***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Lady Di lepoa vaan :hug:

Itsekin oltiin tänään kävelleen poikaa viemässä päikkyyn ja likkaa kerhoon ja sen kyllä huomas..kahta nuorimmaista rattaissa kun työntelin supisteli melkein koko ajan ja pitemmän aikaa mahaan sattui kun tultiin kotiin,tuntui että tämä lapsi tulee läpi ihan just,mutta onnesta meni ohitte.. :snotty: ;)

oletteko muuten huomannu.. miten nopeeta aika kulkee??
nyt jo on lokakuunmasuja tulossa :D kohta se on jo kesäkuu :whistle:

me otetaan tänään herkuttelupäivä ja videomaratooni kun poika täytti klo 7.20
6-vuotta :heart: kakkua ja kaikkee muutakin ollaan herkuteltu,vaikka äiti kyllä yrittäisi pysyä tuolla vihannes/hedelmälinjalla... :snotty: :whistle: :p

KAALIMAANKAKARALLE: onnittelut poikauutisista :D

nyt täytyy mennä päiväkaffetta ja kakkua herkuttelemaan :p

tuire ja mini 19+2

[/b]p.s meillä mies teki mulle sen sormustestin eilen..se vaappu ja meni puoliympyrää,mitähän se tarkoittaa?? :LOL:

Mymmy myy:Onnittelut pojalle!Ja olen kyllä huomannut miten nopeesti aika menee...Eihän tässä pysy edes mukana.Ihan pelottaa,miten ehtii valmistautua ennen vauvan syntymää...

Kissantassu:Ne hormonit...Täällä saa kans mies laskee sataan meikäläisen kanssa :whistle:

Kissantassu On täällä ainakin mies ollut mukana, onneksi. Ihanaa, että heti alusta alkaen on yhteisiä kokemuksia ja tietoa asioista ja onhan se "turvana" niillä käynneillä, ainakin täälläpäin kun tuo neuvolatäti on onnistunut luomaan epämiellyttävän tunteen käynneille.. :/
Hermot on pysyneet tavallaan :whistle: aika hyvin kurissa, tuntuu vaan että älykkyysosamäärä on tippunut miinuksen puolelle, onko muilla moista vaivaa?! :LOL:
Tuntuu, ettei tajua mistään mitään, vaikka monesti selittäisi niin ei osaa edes kuunnella oikein, että muistaisi mitä aihe edes koski, uskomatonta!
Mymmy myy Aika on todellakin hurahtanut kaikin puolin nopeasti, sanotaan, että alkuraskaus etenee hitaasti, mutta itsestä tuntuu, että vastahan minä sen plussan tein, ja todellakin n.4kk:n päästä ois jo LA :p
Mulle työkaveri teki tuon sormustestin, heilui vimmattuna ympyrää ja puhtaasti, eli tyttö pitäisi tulla ja kaiken mennä hyvin. Torstaina on rakenneultra, ei haluta kyllä tietää kumpi siellä on, kunhan olisi terve :heart:
Aurinkoista päivää vaan kaikille!
T-Bird 20+6

Heipsan!

Mullekin on kaveri tehnyt tuon sormustestin ja ympyrää pyöri, eli tyttö oli ennuste :) Kaikki muutkin testit, uskomukset yms. ovat tyttökannalla, mutta en kyllä pysty uskomaan niihin. Ultrassa ei haluttu tietää kumpi ois tulossa, joten jännäillään loppuun asti! Vaatteet olenkin kaikki hankkinut valkoisen/beigen/ruskean sävyissä, että sopii sitten kummalle tahansa. Ja onhan niistä sitten enemmän iloa toivon mukaan seuraavillekin lapsille... pienimmät vaatteet aina käy sitten kummalle tahansa.

Täällä vointi on loistava! Liikkeet tuntuu päivittäin, mutta melko "vaimeita" mielestäni ovat - johtuu varmaan siitä että istukka edessä. Energiaa riittää ja se onkin hyvä, koska meillä on remontti menossa ja tekemistä kyllä riittää!!

