***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Tervetuloa uusille!

Sasasi: Voi itku! Voimia ja jaksamista. :hug: En haluis, että kukaan joutuis tästä ketjusta pois lähtemään...

Vio-la: Mulla samana päivänä alkuraskauden ultra eli pe 9.11. Jännätään sinne yhessä. =) Ollaan saman ikäisiäkin, minä 27, mies 26. Toivotaan, että pikkuiset voivat hyvin.

Täällä tänään 6+5. Palailtiin eilen viikonlopun vietosta mun vanhemmilta. Äiti oli laittanut ahvenfileitä ekana päivänä ja ajattelin, et voi ei... Ei olla kerrottu raskaudesta ja just ja just sain vielä suuni pidetty kiinni. Joku täne kirjoittikin, että ne affenet ovat kiellettyjen kalojen listalla. Söin sitten yhden ihan pienen, joten toivottavasti ei tullut kenellekään mitään suurempia haittoja. Ultran jälkeen varmaan uskallan vanhemmillekin jo kertoa. Meillä molemmille vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi, joten ovat varmaan innoissaan.
 
sasasi :hug:

Oma olo ei ole muuttunut miksikään,eilen illalla vähän aikaa oli paha olo mutta hävisi nopeasti pois kun miehelle jo siitä riemuitsin :LOL:
Taidan tänään käydä uuden testin :ashamed: kun en pysty uskomaan tähän raskauteen kun ei mitään oireita ole.

Äitiyspakkausta en varmaan ota.Ekalla kerralla otin ja siitä tärkeimmät tavarat tallella ja vähän lisääkin tullut haalittua.Vaatteet olen kyllä antanut kiertoon mutta eiköhän niitä jostain saa lainaan ja meillä lahjaksi kaikki saaneet paljon vaatteita.
Tupliakin pitää vielä miettiä lähempänä,toisaalta olisivat kyllä käytännölliset esim.kävelyllä kun ensi kesänä poika varmaan ajaa jo hirveätä vauhtia pyörällä ja neiti ei varmaan kovin kovaa jaksa kävellä.Seisomalaudasta minulla on huonoja kokemuksia,näitten kahden edellisen aikana.Kun neiti syntyi oli jätkä 2.5v ja erittäin vilkas,ei pysynyt laudalla seisomassa vaan esim.kaupassa karkasi siitä aina ja muutenkin koin aika vaikeaksi työntää sen laudan kanssa. Mutta pitää katsella sitten lähempänä kesää ja kun ensin saisi jotain konkreettisia merkkejä tästä raskaudesta :|
 
Tervetuloa taas uusille :wave:
Sasasi :hug:

Nyt se pahaolo on löytänyt tähänkin osoitteeseen! |O voi luoja, että oli ihana olla töissä. Ja nää tissit, välillä tekis mieli repiä irti ja heittää seinään, sattuu niiiiiin paljon. :/

Onneks mulla ei oo noita juomishuolia, kun en muutenkaan ikinä juo :D mies just sano, että kukaan ei varmaan tajuais että raskaana oon, jos ei erikseen sano tai sit tajuaa vasta ku se alkaa näkymään.

Miehellä ois jo kova hinku kertoa kavereilleen, mutta mä oon yrittäny toppuutella, että ootellaan vielä pari viikkoo :D Vanhemmille ajateltiin järjestää joulushokki :ashamed: Tää on molempien vanhemmille eka lapsenlapsi, ja ei oikein tiedetä onko niillä jo mummu/pappakuumetta.

Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa, koska ei oo tuttuja keneltä sais tavaroita,

Miss Piggy 6+2
 
täällä viimenen työpäivä tällä erää takana ja saa nähä koska taas töihin soitellaan.. toivottavasti pian :D

mä meinasin ottaa äitiyspakkauksen ku ei oo noilta muilta jätetty mitään, rattaatkin myin kesällä pois ja vauvan vaatteet annoin heti kuopuksen jälkeen kiertoon. Eli kaikki kamat on jostain haalittava :)

omia oloja ei oo sitte minkäänlaisia....onneks ens vkolla tän paikkakunnan ainoa ultra, saa taas nähä että minkälainen se tiuhtiviuhti on :) Seuraava neuvola onkin sitte 23.11 ja onki lääkärineuvola...
 
