mielellään lukisi. Saa ainakin lohtua siihen, ettei ole yksin ikävien vaivojensa kanssa =)

Kylläpä kello on taas paljon.. Öitä!

-ebbuliini ja neiti rv 26+1-
 
Aurinkoista lauantaita kaikille :flower:

mama-75; olipa hyvä että laitoit linkin niistä rattaista mitkä tilaat, siellähän oli myynnissä myös niitä pehmeitä kantokoppia minkä tarvitsen, eikä maksanut kuin vähän reilut 40 euroa. Jotta tänks vaan :)

Tosta lapsen hoitamisesta synnyttämään lähtiessä; mä oon ihan varma että tää lapsi menee yli ja syntyy juhannuksena. Kaikki isovanhemmat vaan on kovia reissaamaan, niin täytyy ajoissa vaan yksinkertasesti "velvoittaa" joku olemaan passissa. Kai silleen saa tehdä??

Nimistä: Ette kyllä usko.. en mäkään meinannu uskoa. Isäntä on kavereiden kanssa mökillä, missä on myös tämän sen viikon päästä tulevan kummitytön isä. Oli sitten paljastanut tytön nimen mun miehelle. Onpa yllättävää, että se on se PIHLA, ainut nimi mikä kävi meille molemmille. Ja sen alkukyllästymisen jälkeen se on minusta ollutkin nyt taas tosi kaunis ja se oli jo jokseenkin päätetty. Miehelle kun ei käynyt mikään muu..

Silloin viime syksynä kun plussasin, heti samana päivänä päätettiin että poika on Peetu ja tyttö Pihla. Sanoin silloin puolitosissani miehelle että sanot sitte ne nimet ääneen näille kavereille, että ne on "varattu meille". Mutta eihän miehet sellasia puhu... JA ette kyllä usko että tää kaveri oli kehuskellu että olis ollu pojallekkin tosi hyvä nimi valmiina: PEETU!!!!!! Ja siis niistä ole kenellekkään sanottu.

Että nyt tää Pihla, alias Pönä mun mahassa, joutuu keksimään itelleen uuden nimen. Tuntuu tosi typerältä kun se siitä alusta on kuitenkin ollut jollain tapaa Pihla ja nyt sitten pitääkin muuttaa/keksiä nimi. Ja kun se nimi tulee vielä niin läheiselle, miehen ainoalle kummitytölle ja parhaan kaverin lapselle. Että silleen..

Ehkä mä tästä vielä tokenen, piti vaan tulla avautumaan identiteettikriisistä. Mulla on ihan pää tyhjä nimien suhteen, ehkä nyt vaan pitää odotaa että näkee keneltä vauva näyttää. Saarakin oli Saara siitä ensi hetkestä kun plussasin. Ja sattu vielä niin silloinkin että silloisen miehen siskolla oli edellisenä päivänä laskettuaika kuin minulla, ja heillä oli kaksi poikaa kellä molemmilla S-alkuiset nimet ja oli varma että tyttö alkaa kanssa S-kirjaimella. Kauhistelin sitten ristiäisiin asti kun sieltä tulikin molemmille tyttö, että antaako he nimeksi Saaran kun heillä oli ekana ristiäiset. Mutta siitä tytöstä tuli Sanna. *huoh...*

Tää kuulostaa varmaan tosi typerältä, mutta harmittaa vietävästi. Mutta eihän ketään voi kieltää antamasta nimeä. Mies oli eilen ollut niin tyrmätty ettei ollut osannut edes sanoa kaverilleen mitään kun oli sanonut sen nimen :) Soitti mulle yöllä ja sanoi vaan että kyllä saa kummityttö nyt niin nätin nimen että; älä kulta hermostu. :LOL:

Irmeli ja VAUVA 28+6
 
nyt tulee sitten omaa napaa.
mulla on nyt jostain syystä ollu meneillään sellainen paniikki kausi, eikä neuvolassa ole lääkäriä kuin vasta 20.4

eilen sitten marssin tyksiin ja siellä katsottiin miten asiat on.
ensin minuun laitettiin antureita jotka mittasivat suppareita, ku mulla on niitä kipeitä nyt ollu ja öitäkin on oltu siksi hereillä. samalla painelin napista aina kun tunsin vauvan liikkeet.

sitten menin lääkärin luokse, joka tutki kohdunsuun tilanteen käsin ja ultralla. kirjoitti papereihin että kiinni ja kova vaikka sanoi, että pientä pehmentymistä on mikä kuuluu olla näillä viikoilla eikä haittaa normaalia elämää. :whistle: helpotus kun pelkäsin, että nyt olis jotain muutosta tapahtunut.

