+++ KESÄKUUSSA PLUSSAAVAT, heinäkuuta suunnittelevat +++

Iloksille tsemppiä ja rohkeushaleja punktioon! :hug:

SiSa78:lle ja Bla-Blalle pahoittelut tädistä:hug:

Ansku83:n ovistesti näyttää lupaavalta, eiköhän se jo huomenna plussaksi muutu:p

Tervetuloa Rhonda74 :wave:

Viola30: mulla oli yks kierto lähestulkoon samankokoinen folli ja ovis tuli silti vasta paljon myöhemmin. Jos ei sulla oo kovin pitkiä kiertoja ollut, voi ovis tulla ihan vaan vähän myöhemmin kun normaalisti. Oon ymmärtänyt että clomit saattaa sen just aiheuttaa, vaikka follit jo sopivassa koossa. ONNEA siitä follista, upea juttu! :)
 
Hei kaikille, ja tervetuloa uusille!!

Minä en ole vielä ikinä ovista tikutellut, mutta eihän sitä tosiaan tiedä kuinka kauan tämä yritys kestää, ja sitten otetaan varmasti kaikki mahdolliset aseet käyttöön. Nyt kuitenkin vasta yrityskierto no. 2 menossa, ja mitä ilmeisimmin ovis ajat ovat saapuneet. Tämä ihan vain limoista ja mahan pömpötyksestä päätellen! Talletuksia on tässä kierrossa tehty tiheään ihan alusta asti, eli joka tai joka toinen päivä. Miten siihen onkin näin kesäaikaan jotenkin niin paljon helpompi ryhtyä... :p

Ajatuksissa on nyt niin paljon muutakin kuin tämä yritys, että se on varmasti oikein hyvä asia. Taustalla tämä toive toisesta kuitenkin ikäänkuin kipristelee mahanpohjassa kaiken muun työn ja arkiaskareiden keskellä... En usko, että tämä toinen mahdollinen plussa tuntuisi yhtään vähemmän jännittävältä ja ihanalta, kuin ekakin tuntui. Jotenkin se oman lapsen saaminen on vaan maailman suurin ihme. Ja nyt tuo ensimmäinen ihmeemme heräilee tuolla päiväuniltaan, joten toivotan oikein ihanaa viikonloppua kaikille, ja tietysti paljon plussatuulta ihan jokaiselle!
 
kaikki kirjottama katos :confused: höh

ei olut tarkoitus vähätellä ketään sanomalla että en tikuta ovista jos siitä oli tää Bla-bla kirjoitus?? totta kai itelläkin kävi ekaa odotellessa että pitäskö ovistikuttaa mutta ajattelin sen tuovan lisää "tressiä" yritykseen ja sillä hidastavan raskautumista oma keho ainakin on tosi kiinni mielialoista..

no mutta meillä olisi yrityskerta 1.menossa =)

onko muilla sellasia "pelon/tahdon tuntemuksia" siis välilillä tuntuu että tulispa pian raskaaksi ja sitten et HUI jos se heti tärppääki ja ei hitsi jos alkaa menkat ..kauheita ylä-ala mäki fiiliksiä oonkohan ainut jolla näitä tuntemuksia on vai oonko ainut joka ajattelee kaiken vaikeen kautta??
tääki voi johtua tuosta ekasta mukulasta ku meillä ei ekan 3kk jälkeen nukuttu 4 kuukauteen (ei johtunut koliikista vaan jostain muusta ja noustiin 1h välein)
 
Viola30: hienoa! siitä se lähtee ja kohta plussa pärähtää :hug:

En mitenkään yltiöpositiivisella päällä ole tänään :p Katselin jo huutonetistä kaksostenrattaita =) Oon jo suunnitellu vaikka mitä, että paras olisi sen plussan pian tulla! Täällä ei pelkkiä negoja kauaa aiota katsella.