Voi harmi Sasasi. Tuollaista ei kyllä ikinä toivois kenellekään :(
Koita jaksaa. :hug:

Mulla on edelleen tosi aaltomaista tää paha olo, voi siis iskeä ihan mihin aikaan päivästä tahansa. En oo onneks oksentanu vielä kertaakaan.

Pitäs myös varmaan ostaa uudet rintaliivit.. koska vanhat alkaa käydä pieneksi. :)

Mä meinasin ottaa ainakin äitiyspakkauksen, koska on esikoinen kyseessä, ei meillä ole mitään vauvanhoitotarvikkeita ennestään.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Melike, 7+0
 
Oon kovasti käyny taustailemassa ja pari kertaa koettanu kirjoittaakkin,mut aina on textit hävinny :kieh:

Mulla eka neuvola oli 23.10 ja sie kaikki oli ok.No alapaine oli hiukan koholla mut ei pahasti.Hemppa oli 161.Ei tarvi rautaa vähään aikaan.Neuvolan täti on kiva pakkaus.Ei kaameesti lappuja käyty läpi kun ollaan töissäkin yhteistyökumppanit ja tunnetaan toisemme jonkin verran.Niin ja edellisen kerran (eli kevään) paprut oli vie arkistossa sie.

25.10 oli ultra ja siitä alkoi taas kamala painajainen.Ketään ei näkynyt ja keskenmenoni tietäen lekuri ennusti 80% et kesken on taas mennyt.Että seurataan jonkun aikaa ja sain uuden ajan ultraan.
Olin jo huomannu et väsymys väheni,rintojen turvotus laski ja kuvottava olo väheni.
Onnex tän raskauden otin vastaan vähemmän vouhottaen ja rauhallisemmin.Aattelin et jos tässä taas käy niin... Itkua on väännetty välillä ja koetan olla ajattelematta asiaa kauheesti ennenkuin on 100% varma et mitään ei oo tehtävissä.Helpompi kestää ja jaksaa asia niin toistaseksi.

Tänään oli toka ultra ja 2 lääkäriä oli ja toinen sano et tilanne on sama kun viimeksi.Toinen teki jotain ja pian lekurit huomas et pussin sisällä on jotain mitä edellisellä kerralla ei ollut.Sykettä ei näy.No nyt on sitten taas ultra 12.11.Raskausviikkoja menkkojen mukaan pitis olla nyt 10.
Pieni toivonkipinä heräs tietty :heart:
Nyt vaan odottelen että viikko menis vikkelään.

Niin vie lisään et välillä on masua vihlonu tosi pahasti ja paperiin tuli sunnuntaina hieman vertakin.
Sit oon ollu viikon kestoflunssassa ja antibiootit vaihteex poskionteloihin ja virtsatietulehdukseen.
Alotin työt lokakuun alussa ja heti alkoi sairastelu :'(
 
Sasasille :hug: Voimia ja uskoa uuteen yritykseen!

Voi Naapsku Toivottavasti se toinen lääkäri olis nähnyt oikein että siellä pussissa on jotain. Niin, ja toivottavasti se jokin kasvaisi ja kehittyisi siellä! Sormet ja varpaat pystyssä bd bd bd. Tulethan sitten viikon päästä kertomaan miltä tilanne silloin näyttää!

Mulla oli viime viikolla eka neuvola. Kaikki oli mulla hyvin. Vauvaa ei sitten niin huomioitukaan. Multa mitattiin verenpaine, otettiin verikokeita ja pissakoe, punnittiin ja sitten keskusteltiin. Meidän neuvolassa toivottiin tulevaa isää myös mukaan ensikäynnille ja oltiinkin siellä yhdessä. Valtava nippu kaikenlaista prosyyriä tuli kotilukemiseksi mukaan.