sitten katsottiin ultralla. lapsivettä oli hyvin, istukka hyvässä paikassa, vauva liikkuu vilkkaasti. on tällä hetkellä raivotarjonnassa ja on sillä lailla kyllä jo pidemmän aikaa ollut kun potkuja tulee tonne oikealle kylkiluiden kohdalle :D välillä ihan kipeää tekee jos itse on vähän koukussa.
toivottavasti ei enää käänny vaikka tilaa sen verran vielä on että pystyisi sen tekemään.
pää oli todella alhaalla tuolla mun lantiossa ja se voi aiheuttaa välillä paineen tuntua tonne alapäähän.

koko vastasi viikkkoja ja nyt sain painoarvion ekaa kertaa kun sitä lääkäriltä pyysin, kokoa olis 1,3 kiloa. aikas hyvin jo =) =)

sitten vielä otettiin pissanäyte ja pumpulitikulla näyte emättimestä, että saadaan suljettua tulehdukset pois myös.

lopuksi lääkäri sanoi, että kaikki on todella hyvin ja saan olla rauhallisin mielin ja nauttia raskaudesta :D ai että oli kiva kuulla se!!

että tällasta omaa napaa tällä kertaa. ihana kevät päivä meillä täällä taas B)

Hani ja Samppa 29+5
 
ebbuliini pikana
Tulin vaan nostamaan meitä taas vähän ylemmäs tuolta tokan sivun pohjalta =)

Tosi hienoa, että Hanin masussa on kaikki kunnossa! Kyllä se vaan kannattaa käydä omaa tilaansa tarkistuttamassa, jos alkaa mennä liikaa aikaa ja energiaa huolissaan olemiseen. Saa kaikessa rauhassa nauttia raskaana olosta, aika harvinaista herkkua sekin on loppupeleissä =)

-ebbuliini ja neiti rv 26+2-
 
Heippa taas kaikille. Tulin kotiin yksistä pippaloista ja jotenkin vieläkin niin kierroksilla, ettei saa unta. Joten tulin tänne kirjoittelemaan hetkeksi.

Vaunuista: Käytiin tänään kiertelemässä noita vaunuliikkeitä. Vinkiksi muillekin pääkaupunkiseudulla asuville, että Vantaan Petikossa on useampi liike ja paljon eri merkkejä. Sai kerralla laajan katselmuksen. Me ollaan tosiaan päätymässä joko kolmipyöräiseen tai nelipyöräiseen, missä on kääntyvät etupyörät. Asutaan kerrostalossa, jossa on pieni vanha hissi. Autoihin vaunut mähtuu kyllä, mutta tuo hissi ja parveke ovat ongelmallisia. Toki jotkut käyttää kuulemma erillisiä "parvekevaunuja" sekä tuo ylös vauvan kantokopassa. Minä mielummin ostan kuitenkin vaunut, jotka menee hissiinkin.

Vaihtoehtoina on voimakkaasti tällä hetkellä Teutonian vaunut (Spirit tai Fun). Katsottiin myös noita ABC Designin vaunuja. Siinä on hiukan lyhempi se koppaosa ja rattaina ollessa se selkänojan osa. Pelätään että pitkinä ja pitkäselkäisinä ihmisinä meidän vauvallekin tulee pitkä selkä, eikä mahdu enää kolmeen ikävuoteen asti istumaan rattaissa. Kun optimistisesti ajatellaan, että samoilla yhdistelmillä pärjättäis. Sen verran vähän on säilytystilaa, että sellaista vaihdettavaa koppa/ratas- mallia ei viitsitä säilytystilan takia ottaa. Yhdistelmiä ollaan katseltu. Mutta on nuo vaunut vaan tosi kalliita!

Uusimmassa Odotus sekä Vauva-lehdissä oli molemmissa artikkeli vaunujen valinnasta.

Irmeli: No voi vitsi kuinka teillä kävi sen nimen kanssa. Uskon että vielä keksitte mukavan nimen yhdessä.
Sukunimestä: Meillä on myös eri nimi miehen kanssa ja pähkäillään, että kumman nimi lapselle. Olen jo hiukan antanut periksi miehelle (kun en naimisiin mennessä ottanut sitä itselleni). Mutta joo kyllähän se vähän identiteetikriisiä pukkaa, että oma lapsi on eri niminen.

