***Kesäkuun Vauvat 2008***Tammi

iltaa kaikille!

Rypäle: en minäkään tuntenut liikkeitä vasta kun 19vk:n tienoilla..mulla istukka niin edessä ja kohtu kallistunut taaksepäin mikä aiheuttaa sen että en niitä liikkeitä kovin hyvin tunne.

huomenna on rakenneultra ja siellä selviää onko kohtu noussut pois kohdun kaulan edestä (toivottavasti). Jännittää pirusti mennä sinne, meinaan kysyä sukupuolen ja toivottavasti kertoo.

kaalimaankakara 20+4
 
Iltoja.
Tervetuloa kaikki uudet!Kiva kun meit kesäkuisia on jo hirveesti :)
Meillä on ulkoiltu tänään oikein urakalla.Laskettu mäkeä ja ajeltu moottorikelkalla.Esikko sai kypärän ja pääs eka kertaa kyytiin,kyl oli naama ku hangon keksillä.Mieki uskaltauduin pellolla lenkin heittään.Masussa innostuttiin :) Taitaa tulla vauhtihirmu masukista.
Tuosta kaukalosta etupenkillä.Itse en laittaisi vaikka airbagi oiskin poiskytketty tai sellasta ei olis olemassakaan.Miusta lasten paikka on takapenkillä.Meillä on esikolle ostettu römerin baby safe kaukalo ja edelleen saa kolmannelle kelvata.
Ihana kuulla taas hyviä uutisia rakenneultrista.Jännä kuulla kesäkuulla kuinka monella ultran sukupuoli ennuste pitää paikkansa.
Täällä tasan 19+0
 
Rypäle: Älä huolestu liikkeistä vielä. Itse tunsin ekasta ja tokasta lapsestakin viikolla 21 kun taas tästä kolmosesta pientä kuplintaa jo viikolla 15!! Nyt on jo kolmen viikon ajan tuntunut kunnon potkuja ja ihan muutamana päivänä tuntuu että vauva heittää kuperkeikkaa vatsassa!!! Varsinkin ruokailun jälkeen jos kyyristyy hieman eteenpäin mahan päälle, liikkeet tuntuu todella voimakkaina :p
Tervetuloa kaikille uusille myös minunkin puolesta!!!
Itse poden taas flunssaa, viimeksi oli jouluna ja nyt TAAS...
Huomenna kuitenkin töihin joten mukavaa työviikkoa kaikille työläisille ja kotiäideille :heart:

Valmet 19+2
 
Ei sulla rypäle ole vielä mitään hätää!
Miekin tunsin esikosta liikkeet vasta tuossa vk:n 20 korvilla, keskimmäisestä muistaakseni hiukan aikaisemmin, mutta tästä kolmosesta tunsinkin jo tosi aikasin. Se on niin yksilöllistä ja riippuu niin monista asioista, että olehan ihan huoleti!

Empä ole Valmet huomannut, että sinullakin on samat viikot kuin mulla ja mymmy myyllä. =) Vaikka tuoltahan ne listalta löytyy, mutta oon niin huono käymään siellä... :/
 
Tervetuloa uusille odottajille! =)

Täällähän tulee ihan hirvee leipomisvimma, kun lukee kaikista herkuista...Siis syödä ei tee mieli mitään makeaa, mutta leipoa vois vaikka ukkokullalle.

Kaukaloista oli jotain kysymyksiä heitelty. Eli meillä on jalustallinen Cragon autobaby. Se on kyllä turhan raskas kannettava, mutta muuten kätevä. En laita etupenkille kaukaloa, koska autossamme on tuulilasin yläkulmassa erikseen haalea tarra, jossa kielletään asettamasta istuimia etupenkille airbagin takana. En siis luota poiskytkemiseen. Toinen juttu on myös se, että kuinka pystyy olla seuraamatta pienokaisen tekemisiä ja esim. asettelemasta tuttia suuhun ajon aikana, kun toinen huutaa vieressä.

Oltiin koko viikonloppu reissussa. Pitkät ajomatkat ei tunnu enää kovin kivoilta, kun kohtu kai painaa jo sen verran paljon tonne alaosastolle, että A: täytyy joka välis päästä vessaan ja B: mun reidet on ihan puuduksissa monta tuntia istumisen jälkeenkin. Ja ai, noita suonikohjuja. Mietin vielä, että jos tässä olis vielä peräpukamat, niin voi, voi!!

