+++ KESÄKUUSSA PLUSSAAVAT, heinäkuuta suunnittelevat +++

Sunflower11
Pikkuviikinki: Luteaalivaihe on ovulaatiosta menkkojenalkamispäivään asti laskettava väli :)
Jos sulla on nyt kp 21 ja ovis oli kp 17( vai saitko tasavahvat viivat silloin, joten ovis on ollut kp 18 tai 19) niin odottaisin vielä viikon verran ainakin testausta. Viikon verran (+/-) menee kiinnittymiseen ja siitä sitten alkaa vasta raskaushormonin tuotanto. Käsititkö yhtään mitä selitän :D
Joku ehkä osaa selkeemmin.. :D
 
Paljon onnea Emmuska! :flower:

Minulla se tuhru kesti sitten yli Juhannusaaton, niin jäi kuohuvakin jääkaappiin, kun en uskaltanut riskeerata, mutta nyt tosiaan sitten varmaan vasta se varsinainen kp 2. Iloisella mielellä kyllä, kun pääsin noista pms-höyryistä eroon! Yritän vain nauttia kesästä, tulevasta lomamatkasta, ja plussa tulee sitten, kun on tullakseen. Näin siis tänään, loppukuusta sitten varmaan taas eri fiilikset... :D

Kesäilmat taas alkavat, ihanaa! Aurinkoon kaikki nauttimaan ja keräämään d-vitamiinia!
 
Sunflower: Testiä vaan huomenna, jos tätiä ei näy =) Plussaonnea! b=)d

Pikkuviikinki: Minä odottelisin ainakin 10 päivää ovulaation jälkeen ennen kuin testaisin. Silloin raskaus saattaa näkyä tosi herkällä testillä. Useimmilla testeillä raskaus näkyy vasta sinä päivänä, kun kuukautisten pitäisi alkaa. Oireetkin tulevat vasta kiinnittymisen jälkeen, mikä tapahtuu yleensä n. viikko ovulaation jälkeen. Malttia siis vain =)

Midia: Onnea uuteen kiertoon!

vomppis: CB:n plussa/miinus testit ovat täällä kuuluisia vääristä plussistaan. Jos pystyviiva on sellainen ohut viiva, se ei valitettavasti merkkaa vielä mitään. Plussa se on vasta, kun pystyviiva on yhtä paksu ja selvä kuin vaakaviiva. Noihin testeihin ei kyllä kannata rahaa haaskata. Ovat kalliita, mutta eivät luotettavia. Parempia testejä ovat mm. Apteekin oma, CB digitaaliset ja marketeista saatavat Pregcheck testit. Niistä en ole lukenut täällä huonoja kokemuksia.
 
Vomppis CB:n +-raskaustesti on huonoin mahdollinen. Jopa niissä ohjeissa on molemmissa sama kuva, oli sitten miinus tai plussa. Ja sitten siinä vain lukee, että plussaviivan pitää olla yhtä paksu kuin vaakasuora viiva.

CB:n digitaalista, ei viikkonäyttöistä testiä on kritisoitu ulkomaalaisilla palstoilla vääristä positiivisista tuloksista. Itse en ole sillä koskaan plussaa saanut. Niissä digitesteissä on muuten niin, että jos sen kasetin purkaa, niin niissä on aina (tai lähes aina) haamu. Ne testit toimii siis eri tavalla, eikä se haamu tarkoita haamuplussaa.

PIKKUVIIKINKI Sinuna odottelisin ainakin viikon vielä, jos vasta kp17 oli ovisplussa, niin kp 21 olisi dpo3 (?), eli ei mitään mahdollisuuttakaan vielä näyttää plussaa. Toivottavasti on tärpännyt!

Barbamama35 Mä myös ajattelen välillä, että luovutan, mutta en varmaan ole silti tosissani. Mulla on kaksi tuttua, jotka on aikoinaan jättänyt hoidot kesken, kun toista ei ole kuulunut. Molemmat miettivät vieläkin nyt vuosien jälkeen, että olisiko sittenkin pitänyt käydä kaikki hoidot läpi, ns. katsoa kaikki kortit.