Joku kaipali (Kreecher?) Laurin ja Artturin kanssa nimeä. Olisiko Juhani tai Mikael hyvä? Meillä on poikien nimet ihan hukassa. Tytölle esim. Katriina, Anniina jne. Tykkään itse jotenkin pidemmistä nimistä, esim. kolmitavuisista. Yhdysnimeä ei olla ainakaan toistaiseksi mietitty.

Kata: Hienoa, että kaikki oli kunnossa. Kyllähän tämä on yllättävän huolestuttavaa aikaa. Esikoista kun tässä odotan, en ollut osannut etukäteen asennoitua kuinka paljon sitä masuasukin tilannetta tuleekin mietittyä.

Itse olen ajatellut jäädä pois töistä todennäköisesti kuun vaihteesta. Ajattelin kylläkin jäädä sairaslomalle äitiysloman alkuun saakka (eli toukokuun alkupuolelle). Sen verran tulee jo töissä supistuksia ja selkä on todella kipeä jo ennen puolta päivää. Meillä ei työnanataja maksa sairausajalta palkkaa, joten ensin 6 päivän Kelan karenssi, jonka jälkeen vasta saan sairanloma-ajalta Kelan korvausta.

No nyt taas unohdin, mitä ihmiset olivat kirjoittelleet.

Masusta pitäis ottaa kuva ja laittaa profiiliin (ja muistaa joskus kirjautuakin).


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2007 klo 00:43 Jonina kirjoitti:
Joku kaipali (Kreecher?) Laurin ja Artturin kanssa nimeä. Olisiko Juhani tai Mikael hyvä?
Oikein hyviä vaihtoehtoja muuten, mutta mun mies on Mikael ja ex on Juhani :D Olisivathan nuo sarjaan sopineet.

Me täällä kuopuksen kanssa köpsätään jo ylhäällä ja odotellaan että muu perhe suvaitsisi herätä. Mies kävi baarissa eilen! :eek: Millonkohan se ois käyny viimeks... Joskus ennen joulua taisi piipahtaa. Oli aika suloinen, kun kuulin, illalla, että puhelin soi ja kaveri selvästi pyysi kaljalla käymään. Mies sitten kuului vastaavan, että täytyy kysäistä, oliko tuolla vaimolla jotain sitä vastaan. Nyt sen kaverit varmaan pitää mua ihan pirttihirmuna, jolta täytyy anoa kaljottelulupa kolmella eri lomakkeella liitteineen...

Hyvä kuulla, (tai lukea...) että Hanilla on kaikki kunnossa. Mulla on alkanut olla semmoista inhottavaa paineentunnetta kohdunsuulla. Joka raskaudessa on ollut samanlaista, eikä siitä ole ollut mitään haittaa, mutta kyllä se silti vaan vähän pistää miettimään. Onneksi ylihuomenna on se lääkärintarkastus.

Keksin tuossa juuri ajanvietettä kuopuksen kanssa. Täytynee ensin valottaa vähän taustaa: Artturi (nyt 1v 8kk) sai aikanaan syntymälahjaksi kummiltaan ainun ensipupun, josta on tullut niin tärkeä, että elämä päättyy, jos pupu on hukassa. Onneksi myös myöhemmin hankitut varapuput kelpaavat...
Kaverilla oli äsken kauhea kiukku jostain ja otin pojan syliin tähä koneelle. Googletin kuvahaulla ainun ensipupun ja nyt tässä ollaankin sitten istuskeltu koko aamu koneen ääressä tuijottamassa sitä kuvaa. Poika osoittelee näyttöä ja hokee: "pupu!"
Kuinkahan tästä siirrytään pois...? :ashamed:

Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille! Täällä näyttäisi tulevan upea aurinkopäivä! B)

Kreecher ja Antero 28+2
 
Hiiviö harmaana
Hyvää sunnuntaita!! Oikein kaunis ja lämmin päivä on taas tulossa B) Oikein ihanasti piristää nää ilmat :D

Irmelikö se oli jolla kävi huono tuuri nimen suhteen...? Ikävä tilanne kuitenkin, mutta varmasti keksitte vielä jonkun toisen nimen ja muutaman vuoden päästä ette voisi kuvitellakkaan että olisitte siihen alkuperäiseen päätyneet!

Kreecher... Mun mielestä tohon nimisarjaan sopisi jotenkin Nuutti... mun mielestä tosi ihana nimi, mutta mies ei ole lämmennyt...