Esikko nukkuu meillä vielä pinnasängyssä, josta tulee vauvan sänky. En tiedä missä vaiheessa uskaltais vaihtaa sänkyä, meillä kun nukutaan tällä hetkellä niiiiin hyvin 12 h yöunia...Pelkään niin menettäväni ne...Onneksi on vielä aikaa runsaasti (toivottavasti???).

Sänky odottaa tuutimaan, öitä!

pupukana 19+1
 
Voi morjens, kohta 10kg lisää painoa tullut :eek: Makea maistuu ja syöminen tuntuu hauskalta ihan vaikka ei olisi nälkäkään.
Onko muuten muilla raskauden aikana rinnat alkaneet kutiamaan ihan hullun lailla?? Allergiaa se ei ole, sillä eri pesuaineita on kokeiltu ja eri kankaita, raavituttas niiiin paljon :kieh:

T-Bird 20+6
 
Tultiin juuri Espoosta miehen enon perheen luota ja voi kyllä sanoa ettei tuo tuntikausia autossa istuminen enää ole mukavaa puuhaa. Selkää jomottaa ihan vietävästi. Että samaaa mieltä olen pupukanan kanssa, ettei autossa istuminen ole suunnattu raskaana oleville naisille :D

Menhit ja Ella(-Viljami) rv 23+0

ps. Kuinkahan herkästi muuten masuvauvaan vaikuttaa äidin jatkuva stressi ja alakuloisuus? Tietääkö kukaan?
 
huomenta!!

jännitys senkun kasvaa, kohta pitää lähtee sinne rakenneultraan
:) tulen sitten kertomaan mitä siellä sanotaan, toivottavasti tää lapsonen on sitten oikeassa asennossa että vois urkkia sitä sukupuolta =)
 
täällä alkanu aamu jo kuuden jälkeen kun mies läks eikä ite saanu enää nukuttua. Soitin tuossa rakenneultra ajan itelle ens maanantaiksi.. Tai saan tuolla paikan päällä valita että haluanko rakenne vai 4D ultran. Saa nyt nähdä sitte, hinta eroo noilla ei oo ku jokunen kymppi kuulemma.

Sain tuossa pomoltakin viestiä että menisinkö iltaan töihin ja lupauduin kun tälle kuulle tullu niin vähän työpäiviä. Voi olla pitempikin työpätkä nyt tiedossa, riippuu ihan kuinka pitkän sairasloman työkaveri saa. Tää on tätä pätkätyöläisenä olon "ihanuutta" kun ei ikinä tiedä millon on töitä eikä oikeen viittis ikinä sanoo 'ei' töillekkään kun rahaahan se tietää... Ja toivottavasti paremman äitiyspäivärahankin :D
 
ursulainen: yritähän jaksaa. kohta pääset syömään :heart:

kaalimaankakara: tulee sitten kertomaan kumpi tulossa ;)

pupukana: mun ei tartte istuu tässä koneellakaan kun vähän aikaan, niin koko alaosasto puutuu jalkoja myöten :(

Meinasin pitää neitiä vielä kotona tänään. Mennään katsastamaan seurakunnan kerho ekaa kertaa. Neiti on ihan innoissaan.

Noista sängyistä on ollu juttua. Esikko meillä oli äp-laatikossa. Mun tädin mies on tehny sellaset jalat sitä varten. Oli aika hyvä. Meinasin kyllä aluks laittaa tän ja siihen. 3v neiti nukkuu isossa sängyssä omassa huoneessa, joten siitä ei onneks tuu mustasukkasuus ongelmaa, että vauva veis sen sängyn.

Hyvät talvipäivän jatkot kaikille :wave:

Venla ja Tauno 22+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Voi morjens, kohta 10kg lisää painoa tullut :eek: Makea maistuu ja syöminen tuntuu hauskalta ihan vaikka ei olisi nälkäkään.
Onko muuten muilla raskauden aikana rinnat alkaneet kutiamaan ihan hullun lailla?? Allergiaa se ei ole, sillä eri pesuaineita on kokeiltu ja eri kankaita, raavituttas niiiin paljon :kieh:

T-Bird 20+6
Mulla on joku vaihe, että on jatkuvasti nälkä. Sitten tietty helposti hurahtaa makeaan :whistle: . Juu ja rinnat on kutissu alusta asti ja nyt alkaa masuakin välillä kutittamaan. Kaipa se venyminen aiheuttaa sitä.

