***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Kävin perjantaina tosiaan neuvolassa kuten tuolla aiemmin kirjoitin ja kun minulla oli viimeiset kk:t 6.9. eli torstaina, niin eikö LA kaikkien laskutapojen mukaan tule olla 12.6. eli torstaina eikä 11.6. keskiviikkona? Neuvolassa ei huomioida kiertoa, eli oletus on 28 päivää.
Sieltä th tosiaan sai LA:ksi 11.6. ja en hoksannut tätä asiaa vast kun kotona. Menee nyt päivä päällekkäin äitiyslomani ja miehen hoitovapaan kanssa.. :/
Viimeksikin oli vika kk:t ma ja LA ma. Eiks se mene että to 0, pe 0+1, la 0+2.. ke 0+6 ja to 1 eli LA:han on tasan 40..?
 
äitiäitiäiti:Meidän neuvolassa kans lasketaan la 28pvän kierron mukaan ja tarkempi la katotaan sit np-ultrassa.Mulla siirty viime kerralla la reilu viikko myöhemmäksi,mitä neuvolassa oli laskettu.Mä oon kans huomannu et noi neuvolan kiekot huijaa sen yhen päivän...

Täällä väsymys on valtava,mut pahoinvointi on ehkä vähän lieventynyt...



 
Tervehdys, vieläkö pääsee mukaan? :)

Mulla ikää 30 v, rv 6+3, l.a. 26.6., esikoista odotan. Oireita on jonkin verran, mutta ei mitään sietämätöntä tai asiaan kuulumatonta. Väsymys on ehkä hankalin juttu mulla.

Selailin tossa, että Tara84, juuliai, Jade-77 ja tiksa taitavat olla suunnilleen samoilla viikoilla. Olikohan muita?
 
Heipat taas! Omaan napaan ei mitään kummempaa. Tuntuu, että väsymys alkaa jo pikku hiljaa helpottamaan. Viikkoja kasassa jo reilut 9. Meillä hintaa varhaisultralle yksityisellä tuli noin 110 eur, ultraaminen maksoi 60 ja lääkärin palkkio siihen päälle 50, eli omasta mielestäni aika paljon. En ole varma paljonko kelalta noista sitten saa takaisin. Toisaalta kyllä se kummasti oloa rauhoitti, kun näki pienen sydämen sykkeen.

Kaa: Itselläni ensimmäisessä raskaudessa ainut oire oli joskus 15 viikon tietämillä esiin ilmestynyt pömpöttävä vatsa! Kaikki oli kuitenkin kunnossa ja nyt kotona on vilkas kolmivuotias. Sen sijaan keskenmenosta oli oireita siihen saakka (ja ehkä vähän vielä sen jälkeenkin) kun tehtiin lääkkeiden avulla tyhjennys. Sikiö oli menehtynyt jo reilut viikkoa aikaisemmin. Eli ainakin omalta kohdalta voin sanoa, että onneksi oireettomuus ei ole = kuin ongelmat. Netti on kyllä siitä pahasta, että silloin kun on epävarma olo, huomaa oikeastaan vain sitä oloa vahvistavat viestit. Toisaalta mikäs sen mukavampaa kuin lueskella muiden vastaavassa tilanteessa olevien tuntemuksia. No toivotaan, että kaikki on siis kunnossa.

Mukavaa, että vieläkin löytyy uusia kesäkuisia!
 
:wave:

Ei millään malttaisi odottaa sitä 20.pv ja ultraa ja ekaa neuvolakäyntiä. Mies jos ehdotteli, josko yrittettäis siirtää sitä viikkoa aikaisemmaksi :LOL: No jospa kuitenkin odottais sinne mihin se on nyt määrätty ;)

Pahaolo jyllää. Tällä viikolla on tainnut olla yksi päivä, ettei ole tarvinnut oksentaa. Edelleen kuitenkin mennään vielä "pienissä" määrissä, muistelin juuri tänään esikoisen odotusaikaa, silloin oli vatsa- ja kaulalihakset kipeinä ihan jatkuvasta oksentelusta. Ei ihme, että silloin neuvolantäti jo tuplaraskautta alkuunsa epäilikin.

