+++ KESÄKUUSSA PLUSSAAVAT, heinäkuuta suunnittelevat +++

Voi iloksi.. Sanat eivät riitä kertomaan miten pahoillani olen sun puolesta. :( Elämä on niin epäreilua. Miksi toisia koetellaan näin eikä sitä omaa pientä suoda? Mietin sitä niin paljon et miks kaiken maailman lapsenhakkaajat ja narkkarit niitä lapsia saa, mutta me ei. :(
 
Olen tosi pahoillani iloksi :( Voimia, ja palaa palstailemaan sitten kun jaksat!


InkeriIisakki: siinähän on sitten todellinen yllätysplussa, onnea!

Minä odotan juhannusta nyt vaan sen takia, että siitä alkaa kesäloma. Menkkojen alkamista en minäkään toivo.
 
Barbamama, Jensar, Sunflower, InkeriIisakki
Viola30, tylleromamma, Rhonda74
kiitos sanoistanne ja sympatiasta.

Matka jatkuu kohti uutta hoitoa loppuvuodesta tai ihan vuoden alusta.
Solut olivat olleet kypsiä kaikki 6, siittiöt olivat ok, mutta jostain selittämättömästä syystä yksikään ei hedelmöittynyt.
Lääkäri ei voinut ymmärtää miksi ei.
Tässä ei voi muuta kuin miettiä, että onko syy lopultakin siinä, että me emme vaan mieheni kanssa sovi yhteen.
Yhden hoidon olen ajatellut vielä katsoa, jos se antaa toivoa, niin voi harkita kolmattakin hoitoa. Jos samanlainen tilanne tulee vastaan, niin on pakko miettiä muita vaihtoehtoja.

Mutta nyt.. nyt nautitaan kesästä ja ihanasta lapsettomuuden vapaudesta...
 
iloksi: Voi itku :'( Tuntuu niin kamalan epäreilulta, että teille kävi noin :( Paljon halauksia ja ihanaa kesätaukoa sinulle :hug:

InkeriIisakki: Tervetuloa takaisin :wave: Toivottavasti viiva vahvistuu! :heart: Ja joo, tuttuja täällä edelleen on =) Ikävä kyllä ;) Mä itse olen nyt tauolla tämän kierron, kun ollaan varattu matka kauas lämpimään ensi tammikuulle. Koska jos tästä kierrosta tärppäis, niin LA menis maaliskuulle, enkä uskaltaisi niin loppuraskaudesta lähteä reissuun. Ensi kierrosta jatketaan sitten taas yritystä. Oon ajatellu homman sillai, että raskaana voin toki reissuun lähteä, mutta en enää viimeisen kolmanneksen aikana :) Hassua toisaalta edes ajatella tämmösiä, kun tuntuu, että toi raskautuminen on muutenkin niin vaikeeta... Mutta eihän sitä koskaan tiedä, että jospa me kuitenkin vielä saatais se pikkukakkonen syliimme joku päivä :rolleyes:
 
Iloksi: Kokeiliks ne ollenkaan sitä ICSIÄ?? Mulla on ihan tunne että menkat alkaa (pienen pientä tuhrua jo tullut) ja kauhistuttaa alottaa sitä hoitoa jos ei meilläkään jostain syystä yhtään hedelmöity. Miten se voi olla mahdollista että niin käy vaikka kaikki on kunnossa, hitto!!:mad:
 
Viimeksi muokattu:
Iloksi :hug: Nautihan kesästä ja vapaudesta. Jospa sitten syksyllä on levännyt olo ja voimia taistoon.

Sisa; Se ois se kohtalon iva, kun sattuiskin just se viimeinen kolmannes sille reissun ajankohdalle.
 
Iloksi Suuret pahoittelut täältäkin, en voi edes kuvitella miten kova pettymys tämä teille on.

Pahoittelut muillekin pettymyksen kokeneille ja jännittäjille peukutuksia!

InkeriIisakki Mulla kävi aikoinaan niin, että olin hakenut kouluun ja raskaustestiin tuli kaksi viivaa viikkoa ennenkuin tuli hyväksymiskirje opintoihin :D No siinä sitten puoli vuotta opiskelin ja sitten jäin mammalomalle... Loman jälkeen sitten jatkoin opintoja ja nyt valmistun ensi viikolla.