Pinnasängystä oli kyselyjä, että milloin laitetaan valmiiksi. Tällä hetkellä siis rempataan meille&vauvalle uutta makuuhuonetta ja se valmistunee kokonaisuudessaan helmikuun loppuun mennessä. Sitten alkaa tietty sisustusvimma ja kaappien täyttö/järjestely. Vaatteita pesen ja laitan valmiiksi aikaisemmin, mutta luulenpa että se sängyn kasaaminen jää sinne toukokuulle. Tai tarpeen/olojen mukaan täytyy sitten aikaisemminkin, jos siltä alkaa näyttää että masussa ei jakseta pysyä loppuun asti... mutta siis ihan tilanteen mukaan. Ajoissa, mutta ei siis ihan tolkuttoman ajoissa. Mutta kaikki hankinnat hoidetaan alta pois ajoissa, niitä ei jätetä viimetippaan. Nyt puuttuukin enää isommista hankinnoista sitteri (ja syöttötuoli) ja kaikki se pieni ja tarpeellinen... niitä katselen sitten vasta keväämmällä.

Aika on kulunut tähän mennessä TODELLA NOPEASTI! Olin viikolla 20 ihan ihmeissäni että onko nyt tosiaan jo puoli väli, ja mahasta kun tuolloin ei ollut vielä mitään tietoakaan niin oli niin epätodellinen olo. Nyt maha on kuluneen viikon-parin aikana alkanut näkymään - ihanaa! Mieskin totesi eilen että hei nyt sun maha on tosissaan kasvanut ihan parissa päivässä :) Hassua!

Mukavaa ja aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

NASU-masu 22+1

Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
kertokaa!! Miten se tehdään??...tahtoo kanss tehdä testejä... =)
Paa sormus lankaan tai omaan hiukseen roikkumaan ja sitten sormus killumaan oikean ranteen tai masun yläpuolelle. Jos pyörii, tulee tyttö ja jos heiluu edestakaisin, tulossa on poika :D

Mulla oli esikoisen odotus ja tämä raskaus sekoituksia ns. tyttö- ja poikaraskauksista. Maha oli "poikamaha", mieltymykset taas viittasivat tyttöön. Kaunistuin raskausaikana, mikä poikaan viittasi mutta tyttö oli mahassa =)
Huuhaatahan nää uskomukset on mutta ihan hauskoja

laitetaan sormuksen läpitte se hius eli se sormus roikkuu siinä hiuksessa ;)
kai se hinkataan sitten ku se on laitettu siihen...

me tehtiin se testi taas uudestaan ni se meni puoli ympyrää ja heilu hiukan
*rapii päätänsä...* :LOL:

Heissulivie jälleen!!!

Ja kaikille uusille teretulemast mukaan te!!
ELINAMARIALLE; paljon jaksuja ja voimia :hug:

Maltoin aikas hyvin palsta taukoa pitää vaikka vähän vilkuilin välillä..Kaukalosta oli kyselty mm, ja meillä tuon kuopuksen aikanen tulee käyttöön noin reilu kk koska senjälkeen meidän vauveli siirtyy turvakaukaloon kuten kuopuskin teki.Itse kun on tämmöinen persjalkainen niin minulle se kaukalon kantaminen on tosi hankalaa.Helpompi mielestäni kantaa vauva suoraan esim kauppaan ostoskärryihin oleviin kaukaloihin kuin ryhtyä kantamaan ensin kaukaloa ja sitten vielä ährätä sitä ostoskärryihin. Kaukalo sijoitetaan meillä myös takapenkille vaikkei sattuis olemaankaan airbag:ä. Vaikka meillähän tuntuu tuo auto menevän vaihtoon heti kun uusi mieleinen löytyy...tälläkertaa se tuntuu olevan minibussi...hohhoijaa...

Pinnasänky laitetaan varmaan vaaville sitten kesäkuun alussa, kuopus nukkuu siinä vielä joten hälle täytyy ensin oma uusi sänky saada.Eipäs tuolla ole vielä kiire.

