***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Osanotto ElinaMaria suruun. :(

Meillä esikoinen sairastui eilen elämänsä ensimmäiseen flunssaan, korvatulehdukseen sai tänään antibiootit eli repaleinen yö takana ja sitten ElinaMarian viesti rakenneultrasta, niin hieman varauksellisin fiiliksin mentiin tänään rakenneultraan.. mutta elämä jatkuu.. kaikki oli onneksi täällä kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Lisään vielä ihanan uuden löydön: https://ssl.lemonkids.fi/ - ei läheskään niin kallis kuin monet muut, ja paljon paremmalla maulla tehdyt nettisivut. Kokemuksia kuulisin mielelläni jos jollakulla on :)
Mä tilasin tuolta yhden paidan. Piti maksaa etukäteen verkkokaupassa. Joulunpyhistä huolimatta paita oli mun käytössä 3 päivän kuluttua maksun suorittamisesta (tilauksesta). Paita ei ollut ehkä ihan niin hyvälaatuinen, kuin hinnasta olisi voinut kuvitella. Mutta joka tapauksessa tyytyväinen olin palveluun ja on se paitakin ihan kiva. Ainakin mitoitus vastasi normaalia, eli valitsin oman kokoni, ja juuri passeli oli.

Talviloma alkoi tänään ja sunnuntaina suunnistetaan Rukalle romantisoimaan hääpäivän kunniaksi, kun vielä on sentään tätä kahdenkeskeistä aikaa. Eli viikko siellä lumen keskellä. Ihanaa!!

Tiivari + Tyyppi 20 + 5
 
rypäle: Kuulostas kyllä peräpukamilta, jos vielä varsinkin vuotelee. Jos alkaa vaivaamaan, niin kannattaa muistaa pestä joka vessakäynnillä, ettei vaan tulehu. Sitten on tooooosiiiiii kipeet...

Meillä neiti 3v alkaa jättää päikkäreitä pois. Hoidossa kyllä nukkuu, muttei kotona. Sitte aina sippaa tässä lastenohjelmien aikaan. Nyt sain onneks tungettua ruuan eteen, ja nyt pysyy vähän aikaa hereillä. Nukkuuks muitten 3v päikkärit vielä nätisti??? :(

Venla ja Tauno 21+5
 
venla: meillä vanhin lopetti päikkärit jo vajaa 2v mutta sitte taas keskimmäinen nukkuis päikkärit vieläkin vaikka on jo ekalla...nuorimman kanssa aina takunnu kaikki nukkumaan menot ja nukkumiset.... Saa nähä minkälainen tää pikkanen on :D

Hande ja Pikkanen 20+2
 
Venla: meillä tuo neiti alko nukkuun täysiä öitä 3-vuotiaana..siihen asti herättiin ainaki sen kerran yössä ja edelleenki meillä heräillään tasasin välein. Tyttö on kyllä aika kova uneksimaan, itkee unissaan, puhuu ja touhuilee muutenkin...
Keskimmäinen simahtaa mihkä vaan ja millo vaan...ei paljoo vaadi että nukkuu melkee liikahtamatta koko yönkin. Tänää just totes ruokapöydässä että kiva kun täällä mun luona on tietyt kello ajat millo mennään nukkumaan ku isillä ei sitä oo :D
 
Täälläkin on flunssaa! Ihan naatti olo.
Ihania uutisia onneksi saimme ultrassa. Kaverilla kaikki ok, ja isompihan tuo veikka on. vastasi jo viikkoa 21, muttei muutettu laskettua aikaa. Tällaisesta tavallisesta ultrasta (onko se nyt 2d) ei oikein ota selvää ulkoisesta olemuksesta tällainen maallikko, mutta meille riitti että rakenteellisesti vauvalla kaikki hyvin. Jalkovälistä en osannut tulkita yhtään mitään, eikä kätilö kertonut..
Yllättävän pitkän reisiluun sai mitattua kahdestakin kohtaa kaverille, joten joku koripalloilija tai missi sieltä on siis tulossa :LOL: (en vain tiedä kenenkä geenit lie periny, kun me molemmat ollaan melko lyhyitä)

painoarvio jo 409 g (huimaa!)
reisiluu 36,7 mm

parantumisia flunssaisille!
-kylli ja vaavi 20+4-

Ja vielä kerran ElinaMarialle :hug:
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

Ja vielä kerran ElinaMarialle :hug:
 
ElinaMaria :hug:

Omituista miten sitä jännittää, kun maanantaina olis vihdoinkin se rakenneultra. Toivottavasti kaikki on masu-asukilla kunnossa.

