***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Anteeks etten ole ollut täällä listaa päivittääs....mulla ollu aivan karmea väsymys ja tottakai mulla aamuvuoroja kaks päivä peräkkäin...huhhu...
Noh nyt alkaa rv8 ja pikkuinen on jo 1,6cm... :heart:



http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
 
Mulla on nyt ensimmäisen kerran tänään tullut ällötysoloja, mutta ne ei oo kauan kestäny. Ja välillä hieman menkkamaista jomotusta, sanokaa että se on ihan normaalia :ashamed:
Ja tissit on edelleen sika kipeet, kiva kun koira hypii koko ajan niitten päälle kun makaan sohvalla |O
Ensi viikolla soittelen sinne neuvolaan vihdoin, kun pääsen töihin tarkistaan työvuorolistoja.

Onnea kaikille joilla sydänäänet jo kuului :heart:
 
Äippä2006: Onnea sykkeestä :heart: ihanaa, kun alkaa varmuuksia tulla.

Miss Piggy: mulla rv 9+5 ja tissit edelleen arat. Tosin ukko just huomautti, kuinka ne on kuulemma paljon täyteläisemmät ja kiinteämmät :LOL: onkohan niissä ollu tähän asti jotain vikaa :LOL: No eipä oo pariin vuoteen ollu kiinteitä tissejä.

Tänään pääsis suurmarkkinoille. Ihanaa, ilman tyttöä pääsen kerrankin lähtemään. Jos vaik jotain pystyis kattelemaan.
 
Kaa
Olin vielä pari päivää sitten sitä mieltä, että helppo juttu! Kyllä mä nää yövuorot teen vielä ihan kevyesti vaikka väsyttääkin. Noh, mieli on siitä muuttunut. Nyt on kolmas yövuoro menossa ja tuntuu, että ei tuu mitään. Väsyttää! Normaalisti yövuoroissa ei ole mitään vikaa, mutta nyt kun tähän yhdistetään lisäksi se päiväaikainen väsymys niin avot. Taitaa tää likka vähentää näitä vuoroja pikkuhiljaa...

Mutta kohta nukkumaan... :heart:
 
täällä hyvin nukuttu yö takana :) taas kerran tuli simahettua telkkari päälle ja kuudelta sen heräsin kiinni laittamaan :D

nyt alotellu siivous urakkaa ja sitte pitäskin tehdä kinkkupiirakka iltaa varten :)
 
Täälläkin nukuttiin pitkästä aikaa hyvin, kaivoin tytölle kaapista unipussin niin jopas oli rauhallisempi yö. =)

Eilen oli eka neuvola muttei vielä kuunneltu sydänääniä.

Lapsettomuusaiheeseen.. valitettavaa sinällään ettei luonto hoida sellaisia ihmisiä lapsettomiksi jotka eivät lapsistaan huolehdi (esim. nämä lehtijuttujen narkomaanit jotka jättävät vauvansa heitteille tai pahoinpitelevät yms.) ja taas jotkut sellaiset joista tulisi varmasti hyviä äitejä ja isiä, on tuomittu lapsettomiksi.

 
Eilen eka neuvola rv 8...ei kuunneltu sydänääniä,hb oli 107 joten ei ihme jotta väsyttää,np ultraan tulee kutsu parinvkon kuluttua.

Neuvolatäti sano jotta automaattisesti seurataan puolestavälistä maksa-arvoi vaik ei oireita koska 2vikalla raskaudella oli raskaushepatoosi.Oli muuten ihana täti ku ei puuttunut mitenkään miun 10kg ylipainoonkaan..sano va et automaattisesti on sit sokerirasitus testi.

Nyt sänkyyn...kuvottaa,yllätys yllätys!!!!
 
Hei! Ollaan vanhempien luona vkl vietossa ja äitini tuossa sanoi, että alkaa paistaa ahvenfileitä. Emme ole kertoneet raskaudesta vielä. Ensi viikolla eka ultra ja oli tarkoitus kertoa sen jälkeen. Kuinka on, voinko syödä ahventa? taitaa olla kiellettyjen kalojen listalla? Osaako joku auttaa?
 
Raskauden aikana tulisi välttää myös eräiden kalojen, kuten sisävesien suurten ja vanhojen petokalojen, hauen, ahvenen, kuhan ja mateen sekä itämerenalueelta pyydetyn yli kolmevuotiaan silakan ja rasvaisten kalojen kuten merilohen ja -taimenen runsasta ja yksipuolista syömistä niissä todettujen korkeiden ympäristösaastepitoisuuksien vuoksi.
Eli ahven on pannassa :x
 
Espoon kaupungin sivuilla näin:

Maksa, maksaruoat, maksamakkara

Vältetään koko raskauden ajan,
Imetysaikana korkeintaan 2x/kk Korkea A-vitamiini-
ja raskasmetallipitoisuus

Tätä ei ole päivitetty maksamakkaran osalta sillä nythän sitä saa syödä vaikka päivittäin pari ohutta siivua.

