***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Tervetuloa loaloa! =)

Ollaan oltu anoppilassa viikonloppu ja typyn herättyä lähdetään ajelemaan kotia kohti... Anopin äiti eli miehen mummu kuoli torstain ja perjantain välisenä yönä joten tunnelmat ei oo olleet ihan katossa :( Oli tosi ihana ihminen ja ikävä tulee... Hautajaiset pidetään 9.2. ja meillä siirtyy nyt tytön 2-vuotissynttärit siitä viikon päähän.

Hui kun jänskättää, rakenneultra ylihuomenna :D Ei mene aikaakaan kun on kevät ja sitten kesä jajaja :D

rypälekyllähän nuo peräpukamilta kovasti kuulostavat. Mulla kans sitä vaivaa ollut nyt raskausaikana... Yksi pieni pukama löytyy, tosin tuolta suolen sisäpuolelta ja se aina välillä hädällä käydessä vuotelee. Lääkäri sen löysi esikoisen odotusaikana, lakkasi vaivaamasta heti tytön synnyttyä ja nyt taas muistuttelee itsestään. Puikot mulla on siihen määrättynä muttei niitä raskausaikana saa käyttää...

Vauvan sänky meillä on koottuna, esikoinen näet nukkuu siinä vielä. Keväämmällä siirretään tyttö juniorisänkyyn ja pinnis siirtyy sitten meitin makuuhuoneeseen odottamaan seuraavaa nukkujaa :)

Kylkiluu (huomenna rv 20)

 
Ällötysvaroitus***Hui sattuiko kukaan näkemään sitä ohjelmaa yks päivä telkusta missä yhellä miehellä oli peräpukamia?Ui kauhee oli niin pahan näköstä että mietin miks piti tollasestakin ohjelma tehä :x :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Ällötysvaroitus***Hui sattuiko kukaan näkemään sitä ohjelmaa yks päivä telkusta missä yhellä miehellä oli peräpukamia?Ui kauhee oli niin pahan näköstä että mietin miks piti tollasestakin ohjelma tehä :x :D
En sattunut näkeen... Käsittelikö se koko ohjelma ko. äijän peräpukamia oikein yksityiskohtaisesti? :xmas: Joo kyllä ne voi olla tosi groteski näky. Työn puolesta on nähnyt jos jonkinlaista peräpeiliä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Ällötysvaroitus***Hui sattuiko kukaan näkemään sitä ohjelmaa yks päivä telkusta missä yhellä miehellä oli peräpukamia?Ui kauhee oli niin pahan näköstä että mietin miks piti tollasestakin ohjelma tehä :x :D
En sattunut näkeen... Käsittelikö se koko ohjelma ko. äijän peräpukamia oikein yksityiskohtaisesti? :xmas: Joo kyllä ne voi olla tosi groteski näky. Työn puolesta on nähnyt jos jonkinlaista peräpeiliä...
Hihih se tais olla joku lääketieteeseen liittyvä ohjelma, villi veikkaus :D Mutta oikein lähikuvaa, YÖK :$ Yhyyhhyhyhyyyi!
 
Tervetuloa loaloa!

Meillä esikoinen nukkuu vielä vauvansängyssä,eli uuden sängyn osto esikoiselle on edessä.Tosin aion laittaa vauvan nukkumaan äitiyskoppaan aluksi,eli mikään hirmu kiire ei ole.

Turvakaukalo meillä on Recaron uusin,mallia en muista,mutta tosi paljon tykkäsin siitä,etenkin kun siinä on erikseen irrotettavat tuet vastasyntyneelle.Ja takapenkillä olemme kaukaloa pitäneet.Se on kuitenkin turvallisin paikka.

Aurinkoista päivänjatkoa!

Bamse 21+2
 
Kiitoskia tervetulotoivotuksista :)
Jotenkin tämä kaksplussan palsta on osoittautunut mieleiseksi nyt muutaman päivän sisällä, muissa lähinnä tuntuu muiden haukkuminen ja oman paremmuuden äitinä osoittaminen, odottavana tai ei, olevan tärkeämpää kuin "yhteisöllisyys" ja lämpö mitä täältä tuntuisi löytyvän :)
Vielä kun ei hirveästi samassa elämäntilanteessa olevia ystäviä ole, niin täällä voi suht vapaasti vouhottaa tätä raskauden ja äitiyden ihanuutta ;)
 
Täällä kanssa yksi uusi odottaja ilmoittautuu mukaan! LA 29.6 ja kolmatta lasta odotellaan... Kiva kun teitä on jo näin monta aktiivista kirjoittajaa! Vasta äskettäin tämän listan löysin,mutta yritän nyt ahkerasti lukea läpi mistä kaikesta olette pulisseet ;)
 
vinkkejä kaipailen
Esikoinen täyttää huomenna 6-vuotta :'( :) (mun vauva..) ja tarvis jotain hyvää keksiä päikkyyn mutta mitä..me ollaan aamusella kävellen menossa niin mitä sitä veis.. :whistle: jäätelö kuitenkin sulaa matkalla kun 2km kävellään ja sellanen 20min aivan varmasti saan varata aikaa..

