~KesäMassut 2007~

Heippa!

Aivan ihana kevätpäivä, kävin ostamassa itselleni ja kuopukselle uudet aurinkolasit sen kunniaksi! Esikoinen pärjätköön vielä niillä viimevuotisilla...

Kivoja nimiä ootte ehdotelleet! Itse kun lukee jotain listoja netistä tai kalenterista, alkaa kaikki nimet kuulostaa vaan yhdeltä ja samalta puurolta, eikä mikään oikein erotu edukseen. Tolleen yksittäisinä kuulostaa paljon mukavammalta! Täytyy kyllä sanoa, että hyvä nimimaku teillä, mieskään ei ole suoriltaan tyrmännyt yhtään ehdotusta. :D

Voi että, iso jaksamishalaus Pepsukalle :hug:
Kaikki menee mitä todennäköisimmin jo ihan hyvin, vaikka vauva jo syntyisikin. Toivottavasti pieni malttaa kuitenkin vielä jokusen viikon majailla masussa. Äidille tuollainen pakkolepo-odotus makaamisineen ei varmasti ole kovin helppo, kun päälle on vielä huoli vauvasta...

Katalla puolestaan taisi olla supistelut loppuneet ja PikkuMyynkin neuvolakuulumiset olivat hyviä, kiva niin. Loppua kohden tässä ollaan kaikki menossa, ensimmäisillä taitaa eräpäivään olla enää vajaat kymmenen viikkoa! :eek:

Mulla on iltatöitä, vanhempainiltaa pitäisi mennä pitämään. Kauhiaa, miten toi iltaväsymys alkaa iskeä uudelleen. Kahdeksan aikaan oisin jo useimmiten ihan valmis sänkyyn...

Huomenna sitten neuvolalääkäri. Erityisesti kiinnostaa vauvan tarjonta, koska musta on alkanut tuntua, että kaveri on hilannut itsensä poikittain...

Kreecher ja Antero 28+3
 
Mulla on ihan sellainen olo, että tuo vauva liikkuu vielä paljon, eikä ole asettunut mihinkään asentoon. Ainakin liikkeet tuntuu eri puolilla mahaa. Välillä tekee ikään kuin "uima-allaskäännöksiä" tai siltä ne tuntuu ja sitten onkin jo toisella puolella mahaa.

Piti käydä tarkistamassa viikot, kun aika menee nopeesti. Mutta ei se ollutkaan mennyt niin nopeesti kuin ois toivonut:) Nyt siis 28+2.
 
Huomenta!

Se olisi huomenna sitten TAAS edessä se sokerirasitus.. Inhottaa mennä, vaikka onhan se tietty hyvä kun pidetään huolta. Viimeksi vaan kun pistelivät niin toinen käsivarsi meni ihan mustaksi ja se sokerilitku :x
Oksennus meinasi tulla, sen verran kamalaa tuo on...

Mutta kiva, että torstaina saa tietää jo tulokset. Miten muitten rasitukset on mennyt?

Olikos se niin että jos yksi arvo yli, niin sitten dieetille ja jos kaksi niin sitten sairaalaan vuorokausiseurantaan? Mitäs sit tapahtuis jos olis kaikki kolme yli?

Ja tuleekohan siitä ä-poli käyntiä ja jotain ultraa millä katsotaan vauvan vointi, vaikka 'vain' yksi arvo olisi yli?

Ensi viikon torstaina olisi neuvolakin, tuntuu että kauhean nopeaa tulee jo, mutta nyt 30 viikoiltahan ne alkaakin vissiin kaikilla olemaan kahden viikon välein.

Sain sen kantoliinankin tilattua, varmaan tällä viikolla pitäisi tulla, nyt kovasti jännään sitä :D

Eilen sain jännittäviä uutisiakin, yksi hyvä ystävä teki eilen plussatestin ja musta tulee kummitäti Joulukuussa!! Jotenkin ihan hassua, olen jo niin tottunut siihen, että olen kaveripiirin ainoa lapsellinen ja kohta meitä onkin kaksi! Muksuille tulee n.5kk ikäeroa, riippuen vähän miten syntyvät.

Aurinkokin paistaa taas, lumet on sulanut, on lämmin, joten kertakaikkiaan kuitenkin positiivinen fiilis täällä suunnalla :D

Ja nyt jännätään miten se rasitus menee...

-Hiiviö & Elvis 28+2-

 
Heipparallaa!!Voi kun ihanaa kun kevät näin aikaisin jo yllättää!! B)
Täällä Masu-Miska on pysytellyt jo 2 viikkoa pää alaspäin ja potkii tyttöjen puolelle,elikä selkä on vasemmalla ja potkii oikeeseen kylkeen!!
Mulla on nämä 4 aiempaa menneet ihan "niinkun kuuluu" eli pojat selkä oikeella ja potkii vaseta kylkee ja tytöt toisinpäin.Tää siis tyttömäinen poika!!!

No,ehtii hän peppua heittää "poikien puolelle" vielä!

On kyllä ihanaa kun supistukset noin viikon olleet poissa.Oudosti ne katos mutta mulla kävi Maisaa oottaessa samoin!

Nyt ollaan aloitettu TUo joka-toinen-päivä-seksiä,sillä mulla hyvät perustelut siihen:

Kätilökaverini sanoi että siks nykyaikana menee niin monella yliaikaseks kun seksiä ei enää harrasteta siihen malliin kuin ennenmuinoin kun nainen ei "voinut" ees kieltäytyä.Mies otti kun halus ja se siitä.
No,sanoi että kun spermassa on luonnollista kypsyttelyainetta,prostaglandiinia se kypsyttelee hitaasti ja ajan kanssa.Monet koittaa viimeviikolla kolmen ÄSSÄN tekniikoita ja ihmettelee miksei toimi!!

