KESÄKUUN KULLANNUPUT

guten morgen alle sammans!!

mä oonki herännyt tänään jo 4ltä, 5n asti pyörin sängyssä kunnes oli niin kova pissahätä ja nälkä että oli pakko nousta!!ja mulla on vipa lomapäivä! :( no saa ainaki mennä takas nukkumaan jos ei hereillä pysy :)

tervetuloa mipsu, katsu82 ja piprane ema!! :wave:

mutzilla, koita kestää. kerro sitte mikä pöpö se on.
ite pelkään virtsatietulehdusta, mulla aina kylmillä ilmoilla tulee ja viimeksi sain sen ja sain myös keskenmenon :( mutta en sitte tiedä johtuiko siitä vai lääkkeestä tai muuten vaan jostain ihan muusta.

on tullu nukuttua tosi huonosti kun joutuu joka yö heräämään pissalle ja syömään. maha oikeen kurnii heti kun herää. ja mä oon mielestäni syöny paljon päivän mittaan.
kai se sitten on niin että äiti harjoittelee jo öisiä heräämisiä tuolla tavalla, mikä on aika jännää. ja myöskin oppii huolehtimaan ruoan saannista :)

iskias on muuten helpottanu,jeeeeee!!!!tajusin kun kävelin ulkona että hei, mähän kävelen normaalisti! se oli ihanaa!!

kuulin äidiltä että täti olisi innoissaan antamassa mulle vanhoja lasten vaatteita, sänky,vaunut....jne. jeeee!!!hällä on nyt 4-vuotias tyttö, että aika uusia on tarvikkeet. mä nyt odotan siihen vkolle 12 asti ennenkuin riennän sinne penkomaan!!(tulispa se aika jo)

tosiaan on se 1 keskenmeno takana ja siksi niin varovasti olelen. pelkään jo aivastuksenkin vaikuttavan vauvaan kun kirpaisee niin kovasti aina munasarjoista sen jälkeen. seksikin on hiukka arveluttavaa...emmä tiiä, ei kai siitä mitään haittaa vauvalle oo???

noo,mitäs mä nyt vielä tarinoisin??ootteko jo soppaillu vauvan vaatteita??

kuinka "normaalisti"harrastatte liikuntaa?

niin ja mulla on ihan poika-olo, en tiiä miks! =)
 
Tänttärälle, Mipsulle ja Haiculle :hug: Yritin etsiä netistä, mitä tarkoittaa tuulimuna ja löysin tällaisen keskustelut. Lukekaahan itsekriittisesti kaikki tuulimunasta kiinnostuneet: http://www.helistin.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=29185&sid=5082efde09d29974992e56b4de0b8114

Joukkommehan kasvaa päivittäin =) tervetuloa mukaan Katsu ja Piprane ema! :wave:

:heart: POKS :heart:
 
mirna:

Mulla on kans keskenmeno takana ja ensin ajattelin et oon paniikissa varmaan koko alkuraskauden tän uuden kanssa, mutta miksi? Ei ole järkeä alkaa lietsomaan paniikkia itelleen ku nauttii vaan joka hetkestä ja toivoo kaiken menevän hyvin :)

Viime odotuksessa aloin jo pinnasänkyä hiomaan et maalaan sen sitten, mut kesken jäi eli sitä jatkan sitte jossain vaiheessa.. Vaunut saan anoppilan vintiltä sellaset 70-luvun mallit ja jotain vauvanvaatteita on jemmassa mitä ehdin hankkia edellisel kerral.
mammavaatteitaki on kaappi pullollaan ja taas vaan odottelen et millo pääsee käyttämään, mutta ei varmaan kauaa mene ku masu turvoksissa samantien..

Seksiä meinaan harrastaa nii paljo ku mieli tekee, ei kai se vauvaan pitäs vaikuttaa, mutta sitä mietin et mites ne siemenet sitte? Aiheuttaako ne harmia jos aina päästää sisätiloihin ne? Eiks ne ainaki loppuvaihees aiheuta suppareita jos oikein muistan?

Liikunnasta sen verran et mietin tossa et kuinka riskaabeli laji toi sähly on? siinähän tulee osumia aina välillä ja voi sitä tietty nurinkin mennä..
Jumpalla aattelin jatkaa käyntiä niin kauan ku jaksan :)

ja mulla on tyttö olo =) sinänsä ois uskomatonta saada tyttö kun miehen suku poikia pullollaan :D
 
Huomenta kaikille!

Tervetuloa uusille, kesäkuisten pino vaan kasvaa

Täällä väsyttää |O Huonosti nukuttu yö takana.. Ensin en saanut unta, sitten heräsin vessaan x2 ja nyt aamulla nälkään, kun mies lähti töihin :kieh: No onneksi on vapaapäiviä edessä tämän työpäivän jälkeen..

