Olen pysynyt taustailijana taas vähän aikaa, käynyt lukemassa kuulumisia kyllä, mutta kun sivut ovat tökkineet niin ei ole kärsivällisyys riittänyt kirjoittamiseen... Pakko näin myöhäänkin vielä kommentoida
Donskun hurjia uutisia,
onnea tosi paljon! Ihanaa, että kaikki on pienen aikaisesta maailmaan saapumisesta huolimatta hienosti.
Itse Jenkkilässä jalkani teloneena ja siellä leikattuna tiedän, että hyvää hoitoa siellä kyllä saa, sitten kun siihen pääsee ja jos on vakuutukset kunnossa. Toivottavasti teillä on tosiaan kunnon vakuutus.
Kiinnostaisi ihan uteliaisuudesta tietää,
mitä Amerikassa laskutetaan vakuutusyhtiöltä vaikkapa yhdestä synnytyssairaalapäivästä? Olisi mielenkiintoista vertailla Suomen ja Amerikan hintoja asiassa. Ihan yksityisen puolen hintoja, kunnallinen on tietty eri asia. Minun kohdalla vakuutusyhtiöltä rokotettiin NIIIN törkeitä summia, ettei olisi uskonut millään. Esim särkylääkkeestä summa, jolla sai apteekista kolme isoa purkillista samaa pilleriä. Eikös täällä ollut joku muukin Amerikan ihmemaan asukas, joka voisi kommentoida?
Tosi paljon on
kremppoja meillä kesäkuisillä, kaikilla tuntuu olevan jotain. Itse olen päässyt hirmu helpolla, ihan alun vaikeuksien jälkeen. Tänään kävin rutiinilääkärissä ja arvot olivat kaikki hyvät. Rautaakaan ei ole tarvinnut syödä ylimääräistä, hb oli 144. SF-mitta 26cm nyt viikolla 27+3, eli ihan normaali sekin. Lapselle tehtiin vihdoin painoarvio, 1145g, lääkäri sanoi että keskikokoinen lapsi.
Meidän neuvolaan on tullut ultralaite, jonka käyttöä lääkäri harjoitteli jonkun ohjaajan opastuksella. Sitä taisi se ohjaajan läsnäolo jännittää, kun jäi niin pintapuoliseksi kaikki muu keskustelu. Onneksi minulla ei mitään vaivoja olekaan, ettei jäänyt mitään käsittelemättä tuon takia. Ihanaa, että ultrattiin, vaikken taaskaan saanut mitään sukupuoliarvauksia. Oli liikuttavaa nähdä miten pieni nieleskeli ja liikkui väkkäränä kohdussa. :heart:
Pieniä epämukavuuksia toki täälläkin on ollut. Kutinaa iltaisin kun ken menee nukkumaan, ärsyttävää muttei huolestuttavaa. Vähän selkäsärkyä pitkien istumatyöpäivien jälkeen oikealla alhaalla, helpottaa kun venyttelee. Kävelylenkeillä suppareita (Kai? En ole ihan varma mitä se on, kun kaikenlaisia muitakin masutuntemuksia on koko ajan), mutta ei kipeitä sellaisia. JA hirveää, järkyttävää (muttei sekään vaarallista) ummetusta.
Tosi inhottavaa, kun on monta päivää ihan ummella ja ei kykene syömään enää kun tuntuu, ettei mahdu kertakaikkiaan. Syön tosi kuitupitoisesti, ja ihan raskauden alusta asti olen aamulla vetänyt luumuja tyhjään vatsaan. Ne ovat viime viikkoihin asti pitäneet vatsan edes jotenkin toiminnassa, mutta nyt ei auta enää mikään. Ostin sitten paketin microlaxia ja duphalacia, joiden pitäisi olla ihan turvallisia. Ja eikös heti käynyt sateenvarjoilmiö (tiedättehän miten ikinä ei sada, jos on sateenvarjo mukana, mutta jos sen unohtaa sataa takuulla?) ja lääkkeet vaikuttivat kaapista käsin. No, ne ehkä ovat myöhemmin tarpeen vielä. Mielellään en ota lääkettä, jos luonnon menetelmillä yhtään toimii.
Tästähän on tulossa varsinainen romaani. mutkun on jäänyt niin paljon sanomatta kun oon ollut niin kauan kirjoittamatta. Tosin en tiedä kiinnostaako ketään nuo ummetusjutut...
Vielä olisi juttua jäljellä:
Ainakin
auramaria mainitsi sairaalan
esitietolaput. Mitä ne semmoiset on? Täällä ei ole ollut mitään puhettakaan sellaisista neuvolassa. Ei kai tosiaan tarvitse mitään nimiä keksiä siihen etukäteen? Hätäkasteenko takia? Me ei kuuluta ev.lut. kirkkoonkaan, eli lapselle ei tarvitse hätäkasteita tehdä, mitä se sitten tarkoittaakaan. Me ollaan kyllä pyöritelty kaikenlaisia
nimiä, mutta tuntuu että pitäisi ensin nähdä kuka sieltä tulee ja vähän tutustua, ennen kuin voi antaa nimen. Pienen masunimikään ei ole ihan sellainen, että kehtaisi mihinkään virallisiin lappuihin laittaa...
Ja sitten nuo
kelan laput. Vissiin pari viikkoa oli lyhimmillään lappujen lähettämisestä kun joku oli saanut äitiyspakkauksen jo, ja toisilla kauemmin. Mutta mites nopeasti tieto käsittelyssä olevasta hakemuksesta on tullut nettiin? Itse laitoin laput yli viikko sitten, eikä vieläkään näy netissäkään mitään. Pitäisiköhän soitella perään, että onko hakemus tullut edes perille, kun postissa laitoin.
Juu. Ehkä jatkan taas töitä. Hauskaa viikonloppua kaikille kesäkuisille,
Naru 27+3