dodona&loaloa tervetuloa messiin :D

tuire ja mini 19+2 :heart: :heart:
 
loaloa ja dodona, tervetuloa mukaan! :wave:
Mä täällä vieläkin ihmettelen, että millään saan aikani kulumaan kesään saakka. :whistle: Olempa tässä jo ehtinyt miettiä äitiysloman/kotona olon pituuttakin. Me koitetaan jotenkin ihmeen kaupalla kituuttaa niin, että saatas pidettyä lapset kotona sillain, että menisivät hoitoon/eskariin vasta 08/09. Vaavi olis sit jo yli vuoden ja ois helpompi hakea hoitoon taas uuden kauden alusta, kuin kesken kautta. Enkä tahtois viiä taas mihkään "välihoitopaikkaan" lapsia, kuten viimeksi jouduin tekemään, kun päiväkotipaikkaa ei heti saatu, kun "kausi" oli kesken. :( Eli, kun mun äippäloma loppuu maaliskuun 09 loppuun, koitetaan sitten venuttaa kotona oloa miehen kesälomalla ja omalla kesälomalla ja sitten mummuja kysytään tarpeen tullen hätiin. Taloudellisesti voi mennä aika tiukille, mutta yritetään ainakin. :whistle: Että tämmösiä täällä ehditään jo miettimään. Tänään tekis mieli alkaa raivaan jo tulevilla vaavin vaatteille tilaa kaappiin...saas nähdä, riittääkö virta tässä flunssassa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
vinkkejä kaipailen
Esikoinen täyttää huomenna 6-vuotta :'( :) (mun vauva..) ja tarvis jotain hyvää keksiä päikkyyn mutta mitä..me ollaan aamusella kävellen menossa niin mitä sitä veis.. :whistle: jäätelö kuitenkin sulaa matkalla kun 2km kävellään ja sellanen 20min aivan varmasti saan varata aikaa..

dodona&loaloa tervetuloa messiin :D

tuire ja mini 19+2 :heart: :heart:
Mennäämpä muuten samoilla viikoilla! :D

Saako teillä viiä hoitoon ihan mitä vain syötävää?
Meillä on rajoitettu muumikekseihin nuo syötävät, kun hoidossa on niin paljon allergisia lapsia. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
vinkkejä kaipailen
Esikoinen täyttää huomenna 6-vuotta :'( :) (mun vauva..) ja tarvis jotain hyvää keksiä päikkyyn mutta mitä..me ollaan aamusella kävellen menossa niin mitä sitä veis.. :whistle: jäätelö kuitenkin sulaa matkalla kun 2km kävellään ja sellanen 20min aivan varmasti saan varata aikaa..

dodona&loaloa tervetuloa messiin :D

tuire ja mini 19+2 :heart: :heart:
Mennäämpä muuten samoilla viikoilla! :D

Saako teillä viiä hoitoon ihan mitä vain syötävää?
Meillä on rajoitettu muumikekseihin nuo syötävät, kun hoidossa on niin paljon allergisia lapsia. :|

niinpäs mennäänkin
:D

joo siis saa viedä paitsi tikkareista oli puhetta ettei niitä saa viiä kun ei tiietä miten toiset niitä osaa syödä ja sitten pitää olla hyla tuotetta mieluiten kun niitä löytyy päikystä,mutta muuten ei oo mitään erikoista kieltoa :)
 
mymmy myy Meidän lasten pk:ssa kiellettiin tänä syksynä toi jäätelön tarjoaminen synttäreil (joku elintarvikkeiden säilyvyyslaki tms.) ja sen jälkeen on kovassa huudossa ollu muumi-tikkarit (pienten puolella) ja isommilla nuo ihan kaupassa myytävät sokeroidut donitsit!
 
Minäkin uutena ilmottaudun mukaan kesäkuisiin. La 22.6, kolmas tulossa. Odotus mennyt muuten hyvin, mutta sairaslomalla ollut melkein koko ajan. Selkä ei oikein kestä seisomatyötä :/ . Viikon päästä pitäs taas käydä kokeilemassa... ois mulla kyllä kotonakin paljon tekemistä... :D
 
No mokkapalat nyt ainakin maistuu lapsille :heart: Mut tosi erilaisia sääntöjä pk:sta riippuen!!! Meil ei oo saanu viedä edes itse leipomia juttuja muutamaan vuoteen. Ainoastaan kaupasta ostetut,suljetut pakkaukset sallittuja :( Tosi tylsää, kun olisin itse niin innokas leipoja...
 
täällä aletaan heräämään taas elävien kirjoihin. Viime viikolla käytiin rakenneultrassa ja kaikki masussa on hyvin. Pari viikkoa sitten tunsin ensimmäiset liikkeet ja kovasti ne vaan koko ajan voimistuvat. Masukin on alkanut pyöristyä, että voi kohta sanoo hyvästit entisille vaatteille. Ainoat asiat mitkä ärsyttää tätä odottajaa - on tää hormonien "hyrrääminen". Olen meinaan kävelevä hormonihirviö...välillä räjähdysaltis, välillä kuin naantalin aurinko ja välillä täytyy vollottaa. No, onneksi tämä on tilapäistä. No, anyway kaikki siis täällä kunnossa.

-Maamuska-
 

Yhteistyössä