***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

Kaks viikkoa poissa linjoilta, mut nyt en pysty enää lukemaan mitään, kun kyyneleet tulvii silmistä... Vivvi, olen niin kamalan pahoillani. Tiedän, et toiset ei voi viedä sun surua pois eikä tuntea sitä, mitä tunnet, mutta usko pois: täällä on joukko mammoja, jotka ottaa osaa sun suruun ja toivoo, että vois edes hitusen lievittää sun tuskaa. :hug: Itse menetin hiljattain rakkaan läheisen myöskin yllättäen ja nyt kun mieheni ajaa parin sadan kilometrin työmatkoja päivittäin, pelkään välillä ihan kauhuissani hänelle sattuneen jotakin. En pääse pelosta irti. Lähetän kuitenkin sinulle ja vauvallesi pelottoman jättimäiset ja hellät halit ja ison kasan voimia jatkaa eteenpäin, vaikka masuasukki taitaakin aika hyvin auttaa jaksamisessa :heart:

Mitäs omaan napaan... Tajusin tänä aamuna, et ei mun tarvi edes ajatella koti-dopplerin hankintaa. Makasin kyljelläni ja oivalsin vihdoin, et kyllä ne on vaavin sydämenlyönnit eikä omat, jotka kämmentä vasten jumputtaa :) Olen pitkään luullut vain kuvittelevani tuntevani muka vatsan päältä (omia?) sydämenlyöntejä, mut ei himpula, kyl ne nuppusen on! Riippuu tietty siitä, mis asennossa pikkunen on, mut masun ollessa alaviistoon päin, ne näyttää tuntuvan hyvin. Todella mainiota, koska en vieläkään tiedä tunnenko välillä potkuja vai meneekö mun mahassa oikeesti vain jotain mukavia ilmakuplia???

Painokin on vihdoin noussut!!! 1,4kg :D

Liikunnasta: tän vuoden tiivistahtinen opiskelu on vienyt ajan varsinaisilta liikuntaharrastuksilta kokonaan, mutta päivittäin tulee käveltyä keskimäärin 1h koiran kanssa. Kolmen viikon päästä, kun loppuu ke-illan luennot, pääsen myös vihdoin odottaville ja synnyttäneille äideille tarkoitettuun vesijumppaan, hiii! Rakastan vesijumppaa, suosittelen muillekin! Ei kauheesti tunne tekevänsä mitään, mut seuraavana päivänä saa tuta aroissa lihaksissaan :LOL:

Unohdin jo kuka kysyi äippälomasta. Mulla se alkaa virallisesti 26.5., mut eipä taida olla luentoja enää toukokuun alun jälkeen... Kotona kirjotettavaa voi olla hyvinkin sillon, mut ainakin saa köllötellä oman kotikoneen ääressä! Pääsiäisenä alkava loma kuulostaa kyl ihan sanoinkuvaamattoman hyvältä!

Onnellisia odotusvointeja kaikille! Älkääkä kaatuko tuolla liukkaassa!

Helmi ja Raimo-nuppunen 19+1
 
Päivää!

Maitoasiaa: Tuleeko muilta jo maitoa / vuotaako nännit? Eilen kiljahdin ihmeissäni kun illalla riisuin vaatteita ja rintaliiveissä oli märät läikät.. Pitänee tänään ostaa kaupasta suojia ettei tule paidan läpi :ashamed:

Tosi hyvä olo muutenkin! Eilen pääsin sanomasta "ihanasta säästä" ja samantien alkoi pyryttämään räntää loppupäiväksi. Enää en puhu ihanasta säästä mitään :LOL:

Tyynyntäyte maksaa Eurokankaalla 0,5kg/2,90?. Ajattelin tänään käydä shoppaamassa, kankaat löytyy kotoakin. Kerron sitten tuloksesta huomenna :) Äiti (tekst. artesaani) ehdotti kahden tyynyn yhteenompelemista hetkellisesti.. Harkintaan pistetty :)

Hyvät päivänjatkot kaikille!

Elppa & Möykky 22+2
 
Neuvolassa käyty, painoa oli tullut 2 kiloa :ashamed: verenpaineet ja hemppa edelleen loistavat.
Sydänääniä kuunnellessa pikkusella oli oikein vauhti päällä ja karkas dobblerin alta koko ajan :D sykkeet oli taas 150 paikeilla. :heart:
seuraavalla kerralla täytelläänkin jo kelan papruja, hui kun aika todellakin menee nopeesti.