Eli sperma pehmittelee pikkuhiljaa ja tosiaan annoksia saatava useaan otteeseen!! ;)

Mulla kaks ekaa oli ihan raakoja siis kohdunsuu kun käynnisteltiin.Eli kanava pitkä ja kiintee.Oli tosi kipeetä kun niin epävalmista aloitettiin käynnistää.
Maisasta sekstattiin,huvitti taikka ei,viikolta 30 eteenpäin ja viikolla 36 oli ihan valmis käynnistykseen.Siis pehmee,kanava reilu sentin ja auki parille sormelle.
NÄin mä uskon että "luonto teki tehtävänsä"!!!

Ja yks mikä on iso plussa on se että tuo lähentää väkisinkin.Ja on miehelle vähän sitä ekstra aikaa ja huomiota.Mies vieläkin muistaa sen kun "pyysin" josko voitaisiin aatella seksiä useammin,eli joka toinen päivä ja jos ei tehoo niin joka päivä!!

Tämä siis ihan niille joilla ei ennenaikasen vaaraa ja pelkää että menee yliaikaseks.Eikä ole mitään tieteellistä pohjaa tälle vaan ihan kaverin jutut ja omat kokemukset.

Mutta sen tiiän että mun tilanteessa kun käynnistys luultavaa niin on mukavampaa että kohdunsuun tilanne olis suht kypsä.

Elikäs tällasen vink-vink heitän teille!!

Seksistä puheenollen,mulla on sama tilanne että orgasmiin en pääse rakastelun aikana.Tekee niin tautisen kipeetä,orkut niin rajuja että nautinto on kaukana.Varsinkin tosiaan rakastelun aikana.toisen pitäis olla ihan paikallaa sillä se kramppi mikä iskee on järkky.Ja tosiasia että mun on vaikee keskittyä kun tietää mikä kipu siitä tulee.Välillä ollaan kokeilltu ja ikävä kyllä mulla kait ilot eessä vasta synnytyksen jälkeen.Sitä sitten ootankin sillä mulla on tuntoherkkyys parantunut joka synnytyksen myötä ja orgasmit vahvistuneet-ei silti liiaksi että ihan hipasusta sais!!
Mutta tosiaan seksi on parantunut lapsien myötä.

Mitenkäs muitten makkarissa???Vähän alkaa oleen kai puheenaiheet villit,tää kevät-tää kevät!!

TÄnään touhuja kovasti eessä,Maisaa vien äiteelle hoitoon ja asioille!!

Mukavaa aurinkosita kevätpäivää!!

kata 30+4
 
kolmas
Moi!

Nyt on kyllä ihan pakko heti kommentoida tuota edellistä viestiä: miksi ihmeessä harrastat seksiä jos se tekee noin kipeää ja kramppaa! Ainakin itse ajattelisin heti, että ei välttämättä ole hyväksi raskaudelle, jos kroppa reagoi noin!

Joo, lääketieteellistä näyttöä ei ole tuosta sperman vaikutuksesta paikkojen pehmiämiseen ja synnytyksen etenemiseen, vasta luin jonkun artikkelin asiasta, että tosiaankaan ei ole voitu tieteellisesti todistaa tuota toteen.

Jokainen tallaa siis tyylillään, en mitenkään halua pahoittaa mieltäsi, mutta halusin sanoa mielipiteeni.

terveisin,

kolmas + beba 27+1
 
Heippa kaikille!

Tää työviikko alkoikin tosi mahtavall atvalaa, nukuin tunnin pommiin. En sitten ollut muistanut/jaksanut/viitsinyt siirtää kännykän kelloa tunnilla eteenpäin. Hyvä minä... Säntillisesti istuin silti viikkopalaverissa oikeaan aikaan :)

Meillä tuli TAAS tyttö yskään viikonloppuna. Eli valvottu on.. mies oli mökillä viikonlopun enkä muutenkaan osaa silloin oikein nukkua itekseni. Tyttö sitten tietää että silloin voi aina kömpiä äipän kaikkuun, ja tuli siihen sitten yskimään. En tiedä johtuko kellojen siirtämisestä, mut tosi hankala käydä nukkumaan. Yöllä herään 2-5 kertaa vessaan ja sit vielä pitää käydä yöllä juomassa kun suuta kuivaa. Valivalivali... Mies vielä höpötti koko viime yön unissaan. Pikkasens tressiä tosta remontista... sillä on tää viikko "lomaa", eli on aamusta iltaan uudella asunnolla.

Mä olin aamulla vielä tosi fiksu.. Eilen sain vietyö suutariin mun lempisaappaat, 10 cm koroilla... on olleet menossa sinne koko talven ja eilen sit vien ja sain haettua takaskin. mut selkäpäei nyt sit tykkää niistä saappaista. Tän aamun kun oon niillä kipitelly niin selkä huutaa hoosiannaa. Enää kaks viikkoa.. sit ei tarvi pukeutua töihin.

Seksielämästä, meillä ei sitä juurikaan ole. Ihan mun omasta toiveesta. Mä oikeesti tunnen olevani niin kömpelö ja iso ja lihava, et mä en millään tapaa pysty nauttimaan siitä. Ehkä jotain tosi pikasta miehen suurimpien paineiden purkausta on kerran kolmessa viikossa, mutta siinä kaikki. Mies on kyl tosi ihana kun on sanonu että ei todellakaan ajattele musta niin, mut minkäs sille voi. Onneks tiedän, et tilanne on ja palautuu normaaliks taas sitte syssymmällä, vielä kun suuri maha on karissu synnytyksen jälkeenkin. Eli meillä ei onneks siitä ole stressiä. Sentään jossain asiassa viisastunut esikoisen jälkeen :))

Tiedättekö missä myydään edullisesti lasten leikkimökkejä? Kesällä suunniteltiin että tytöille sellainen ostetaan pihaan. Meillä on siinä rivarin takapihalla ihana 20:n neliön katettu terassi ja ihan mielettömän iso piha istutuksineen, sinne perälle sopisi hyvin leikkimökki. Täytyy tietysti naapureilta vielä kysäistä että mitä ovat mieltä, mutta kyllä siellä sellasia virityksiä näyttää olevan, että tuskin haittaa.

