KESÄKUUN KULLANNUPUT

Huomenta kaikille!

Syyshortensia tervetuloa :wave:

Tosta pomolle kertomisesta.. Meillä aika pieni työyhteisö ja ajattelin kertoa varmaan tossa alkuvuodesta.. Saas nähdä saanko pidettyä raskauden niin pitkään salassa.. Tupakoin ja sen lopetin, niin siinä on ainakin selittämistä :whistle: Ja onhan meillä pikkujoulutkin tossa vielä :xmas:

Kenellekään muulle ei olla vielä kerrottu. Ajateltiin jouluna kertoa, kun silloin taitaa olla 12vk jo ohitettu.. Tässä on vaan niin paljon tulossa erilaisia juhlia ennen sitä, että saas nähdä kuinka käy :LOL:

).( Saan juosta vessassa vähän väliä ja lisäksi mulla todella reilua valkovuotoa, niin kuvittelen koko ajan, että menkat alkaa..

Mukavaa tiistai päivän jatkoa :heart:

Hukkapätkä ja Dörnis 4+5

Minä en töissä ole,joten miulla ei tuota vaikeutta ole kertoa työpaikalle, mutta äiti on sellainen jolle tuntuu ettei uskalla kertoo, kuhan ultra on niin varmaan sitten, iloinenhan se varmaan on, mutta jotenkin pelottaa :/

Itsellä tänään taas lääkäri alapään tulehuksen takia, taitaa olla sama joka oli pari viikkoa sitten, ei sit lähtenytkään, nyt saa onneksi otettua näytteet niin saa kunnon lääkkeet, viimeksi oli omahoitoinen canesten kuuri päällä, joten ei luotettavia näytteitä ois saanu...mukavaa tämä ja sen takia uskonkin että poika ois tänne tulossa, kun esikoinen on poika ja hänen odotuksessa oli migreeniä ja hiivatulehuksia ja bakteeritulehuksia miltei jatkuvaan... tytön aikaan ei tainnu olla yhtään...joten poika olo jo täällä :wave: ois kyllä mukavaa jos se lääkäri ultrais, mut ei se varmaan mitään tee kuitenkaan

Mutzilla ja

tervetuloa syyshortensia ja Juupeli!

galluppiin: en syö vielä mitään vitamiineja. selvitän ensin neuvolasta mitä tarvin. joka onkin 2 viikon päästä!!

meillä mies tulee ekaan neuvolaan, haluaa itse tulla ja minäkin haluan että hän tulee. vaikka eikai sielä mitään ihmeellistä tapahdu hänelle. parempi että tulee vaan kun on ensimmäinen tulossa. :heart:

selkäkipu/iskias ei ole edelleenkään hellittänyt, konkkaan ku mikäki vanha mummo. sattuu istuessa ja missä asennossa vaan. jopa yöllä herään kipuun. kiva kun ei voi muutaku panadolia vetää. mielikin on niin synkkä tän kivun takia.

plus sitten on tää pahoinvointi. yököttää, mutta oksennusta ei tuu.

sitten hyvä asia, oon lopettanut tupakin polton!!!!ja siitä syystä tietysti on koko ajan nälkä ja tulee syötyä...oon lihonut varmasti jo 3 kiloa...ei oo puntaria mistä näkis, toisaalta onneksi :)

nojoo naiset, mukavaa alkuviikkoa! :flower:

Juupeli tervetuloa :wave:

Ensimmäinen neuvola varattu, joka on viikolla 9+1. Mulla on sillon vapaapäivä, joten ei tarvitse töihinkään sen erikoisemmin ilmoittaa..

Mirna mullakin loppui sauhuttelu ja yllättävän helposti, ainakin vielä tuntuu siltä :LOL:

Hukkapätkä ja Dörnis, nyt siis viikot 4+6, kun aamulla elin vielä päivän jäljessä :snotty:

Iloisia ultrakuulumisia: yksi sykkivä sydän näkyi, meidän sintti sentin pituinen :hug: Onneksi ei ollut molemmat alkiot kiinnittyneet, meille kun siirrettiin kaksi. Laskettu aika on 1.6.2010. Kyllä nyt voi tämän raskauden uskoa todeksi ja ehkä jo hieman iloita. Lääkäri sanoi että keskenmenon riski on nyt alle 5%. Ihanaa.

Paljon onnea pohtijatar, että viimein onnistui :) ja muutkin plussanneet, tervetuloa.