Täällä tilanne on nyt suoraan sanottuna raivostuttava. Menossa on kp17/22 ja näyttäis siltä, että menkat alkais nyt. Ei tule tästä kyllä mitään, kun nämä kierrot vaan lyhenee lyhenemistään, ottaa tosi paljon päähän... reilun viikonhan tässä ehtikin olla ilman menkkoja... Argh. ARGH.

No ei ole kunnolla vielä alkaneet, mutta eiköhän ne tästä käynnisty. Ketuttaa ihan suunnattomasti. Ei nyt niinkään ota päähän se, ettei toivetta plussasta taida tässä kuussa olla, vaan se, että jos kiertoni nyt taas lyhenee näin.... 17.n päivän kierto ei taida olla lähelläkään normaalin rajoja. Lääkäriin tästä kai on pikkuhiljaa suunnattava. :kieh:
 
Iloksi pahoittelut täältäkin. Tsemppiä ja jaksamista - nauti kesästä ja palaa yrityksen pariin rentoutuneena syksyllä :hug:

Sisa ehkäpä tuo kuukauden tauko on vaan hyväksi raskautumiselle - tai voipi käydä niin, että juuri silloin kun ei olisi paras mahdollinen aika niin tärppi käykin :O Tosin muistan laskeneeni noita kuukausia, kun en halunnut loppuvuoden vauvaa, mutta heinäkuulle asti meni, vaikka joulukuuta "välttelin"...

Meille taitaa tulla kesähäät =) Ollaan miehen kanssa sitä pähkäilty jo iät ja ajat ja aina se on jäänyt. Heinäkuun loppua suunniteltiin - taitaa tosin tulla vain kaksi vierasta - todistajat, mutta kuitenkin :) Naimisiin taidetaan vihdoin päästä! Nyt vaan heti huomenna maistraattiin hakemaan esteellisyystodistusta niin ei tule taas kerran "unohdettua" koko hommaa... Kahdeksan vuotta ollaan yhdessä oltu ja on tuo yksi ipana ja yhteinen asuntolaina, mutta onhan se hienoa kuitenkin päästä vihille vihdoin :D
 
Amalia Armas: ihanko totta? mäkin tässä mietiin että jos tekisisn samoin, kun tämä koulu ois kyllä niin unelma. Mutta sitten mietiin noita kahta ekaa että onko se niille rankkaa jos ovat ensin puol vuotta hoidos ja sitten takas kotiin. Varsinkin esikoinen varmaan kaipaa muiden lasten seuraa(täytti just 3v) olen ollut raskaana kun olin yo-kokeissa ja suoritin lukion vikan vuoden loppuun. se oli rankkaa mut siitä selvis, ei kai se varmaan ois nytkään sen rankempaa. toisaalta ehtiiko mammaloman aikana unohtaa kaiken mitä oppi sinä ekana puolena vuotena? Ja sitten koulukaveritkin vaihtuis. heh, varmaan turha stressata ennenkuin on 100% raskaana.

bluebreeze: onnea tulevasta rouviintumisesta! :flower:

Ansku83: mäkin voisin tulla listalle.
InkeriIisakki...................kp 34/32........23v....3.lapsi.....4 yk
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän te kaikki nykyään olettekin :) Oon odotellu et josko se maaliskuun matamit olis laitettu pystyyn :) Itsehän en tietenkään jaksa :ashamed:

Tän mä kopsasin suoraan toisesta pinosta:
Onko muilla ollut oviksen jälkeen "kohdun" alue kipeänä? Itsellä nyt tuntuu aivan kun olisi ilmaa siellä ja kumartuminen, istuminen ja liike tuntuu erittäin epämukavalta repimiseltä. Pitää oikein varoa kun istahtaa kun tuntuu tärähtävän kipeästi. Tästähän mä nyt oon sitten vetänyt johtopäätöksen että on joko endoa tai sitten kohtu kasvaa(vaikkei se vielä sitä tee kun niin vähän aikaa ovulaatiosta) tai sitten joku tulehdus tai ovis jatkuu..hmm.
 