Ja nyt tää menee taas tähän remonttiin!! Ulkona aivan ihana ilma, mä en jaksa olla enää töissä.. Ens viikolla pitää muuten neuvolassa sanoa juuri siitä paineen tunteesta alavatsassa. Se tulee ihan yhtäkkiä ja vaistomaisesti tulee otettua tästä muutenkin roikkuvan mallisesta mahasta kiinni, kun tuntuu että se putoaa. En muista esikoisesta olleen moista, muta kai sekin on yhtä normaalia kuin kipeät supistukset :whistle: ( viitaten siis edelliseen neuvolakertaani). Saas nähdä.

Mutta, palataan taas. Aurinkoista päivänjatkoa. Ja tulipa taas omaa napaa :( :/
 
Ihanaa kevät päivää kaikille!
Aurinko paistaa niin ihanasti. Täällä edelleen ollaan sairaslomalla, ensi viikolla loppuukylläkin mutta en tiedä menenkö töihin. Vielä olisi kuukauden verran kun alkaa äitiysloma, ihanaa. Torstaina olisi neuvola taas, saa nähdä kuinka paljon tullu kiloja kun on tullut herkuteltua. Voi olla että sinne sokerirasitustesteihin laittavat kun on riskitekijöitä.. äidilläni on diabetes. Masussa välillä hiljasempaa ja sit joinakin päivinä kamalasti liikkuu. Ihanan tuntosta kyllä.

Kysymyskin olisi että mitä olette ajatellut laittaa vauvalle kotiutumisvaatteiksi?
Mä ajattelin että olisi riittävä pitkähihanen bodi, housut, pitkähihanen paita ja kevyttoppapuku, pipo ja rukkaset ja töppöset? ja vielä jos varulta ottaisi mukaan jonku peiton turvakaukaloon. :)

Mari ja vilivilperi 30+4
 
kolmas
Sorry, kata32, taisin ymmärtää väärin, luin nyt uudestaan viestisi ja ilmeisesti tarkoitit että juuri O:n aikana on kipu, mä ymmärsin, että koko toimituksen aikana, ja siksi ihmettelin.. :snotty:

Kotiutumisvaatteista itsekin tuota jo mietin. Riippuu tietenkin Suomen ihanasta suvesta, että minkälaiset lämpötilat on, mutta esikoisen aikaan elokuussa oli vielä melkein 20 astetta lämmintä, ja meillä tietenkin aivan liikaa vaatetta reppanalla, kun sairaalasta kotiuduttiin.. taisi olla just pakkauksen kevyttoppapuku ja lakki + töppöset ja ohuet lapaset, alla vielä vaatekerta + body..

Varmaan kesäkuun lopulla -tai heinäkuun alussa- pärjää pelkällä body + pitkähihainen vaatekerta, sukat + kevyt lakki? Meillä tuo vaatekerta on molemmilla kerroilla ollut sama, valkoinen haalari, jonka ajattelin tällekin tulokkaalle laittaa. Se on vielä niin pieni haalari, että ei kovin kauaa mahdu päälle.

En sitten ottanut äitiyspakkausta. Ajattelin, että vauvan vaatteita on jo kahden lapsen jälkeen kaapeissa ja tuolla 140 ?:llä saa hankittua tarpeen tullen lisää. Muuten kun on kaikki muut, mitä pakkauksessa tulee, jo hankittu. Viime viikonloppuna ostelinkin pikkuvaatteita kirppareilta, miestä ihmetyttää kun ostelen vain -hänen mielestään- poikavaatteita; yritä siinä sitten vääntää rautalangasta, että a) meillähän on jo tyttövaatteita vaikka kuinka paljon ja b) jos ostan nyt tyttövaatteita (selkeitä vaaleanpunaisia hörhelöitä) niin niitä ei voi laittaa pojalle, näitä 'neutraaleja' vaatteita voi laittaa molemmille...

Täällä päin Suomea on myös kevät edennyt hirmuvauhtia. Ja ihanaa, kun päivät on nykyisin niin pitkiä, jaksaa illallakin touhuta paljon enemmän kuin pimeään aikaan..

Hyviä vointeja kaikille!!

=) kolmas + beba 27+1
 
Pepsukka81 harmaana
Moikka !

Sitä, kun lukee näitä tekstejä suht. nopeasti ja ajatus karkailee välillä, niin saattaa helposti ymmärtää jotain väärin. Mutta kukaan ei varmasti tarkoita mitään pahalla ja ainahan voi sievästi korjata omaa näkemystään, jos sitä ei ole oikein ymmärretty :) !

Kotiutumisvaatteista: Plääh..en osaa ajatella niistä mitään, kun nyt näyttää, että vauva aikoo syntyä jo ennen aikojaan. En usko, että päästään kesäkuulle saakka, toivottavasti edes huhtikuun loppuun. :'(

Masentaa, kun moni hehkuttaa hyvää oloaan (vaikka se ON tietysti sallittua :) ) ja itsellä kielto kaikkeen mahdolliseen. En minä osaa vain olla ja maata ja saan koko ajan motivoida itseäni siihen ajatukseen, että VAUVAN :heart: takia sitä pitää tehdä, jotta hän selviäisi paremmin.

Tuo spermajuttu on kyllä jännä; minäkin olen kuullut tuota, että se pehmentää kohdunsuuta, mutta sitten taas tehdään tutkimuksia, joissa osoitettu, että niin ei ole. No, toisaalta esim.syöpätutkimuksetkinhan ovat ristiriitaisia. Mutta mikäpäs sitä spreman vaikutusta estää kokeilemasta, jos hyvältä tuntuu ja kieltoa seksiin ei ole :) ?

