+++ KESÄKUUSSA PLUSSAAVAT, heinäkuuta suunnittelevat +++

Iloksi: Luin netistä että joku lapsettomuuslääkäri oli ollut sitä mieltä että vaikka ICSILLÄ kokeiltaiski hedelmöitystä, niin ei ne valitut siittiöt aina oo perimältään ja ominaisuuksiltaan niitä parhaimpia vaikka ulkoisesti ovatkin "hyvää laatua". Eli ehdottomasti toi eka kerta ei vielä ole lopullinen tuomio, mutta kaksi pieleen mennyttä yritystä kuulemma jo antaa parempaa osviittaa...:hug:



Mies soitteli klinikalle ja mun käskettiinki alottaa piikitykset vasta kierron kolmantena päivänä. Eli ehtii ainaki lääkkeet saamaan sitä ennen, huh:whistle: Ilmeisesti Juhannus sotkee ihan vähän niitä seurantaultria ja siitä johtui toi lykkäys.:confused:
 
iloksi, onhan tuo erikoinen juttu.. Tosi harmillinen eikä tässä sanat auta. Oon ollut kattomassa kun ICSIä tehdään, siinähän on suuri epäonnistumisen mahdollisuus, mutta jos vaikka yhden biologi oiskin sössinyt, en usko et se voi kaikkia mokannut. Mä uskon et yksinkertaisesti h*$#tin huonoa tuuria teillä vaan.

barbamama ainakin kyselit clomeista.. Niin, ja kiitos tsempeistä. Mulla ovis tuli tässä ekassa clomikierrossa ihan samaan aikaan kun aina ennenkin, kp 15 (kierto 27-28), MUTTA ovisoireet alkoi jo melkein viikkoa aiemmin. Limoja oli vähemmän, mutta kaikenlaisia nippailuja älyttömästi. Oman mielenrauhas takia suosittelen, et alkaisin tikuttaa normaalia aiemmin.

Jensar, ja pöh.. Tyhmä täti kurvas paikalle. Mutta nyt nokka kohti hoitoa, mä uskon et saatte hyvän tuloksen :) Päästään sit molemmat maalisvauvaketjuun (niin varmaan..)!

Siis todella tuli ihan kamala virtsiskivut! Sellanen epämukavuuden tunne, tuntui etten pysty seisomaan enkä istumaan. No, soitin sit vielä mun omalle lääkärille ja sanoin et sain nuo lääkkeet ja myös et on ollut valkovuotoa, niin sekin halus nähdä mut. Hiki päässä juoksin sen vastaanotolle toiselle puolen kaupunkia, kun piti keritä tärkeään kokoukseen alle kahden tunnin. Mitään viitteitä tulehduksesta ei näkynyt, joten kyllä se virtsis on. Ja nuo saamani lääkkeet on kuuluma ihan ok. Sit lääkäri teki ultran samalla ja oikealla puolella oli iso mollukka keltarauhanen :) Siis hyvin kehittynyt (mullahan ei oo näkynyt mitään ultrissa tätä ennen). Sit lääkärillä oli myös mun aamun progesteroni labratulokset ja arvo oli 60 mmol/l eli älyttömän hyvä sekin. Lääkäri vaan totes et hyvältä näyttää, mahdollisuudet raskauteen on olemassa. No mähän olen tietty ihan innoissani, koska siinä km kierrossa proge oli pari päivää tätä kiertopäivää myöhemmin vaan hieman isompi ja sillon olin raskaana. Ja tuota keltarauhasta ei oo ultrissa näkynyt.
 
Sunflower11
Jensarille pahoittelut tädistä ja violalle paranemisia! Itse kärsin ennen ekaa raskautta vuoden verran joka kuukaus pari kertaa virtsatientulehduksesta, lopulta sain sit estolääkitystä. Oli aika tuskallista aikaa :/
 
Jeps niinhän se kävi, että täällä on jo kp2. Viime kierto oli kokonaista 16 vrk, joten ei tällä kropan toiminnalla taida vauvaa tulla ikinä. Ketuttaa ihan vietävästi. Viime kierrossa jo viitteitä lyhenemisestä oli, kun normaalisti 22.n päivän kierto lyheni 20.en... suuntaus näköjään jatkuu.