Mun on kyllä pakko hankkia jotku liukuesteet kenkiin, asutaan aika ison mäen päällä ja joka helkkarin talvi kaadun tossa mäessä vähintään yhden kerran ja tän vuoden saldo on alotettu tänään |O
lensin suorilta jaloilta persauksilleni ja arvatkaa vaan onko häntäluu kipee |O

Onneks mulla ei oo vielä tota nukkumisongelmaa ilmennyt, pystyn edelleen makaamaan mahallanikin, luksusta, se kun on mun lempiasento :D

mutta nyt valmistautuun töihin lähtöön, plääh

MP 18+5
 
Moro!

Ihanaa ihanaa kun tuli lunta ja pikkupakkasta! :D Heti tuntuu mieli kevyemmältä ja olo energisemmältä ja vaikka olis yöllä vähän huonosti nukkunutkin, ei väsytä niin paljon kun ulkona on kaunista ja pääsee tyllerön kanssa pulkkailemaan =)

Noista imetystyynyistä on ollut puhetta. Itselle sellaista ei tullut hankituksi mutta yhdellä kaverilla on ja aina kyläillessä sitä tuli käytettyä kun tyttöä imetin ja tykkäsin kyllä kovasti! Nyt tälle toiselle taidan sen hommata ja mielelläni voisin investoida jonkun käsistään kätevän tekeleeseen, jos joku niitä intoutuu itse väkertämään =)

Elppa mulla tuli esikoista odottaessa aika reippaasti tuota ternimaitoa n. rv 15 lähtien. Liivinsuojat piti olla liiveissä ja aamulla oli lakanoissa isot keltaiset läntit, kun yöllä en liivejä voinut pitää. Saunassa sitä tuli ihan solkenaan :whistle: Nyt tässä toisessa raskaudessa ei oo tullut vielä tippaakaan.

Tytön päikkäriaika olis käsillä mutta tuolla se vaan keikkuu ja repii lakanat sängystä ja vaatteet päältä :kieh: Murrrrr.... Ojentamaan -->

Kylkiluu 20+3
 
Melike:Hienoa,että kaikki oli lopulta hyvin!

Viipperä:Meillä ainakin neuvolaan pääsee kuuntelemaan sydänäänet,jos vähänkään huolettaa.Ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Vivvi:Kokeile tosiaan magnesiumia,mulla se auttoi edellisessä raskaudessa.Tässä raskaudessa en ole vielä suonenvedoista kärsinyt *koputtaa puuta*

Liikunnasta oli puhetta.Mulla on jäänyt liikunta ihan vaan kävelylenkkeihin ja ylläpitävään lihaskuntoharjotteluun.Ennen raskautta olin "himokuntoilija" mut nyt on tosiaan jäänyt jostain syystä vähemmälle.Synnytyksen jälkeen kävin mammajumpassa,joka oli tarkoitettu synnyttäneille ja raskaana oleville,ja se oli mulle ihan liian kevyttä.Kovemman sykkeen saa kävelylenkillä.

Huomenna onkin sitten jo helmikuu.

Bamse 21+6
 
Ursulainen: Jaa, ne katsoo sulta ne vasta-aineet erikseen...Olisi varmaan kannattanut multakin, kun en yhtään tiedä olenko sairastanut vai en. Jos olen niin turhaa ottaa kahta verikoetta jotka nekin lähtee turkuun asti tutkittavaksi...Voihan se olla, että sä olet sen parvorokon tietämättäsi aiemmin sairastanut ja asia on sillä selvä. Ja vaikka saisit sen rokon niin on vain 30% mahdollisuus sikiönkin se saada ja vaikka saisikin niin ei välttämättä aiheuta mitään. Että älä etukäteen stressaa siitä asiasta!
 
Didiuu rakenteessa täälläkin käyty. Kaikki oli vallan mainiosti, kaveri oli kova peittelemään silmiään ja venkailemaan jalkojaan miten sattuu :)
Sitten selvisi suurella varmuudella sekin, että pippeli sieltä löytyi :heart:
(olin ihan varma, että tyttö tulee kun tyttöä ennustettiinkin)

T-Bird 21+2
 
Kata täälläkin kuuluu häpyluun seudulta naksumista silloin tällöin, yleensä sängystä noustessa. Ja painetta on alavatsalla ajoittain.

Kivoja ultrakuulumisia monella! :heart: Me ei saatu selvyyttä sukupuoleen, vähän harmittaa..