Täytyisi ajatella positiivisesti, että on jo tässä vaiheessa hoitoja näin "aikaisin". Eli toivoa vielä on. Tunnistan kyllä noi kaikki samat tunteet itsessäni. Pahinta on epävarmuus, kun kukaan ei voi antaa takuita mistään. Kaikki voi olla turhaa, tai sitten ei. Mutta näinhän se muutenkin elämässä on, epävarmaa ja ei mitään takuita mistään. ;)

).( Mulla alkaa sitten tänä iltana luget, nyt vaan 1/kpl ja 14 pvää. Limakalvo oli hyvän paksuinen inssin yhteydessä. Siitä olin tietysti iloinen, vaikka ei se paljon naurata sitten kun kuukautiset alkaa ja on runsaat. Mutta jos siihen nyt jotakin vaikka kiinnittyisi. Mitään tuntemuksia ei alavatsalla ole. Ehkä joku pieni tuikkaus vasemmalla ja välilä oikealla. Munarakkula oli vasemmalla. On tämä odottaminen vaan niin syvältä. Mun elämä on jo pitkään ollut kolmivaiheista; alkukierto, ovulaatio ja loppukierto, tylsää, stressaavaa, piinaavaa ja sitten järjetön pettymys ja taas alusta.

Tsemppiä meille kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Eli sain liuskatestillä tasan yhtä tummat viivat kp17 :), et varmaan ovu oli sit siinä kp18-19? miten ihmeessä sitä jaksaa odotella ja jännätä nyt sit näin kauan, kamalia nää pitkät kierrot :/... voi oispa nyt se plussa tulossa, mutta jotenki epäilen...itse päätin et teen test vasta heinäkuun 7 pvä, jos menkat ei sillon oo alkanu ,niin aika varmasti on raskaana sit ...
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Pikkuviikinki, joo noin se menee. Ovulaatio tapahtuu viim. 48h ovisplussasta :)
Malttia testaamisen odottamisen kanssa, toivotaan plussaa..

MIes lähti asioille ja lupas tuoda testiä tullessaan :saint:
 
Onnea rhonda74lle minunkin puolesta :) ja tsemppiä muillekkin :)

Tänää hain vn digin, mutta taidan pitkittää testausta tiistaille jopa keskiviikolle että näyttää sitten varmasti jos näyttää kun ei mikään halpa testi ole. Hieman mietityttää että pysyykö mahdollinen kyytiläinen mukana kun on niin pitkä kierto.
Joku kysyin minä päivänä testasin ja oletetusti oli menossa dpo 13.( ovis siis oli niinkin myöhään kun kp25, en saanut tikutettua, mutta selkeimmät oireet oli tuolloin) Viivanpaikkaa näytti dpo 11. ei herkkiä test.
 
sunflower: teitkö jo testiä??? malttamattomana odotan täällä :D
emmuska:pitelen peukkuja myös sulle täällä =), tulispa nyt oikeen monta maalisvauvaa :heart: onnea jo plussasta.
bla-bla:tuo pettyminen on aivan kamalaa pitkän odotuksen jälkeen :(, tulee sellainen olo ettei tästä tuu yhtään mitään... haleja sinne ja uutta puhtia pesään :heart:
 
Sunflower11
PIkkuviikinki: En, ei se mies oo vielä takas tullu.. Kohta on kupla otsassa ku olis jo pikkasen hätä :stick: Saas nähä minkä testin se sieltä tuo.. Toivottavasti ei heti kalleinta :D varsinkin kun uskon et se on nega..
 
Heipä kaikille! Jussit vietetty ja hengissä selvitty! =) IIIISOT ONNITTELUT KAIKILLE PLUSSANNEILLE!!!!!!! :heart: Itsellä menossa nyt kp38, ei plussaa, ei tätiä! Mahaa on jollain muotoa repiny ja riuhtonu ja nippaillu yms...mut tuskinpa ne on mitää ilonaihetta tuovia riuhtomisia! Ja torstai illasta asti ajoittain vaivannut elohiiri vasemmassa lapaluussa, ai vähän on ärsyttävä!!! :kieh: Ja mitä on lukenut, elohiiri ilmestynyt ihmisille kun on plussa ollut tulossa, mut eiköhän se oo nykiny mielummi jossai tuol kohdun seuduilla eikä lapaluussa! :LOL: Ja tiistaina saadaan pieni karvainen perheenjäsen kotiin! :heart: Ei malttais millään enää oottaa! :D
 