Eilen oli eka valmennus, meillä ei olekaan kuin kaksi kertaa. Täällä Oulussa ei pääse nyt tutustumaan synnärille, koska norovirusta edelleen liikkeellä niin paljon. Viikolla 15 kuulemma annetaan sitten tietoa uudelleen, pääsisikö jo tutustelemaan sinne. Valmennuksessa käytiin synnytystä läpi ja välillä meinasi oksennus tulla- jotenkin se on minulle NIIN vaikea asia että. Seuraavan kerran, ja viimeisen kerran siis, huomenna. Oli valmennuksessa tosiaankin vähän sellainen olo että "kuka ei kuulu joukkoon", kun kaikilla muilla selkeät massut ja itsellä ei näy mitään ja kun tietää, että suurin osa samoilla viikoilla kuin itse... :ashamed:

Oma tilanne: Masentaa, masentaa, masentaa. Koko ajan supistelee, jos vähänkin jotain liikkuu. Ja oikeastaan kipuilee jo levossakin. Saa nähdä, ei vaikuta kovin hyvältä. Valmennuksessa tuntuikin eilen vähän kornilta käsitellä synnytystä ja sitä, miten sen saa käynnistymään, kun itsellä pelko, että käynnistyy todellakin liian aikaisin. Sitähän sitä koko ajan miettii, että missä vaiheessa sitä lähtee käymään vastaanotolla näiden kipujen kanssa?

Pepsukka ja massu 29+4.
 
Heipsistä!

Siis aivan uskomattoman ihania ilmoja ollu ja tuntuu edelleen jatkuvankin, mahtavaa! Tänään on mun syntymäpäivä ja sanoinkin just pojille, että enpä muista koska olis synntärinä ollu näin lämmintä, yleensä on ollu ihan täys talvi vielä.

Neuvolalääkäristä justiinsa kotiuduin. Kaikki tuntus olevan mallillaan. Kohdunsuu oli pikkasen pehmentynyt ja ulkosuu hiukan auki, mutta kanavaa edelleen 3cm. Ihan mormaali tilanne siis uudelleensynnyttäjälle. Taas katsottiin vauvaa ultralla, näköjään tuo lääkäri ultraa joka kerta! Yllätyksekseni vauveli olikin raivotilassa! Olen kokoajan ollut siinä uskossa, että se joko seisoo tuolla mahassa tai on poikittain, kun liikkeet tuntuu eniten vasemmalla ja muutenkin tosi alhaalla. Vasemmalle puolelle mahaa oli majottunut, oikealla puolella oli tyhjää :) Toivottavasti herra nyt vaan suvaitsee pysyä loppuun asti pää alaspäin, sitä se lääkäri sano, että ei se ole mitenkään taattua että raivotilassa pysyy kun vielä on tilaa heittää kuperkeikkaa. Painoarviota ei laskenut, mutta pään mitta ja reisiluu vastasi viikkoja. Sairasloman kirjotti nyt jatkumaan sinne äitiysloman alkuun asti.

Pepsukalle ja Henskulle voimia ja tsemppiä pakkolepoon. Tosi ikävää, mutta varmasti vauvan eteen tekee mitä vaan. Toivotaan että molemmilla vauvat malttaa pysytellä masussa edes jokusen viikon vielä. Onneksi kuitenkin jos päätävät nyt jo syntyä on viikkoja kasassa jo niin paljon, että selviytymis mahdollisuudet on hyvät.

Irmeli no kylläpä teillä kävi huono tsägä nimen kanssa :/ Toivottavasti löydätte toisen yhtä kivan nimen (Pihla on muuten aivan ihana) tai jos mikään muu ei tunnu yhtä sopivalta niin laitatte pokkana saman nimen ja selitätte tilanteen kavereille. Niin ja leikkimökkejä kannattaa katsella keltasesta pörssistä, sieltä voi tehdä löytöjä!

Seksielämä ei kauhean vilkasta meillä kyllä ole... Ja nyt muutenkin menee vähän heikommin. Suutuin isännälle sunnuntaina ja siitä asti oon pitäny mykkäkoulua :ashamed: Eipä kyllä sekään ole tehnyt elettä sovinnon hyväks ja minähän tuittupäisenä oinaana en periksi niin vaan anna.

Kotiutumisvaatteet riippuu tosiaan täysin ilmasta. Jos on lämmin kesäpäivä niin varmaan kevyttoppapuku ja rukkaset on pikkasen liiottelua, sillon riittänee body+potkarit ja vaikka joku collegehaalari tmv. jonka voi jättää poiskin jos ihan tosi helle on, sekä ohut hattu ja ehkä ohuet tumput. Jos on kovin kylmää niin sitten ehkä kevyttoppis on ihan paikallaan. Niin ja riippuuhan vaatetus myös siitä millä kotiin mennään. Jos autolla menee ei tarvitse niin paljon vaatetta, kuin jos menee kävellen.

Sellanen juttu tuli mieleen, että onko teillä lemmikkien omistajat eläimet vaistonneet raskauttanne? Kun usein puhutaan, että lemmikistä saattaa huomata, että se vaistoaisi raskauden, esim. hihnassa vetävä koira ei vedäkään kun raskaana oleva emäntä taluttaa tms. Meillä kyllä tuo koira ei tunnu vaistoavan yhtään mitään yhtälailla vetää hihnassakin kuin ennenkin. Eikä kyllä kissatkaan. Paitsi yksi noista kissoista usein jähmettyy paikalleen tuijottamaan mua, mitä se ei ennen ole tehnyt, mutta voi olla että se tuijottaa muuten vaan tajuamatta tuon taivaallista raskaudesta.

Jaaha, täytyy lähteä etsimään pajunkissoja, päiväkotiin ja kouluun pitää viedä omat pajunkissat virpomisvitsojen koristelua varten. Samalla täytyy kerätä enemmänkin, ett saavat pojat lauantaina askarrella vitsansa sunnuntaita varten. Kun vielä muistaisi varata palkkoja mahdollisia virpojia varten, nolottaa sitten jos ei ole mitään antaa.

