***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

voi kurjuus.. sunnuntaina alkoi nuha vaivaan ja nyt eilisestä asti olen ollu ihan sänky kamaa :( eihän tämä voi mitenkään sikiöön vaikuttaa?! taas kun tuolla makaa ni kerkee ajattelemaan kaikkea (hyödyllistä ja HYÖDYTÖNTÄ) :(

marleena83 ja vinski 9+4
 
Mieheltä pääsi kyllä taas päivän lekautus... Olin laittanu ruokaa ja mies lamppas sitä mulle lautaselle ihan törkeen kasan. Sanoin, et vähempiki riittäis, ku on jo ihan tarpeeks tää p.rse viimeaikoina levinny. Mies fiksuna siihen sitte, et äideillä pitääki olla vararengas ja taputteli mun mahaa. |O Ei kyl ihan sydäntälämmittäny... No, tiedänpähän ainaki, et kelpaan miehelle makkaroineni päivineni. ;)
 
Sain juuri pojan päiväunille, joten ehtii kirjoittaa kuulumisia. Olen ollut kaksi päivää kotona hoitamassa flunssaista poikaa, jolla on myös silmätulehdus. Itse olen ollut tosi väsynyt ja pahoinvointi on alkanut :x

Alkaa olla ihan tyttöolo, kun esikoisen kanssa ei ollut pahoinvointia ja nyt olen niin kiukkuinen kuin olisi tuplaestrogeenit kropassa ;)


 
Moro!

Täällä yliväsynyt eukko koittaa pärjätä kiukuttelevan tytön ja yliaktiivisen kissan kanssa :whistle: Että siis voi ihmistä väsyttää näin... Uni tulis välittömästi jos silmäni sulkisin.
Äiteeneuvolakuulumisia eiliseltä: Kaikki hyvin, hb 141 eli parempi kuin koskaan aikaisemmin :D Pyysin josko terkka piruuttaan koittas dopplerilla joko pientä sykettä olis havaittavissa ja löytyihän se :heart: Ääneksi se syke ei muodostunut vielä mutta vehje löysi kuitenkin tasaisen 135/min sykkeen... Että kai siellä joku asustelee =)
Kahden viikon päästä rv 10+ on sitten lääkärineuvola ja siellä pääsee kurkkaamaan ultralla mitä masusta löytyy... Että taidan perua sen ensi viikolle varatun yksityisen varhaisultran, kun on tuo lääkärineuvola niin lähellä sitä kuitenkin.

Mutta sellasta tänne...
sasasille isot tsemppihalaukset ja voimia!

Kylkis 8+2
 
Moikkis pitkästä aikaa :wave: !

Oloja on pidellyt 24/7 :x . Ylös asti ei tule, mutta jatkuvaa yökkimistä ja siihen päälle vielä tolkuton väsy |O . Eiköhän se siitä ajallaan.

Tänään kävin lääkärissä, kun on ollut eilisestä asti alamasu ja ristiselkä
tosi kipeä. Laittoi sit lähetteen äippäpolille tarkastukseen. Ultrassa kaikki mallillaan, olipa huojentavaa nähdä se pienen pieni :heart: . Liuta kokeita otettiin ja nyt odotellaan josko niistä jotain löytyisi.

Minun LA:n voipi muuttaa 15.6, kiitos!

Sasasi :hug:
 
Heipa kaikki!!!

Minut voipi poistaa listalta...27-28.10 välisenä yönä sain sponttaanin keskenmenon. Alkoi veren vuiodolla ja noin kuuden maissa aamulla hoisuihin tuli reilu luumun kokoinen klöntti. Siinä sitä tutkin ja soitin sitten Äippäpolille ja kysyin että tarvitseeko tulla käymään...ei tarvinnut. Onneksi ei ollut kipuja eikä muutakaan kipuja...vain henkistä ja sekin "pientä",tottakai harmitti mutta elämä jatkuu... Huomenna jo jälkitarkastus,kun vuoto kesti onneksi vain viikon. toivottavasti kaikki on huomenna hyvin niin saa odotella joskos plussa testiin joululahjaksi tulisi :heart:

Oikein paljon ihanaa odotusaikaa kaikille =)
 
Puoltoista viikkoo lukematta mamma-sivuja, pientä kahlausta... :D
Uusia on tullut joukkoon :flower: ja tuttuja jäänyt pois... Oon taas niin herkällä päällä (noh, oikeastaan olen elämäntapaherkkä), et kyyneleet valuu teidän poisjääneiden puolesta :'( LÄMPIMIÄ RUTISTUKSIA!!!