Mulle noi ovistestit ei tuo lisästressiä - pikemminkin päinvastoin! Ei tarvi arpoa, että onkohan nyt sekstailtu oikeaan aikaan. Eihän se takuuta tuo onnistumista, mutta olisin paljon hermostuneempi, jos en ovista tikuttelis. Mulla on sellanen tuntuma ekan yrityksestä, että kun en tikkuja käyttäny niin olin paljon stressaantuneempi. Että nyt on "pakko" harrastaa seksiä joka toinen päivä ja jos ei ennättänyt niin olin aivan paniikissa, että nyt se mahis sitten meni - varsinkin kun yritystä oli takana vähän kauemmin. Nyt ei oo stressiä, jos ei oo ollu mahis sekstailla niin ainakin silloin houkuttelen miehen mukaan leikkiin, kun näyttäis olevan otollinen aika:D Mutta jokainen tyylillään - kaikki ei sovi kaikille :/
 
Rontti1: Mä oon todennu että mulla stressi vähenee kun tikutan ovista. Sillon ku en joissain kierroissa tikuttanut, oli kaamea stressi päällä kun ei tiennyt oliko ovis ollut vai ei kun kierrot venyi:rolleyes: Mun mielestä on ihan loogista olla tikuttamatta jos kierto on säännöllinen ja ovis on suhteellisen varmasti havaittavissa joka kerta. Tänhän voi todeta esim. kerran tikuttamalla niin seuraavalla kierroksella jo tietää. Mun näkökulmasta tikuttaminen tai tikuttamatta oleminen ei oo mikään onnistumisen tai paremmuuden tae, varmaan jokaiselle joku tapa toimii parhaimmin=) Lääkäri kehoitti mua olla tikuttamatta mutta en totellut kun kierrot just silloin venyi kun en tikuttanut:LOL:

Noi ajatukset kuulostaa tutuilta, ainoo vaan että nyt kun yritystä on jo niin monta kuukautta, ei oo enää muuta ajatusta kun saada raskaus alkamaan. Kaikki muu tuntuu vähäpätöiseltä ja siihen raskautumisen ajatukseen on ehtinyt tässä jo totutella. Ekaa kun yritettiin, oli ajoittain pelontunteita miten kaikesta selviää...Meille sattui helppo lapsi ja jos tokaa ikinä tulee, voi se taas olla todella hankala:whistle: Oon ajatellu että selviin mistä vain kunhan se raskaus vaan alkaa.:heart:
 
Pakko kommentoida noista ovistesteistä... Me tehtiin ekaa lasta pari viikkoa vaille 2v. Mulla kierto oli 30-50vrk. Sillo ei ollu vielä juurikaan nettiä, enkä ollu mistään ovistikuista oikein kuullutkaan. Toinen tärppäsi 4-5 yrityskierrolla ja kun kolmatta nyt alettiin suunnitella, ostin tikut ja Donna-sylkitestin. Eka yk, ja haalea plussa tikussa, eipä sitä oikein edes tajua. Ovis oli vasta kp 21, joten ennen vanhaan nuo päivät olis varmaan ollu huilipäiviä pupustelusta, eli ihan hakoteillä olis oltu :whistle:

Plussatuulia kaikille!!!
 
Viola30 Eli sieltä oli yksi ottanut ja harpannut isoksi :) Huippua! Oikein lemmekkäitä päiviä teille sinne ;)

Ovistikkuja on muuten tässäkin taloudessa kulunut satoja ja sitten satoja. Ja paljonko niihin on mennyt rahaa??? Paljon...
Mut tässä taloudessa on käytetty muutenkin tuohon lastentekoon paljon rahaa...
josta tulikin mieleen yksi blogi
Impatient Female
ja tämä kuva..
http://4.bp.blogspot.com/-7rqGdr3Q3Mo/TdTmqZjYigI/AAAAAAAABPU/LbLI1fcVarc/s1600/savings.jpg

Jensar kiitos :) Hoitaja polilla sai minut kyllä rauhoitettua, kun kertoi punktoivan lääkärin olevan erittäin kokenut ja nopea hommassaan. Mutta olen silti edelleen sillä kannalla, että se tulee sattumaan aivan H*lvetisti ja olemaan muutenkin aivan karmeeta. Eli yhtään sen vähempää en odota.
Tänään pistän pregnylin ja huomenna sitten saan olla pistämättä mitään. Jipii! Yllättävän vähän asia huolettaa, enemmän mietin jälkiseuraamuksia ja pelkään hyperstimulaatiota.

rontti1 minä ainakin oon ihan kauhusta kankeana, että entä jos hoito onnistuukin! Takana on niin monta vuotta turhaa yritystä, että en yksinkertaisesti oikein osaa ajatella muunlaista elämää kuin lapsen toivomista ja jatkuvaa pettymistä. Se on se turvallinen tapa elää.
Entäs jos saakin mitä haluaa?? Joutuuko siinä sitten vastuuseen toiveistaan? Ja entä jos joutuu toteamaan, että ei tämä sittenkään ole minun juttu.
Etenkin pitkään toivomisen jälkeen sitä on oikeastaan jo alkanut pelkäämään, että entä jos lopulta onnistuukin... ja entä jos se onkin pelkkää hirveyttä se elämä lapsen kanssa? Entä jos iskee synnytyksen jälkeinen masennus, entä jos ei rakastakaan lastaan? Mitäs sitten...
Yrityksen alussa näitä juttuja ei tullut kyllä mietittyä ja muutenkin, sitä oli paljon keveämmin mielin haluamassa äidiksi. Nyt ei voi miettiä muuta kuin niitä asioita, jotka saattavat mennä pieleen... ja niitä on ihan hirveästi.