Teppana & pikku-ukko 28+1

Täytyy vielä lisätä, että isäntä tuli justiin kotiin aivan ihanan vaaleanpunaisen kukkakimpun kanssa, joten mykkäkoulu taitaa olla tältä erää ohi :) <br><br>
 
Irmeli nopsaan
Onnea Teppanalle :flower:

Ei oikein viitsi antaa sitä Pihlaa, kun kyseessä on miehen parhaan sytävän esikoistytär. Mun äidin kanssa puhuin, niin sanoi että oli se hyvä ettei tästä tule Pihlaa, ihan hirveä nimi :x . Kiitti äiti..

Sanoin sitte että jostain mun mieleen alkoi nyt kummittelemaan Linnea, niin siihen sanoi että no se on vielä kauheempi :eek: . Meinasin sanoa sille että ei onneks ole sun lapses, ei meilläkään niin ihmeelliset noi nimet sisarusten kanssa ole. Piti kysyä että mikähän nimi sille mummille nyt sitte kelpaa, niin se ehdotti EEVAA :x :x :x Minähän siihen sitte että kun tolle linjalle lähdetään, niin mä teen tästä Ritvan, koita kestää.

Ei se ole koskaan avautunut tolleen, mun on varmaan pakko hyväksyttää sillä lapsen nimi, että sopiiko arvon mummille. Tai sit katon ekana sen reaktioo ristiäisissä kun nimi lausutaan. Mut Ritva Irmelihan vois olla kyl ihan hyvä. Mummin pikku-Ritva.. :LOL:

Eevi viel menis ehkä jotenkin, tosin ei miehen mielestä, mutta mulle tulee Seksi-Eeva mieleen Eevasta. ÄLKÄÄ EEVAT PAHASTUKO :heart:

En ole ajatellu vielä että mitä vaatteita laitan lapselle kun tulee, näkee nyt eka et onko tätä menoa kauhea helle silloin. Mä kyl jo säikähdin noita kevyttoppapukuja, et oonkohan mä pukenu lapseni kesällä liian vähiin vaatteisiin... tänks Teppana.

Kurjaa että täällä toisilla on jo niin kovia supistuksia että pakkolepoon joutuu :( :hug: Olis ihanaa varmaan kaikista kun pääsis nauttimaan aimoannoksen d-vitamiinia ulos :) Kärsiikö teistä muuten kukaan kevätmasennuksesta?

Irmeli ja Ritva 29+2
 
Moi!

Teppanalle onnittelut! :flower:

Irmeli, ei todellakaan tarvitse hyväksyttää nimeä kenelläkään, omahan on lapsenne! Kieltämättä meinasi hiukan naurattaa toi sananvaihto... mulla oli ala-asteella opettajana Eeva, enkä tullut hänen kanssaan toimeen ollenkaan. Nyt mielikuvissa on vauva, jolla on pitkät vaaleat hiukset ja roikkuposket...

Lemmikeistä: juuri nyt ei ole, kun koira meni edes, mutta aiemmissa odotuksissani koira ei suostunut hyppäämään vatsaani vasten. Muuten se ei varmaan raskauttani noteerannut mitenkään.

Meillä on joka muksulle hankittu omat ja uudet kotiutumisvatteet. Tällekin olen jo ostanut vaalean omenanvihreän potkupuvun ja raidallisen bodyn. Pitkät hihat ja lahkeet noilla on ollut ja pipo päässä, mutta sen suurempaa vaatetusta ei ole tarvittu, kun kesävauvoja ovat meidän molemmat pojat. Ja tämäkin. :D

Meidän makuuhuoneessa menee ihan mukavasti muuten, mutta kun nuo saakelin suonikohjut on tuolla alapäässä, niin seksin jälkeen ne on kaamean kipeät. Tämä tietysti sitten jonkin verran rajoittaa tuota puuhaan ryhtymistä, koska seuraavana päivänä on semmoinen "dagen efter"... Asentojen kanssa on hieman haasteellista, koska en oikein ole innoissani takaapäin n.aimisesta, mutta kyllähän tämä on ollut ihan hauskaa akrobatiaharjoittelua! ;)

Neuvolalääkäristä terveisiä:

- SF 27 cm
- Vauvan sydän sykki hienosti
- Raivotarjonnassa
- Kohdunkaula lyhentynyt ja ulkosuu sentin verra auki. Tilanne tarkastetaan vielä kahden viikon päästä, periaatteessa ei mitään ongelmaa, kun olen uudelleensynnyttäjä eikä supistuksia ole ollut.
- Hemppaa ei mitattu ollenkaan, kuulemma se rauta ei ole tehnyt viikossa mitään. Mitataan ensi kerralla.
- Painoa on tämä äiti kerännyt jo 12 kg... :ashamed:

Nyt lähden nauttimaan upeasta kevätsäästä poikasteni kanssa. Mies lähtee yötöihin..

Kreecher ja Antero 28+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 16:24 Irmeli nopsaan kirjoitti:
Ei se ole koskaan avautunut tolleen, mun on varmaan pakko hyväksyttää sillä lapsen nimi, että sopiiko arvon mummille. Tai sit katon ekana sen reaktioo ristiäisissä kun nimi lausutaan. Mut Ritva Irmelihan vois olla kyl ihan hyvä. Mummin pikku-Ritva.. :LOL:
Älä nyt vaan mene tekemään sitä virhettä, että hyväksytät äidilläsi OMAN lapsesi nimen/nimet... :attn:

Meillä anoppini on yrittänyt vaikuttaa jo odotusaikana lapsiemme nimiin, samoin hyvän ystäväni anoppi hänen lapsien nimiin. \|O :headwall:

Kaikki anopit ja äidit ovat aikoinaan saaneet päättää lapsiensa nimet oman miehensä kanssa ja JOS ovat antaneet silloin edellisen sukupolven vaikuttaa omiin valintoihinsa, niin omapahan on mokansa ollut...