Miinamaria rv 10+1
 
-93 otin ekalle pakkauksen ja siitä on jälellä sakset,laatikko,patja ja harjat jne.Kaikki on hyvässä kunnossa.
-05 en tytölle ottanu pakkausta kun viikolta 20 tiesin et on tyttö tulossa ja halusin tytön väristä vaatetta.Enkä pitäny sen vuoden toppapuvusta ja ekana talvena se olis ollutki liian iso ja toisena jo liian pieni.
Jos nyt kaikki menee ok,niin täältä löytyy hoitopöytä,pinnis,vaunut,sitteri ja melkeinpä kaikkee.Luultavasti ottaisin äitiysavustuksen rahana ja turvaistuin olis hankinnassa ja jotain pientä.
Eihän sitä osais olla meikäläinen olla hipelöimättä ja ostamatta kaikkee ihanaa vauvalle :p
 
sasasi: :hug: Otan osaa! Tuo on niin kurjaa. Mulla oli km kesällä ja piti pitää tauko kaikesta vauvapalstailusta ja surra rauhassa. Toivottavasti saat tukea surussasi! :hug:

Naapsku: Voi että, pidetään vielä peukkuja että siellä pikkuinen olisi. Tuommoinen epävarmuus kyllä raastaa hermoja ja sydäntä! :hug:

juuliai: Joo jännätään yhdessä! =) Ollaampas me samiksia, hih. Mun ja miehen vanhemmilla molemmilla kans tulossa eka lastenlapsi. Mun isänpuolen mummista tulee myös ekaa kertaa isomummi ja miehen äidin puolen isovanhemmista isoisovanhempia. Mun äidin isä on jo isoisoisä, samoin miehen isänisä, mutta kaikki nämä ottavat varmasti uutisen aivan innoissan vastaan kunhan kerrotaan... Tosin anopista en ole niin varma ja sille kertominen pelottaa. Hän ei ole kovin mukava ihminen ja nyt jo odotan kauhulla reaktiota... toisena päivänä hän voi olla melko ok ja toisena päivänä haukkuu meidät ja muutkin pystyyn. No pitää vain yrittää vältellä...

Onkos kelläkään muilla hankalia anoppeja, appeja tai omia vanhempia, joille kertominen pelottaa?

Ainiin, äitiyspakkauksen otan kyllä, koska ensimmäinen lapsi tosiaan kyseessä. Kävinkin sitä yks päivä Kelan sivuilla kurkkimassa. :heart:

Viola ja Pingu 6+3
 
sasasi :hug: :hug: Voi että on ikävä kuulla!! :'( Voimia sulle kauheesti!

Omaa napaa: pömppö alkaa erottua jo yhä selkeemmin. Nla käynti on viikon päästä, ja toivottavasti sydänääniä kuuluis jo sitten :p
Pahoinvointi on pahimmillaan tyhjällä mahalla, ja kylmät mehut, hedelmät, jogurtit tms ovat auttaneet sen yli. Mä sain ystävältä hyvän vinkin, että jos mahdollista, pyytää miehen tuomaan aamulla jääkylmää appelsiinimehua jääpaloilla "sänkyyn" ennen kuin nousee ylös kokonaan. Raitis ilma tekee myös hyvää!

Mekin otetaan kyllä äitiyspakkaus, on sen verran hyvä paketti, ja esikoinen tulossa =)
 
Huomenna eka neuvola! Jännittävää! Toivottavasti kuullaan sydänäänet... :heart:

Me aiotaan ottaa äitiyspakkaus, ihan van sen takia kun on niin kauheen kiva saada se paketti. Ja onhan siel kaikkee muutakin tarpeellista kuin vain vaatteet. Niin, esikoinen kuitenkin tulossa.

Maha pömpöttää jo siihen malliin että huhhuh. meinaakohan toi turvotus laskea ennen "oikeeta" vauvamahaa?