Mistä tällainen voi johtua?! Olen normaalipainoinen ja muutenkin terve...
 
Barbamama35:Kiitos tsempistä, mut tuli sitte se nega testattua :headwall: joten seuraavaa kiertoa kehiin...
Amalia Armas:ikävää et sulla toi kierto on noi lyhyt...oletko lääkärilt kysyny asiaa???
Plussatuulia muille+++++
 
Pahoittelut kaikille neganneille ja tädin kohdanneille :hug:

Viola30 pikaista paranemista. :flower:

on: tein aamulla testin ja negahan se oli. Ja olihan se maanantainenkin nega kun oli "roskishaamu",
aloinpa miettiä että mikä syy vois olla siinä että menkat on siirtynyt kauemmas, sehän johtuu yleensä siitä että ovulaatiokin on ollut oletettua myöhemmin esim. stressin takia. eikö?
No, laskin että mun ovulaation ois pitäny olla 29.5-2.6 akselilla. Arvatkaas vaan oonko sinä aikana "hieman" stressannu? mä olin 1.6. siellä kouluni valintakokeessa, ja sain kutsun sinne vain 2 päivää ennemmin postissa. Ja mies oli työkeikalla toisella puolella suomea, ja kaikki koulupaperit kopioimatta, valokuvat ja ennakkotehtävät tulostamatta(ja tulostin rikki). Joten stressiä oli ja paljon niinä kolmena päivänä. :D
Tämähän on saattanut vaikuttaa. Mulla ei meinaan vieläkää ole raskausoireita. vain lievän lieviä PMS-oireita.
 
Amalia Armas: Yleisesti alle 23 ja yli 35 päivän kiertoja pidetään epänormaaleina, koska tuolloin ovulaatio on voinut jäädä tulematta tai munasolu voi olla huonolaatuinen (liian kehittymätön tai liian kypsä). Nuo kierron pituudet vaihtelevat hieman riippuen mistä lähteestä tietoa etsii ;) Ei sinun tapauksessasi välttämättä mitään täydy olla vialla, lääkäriä varmaan kiinnostaisi otattaa hormoniarvot eri kierron vaiheissa onko ne kunnossa. Jos ovulaatio tulee normaalisti, voit varmaan raskautua ihan hyvillä todennäköisyyksillä vuoden sisällä. Teillähän oli jo vissiin mennyt tuo vuosi joten ihan hyvä olisi tutkia että kaikki kunnossa varsinkin kun kierrot ovat noinkin lyhyitä. Itse olen raskautunut 20 päivän kierrosta ja toisaalta taas 50 päivän kierrosta:confused:, jälkimmäinen osoittautuikin kohdunulkoiseksi.

Pahoittelut negan saaneille:hug:
 
Siis mulla menee hermo tän koneen kanssa!! Taas hävis teksti kun tuhkatuuleen, tää jotenkin lataa tätä sivustoa uudelleen ja sit kaikki tähän laatikkoon kirjoittamani teksti häviää.

InkeriIisakki, mä en hirveesti usko tuohon stressin vaikutukseen, jos kroppa muuten toimii normaalisti. Kyllähän naiset raskautuu esim. pakolaisleireillä äärimmäisissä oloissa. Me ollaan vaan totuttu liian hyvään länsimaissa ja ajatellaan pikkuvastoinkäymisten olevan suuremmassa merkityksessä evoluutiossa kuin ne onkaan. Toivottavasti sulla vielä plussaks muuttuis!!

Amalia Armas, suna mä varaisin ajan lääkärille, varsinkin kun (tosi?) yritystä teillä on kuitenkin se vuosi jo takana. Eihän noin lyhyissä kierroissa oo mitään järkeä, varmasti harmittaa.

Jensar, eli tänään et aloitakaan sumuja? Jänskättääkö? Mä täällä sulle peukkuja pidän!!

Mua puolestaan ärsyttää tää kahden viikon jaksoissa eläminen :/ Ekana oottaa ovista ja sit testipäivää. Oireitakin tulee vasta viikon päästä jos on tullakseen - ellei luget sitten sekoita mun kroppaa täysin. Tänäkin aamuna tuntui vielä virtsisoireita, on näköjään aika ärhäkkä tulehdus, kun yleensä mulla heti ekan tabun jälkeen helpottaa. Tulin tosi ajoissa tänään töihin, niin pääsen ajoissa poiskin, hyvä niin. Kuluspa tää aika nyt nopeammin..
 