Täällä on sitten poskiontelotulehdus, sain penisilinikuurin..
Räkää pää täynnä :/

-Kylli ja vaavi 21+4-
 
Rakennneultrassa käyty. Siellä pikkuinen aukoi suuta ja nieleskeli :D Painoarvio oli 330g ja muutenkin normaalit mitat.
Poikaahan tuo ennusti :whistle: saas nähdä pitääkö paikkansa. Sain mukaani vielä naama ja käsivarresta kuvat :heart: vaikka naamaansa yritti kovasti piilotella.
Suoraan saan alkaa sokereita mittailemaan,ei tarvitse rasituksessa käydä. Samalla katottiin kohdunkaulan tilanne kun viime läkäri käynnillä oli kirjottanu korttiin että auki 1cm ja kaulaa 1cm! ( vaikka sanoi että on reippaasti jäljellä ). Mutta hyvin oli paikat kiinni vielä...

Miulla liikunta on jääny vähemmälle.. Joskus ulkona käväisen ja rivitanssitunnilla käyn. Jalat vaan tuntuvat painavan kovasti tanssiessa ettei kuvioita jaksa kaikkia tehdä :LOL:

TV: amati ja masukki ( =tahvo? ) 20+4

 
ansku71 Syvävenyttelyssä tehdään tooosiiii hitaita ja pitkäkestosia venytyksiä. Mä käyn just nimenomaan selän takia, kun oon niin kauhean jäykkäselkäinen. Tekee tosi hyvää :)
Maidosta Mulla ei raskausaikoina varsinaisesti maitoa ole rinnoista vuotanu, mut tollasta paksua kellertävää töhnää kerääntyy aina nännin päähän :$

dodona ja masuvauveli 19+5(?)
 
Heips taas pitkästä aikaa. Ihan tähän aluksi Vivvi otan osaa suruusi :hug:

Eipä meidän matka suunnitelmat sitten menneetkään niin kuin suunniteltiin. Pojat nimittäin oli kipeitä koko viime viikon ja loppuviikosta kummallakin todettiin korvatulehdun niin päätettiin sitten siirtää meidän kanarian matkaa jonka piti alkaa viime sunnuntaina. Nyt sitten yritetään uudestaan puolentoista viikon päästä ja toivotaan ettei kukaan sairastu enää siihen mennes mihinkään. Ens viikolla olis sit rakenne ultra uudelleen kun siitä sydämestä ei saanu kunnon pysäytyskuvaa viimeksi. Muuten on kaikki ollu ihan ok vauva liikkuu aikas reippaastikin välillä. Ainut mikä mua on alkanu täs raskaudes vaivaan niin on nuo iskiakset elikkä ne on väliin niin julmetun kipeet ettei jalat meinaa kantaa ja muutamana päivänä oon huomannu et tuolta häpyluun seudulta sattuu kävellessä, et oliskohan ne niitä liitoskipuja? Mä oon kummankin pojan odotukses voinu niin hyvin et en oo juuuri muistanukkaan olevani raskaana, mahakin on aina ollu niin pieni. Mut nyt on kyl iso maha ja vasta puoliväliä mennään, oonkin vähän elätelly toiveita jospa tämä olisikin tyttö.

nasu79 ja prinssiprinsessa 21+2
 
Mukava käydä lukemassa ultrakuulumisia. :) Meillä on ultra vasta 12.2. ja en millään malttais odotella sinne asti. Masussa tuntuu tuota liikettä sen verran paljon, että kaikki on toivottavasti hyvin. Ja tosiaan nyt on masukin pompsahtanu tuolta lantion uumenista esille. Jo oli aikakin...kun puolivälissä mennään.

Imetystyyny on ihan ehdoton nukkumaan mennessä nyt raskausaikana. Mulla on muistaakseni Pikkupiia -merkkinen. Vähä ehkä sais olla muhkeampi pienen vauvan imetyksen kanssa. Muistan, että sairaalassa oli aivan ihana tyyny.

Maitoa on tullut muistaakseni rv 15 lähtien ihan pieniä määriä. Liivikoko kasvoi viikossa B ->D. Olin vaan ihmeissäni, kun rintoja niin pakotti, mutta kuljin liian pienissä rintsikoissa.

Liikunnan määrää ja tahtia on vähän pitänyt hidastaa. Enää ei esikoisen kärryttely tahdo onnistua ilman suppareita. Kerran viikossa vielä käyn tunnin bodyaerobicissä ja hyvin on pystynyt tekemään niitä liikkeitä. Viime viikolla jätin hypyt pois ja muutenkin kaikki äkkinäiset liikkeet. Selkä tykkää kovasti venyttelystä.

Vielä joku kyseli äitiyslomasta. Itse olen ollut työttömänä heinäkuusta lähtien ja tuskin mua enää töihin huolii ennen äippälomaa, joka alkaa 17.5. Sitä odotellessa....

pupukana 19+5
 

Yhteistyössä