Meilläkin on ollut nyt vähän hankalaa tuon 3-vuotiaan päiväunien kanssa. Hoidossa kyllä nukkuu jonkinaikaa, mutta meinaa välillä viikonloppuisin jäädä pikaiseksi sängyssä pyörähtämiseksi. Tosin yöllä nukkuu sitten paremmin, joten kaipa se uni hänelle riittää. Kieltämättä itselle olisi ihan mukavaa, jos saisi viikonloppuisin pienen huilaushetken päiväunien aikaan.

No nyt ruuan laittoon! Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tuikku ja masu-asukki 21+4
 
Plaah! Keksikääs mulle jotain puuhaa!
Rakenneultrakin on vasta 04.02.
Vauvalle ei oikein vielä viitsi alkaa laittamaan vaatteita tai muita tarvikkeita valmiiksi. Meillä on kyllä kaikki jo valmiina oottamassa noin niinkusta tavara puolella, mutta vaatepuoleen en ole vielä jaksanut perehtyä. Nyt on vaan tullut sellainen "tylsä vaihe", kun ei enää jaksais oottaa, kun ei oo mitään touhuumista!
Kankaita odottelen postista saapuvaksi, jotta pääsisin testaamaan nuita muutamia kestovaippojen kaavoja. Ajattelin koittaa muutamat ommella ite ja jos homma luonaa, niin ehkä sitten vähän useammatkin. Valmiita kestoja mulla on jo joku kymmenkunta ja ajattelin, että joku 20 olis varmaan hyvä lukema olla vaippoja ennen, kun vaavi syntyy.

Mutta mitä ihmettä mä nyt voisin näpertää? :/ :whistle:

Rakkis + vaavi rv 19+1
 
Rakkapanuu: Tykkäät käsitöistä? Neulo peite vauvalle ;) Lue hyvää kirjaa, jos oot lukuihminen. Käy kävelyllä, kuuntele musaa, kato leffoja...ja muista rentoutua vaan välillä, se on tärkeetä =)

Minä hommaan sängyn vasta loppuvaiheessa kun muutamme uuteen asuntoon. Tai itseasiassa saan sen varmaan siskolta, eipä sitä sen kummemmin tarvi hommata :) Hoitoalustankin saan. Hoitopöytä olis haaveissa, mutta se ei ole tärkein.

Dii+tyttölupaus 19+6 :heart:
 
Rakkapanuu mäkin olen aina niin innokas laittamaan etukäteen vauvalle kaikki valmiiks..joten varmaan taas tossa rv 27 tienoilla rupee kaikki ilmestymään kaappeihin ja sängyt valmiiksi että muut lapsukaiset saa tottua niihin,mutta petivaatteet laitan varmaan 1vk aikaisemmin :whistle:
 
Rakkapanuu: meillä vauvan sänky laitetaan sitte kun muutetaan uuteen kotiin, eli toukokuulla tai vasta iha viime tipassa kesäkuun alussa. Viime tippaan jää kaikki laittaminen mutta oon aatellu että kaikki yritetään hankkia hyvissä ajoin. Miehen pitäs mennä ens viikolla katteleen kaukaloa ja matkarattaita... Sitte oliskin jo kaikki isompi, sitteri ja vaatteita vielä puuttuu.

Ja taas tässä kysymys :) Minkälaisia kaukaloita teillä on tai millasen aiotte hankkia?

Mä tein tänää mielestäni hyvän löydön kirpparilla.. ostin viis vauvan pussilakanaa 2eurolla, kaikki oli siistejä ja hyvä kuntosia. Aion kyllä tehä ite pari uuttakin lakanaa kun kankaat tuli ostettua valmiiksi :)

 
Hande
meillä on minille valmiina safety babyn kaukalo,mulla oli kolmella vanhimmalla se ja tykästyin siihen täysin ja nuorimmalla oli gracon kaukalo ni en taas siittä tykännyt yhtään.. :/
mulle riittää ihan peruskaukalo..

Heitämpäs minäkin kysymyksen??
luotatteko te silti autossa vauvan etupenkille vaikka airbag olisikin kytketty pois??kun meidän uudessa autossa on nyt se airbag ja pähkäilen uskallanko siltikään laittaa vauvaa siihen,että onko se varmasti kytketty pois...? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
Heitämpäs minäkin kysymyksen??
luotatteko te silti autossa vauvan etupenkille vaikka airbag olisikin kytketty pois??kun meidän uudessa autossa on nyt se airbag ja pähkäilen uskallanko siltikään laittaa vauvaa siihen,että onko se varmasti kytketty pois...? :ashamed:
Kuule, mä oon miettiny ihan samaa... :/

Meille tulee maxi-cosi cabriofix kaukalo (testivoittaja).