Tuosta stressin yhteydestä ovikseen ei oo mulla ainakaan ollut koskaan mitään merkitystä. Ne kierrot missä ovis tullut myöhempään, on olleet ihan samanlaisia kuin ne normaalitkin sekä lyhyemmät:confused: Toisaalta sit taas jos stressi on todella pahaa ja vaikuttaa myös syömisiin ja yöuniin jne, niin voi jo ollakin merkitystä. Esim. jos syö tosi huonosti vaikka pari kuukautta eikä nuku, kyllä se voi näkyä hormooneissa ja muutenkin fysiikassa. Jos on aina säännöllinen kierto ja jonkun yhen kerran se ovis jää tulematta, sen voisi ehkäpä yhdistää johonkin tiettyyn asiaan mikä juuri siinä kierrossa on ollut eri lailla. Kyllähän noita halutessaan voisi tarkkailla enemmänkin mutta mä en oo jaksanu ku kierrot on aina olleet mitä sattuu.

Viola30: Mä alotan huomenna Puregon-pistokset (FSH) ja se jarrutuslääke lähtee piikkinä vasta ekan ultran jälkeen, siinä kp7. Sen olis tarkotus ehkästä ennenaikaista ovulaatiota. Niitä sit piikitellään molempia siihen asti kun alkaa olemaan hyvän näköistä. Mulla on sellanen lyhyen kaavan mukaan tehty hoito joka tehdään ihan omaan kiertoon. Jännittää mua ja on tosi ristiriitaisia ajatuksia hoidon onnistumisen suhteen...Välillä on tunne että totta kai se onnistuu ja välillä että turhaa tääki on. Varmaan ihan normaalia:D
 
Olen itsekkin huomannut ,että toi ressi on ihan pahimpia vihollisia kuumeilussa, ei malttaisi millään odottaa sitä plussatikkua, tulee testailtua liian aikaisin,tikuttelee hermona oviksia jne. olen huono tätä sanomaan, sillä harrastan itse aivan samaa :D,miten ihmeessä ne on pärjännyt ilman näitä kaikkia hienouksia silloin joskus vuonna papu ja nakki.
iLOKSIolen todella pahoillani :(, mutta ota oikeen rennosti kesällä :D loikoile meressä ja hanki rusketus.
INKERIpahoittelut negasta :(, uutta puhtia seuraavaan kiertoon.
AMALIAKyllä sun kierto on epänormaalin lyhyt, samaa suosittelen kuin muutkin täällä.

Omaa: tikutin aamulla oviksen ja peitto pöllyi ja sänky natisi tiistaina sekä viimeyönä ihan olen takaa :D, tänään pitäis taas, mutta huomenna pidetään tauko.Tässä odotellaan juhannusta ja mökkeilyä, pääsee rentoutumaan ja vesijuoksemaan saaristoon, IHANAAAAAAA!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
:attn: Oisko ketään innostunutta päivittäjää??? :attn: Miul on sen verra nyt noita töitä ettei ehi, eikä oikein enää jaksa päivän päätteeks istua koneella! =) Voin yrittää tän kuun jotenki hoitaa, mut ens kuun alusta olis virka vapaa viimeistään!
 
Jensar ja Viola30 ihan totta muuten, ja nyt kun mietin niin ei mulla ole ennenkään stressin takia lykkääntynyt menkat. ja ei se stressi niin pahaa ollut että ei ois saanu nukuttua/syötyä. Joten tuskin menkkojen myöhästyminen siitä johtuu että on stressiä.
Pitää nyt katsoa, jos taas testais lauantaina.

olen yrittänyt oireita tarkkailla, mutta finnien, mielialan vaihtelujen(itkin tänään kun katsoin lasten kans piirrettyjä) ja vessassa hyppäämisen lisäksi ei sen kummempia oireita.
 
Kaikille negannelille ja tädin kohtaamille tsemppiä! Ja erityisesti Jensarille onnea ekaan hoitokiertoon!

Viola30: toivottavasti olet jo kokonaan päässyt virtsiksestä ja pääsette yrityksen makuun:)

Amalialla taisi olla se lyhyt kierto - ei muuta kun lääkärille tutkittavaksi niin pääset selvyyteen onko kaikki kunnossa eikä tarvi enää arvuutella!