Ohos, tulipas vuodatus...
Mut siis sitä yritän sanoa, että taitaa olla ihan normaalia toivoa ja ei toivoa ja pelätä ja odottaa ja toivoa ja pelätä ja perua ja vaikka mitä...
Tsemppiä sinulle :)

Omaa napaa ultrassa käytiin eilen ja siellähän sitten näkyi vaikka mitä. 25 punktioitavaa solua pullotti munasarjoissa. toisella puolella 10 ja toisella 15. Ei aika paljon.
Tänään pistän pregnylin ja sitten jännitellään, että iskeekö se hyperstimulaatio päälle.
Maanantaina on punktio ja toivottavasti sitten keskiviikkona siirto, mikäli siirrettävää tulee.
Kovasti toivon, että jotain jäis sitten pakkaseenkin, kun kerran tätä tahtia olen muninut noita munia...

Ihmeen vähän stressaa. Tiedän, että kestän sen punktion, joko paremmin tai huonommin, joten ei siinä sitten ihmeempiä. Ajattelin kuitenkin olla edelleen ajattelematta koko asiaa.

Mukavaa lauantaita kaikille ja oikein hedelmällisiä tuulia puhaltelemaan ympäri suomen :)
 
Nyt ihan nopeesti vaan omaa napaa! Toissa päiväisen o-testin jälkeen en saanut ku eilen ja tänä aamuna haamut ja nyt äsken en enää mitään! Joten se on plussaksi kaiketi muuttunut aika nopeesti sen jälkeen ja pidettäköön tätä päivää nyt sitten Dpo0:na! :) Ja toivottavasti nyt sitte toissa aamuiset simpat on toiminnassa. Kivoja nää yövuorot! :kieh:

Tais olla uusikin saapunut mukaan, joten tervetuloa Rhonda74! :wave: Lisään siut listalle vähän myöhemmin kun ehdin päivittää! =)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! ja kiva kun on tullut muitakin uusia, eli tervetuloa :)!
Met ei sit päästykkään vielä edes yrittämään, kun neuvolantäti ei löytänyt kierrukanlankoja eikä siis saanut sitä poistettua : /. Pettymys ja harmitus suuri.. No sain uuden ajan 23 päivä lääkärille, et josko se sit onnistuis se poisto ja päästään mekin ens kuussa sit yrittämään :). Mutta minä pidän peukkuja ja jännäilen tässä sillä välin teidän muiden puolesta, eli eikun kovasti tsemppiä teille kaikille :)!!
 
Sunflower11
Iloksi, tsemppiä maanantaihin ja eritoten keskiviikkoon KUN on siirrettävää ;) ja toivon tosiaan että nyt siellä tärppää :heart:

Omaan napaan ei mitään. Ei oo tietoa mikä kp, vissiin n. puol väli kiertoa menossa. Jos oon oikein laskenut ni juhannusvkonloppuna pitäs menkkojen alkaa -.- Ja varmasti alkaakin.
 
Sunflower kiitos :)
Vitsit, että tuo menkkojen osuminen joka ainoolle juhlapyhälle tai muuten ilkeelle päivälle on sitten raivostuttavaa. Minulla on viimeiset vuodet käynyt aina niin. Vaikka olisi menkat olleet hukassa 3 kuukautta, niin varmasti alkavat sitten pyhiksi, synttäriksi, äitienpäiväksi, isänpäiväksi ja vaikka miksikä päiväksi. Toivottavasti kuitenkin karma olisi kääntynyt eikä siis menkat alkaisikaan :) Kiitos sinulle, kun olet aina tsemppaamassa :)

Rhonda74 tervetuloa minunkin puolestani :)

ON. Pregnyl on pistetty ja nyt odotellaan sitten, että mitä siitä seuraa...