Tässä odotuksessa en ole anoppia pahemmin nähnytkään, joten en ole nimiehdotuksia joutunut kuulemaan ja jos alkaa ehdottelemaan jotain, niin aion kyllä sanoa suorat sanat... :D :saint:

Anteeksi tämä purkaus, mutta mua RISOO tosissaan, kun perheen ulkopuoliset yrittävät vaikuttaa näinkin tärkeään asiaan kuin lapsen nimeen! :ashamed:

Teppanalle onnittelut täältäkin suunnalta! :hug:

Riina-Niina ja satuaarre 29+0 (ja taas uusi viikko käyntiin! =) )
 
Tohon vauvan pukeutumiseen olisin hieman kommentoinnut... tuskin välttämättä esim. toukokuun lopussa- kesäkuun alussa hirmu helle on. joten eiköhän sitä kevyttoppapukua ainakin kannata ajatella.. jättää laittamatta jos on lämmin. muutenhan varmaan riittää pitkät vaatteet. mutta ilmojen mukaan! Iloista odotusta kaikille kesämasuille.
t:juttuja lukeva
 
Huomenta!

Tää on nyt kolmas yritys saada kirjotusta pinoon, joten toivottavasti onnistuu... MUUTEN MENEE HERMO!!!!! Ei mulla yhtään pinna kireällä ole tän koneen kanssa... :whistle: On siis nyt pari päivää ollu erityisen paljon ongelmaa ja syykin illalla sit löytyi... Olin jo tehny kaikki virustorjuntapäivitykset ja -skannaukset yms mahdollisen, mitään ei löytyny. Sit mies laitto tälle koneelle sellasen ohjelman, mikä vahtii ja poistaa vakoilu- ja haittaohjelmia. En taida enää uskaltaa meseen ilmasia hymiöitä hakea... Niitä ohjelmia oli jotain parikymmentä! Johan alkoi toimia, kun pääs niistä eroon.

Puran tähän alkuun toisenkin asian... Gallup: Ärsyttääkö teitä pinon ulkopuolisten kommentointi? Mua ärsyttää. Jos jotain kiinnostaa meidän juttuja lukea, niin eihän sitä mikään estä. Mut jos on ihan pakko päteä jossain asiassa tai muuten kommentoida, tulis se mun mielestä tehdä mustana. Tällä kuitenkin kerrotaan myös aika henkilökohtaisia, joten vähän sietäis kunnioittaa.

Ihania keväisiä päiviä ollu. Hymyillen oon tallustellu ulkona. Eilen pääsin sit fillarin kanssa päivälenkille... Tuli nimittäin äippäpakkaus viimein pengottavaks enkä tietenkään malttanu odottaa miehen kotiutumista töistä. Se oli kyllä aika paljon isompi boksi kuin luulin, mut sain sentään kunnialla kotiin asti. Matkaakin postiin on vaan jotain alle kilsa. Oli sitä niiiin kiva penkoa... :D Katoin sisällön ensin itekseni läpi ja esittelin sit myöhemmin miehelle. Nyt täytyis pyykätä.

Lemmikeistä oli puhetta... Meillä toi amatsoni on vaistonnu mun raskauden. On ollu miehestä mulle mustis (kun reppana ei tajua olevansa papukaija vaan pitää miestä kumppaninaan) ja nyt on sit myös vauvalle. Saattaa siis uhitella, kun vauvasta tulee puhe. Onhan se ihan ymmärrettävää, että kokee lauman uuden jäsenen uhkana... Ollaan yritetty huomioida nyt erityisen hyvin, ettei tuntis itteään hylätyks. Täytyy huomioida sekin, että se on nyt uhmaikänen teini.

Seksistä... Meilläkin alkaa näyttää siltä, että pääsis palaamaan normaaliin. Hyvin ollaan vähemmälläkin pärjätty, mut mä kaipaan toimintaa... Sitä muuta hellimistä ja läheisyyttä on paljon, mut se ei tunnu riittävän. On ollu liian kauan ihan kirjaimellisesti kuiva kausi. Mulla siis halut palas jo jonkin aikaa sitten, mut kroppa ei ollu samaa mieltä. Turhauttavaa. Oon sen takia hetkittäin inhonnu rintojani, ne kun alkoi tihkua samaan aikaan. Kömpelöähän se touhuilu on tässä vaiheessa, mut mielikuvitus rajaa... Tai vaikka Kama sutra kaverina. ;)

Tavaroista... Meillä alkaa olla aika valmista. Pyykkäyksen jälkeen pääsen petaamaan sängyn ja sit onkin jo kaikki tärkeimmät. Sitteri saadaan ens kuussa, samoin mutsin hankkimat tarvikkeet. Muutamia juttuja oon jättäny lahjaks saataviks, kun on porukka kyselly mitä voisivat ostaa. Jotain pientä sälää on myös hankkimatta, mut sellaset kerkee vielä... Kaikki tärkein on hankittu.

Kotiutumisasu... Oon päättäny ottaa sen jemmaan muistoks myöhemmin, joten valitsen osittain sen mukaan. Ajattelin pakata mukaan pitkähihaisen bodyn, potkarit, sukat ja tietysti myssyn. Viileemmän ilman varalta otan lisäks oloasun tai jonkun villanutun. Autolla tullaan, joten tuskin kovin hirveesti tarvii topata.

Teppanalle kovasti myöhästynyttä onnea!!! :flower:

Mites Hiiviön sokerirasitus? Toivottavasti kaikki arvot oli tällä kertaa ihan kunnossa. bd En tiedä käytäntöjä, miten menee arvojen ylittyessä, kun itellä oli ihan ok kaikki.

Niin ja ONNEA Hiiviölle myös! Toivottavasti sun ystävällä sujuu raskaus onnellisesti.

Nimistä... Mutsi uteli nimivalintoja. Vihjasin sillai, ettei se siitä pysty mitään päättelemään, mut sai kuitenkin ajateltavaa. Miehen vanhempien olis helpompi arvata, kun on nimet niitten suvusta. Pidetään kuitenkin salaisuutena kaikilta sinne nimiäisiin asti. Jos ei jotain miellytä niin se on voi voi... Meidän päätös.

