***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

SmileX,

Kyllä minä sain PHKS:aan ajan rakenneultraan! Nyt on rv 13+1 (ultran mukaan 12+5) ja rakenneultra on ennen tammikuun puoliväliä.

En ole vieläkään kunnolla "ilmoittautunut" ketjuun, mutta teen sen heti, kun pahoinvointi helpottaa. Nyt pitää taaaaas mennä :(
 
Tara84 nii ne kilpirauhasen "ylitoimintaa" eli ne arvot nousee ihan hirveesti ja niissä oireina kauhee väsymys ja pahoinvointi (kokopvän ja yönki jatkuva) ja sit semmosia huippaus/heikotus "kohtauksia" (esim kaupassa kassalla alkaa näkökenttä sumenee ja kuheen kuuma tulee.. vähä saman tyyppisiä kuulema ku paniikkikohtaukset (tosin ei oo niistä itellä kokemusta) sit ajoittainen tärinä (voi olla lapsellaki) Yms.. mullei siis oo ollu oikeestaan muissa raskauksissa näitä oireita (muutako että lapset tärissy mahassa) ja parissa raskaudessa tutkittu et onko ne koholla mut ei oo ollu.. mut yhellä mun kaverilla on tosi pahat oireet ja nyt oon ihan varma et mulla on kans sitä mut ne arvot tosin onneksi on niin alhaiset ettei joudu syömään niihin lääkkeitä.. mut jos pahenee niin on kuitenki jotaki helpotusta niihin oireisiin
 
hei!

Minun tietojeni mukaan PHKS:ssa (päijät-Hämeessä, Lahti) ei tehdä kuin np-ultra. Mulle kävi kuitenkin nyt tosi mäihä, kun eilisessä np-ultrssa sainkin ajan rakenneultraan sairaalaan, koska menen kätilöopiskelijoiden ultrattavaksi rv 20. Se aika on myös ilmainen. Mutta siis yleisesti Lahdessa ei ole automaattisesti kuin yksi ultra: np raskausviikoilla 11-12. Rakenneultraan pitää mennä yksityiselle.

Hyviä vointeja kaikille! :wave:
-kylli ja vaavi 12+3-
 
Ultrista Aika jännä juttu että melkein joka paikassa eri käytäntö. Mun mielestä kaikilla pitäisi olla mahdollisuus käydä kahdessa ultrassa. Eli np ja rakenne.
Meillä pääsee ensisynnyttäjät vielä kolmanteen ultraan rv 37 tienoilla. Synnytystapa-arvio. Sielä siis kokeillaan äidin lantio yms ja arvioidaan vauvan paino ultralla. Eli siinä selviää tarviiko leikata vai voiko synnyttää normaalisti.Ja mun mielestä tuo on juuri tosi tärkeä ensisynnyttäjille.

Pitää olla kiitollinen että pääsemme kahteen ultraan. Tietty jos jotain jää epäselväksi niin sitten enemmän ultria. Mutta normaalisti kaksi.

Äippä Ja Nasu 10+2
 
Moikka pitkästä aikaa! Pikaisesti aina käyn palstalla pyörähtämässä, että kestän kuulumisissa ajan tasalla, mutta olevinaan ei meinaa aikaa kirjoittamiseen löytyä. Omaan napaan ei kummempia. Vatsa alkaa jo pikkuhiljaa näkyä ja väsymys vielä jonkin verran vaivaa. Ällötysoloa esiintyy vain, jos on liian kauan syömättä.

Etelä-Karjalassa pääsee (ainakin meidän paikkakunnalla) niin np- kuin rakenneultraankin. Np-ultran sai valita joko äitiyspolille samalla kun otettiin veriseulakin tai sitten omaan tk:hon pelkkään ultraan. Itsellä seuraava neuvola on vasta kolmen viikon päästä, olis kiva jo päästä kuulemaan niitä sydänääniä vaikka ultrassa kaikki olikin kohdallaan. La muuten siirtyi päivää aikaisemmaksi eli 3.6., mutta sitä varten ei tarvii listaa alkaa päivittämään.

- Tuikku ja masuasukki 13+2 -
 
Voi yrjö ja yökötys, milloin tämä loppuu :x :$ B) :D Onneksi alkaa jo pikkuhiljaa helpottamaan, nykyään riittää oksentaminen 1-4 kertaa päivässä ja se on jo vähän :snotty: Väsyttääkin ihan hirmuisesti, viimeyönä nukuin melkein 12 tuntia ja silti jo hyvissä ajoin ennen tytön päiväuniaikaa aloin vilkuilemaan kelloa, että milloinka sitä pääsee itsekin lepäämään :ashamed:

Minäkin olen hoitovapaalla, joten pomolle kertomisesta ei vielä tarvitse huolehtia - ajattelin suorittaa ko. operaation varmaan vasta joskus keväällä, hoitovapaata kun jatkaisin kuitenkin helmikuun -09 loppuun asti - nyt tietysti sitten pidempäänkin ;)

Viime viikolla (vai oliko se toissaviikolla) kerrottiin vanhemmillemme, kun anoppi yllätti meidät silloin ultrareissulla (on töissä tk:ssa). Hyvin kaikki asian ottivat, äiti vain voivotteli, että mitenkä minä sitten jatkossa pärjään kahden lapsen ja kahden koiran kanssa, kun mies on viikkotolkulla aina työmatkoilla... Helpotusta asiaan on luvassa ensi kesänä, kun piha saadaan aidattua, pysyy sitten tuo nuorempikin koira omalla tontilla eikä karkaile naapuriin kiusaamaan hevosia. Ja paljon järkevämpi "teko" on nyt tehdä toinen lapsi, kuin minun palata töihin - siitä ei tulisi mitään, että iltavuorosta 22 jälkeen kotiutuessani ensin pitäisi hakea lapsi hoidosta ja sitten kotona odottaisi vielä kaksi lenkkeilytettävää :eek: Pahimmillaan seuraavana päivänä olisi töihinmeno ennen klo 7...

Täytynee lähteä vielä haukkaamaan jotain, on taas vaan niin huono olo, että tiedän huomisen päivänkin olevan taas vessassa pää pöntössä asumista :( Jospa kunnon yöunet auttaisivat asiaan.

Hulda rv 10+3 (tai jotain)
 
ultrista.. täällä satakunnassa ainakin meillä on neuvolan puolesta viikolla 11-13 npultra ja n.vko20 rakenneultra molemmat siis kunnan piikkiin.. tietenkin jos jotain ihmeellistä ilmaantuu neuvola ultraa sitten useemmin vielä. Ystävättärellä esim. oli esikoisen odotuksessa istukan kanssa jotain ongelmaa ja ultrattiin sitten kerran vai kaksi ylimäärästä mutta kaikki meni hienosti silloinkin ja nyt on kahen pienen pojan onnellinen äiti :heart:

itellä ei mitään kummallista kuulu.. mahan pyöristymistä odotellaan. :)
ainut et väsymys vieläkin vaivaa ja valkovuotoa runsaasti.. neuvolatäti kehotti alottamaan maitohappobakteerit jos ei tunnu muuten helppaavan.
Ja yks juttu mikä on ihan ihmeellistä -kokoajan tuntuu olevan nälkä :D

nyt unille, aamulla töihin ja huomen illalla viikoloppu vapaan viettoon!!

marleena83 ja vinski 13+0
 

Yhteistyössä