+++ KESÄKUUSSA PLUSSAAVAT, heinäkuuta suunnittelevat +++

Onnittelut Rhonda74 Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin!

PIKKUVIIKINKI Ehkä oletkin nyt raskaana? Jos siis ovistesti näytti plussaa. Mulla ei ainakaan koskaan ovisplussa ole kestänyt edes vuorokautta ts. se huippu on mennyt tosi nopeaan ohi, siksi olen testannutkin aamuin illoin oletetun oviksen aikoihin. Pitelen peukkuja sulle!

).( Tein aamulla raskaustestin :D Halusin nähdä, miltä raskaustesti näyttää, kun siihen tulee kaksi viivaa. Siis kun eilen piikitin HCG:tä sisältävän Pregnylin, niin se näkyy plussana testissä. Pregnyl sisältää 5000iu hormonia ja ainakin pregcheck-testiin tuli lähes yhtä vahva testiviiva kuin kontrolliviivakin oli. Hyvä tietää, että sitten kun joskus olen raskaana, niin voin luottaa, että noi testit toimii ja mulla erittyy hormonia pissaan. Eli mitään haamuja ei enää tihrustella. ;) Voi kun saisin ihan oikeasti ne kaksi viivaa joskus.

Aamulla oli inssi. Hyvin meni. Siis tähän asti kaikki on mennyt hyvin. Testaan reilun kahden viikon kuluttua. Toivon tietysti kovasti plussaa, mutta realistina (=pessimistinä) suunnittelen jo elämääni niin, että en raskaudu enää koskaan. Heinäkuussa klinikka on kiinni ja lääkärikin sanoi, että seuraavan inssin voi tehdä elokuussa. Niinpä. Seuraavan inssin. Plääh.
 
Lämpimät onnittelut Rhonda74! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka. :heart:

Bla-bla pessimisti ei pety, mutta jospa nyt kuitenkin kävisi toisin sinun kohdallasi tällä kertaa. Peukutan!

Omaa napaa: menkat eivät meinaa millään alkaa kunnolla, vaan tuhruaa vaan toista päivää. Tämä ei ole mitenkään tavatonta minulle, mutta eikö vaan nosta taas jokin sitkeä osa minusta toivoa, että entäs jos se onkin kiinnitysvuotoa... :rolleyes: Alkaisi nyt ne menkat kunnolla, niin pääsisin piinasta. Testejäkään ei ole yhtään kaapissa.
 
Pikaisesti vain omaa napaa, mekin päästään ens kierrosta yrittämään eli kierrukka vihdoin poistettu ja uusi kiertokin pitäisi alkaa jo ensi viikolla jee :D!

Onnittelut rhondalle :)!
ja Tyllerömammallekkin myös karvaisesta lapsesta :)!
Pidän peukkuja pikkuviikingille, että nuo olis nyt niitä raskausoireita :).
Nii ja tsemppiä tietty kaikille muillekkin ja oikein hyvää juhannusta!
 
Rhonda: Onnea :flower:

Bla-bla: Toivon niiiiiin kovasti sulle selvää plussaa testiin parin viikon päästä! b=)d

:hug: kaikille sitä tarvitseville ja paljon onnea "juhannusvauva touhuihin" ;)

Omaa napaa... Ei vieläkään ovisplussaa. Olen miettinyt pääni puhki eri vaihtoehtoja mistä tässä saattaisi olla kysymys. Soitin jo lapsettomuus klinikallekin, mutta sieltä en saanut mitään tolkkua tilanteeseen. Hoitaja ei osannut sanoa voinko aloittaa luget vaikken ole saanut ovista kiinni. Tuli aika outo olo siitä puhelusta, kun ei tiennyt tosiaan vastausta mihinkään mitä kysyin. Tarjosi vaan ultraa. Toisaalta sanoi, että jos ovis meni jo niin ei enää kannata käyttää lugeja, koska niistä ei ole enää mitään hyötyä. :confused: Jos taas ovis on vasta tulossa, niin miksi mennä ultraan. Kaipa sen sitten saan kiinni testeilläkin. Ainoastaan, jos ovista ei ole tässä kierrossa ollenkaan, olisi hyvä todeta se ultralla. Sittenhän noista clomeista ei ole ollut mitään apua. En tiedä mitä nyt tehdä...
 
Barbamama35 Miten sulla oli ekassa clomikierrossa? Mullahan oli nyt vasta eka clomikierto (tai siis mulla on se tamofen-merkkinen lääke) ja yksi folli vaan oli, ei edes mitään 12-14mm sen lisäksi. Siitä vedin sen johtopäätöksen, ettei mun tartte pelätä että sieltä mitään viittä kasvaisikaan.