Täällä on tullut univaikeuksia, tai siis vaikea löytää hyvä asento jossa nukahtaa... Koko viime yö meni pyörimiseksi... Ja aamulla kun piti nousta, oli alapäässa ja alselässä ja nivusissa aivan hirveä tunne.... Hyvä, että pystyyn pääsi.

Mä en ole noita vauvaunia nähnytkään, esikoisen odotusaikanakaan en muista yhtäkään synnytysunta nähneeni, mutta viime yönä näin unta että olin ultrassa ja lääkäri kysyi haluanko tietää sukupuolen ja kertoikin sitten että vauva on ilmiselvä tyttö..... Saapi nähdä miten käy :D

-Hiiviö & Elvis 28+0-
 
Moikka!!Voi että on ihana ilma!!!
EIlen meni koko päivä pihalla,rapsutin tuosta ulkorakennuksen ikkunapielet vanhoista maaleista pois ja tänään jatkuu piharakennuksen siivous!!
Uskomatonta miten on ollut ihana olo kun ei satu eikä vihlo mistään!!
Mä oon niin virtaa täys että mies on ihan helisemässä mun kanssa!!!
:saint:

Tänään tarkoitus maalata ja kevätvaatteet hakea kaikki sekä laittaa loput talvivaatteen pois.
Voi että on ihana ilma!!!

POjat tuossa mopoilivat ja naapurin kersatkin tuli meille!Meillä oli piha oikeesti täys muksuja kkun omat 5 ja naapurin 4!!Tai ainakin tuntui siltä... ;)

Naapurin mukelot vaan ei tahdo korjata jälkiään,ottivat skeittilautoja ja mailoja sekä palloja ja niitä jätti minne sattui...Argh..Mä kyllä pistin ne hakemaan paikoilleen.Meillä pidetään suht nätisti tavarat ja muksut on oppinee jo sen tyylin.
Sillä mitä siitä tulis että korjaisin kaikki niitten jäljet,en muuta ehtis tehdäkään!!!

Ai,juu...Autoja pesin myös!!!Meillä vaan kun on niin korkee tuo toinen niin se jäi vähän ukkelin kontolle.Mä vähän lääpin sieltä täältä ja vanhin poika pesi toisen auton.Auttelin siinä samalla vähäsen.

Ihana olo todella kun supistelut on kadonneet eikä tarvii varoa niin olemista ja omaa tekemistä!

Taas jatkuu touhuilut.,luen teidän juttuja myöhemmin kun on aikaa paremmin!
Pakko oli käydä hehkuttamassa mun "voimia"!!!! B)

Ihanaa päivää!!

kata 30+2
 
Äääh, kateellisena luin miten jaksat touhuta ja supistelut on loppu. Reilun viikon nyt olen ollu vuodelevossa ja pää ei meinaa kestää...
Perjantaina kävin sairaalan puolella seurannassa kun on se kova lääkitys päällä sen ennenaikasesti alkaneen synnytyksen takia. Vauvalla oli onneksi kaikki hyvin (sykkeet vaan alhaset lääkityksen vuoksi) ja kohdunsuu on pysynyt taas viikon kauemmin samanlaisena! Kuulemma hyvät mahikset selvitä, vaikka syntyis heti. Saan kuulemma jo hiukan sisällä liikuskella.
No, näistä tiedoista innostuneena menin suoraan sairaalasta lastentarvikeliikkeeseen ostoksille ja mukaan tarttui Emmaljungan yhdistelmävaunut, cracon turvaistuin sillä autoon jäävällä alaosalla, sitteri, itkuhälyttimet yms. Auts mun kukkaroa sattui!!! Paniikki oli iskemässä kun jos joudun piankin sairaalaan ja mies olis käyny ostamassa ne ite... Fiksuna aikoinaan lahjoitin kaikki poikien tavarat pois ja nyt halusin lähes kaiken uutta, kauheeta ku olen turhamainen.
Shoppailu kesti kokonaisuudessaan ehkä vartin kun tiesin mitä haluan, mutta aiheutti silti niin mahevan supistelun, että tuplata sai lääkkeet yöksi.
Nyt menen nauttimaan auringosta terassille kaffekupin kera, ihana ilma!

Hensku ja Loinen 26+5
 
Nostelen meitä tuolta kakkossivulta ylemmäs ja samalla tulin kainosti vähän kehaisemaan, että olen opetellut tänä viikonloppuna ompelemaan! (olin peruskoulussa teknisissä töissä)

Tässä ensimmäinen tuotos, työn alla samanlainen pikkuveljelle ja vielä masuvauvallekin... :D

http://irc-galleria.net/view.php?nick=kreecher&image_id=55696480
 
Aika hiljaista täällä taas näin viikonloppuna.

