Heipsis!
Tulen minäkin pienen tauon jälkeen takas kommentoimaan ja kuulumisia kertomaan. Oon kyllä käyny lukemassa juttuja, mut en o jaksanu vastailla... Nyt sit tulee senkin edestä. :ashamed: Pahoittelen tällä kertaa etukäteen.
Tervetuloa kaikille uusille! Ollaankin saatu vielä monta uutta porukkaan, vaikka puolenvälin tienoilla jo ollaan. Kiva kuulla uusienkin kuulumisia.
Kiva, että neuvolasta, lääkäreiltä ja ultrista on edelleen tullut hyviä uutisia... Ja hyvä, että tilanne on rauhoittunut supistelevilla yms. Toivottavasti Fisun hiljaisuus johtuu levosta sairaalassa.
Oma (.) sitten... Eli liikuskelua on masussa tuntunut vaihtelevasti, potkuja muutama ja paljon mukellusta. Iltavauvalta on vaikuttanut, kun liikkeet painottuu iltaan. Eilen sai iskä ekan kerran oman osansa mukelluksesta, kun painoin miehen kättä masun päällä. Ei ollut varma oliko kyse vauvan liikkeistä, mut ainakin tunsi samaan aikaan ja samassa kohdassa kuin minä. Toivottavasti poikanen ei litistynyt... Painaa piti siksi, kun on pehmikettä siinä välissä.
Maanantaina ultra... Jossain vaiheessa laskin viikonlopun välistä pois malttamattomuuttani ja sen takia aika on tuntunut erityisen pitkältä. Tänään onneks pääsen hierojalle rentoutumaan ja saamaan helpotusta jumiutumiin... On sit kivempi odotella viimeiset päivät. Kun nyt vaan mies sais päätettyä tuleeko mukaan... Olis kyllä mulle tärkeetä.
Tinzulle tiedoks, että eri paikassa ultraillaan meidän poikanen... Ihan tuonne läheiseen neuvolaan suuntaan ja Turussa olen.
Moonlightille vielä linnuista... Aika jännä, jos neitsikka oppii puhumaan, kun se mun käsittääkseni on niille harvinaisempaa... En yhtään puhuvaa tiedä, mut niitäkin kuulemma on. Konsertit jatkuu muuten edelleen... Tosi raivostuttavaa. Tarkotitkohan muuten just noita neitokakaduja kakaduista puhuessas? Kakadut on nimittäin hieman amatsoneja isompia lintuja, neitsikat taas vain hieman undulaattia kookkaampia. Ton nimen lyhentämisessä tulee usein sekaannuksia...
Meidän linnut on kaikki Suomessa syntyneitä, käsikesyjäkin toista neitsikkaa lukuun ottamatta, kun se on ollu ennen laumassa. Jos jotain kiinnostaa, niin tietoa löytyy esim. www.papukaijat.net .
Mua kans kiinnostaa
mitä lemmikkejä muilla on. Ei taida muita tirppoihin hurahtaneita löytyä...
Anni77 mietti lemmikkien suhtautumista vauvaan... Meillä taitaa toi amatsoni jovaistota, kun on varsinkin mua kohtaan erityisen ärhäkkä. (Pari päivää sitten puri jäähyltä oton jälkeen huulesta, vaikka oli ensin ihan rauhassa... Eipäs päässy vapaalle sinä päivänä ja iltana ollenkaan, vaan joutu varhennetusti yöunille. Eilen sit riitti energiaa. Mokoma kiukkupussi, onneks osaa olla myös ihanan kiltti ja sulonen.) Tai sit se on sitä valtataistoa, kun on viimein hyväksyny mut. Saa nähdä mitä tuleman pitää...
Rytmihäiriöt on tuntunu rauhottuneen, kun niitä on nyt tuntunu vähemmän. Olisko sit ollu nestevajetta, kun mulla välillä juominen meinaa unohtua. Kiitos kommentoineille... :flower: Rauhotti jälleen kovasti.