Sänky kannetaan varmaan jossain vaiheessa ylös, mut vasta ku on lapsi maailmassa, saa mies luvan sen kasata. Taikauskoa. :whistle:

Lady Di: Kiitos ideasta! Vaikei nyt ollu mulle suunnattu, mut heti tuli kutomisinto. :) Maanantaina lankija ostamaan.

Meillä on keskiviikkona rakenneultra. Jännittää ihan tajuttomasti! Eilen tuli ihan sellanen epätoivo, et varmasti ei oo kaikki kunnossa... :( :ashamed:
 
ElinaMarialle osanottoni :'(

Tuosta turvakaukalo asiasta. Turvatyynyt meilläkin on autossa etupenkillä. Se ei tosin ole mua haitannut tuon ekankaan kanssa. Mulle on ollut ihan itsestäänselvyys laittaa kaukalo takapenkille ja niin aion laittaa toisenkin takapenkille. Saattaahan se lapsi sielä välillä itkeskellä, mutta pelkään ajavani ojaan jos otan lapsen siihen etupenkille. Alan pian nostella tuttia tai muuten katsella vauvaan päin ja huonostihan siinä käy...Jostain olen lukenut, että niihin turvatyynyt kytkentöihin ei voi ihan 100% luottaa. Varminta olisi poistattaa koko turvatyyny ja sellanen varmaan kallistakin. Ehkä en laittaisi etupenkille kaukaloa, vaikka haluaisinkin. Jos vain autossa takapenkit on.

Nalletar & Itu 18+5
 
Meillähän tuo esikoinen nukkuu vielä pinniksessä eli sänky kasattu, tarviis vain ostaa esikolle uusi sänky.. =)

Kysyin tuosta airbagin poiskytkemisestä kun ostin auton viime keväänä ja myyjä oli sitä mieltä että samalla tavalla voi luottaa kuin muuhunkin auton toimintaan, eli kyllähän se varmaan kytkee sen pois mutta ainahan siihen voi jotain vikaa tulla.. mene ja tiedä.. :whistle:
Mutta tuo kaukalon pitäminen etupenkillä näyttää yleistyneen mitä olen seurannut eli moni varmaan sitten luottaa.

Eilisessä rakenneultrassa kun kysyin veikkausta sukupuolesta, niin heillä ei kuulemma veikata vaan kerrotaan.. ensin sanoi 100 % ja esitteli sukukalleudet mutta muutti sitten 95 % kun kuulemma ei saa ultran perusteella sanoa 100 %.. :D
Tässä tuli illalla otettua kaikki esikoisen vaatteet laatikoista ja kylläpäs niitä oli.. myyntiin menee kolme laatikollista ja tulokkaallekin löytyi koosta 50 -> 80 aika reippaasti vaatetta, uudet siniset tutit, beige-sininen uniriepu, vauvakirja.. esikon äitiyspakkaus on taas täynnä + pari pientä pahvilaatikkoa tulokasta varten.. eipäs tarvitsekaan pahemmin ostella vaatetta jos malttaa olla ostamatta. :D
Poikatunne piti siis paikkansa. :heart:

äää + Vili Vilperi 20+2
 
äitiäitiäiti: onnea poikauutisista :heart:

Mulla ä-polin lääkärikäynti parin viikon päästä, ja tekis mieli kysyä sitä sukupuolta :p en vaan tiedä uskallanko. Ja enhän oo varma ultraako en ees. Luulis kuitenkin, kun niitten täytyy niitä virtauksiakin tsekata...

Ihan hirveesti on Tauno liikuskellut viime päivät :D varsinkin kun on ruoasta kyse :heart:

Venla ja Tauno 21+6 vielä puoltoista tuntia :heart:
 
Mua alko eilen iha tosissaan mietityttään että mitä tuonne masuun kuuluu kun viimeks käyny ultrassa joskus viikolla 10+....Meillä täällä kun ei tarjota kun tuo yks ainoo ultra. Ensin meinattiin ettei tilailla yksityiselle enää ultraa mutta eilen sitte miehen kanssa päätettiin että soittelen huomenna ultra aikaa. Saapahan sitte nähä onks kaikki ok... Ja sukupuoltakin jos osais sanoo ni vois olla aika ok :)
En tiä tekeekö ikä tän että ei osaa olla huolehtimatta että mitä masuun kuuluu vai tekeekö tuo että edellisestä synnytyksestä tulee se kuus vuotta ens syksynä... No toisaalta vanha en vielä oo ku mittarissa vasta se 30v mutta nuo edelliset kun on tullu tehtyä jo hiukka päälle 2kymppisenä, sillo ei kai sitte osannu olla huolissaan, aatteli vaan että kyllä kaikki menee ok...
Tiistaina olis seuraava neuvolakin.. Saa nähä mitä se terveydenhoitaja tällä kertaa urputtaa...
 

Yhteistyössä