Tänään neuvolaan ja toivotaan että mieskin pääsisi kerrankin mukaan. Yleensä ei töiltään ehdi. Käykö teidän muiden miehet mukana?
Koira tuossa työntää mulle palloa koko ajan. Täytynee lähtä niiden kanssa happihyppelylle... :wave:

Kissantassu ja Napsu 19+1
 
rypäle älä turhaan mieti tollasta, ei siellä mitään hätää ole. itse olen nyt vasta alkanut tuntemaan liikkeitä iltaisin kun rauhottuu sängylle tai aamulla kun istuu koneella ja rv21+3 menossa. en minäkään vieläkään tunne mitään mojovia potkuja tai kunnon kumautuksia, sellasta möyrintää ja pinetä tönimistä :heart: mutta se riittää..

t-bird tiedän kyllä tunteen.. (valitettavasti!!) super-hyper ärsyttävää kun kerta menee rapsuttamaan ni sais kyhnyttää kokoajan ja tuntuu ettei mikään auta rasvoissa :| olen kavreiltakin kysynyt asiasta mutta kellään kuulemma ei ole vastaavaa ollut raskausaikana, nyt olis hyvät neuvot tarpeen!!??

omaa napaa ihan kauheaan uneen heräsin aamulla.. pienokainen syntyikin liian aikaisin. nyt olen ihan hermoheikkona odottanut liikkeiden tuntemista aamulla jotta tiedän kaiken olevan hyvin
:$ vaikka ei mitään vaivaa ole ollut jotta olis syytä pelätä, uni vaan oli niin alitajuntaan painuva.

masukuvaa laitoin tonne profiiliin, kun kerta sitä nyt alkaa olemaan..
taidan tästä painua vapaa päivän iloksi kummipoikaa katsomaan. palaillaan asioille :D hyviä vointeja kaikille!!

marleena83 ja vinski 21+3
 
rakenneultrassa käyty..kaikki on niin kun pitää la-aika pysy samana eli 11.6. sattu hyvä säkä kun pääsin sellaiseen huoneeseen minne oli tuotu uusi laite mikä on tarkempi kuin ne vanhat..paljon sain kuvia ja aivan selvä POIKA tulossa =) meillä meni isäntä aivan sekaisin kun kaikki muut lapset ovat tyttöjä (4kpl). itsellä on ihan sekainen oli kanssa kun ei millään meinaa uskoa että on poika.. mutta pääasiahan on että kaikki on kunnossa!!!
 
Onnea Kaalimaankakara poika-uutisista :)

Täällä liikkeet tuntuu nyt jo kunnon potkuina, tuntunu nyt noin viikon verran, mutta muistelen etten oo näin aikaseen muilta tuntenu noita kun nytte.. Nyt siis viikkoja 20+5 :)
 
Huomentapäivää! Ja tervetulotoivotukset uusille :flower:

Eilinen supersuuri huoli masukivusta helpottanut.. Kaikki on mennyt muuten niin superhyvin, että jotakin piti tapahtua ennenpitkään :roll: Eli koko illan vatsa oli pirun kipeä JOKA PUOLELTA; ei mitään perusliitoskipuja tai menkkavihlomisia, vaan vatsan yläosa, sivut ja "pinta" kramppaili niin ettei sikiöasennosta uskaltanut lähteä, uumoilin jo konttaavani vessaankin. Onneksi helpotti ja sain yönikin juuri ja juuri nukuttua. Vieläkin jännitän vatsaa vaistomaisesti kun on varovaisempi. Eiköhän tämä tästä..

Mä en ole oikeasti hankkinut vielä mitään. Ikuinen pessimisti :p No ei, rahatilanne on ensikuusta alkaen niin paljon parempi, että vaunut ja sisustusta tulee hankittua samantien, pinnasängyn ja hoitopöydän tekijä tulee australiasta vasta maaliskuun alussa.. Eipä tässä tosiaan mikään kiire ole, onneksi.

Kävin muuten ensimmäistä kertaa perjantaina klo 7.30 hydrobicissä: LOISTAVAA! Suosittelen varsinkin tässä vaiheessa, kun vatsa ei ole vielä NIIN iso.

Maha pystyssä päivään huomiseen!