Mukavaa illanjatkoa kaikille :)
 
Iloksi täällä on peukut pystyssä teille seuraavalle viikolle ja etenki sille että siirto nappaa :)

ja kiva oli kuulla että muillakin on näitä mietteitä että on 100% valmis ja sit se alkaakin pelottamaan ja taas tuntuu oikeelta ja taas muuttuu ajatukset..kamujen kanssa jutustellut aiheesta ni ne on hämillään ku niille ollut selvää että nyt tehään eka,toka,kolmas jne,,, eikä mitään ajatuksia pelkoon tai toivoon ,mietinkin jo että ollanko valmiita toiseen ja sit tuli mieleen että ekaa toivottiin ja pelättiin samalla tavalla :D ja hyvin ollaan pärjätty enkä muuttas mitään :heart:

plussia kaikille jopa meille ;)
 
Juhannukseksi täälläki menkkoja odotellaan. Tai siis, toivotaan et eivät ilmestyisi. Migreenikin käyny taas parina pv:nä kylässä, näyttää tulevan heti oviksen jälkeen (nyt kun senkin ihan tikuilla löysin vihdoin ja viimein).
 
Rontti1: Samoja fiiliksiä täälläkin. Välillä tuntuu, että miksi ihmeessä haluisin toisen vauvan suht pienellä ikäerolla, kun ei välillä tuntuu ettei selviä tämän yhdenkään kanssa... Sitten taas innosta hihkuen katselen niitä kaksostenvaunuja =) Pelottaa että ei onnistu ja välillä pelottaa ettei onnistu : /

Tänään aamulla sain melkein yhtä tumman viivan ovistestiin - Jippii!!! Mutta... Äiti soitti eilen, että tulevat tänään pariksi päiväksi kylään... Ihanaa, kun tulevat, mutta just nyt... Hitsin, hitsi! Missä välissä tässä sitten pupuillaan : / Ei tytön päiväunien aikaan ja illalla menee istuskellessa kuitenkin myöhään, että voi olla että menee ohi... Nyt ketuttaa! Huomenna varmaan ovis ja tiistaina on varmaan jo myöhästä, mutta panostetaan siihen sitten ja toivotaan parasta!

Mulla kanssa juhannuksen tietämillä ois sitten menkat alkamassa, joita ei todellakaan tänne toivota!
 
Moro pitkästä aikaa.

Ovistesteistä Prismassa; Meillä ne on siinä kemppari hyllyllä kortsujen ja laastareiden vieressä.

Oviksen tikuttamisesta; Oon yrittänyt olla tikuttamatta, mutta stressaan siitä vain enemmän. Ja olen myös miettinyt, että jos joskus niihin hoitoihin hakeutuu, niin onpahan näyttää tietoja, milloin olen ovuloinut.

Ovultaation ajanakohdasta; Mulla saattaa se hieman vaihdella, se on kp 13-16 ja luteaalivaihde kestää sen 12-13 päivää. Olen huomannut, että minulla ainakin särkylääkkeiden syönti siirtää ovista, vaikka ihan panadolia olenkin syönyt.

Raskautumisen jänskäilystä; Välillä olen itkenyt, kun ei ole tärpännyt ja joskus pomppinut ilosta, kun miettinyt että saa vielä tehdä mitä haluaa. Eli täälläkin pelätään raskautumista ja raskautumattomuutta (onko tuo edes oikea sanamuoto?). :)

).( Mulla ois nyt DPO 1 ja talletuksia ei ole yhtään tehty. Tosin oviskalenterin mukaan vielä tänään pitäisi olla hedelmällinen päivä ja ovistesteissäkin sanotaan, että kannattaa olla yhdynnässä 24-48h:n sisällä plussasta. Ja plussan sain perjantaina yöllä (oli pakko testata kuinka vahvan plussan saan, kun oli niin kovat oviskivut). Jospa tänään saisi tuolta pihtarilta hieman lempeä :D Olisi sitten edes teoreettinen mahdollisuus raskautumiseen. Ja kappas, kappas, täälläkin odotellaan tätiä juhannus juhliin. Ja yritystäkin alkaa olemaan kohta vuosi takana. Muistan viime jussin, silloin vielä halusin käyttää ehkäisyä, jotta saisin rauhassa juoda silloin. Veikkaan, että saan tänäkin vuonna juhlia rauhassa juhannusta. Tai siinäpä olisi kyllä aika hauskaa kohtalon ivaa, jos en :)

Välillä olen myös miettinyt, että pitäisiköhän siirtyä taustajoukkoihin, kun ei ole nyt ollut niin aktiivista mieltä osallistua ja lueskella tätä palstaa. Olen nyt yrittänyt puuhailla muuta, kuin jumia tässä koneella ja miettiä näitä lapsettomuus-asioita.
 