Iloksi :O sanat ei riitä kertomaan kuinka pahoillaan oon siun puolesta :hug:

[Bbluebreeze][/B] onnea paljon häiden johdosta :flower::)

InkeriIisakkiJensar toivotaan viivojen vahvistumista :)

omaan napaan..täällä alkaa olemaan samallaisia oireita ku ekaa odotellessa rinnat kipeät,kuvotus/nälkä ja hermot niin pirun kireellä..saas nähä onko merkki menkoista vai jostain ihan suuremmasta ;)
 
Bluebreeze: Onnea häiden johdosta!!:heart: Niin mekin käytiin maistraatissa aikoinaan, todistajatkin kuulu maistraatin väkeen:ashamed: Voihan sitä pitää sitten omanlaisensa juhlat vaikkapa myöhemmin jos mieli tekee=)

InkeriIisakille viivan vahvistumista!!

Kyllä mulle on menkat tulossa kaikesta huolimatta, merkit viittaa vahvasti siihen ja näihin merkkeihin on tullut totuttua:headwall: Toivotaan nyt sitten että hoidoista olis apua, meillä kun tuo viimenen vaihtoehto on heti niin latautuu kyllä kaikki toivo siihen. Sen jälkeen en tiedä mitä tapahtuu jos ei onnistu, rahaa ei oo useampaan hoitoon ja motivaatio luomuyritykseen olis täysi nolla. Mitään "vikaa" ei pitäisi kummassakaan olla ellei hoidot nyt jotain yllättävää tuo esiin.
*kaivampa piikitysohjeet esiin iltalukemiseksi*:popcorn:
 
Jensar kaikki icsattiin, eli siitä huolimatta ei hedelmöittynyt... Eli tosi huonolta näyttää... Mut älä sinä huolestu, kaikki hoidot on niin erilaisia, erilaisista lähtökohdista ja muutenkin. Tämä oli vaan minun kokemus ja uskon että monella muulla sen sijaan onnistuu. Tsemppiä hoitoon, jos sinne täytyy teidän lähteä :)

Ja kiitos kaikille hirveästi kannustuksesta. Kyllä tässä kipujen kanssa sinnitellessä tulee mietittyä, että olisihan se voinut mennä toisinkin. En ole vielä oikeastaan tajunnut koko asiaa eikä se pettymys ole vielä iskenyt. Mutta se iskee jossain vaiheessa...
 
Sunflower11
iloksille isot isot halaukset ja voimia tulevaan! Toivon kovin että teille vielä se pieni suodaan!

Mietin ja pohdin tässä et raaskisko ens kierrosta tulla takas listoille, mut katotaan. Voi olla et heinäkuukin otetaan "kivuttomasti"
 
Iloksi: Oliks teillä siittiöt ihan hyviä? meillä siittiöt pitäis olla ok mutta mua epäilyttää että mun munasolut olis heikentyneet kun siskollakin ennenaikaiset vaihdevuodet tuli. (Ollaan kaksosia). Multa ei ikinä otettu sitä verikoetta mistä olis sen tilanteen nähnyt, kun lääkäri kuitenkin piti lähtökohtia niin hyvinä. Ja onhan ne teoriassa, mutta kun ei vaan tärppiä tule: / Nytkin lekuri oli jo varma tärpistä kun oli ovis sopivalla puolella ja sai mulle toiveet kattoon mutta toisin meni...Tsemppiä sulle kovasti, tilanne voi olla eri seuraavalla kerralla eri annostuksilla. Ei siihen kuitenkaan tarvi ku sen yhen täydellisen munasolun ja siittiön.:hug:

Mulle voi varmaan päivittää tänään kp1, varmistelen asiaa vielä päivän aikana onks se varmasti tänään vai meniskö huomiselle...
 
Iloksi Nauttikaa kesästä, vapaudesta ja toisistanne ja onnea jatkoon. :hug:

Barbamama35 Mulla on vasta nyt eka kerta clomit käytössä, viime kiertoon ne ei ehtinyt, joten oli vaan loppukierrosta luget. Nyt siis molemmat ja aika ultraankin jo varattu. En tiedä, mitä odottaa. Ekaa kertaa yli 9kk aikana mulla oli normaalin oloiset menkat, ehkä siksi, kun kiertokin venyi yli 40 päivään. Vuoto kesti oikeen lähes 4vrk!

Pientä nipistelyä alavatsalla jo nyt. Ja nämä mielialan muutokset menee nyt täysin hormonien piikkiin. Aikamoista vuoristorataa. Välillä menen töissä pois ihmisten edestä itkemään ja välillä kaikki on niin hyvin ja mukavaa. Kauheeta, eikä ollenkaan mun tapaista, eli syytän clomeja. Toivottavasti ne saa mussa jotakin hyvääkin aikaan. Miten sulla (ja muilla clomi-ihmisillä) on mennyt? Tule sitten kertomaan, mitä ultra näytti. Mua vähän jännittää se, entä, jos näillä ei olekaan toivottua vaikutusta?
 