Nyt kaikki kaveritkin tietää, ihania iloisia ja kannustavia kommentteja. "teistä tulee maailman parhaat vanhemmat" :D
Tulin niin hyvälle mielelle noista! Voimia kaikille pahaa oloa kärsiville - mulla ei ole viikkoon ollut mitään äklötystä. Rinnat on tosi kipeet ja naama kukkii. Mulla ei oo ikinä ollu finnejä tai ongelmaa ihon kanssa, mut NYT! rinta ja otsa täynnä!

Nyt nukkumaan niin oon huomenna pirteä!
 
sasasi voimia sinne...
Nöpönenu, annatko LA ja synn.saikku?

Miumukka ja Vio-la ja Emppu77 teidän synn.saikku?

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby

ON.....täällä vaan sitä ollaan niiiiiiiin väsyneitä...eilen nippaili alavatsassa silleen et, uskoin pikku taavi-lotta-onnin kertovan minun menevän nukkumaan, menin eilen siis puoli yhdeksän nukkumaan...ja kun parit aamuvuorot takana heräsin jo nyt, noh mulla kaks vapaa päivää, niin saan vaikka mennä takas nukkumaan :D
 
sasasi iso :hug:

naapsku toivotaan, että se toinen lääläri olis ollu oikeessa, että siellä tosissaan olikin joku :hug:

Itsellä ei kummempia. Ens viikon ultraan odottelen. Olo on lähestulkoon mitä mainioin. Iltaisin hieman kuvotuksen tunnetta. Ja väsymys on työpäivän jälkeen kamala. Mutta siitä selvitään.
Äitiyspakkauksen meinaan ottaa. Kun haluan jotain uuttakin pienokaiselle. Kaikki esikon vaatteet on tallessa ja kierrätettynä serkullaan. Eli viitti hommata paljon mitään. Tyttö on kesällä 3,5v joten seisomalaudan voisin korkeintaan hommata. Mekin käydään paljon kävelyllä, mut eiköhän tuo esikko jaksa jo jonkun matkaa kävelläkin.

Nyt pitäis lähtä töihin. Alaselkä kyllä pakottaa vietävästi kun eilen ei töitten jälkeen kerenny lepäämään. Siivosin ja leivoin ja siskon lapset oli kylässä, niin ei siinä paljon istuttu. Täytyy ottaa tänään takasin =)
 
naapsku Toivottavasti toinen lääkäri olisi oikeassa,voimia ultran odotteluun :hug:

Mun oli pakko tehdä eilen illalla toinen testi ja kyllähän se plussaa edelleen näytti :D Ihan kun olisi tehnyt ekan plussan,olo oli niin jännittynyt ja iloinen :heart:
Onneksi täällä näyttää olevan muitakin joilla ei oireita ole :) Mutta kyllä jännityksellä odotan sitä ekaa ultraa viikolla 12 että saan nähdä että kölliikö siellä masussa vauveli :heart:
Jos vaikka jouluun asti saisi salaisuuden pidettyä,taitaa kyllä olla mahdottomuus kun olen semmoinen lörppö :ashamed: Mies jo toppuutteli kun ystäville olen kertonut että ei enää kenellekkään.Paitsi tänään tulee yksi kaveri kylään ja "joutuu" ehkä kertomaan :whistle:
 
Sasasi otan osaa :'( Voimia sinulle :hug:
Naapsku toivottavasti kaikki on masukillasi hyvin :hug:

Olimme lauantaina ristiäisissä ja täytyy sanoa että olisin voinut pitää vauvaa koko ajan sylissäni ja nuuskutella ihanaa vauva tuoksua, en ollut kummina joten oli pakko vähän hillitä itseäni.
Kerroimme mieheni lapsille ja 15 vuotiaan poikani ensi reaktio oli; taasko? Mutta loppujen lopuksi lapset oli innoissaan, myös meidän 1,8 vuotias joka ei raukka ymmärrä edes mistä on kyse. Pahoinvointia on ollut nyt päivittäin ja nippailuja vatsassa aika paljon. Odotan loppukuun eka neuvolaa vähän pelon sekaisin tuntein, haluaisi jo saada varmistuksen että kaikki on hyvin.

