+++ KESÄKUUSSA PLUSSAAVAT, heinäkuuta suunnittelevat +++

PIKKUVIIKINKI Onnittelut! :flower: Hieno juttu, ja onnea odotukseen.

Jensar Isot tsemppaukset huomiseen. Tule sitten kertomaan, miten meni. Peukut pystyssä!

Amalia Armas Hyvä että asiat menevät nyt eteenpäin.

MG Kiva kuulla susta, rentouttavan kuulosta kesää vietät!

Onnittelut muillekin plussanneille ja pahoittelut kaikille, joiden maailma on hetkellisesti romahtanut.

).( Ei mitään oireita, siis fyysisiä. Mieliala menee sellasta vuoristorataa, ettei meinaa itsekään mukana pysyä, saati sitten läheiseni... Voi niitä raukkoja.
* ei nipistä, vihlo, juili, kiristä eikä jomota
* rintoja voisi puristella kuin stressilelua, ei edes arkuutta
siinä oireet ja oireettomuudet. Nyt on siis...ööö...viikko oviksesta.

pikkuviikinki: Onnea :flower: Ei taidettu saada susta listan päivittäjää, mutta ei haittaa :)

Pahoittelut taas kerran neganneille ja tädin kohdanneille : /

Sisa: mä en haluu uskoo tohon, että ikä tekisi jo tepposensa ... mä oon vuoden sua vanhempi ... jotain "vikaa" tässä on meillä kummallakin on ollu jo aiemmin, kun ei meinannu tärpätä tuo ensimmäinenkään. Mäkin olen oviksen bongannu nyt kahdesta edellisestä kierrosta ja pupuiltukin on oikeeseen aikaan, mutta mutta...

Bla-bla: mulla ainut oire esikosta oli täysi oireettomuus! Kaikki jomotukset yms. poissa ja sitten jäi menkatkin väliin :) Että tuo kuulostaa lupaavalta oireettomuudelta!

Munkin mieli aina keksii miksi tästä kierrosta olisikin parempi plussata kuin edellisessä... Keväällä ois kivempi saada vauva kuin talvella... Kesällä on niin kuuma, että syysvauva olis kivempi yms. Työtilanteetkin menis aina kuluvassa kierrossa paremmin kuin edellisessä jne.

Jensarille vielä tsemppiä huomiseen!

Voi jee Pikkuviikinki, onnea hirmuisen paljon!

Neganneille ja kierron aloittaneille pahoittelut :( Jensarille tsemppiä, bla-blalle toivon oireettomuudesta suurta tulosta ;) Amalia Armas: varmasti ihan hyvä käydä katsomassa tilannetta lääkärillä ainakin varmuuden vuoksi, saittepa nopeasti asiat eteenpäin, hienoa!

Vomppis kerroit olevasi varma, että sinussa tai miehessä on jotain, joka estää raskautumisen. En muista, että oletteko käyneet testeissä / olitteko menossa testeihin? Anteeksi huonomuistisuus... :ashamed:

Eilen aamulla tosiaan bongasin ovisplussan, ja täälläkin kehoitettiin testaamaan vielä, jotta näkee testeillä, miltä huippu näyttää. Testit loppuivat tuohon plussaan, ja pääsin testaamaan ovista vasta tänä iltana, eikä enää tullut kuin tosi hailakka viiva. Huippu siis ehti mennä jo.

Ja minähän olen nyt aivan varma - siis nyt ensimmäisen ovisplussan testattuani - että tästä kierrosta tärppää. Alkaahan imetyksen lopetuksestakin olemaan jo kaksi kuukautta. Ja maalisvauva olisi aika kiva vähän alle kahden vuoden ikäerolla esikoiseen. Hampaat ehtii hoitaa kuntoon myöhemminkin, samoin kuin laihdutukset yms. Eikös niin? *muoks: ja niin, ai että onko täälläkin näkyvissä vuoristorataa ajatuksissa ja tunteissa? ööh... mitä se sellainen oikein on?!? :LOL:*

Mieli tekisi ottaa itselle tuo listanpäivitysnakki, mutta ehkä ei sitten kuitenkaan... En tosiaan osaa (vaikka varmasti sen oppisi), ja ehkä ihan hyväkin, että en nyt ole seuraillut kiertopäiviä niin tarkkaan, vaan käynyt pelkästään lukemassa kuulumisia. Löytyisikö joku innokas? Pikkuviikinkikin kun pääsee päivittelemään listoja tuonne odottajien puolelle (hurraa vielä sille!).