Olin tänään musikaalia katsomassa. Vauva piti hirvittävää mekkalaa aina musiikkikohtausten aikana! En sitten tiedä, tanssiko innoissaan mukana vai yrittikö viestittää, että lopettakaa jo metelöinti.. Kyllä semmonen masumekkalointi vähän vei keskittymistäni itse esityksestä, mutta neiti on nyt pari päivää ollut aika hissukseen, niin oli ihan helpottavaakin huomata, että siellä ollaan varmasti ihan elämän voimissa.

Tänään on taas supistellutkin vähän, mutta ei mitään hirveän kipeitä tuntemuksia.

Mulla on kanssa vaikeuksia löytää nukkumisasentoa.. Kyljellään maatessa alkaa nopeasti lonkat särkemään ja saa olla koko ajan kääntymässä "tuoreelle" lonkalle. Unissaan sitä kääntyy sitten selälleen, ja kohta herää ahdistavaan tunteeseen, kun masu painaa isoja suonia luttuun.. Levottomia öitä on monta takana ja ilmeisesti vielä enemmän edessä... :whistle:

Kesäaikaan siirtyminen sekoitti vähän poikaa. Taitaa tulla levoton yö hänellekin. Mutta kyllä on ihanaa, kun on niin myöhään vielä valoisaa =)

Otahan Hensku rauhallisesti, että pysyisi pieni vielä edes jonkun aikaa masussa! =)

Palaillaan!

-ebbuliini ja neiti rv 26+3-
 
Heipparallaa!!!
Upee ilma taas tulossa,voi kun ihanaa!! B)

Hensku..mä tiiän kyllä tuon tunteen,siks tämä olotila tuntuukin niin upeelta.

Kaksosia oottaessa kun se hepatoosi iski jo reilu 20 viikolla,mä jouduin sairaalaan ja viikonloppuisin pääsin "kotilomille" eli liki puolet raskaudesta olin makuulla sairaalassa.Kirjoitin päiväkirjaa ja sitä vasta lukiessa tajusin kuinka kamalaa se aika oli.Mä oliln oikeesti ihan rikki,mutta ite sanoin jälkeenpäin että ei se niin kamalaa ollut enkä kauaa joutunut levossa olemaan...Pah,se oli ihan kaameeta!!

esikoinen oli 4,5 v silloin ja olis äitiä kans tarvinnut.
Huoli vauvojen terveydestä ja sitten se kun oli ite hyvässä kunnossa,eikä olis sinänsä ollut tarvetta makuutteluun.

Täällä ollut kyllä vauhti päällä!!

Kreecher,musta Verneri sopis tuohon veljessarjaan... =)

Nukkumisesta,mulla ei ole ongelmaa sen kanssa ja nyt Maisakin nukkunut paremmin taas,joten koko viime yönkin vedin unta kaaliin,10 tuntia!!
Pissalla en vieläkään käy,aamulla silti suht normihätä.
PAitti lauantaina kun tuli juotua kahvia pari kuppia ennen nukkumaan menoa,joten aamulla ei tullut kuin muutama lirilori.No,hetken päästä tuli loput mutta kävi mielessä että pitäsi kyllä pissata jos on hätä!!

Nyt aamupalalle,heipat!!

kata 30+3
 
:'(

Ebbuliini: Ihana, kun konsertissa neiti osaa jo massussa joko tanssia tai protestoida musiikkia ! Minullakin on NIIN vauhdikas neiti että. Tuntuu välillä, että lopettaisi jo meuhkaamisen. Millainen energiapimu massustani on oikein tulossa pois, sitä olen miettinyt :heart: ...

Neuvolalääkäri: Mieli on todella apea; pelkään, että masennun ennen vauvan syntymää tai jopa siksi, että syntyy liian aikaisin. Kohdunkaula edelleen lyhentynyt ja pehmentynyt (nyt enää 1.5cm). Pakkolevon lisäämistä eli MITÄÄN EI SAA TEHDÄ, paitsi osallistua valmennukseen tänään. En voinut uskoa todeksi. Supisteluja eli kipuja on riittämiin edelleen. Seuraavaksi on sitten sairaalaan pakkolepoon, jos muuten ei ala näyttää, että tilanne tasoittuisi. Jos pääsen viikolle 35 saakka, niin sitten saan liikkua eikä haittaa, että vauva syntyisi...Keskoshoidosta puhuttiin, mutta parempi olisi vauvan massussa, oli lääkärin mielipide.