Mie oottelen sinne np-ultraan asti tietoa siitä, onko masussa elämää.. :) ei sinnekkään niin kamalan kauvan enää ole, ettenkö jaksaisi oottaa. Maksaa niin paljon yksityisellä käydä ja kun minulla ei ole mitään sellaista syytä, miksi pitäisi mennä, muuta kuin, että olisi kiva tietää onko siellä oikeasti elämää .. hih

Laskin muuten uudelleen ja laskettu aika taitaakin olla vasta 14.6.2010 menkoista laskettuna niin ja synnytyssairaala on EKKS.

Anni rv 5+1 (kait) ja edelleen ilman oireita

Tervetuloa syyshortensia ja Juupeli!! :hug:

Ihania uutisia, pohtijatar! :heart:

Täällä on melkoista haipakkaa tänään...järjestelen tytön 7-vuotis synttäreitä! Eikä tämä ehkä muuten olisi ihan näin kamalaa, mutta kun on iskenyt vaaaaaltava väsymys.......... :eek:
Vois seisalleen nukkua. Mutta tämä on ihan tuttua toisaalta.
Huh...onneksi se luuuultavasti helpottaa joskus 13.viikon tietämillä, toivottavasti. :snotty:
Pahoinvointiakin on edelleen jonkin verran, alamaha tuntuu todella paksulta ja raskaalta...NÄRÄSTYSTÄ on ollut jo vaikka toisille jakaa, miten se näin aikaisin!! :eek: Yleensä tullut vasta puolenvälin jälkeen.

Jees...lähden kakkua väsäämään...vointeja kaikille! :hug: ...krooh...ZzZZZzzz...

-Elettaria & Aslak 5+3-

moi

haiculle :hali =) tässä samaassa veneessä ollaan melkein sillä mullakin tuulimuna epäily =( mulle ei näkynyt ees sitä ruskapussia..ens ti on ultra mutta ei millään jaksas odottaa sillonhan sen selviää viimeistään että onko peli menetetty. (kuitenkin sillon viikkoja jo 8+4 eli jotain pitäisi näkyä.

kamalasti tullut tekstiä kun muutaman päivän ollut pois.
täällä olotilat vaihtelee välillä on että ei oksennuta yhtään ja välillä sitten senkin edestä niinkun taas tänään että kaaressa tuli kunnon öklyt =(
se että kahvi jaksaa etoo ja oikeastaan kaikki lämmin viikonloppuna tein jauhelihakeittoo (tai no ukkeli teki mutta mä söin) niin oli ensimmäinen ruoka viikkoon jota pystyin ees vähän syömään. lauantaina ukkeli teki spagettia + jauhelihakastiketta joka on mun lemppari mutta se haju sai mut voimaan todella pahoin ja syömättä jäi.
samoin eteisen matto niin ukko sai sen kiikuttaa parvekkeelle kun se haju sai mut voimaan pahoin.(varmaan mäntysuopa ja likasen hiekan sekotus =)

tytöllä kuukauden päästä synttärit mutta toistaseks ei oo yhtään inspistä järjestää mitään kaveri synttäreitä eikä mitään mutta jos tää olo tästä alkas edes vähän helpottaa ennen sitä.

tänttärä ja tirppa 7+4(??kai)

Hellurei :wave:

Tervetuloa uudet =)

Onnea kovasti Pohtijatar hyvistä ultrakuulumisista :flower:

).( Täällä on tänään ollu taas etovaa oloa ja tää väsymys on aivan järkyttävää. Vois nukkua 24/7. Tissit on tosi kipeet, niitä saa varoa jatkuvasti. Alamasussa on tuntemuksia ja alaselkää juilii välistä ilkeästi. Mutta jospa tää taas tästä.

Mun pari luokkakaveria tietää [tai olivat siis jo arvelleet mun ruokahaluttomuudesta/väsymyksestä ] mut muulle luokalle en aio kertoa, kyllähän nuo näkee sitte ku masu alkaa kasvaan. Meillä olis nyt syysloman jälkeen saunailta, mut en taida sinne mennä koska muut kuitenki juo ja mua tuo pelkkä viinanhajuki saa etomaan.
Nyt oon juonu jopa kahviaki, tosin tänään en oo kyllä saanu yhtään kupillista alas.
Vielä olis pari viikkoa siihen ekaan neuvolakäyntiinki.

Niisku- ja muru 6+6 :heart:

Ihania ultrakuulumisia Pohtijatar :heart: :heart:
Mä olen huomannut, että mun täytyy syödä vähän väliä jotain pientä ettei tule huono olo |O Saas nähdä kuinka paino nousee..