Hei Bla-bla!!!
Mullaki on noi clomit käytös ja eka kiekka takana..Mulla on 1tbl 3-7 päivä ja noina aikoina mulla oli öisin jumalaton hiki ain..(sillo ei ollu viel heltei) ja täytyy myöntää etten tiedä onko noi clomit sotkenu jollai tavalla mun menkat, ku eile oli kp 28/28-30 ja tunne oli et menkat alkaa ja tuliki verta hiukan....mut siihen loppu mun menkat, toistaiseksi!!!luin jostain et clomit voi lyhentää vuotopäivää??? (en ole tehny r-testii ku kerran kropas tuntu et nyt ne alkaa)
onko sulla missä vaihees toi kierto?? jos saan kysel?? Tää on hyvä palsta ku voin kysel kaikkee...Mun tietääkseni mä olen kavereist ainut joka on lapsettomuushoidois...muil on vaan tullu lapset...
Mut kesän jatkot..:wave: ja toivottavasti teilla onnaa clomeil.. :hug:
 
Ei kuolema, mulla on aivan järkky kipee virtsatieinfektio!! Eilen jo vähän tuntui ja tänään nyt aamupäivällä paheni kunnolla. Mulle tuli ihan tuskan hiki enkä pystynyt istumaan. Onneks meillä töissä on lääkäri ja sain antibiootit. Ahdistaa kyllä syödä nyt lääkkeitä kun on hyvät mahdollisuudet (ainakin uskon niin!) olla raskaana. Mutta ei mahda mitään. En jaksais nyt koko ajan kaikkee vastoinkäymisiä, siis koko ajan.
 
Viola30: Sitäkös se oli se vatsakipu:hug: Jos sulla on pitkä kuuri ja raskaus ilmenee, niin sen voi varmaan lopettaa kesken. Tarvittaessa uusia turvallisemmalla valmisteella sitten ja hakea resepti muualta niin eivät saa töissä vihiä;) En usko että peruuttamatonta vahinkoa syntyy ennen kuin raskaushormonia alkaa kehittymään:hug: Mulla on muutama lääke johon sain ohjeeksi syödä positiiviseen testiin asti jos tarve niin vaatii. Ja oon kyllä ottanu kun tarvetta on ollut, esim.rytmihäiriöihin.:eek: Toivottavasti paranet nopeasti !!

Muoks.
Mulla on nyt varmuudella KP1. Sen voi päivittää listaan.Tuli passitus miehelle apteekin kautta kotiin koska huomenna pitäis ottaa jo eka annos enkä itse pääse: /
 
Viimeksi muokattu:
iloksi: Kuulostaa kyllä uskomattomalta, että noin hyvistä lähtökohdista ei tullut tulosta. Jotenkin mulle tuli heti mieleen inhimillisen erehdyksen mahdollisuus... siis että joku olisi jotenkin mokannut jossain vaiheessa ja siksi meni pieleen niin totaalisesti. Kaipa se tietenkin täysin mahdollista on, mutta tuntuu vaan järkyttävän väärältä, ettei yksikään hedelmöittynyt... :( Käyttekö vielä tilannetta läpi lääkärin kanssa ja mahdollista syytä miksi näin kävi?

Bla-bla ja Tiituliini ja tietty muut clomeista kiinnostuneet:

Mulla on nyt clomit ja luget toista kiertoa käytössä. Viime kierrossa ultrattiin jo kp 8, koska lääkäri suositteli ultraa mulle kp 8-10 (ilman clomeja ovis yleensä kp 12-13) ja kp 8 sattui perjantaille. Lääkäri mittaili kehittyviä munasoluja ja arveli oviksen tulevan kp 15. Sain kuitenkin vasta kp 15 ekan plussan ovistestiin ja luulen tunnistaneeni oviksen kp 17. Luget aloitin 3 pv ovisplussan jälkeen. Testasin negan kp 30 ja siihen lopetin luget. Vuoto alkoi kp 32 illalla.