Pakkausta olen miettinyt, täytyy ensin kattoa millaisia vaatteita siellä on ja tehdä sit lopullinen päätös. Meillä kyllä jo löytyy kaikki tarvittava mutta on aina kiva saada jotain uutta. Tuplarattaat saan tarvittaessa siskoltani lainaan, voisi kesällä olla ihan hyvät niin pääsis käymään pitemälläkin kävelyllä.

Fenix ja masukki 6+2
 
Sasasi: :hug:

Mulla oli eilen eka neuvola, ja yllätyksekseni myös sydämen syke kuului jo! :heart:
Sain myös varattua ajan ekaan ultraan, aika on jo 20 päivä, jolloin viikkoja on jotain 12 kasassa.

En vielä tiedä, otanko äitiyspakkausta; molemmille tytöille sen otin. Meillä kyllä on tavaraa ihan omiksi tarpeiksi, ja ylikin jää, joten sinänsä turhaahan sen pakkauksen ottaisi, mutta mieli tekisi kuitenkin. No, sitä ehtii miettiä vielä.

Vaunuista; meillähän on ensimmäisen ja toisen lapsen ikäero 1v2kk, ja silloin tuplavaunut hommasin. NYt toiselle ja kolmannelle tulee ikäeroa 1v6kk, ja tuplavaunuille on varmasti edelleen käyttöä. Tosin esikoinenkin on vielä niin pieni vauvan syntyessä (alle 3v) ettei varmaan kovin pitkillä kävrelyillä käydä... Tuossa omalla tiellä ollaan nytkin lähinnä köpötelty, usein koirat ja kissat ja välillä lampaatkin lähtee mukaan, niin ei siksikään viitsi "isolle tielle" mennä kävelemään. Meiltä on siis liki 1km "isolle" tielle.

Rahasta tulee tiukkaa meilläkin; olisi ollut aika iso helpotus, jos olisin päässyt jo töihin. No, enpä valita, onhan se ihanaa saada vauva, ja mieskin on jo tottunut ajatukseen ja odottaa pikkuista.

Meillä ainakin mies on kerta kerralta enemmän odotuksessa mukana; esikoisesta se oli jotenkin "vaisu" kai sitä vain jännitti niin paljon. Nythän kaikki on jo niin tuttua sille, (miehelle) että se jo suhtautuu vähän rennommin.

Minusta ihaninta tässä odotuksessa on se, että tulee kesävauva! Kaverini sai viimekesänä vauvan, ja silloin puhuttiin, kuinka kesävauva eroaa syys/talvi vauvasta, joita hänelläkin ennestään oli.

Toisaalta taas, meillä on suurehko remontti tulossa ensi kesänä, ollaan sitä jo 2 kertaa (siis kahtena vuotena) siirretty, kun olen ollut raskaana, niin olen ajatellut, ettei minusta apua ole. No, ei minusta ehkä pienen vauvan kanssakaan ole apua remontissa, mutta nyt en enää suostu remonttia lykkäämään! Tahdon nimittäin suihkun ja vessan, ja juoksevan veden sisälle...
 
Remontista: meilläkin remppa meneillään. Joka on valmis ennen vauvan syntymää. Minustahan ei kauheena apua ole ollut remppaamisessa, mutta valintoja tehny senkin edestä =)
Meilläkään ei ole ollut sisällä saunaa/suihkua. Nyt ne on viirua vaille valmiit ja tänään varmaanki päästään kokeileen uutta saunaa ja suihkua :)
Pihasauna on, mutta talvella ei innosta mennä pienen kans. Joten sisällä parempi olla suihku ja sauna.
Yläkertaan tulee pesuhuoneeseen toinen vessa.
Rempa aloitimme melkein heti ku tähän muutimme toukokuun lopussa 2007(välillä oltiin evakossa isän luona kaks viikkoa,putkirempan ajan/keittiörempan). Kahta makkaria vaille täsyin rempattu talo.
Tsemppiä remppaan huiskahäntä