Mulla on jotenkin poika-olo, mistä lie johtuu, kun sukukin on tyttövoittoinen.. Noista neuvolakäynneistä töissä kertominen, niin mulla vuorotyö, niin pysytyn suunnittelemaan noi käynnit niin etten ole töissä silloin..

Hukkapätkä ja Dörnis 5+2

 
Huomenia täältäkin!

Väsyttää, etoo ja selkää särkee, jee mikä olo! Just kun pääsin eilen sanomasta, ettei oo mitenkään erityisen paha olo ollut... Onneks yöt saan nukuttua hyvin, ainakin toistaiseksi.

mirna: mietin ihan samaa, että uskaltaako kuinka normaalisti liikkua. Yritän käydä reippailla kävelylenkeillä, mutta jumpan suhteen oon vähän epäilevämpi, varsinkin kun käyn omalle kunnolleni vähän liian raskaassa aerobicissa, jossa pompitaan paljon...

Sisko toi eilen ensimmäisen ihanan pienen bodyn ja paidan lahjaksi, jotka sopivat niin tytölle ku pojallekin. Itkuhan siinä tuli. Olihan se ihan liian aikaista, mut onneksi ei olla kauheen taikauskoisia. Oon itse kans ostellut "varastoon" jo aiemmin jotain vauvanvaatteita, jotka on pistäneet silmään esim. ulkomailla, jos vaikka joku kaveri ilmoittais perheenlisäyksestä. En uskonut, että niille tulis ensin käyttöä ihan omassa perheessä. =)

Mukavaa aurinkoista perjantaita kaikille ja alkavaa viikonloppua!

t. Katsu ja esikoinen
 
päiviä vaan. Se olis sitten onneksi viikonloppu edessä ja vähän lomailua mökillä. Auto pakattu ja nyt vaan odotetaan muuta perhettä kotiin töistä :D . Mieli on hieman parempi, välillä vaan itkusta ei meinaa loppua tulla. Mietin juuri että edellisessä odotuksessa ei käynyt edes mielessä että jotain pahaa vois sattua. Nyt on ollu kokoajan takaraivossa sellainen tunne.

Kiitos Lenniina lohtuviestistä. Voi kun noin kävisikin että sieltä jotain löytyisi... Toivossa täytyy vielä elää mutta varovaisin mielin. jotenkin tuntuu tää viikko että teen valmiiks ton surutyön jos sielä oikeesti ei mitään elämää ole.
Inhottavaa tää vaan kun kaikki raskausoireet ja selvästi kohdun kasvukin tuntuu tuolla alamasussa pienenä kovana pallona. Housut kiristää selvästi... Hienosti huijaa kroppa tässä tapauksessa...


piprane ema, noista siemenistä että ei se seksi ja nesteet odotusaikana mitään pahaa tee. Ainoastaan jos sulla on paikat jo auennu ja muuten valmistautut synnyttään niin sit kannattaa välttää.


mirnalle onnittelut iskiaksen voitosta :)

Sanonpa nyt heippa hetkeksi ja palaan sunnuntaina pariinne.
:wave: :wave:

haicu ja mahdollinen tuulimuna rv 7+0
 
voi kun vois vaan nukkua ja herätä sitte siihen hehkeään odotusaikaan, alkasko se nyt sen rv 12 jälkeen. ei tää nyt niin hauskaa tosiaankaan ole, paha olo, väsyttää, turvottaa ja keskenmenokin tietysti pelottaa. Ajattelitteko te muut ennen raskautta, että tää voi tällasta oolla?Kyllähän minäkin olin kuullut, että on pahoinvointia ja muuta, mut en ollu koskaan ihan konkreettisesti vissiin älynny, että se on sit just tätä.ÄH!Ei vielä jaksa innostua vauvasta, vaatteista, vaunuista ym. vauvahömpästä.Kun sais vaan nukkuu.
 
Sama kuvotus täälläkin. Pitäis syödä jotain mutta kaikki kuulostaa ällöltä. Pakko se on yrittää.. Olen tainnut hurahtaa noihin testeihin, tänään tein jo viidennen kun oli pakko tarkistaa sen verenvuodon jälkeen. :LOL:
 
Lenniina, tuosta linkistä...
Minulla on ollut useampia tuulimunia, kuten jo olen maininnut, mutta koskaan en ole suostunut kaavintaan/lääkkeelliseen tyhjennykseen. Kohtu tyhjentää itse itsensä yleensä viikkoon 8 mennessä, mikäli siellä ei sikiötä ole...TOKI on poikkeuksia ja varmaan voi olla tapauksiakin, että kaavinta on pakollinen, mutta itse olen aina antanut luonnon hoitaa tuon homman ja hyvin on mennyt joka kerta...tai hyvin ja hyvin, siis sen kohdun tyhjenemisen kannalta hyvin, ei ole koskaan mitään jäänyt tai tullut tulehduksia tms.
Tuo, mistä tuossa kerrottiin, on mielestäni niin mahdollista ja itse en ikinä suostuisi yhden diagnoosin jälkeen kaavintaan tai muuhun tyhjennykseen. :| Tuossa on ajattelemisen aihetta mielestäni paljonkin.