Väsyttää kans ihan hirmuisesti. Voisin nukkua vaikka koko päivän. Tänäaamuna klo 6.30 kuului korvanvierestä varsin reipas MOI ja sitten tyttö koppaa kaulasta kiinni ja rutistaa - äitillä vaan meinas itku päästä, että NYTKÖ jo pitää herätä. Onneksi jatkettiin unia kahdeksaan asti.

Minäkin ottaisin vastaan vinkkejä, millä pahanolon saa karkoitettua, kun välillä ei syömiset tai juomisetkaan auta. Yritän napostella kaikkea pientä ja kylmää, mutta varsinkin illalla kuuden pintaan on niin tajuttoman huono olo, että se helpottuu vasta oksentamalla - vaikka kuinka olisi ennen sitä syönyt. Porkkanaa on kulunut ennätysmääriä, seuraavaksi taidan ostaa vaikka omenaa - se on hyvää jääkaappikylmänä valmiiksi lohkottuna :p ;)
 
äitiäitiäiti: mie kävin pe nla.ssa ja miulla kans la meni silleen että vaik menkat alko pe ja la olis pe 20.6 niin kone anto sen to19.6. Kätilö selitti jotain kun kysyin että ensi vuonna on karkauspäivä, niin kone laskee sen mukaan niin että päiviä tulee silloin se tietty määrä

Mutta mie pitäydyn nyt vielä tuossa 20.6 la.ssa siihen asti kun ultrassa saadaan "todellinen" la. Mulla kun sydänäänet jo kuului, niin viikot ovat varmasti oletettua pidemmällä...



:wave:
 
Meillä päin lasketaan la menkkojen mukaan. Np-ultrassa la vaihdetaan jos päivät heittää viikolla. Ja harvahan nyt la syntyy ;) joten sinne päin vaan.

oma ).( maha turvonnu ihan sikana. Mulla yleensä ollu melkein kuoppa maha. Nyt on aivan ku olis pidemmälläki raskaana. kauhee pallo. Kiva sit ku turvotus laskee ja se vauvamasu alkaa näkyyn :heart:

Esikoista odottaessahan se ei näy niin nopeaa.


Mami ja Nasu 6+5
 
Tuossa tuli mieleen muutama asia, ei niin hirveen ajankohtaisia mutta..Kysympä kuitenki :)

Äitiyspakkaus Aijotteko ottaa?

Vaunuista/rattaista Teillä joilla lapsia alle 3v. aijotteko ostaa tuplarattaat?

Me otamme äitiyspakkauksen, esikoisestakin otettiin. Tosi hyödyllinen ja IHANA pakkaus. Se raha ei riitä kaikkeen siihen tavaramäärään.

Me aijotaan ostaa sitten tuplarattaat. Esikoinen on alle 2v kun toinen syntyy. ja me ollaan kovia käveleen, joten tuplat paras vaihtoehto. Alle 2v ei jaksa seisoa kauaa siinä laudalla minkä voi ostaa vaunuihin, eikä jaksa kävellä.
 
äippä: me ei oteta pakkausta, ei otettu edellisestäkään kun ensimmäisen pakkauksesta jäi ne tärkeimmät (peitto yms ). mä en jotenkaan koskaan ole tykännyt niistä pakkausken vaatteistakaan.

meidän kakkonen ehtii muutamaa viikkoa ennen täyttää 3v ennen ku meillä on LA (tämä potuttaa sillä jos olis LA kahta viikkoa aikaisemmin saisin vielä sen saman äippärahan ku kakkosesta ja nyt kun opiskelen niin se onkin sit minimi :( ) mutta siis me ei osteta tuplia. mä luulen että pärjätään seisomalaudalla :)



blogi:
http://hibbula.blogspot.com/
 
Mietin kans tuossa LA:N laskennassa että olisko karkausvuosi mutta eihän se viikoista päiviä vie.. :whistle:
Noo, ei vain tiedä miten Kela suhtautuu kun mies jätti jo hoitovapaahakemuksensa ja menee nyt sit päällekkäin äippäloman kans. Toisaalta eri henkilöt ja eri lapsista että ei vaikuta välttämättä varmaan mitenkään. :|
 
Heipsan!