Miten sulla on ollut aiemmin, oletko saanut aina oviksen kiinni? Muistaakseni olet. Onpa outo juttu nyt. Ja tosi harmi, jos et klinikaltakaan selkeää vastausta saanut.

Siis miten niin lugeista ei ole hyötyä, jos ovis meni jo? Siis ei tietenkään, jos raskautumisen todennäköisyys on puhdas 0 eli ei yhdyntöjä koko aikana. Mutta aloitetaanhan ne luget muutenkin vasta 3-4 pävää ovisplussan jälkeen. :confused: Vai olenko mä nyt ihan hakoteillä?

Miten selvästi tunnet oviksen normaalisti? Luulisi, ja sen mukaan mitä olen lukenut, niin clomit aikaistaa ovista, koska ne panee vauhtia munasarjoihin. Eli luulisi, että ovis olisi jo ollut. Ei tämä helppoa ole.

Hyvää juhannusta kaikille tasapuolisesti! Ja paljon vauvoja sitten maaliskuussa! :D
 
Bla-bla: Sekavaa... Mulla on ollut tän kevään ajan joka toinen kierto lyhyt ja joka toinen pitkä. Välillä olen saanut oviksen kiinni ja välillä en. Ennen tunnistin oviksen hyvinkin, mutta jostain syystä en enää ole niin varma. Olen itse hiukan epäillyt, etten ovuloi joka toinen kierto ollenkaan ja siksi kierrot ovat eri pituiset. Tätä ei ole mitenkään varmistettu ja siksi mietin, että pitäisikö nyt kuitenkin mennä sinne ultraan sen vuoksi.

Ekassa clomi kierrossa kaikki meni niinkuin pitääkin. Ultrassa kp 8 näkyi kasvavia folleja (toinen munasarja hyvinkin aktiivinen ja toinen vähän laiskanpuoleinen) ja ohjeen mukaan aloitin ovistestauksen kp 11. Plussa tuli kp 14 ja luulen tunnistaneeni oviksen kp 16. Aloitin luget kp 17 ja vuoto alkoi vasta niiden lopetuksen jälkeen. Kaikki meni siis niinkuin pitääkin paitsi tietysti sitä tulosta ei tullut.

Tällä kertaa ultraa ei ollut. Ovislimailu alkoi jo tosi aikaisin, mutta en arvannut sen vielä tarkoittavan ovista, koska yleensäkin sitä tulee monta päivää. Tällä kertaa kuitenkin oli ihan ovisolo jo kp 8-9 (alaselän jomotusta, kipuilua ym.). Aloitin ovistestauksen kp 11 niinkuin edellisessäkin kierrossa ja nyt on jo kp 17 eikä edelleenkään plussaa... :confused:

Se hoitaja sanoi, että lugeista on apua vaan kiinnittymisessä ja sehän on jo mennyt, jos ovis oli reilu viikko sitten. Kysyin vielä, että eikös niistä ole kuitenkin apua kierron pidentämisessä, kun ongelmana on ollut lyhyt kierto. Siihen en saanut oikein mitään vastausta. Niin ja me ollaan kyllä heiluteltu peittoja heti tädistä alkaen, joten mahdollisuudet on olemassa, jos ovis on ollut.

Sain ohjeeksi tulla ultraan tarkistamaan onko ovis ollut jo tai sitten jäädä odottelemaan vuotoa... No ei sinne tietty nyt juhannuksena pääse eli ensi viikkoon menisi joka tapauksessa. Näihin kaikkiin tutkimuksiin, lääkkeisiin ym. on mennyt muutenkin rahaa niin en haluaisi sinne turhaan mennä... En tiedä mitä tehdä. Olin tosi onnellinen, kun päästiin nopeasti hoitoihin ja toiveet nousivat. Nyt alan olla jo ihan kypsä tähänkin. Olo on kuin olisin raskaana - kaikki oireet on, mutta tiedostan niiden tulevan vain näistä lääkkeistä. Harmittaa se, että pitää kärsiä sivuoireista ja turhasta stressistä eikä mitään kuitenkaan tapahdu. Usko raskautumiseen on aika nollissa : /
 
Barbamama, mulla on aivan samat fiilikset! Rahaa palaa hulluna, kun pitää ultrissa juosta (joka kerta 120€, viime kierrossa 4 kertaa!!), syön lääkkeitä, jotka aiheuttaa mm. järkyttävää väsymystä ja vitutusta ja mitään ei tapahdu. Oon ihan loppu kans tähän. Olin varma et kun saan clomit, niin simsalabim, tuun raskaaksi. Mutta ei. Ei meille vaan sitä toista lasta tule. En myöskään jaksais juosta koko ajan labrassa verikokeissa, kaikki tapahtuu työajalla, joten joudun sitten tekemää pidempää päivää. Mä olin kans onnellinen kun vihdoin sain clomit ja toiveet nousi. Ja meillä tässä nega tekijänä on myös mies, koska sitäkin stressaa tää ja sen mielestä sekstailu (joka kerta siis) on nykyään pakkopullaa. Niin kyllä munkin mielestä. Muutama päivä sitten päätin jo että ens kierto on luomu kierto, mutta nyt taas katselen jo kalenteria, mille päiville pitää lääkäri varata. Vaikka en jaksais yhtään ja on ihan luovuttanut olo. Ihan perseestä tää koko homma.