Kyssäriä... Ootteko nähny jossain kaupassa pehmopapukaijoja? Tarviisin sellasen 10-15cm korkeen, mut ei mitään hajua mistä voisin ettiä. Varmaan lelukaupasta käyn kattomassa, mut olis kiva tietää, jos joku on jossain nähny. Ei tartteis metsästää.

Oliskohan tässä tälle kertaa...

PikkuMyy-80 ja poikanen 29+5
 
Yöks :x

Selvisin hengissä pois sieltä. Mutta ihan yhtä hirveää se litku oli ku viis viikkoa sitten :D

Tulokset saan huomenna kun soitan neuvolaan.

Kieltämättä rupesi nyt jännittämään, ne kun kertoi mulle paastoarvon....

Viimeksi se oli niitten laitteella 4.7, mutta neuvolaan kun soitin ja kysyin tuloksia niin oli 5.1... 5.2 menee sitten jo yli...

Ja nyt tää arvo oli niitten laitteella tuon 5.1.... En yhtään tiedä mikä tuohon sitten vaikuttaa, että arvo oli noussut mutta nyt jos se yhtään nousee, niin yli menee....

Mutta onneksi niitä tuloksia nyt ei tarvi odottaa ku huomiseen.. Jännittää silti!

Mutta nyt hetkeksi pötköttää, tuli vähän huono olo kun ollut syömättä niin kauan.

-Hiiviö & Elvis 28+3-
 
Hiiviölle pikaseen...

Mulla oli koko illan maha turvoksissa eikä ruoka maistunu sokerirasituksen jälkeen. Suosittelen syömään tai juomaan jotain vatsaa rauhoittavaa, niin olo helpottuu.

Toivottavasti ne arvot pysyy sallituissa ja vältyt dietiltä sun muilta. bd Tuu sit huomenna kertomaan. :)
 
Terkut neuvolasta...Olipa oikein reissu!!Maisa oli mukana ja se on niin arka ja siinä vaiheessa kun piti kiivetä siihen tutkimuspöydälle,tuli neidille mieleen että äitihän ei mee sinne.No,yhessä kiivettiin ja siinä istui vieressä.Sydänääniä kun piti kuunnella,alkoi neiti kirkumaan hirmusesti,on tooosi herkkä äänille ja se on kyllä kaamee ääni kun siirteli anturia ja kohrahteli.Ei saanut sydänääniä kuullumaan,mä sanoin parin minsan jälkeen että nyt riitti.Likka huus kun hyeena enkä viittinyt sitä kiusata.
Tä oli sijainen.
No,poika liikkuu ihan ok joten se sydänäänten kuulumattomuus ei vaivaa.

Sf mitta ei ollut kasvanut eli 26
hb ei ollut noussut eli 116
verenpaine 100/56 ja mua huimaa!!
Pissa ok
Painoa oli tullut nyt kolmessa viikossa kilo!!Ohho..
No,vasta 4,5 kg on kertynyt että kokonaisuudessaan ei haittaa.

Sijainen sanoi että voisin tulla ens viikolla uusiks jos vaivaa tuo ettei sf ole kasvanut ja ettei äänet kuuluneet.

EI mulla ole mitenkään olo että tarttis.POika tuntuu ihan tuosta mahan läpi ja tuntuu kasvaneen,joten tuo mittatulos ei mua hätkäytä.Sehän ei kerro juur mitään.

Ens kerralla jätän likan kyllä hoitoon jotta ei samanlaista kohtausta aiheuteta!!

Tää pikaseen,nyt likka päikkäreille,perehdyn myöh teidän stooreihin!!

kata 30+5
 
Teppanalle myöhästyneet onnittelut :flower: !

Hiiviö toivottavasti tulokset on hyvät :). Olenkohan kamala sokeripossu kun mun mielestä se litku on hyvää mikä siellä juotetaan :p . Se on kyllä totta että ei siitä hirveän hyvä olo tule kun sen juo.. Joku muukin sitä mietti, että mitä sitten tapahtuu jos sokerit alkaa heittää? Pistetäänkö ravitsemusterapeutille vai/ ja pitääkö tarkkailla joka päivä sokruja?

Liikkeistä vielä Poikanen on ollut aika hiljaa jo muutamia päiviä. Välillä pari potkua, sitten vähän käännellään kylkeä tai puuhaillaan jotain pientä ja sitten taas nukutaan. Olin jo vähän huolestunut tänä aamuna kun ei MITÄÄN liikettä ja tosi vaisua eilenkin. Toivottavasti pientä vaan väsyttää tuo kasvaminen ja tahtoo nukkua.. Pitäiskö liikkeiden nyt tuntua selvästi vaikka potkiskin selkään päin?

Äitiyspakkaus tuli vihdoin, jipii :)!! Vuoden 2006 pakkaus se om, tykättiin väreistä ja kuoseista ja vaikutti hyödylliseltä kaikki kamppeet! En vielä uskaltanut ruveta pyykkäilemään, sitten vasta kun opiskelut helpottaa ja pääsee järkkäilemään rauhassa. Alkaa tosiaan tuntua siltä, että nyt ON mahaa jo vähän enemmän kuin pieni kumpu. Pitäiskin laittaa massukuva profiiliin :). Kävin lukemassa synnytysjuttuja ja ihan väkisellä tuli itku (vaihteeksi, olen leikkinyt vesiputoústa aika paljon viime aikoina). Synnytys ja vauva ei nyt varsinaisesti pelota, mutta jännittää vähäsen jo.. Perhevalmennuksen vika osa oli eilen, puhuttiin imetyksestä ja parisuhteesta ja lastenhoidosta. Tuli tietysti mieleen että osaankohan, oonko tarpeeksi hyvä, pystynköhän imettämään ja kaikkea.. Tuntuu, että kesään on vielä niin hirmu pitkä aika, vaikka ei kai se loppujen lopuksi sitten olekaan.. jotain 11 viikkoa ja laskettu aika on käsillä :whistle: ..