Kala

Suositellaan 2 ateriaa viikossa. Jos käyttö runsaampaa, tärkeää vaihdella kalalajeja: avomeren kalaa, kasvatettua kalaa, sisävesien kalaa ja merikalaa, suositaan nuoria < 3 v silakoita (17 cm,<30 g). Yli kolmivuotiaan silakan ja rasvaisten kalojen kuten lohen ja meritaimenen syöntiä tulisi harventaa ja suosia muita kalalajeja. Sisävesien vanhoja petokaloja rajoitetusti. Itämeren silakan ja merilohen
korkea dioksiini- ja PCB- pitoisuus ja kookkaiden sisävesien petokalojen korkea elohopeapitoisuus

Kai sitä ahventa saa silloin tälloin syödä, vaikka kerran kuussa.
 
Uusi ilmottautuu joukkoonne! Aktiivisesti palstaa lueskelen, mutta todella harvakseltaan kirjoittelen. Eli esikoista odotellaan miehen kanssa, tänään rv 6+4. Synnytyssairaala on Tays.

Te, jotka olette käyneet varhaisultrassa, mitä olette siitä maksaneet? Itsellä kova halu nähdä pikkuinen, jotta uskaltaa asiasta puhua...Raskausviikolle 13, en jaksaisi odottaa. Ensimmäinen neuvola-aikakin on nyt varattu, se menee marraskuun 22:lle päivälle, eli silloin viikkoja jo 9 kasassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
Yohanna: meillä tuli yllättävän halvaksi yksityisellä! tästä maksettiin 32.50e kelan korvausten jälkeen, kun muualle kun soittelin niin keskihinta oli 70e..
Kiitos tiedosta. Terkan täti sanoi, että alle satasella pitäisi saada varhaisultra. Ajattelin et täältä saa ehkä hieman tarkempaa haarukkaa :) Eli kannattaa vertailla yksityisten hintoja, te olette kyllä päässeet edullisesti...
 
Tervetuloa uusille :heart:

Tää ilta ollaan ihan tyttöjen kesken. Ukko läks viihteelle. Markkinoilla tuli käytyä ja sain taas muutaman joululahjankin ostettua. Kohta olis kaikki ostettu. Tyttö on niin väsyksissä, että täytyy kohta laittaa nukkumaan.
 
Kaa
Minun pitäisi varmaan laittaa netti pannaan tuohon ultraan asti. Lueskelin netistä tuosta oireettomuudesta ja ultrakokemuksista. Eli monella oli käynyt niin että jos oli oireeton olo, niin ultra oli sitten paljastanut että raskaus oli päättynyt ennen aikojaan. Meikälästä sitten alkoi pelottamaan tämä asia. Itse olen hyvinkin oireeton... ja välillä ei tunnu olo yhtään raskautuneelta. Ikävä tunne... melkein tekisi mieli mennä yksityiselle ultraan, vaikka tuo neuvolan ultra on parin viikon päästä. Ihan hullua! Netti pannaan! :D
 
Kaa, on ihan samaa mieltä, netti on kaiken pahan alku ja juuri! Mä oon ollu paniikissa alusta asti, ku oon lukenu niin paljon keskenmenojuttuja. Jokanen oireeton hetki mä pelkään tuulimunaa, jokasest mahakivust tulee mieleen keskenmeno ja vaik nyt on alkanu paha olo voimistumaan, en osaa uskoa et kaikki ois hyvin, vaan mietin vaan, et ihan normaalit oireet kohdunulkoseski kuulemma on. Joko oon vainoharhanen tai sit se on äidinvaisto, joka kertoo, et kaikki oikeesti ei o kunnossa. Toivotaan ensiks mainittua...
 
huomenta :)
eipä ole oikeestaan mtn uutta. molempien porukoille ollaan kerrottu ja hyvin ovat ottaneet uutisen vastaan :)
oireista, jatkuva paha olo jatkuu. sellasta koko aikaista etomista vaan. mikä ei oikeestaan helpotu millään.


 
Hei!

Täällä olisi uusi ilmoittautuja :wave:

Ahkerasti olen lukenut teidän viestejänne!

Mulla on nyt 9+4 tänään menossa. Viikolla oli eka neuvola ja kaikki oli siellä ok. Paitsi ei siellä mitään kummempia ees tehty. Lippuja ja lappuja täyteltiin... Esikoinen on 2½ vuotias...

Jotenkin sekavasti se terkkari selitti ja vasta kotona aloin miettimään tarkemmin että mites se nyt menikään... Np ultraan pitää itse soitella aika. Oliko se nyt 12-14 viikoilla. Eka lääkärintarkastuskin on vasta tän kuun lopulla ja sillon olen viikolla 13... Mites mun nyt kannattais tehdä... Mennä eka ultraan ja sit lääkärintarkastukseen vai miten päin???

Outoa kipua/painontunnetta/vihlontaa on alamasulla :( . Tätä ei esikoisen aikana ollut ja olen ihan varma että kaikki ei ole kunnossa. Jotenkin pelkään kaikkea nyt tän toisen kanssa. Esikoista kun odotin niin kaikki oli uutta ja ihmeellistä. Nyt sitä jotenkin pelottaa ihan kaikki...

Musta tuntuu että mun masu on jo niiiiiiiiiiiiiiiiin iso :D . Painoa on kyllä 10kg enenmmän kuin ekalla kerralla...

Väsymys on ollut jotain ihan älytöntä välillä. Oksenneltukin on vaihtelevalla menestyksellä... Välillä se ällö olo iskee ihan tosta noin vaan...

 

Yhteistyössä