Perästä tullaan!

Viimeksi muokattu:
Pahoittelut iltatähdelle:hug:

Bla-bla: Oireettomuus voi olla hyvä juttu, mulla kans esikoisesta oli ihan oireetonta ennen plussaa. Oliskohan joku yks vihlasu ollut tms...

MG:lle rentouttavaa viherterapiaa ja tulosrikasta loppukesää :p

Toivottavasti Violalla kaikki hyvin, taisi alkaa kesäloma jo!! Tuu kertomaan miten menee kun pääset taas sorvin ääreen:wave:

Kiitos kaikille tsempeistä, ne tulee todellakin tarpeeseen:D Vasen munasarja hyökkää kohta ulos vatsanahasta, sen verran pullottaa...Kumpa se tietäis vaan hyvää:p Kohta nukkumaan ja toivottavasti uni tulee jännityksestä huolimatta |O

Pikkuviikinki: Onnea :flower:

Amalia Armas: Hieno homma!

Jensar: Peukutuksia huomiselle! b=)d

kissendaal: Halit negasta :hug:

Tiituliini: Kiitos! Mulla on kaksi lasta (-00 ja -02) edellisestä liitosta. Esikoista yritettiin 9kk, mutta toinen sai alkunsa ensimmäisestä yrityskierrosta. Nykyisen miehen kanssa aloitettiin yritys 2010 keväällä. Raskaus alkoi heti, mutta suureksi suruksemme jouduimme tekemään elämän kovimman päätöksen raskauden keskeytyksestä np-ultran ikävien uutisten jälkeen. Enkelipoikamme menetyksen jälkeen ollaan yritetty uutta raskautta tosissaan koko ajan. Hakeuduttiin tutkimuksiin, kun yritystä oli takana yli puoli vuotta ilman tulosta. Tänään alkoi kolmas clomi kierto. Jatko on meille vielä avoin. Ei suljeta mitään ovia, mutta ei avatakaan niitä vielä ennen kuin ollaan tämä katsottu loppuun.

On tämä sellaista heittelyä toivosta epätoivoon ja takaisin. Nyt koitetaan taas miehen kanssa koota itsemme uuteen tsemppiin tässä kierrossa.

Täällä on taas kp 1/23-32 ja yk 11. Taisi se ovis tulla jo alkukierrosta niinkuin epäilinkin, koska kierto oli näin lyhyt. Seuraavaan kiertoon varaan kyllä ultran. En halua taas mennä läpi samaa testirumbaa ja stressaamista...

Onnea plussanneille!

Toivottavasti Jensarilla on kaikki menny putkeen! Vai oliko se punktio jo heti aamusta?

JEE!! Mä sain vihdoin ajan tk:hon!!! =) Nyt on niin paljon parempi fiilis kun jotain tapahtuu. Mulla on päivä jota tuijottaa. Siitä sitte eteenpäin. Mulla on tällasta ihme tiputtelua monta päivää menkkojen jälkeen, ollu monta kuukautta jo. Se on outoa koska ei ole sitä ennen ollut ja siihen liittyy pientä alavatsakipua. Vatsa tuntuu jotenkin täydeltä tuon tiputtelun aikana vaikka ne menkat meni jo. Toivottavasti on kyse jostain pienestä jutusta vaan. No jokatapauksessa asia rullaa! Mullehan sanottiin kun toukokuun lopulla soitin tk:hon ettei kesällä pääse mut soitin ton tiputtelun huolestuttamana uudestaan ja nyt sain. Kysyi onko joku ehkäisy käytössä ja sanoin et se onkin kun täs on yritetty 13 kuukautta. Voi vitsit miten vapauttava tunne kun on lääkärinaika kalenterissa, nyt mä voin heittää huolet jonkun ammattilaisen harteille! :D

Barbamamalle ja muille kenellä ei tärpännyt, isot pahoittelut :hug:

Barbamama : Uskon et on ollu raskas päätös :hug: :'( kun ehtii jo iloita raskaudesta.. mut toivottavasti tärppää pian. Osaako ne lääkäri sanoa et missä on vikaa?? Tehtiinkö sulla se keltarauhastesti ennen ku sait clomit?? (mulla ei sitä ole tehty ja toinen clomikuuri meni jo) Oletteko yksityisel vai kunnallise?? Onko lekuri sanonu sulle mitään tosta ku joka toine kerta on lyhyt et mikä siin vois olla?? Pidän peukkui et nyt seuraaval kierrol natsaa jos se on normipituine kierros ;)