Nyt siis toinen kierto hoidoilla menossa ja sivuoireet on selvästi vahvempia kuin viimeksi. Clomit aiheuttivat selviä masennusoireita. Viime kierrossakin vähän ja kuumia aaltoja iltaisin. Nyt on taas koko ajan huono olo (vähän kuin lievää raskauspahoinvointia) ja menkka/ovis jomottelun tapaista. Aloin jo katselemaan huolestuneena kalenteria eilen, kun tunsin oviskivun tyyppistä ja pelästyin ettei kai se vaan jo mene ohi. :O Eikai se voi vielä olla??? :confused: Nyt on siis vasta kp 9/30. Mihin teillä muilla clomeja käyttäneillä on ovis sijoittunut? Onko se samoihin aikoihin clomi kierroissa vai heitteleekö? Meinasin tosiaan testailla ovista vasta perjantaista alkaen. Tänään on tullut ihan kunnolla ovislimoja mitä mulla tulee yleensä useampi päivä ennen ovista eli toivottavasti se on vasta tuloillaan. Kummallisia silti nämä olotilat. Ei mulla yleensä näin vahvoja oloja ole tässä vaiheessa (jos siis ovis on vasta useamman päivän kuluttua).

Tässä kierrossa mun ei tarvii kuulemma mennä ollenkaan ultraan. Näin sanoi lääkäri, joka viime kierrossa ultrasi. Voidaan kuulemma jatkaa tällä lääke yhtälöllä pari kiertoa ja palataan sitten asiaan. Tokaisi miehelle, ettei ole vaaraa vitosista eli antaa mennä vain... :LOL: Siitä mulle jäi kuitenkin vähän sellainen olo, ettei ne clomit kauheasti ole auttaneet asiaa... En tietty mitään vitosia toivo, mutta yksi tai kaksi olisivat erittäin tervetulleita ;)

Joo kuulemma clomit heikentävät kohdun limakalvoa ja siksi vuoto voi olla niukempaa. Samasta syystä niitä ei voi ottaa kuin 4 kiertoa peräkkäin, jottei limakalvo heikkenisi liikaa. Ilmeisesti clomit jotenkin kertyvät elimistöön ja vaikutus suurenee kiertojen edetessä. Vai olenko ymmärtänyt oikein konkarit? Viimeksi mulla tuli ihan normaali vuoto ja limakalvo näytti päiviin nähden normaalilta siellä ultrassa eli ainakaan vielä ei näyttäisi olevan tuohon vaikutusta.

Tiituliini testaa kuitenkin vielä varmuudenkin vuoksi. Tuo saattaa hyvinkin olla harmitonta alkuraskauden tiputtelua. Clomejahan ei saa ottaa raskauden aikana eli et voi aloittaa uutta kuuria ennen kuin olet varma.
 
Olen todella pahoillani, iloksi. En tiedä mitä muuta voisin sanoa. Kyllä tämä maailma vaan on epäoikeudenmukainen paikka. :| Voimahaleja sinulle, ja kaikille muillekin niitä tarvitseville! Saisi nyt alkaa aurinko paistamaan aika moneenkin risukasaan lukemieni perusteella...

Jensarille pahoittelut tädistä, ja hurjasti onnea ja tsemppiä ekalle hoitokierrokselle!

Omaa navan eteläpuolella mahdollisesti tapahtuneista seikoista ollaan täällä odottavissa tunnelmissa. Viikon päästä alkaa menkat, tai mieluiten ei!

Plussatuulia kaikille jännääjille! Nyt tarvittaisiin muutama plussa kyllä pitämään toivoa yllä, vai mitä? :)
 
Jensar siittiöt oli lääkärin mukaan ihan hyviä eikä siis mitään syytä löytynyt sille, ettei yksikään hedelmöittynyt. Lääkäri ja biologi olivat ihmeissään eivätkä voineet tajuta tilannetta. Tämä vahvistaa sitä epäilyä, jonka eräs ystäväni jo vuosia sitten heitti ilmoille, että me emme vaan mieheni kanssa sovi kemioiltamme yhteen.
Siltä se alkaa näyttämään :(

Barbamama35 puhelimessa eilen juteltiin lääkärin kanssa, muttei sen kummemmin sitä ole sitten käyty läpi. Yhteenveto tapahtuneesta tulee postissa sitten jossain vaiheessa.

Kiitos vielä kaikille myötäelämisestä.. :flower:
 

Yhteistyössä