Pieni briiffaus kuluneesta:
Ihana, erityisen rakas mummuni sai aivoinfarktin, joten päätimme mieheni kanssa salailusta huolimatta paljastaa hänelle ilouutisen sairaalavuoteella. Vaikka häneltä meni puhekyky, lämpimästi hymyilevä ja kättä puristava mummuni sai meidät kallistumaan siihen, että kerromme muillekin. Perheemme olivat innoissaan (mitä nyt omani pelästyi, et "opiskelut jää kesken" - vähänpä minua tuntevat =) ) ja ystävämme vasta olivatkin! Eka lapsi omassa kaveripiirissäni ja niistähän tuli jo (omien sanojensa mukaan) "setejä ja tätejä"! Olivat niin haltioissaan ja osa ihan kyynelissä :D

Oma (ja miehen) napa:
Pahaa oloa lähes joka tunnin joka minuutti :x Syöminenkään ei enää auta. Väsyttää. Ja mies käsi sydämellä väittää, että olen erittäin kireä :p Totta vie!! Kaikkien tuskaisimpien etomiskohtausten pimeinä hetkinä putkahtaa välillä mieleen, et tätäkö mä nyt sit halusin!? Nooh, en ehkä ihan tätä, mut lopussa kiitos seisoo :heart:

Tsemppiä kaikille!

Helmi & napero (jota mies haluaa välttämättä kutsua Raimoksi?) 7+0
 
Kaa
Ihmeesti lumi kirkastaa maailmakuvaa. =)

Itselläni on väsymys vaan pahenemaan päin. Pahoinvointia on joka ilta ja joskus päivälläkin. Muuten olo on ihan ok. Tänään vaan meinasi pää hajota kun työpäivä oli niin tiukka. Menen siis töihin seitsämään ja tänään pääsin ekalle tauolle kahdelta. Olin jo niin kiukkuinen, että hyvä niin. En siis ollut syönyt edes aamupalaa. Oksetti, tärisytti, päätä särki. Ja tottakai se huono omatunto noin pitkästä syömättömyydestä. Enkä voinut edes "valittaa" työkavereille, he kun ei vielä asiasta mitään tiedä. :eek: Onneksi tuo on hyvin satunnaista.

Kaksi viikkoa ultraan ja tohtorikäyntiin. =)

Kaa ja Nappula 9+0
 
voima :hug: äippä0806!!!!

ja kaikki varmasti kuuli jokelan murhista...tässä lohtua, sytytä kynttilä
http://kynttila.starttis.fi/

Oon aika masentunu tapahtumasta ja mua alkas oikeesti pelottaan mihin maailmaan me ollaan lapsia tekemäs...toivotaan että tämä oli vain yksittäistapaus...voimi kaikille...!!!!!
päivitän listan myöhemmin...joskus klo12 aikaan...

 
Ihan järkyttävä verilöyly. Ajatella että niin nuori ihminen tekee tuollaista, elämä edessä. :'( Ja päätti monen muunkin elämän.


).( tissit kasvanu hurjasti, mutta mies vaan tykkää :kieh: Nännit sika arat, esimaitoa tulee saunan jälkeen :whistle:
Paha olo jatkuu, ja väsymys...


 
on muuten ihan kauhea juttu tuo Jokelan koulun juttu.. eilen kun kuulin tuli itku :ashamed: miettiessäni kaikkia niitä jotka turhaan menettivät lapsensa,äitinsä, siskonsa,ystävänsä, elämänkumppaninsa. elämä on epäreilua.

yhdessä miehen kanssa eilen mietittiin sitä kun kohta tarvis laittaa omat lapsensa ensin kouluun ja sitten myöhemmin maailmalle. miten ihmeessä saisi suojeltua niitä kaikelta tuolta pahalta?! :'(

O.N : ..täällä ollaan flunssankourista selviimässä ja töihin tarvis tossa illalla sännätä. kovasti tänään on nippaillut maha, ei oikeastaa ole pitkään aikaan tehnytkää tällästä. toivottavasti menee ohi pian :eek:
viikon päästä sunnuntaina mennäänki sitten pikkusen kummipojan ristiäisiin..ihanaa :D ja sitten seuraavana aamuna sinne ultraan.
palaillaa viimestään sitten sillon, voimia kaikille!!!

- marleena83 ja vinski 9+6 -
ja sitten seuraavana aamuna
 
Äippä 0806 otan osaa, voimahalit sinulle :hug:

Täällä aamuisin tosi paha olo ja muuten päivät pitkät tosi etova olo koko ajan. Nestettä kertyy ja turvotusta on niin paljon että piti jo sormuksia poistaa sormista. Väsymys on myös jatkuvaa, voisipa vaan nukkua ja nukkua...