Oma vointi on sitä mitä aiemminkin, väsymystä, kuvotusta, palelua...pitäis siivota, mutta kun ei kerrassaan jaksa! :snotty: Jospa jossain vaiheessa tulisi virkeämpiäkin päiviä.

Jaksamisia! :heart:

-Elettaria & Aslak 5+6-
 
Iltaa pitkästä aikaa! =)

Tervetuloa kaikille uusille myös mun puolesta ja halit :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Täällä väsymys alkaa olla aivan uuvuttavaa jo ja kaikenlisäksi superenerginen 2- vuotias neiti ei anna äidin levätä ollenkaan ja yöllä on joutunu heräilemään 1- 2 kertaa pissalle... Muita oireita on lievä pahoinvointi, oksentamaan en tosin vielä ole joutunut, rinnat on kipeät ja nyt nännit on valtavan kipeet ja ne on suurentunutkin jo huomattavasti! :LOL: Viluisuus on hieman helpottanut sekä ns. menkkaoireet, maha taas tuntuu et kasvaa(!) koko ajan ihan tuntuu välillä et venyy, turvotustahan se luultavasti on mut, hieman epäilyttää montako kaveria kyydissä on vatsan koon perusteella. Esikoista odottaessa farkut rupes kiristämään vasta rv14... Ylipainoa tosin nyt on enemmän kuin silloin...

Alkuajan ultraan en aio mennä ja neuvolan sain varattua rv 8. :) Sikainfluenssarokotetta en ainakaan näillä näkymin aio ottaa ja tällä hetkellä on vahva poika olo, tosin kumpi tahansa on enemmän kuin tervetullut. :heart: Joku kyselikin muuttopuuhista raskausaikana, meillä ois edessä se joulukuun aikana, onneksi saadaan paljon apuja(toivottavasti) siihen.

Yritän nyt parhaani mukaan saada painoa pidettyä kurissa, koska viime raskaudessa sokeripaastoarvot oli 0,1 yksikköä koholla suosituksesta, joten loppuraskauden tarkkailin verensokeria ja syömisiä tosi tarkkaan. Nyt ajattelin aloittaa ihan omatoimisesti syömään samalla lailla, jotta paino pysyy kurissa...

Lumentuloa odottava

väsynyt |O pikkutikru 6+1
 
Mahtuukos tänne kesäkuisiin viellä yksi? :wave:

Täällä on tänään tehty plussatesti, ja ajattelin varovaisesti jo kirjoitella tänne.Ihan alussa raskaus vasta, viikkoja hädin tuskin viellä 4.
Toinen lapsi olisi tulossa, meidän elämäämme sulostuttaa ennestään 3 ja puolivuotias tyttö.
Olo on viellä aika epätodellinen. Mutta niiiin onnellinen. :heart:
Maanantaina aion soitella jo neuvolaan.
Vähän jännittää,kun olemme lähdössä ensi viikolla Kanarialle viikoksi.En olekkaan reissannut ennen raskaana ollessa. No, täytyy huolehtia hygieniasta ja jättää mediumit pihvit miehen syötäväksi.Menin ja tilasin jo sellaiset Sea band- rannekkeet mahdollista ilmaantuvaa pahoinvointia varten.
Aion mennä ultraan yksityiselle joskus sitten viikolla 7 (jos pieni pysyy nyt matkassa).
Mulle voisi riville alkuun laittaa lasketuksi ajaksi 28.6.2009 ja synnytyssairaalaksi NKL.(Naistenklinikka)

Tsemppiä kaikille oireiden kanssa kärvisteleville :hug:

PikkuVarpunen rv 3+4 :heart:
 
Täällä ois myös yksi kesäkuun odottaja!!! =) :wave:

la ois menkkojen mukaan 18.6 joten viikkoja hurjasti kasassa! :D
Mulle tämä on viides, nuorimmainen nyt 2-vee ja vanhimmainen 9-vee.
Suurempia oireita ei ole tullu vielä(koputtaa puuta) ainoastaan alaselkää särkee, mutta varmasti tuo työ sen tekee, jaloillani oon kokopäivän ja aikas painavia joutuu välistä nosteleen.. samoin on väsymystä, mutta seki töitten piikkiin, viideltä kun joudun nouseen!! |O Oon kyllä päikkäreitä ottanu, aina ku mahollista ja ihan kiitettävästi oon kyllä voinukki, tällä viikolla joka päivä. Piristää kummasti puolenkit.torkut, jaksaa illan paremmin!