Oon tuolla km:n jälkeen plussanneet -ketjuun jo kirjottanukkin, mutta jospa tännekkin uskaltautuisi. Elikkäs neuvolan mukaan la on 27.6. ja nyt siis 6+2 meneillään. Esikoista odotellaan. Oireita on ihan riittämiin, älytöntä väsymystä, kuvotusta, tissit kipeät ja vihlovat ja hajuaisti tarkka kuin koiralla... :D
Minä olen 27-vuotias, mies 26-vuotias. Ens perjantaina olis alkuraskauden ultra 7+0 viikon kunniaksi. Aika myöhään mun mielestä on neuvola viikolla 10+3, eli joulukuussa vasta. Siitä kahden viikon päästä lähdenkin kuukaudeksi ulkomailla, että ehkä pitää soitella sinne, et saisko nt-ultraan mennä viikolla 11+ ja mitä pitää ottaa huomioon reissun suhteen. Rokotukset oon onneks jo ottanu.

Viola ja Pingu 6+2 :wave:
 
äitiäitiäiti: Minulla viimeiset menkat 6.9 ja LA 12.6. Eli ihan samoissa mennään.

Äitiyspakkausta ei ole tarkoitus ottaa, ja edelliset vaunutkin menee (vaikka haluaisin makusyistä uudet... :ashamed: ). Meillä kun ei vaunut ole olleet enää pitkään aikaan käytössä (poika 2v 4kk), kävellen jaksaa mennä jo sen verran pitkiä matkoja, että rattaat on ihan tarpeettomat.

Pe käytiin yksityisellä ultrassa. 16 mm sikiö löytyi ja sydän sykki :heart: Mahtavaa! 72 e siitä köyhtyi, mutta itse olen tyytyväinen, että käytiin. Isin mielestä rahan haaskausta, mutta eipä tuo valitanutkaan, kun tiesi, että on minulle tärkeää. Täällä (Kuopio) siis tarjotaan vaan alkuraskauden ultra, jossa selvitetään sikiöiden lukumäärä ja paikka, ei muuta. Mennään varmaan yksityiselle nt-ultraan ja verikokeeseen (n. 200e, rv 11-13), eli kaupungin ultra jäänee kokonaan väliin, kun haluan vähän tarkemman seulan, kun mitä täällä tarjotaan (naapurissa Siilinjärvellä tuo alkuraskauden verikoe ja nt-ultra kuuluu vakiona kaupungin tarjoamisiin...).
 
äitiäitiäiti: Minulla viimeiset menkat 6.9 ja LA 12.6. Eli ihan samoissa mennään.

Äitiyspakkausta ei ole tarkoitus ottaa, ja edelliset vaunutkin menee (vaikka haluaisin makusyistä uudet... :ashamed: ). Meillä kun ei vaunut ole olleet enää pitkään aikaan käytössä (poika 2v 4kk), kävellen jaksaa mennä jo sen verran pitkiä matkoja, että rattaat on ihan tarpeettomat.

Pe käytiin yksityisellä ultrassa. 16 mm sikiö löytyi ja sydän sykki :heart: Mahtavaa! 72 e siitä köyhtyi, mutta itse olen tyytyväinen, että käytiin. Isin mielestä rahan haaskausta, mutta eipä tuo valitanutkaan, kun tiesi, että on minulle tärkeää. Täällä (Kuopio) siis tarjotaan vaan alkuraskauden ultra, jossa selvitetään sikiöiden lukumäärä ja paikka, ei muuta. Mennään varmaan yksityiselle nt-ultraan ja verikokeeseen (n. 200e, rv 11-13), eli kaupungin ultra jäänee kokonaan väliin, kun haluan vähän tarkemman seulan, kun mitä täällä tarjotaan (naapurissa Siilinjärvellä tuo alkuraskauden verikoe ja nt-ultra kuuluu vakiona kaupungin tarjoamisiin...).
 