Oviksesta muutama päivä ja tietty vatsan nipistelyjä ym. niinkuin aina jokaisessa kierrossa=) Johan se tekisi mieli testata, vaikkei vielä voi mitään näkyäkään... Tosin viime raskaudessa testasin plussan dpo 5! En tajua miten se on mahdollista, mutta näin kävi. Sain siis ovistestiin plussan kp 20 eli ovis oli kp 21. Kierto oli normaalisti sen 28-30 päivää, joten ajattelin fiksuna testata kp 26, koska jotkut testit mainostavat että plussan voi saada jo jokunen päivä ennen kuukautisten alkua... En ajatellut sillon tota miten kauan oviksesta on. Nyt joku sanoo että, jos ovis kuitenkin oli jo aiemmin, mutta... Ekassa ultrassa vauva oli jopa 3 päivää pienempi :O Ja syntyi vähän yli 3 kilosena 3 päivää etuajassa... Eikä tuo eka testi ollu mikään haamu vaan heti tuli selkeä plussa vaikkakin oli selvästi kontrolliviivaa vaaleampi.
 
Täällä saatu pari uutta oiretta. rintojen jomotus ja aristus ja huonovointisuutta. :D
Tein yhden negan päivällä, kun en jaksanu oottaa huomiseen.
Miten tarkkoja noi pregcheckin puikkotestit on? kun siinä ei lukenu mitään että miten suuri määrä sitä hcg-hormonia sielä virtsas pitäis olla. Hain sitten pari CB:tä apteekista. :)

Bluebreeze: sulla näky sitten kyllä viivat raskaustestissä tosi aikaisin. :O
 
Menkat alkoi. kp 1/32-37.
Nyt ei yritetä ennenkuin tulee tiedot pääseekö kouluun vai ei. (19.7) jos pääsen kouluun niin hankin sen kierukan, jos en pääse kouluun niin pitää katsoa josko se kolmas ois tervetullut nyt seuraavan vuoden sisällä. eli taas odotellaan. :D
mies ei kuitenkaan ole hirveen innostunut siitä ajatuksesta että tulis kolmas just nyt. :|
 
bluebreeze, tosi aikaisin olet kyllä saanut plussan tikkuun! Dpo 5, wau! Toivotaan et oireet ois sitä itseään.

InkeriIisakille myös täältä tsemppiä tulevaan ja päätöksiin!

Mulla kp 20 dpo 5 eikä mitään oireita missään. Aamulämmötkin oli vaan 36.2C, joten vähän huonolta näyttää.
 
Täällä täti pakkailee kamojaan, joten uutta matoa taas vaan viritellään koukkuun. Toisaalta on semmoinen olo, ettei meille vauvaa tule koskaan ja toisaalta taas on kummallisen vahva olo, että nyt on sitten se plussakierto ;)

Netissä hiukan tsekkailin, että mikä saattaisi tuota kierron lyhyttä aiheuttaa ja ilmeisesti kuoleman vakavasta ei taida olla kyse, joten alkuperäisen suunnitelman mukaan syksyllä sitten lähdetään lääkäriin... jos lähdetään. Kesällä on varmaan vaikea täällä päin saada lääkäriaikoja ja olemme myös vaihtamassa kesän jälkeen paikkakuntaa ja on varmaan selkeämpää aloittaa lääkäriruljanssi sitten uudella paikkakunnalla.

InkeriIisakille pahoittelut, mutta jos tosiaan vauvaa kovasti toivot niin itse voin kyllä suositella lapsen saamista opiskeluaikana. Tai siis ei se ainakaan mitenkään ylivoimisen hankalaa ole. Toki taloudellisesti voi olla tiukkaa, mutta hengissä mekin ollaan selvitty.

Bluebreeze oot kyllä plussan saanut aikaisin :D Itselläni oli ekan raskauden alkaessa kierrot niin sekaisin, että plussasin vasta viikolla 4. Todella vahva plussa kyllä tulikin. Laskettuaika tehtiin menkkojen mukaan maaliskuun alkuun... Ekan ultran perusteella se sitten aikaistui kaksi viikkoa. Lapsi kuitenkin syntyi sitten lähempänä alkuperäistä aikaa.... tiedä sitten mikä olisi ollut oikein :D Tällä kertaa ei varmasti tätä ongelmaa tule, kun kierrot on niin lyhyet.