Elppa & Möykky 21+6 :wave:
 
Tervetuloa uusille!

Kaalimaankakaralle onnea poika-uutisesta!

Rypäle:Älä huolestu vaikket tunnekaan vielä liikkeitä.Tosiaan istukan paikka ja kohdun asento vaikuttaa paljon liikkeisiin.Ja tietenkin myös vauvan asento (jos vauva potkii selkää vasten)

Me oltiin pojan kanssa koko aamupäivä ulkona,kun on niin ihana sää.Aurinko paistaa ja linnut laulaa.Ihan kevät fiilis B)

Bamse 21+3
 
ikionnellinen
Ollut keskustelua kaukaloista, mitä mieltä ootte Brion Primosta? Ajattelimme hankkia sellaisen, luultavasti jalustalla. Mun mielestä ihan kivan näköinen, ei olla vielä käyty livenä tutkailemassa.
On: vointi nyt kertakaikkisen hyvä, energiaa riittää, koko viikonlopun siivoilin kaappeja, (vauvan tarvikkeille tilaa =) ) Rakenneultran jälkeen vasta iskostui tonne aivoihin asti että hei meille oikeesti tulee pian vauva :heart: :heart: :heart:
Vauva potkii päivittäin,ja tuleva isäkin on sen jo tuntenut vatsan päältä.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
p.s. pitäisiköhän minunkin leipoa jotain iltasella, alkoi tehä mieli kun höpöttelitte herkuista :p maiskis!
ikionnellinen 20+5
 
Päiviä mametsut!

On siellä kyllä nätti ilma. Se sentään vähän piristää tässä kun mieliala on alhaalla. En pysty menemään töihin, maha välillä menee kovaksi ja vihloo ikävästi :( Saan sairaslomaa joksikin aikaa, ei tästä muuten tuu mittään. Yritin sinnitellä viikonlopun töissä.

Kaalimaankakara: Onneks olkoon poikalupauksesta! :heart:

Rypäle: joku yö vielä heräät sievään pieneen potkuun, ei sulla hätää ole :hug:
 
Lady Di: lepäilehän nyt.

Joku kyseli tissien kutinasta. Mulla ollu jo pitkän aikaa. Jostain kuulin, et se olis sitä, kun nahka venyy. Rasvausta vaan. Mulla on Abo Basen violetti riittänyt tällä hetkellä ainakin. Oltiin neidin kanssa siellä kerhossa. Oli kyllä kivaa vaihtelua. Ja sen jälkeen jäätiin vielä ulos, kun on niin keväinen ilma. Nyt on tiskattu ja siivottu suurimmat. Pitäis vissiin syödä jotain.

Mulla on myös ihan pohjaton maha. Eilen piti ostaa vaan hedelmii ja porkkanoita, ettei nyt ihan hirveesti tulis ylimäärästä. Tietysti sit jos imetys vaik onnistuis, niin kait se syö aika hyvin tota vararavintoa.

Pitäis noita vaippojakin ommella. Ehkä huomenna kun vien neidin hoitoon. Pitäis vaan saada se saumuri, jotta olis mielekkäämpää. Tekis miel tehä tolle isommallekin housuja ja muita :D

Älkää olko huolissanne liikkeistä. Mulla kyllä tuntuu, mut tosi hentosina. Istukka on eessä. Tosin jossain kohtii ne kyllä näkyy uloskin :D Mut sehän on niin yksilöllistä missä vaiheessa kenelläkin tuntuu =)
 
Pakko kysästä, onko muut kuin pahantuulisia? Mulla äreys kohdistuu lähinnä mieheen (hän onkin saanu kestää jo aika paljon...) :/ . Varsinkin, jos olen väsynyt, niin olen kyllä aivan kauhea.... :ashamed: .
Huumori on ollut vähän hukassa ja välillä ottaa jo itteäkin pattiin tää veemäisyys mitä viljelen kotona. Miesparka ei uskalla olla varmaan enää mistään eri mieltä minun kanssa. Tää ei ole kivaa, varsinkin kun mulla on hirveä pesänrakennusvimma menossa. Minä tahdon uuden kirjahyllyn ja verhot ja sitä sun tätä.... Oopa siinä sitten eri mieltä mun kanssa... :D
Onneksi mulla on kärsivällinen ukko ja eikä tää nyt ihan jokapäivästä ole.
 

Yhteistyössä