Pikkuviikinki: ONNEA:flower:

Muille paljon peukkuja ja hyvää onnea että saatais plussia lisää joukkoon :D

Barbamama35: Pahoittelut menkoista, sullapa olikin sitten ovis tosi aikaisin:hug:

Minymom: Hieno homma!! Eikö olekin helpottava tunne!=)

ON: Täällä kotiuduttu punktiosta, aikamoisessa pökkyrässä ollaan:wave: Menihän se ihan hyvin muttei ongelmitta. Puudutus ja lääkkeet tehos muhun hyvin, olo lähenteli jossain unen ja sekopäisyyden välimaastossa koko toimenpiteen. Mitään ihan karmeata kipua ei tuntunut missään vaiheessa mutta olo oli todella epämukava koko toimenpiteen ja kaikki neulan pistokset yms.tuntuivat todella hyvin ja sattui. n.20 follia punktioitiin joista vain. n8 kpl oli semmoisia isoja. Näinpä sitten kävikin että 8 munasolua saatiin saaliiksi, se on kuulemma ihan hyvä tulos ja olen ihan tyytyväinen. Toisen puoleisen munasarjan punktion aikana tunsin kuinka tavaraa alkoi valua pitkin jalkojen väliä ja pakaroita, arvasin että se oli verta ja säikähdin hieman mistä se tulee. Lääkärikin kumarteli pariin otteeseen katsomaan suu ammollaan mitä sieltä tulee ja kun kysyin, sanoi että verta. Hieman siinä sitten säikähdin ja jännitys ja hermostuminen laukesi itkun muodossa, toki kivullakin oli osuutta asiaan. No sain koottua itseni loppua kohti ja kipuun antoivat vielä lisää lääkettä suoneen loppuvaiheessa, pyytämättä. Toimenpide kesti sitten aika kauan koska verenvuoto ei tyrehtynyt, tuli siis suoraan jostain suonesta. Yrittivät jollain painamistekniikalla sitä tyrehdyttää mikä sattui ihan sairaasti, ja lopulta ommeltiin sitten tikit kun ei muu auttanut. Olo oli ihan hyvä jälkikäteen, mitä nyt vähän tokkurainen ja pahoinvoiva lääkkeistä mutta muuten ihan hyvä kokemus jäi tuosta. Ainiin ja sairaslomalappuun eivät kuulemma voineet laittaa mitään "vale"koodia vaan joko blanco tai sitten ihan totuudenmukainen toimenpidekoodi. Se oli pettymys mutta olen valehdellut jo poissaoloni töihin muutenkin joten ei sitä lappua tarvitse töihin viedäkään.

Jos ei soittoa kuulu huomenna, mennään lauantaina 9.20 siirtoon, jännittää ihan vietävästi!!!:eek:

Jensar: HUI! Hyvä, ettei sulle jäänyt kuitenkaan mitään traumoja tapahtuneesta. Hienolta tuo "saalis" kuulostaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin jatkossakin. Varmasti jänskättää! :popcorn:

MinyMom: Peukutuksia, että "vika" löytyisi ja saisit siihen apua! b=)d

Tiinuliini: Yksityisellä ollaan ja meille tehtiin ne perustutkimukset mitä tehdään lapsettomuushoitoja aloittaessa. Mulle on siis tehty aukiolotutkimus ja kuukautiskierron kartoitus verikokeilla ja ultrilla. Varsinaista syytä ei löytynyt, mutta kaipa ikäni alkaa jo hieman vaikuttaa ja siksi nyt koitellaan avittaa omaa hormonituotantoa noilla lääkkeillä.