Pissa oli puhdas. RR ok.

Ei tästä tule kyllä nyt mitään...

Pepsukka ja massu 29+2.
 
Kreecher: Sinähän olit näppärän essun ommellut!

Mulla tuli neulomiskuume, joten aloin neulomaan vauvalle villasukkia. Toinen sukka on jo valmis, mutta koko taitaa olla vähän liian iso. No, kasvaahan se vauva isommaksi. Ainahan sitä voi tehdä toiset sukat. Noihin vauvan sukkiin kun menee vain noin yksi kerä ja se maksaa alle 3 euroa niin taloudellisesti ei tule tappiota vaikka muutamat parit neuloiskin.

Ommella haluaisin, muttei ole ompelukonetta. Pitäis ostaa ennen babyn syntymää, että ehtis jotain tekemään. Olisko kenelläkään ideaa mikä on sellainen hyvä peruskone?

Pepsukka: Yritä jaksaa siellä, vaikkei juuri mitään saa tehdä.

Mä lähden viemään autoa huoltoon. Se on oikein mun inhokkihommaa ja olen siirtänyt lähtöä jo pari tuntia :ashamed:
 
Maanantaita...

Käväsin nyt siellä neuvolassa näyttäytymässä ja sehän olikin ihan kunnon aika. Tosin mitään perusjuttuja ei katottu pissaa ja sydänääniä lukuun ottamatta. Kuulosti vauvalla kaiken olevan ok ja supparitkin on nyt rauhottuneet. Välillä menee masu pinkeeks, mut kivuliaita ja säännöllisiä ne ei nyt enää ole. Esitietolomake katottiin läpi siinä samalla ja kyseli se terkkari muitakin taustatietoja.

Ihanan piristävää oli lukea Katan ja muitten pirteitä kuulumisia! :) Mulla oli aika kireellä hermo perjantain ja lauantain, mut onneks meni sit ohi. Lauantaina käytiin tapaamassa muita tirppaharrastajia, joten tais olla pitkälti sosiaalisen tilanteen kaipuuta. Välillä tuntuu, et mun kontaktit rajoittuu alueelle puhelin, mese ja foorumi omaa miestä ja siskoa lukuun ottamatta. Mulla on vissiin aika köyhä elämä tällä hetkellä... :LOL: Muitten positiiviset kuulumiset piristi kivasti.

Kiva oli myös lukea, etten o ainoo, joka ihailee masuaan kauppojen peileistä... :LOL: Mulla ei kokovartalopeiliä olekaan kotona (jostain kumman syystä vieläkään vaikka haluisin), joten täytyy senkin takia muualla katella. On sitä niin kiva ihastella... Kattokoon vaan muut kummissaan, ihan rauhassa.

Mua kans ihmetyttää ja ärsyttää, kun kaikissa äitiysfarkuissa ja monissa muissaki -housuissa lahkeet kapenee alas... Saa näyttämään tosi pönäkältä. Mä löysin hyvät farkut kirpparilta onneks, mut jotkut suorat housut varmaan pitää vielä hankkia. Toivottavasti löytyy.

Irmeli... Voi kurjuus ton teidän nimijutun kanssa! :( Inhottavaa tollanen, mut ei sille välttämättä enää mitään voi. Voithan sä yrittää jutella sen pariskunnan kanssa asiasta... Tiedä vaikka niillä olis joku muukin yhtä mieleinen nimi mielessä ja voisitte pitää alkuperäsen suunnitelmanne. Luulis toisen äidin ymmärtävän. :hug:

Me ollaan päätetty, että pidetään nimet omana tietona nimiäisiin asti. Tai siis väestörekisteriin ilmotetaan varmaan vähän aikasemmin. Mietittiin kyllä tota jos joku valitsee saman, mut meillä kun ei lähipiirissä muita odottajia ole kuin mun sisko, jolla la 2 ja puol kuukautta myöhemmin... Ei siis pitäis olla vaaraa.

Kreecher... Mites olis Elmeri?

Pepsukka ja muut supistelevat yms... Jaksuja! :hug:

Ihanan aurinkoinen ja keväinen sää taas... :) Taidan käydä pienellä kävelyllä ennen kun syvennyn opintoihin. Mukavaa päivää!

PikkuMyy-80 ja poikanen 29+3
 

Yhteistyössä