Tulihan se ovisplussa sieltä kp 14!! Mä ehdin jo säikähtää..



Vielä tuun lisäämään, että sain Clearbluen digilläkin hymynaaman ja ekan kerran ikinä yhtä tummat viivat! Eli kyllä mulla näyttää clomit hyvin toimivan :)
 
Viimeksi muokattu:
Viola30: Onnittelut ovisplussasta! Ja peitonheilutusintoa ;)

bluebreeze: Jos tänään sait vasta melkein yhtä tumman viivan ovistestiin, niin eihän se vielä plussa sit ole (varsinkaan, jos sulla on Pregcheckin testejä, kun ne näyttää ihan kunnollista vahvaa plussaa). Ja siitä plussastakin menee sit vielä 24-48 tuntia itse oviksen tapahtumiseen.... Ja lisäksi se munasolukin elää vielä 12-24 tuntia oviksen jälkeen. Eli saatatte hyvinkin keretä tekemään talletukset ;) Plussatuulia! =)
 
Iloksi: Tsemppiä huomiseen! Mä meen aamulla viimeseen ultraan ennen hoitoa ja se jo jännittää ihan sikana, jos ei kaikki ookaan ok.

Tuulialle kävikin ikävästi, toivottavasti lääkäri saa hoidettua asian:hug:

Viola30: JEE!!:p
 
Zanca: En mäkään taustailijaksi siirtynyt vaikka välillä olin poissa. Kävin vaan päivittämässä kiertopäivät. Alkoi vain nuo toistuvat pettymykset ottaa liikaa voimille (etenkin kun en edes ovista onnistunut löytämään, kiertokin heitteli samoin kuin migreenit, mitkä yleensä tulee tän hetken tiedolla dpo +1-2). Nyt on pitkät pätkät viestejä lukematta ja olen vähän pihalla asioista mitä kenellekin on tapahtunut, mutta en sen anna häiritä.

Sitä toivoo taas. Liikaa. Toivottavasti ei tulis tiputtua liian korkealta. Mieskin kun ensimmäistä kertaa sanoi ääneen että tämä, ettei mitään tapahdu, turhauttaa jo sitäkin. Todelliset piinapäivät, ja niitäkin edessä vielä monta.
 
Viola30 jipii! Onnea ovisplussasta :)

Jensar kiitos tsempistä ja tsemppiä myös sulle! Toivottavasti kaikki on kunnossa ja homma etenee! Jännittäviä aikoja kyllä! Huhhuh! Tsemppiä :)

pikkumy ja Zanca
minä oon kans vähemmän aktiivisina aikoina monesti käynty vaan päivittelemässä kiertopäiviä vaikka kyllä olin taustallakin tuossa pillereitä syödessä. Hirmu hankala on tauon jälkeen päästä kärryille, että kenelle kuuluu mitäkin, mut minä oon sitten vaan alkanut kommentoimaan siitä kohdasta missä satun hyppäämään taas kelkkaan :)
Mut se tekee kyllä toisaalta myös hyvää olla taustajoukoissa aina välillä.. ei ainakaan ole painetta sitten ilmotella mitään, jos ei jaksa.

Itse siirryn taustalle, mikäli tämä hoito ei onnistu. Katsotaan sitten kesän jälkeen tilannetta uudestaan. Seuraava hoito olisi sitten aikaisintaan loppuvuodesta, mut varmaan menee ensivuoden puolelle. Mut aika näyttää...
Nyt pitäisi jotenkin ilta saada vielä kulumaan ja uni tulemaan, että jaksaa aamulla sitten lähteä pisteltäväksi..

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
 
Heips kaikille!
Mahtuuko mukaan yx kuumeilija jolla on ollu yritystä jo yli 2v?? Menen tällä hetkellä kp 26/28-30 ja olen käyny lapsettomuustutkimuksissa ja sain clomit joita söin ekan kerran tässä kierrossa.. Nyt odottelen malttamattomana et pääsisin testaa :) Viola30 mulla oli kans kaks follia kehittymässä ku kävin ultrassa...ja toivottavasti sulla pärähtää plussa pian ;) muilleki kans plussa tuulia <3

Tiituliini
 

Yhteistyössä