iloksi: Kuulostaa kyllä uskomattomalta, että noin hyvistä lähtökohdista ei tullut tulosta. Jotenkin mulle tuli heti mieleen inhimillisen erehdyksen mahdollisuus... siis että joku olisi jotenkin mokannut jossain vaiheessa ja siksi meni pieleen niin totaalisesti. Kaipa se tietenkin täysin mahdollista on, mutta tuntuu vaan järkyttävän väärältä, ettei yksikään hedelmöittynyt...
Käyttekö vielä tilannetta läpi lääkärin kanssa ja mahdollista syytä miksi näin kävi?
Bla-bla ja Tiituliini ja tietty muut clomeista kiinnostuneet:
Mulla on nyt clomit ja luget toista kiertoa käytössä. Viime kierrossa ultrattiin jo kp 8, koska lääkäri suositteli ultraa mulle kp 8-10 (ilman clomeja ovis yleensä kp 12-13) ja kp 8 sattui perjantaille. Lääkäri mittaili kehittyviä munasoluja ja arveli oviksen tulevan kp 15. Sain kuitenkin vasta kp 15 ekan plussan ovistestiin ja luulen tunnistaneeni oviksen kp 17. Luget aloitin 3 pv ovisplussan jälkeen. Testasin negan kp 30 ja siihen lopetin luget. Vuoto alkoi kp 32 illalla.
Nyt siis toinen kierto hoidoilla menossa ja sivuoireet on selvästi vahvempia kuin viimeksi. Clomit aiheuttivat selviä masennusoireita. Viime kierrossakin vähän ja kuumia aaltoja iltaisin. Nyt on taas koko ajan huono olo (vähän kuin lievää raskauspahoinvointia) ja menkka/ovis jomottelun tapaista. Aloin jo katselemaan huolestuneena kalenteria eilen, kun tunsin oviskivun tyyppistä ja pelästyin ettei kai se vaan jo mene ohi. :O Eikai se voi vielä olla???
Nyt on siis vasta kp 9/30.
Mihin teillä muilla clomeja käyttäneillä on ovis sijoittunut? Onko se samoihin aikoihin clomi kierroissa vai heitteleekö? Meinasin tosiaan testailla ovista vasta perjantaista alkaen. Tänään on tullut ihan kunnolla ovislimoja mitä mulla tulee yleensä useampi päivä ennen ovista eli toivottavasti se on vasta tuloillaan. Kummallisia silti nämä olotilat. Ei mulla yleensä näin vahvoja oloja ole tässä vaiheessa (jos siis ovis on vasta useamman päivän kuluttua).
Tässä kierrossa mun ei tarvii kuulemma mennä ollenkaan ultraan. Näin sanoi lääkäri, joka viime kierrossa ultrasi. Voidaan kuulemma jatkaa tällä lääke yhtälöllä pari kiertoa ja palataan sitten asiaan. Tokaisi miehelle, ettei ole vaaraa vitosista eli antaa mennä vain...
Siitä mulle jäi kuitenkin vähän sellainen olo, ettei ne clomit kauheasti ole auttaneet asiaa... En tietty mitään vitosia toivo, mutta yksi tai kaksi olisivat erittäin tervetulleita
Joo kuulemma clomit heikentävät kohdun limakalvoa ja siksi vuoto voi olla niukempaa. Samasta syystä niitä ei voi ottaa kuin 4 kiertoa peräkkäin, jottei limakalvo heikkenisi liikaa. Ilmeisesti clomit jotenkin kertyvät elimistöön ja vaikutus suurenee kiertojen edetessä. Vai olenko ymmärtänyt oikein konkarit? Viimeksi mulla tuli ihan normaali vuoto ja limakalvo näytti päiviin nähden normaalilta siellä ultrassa eli ainakaan vielä ei näyttäisi olevan tuohon vaikutusta.
Tiituliini testaa kuitenkin vielä varmuudenkin vuoksi. Tuo saattaa hyvinkin olla harmitonta alkuraskauden tiputtelua. Clomejahan ei saa ottaa raskauden aikana eli et voi aloittaa uutta kuuria ennen kuin olet varma.