Sori tripla postaus, mutta minulla on (eikä ekaa kertaa) hankaluuksia tänne kirjoittamisessa, näyttää vaan valkoista sivua sen jälkeen kun olen painanut lähetä, joten ei mitään tietoa, onko viesti mennyt perille. Välillä en edes pysty lukemaan viestejä, jos olen kirjautunut sisään. En uskalla poistaa noita, koska aiemmin kaikki on poistuneet, jos olen yhtä yrittäny.
Hankalaa :headwall: :headwall: :headwall:
 
Kaa
Sydänkäpynen, voit muuttaa meikäläiselle LA:ksi 11.6.2008. Menen nyt tuon neuvolan antaman ajan mukaan. Vaikkakaan en usko ihan noin aikaiseen aikaan. Ainakin kaksi päivää itse siihen lisäisin.
 
Kaa
Ja vielä yksi epäolennainen tieto; hauska tuo meidän laskettuaika. Me tavattiin miehen kanssa 11. pvä, mentiin kihloihin 11. pvä, mentiin naimisiin 11. pvä, eri kuita tosin. Joten ihan naurattamaan pisti, kun tuon päivän kuulin. :D
 
Heippa kaikille!

Mulla nyt rv 7+0 ja pahemmin ei oo ollu oireita. Nyt on alkanu närästää ja vaikkei paljoakaan söisi niin on inhottava "ähky" olo... mutta kaipa tää tästä :)

Me ollaan miehen kanssa päätetty pitää tää raskaus salassa jouluun saakka perheiltä ja kavereille ajateltiin kertoa uuden vuoden puolella. Vanhemmilta salassapito ei oo vaikeeta koska välimatkaa on n. 150km. Mutta ne kaverit... nyt olis tulossa muutamia pippaloita enkä oikein tiedä miten selittäisin sen etten juo mitään? Tää "arvottiin kuski" juttu rupee oleen jo vanha, samoin se että oon lääkekuurilla. Varsinkin kun on aika harvoja lääkkeitä minkä kanssa ei saisi juoda. Eikä tunnu kovin kivalta jos joku rupee laukomaan että "ootko raskaana" kun en ota. Miten te meinaatte/ootte selvinny näistä tilanteista??

Mies on onneksi ihana :) Ollaan nimetty jo tämä olematon mahakin "Masuksi" :)
 
Meillä kans ongelmia salassapidon suhteen, kun juhlia on tulossa. Pikkujoulukausi ei helpota tilannetta yhtään. Ei niin, että aiemmin olisin juonut paljon, yleensä lasin tai kaksi, mutta jotenkin tämä nollalinja tuntuu kiinnittävän yllättävän paljon huomiota. Yhden kerran jo kokeilin hämäysdrinksua, mutta se ei toiminut toivotusti, kun ei ollut lähellekään sen näköistä kuin mitä yleensä olen juonut tai mitä muut joivat. Onneksi kukaan ei halunnut maistaa ja jotenkin kiemurtelin itseni ulos tilanteesta. :)
 
Kaa
Itse mietin kanssa tuota hämäysasiaa. Yhden kerran pääsin sillä, että vein omat juomat mukaan ja join lasista alkoholitonta sidukkaa. Eipä sitä seuraavana päivänä tiedä, kuka ne on juonut. =) Baarissahan on mahdollista ottaa vaikka mitä holittomana. Esmerkiksi sen kossukola ilman kossua. Ei huomaa ulospäin mitään. =)

Itselläni ei onneksi tarvitse enää kauaa hämätä ihmisiä. Ultra ja nla-lääkäri on reilun kahden viikon päästä. Ja työpaikan pikkujoulut sitten perjantaina, jatkot baarissa. Siellä on helppo hämätä. Eri asia on se, miten sen (ruuan kanssa olevan) viinilasin kanssa tekee. Pitää kannatella yhtä lasia koko ajan ja jättää se sitten johonkin.