 
Vio-la kyseli hankalista sukulaisista. Mulla ei appivanhempien kaa o koskaa ollu mitään vaikeuksia, mut omien vanhempien kaa sitäki enemmän. Kerrotaan vauvauutinen nyt isäinpäivänä kummanki vanhemmille, mut reaktiot on kyl varmaa aika päinvastaset. Miehen vanhemmat on jo odottanu ja on varmaa innoissaan, mut mun vanhempien kaa menee varmaa ainaki vähäks aikaa välit poikki. Ei ois eka kerta. Kummillekkaan ei o eka lapsenlapsi, ni sinäänsä ei mikään kummosempi juttu. Mun vanhempia varmaa eniten jurppii se, mitä muut ajattelee, ku heidän tytär teki lapsen vaik on koulut käymättä ja vielä avoliitossa. Mähän oon siis lapsi iteki vielä niitten mielestä (22 ku vauva syntyy), enkä missään tapaksessa pätevä ite päättämään omista asioistani. Yks reikä niitten teoriassa mun mielest kyl on; mutsi tuli aikoinaan 16vuotiaana raskaaks, meni faijn kaa 17vuotiaana pressan luvalla naimisiin ja sai alaikäsenä ekan lapsensa. Ekat vuodet mun vanhemmat ja isoveli asu mun isovanhempien yläkerrassa, eikä niilläkää todellakaa ollu koulut käytynä. Mut muhunhan ei samat säännöt päde. :/
 
ikionnellinen
Tänään eka neuvolakäynti takana, 8+6, terkka ihan ok, vähän koppava, ei juurikaan ollu kiinnostunut kuin heidän rutiiniasioistaan.
No joka tapauksessa mua alkanut kahen viime päivän aikana häiritsemään, ettei enää ookaan pahaolo. Tiedän typerää, mut viimeiset 2viikkoo oon ollut tosi kurjana ja nyt yhtäkkiä helpottaa... yks km takana, silloinkin ehkä vähän helpotti ennen ikäviä uutisia. Nyt kuitenkin kaikki mennyt muuten tosi hyvin, mut kai sit positiivisetki asiat epävarmuuksissaan kääntää negatiiviseksi, jos tajuutte? Eli pitäiskö olla huolissaan. Viikko sitten ultrassa kaikki ok, syke näkyi ja sikiö vastasi viikkoja...vaikeeta :/
 
Täällä myös tuo pahoinvointi vaihtelee, eilen tuntui että oireet kadonneet, mutta yöllä paleli taas niin paljon että piti housut ja sukat etsiä jalkaan. Ja etovaa oloa pukkaa nytkin. Ehkä pitäisi vaan ajatella positiivisesti noina oireettomina päivinä ja nauttia, mutta se keskenmenon pelko nostaa joka kerta päätään varmaan kaikilla..
:/

Me ei oteta nyt äitiyspakkausta kun siitä on kaikki tallella viime vuodelta. Ja jos nyt tulee poika, menee se raha ainakin osin vaaatteisin kun nyt on tullut tytölle hankittua aika vaaleanpunaista. =)
Ja jos taas tyttö, tulee sitä jotain uutta henkilökohtaista hänellekin ostettua. Loput sentit menee sitten omalle pankkitililleen. :D
 
ikionnellinen: mä niin toivoisin kans että pahoinvointi helpottaisi, mutta luulempa ettei sitä tänne päin ole luvassa vielä viikkoihin.. ainakaan jos aikaisempiin raskauksiin ollenkaan viittaa. nimittäin esikoiselta loppui vasta joskus rv20+ ja tokastakin tais olla rv16+ vielä aika paha olo...



blogi:
http://hibbula.blogspot.com/
 

Yhteistyössä