Heippa! :)

Tännehän on tullut plussia! Ihanaa :heart: Onnittelut plussanneille!!! :flower: =)

Sunflower11: Joko testasit? :p

).( Testasin oviksen Lugejen takia, vaikka tää kierto onkin yritystaukoa. Noi Luget kun pitää alottaa kaks päivää ovisplussasta eli dpo 1. Siks mun on pakko testata ovis, jos meinaan Lugeja käyttää. Viime kierrossa pidin taukoa Lugeista ja sen seurauksena tiputteluvuoto alkoi jo dpo 5 ja sitä kesti aina tädin tuloon saakka. Vuosin siis yhteensä 2 viikkoa : / Oli sen verran ärsyttävää, että otin Luget tähän kiertoon, vaikka ollaankin tammikuulle varatun matkan takia yritystauolla... Ovisplussa tuli testiin torstaina eli nyt on sit dpo 2 menossa. Oltiin Juhannuksena reissussa, eikä muistettu ostaa kumeja matkalle mukaan. Peittoja tuli kyllä heilutettua pari kertaa Juhannuksen aikana (dpo -2 ja dpo 0-1 välisenä yönä) eli pienet mahdollisuudet tärppiin voi olla :D
 
Aah, kylläpä on hyvä mieli. Kaksi FB-kaveria on tänään ilmoittanut vauvaonnestaan kuvien kera! Siis syntyneitä vauvoja. Voi tätä katkeruutta, en haluaisi tuntea näin, mutten voi itselleni mitään.

Vuoden verran kestin ilman katkeria tunteita, mutta nyt en enää :(
 
Sunflower: :hug:

Bla-bla: Tiedän niiiiin tuon tunteen... :hug: Kumpa teilläkin nyt hoidot auttaisivat ja tulisi se pysyvä plussa vihdoin!

SiSa: Pidän peukkuja, että menisi ihan mönkään tämä taukonne... ;) b=)d

Ansku: Koska olet viimeksi testannut raskautta? Millä testillä? Onko sulla ollut ennenkin näin pitkiä kiertoja? Kumpa se nyt kuitenkin olisi sitä... b=)d
 
SUNFLOWER: Olen pahoillani negasta :hug:, tuo pettymys on ihan pahinta, lopulta sitä ei edes uskalla toivoa, sillä yrittää suojella itseään siltä musertavalta pettymykseltä.
BLA-BLA: Tuo tunne on myös täällä ihan tuttua, olen aina saanut taistella itseni raskaaksi ja muut kjaveripiirissä napsahtanu heti kaks viivaa testiin :/... itse sain eilen myös vauvauutisen parhaalta kaverilta (olen todella onnellinen hänen puolestaan) ja voi sitä kateutta...
Emmuska:ihanaa et sait plussavarmistuksen :flower:

 
Viimeksi muokattu:
Sunflower :(

Emmuska Onnea ja onnea matkaan! :flower:

Sisa Elämä voi yllättää :) Jos tämä ois nyt se iän ikuinen "älkää yrittäkö, niin tärppää" :D

).( Nyt tulee lisää valitusta. Ihanat "housut märäksi saavat"- luget saa aikaan myös pahoinvointia. Ja vaikka kuinka toivoisi, että se johtuisi alkaneesta raskaudesta, niin järki sanoo, ettei se ole mahdollista, kun kiinnittyminenkään ei olisi vielä tapahtunut. Yöllä saa käydä vaihtamassa housut, kun on tunne, että makaa lammikossa.

Nyt olisi hyvä aika ostaa kevätvauvalle alennusmyynnistä vaatteita. Pitäisköhän mennä! Entä jos vaan eläisi täysillä ja olisi varma raskautumisesta joka kerta. Oiskohan sitä onnellisempi? Tuskin ainakaan yhtään murheellisempi voisi olla.