Muuten olo hyvä, samoin mieli, kovasti vauvasta iloitaan ja olo onnellinen! :heart: =)
Toivotaan vaan että kaikki menis hyvin.
 
piprane ema oon todella pahoilllani teidän puolesta :hug: koita jaksaa! :'(

Itsekkin koko ajan pelkään et milloin ja meneekö kesken... Kun yksi keskeytynyt km takana.
Ei helpota kauheesti et miehen mutsi eilen arvasi että oon raskaana :D :kieh:
No mut mietin siten et ainakaan ei tarvitse selityksiä keksiä jos menee kesken...
SisunÄiskä & Aarre n.5
 
Piprane ema: Voi että, lähetän sinulle suuren myötätuntohalauksen! :hug: Ei oikein sanat riitä...Voimia!!

Omaa napaa: Tasan vuorokauden olen nyt sulatellut tätä raskausuutista, ja mieli on hyvä.Tein tänään toisen raskaustestin, ja viiva oli vahvistunut reilusti eilisestä.Aika mieltön väsymys on vaivannut muutaman päivän ajan, ja pintä kiukkuisuutta ilmassa välillä myös. Muutamalle ystävälleni kerroin raskaudesta, sekä äidilleni, muille kerrotaan vasta varhaisraskauden ja np-ultran jälkeen.
Olo on sellainen, että ihanaa, meille tulee toinen vauva! Toisaalta vähän takaraivossa elää pelko keskenmenosta ja muista..Viikkoja on vasta niin vähän..
Kuukausi pitäisi odotella ultraa, aion mennä viikolla 7+, silloin jotain pitäisi nimittäin jo varmasti näkyä.

PikkuVarpunen ja Pikkiriikki 3+5 :heart:

 
voi ei piprane ema. Kovasti teitä nyt koetellaan, sure ja lepää rauhassa. On varmasti raskasta, ja kun vielä ehditte kertoa raskaudesta läheisillekin.

Uudet toivotan onnentoivotusten kera tervetulleiksi!

Tänään on ollut paremman olon päivä. Olen ollut päivän kaupungilla ja ostanut ekat äippähousutkin jo:)Pahaa oloa on ollu vain vähän välillä. Tietenkin pää huolestuneena, että jos jotain on vialla. Noh, jospa sitä olis taas huomenna enemmän.
Masu on kovasti turvoksissa, näyttää jo ihan raskaana olevan mahalta, plääh, en haluais sen olevan vielä niin pallo. Tiedänhän, että ei vauvamasu näin aikasin näy, joten turvotusta se vaan on...toivottavasti ei läskiä...kun muut ruumiinosat rintoja lukuunottamatta on kuitenkin ennallaan!Jostain luin että hormonit turvottaa, ja kai se on vaan myönnyttävä siihen. Syöny en kuitenkaan ole normaalia enemmän. Ja en kyllä ala vielä niitä mammahousuja pitää!!!Ihan periaatteesta.
 
Heippa,

Liittyisin mukaan vaikkas alussa ollaan vasta. Nyt menossa vasta rv 4+4,(tuo laskuri mikä on alla laskee kait 28 pvän kierron mukaan ja mulla 30) la olisi näin ollen 22.5.2010. 2 tulossa ja sairaalana HYS. Ensimmäinen vasta kohta 5 kk :D Mutta tämä ei silti ole vahinko, oltiin päätetty, että toinen saa tulla heti, kun on tullakseen. Tämä ensimmäinen on muutenkin ollut todella helppo, tiedä sitten toisesta...
Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdf.lilypie.com/6svpp3.png[/img][/url]
 
Iltaa :wave:

Tännehän oli taas ehtiny tulla kovasti tekstiä.

Tervetuloa uudet ja onnea plussasta :flower:

Mitenhän Tänttärällä menee?

piprane ema Olen niiin pahoillani :( Kovasti jaksamista
:hug:

).( täällä on kotiuduttu reissusta. Pahoinvointi on vähä hellittäny. Keskiviikkona ku oli niin järkyttävä olo ja sillon halasin posliiniakin. Nyt vaan hirmu väsy ja tissit on niiiin kipeät ja turpoat turpoamistaan.

Niisku- ja muru 7+3 :heart:
 

Yhteistyössä