Mulla on kans
fiilikset heittäny kuperkeikkaa... Olin muutaman päivän tosi alakulonen ja teki mieli vaan itkee koko ajan, vaikka syytä en tiedä vieläkään. Hämmentävää tollanen, mut kai se kuuluu asiaan. En kyl viime aikoina o ymmärtäny itteeni monessa muussakaan asiassa...
Maariana... Täällä kans saa mies suullisesti päiväkirjaotantoja mun peppuasioista yms... Eli siis tilannekatsausta vatsan toimivuudesta ja tilanteen mukaan muistakin jutuista.
Viimesin koski mun piina tulehtuneen ihohuokosen kanssa, kun sheivauksen seurauksena yllätti inhottavassa paikassa. Nyt sit loppu multa terien käyttö.
Mulla on kans
nännit kipeät, mut ei rinnat enää muuten juurikaan arista. Haliessa saa kyllä hieman "asetella", kun muuten saattaa sattua. Ei siis äkillisiä haliliikkeitä tms. Bepanthenia oon laittanu saunan jälkeen ja se vaikuttais auttavan.
M
aidon tulostakin oli mainintaa... Ei vuoda vielä, mut töhnää tulee nänneihin välillä. Yhdet imetysliivit ostin ihan sen takia, jos alkaa vuotamaan ajoissa ja onpa siinä samalla mukavat kotiliivit. Tosin huomasin pidossa, että vähän naftin kokoiset on... Ei siis varmasti mahdu enää maidon noustua.
Millasia
mielitekoja teillä on nyt? Mulla oli aikasemmin porkkanat, aplarit ja marjat, nyt kevytmaito (ihme mulle), piimä ja Suffelit. Tulee varmaan valitusta tuosta karkkien syömisestä neuvolassa...
Hiiviö... Onko teillä ihan raskauden seurantaan kuuluva toi hammastarkastus? Täällä kun kysyin odottavien huomiointia, niin terkkari sanoi ettei ole mitään erityiskohtelua... Puolen vuoden jono on kunnalliselle kuten muillakin. Aion kyllä soittaa vielä ja kysyä, mutta jonottamaan en tyydy vaan menen yksityiselle.
Helka mainitsi Teemalta tulleen vauvadokkarin... Meillä ei ollu vielä boksi viritetty, joten näkemättä jäi eikä porukatkaan tajunnu ottaa nauhalle. Harmittaa kovasti. Ihmeen monta niitä on kyllä tullu lyhyen ajan sisään, mut tulkoon vaan lisää...
Vauvan kehitystä masussa on aina kiva kattoa.
Tarvikkeitten yms hankinta on meillä ihan alussa vielä. Yhden bodyn ostin aikaa sitten ja tutuilta saatiin se puolikas jätesäkillinen vaatetta ja kassillinen leluja jouluna. Sitteri tulee perässä. Kirpparilla oon kerran käynyt, mut en vielä mitään ostanut. Kirjoja lähinnä oon kattonu, että pääsis jo odotusaikana lukemaan. Mies perehtyy kalustepuoleen ja turvakaukaloa käydään varmaan yhdessä kattomassa vielä toisenkin kerran ennen hankintaa. Onneks on vielä aikaa... Tutuiltakin kyselen vielä, jos olis tietoa kiertoon joutavista.
Niini... Mulla alko hentoset muljahtelut tuntua viikolla 16 ja eka selkeä potku tuntu viikkoa myöhemmin. Ei siis mennyt kauaa. Viikolla 19 alkoi sit tuntua laajemmalla alueella (kun istukka vaimentaa edessä, tuntui siis aluksi vaan masun toisella reunalla tietyllä alueella) ja nyt tuntuu jo selkeästi ympäri masua. Niitä potkuja on kyl tullu tosiaan vähemmän, mut on varmaan vauva ollu vaan sellasessa asennossa. Yksilöllistä on. Paljon näyttää olevan meillä odottajilla eroja.
Tässä tätä tarinaa tuli taas pitkät pätkät, joten poistun nyt valmistautumaan hierojan käsittelyyn.
PikkuMyy-80 ja poikanen 19+5