:wave:
Niini ja massuasukki 28+3<br><br>
 
Pikkumyy; Kyllähän se joo aina vähän "säväyttää" kun joku "ulkopuolinen" kommentoi näitä juttuja. Kun tosiaan ovat aika henkilökohtaisia.. Vaikka netissä ollaankin ja luonnollisesti kaikki on kaikkien nähtävissä. Mutta tulee itekin ajateltua että ehkä on ollut liian "tuttavallinen" näiden juttujen kanssa..

Toi oli hyvä vertaus että papukaija kuvittelee että mies on sen kumppani. Meillä meinaan tekee kissa samaa :LOL: . Meillä on vuoden vanha Ragdoll-uros, ja se on kyllä ihan mun miehen nainen. Eilen sanoin sille sängyssä että mä alan tosta kohta jo mustasukkaseks, se kun väkisin tunki itteään miehen kainaloon :)

Kissalla alkaa aina kauhea huuto kun mies tulee kotiin, kutsun sitä nalkuttamsiseksi kun mies tekee pitkää päivää. Ja mitä pidemmän aikaa pois, sitä kovempi huuto ja kestää kaueemin. Lopettaa sitten kun mies ottaa sen syliin ja kissa saa tunkea pään miehen kyynärtaipeeseen. Mulle se ei oo koskaan tehny sitä..

Kun se näkee että mies kävelee sohvalle, niin tekee sellasen Ryydloikan että ehtii siihen sohvalle jo valmiiks rapsutettavaks. Nukkuu joko miehen kainalossa tai jalkojen vieressä, eikä nouse sängystä aamulla vasta kun meis nousee. Ja ist alkaa kauhee huuto taas ruoan ja aamuhalien kanssa. Jos kissa on tehnyt jotain tuhmuuksia eikä pääse yöksi meidän makkariin, niin aamulla vaikka minä herään ensin, ei poistu siitä makkarin oven edestä ennenkuin mies herää. Ja alottaa taas sen huutamisen. Siis se ikäänkuin "juttelee". Sille kun sanoo jotain niin se vastaa.

Mua kissa ei noteeraa millään tapaa ja ollaan kyllä jo puhuttu että on varmaan tosi mustasukkainen kun vauva syntyy. Nyt jos menen miehen kainaloon, niin kissan katseesta näkee miten se suu ammollaan miettii että miten te voitte tehä tolleen!!! Ja sit se loukkaantuu ja kävelee hyvin mielenosotuksellisesti pois johonkin metrin päähän selkä meihin ja kuikuilee aina välillä taaksepäin olan yli. Sit mies pyytää sen aina sohvalle ja kissa on enemmän kuin tyytyväinen.

Tulipas pitkä sepustus, mutta sillä rodulla vaan on niin ovela persoona.

Tää viestin kirjotus on nyt kestäny öbaut 1,5 tuntia kun keskeytyksiä tulee koko ajan. Täytyy jatkaa myöhemmin.

Ai niin, toivottavasti Hiiviön tulokset ovat ok... :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 08:52 kata32 kirjoitti:
Heipparallaa!!Voi kun ihanaa kun kevät näin aikaisin jo yllättää!! B)

Eli sperma pehmittelee pikkuhiljaa ja tosiaan annoksia saatava useaan otteeseen!! ;)
Hm, pitäiskö kertoa kotona vai olla kertomatta - tähän ajatukseen mies ainakin ihastuisi ja uskoisi kertaheitolla ;)

Laitoin profiiliin neulomistyön tulokset. Ensimmäisistä sukista tuli vähän isot, joten etin sitten toiset pienemmät. Saa nähdä, terviiko niitä ylipäätään kesällä ollenkaan. Jos vaikka alkaa heti kesäkuun alusta sellainen intiaanikesä. Mä olen kyllä Katan kanssa samaa mieltä - ihanaa kun on näin aurinkoinen kevät!

Hiiviö: Tsemppiä sinne sokerirasituksiin. Mulle ei ole tehty sitä ollenkaan.

Irmeli: Jossain vaiheessa ainakin K-rauta myi leikkimökkejä. Missä päin asuittekaan? Miehen perheellä on samanlainen kissa. Siellä se tosin pomottaa isää ja vain perheen äiti saa sille kuria.

Voi Pepsukka! Nyt paljon aurinkoa sinne! Tylsäähän se on vain kotona olla, mutta nyt voit vaikka lukea ne kaikki keskeneräiset kirjat, katsoo ne hömppäleffat joita mies ei suostu katsomaan, kirjoittaa ystäville kirjeitä ja kortteja ja vaikka jo valmistella kastejuhlaa. Minäkin olen nyt kotona, mutta luulen olon olevan eri juuri siksi, kun minun ei olisi aivan pakko olla kotona. Kohtahan sulla on 30 viikkoa täynnä ja se on jo taas eteenpäin. Jos se vauveli siellä masussa vaikka nelisen viikkoakin pysyis niin ei se enään niin pieni ole. Monissa tilanteissa kun vauvan ei ole eri syistä enää hyvä olla masussa, pyritään synnytys ajoittamaan tietoisesti jo viikolle 36. Luin juuri eilen jostain, että niiden lasten keuhkot, joiden äideillä on todettu raskausmyrkytysoireita on kehittyneemmät. Ihan kuin lapsi tietäisi valmistautua vähän aikaisempaan maailmaan tuloon. Siitä masun koosta ei kannata yhtään välittää! Työkaveri käytti tavallisia vaatteita ihan melkein raskauden loppuun saakka. Meillä vaan on niin erilaiset ruumiinrakenteet.

Teppana: Hyvä kun muistutit, mun piti hakea oksia ihan vaan kotiin koristeeksi. Voi kun se mun mies ymmärtäis joskus tuoda kimpun kotiin...

Mutta nyt on pakko lähteä ulos, vaikka parvekkeen siivous tuossa odottelee...

(Ohops, sivut temppuilee, eka viesti ei lähtenyt. ONNEKSI olin muistanut kopioida tekstin ennen lähettämisen yrittämistä.)
 

Yhteistyössä