Pakko alkaa etsiä uutta työpaikkaakin. Kolme vuotta tulee nyt täyteen tässä kierrossa, siis että saisin vielä ä-pvärahat edellisen mukaan. Ja nyt olen ollut vain osa-aikaisissa pätkätöissä. Kiva, kiva! Tässäpä tätä sisältöä elämään! Rivien välistä voinette lukea, että olen katkera ja vihainen, enkä pysty mihinkään positiiviseen ajatteluun juuri nyt. Toivottavasti tämä ei nyt ole pysyvä olotila, sillä ei tällaisesta kukaan oikeasti nauti, tai halua olla tällainen. Jospa kaikki johtuukin vain raskaushormoneista, siis siitä 5000iu:sta, jonka pistin itseeni jokunen päivä sitten. :LOL: Sitä on muuten vieläkin kropassa reilusti. Testasin huvikseni. Eikös se jotakin 10 päivää viivykin.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Emmuska!!
Pahoittelut negoista ja tsemppiä piinailijoille!!:hug:

On: Täällä käyty aamutuimaan viimeinen kontrolliuä ja kaikki oli hyvin, lääkärin mielestä erinomaisesti. Munasarjojen vaste hoidolle (pienellä annostuksella) ollut hyvä ja folleja tullut hänen mielestään hyvin ja tasakokoisia, mutta ei kuitenkaan liikaa eli mitään hyperivaaraa mulla ei ole. Toisella puolella oli isoimpia 8kpl ja toisellakin puolella oli 7kpl, vaikka alkuun näkyi vain pari kasvavaa ja muutama hassu pieni.=) Punktio on torstaina ja siirto lauantaina. Piti oikein huomauttaa lääkärille että "mahdollinen" siirto, kun hänen mielestään kaikki on niin varmaa...:rolleyes: Nyt on hyvä mieli, olin turhaan pelännyt tätä hoitoa kun kaikki on kuitenkin mennyt ihan loistavasti, mulla on vaan hieman painon tunnetta vatsassa ja turvotusta, muuten ihan hyvä olo, parempi kuin normaalikierrossa henkisesti.
 
Oi oi, pitäis vähän reipastua tässä kirjottelussa.. Välillä ehtii käyä vilasemassa muiden kirjotukset :)
Onnittelut plussanneille!! :flower:
Ja pahoittelut negoista ja täteistä :hug:

Hieman alkaa taas jännittämään ku ilmassa pientä pahoinvointia ja rinnatki kipuilee ihan vähäsen... Tietenkin tämä on taas vaan toiveajattelua, mutta toivossa on hyvä elää. Nythän siis on kp 30/??. Lapsen jälkeen kierto on heitelly 28-49 eli ihan sokkona mennään :D
 
Emmuska ONNEA paljon :heart::flower: ihanaa ku tulee plussia :D

täällä alkoi sit menkat pe.iltana joten nyt kp.4/31 mutta nou hätä..tätähän mie vielä "toivoin" tässä kuussa on niin paljon kaikkia juttuja mihin plussa ei oikein sopis,,mutta nyt uuteen kiertoon saa plussa saapua :D ja yk. on vasta 2 ni ei tässä hätiä mitiä..

joku kyseli tuosta pitkästä kierrosta...itellä oli kierrot sekasin ennen ku ekaa rupesin odottelemaan (pillereiden jälkeen sekaisin siis) no kuiteski kierrot oli 32-39 ja silti raskauduin 5kk yrittämisen jälkeen joten toivoa voi olla vaikka pitkät kierrot :heart:
 
Oho, täällähän on plussia! OnneaRhonda ja Emmuska!!! Ja oliko muitakin vielä...

Pahoittelut SF.lle negasta. Tiedän tunteen, kun tuntuu, ettei jaksa enää yhtään pettymystä.

Täällä ovis ilmoitti itsestään juhannuksena...tosin aika lievin oirein, mutta tuli niin myöhään, että luteaalivaihe taitanee jäädä liian lyhyeksi anyway, eli eipä tässä nyt aihetta iloon taida olla. Lisäksi mahassa nippailee siihen malliin, että taitaa tästä kierrosta taas tulla tälläinen parin viikon tynkä.

Plussia kaikille!
 
Barbamama35: Kiitos peukutuksista meidän yritystauon pieleenmenemiselle :LOL:

Bla-bla: Olis se kyllä ironista, jos nyt tärppäis :D Varsinkaan kun mä en usko tohon "älkää yrittäkö, niin tärppää" -fraasiin ollenkaan :LOL:

).( Täällä on nyt siis yk8km2, kp 19/28-30 ja dpo 3 =)
 

Yhteistyössä