Omaa napaa... Soitin lapsettomuuslääkärille tänään ja sain ohjeeksi tuplata clomi annoksen tässä kierrossa. Ultra on ensi viikolla. Nyt on taas parempi mieli, kun pms oireet helpottivat ja asiat etenevät. =) Peukut pystyyn, että meilläkin vihdoin tärppäisi! b=)d

ON: Täällä sitten lisää takapakkia, mies lähti hakemaan lasta hoidosta ja mä aloin saamaan ihme "kohtauksia", tuntui että happi loppuu ja silmissä sumenee ja paniikissa sitte ravannu pitkin seiniä täällä että pysyn tolpillani. Jossain vaiheessa ku en enää muuta keksinyt olon helpottamiseksi, tajusin työntää sormet kurkkuun ja siitä sitten alkoikin iloinen oksentelu n.2 tuntia, kaikki nesteet ulos mitä olin ehtinyt aikaisemmassa hyvässä olossa tankkaamaan...Olispa tää nyt tässä ja pääsis huokasemaan että on koettelemus ohi. Hetken käväs jo mielessä soittaa ambulanssi:eek: Ehkäpä mun elimistö vaan reagoi niihin anestesisiin lääkkeisiin ja ehdinkin varmaan liian nopeesti tankkaamaan kun olo vaikutti jo niin hyvältä. Ennen syömisiä ja juomisia kun oli ihan normaaliolo. Huoh:headwall:

Jensar: Huh ku sulla on takapakkia ja paljo :hug: toivottavasti autto ettet tarvii sairaalaan lähtee..olen kuullu et joillekin tulee keräilystä jälkikäteen ongelmia:| Pidän peukkuja et kaikki menee hyvin...Millaine on olo nyt??

Jensar toivottavasti on jo parempi olo! Ja lauantaille onnea :)

Tyllerönmamma ei olla miehen kanssa käyty tutkimuksissa, kun kävi niin onnellisesti, että plussasin loka/marraskuun vaihteessa ja joulukuulle oli varattu aika tutkimuksiin. Työpaikkalääkäri laittoi lähetteen eteenpäin- otti ite vaan verikokeet ja teki sisätutkimuksen, mutta niissä ei näkynyt silloin erikoista. Vuoden 2008 alusta siis jätin pillerit pois ja tuo plussa tuli sitten 2009 loppuvuodesta... Minymom jospa teillekin kävisi kuin meille ja plussaisitte jo ennen tutkimuksia!

Tänään alko vähän kaupassa naurattaa, kun mies käveli mun takana ja tarras yhtäkkiä takapuoleen kiinni ja kysäs, että millon se ovulaatio nyt sitten oikeen on, että päästään taas hommiin :LOL: Onneks ei ollu muita samassa hyllyvälikössä :) Onhan tässä vielä aikaa, kun on vasta kp 4 ja alkaa vuoto jo hiipumaan, että harjoitellahan voi kun vaan ennättää =)

Jensar: Voi ei! Ompas kurjia vastoinkäymisiä. Toivottavasti olosi paranee ja kaikki sujuu lauantaina suunnitelmien mukaan! Voimia!

vomppis: Mun mies on kanssa just tollainen :D Vaikka kuukautisten alkaminen on aina masentavaa molemmille, muutaman päivän päästä mies odottaa jo innoissaan aktiivista "harjoituskautta" :LOL:

ON: Täällä olo jo ihan kohtalainen, ei ihan normaali mutta siedettävä. Ne oli ne lääkkeet jotka vaikutti pitkään yöhön asti, olo oli kun pahimmassa migreenissä (ilman päänsärkyä) kylmine hikineen ja sydämentykytyksineen sekä oksenteluineen, joka kerta kun nousi ylös, heitti päässä volttia. Menin vahingosta viisastuneena yöllä vasta 2 aikoihin syömään uudestaan vaikka huutava nälkä oli jo kaiken oksentelun jäljiltä alkuillasta. Toivottavasti kaikki olis vaivan arvoista, oon melko varmalla ololla että ainakin yksi kehittyisi siirtokelpoiseksi. Muu olis sitten vaan plussaa:p

Täällä KP 1/28-35 ja yk3 ja kauheet kivut, ai ai ai...
Yöks vääntäydyttävä vielä töihinkin, toivottavasti olis rauhallista. Kiva pitää menkkoja tällasella helteellä, side nitisee haaravälissä.. En voi tamponia tai mitään kuukuppeja käyttää kun ne lisäävät kipuja. Voi kettu!

Tsemppiä Jensar, toivon että sinut saatetaan huomenna raskaaksi kun nukun yötyön jälkeen! :)

Heippa! :wave:

Piti tulla pikaisesti Jensarille toivottamaan SUURET tsempit siirtoon!!! =) Toivottavasti mahdollisimman moni ois hedelmöittynyt! Hurjan kuulonen punktio oli ollut, mutta onneksi siitä kärsimyksestä sai palkaksi hyvän munasolusaaliin :hug:

Yhteistyössä