Bla-bla, ihana kun teit raskaustestin :) Mä uskon et jo noiden viivojen näkeminen lämmitti mieltä :) Ja tosiaan, paljon nyt tsemppiä seuraaviin kahteen viikkoon!! Ehkä nyt ois teidän vuoro, mä kovin niin toivon!!

Tädin pitäs tulla su/ma (proget loppuu la) ja kohta siitä lähdetään lomalle. Olen ainakin seuraavan kierron siis taustalla (listoilla mieluusti kyllä pysyn), mutta nyt on taas semmonen vaihe, että nää palstaplussatkin (oikean elämän lisäksi) aiheuttaa pahaa mieltä.
 
Rhonda ONNEA plussasta nyt peukkuja että kaikki menee hyvin loppuun saakka :heart::flower:

täällä tehtiin testi keskiviikko aamuna ja sain viivapaikan (koskaan sellasta ei ole tullu tänne ) kp oli 30 no illalla alkoi ruskea tuhru ja nyt sit tuhruille tähän päivään saakka mutta todella vähän :confused: yksi pikkuhousun suoja riittää kokopäiväksi ja siinä on ihan pikkasen rusehtavaa..pitää testailla seuraavalla viikolla uusix jos tää ei tästä kehity.miula on aina ollu ihan kunnon menkat jotka alkaa yhen päivän tuhrulla ja sit onki menoa..ei tällai montapäivää tuhruttelua...

mutta KAIKILLE hyvät juhannukset :D me lähetäänki huomenna laivalle joten kuullaan sit ma.seuraavan kerran =)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Rhonda plussasta! Oon kateellinen:whistle:

Viola30 ja Barbamama: Yhdyn tuntemuksiin ihan täysillä!! Jotenki noi hoidot kun nostaa niitä toiveita ihan eri tavalla kun jos luomusti yrittää. Ja henkisesti on semmoinen tsemppi et pettymykset on raskaampia. Mullahan oli tosi vaikeeta jo se tieto, että meillä ei tärppiä tullut siltä toimivaltakaan puolelta. Olin siihen ladannut koko 1,5v:n toiveet ja ne romuttuivat muutamassa päivässä:'( Mä oon alkanut pelkäämään ettei me saadakaan ikinä enää vauvaa, se tuntuu ihan kauheelta. Jos meillä ei hoito onnistu jostain syystä en tiedä miten jatkan, varmaan palstailu jää vähäksi aikaa ja mietitään miten siitä selvitään. Luomuplussaa on ihan turha toivoa ja rahatilanne on huono. Yääh, ja systeri saa kohta toisen lapsen, mä en kestä sitä jos meillä ei onnistu. Onneksi meillä alkaa loma pian hoidon selviämisen jälkeen.

Barmamamalla on varmaan nyt pidempi kierto, koeta testata vaikka kolmen päivän välein vaan jos saisit oviksen vielä kiinni. Jos ei pariin viikkoon kuulu, käy ultrassa katsomassa näkyiskö keltarauhasta. Hienoa jos tärpin mahdollisuus on olemassa joka tapauksessa!! b:pd
 
Onnea Rhondalle ja Emmuskalle :heart: Oli jo aikakin tulla plussia tähän ketjuun:)

Ens vkolla pitäisi tätin taas tulla..enkä epäilekään etteikö tulis...jotenkin jalat tukevasti maan pinnalla,enkä usko raskauteen...ja muutenkin oltiin vaan kerran niinä tärkeinä päivinä...
Anyway hauskaa loppu jussia ja koitetaan pitää lippu ees vähän korkeella :)
 
Piti vaihtaa nikki, koska sekoilin jotain enkä saa enää vanhaa toimimaan millään salasanalla, vaikka tilasin uuttakin... Siis bluebreeze onkin nyt vomppis...