Eiköhän tuo onnistu.
 
Ilmoittaudun tänne!!!

Iltoja vaan kaikille odottajille. Itsellä on LA 6.6.08, synnäri on TYKS ja toista ootellaan =) Olin myöskin kesävauvoissa jossain vaiheessa, mutta pidin vähän taukoa, kun olen ollut useamman viikon sairaslomalla kovan pahoinvoinnin ja oksentelun vuoksi. Siispä odotuksesta en ole ehtinyt vielä kovin nauttimaan. Mutta nyt tuntuis jo hieman paremmalta, toivotaan :| Ihanaa kun voi taas nauttia ruuasta.

Esikoinen on 6-vuotias ja odottaa vauvelia vähintään yhtä kovasti kun minä. On se hienoa! Eka neuvola oli ja meni. Nyt odotellaan 12 vkon ultraa seuraavaksi. Vatsa on jo kovin iso, mutta niin ne neuvolassa meinasi, että ensimmäinen raskaus on venyttänyt jo kudokset valmiiksi eli ihan normaalia.

Vointeja kaikille!

 
noniin, toivotan onnea teille kaikille. :flower: joudun nyt lähtemään tästä pinosta, perjantaina alkoi helvetilliset kivut ja tiputteluvuoto, joka jatkui koko viikonlopun yli.

sunnuntaina kävin ultrassa katselemassa tyhjää kohtua. :'(
aika tyhjä olo on. vaikka lapsia jo onkin, niin sattuu se silti.

mutta onnea teille muille raskauksiinne. kyllä se elävän vauvan saaminen on oikea ihme, älkää unohtako sitä. :hug:
 
sasasi :hug:

Oma napa: Myydään pahaolo, väsymys ja oksetus haluavalle, otetaan tilalle hyvinvointi, pirteys ja reippaus |O B) Aivan kauhea olo taasen, aamupäivän olen suurinpiirtein asunut vessassa. Kyllähän tätä osasi odottaa, mutta mielelläni olisin kokenut toisenlaisenkin raskauden :/ Jospa tämän jaksaisi, kun palkinnon tietää ;)

Äitiyspakkausesta: En vielä tiedä, mitä sen suhteen teen, esikoiselta on tallessa ihan kaikki ja hyvässä kunnossakin tietysti vielä.

Tuplarattaista: Niistäkään en osaa vielä sanoa, tyttö on sitten kesällä 2v3kk ja jo nyt reipas, joten luultavasti pärjättäisiin seisomalaudalla/sisaristuimella. Kaverilta saisin kyllä tuplat, toisaalta se voisi olla varsin kätevä tapa kulkea eikä väsähdyksetkään haittaisi. Katsellaan ;)

Jospa jotain syötävää koettaisi laittaa, on taas kyllä sellainen olo, että kun vaan vessan ohi kulkee, joutunee poikkeamaan :x
 
Sasasi :hug:

Äitiyspakkauksen otan..edelline 7vuoden takaa joten innolla odotan pieniä suloisia vaatteita,värillä ei miulle ole välii tai kuvioinnilla.
Vanhat vaunut menee vaikka nekin 8vuotta vanhat....ovat kuitenkin ehjät.
Olisihan ne uudet vaunut varmasti hianot,mutta säästänpä ison summan rahaa ku kelpuutan noi vanhat :D

Oma olo yhä yhtä kuvotusta,mut kyllähän tuon viel kestää.
Np ultra jännittää...edellisillä raskauksilla ei ollut moista vaan eka ultra sillo vkolla 18.
Jotenkin haluaisin jättää moisen väliin koska lapsi saa tulla vaikkei terve olisikaan,mut toisaalta odotan pienen näkemistä.
Onko muilla vastaavia tunteita???
 

Yhteistyössä