Tsemppiä kaikille oviksen saaneille ja sitä odotteleville!
 
Pahoittelut taas negaa testanneille, ja paljon peukkuja vielä jännääville!

Omaa napaa: kp 28 / 30/32 täällä ilmeisesti menossa, eikä mitään hajua vielä, että kuinka tässä tällä kertaa käy. Mites noiden lämpöjen kanssa on, eli onko se lämpö tavallista korkeammalla vain aamuisin, vai koko ajan...? Aloin miettimään, kun Viola30 mainitsi aamulämmöistä. Mittasin äsken korvamittarilla 37,4, joka on mulle sillä hiukan normaalia (36,9 - 37,2 normisti näyttää) korkeampi. En uskalla siitä alkaa innostua, vaan koitan henkisesti iloita jo siitä, että saapahan jussina juoda pari lasillista kuoharia! Ja vähän muulloinkin. :xmas:
 
Höh, eipä ole ehtinyt päivittelemään tilanteita sitten sen jälkeen kun tähän pinoon ilmottautui :wave: Ollut niin kiirusta töissä kun pitäisi saada kaikki tehtyä ennen lomaa...

Luin kaikki viestit läpi ja pahoittelut kaikille joilla täti on tullut kylään ja tsemppiä jännäreille ja tsemppiä kaikille joilla hoitoja meneillään :hug:

Mullahan meni nyt tämä yk1 ihan pyllylleen kait, olin työmatkalla just silloin kuin mielestäni oli ovulaatio ja en edes ehtinyt käydä hommaamassa sitä digitestiä vaikka niin piti lähteä soitellen sotaan :rolleyes: Et ans kattoo ny sitte mitä tästä tulee.

Mulla on ovulaation aikoihin selkeää kipua, tärinä sellaista, alavatsalla ja se oli 9.6 ja kotiin pääsin työmatkalta vasta 10.6 ja illalla sitten vasta pääs kaverit uimaan että tais olla liian myöhästä, pah : /

Se digiovulaatiotesti olis antanut sen arvokkaan tiedon mulle myös jatkoon että onko mun ovulaatio just silloin kuin tunnen kipua vai ennen vai jälkeen vai milloin kivun :confused: No ens kiekka sitten.

Miten muilla jotka tuntee ovulaation ja on testannut testillä sitä niin miten kivut sijoittuu?

Nyt vielä hetki surffailua vauvasivuilla, esikoinen onneks nukkuu aina ysiin vaikka käy kasilta nukkumaan, mahtavat unenlahjat thank God! :heart:
 
Itse täällä jännäilen, voisko mitenkään tärpätä tässä kierrossa, jotenkin vaan mun vaistoni sanoo ,että ei tästä näin helpolla päästä ja raskautuminen venyy ainakin tonne talveen.
vielä kun jaksais viikon ootella, sit vois lähtee jo varovasti testaileen.
 
Hello !

Oon hiljaiseloa pitäny enemmän ja vähemmän tietoisesti niin kamalan paljon kaikkea ja hieman jo olen alkanut miettimään että haluanko enää edes aloittaa vauva rumpan alusta ja kuinka monta pettymystä vielä kestän, ajattelin jos olisi pitänyt yritystaukoa mut näillä pupuilu määrillä ja sillä ettei ole onnistunut muutenkaan ni mitään taukoa on ihan turha pitää kun tuskin kuitenkaan raskaudun... ajattelin et mennään tää kesä näin ja katsotaan syksyllä onko syytä lähteä tutkimuksiin... olen jo jonkun erran työntänyt vauva-ajatusta taka-alalle...

ILOKSI: voihan perse !!!
 
Seikkailija_Dora: ku mä testasin CB:n ovistestillä ni aamulla anto hymynaaman ni iltapäiväl/illal alko jomotus...ei pystyny kunnol autoo edes ajamaan...useinmiten on vaan pientä kipua joten luulen et noi clomit sitte myötävaikutti kipuun :kieh::kieh: nyt venttailen KP 4/28-30 menos..eli pirun odottamista taasen :headwall:
 

Yhteistyössä