Yritin lueskella tuossa noita kirjoituksia ja näyttäis, että tännehän on tullut plussiakin! Ihanaa :heart: Onnittelut plussanneille :flower:

Luulin jo tuossa plussanneeni, mutta ei... tuhruvuoto alkoikin ja eiköhän se täti kurvaa paikalle normiaikaan eli ens tiistaina. Hitto, että ärsyttää odottaa. Ajattelin, että ois voinu plussata, kun dpo 7 tuli veriviiru pyyhkiessä ja sitten dpo 8 ei mitään, mutta nyt on sitten pari päivää tuhruttanut ja tein negatestin tänään aamulla. CB:llä sain omasta mielestä plussan tuossa dpo 9, mutta taisi mieli tehdä tepposet... Oli selvä ohut pysty viiva vasemmassa laidassa ja mun mielestä väriä koko pystyviivan alueella. Harmittaa kyllä, että tuhlasin rahaa CB:n testiin, mutta apteekissa ei ollut muuta. Hätäpäissäni tein tietty molemmat ostamani heti kun eka näytti sitä haamuplussaa niin toinen näytti samanlaista :ashamed: Se on sitten menkkojen odotusta ja yritystä seuraavaan kiertoon... Nyt kyllä harmittaa. Kuvittelin, että tällä kertaa raskautuminen ois voinu olla helpompaa, kun lopetin sillon viimeks plussatessani tupakoinnin kokonaan. Olen niin toivonut, että tärppäis pian etten joutuis esikkoa laittamaan hoitoon ens vuoden alusta, kun olen töihin luvannu sillon mennä enkä oikein kehtais ilman hyvää syytä peruakaan. Sori omanapainen valitus, mutta tässä vaiheessa kiertoa se positiivisuus tuppaa katoamaan:'(
 
Onnea Emmuska! :flower:

Kiitos taas ihanasta vertaistuesta: Bla-bla, Viola ja Jensar! Kyllä nämä hoidot ja niiden tehoamattomuus vie mielen aika matalaksi välillä. Luovuttaminen / tauko on käynyt täälläkin mielessä, mutta en varmaan kuitenkaan sitä loppupeleissä halua. Haluaisin vaan tulosta NYT! Ei jaksaisi enää näitä jatkuvia pettymyksiä...

Jensar: En oikein usko niiiin pitkään kiertoon. Mulla lyhyt kierto on siis 24 päivää ja pitkä 30 päivää (ilman lääkkeitä). Päätin lopettaa testailun enkä aloita lugeja. Soitan vielä maanantaina sinne klinikalle ja koitan saada lääkärin puhelimeen. Jospa saisi jotain järkevää ohjeistusta mitä tehdä sen ultran suhteen. Mielessä pyörii yhä enemmän se vaihtoehto, etten ovuloi ollenkaan joka toisessa kierrossa. Jos näin kävi clomienkin kanssa, pitäisi ehkä miettiä koko hoitokuviota uudestaan.
 
Vomppis, ettei olis kiinnittymisen yritys? Mä epäilen samaa itellä tässä kierrossa, perseestä on. Mutta ihan arpapeliähän tää kaikki on, ku mistään ei voi tietää. Mulla samat jutut mietityttää esikon hoitoonlaittamisessa, kun en olisi halunnut laittaa lasten välillä. Minkä ikäinen sun lapsi on?

Jensarin tilannetta oonkin käyny täällä välillä tsekkailemassa, hurjasti tsemppiä hoitoihin ja haleja, ei varmasti ole helppoa henkisesti..

Violalle myös :hug: Voi kun voisin sanoa jotain mikä oikeasti lohduttaisi..

Hapiksen tilannetta sen sijaan on turha spekuloida. Selvä plussa ;)

Kerrataas vielä mitä ne sittarista saatavat ovistestit oli ja miltä osastolta ne löytää?
 
Neuvokaas ny, mulla kun bongasin oviksen vasta kp 17, ni koska vois alkaa raskautta testaileen? tein tuossa eilenkin testin ja negaa näytti :/. kaikki oireet katos tossa eilisen aikana, ei ole ollut aristavia rintoja eikä pahoinvointia.
Onnea plussanneille,on se niin ihanaa, vielä kun lisää tulis tähän kuuhun :p.
ps. onko mun kierto nyt sit 31 vrk? viimeks oli 24.
 
Sunflower11
PIKKUVIIKINKI Mikä kp sulla nyt on menossa?
Kaipa se yleensä on niin että dpo 14 testattais, tai menkkojen oletettuna päivän. Onko sun luteaalivaihe ollut sit kuinka pitkä? Jos se on ollut sen 14pvää niin sit varmaan kiertosi on 31pvää pitkä. Niissä kierroissa kun itse testasin ovistesteillä ni luteaalivaihe oli vain 8pvää. Siitähän se riippuu koska menkat alkaa.
Plussatuulia!
 

Yhteistyössä