Mua jäi mietityttään, kun neuvolan terkka puhu jostain uusista seulonnoista, mitä sitten selvitellään ekalla kerralla haluaako osallistua.. Onko kenelläkään tietoa mistä mahtoi puhua?

Hukkapätkä ja Dörnis 4+6

Hukkapätkä: Eli se on riskiseulonta, johon on nyt kaikilla mahdollisuus osallistua. Ennen ollut vaan riskisynnyttäjät, eli lähemmäs 40v -yli 40v. Sillä löytyy downi syndrooma. Ei ole pakollista osallistua, jos ei halua. Ekan ultran yhteydessä otetaan verikokeella.

Kiitos tervetulotoivotuksista. Mukava olla täällä kanssanne. :)

eka neuvola: Olin maanantaina esikoisen 5-v. neuvolassa ja samalla tuli plussamme puheeksi. Th varasi heti ajan parin viikon päähän, jolloin rv 7. Yllätyksekseni eka ultra on jo rv9-10. Vähän on muuttuneet jutut esikoisen odotusajasta. Varasin kuitenkin yksityisenkin ultran rv7 ennen neuvolaa, kun minä niin pelkään kaikkea mahdollista. Menisin vaikka heti, jos tietäisin siellä jotain näkyvän. Täytyy malttaa odottaa ja nauttia päivistä toivoen. Mies ei tule ekaan neuvolaan. Vain jos sattuu lomapäiviä neuvola-aikaan, niin tulee mukaan. Muuten hänen hommissa ei oikein ymmärretä tällaisia poissaoloja. Itselläni työajat on niin vaihtelevat ja erikoiset, että ei tule mitään ongelmia järjestellä neuvola-aikaa. Jotain hyötyä tästäkin. Tosin pahoinvoinnin vuoksi en tiedä, miten kauan saan pidetty asian salassa.

Vitamiineista: minä syön jo. Tämä pahoinvointi on sen verran kovaa ja muutenkin ruokavalio turhankin yksipuolinen, joten parempi itselleni näin.

pahoinvointi: Täytyy sanoa, että hämmästyin totaalisesti tätä varhain ilmenevää pahoinvointia yökkäilyineen, joka aina vaan pahenee. Nyt ei tarvita enää syömistä yökkäilyn laukaisemiseksi, vaan sitä on jatkuvasti aamusta yöhön. Mm. parin pysäkin ratikkamatka oli tänään tuskaa ja vaati suurta ponnistelua. Onneksi ei tarvitse joka päivä käyttää, kun oli kyseessä vain piipahdus Helsingissä. Ei oikein shoppailukaan maistunut. Esikoinen on vähän ihmeissään, mutta huono olo liiasta syömisestä -perustelu menee läpi.

Haicu: tsemppiä ultran odotteluun. Toivottavasti silloin löytyy syke ja kaikki. Jaksua! :hug:

Tänttärä: iso :hug: Toivottavasti sinullakin seuraava ultra tuo parempia uutisia. Jaksua!

Pohtijattarelle onnittelut iloisista ultrakuulumisista. =)

Nyt iltapuuhiin.

-Syyshortensia ja Jonttu rv5

Mä en jaksa stressata... Ihan tarpeeks murehdin ja pelkäsin esikoisen kanssa, niin antaapa asioiden edetä omalla painollaan.

Pahoinvointia on iltasin ja kauhee nälkä koko ajan. Onneks tyttö syö 3 tunnin välein, niin siinä ehtii itsekin aina jotain haukata. Kahvin kanssa mulla ei oo ongelmaa -hyvin uppoo. Mut joo, vähän närästää. Onneks syön noita vitamiineja, ettei se väsymys paina koko ajan! Pakko jaksaa viihdyttää neitiä!

Viimeks kun olin raskaana, sisustin koko talon ihan uusiksi ja nyt alkaa olla samanlaisia oireita, ounou. Oli se aika rankaa, kun yötä myöten järjestelin jotain kirjoja kirjahyllyihin. :headwall: Ostettiin kaikki uudet tekstiilit ja matot ja nyt ne alkaa näyttää...ei niin kivoilta... Äh, täytyy vaan yrittää pitää järki päässä tällä kertaa. Miehellä on taas autokuume. Ihan sama ku viimeks...

Kiva lukea teidän ultrista! Mulla ei oo vielä kiirettä. Äitiysneuvolakin on vasta joskus rv 10+4 tai jotain.