ON: Tänään oli sitten se kauan odotettu rakenne ultra. Kaikki oli näkyviltä osin kunnossa ja laskettu aika pysyi tyystin samana.Istukka löytyi taka seinältä ja masukki siellä melskasi ja heilutteli pieniä jalkojaan. Esikoinen hieman harmissaan kun ei saanut tietää onko tulija poju vai typy. Itse huokaisin helpotuksesta kun kuitenkin tietää tällä hetkellä kaiken olevan kunnossa.Liikkeetkin alkaa tuntua jo paljon selvemmin vaikka selvästi rauhallisemmalta tämä tulija kuulostaa.
Seuraava neuvola 15.2 jolloin saan sit seuraavan lääkäri neuvola ajan.Sielläpä se lääkäri kysyy kuitenkin tahdotaanko tietää sukupuoli mutta samoilla linjoilla edelleen..odotellaan...

Kissantassu: Mie oon kans pahalla päällä kuin ampiainen välillä.. eikä meillä mikään oo muuttunu. Mies saa vettä niskaansa milloin mistäkin asiasta.
Varsinkin tää vaihteleva väsymystila koettelee iltaisin, ja nyt meneillään oleva flunssa..
Toivotaan että kestävät ailahtelevaisempaakin sorttia nuo miekkoset. Saavat harjotella jo meidän kanssa tulevaa isyyttä :LOL:

Ihanaa vihdoinkin ne pienet potkut on alkanut tuntumaan :D kyllä sitä on pienestä niiiiin ilonen.
ON: Närästys vaivaa päivittäin ja yleensä töissä,kun ei oo mukana renniee |O
Lauantaina oksensin piiiitkästä aikaa, viimeks tosiaan 7 viikkoo sitten. Toivottavasti se ei nyt tuu tavaks :x

Mua pelottaa mennä neuvolaan, kun reissusta tarttu mukaan pari lomakiloa :ashamed:

Vielä 2 viikkoo ennen ku pääsee rakenneultraan, tuntuu että kaikki muut on jo käyny :/

Ja vielä kun lukee näitä teijän hankintoja, niin pieni pelko persiissä että tuleekohan meillä pikkusen kiire, kun ei oo hankittu vielä YHTÄÄN mitään ja tosiaan esikoinen vasta tulossa niin sitä hankittavaa riittää :whistle: mutta pikku hiljaa pikku hiljaa :D
Jos mä oisin saanu päättää, niin meillä ois varmaan ollu kaikki tavarat hankittuna jo aika päivää sitten, mutta miehen mielestä kaikki tuottaa vaan huonoo onnee niin sen takia mitään ei saa ostaa *huoh* :|

Mutta illanjatkot kaikille :wave:

MP 18+2

hankinnoista, sen verran että ollaan minun äitini ja mummoni kanssa lähdös seinäjoelle käymään vauvatavara ostoksille...sieltä mä(me) ainaki ostan pinnasängyn ja autoon turvakaukalon...Mummo puhui jotain että haluis ostaa vauvalle ammeen :D ...sit äiti on luvannu ostaa meille hoitopöydän ja sit äiti ja mummo yhdessä haluaa ostaa meille emmaljungan yhd.vaunut :D

Ihanaa...tuon jälkeen ei jää kun ne pienet asiat ostettavaks...ja niistäkin suurin osa saan lainata kaverilta ja muut äippä ostaa kirpputorilta..

pakkohan tota sormus testii oli kokeilla :D pujotin sormuksen hiukseen ja kokeilin vatsan päällä,alkoi pyörimään.kokeilin vielä ranteen päällä ja meni edes takas B)
kokeilin sitten viel' niin et roikotin sitä ihan alavatsan päällä siinä missä poitsu asustaa ja meni edestakas ja ylhäällä toisen vauvan kohdalla (sukupuolta ei siis tiedetä)lähti pyörimään aika hurjaa vauhtia...saas nähdä tuleeko pojan lisäksi tytteli :D

lapsiveden tihkumisesta oisin sellasta kysellyt onko kellään kokemusta että voiko sitä siis tihkua jo näinkin aikaisessa vaiheessa(vko 21) ja loppua sitten?ilman että siitä on vaaraa?
mulla tuli tänään tilkka jotain kirkasta vetistä nestettä,luulin ensin että virtsa karkaili ja menin vessaan huomasin että se oli ihan kirkasta eikä haissutkaan juuri miltään..olin juuri sitä ennen käynyt kyllä pissallakin eikä tuntunut "hätää" enää että ihmettelin miten tollei lorahti "jälkipissa"..mulla on ollu runsasta valkovuotoa ja pikkasta virtsankarkailua kun joutuu pidättelee pissaa mut tästä en nyt oo varma...