Kyllä toi Jokelan koulun ampumakohtaus pistää ajattelemaan, itselläni on kaksi ylä-aste ikäistä. Ei olisi uskonut että Suomessakin voi tapahtua tällaista, tuntui todella pahalta kattoa uutisista mitä on tapahtunut.

Fenix ja masukki 6+4
 
äippä0806: :hug:

Tuo Jokelan koulun ampumakohtaus oli tosiaan ihan hirveä.
Väkisinkin tulee mieleen, kuinka paljon tälläisiin tapauksiin on vaikutusta esim. amerikan koulujen ampumatapausten uutisoinnilla.
Hirveää kaikille menehtyneiden omaisille, -myös ampujan vanhemmille. Heillä on varmasti hirveä syyllisyys ja suru, mikseivät huomanneet mitä poika suunnitteli.

(.) Mua väsyttää.... Voisin nukkua kellon ympäri, ja vielä vähän lisääkin. Tuntuu, että kaikki kotityötkin jää tämän väsymyksen takia tekemättä; pyykkiä ja tiskiä on hirveät vuoret, vaikka koneet pesee niitä yötäpäivää. Tokihan noilla pikkuisilla sottapytyillä on osansa asiaan...

Galluppia: Mitä eläimiä teillä on? Jollakin oli hullu kissa, toisella musta koira...

Meillä nelijalkaisia riittää: 2 sekarotuista koiraa, 3 kissaa, 3 lammasta, 2 vuohta, 2 hevosta, 3 kania...

Jotenkin repesin täysin tuolle Helmin "raimolle". :LOL:
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Aluksi voimia :'( äippä 0806 ja sasasi :hug: todella murheellista.

En ole kirjoitellut taas varmaan viikkoon, kun tuntuu ettei mitään uutta. Tänään oli eka neuvola. Kaikki arvot ihan kohillaan, ja minun painostuksesta yritettiin kuunnella myös ääniä. Mut ei sieltä kuulunut kuin istukan suhinaa.. :'(
Neuvolan täti (joka on ihan kiva) ei olis vielä halunnu kuunnella, kun niillä on kuulema tosi huonot laitteet. Np ultraan sain lähetteen, se on parin viikon päästä. Onneksi, tässähän alkaa hajota pää kun ei kuulu ei näy, ja viikkoja jo kasassa 9+2. Tää alku on yhtä oottamista. Me kun ei käyty siellä alkuraskauden varhaisultrassa niin meillä on pieni vielä ihan näkemättä.
Tosin hormonia pitäisi riittää.. pahoinvointi jatkuu ja tissit on arat. väsymys edelleen melko runsasta, ei kuitenkaan ehkä ihan niin lujaa kuin vähän aikaa sitten, kun tuntui että nukahtaa ihan minne ja milloin vain!
Hyviä vointeja teille!
Neuvola muutti mun LA 10.6. eikä se siitä muutu ellei mitat jotenkin heitä sitten ultrassa. Seuraavaks sitten se np viikolla 11-12 ja lääkäri 26.11. Sitten pitäisikin kuulua jo äänet jos kaikki ok. :heart:
-Kylli ja ruttunen 9+2-
 
Enempään en nyt kykene, ilmoitan vain, että kaksi päivää on tullut maattua kylpyhuoneen lattialla pahoinvoiden. Tämä päivä on ollut hieman parempi, päiväunien jälkeen ei ole tarvinnut edes oksentaa kertaakaan.

Yllättävän hyvin tuo tyttönenkin on kylppärissä seurana viihtynyt, leikki ämpärillä, kastelukannulla ja ammeellisella vettä.

Ja galluppiin: meiltä löytyy kaksi koiraa, molemmat narttuja.
 
Pahoittelut sasasi ja äippä0806 :'( :hug:

Gallup: Meillä on 5.v narttukoira

omaa napaa: Huomenna ois ultra :heart: Mua jännittää ihan älyttömästi että löytyykö syke, onhan se varmasti elossa :/ Mitään tunnetta ei ole etteikö kaikki ois hyvin, mut jotenkin en ole voinut yhtä pahoin tässä raskaudessa kuin esikoisesta. Pelkään että se ois merkki jostain :ashamed:

Olen ihan kohta lähdössä yö-vuoroon ja aamusta ois saatava muka uni :LOL: Mikä vitsi..pyörin varmaan monta monta tuntia :ashamed: Onneksi on sitten viikonloppu vapaa ja vihdoin saa kertoa (hyvät) uutiset appivanhemmille =) Tänäänkin siellä ollessa ois haluttanut niin kertoa kun tietää että ilahtuvat. Onneksi isäinpäivä on ihan pian =) Soitan myös omalle isälle ja papalleni uutiset.
 

Yhteistyössä