MP & Pyry rv 6+3 (?)

Tänttärä-82, ihan mielenkiinnosta kysyisin millä rv kävit sielä ultrassa? Itsellä kun oli 6+3 menkoista laskettuna niin näkyi sikiöpussi mutta sen sisältä ei saatu sikiökaikua varmaksi. Eikös se niin ole että sielä sikiöpussin sisällä on nuo muut pussukat? hymm.. vähän mäkin tiedän.
Mut sen tiedän et tää on aika raastavaa tää odotus, vielä viikko. tulehan Tänttärä-82 kertomaan sit mitä ultrassa oli... :heart:

Tervetuloa uudet ja isot halaukset hyvistä ultrakuulumisista käyneille :hug:

Kaips sitä tarvii mennä kiskoon poika ylös sängystä jotta päästään tänään liikkeellekin... töitä ja töitä... Plaah.

:) Haicu ja epätietoisuus 6+5

Heippa!!
Mahtuuko yksi tuleva kesämasuilija mukaan??
Tänään aamulla plussasin ja eilen päivällä sain vaalean mutta näkyvän plussauksen =)
Eli laskettuaika ois joku 19.6 tms. Sinne suuntaan, luulen että siirtyy eteenpäin.
Mulla jo valmiiksi yksi lapsi, poika kohta 8kk :heart: :heart: :heart: :heart:

Huomenia jokaiikalle!

Hukkapätkälle ja Mirnalle onnittelut savuttomuudesta :flower:

Mutzilla: Toivottavasti lääkärissä käynti tuo avun :hug:

Juupeli - tervetuloa :wave:

Pohtijatar - onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Haiculle ja Tänttärälle vielä kärsivällisyys- :hug:, toivon, että saamme lukea onnentäytteisiä ultrakuulumisia piakkoin!

Meidän perheen flunssa menossa ohi, räkävaihe jäljellä. Pahoinvointi jatkuu :x

Lenniina ja pieni 6+5

tervetuloa uudet =)

haicu: mä olin 6+4 ultrassa eikä sieltä nähty mitään muuta kun lapsivedet ei mitään pusseja,ei kaikua ei yhtään mitään =( kyllähän se ultraaja sano että täällä EHKÄ on joku mutta melkein samaan vetoon puhu tuulimunan "oireista" käski tarkkailla vessakäyntejä ja jos mahakivut on kovia ja jokapäiväsiä niin tarkastaan tilanne =(
ei millään jaksas odottaa ens viikkoon..huoh..onnex on syysloma viikko niin ei tarvi koko aika juoksemassa paikasta toiseen.

eilen mulla oli koko päivän vähän huono olo ja kaikki mitä söin tuli myös ylös. söin jopa karkkia mutta nekään eivät pysyneet sisällä. tänään sit oli taas oireeton aamu.
kahvi se jaksaa etoo vaikka mun tekis kauheesti mieli kahvia mutta kun nään tai haistan niin tulee ällö olo *haluu kahvia nyt heti*

tänttärä ja tirppa 7+5(??kai)

Uusille tervetuloa ja onnittelut :flower:

Tulin vaan kertoimaan, että eilen ultrassa on nähty köllöttelemässä pienen pieni ihmisen alku ja sykekin saatiin kuuluviin :heart: Nyt on niin hyvä mieli!Ultran mukaan olisi ollut rv 6+6, mutta mennään menkkojen mukaan eli rv 7+2. Varasin myös ekan neuvolan ja se on rv 9+2. Töissä aion sanoa, etä menen lääkäriin. En kerro siellä vielä pitkään aikaan, jos vaan pystyn pitämään salassa.

Pahoinvointi on jatkuvaa ja väsyttää ihan hirveesti koko ajan. Ja tää palelu!!! Oon koko ajan ihan umpijäässä.

Tättärälle ja Haiculle jaksamista, eipä oo kiva odotella epätietoisuudessa :hug: Toivottavasti saatte vielä hyviä ultrakuulumisia!