Jos lapsivettä tihkuu se tarkoittaa, että kalvoihin on tullut reikä. Se ei siis siitä mitenkään enää korjaannu. Tihkuminen taas johtuu siitä, että reikä on tullut kalvon yläosaan ja vettä tulee vain lapsen liikkuessa. En kyllä usko, että se sinulla lapsivettä olisi ollut. Jos kuitenki oot huolissas niin ehdottomasti näytille.

Mulla ainaki viime raskaudessa lopussa valkovuotoa loris housuihin ihan kuin olis pissat tullu housuun. Ehkä se oli sullaki vaan sitä.

Tehtiin kans toi testi ja poikaa näytti. Ylihuomenna rakenneultra, mutta ei haluta tietää sukupuolta. Se on niin ihana yllätys sitten, kun saa vauvan syliin.

emilija ja rontti 19+5

Kirjoittelen tässä pitkästä aikaa...
Meillä kävi suru lupaa kysymättä.. Rakas kihlattuni ja lapsen isä
menehtyi 12.01.08 äkilliseen sairaskohtaukseen.
Ilo elämästä ja arjesta kääntyikin suomeksi sanottuna helvetiksi
silmänräpäyksessä.
Nyt on "pakolliset" käytännön asiat hoidettu ja on aika alkaa
tehdä oikeaa surutyötä ja opetella elämään yksin ja tulevaisuudessa
lapsen kanssa. Mutta uskon, että aika korjaa vielä rikkinäisetkin.

Vauvalle kuuluu hyvää,
rakenneultrassa kävin tänään ja siellä todettiin,
että lapsella on kaikki kunnossa
ja vilkaskin kaveri on, kun vaan ensin saatiin
kaveri tekemään yhteistyötä..
Siellä se suloisuus makaili nilkat ristissä täydessä unessa,
tietämättömänä maailman suuresta tuskasta..
Oon nyt tässä kärsinyt miehen hautajaispäivänä oksennustaudin,
pissatulehduksen, jonka vuoksi munuaisetkin jo huusi hallelujaa...
Mutta kaikki on nyt hoidossa..

Yritän tässä pala palalta palata arkeen,
vaikka se outoa/pelottavaa ja raskasta onkin.

Vivvi& Puhna 21+1

Vivville paljon jaksamishaleja!!! :hug: :hug: :hug:
Kyllä sitä taas taloushuolet itsellä katosi hetkeksi, kun viestisi luin. :ashamed: Onhan näitä isompiakin murheita näemmä...ikävä kyllä! Oikein muuta en osaa sinulle sanoa! :|

:hug: :hug: :hug:

Täällä vauva heittänyt kuperkeikkaa koko ehtoon. Tuntuu olevan kovin pirteä, vaikka äiti on ihan väsynyt ja muissa maailmoissa. Haluaa kai muistutella, että täällä ollaan, äläkäs liikaa stressaa ittees muilla asioilla... :| Talousasiat vaan huolettaa välillä ihan liikaa. Juuri kun saatiin taas suurin piirtein kaikki raiteilleen, niin luukusta tipahtaa yksi aivan liian suuri lasku, josta pitäisi taas selvitä. :headwall:
Kaikilla meillä on omat murheemme... :|
Koitan nyt alkaa ajtteleen jotakin positiivisempaa, jotta ei vallan menis kaverilla masussa pasmat sekasin! :/

Vivvi 16: :hug: Paljon haleja ja voimia jaksaa eteenpäin pienen masuasukkisi kera, toivon elämääsi kaikkea hyvää ja ihanaa vaikka se nyt varmaan tuntuu tosi vaikealta.
Elämä on todella arvoituksellinen eikä se kerro milloin kukin lähtee, siksipä näistä päivistä pitäisi osata olla kiitollinen mitä meillä itsekullakin on.

Yhteistyössä