Minäpieni ja tirriäinen rv 7+3

Täällä näköjään aika monet on käyneet varhaisultrassa, mäkin haluan käydä... Ja aion siis käydä mut varaan vasta viikkojen 7+ vaiheille kun viimeksi mulla silloin näkyi se sydämensyke :heart: Mä oon kuullut monesta paikasta ettei ennen viikkoa 7 kannata käydä varhaisultrassa, kun ei vielä välttämättä mitään näy. Ja kun raskauskin on saattanut alkaa myöhemmin kuin mitä menkkojen mukaan laskettuna ois...
Mutta pidän peukkuja todella epävarmuudessa olijoille!!!! :hug:
Mulla raskaus vasta niiin alkumetreillä etten uskalla iloita, hetkonen käynpä laskee millä viikoilla sitä todennäköisesti meen.. :D 4+4 ois nyt, ja la siis se 19.6 :)
Sen olen jo päättänyt että naistenklinikalla aion synnyttää tämän toisenkin, vaikka melkein jorvin naapurissa asutaan :D
Millaisia raskausoireita teillä muilla odottajilla on ollut??? Ihmettelen kun mulla aika oireeton (koputan puuta) Edellisissä raskauksissa on ihan alusta asti pahoinvointia.. Mut nyt ei kun pienenpientä kuvotuksen tunnetta, mut sit on näitä muita mm. rintojen aristus, vatsaa juilinu jonkun aikaa silloin tällöin... jne. Ei mitään suurta.

SisunÄiskä & Aarre 4+4

SisunÄiskä tervetuloa ja onnea plussasta :flower:
Minäpieni onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Täällä on tänä aamuna ollu jälleen niiiin karsee pahoinvointi. Kertaakaan en oo siis oksentanu, mut tää olo on vaan niin hirveä. Mikään ei mee alas. Tää olo jatkuu yleensä aamun ja aamupäivän ja sitte menee ohitse, sen jälkeen pystyn vasta syömään kunnolla.
Ennen plussaa mulla oli oireena jatkuva vessassa hyppääminen, vaikken juonu tavallista enempää, tissit oli tosi arat (ja on siis edelleen), lievää etomista alko päivää ennen plussaamista ja menkat oli sitte yhen päivän myöhessä ku sain plussan testiin. Myös menkkatuntemukset oli ennen plussaa, koko ajan luulin että menkat alkaa.
Plussan jälkeen on tullu turvotusta, alamasun nippailua, selkäkipuja, kamala väsymys, ruokahaluttomuus, hirvee pahoinvointi (tähän asti ilman oksentelua), pulssi on jatkuvasti korkeammalla, päänsärky, mielialanvaihtelut (varsinki itku ja kiukku tulee paljon helpommin).
Tossa nyt jtn oireita ainaski.

Huomenna Haaparannan Ikeaan shoppailemaan, toivottavasti olis sillo parempi olo. :p

Niisku- ja muru 7+0 POKS :heart:

Taidan minäkin ilmoittautua mukaan. Tänä aamuna sain kolmannen plussan tällä viikolla, kai se on jo pakko alkaa uskomaan. :LOL: LA olisi laskureitten mukaan 4.6.10. Sairaala PHKS. On vaan ollut kovin epätodellinen olo maanantaista asti, eilen vuosin verta jonkun verran mutta tämän aamun plussa on ollut vahvin kaikista. Neuvolaan vasta ensi viikon torstaina. Pahoinvointikin on aluillaan, eilen oli vaan aivan järkyttävä väsymys vaikka nukuinkin taas yli 10 tuntia :LOL:

mipsu ja otus 6+5

Tänttärälle ja haiculle jaksamista ja kärsivällisyyttä, toivottavasti seuraavassa ultrassa näkyy jo syke.

Tervetuloa kaikille uusille!

Mulla on ollu nyt kyllä tosi etova olo. Aamulla ennen kuin saa ruokaa on huono olo, sitten se pysyy hetken poissa ja päivällä taas alkaa ja jatkuu loppupäivän. Mä tilasin sellaset pahoinvointirannekkeet, mutta ei ne kyllä mitenkään huomattavasti auta.
Mä oon iltasin yleensä niin väsynyt etten jaksa tehdä mitään. Haluisin käydä lenkillä tai liikkua muuten, mutta kun ei vaan jaksa (oon kyllä muutenkin aika laiska käymään lenkillä ). Ostin vaa'an vasta plussauksen jälkeen niin mulla ei ole mitään hajua mitä oon painanut ennen plussausta, mutta tuntuu että olisin jo pari kiloa lihonut, ei kiva, haluisin kuitenkin pitää ton painon suht. kurissa tän raskauden ajan.
Mulla on ens maanantaina varhaisultra, jännittää! Eka neuvola on vasta 30.10. jolloin viikot on jo 9+2 tai jopa 10+2. No ens maanantaina noi viikot sitten varmistuu.

toffo 7+0

Yhteistyössä