KESÄKUUN KULLANNUPUT

Piprane ema :hug:

Ursus maritimus :eek: Uskomatonta miten noin vaan tosta määräävät lääkkeitä sen enempää ajattelematta. Ihanaa että pikkunen oli matkassa ja voi hyvin :)
Mulla itsellä myös kilpirauhaskontrolli ensi viikon lopulla ja toivottavasti arvot on ihan ok. Mulla oli ilmeisesti edellisen raskauden jäljiltä joku synnytyksen jälkeinen hypertyreoosi. Ensin oli liikatoimintaa, joka muuttui sitten vajaatoiminnaksi. Nyt toivottavasti arvot normaalit. Mutta kyllä vähän jännittää, kun lähisuvussa kuitenkin on kilpirauhassairautta.

Jumpassa käymisestä Itse ajattelin tehdä ihan kaikkea, niin kauan kun tuntuu vaan hyvältä. Toivon että voin mahdollisesti ihan loppuun asti käydä jumpalla. Taitaa varmaan kuitenkin loppua kohden muuttua enemmän kuntosalipainotteiseksi. Mutta ainakin esim. spinning on sellainen missä on helppo treenata just niin kovaa kuin itsestä tuntuu hyvältä.

Paha olo, vilu ja väsymys vaan jatkuu. Uutena on tullut jatkuva jano ja öisin saa ravata pari kertaa pissalla. Kai se kuuluu asiaan, mutta pakko oli ruveta sokereja taas seuraamaan, kun viime kerralla oli lievä raskausdiabetes ja tällä kertaa haluaisin sen välttää kokonaan. Menispä nyt nopeasti nämä alku viikot ja alkaisi se energinen keskiraskaus ilman jatkuvaa oksetusoloa :x

zizilisko+nuppu 7+2
 
Varovasti tulen katselemaan teidän pinoa, olen nyt saanut kaksi haaleeta viivaa r-testiin eilen aamulla ja tänään. En uskalla vielä innostua, ei olisi ensimmäinen kemiallinen kesän jälkeen. Mutta varovasti tulin ilmottautumaan. Ajattelin vielä huomenna ja tiistaina testata. Tiistaina menkkojen pitäisi alkaa, mutta toivottavasti täti pysyy poissa.

Sit vähän musta tietoa: Olen 22 vuotias Lahdesta kotoisin oleva tytteli. Vuosi nyt yritystä takana ja kaksi enkelivauvaa saanut, pelottaa ihan kamalasti saanko tätäkään pientä yli ensimmäisestä ultrasta. Ja jos nyt on tärpännyt ni La olis 1.7.2010. Oireita kyllä löytyy enemmän ku koskaan ennen. :)

 
Minäkin arkana laitan tänne viestin. Pe plussasin ja la vielä uudellen varmistelin ja silti ihan epätodellinen olo. Lahdesta olen ja ikää 31.Esikoinen olisi tulossa. Laskureiden mukaan la olisi 20.6, mutta voi olla kyllä jotain muutakin, kun kierto vähän hakusessa ollut, mutta kai se joskus selviää. Toivon kovasti, että kaikki menee hyvin ja aika kuluisi nopeasti. Uskomattoman vaikea olla kertomatta muille....Onko joku käynyt Lahdessa varhaisultrassa ja missä ?
 
Saisko liittyä mukaan? :)
Meille odotellaan nelosta, ehkäisystä huolimatta on tämä pieni meille tulossa :heart:
LA olis menkkojen mukaan laskettuna 2.6 mut voi tosiaan olla mitä vaan kun meillä ei ole mitään havaintoa milloinka tää pieni on alkunsa saanut :D
Olo on ihan ok, pahoinvointia päivän mittaan vähän väliä mutta harvakseltaan onneksi okselle tarvii mennä. Palelua ja väsymystä lisäksi myös.
Kovasti toivotaan että kyytiläinen pysyis matkassa! Ultra-ajan sain kuukauden päähän mutta tällä hetkellä tuntuu että pitää varmaan nennä yksityisellä ennemmin tarkistamaan että mitäs siellä masussa näkkyy ;)
Riittäis kyllä että siellä vaan YKSI vauva olis :heart:
Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan että kaikilla menis odotus loppuun asti hyvin! :hug:
Tää yrittää kirjoitella ja olla mukana aktiivisesti, nyt ruuanlaittoon :wave:
 
Tervetuloa uudet plussaajat! :wave: Onnea kaikille plussasta! :flower:

Piprane ema iso :hug: Voimia ja jaksua!

on: pahoitellen siirryn heti omaan napaan. Minä olen saikulla. Jouduin käymään eilen päivystyksessä voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi. Nyt ei meinaa enää naurattaa. Sain 4 päivää sairauslomaa. Huomenna pitää käydä antamassa labrassa uusi verikoe, kun siinä oli pientä poikkevuutta, lähinnä tämän pahoinvoinnin vuoksi. Apteekista sain enemmän vinkkejä kuin lääkäriltä. Kokeilussa pahoinvointirannekkeet ja isompi määrä b-vitamiinia. Ei mainittavaa apua vielä. :( Minä siis reporankana sängyssä yökin jatkuvasti.

Tsemppiä kaikille!

syyshortensia 5+5
 
Heippa! Saisinko myös liittyä seuraanne? :)
Olen 26 vuotias ja esikoinen tällä hetkellä 6kk. Hieman yllätyksenä uusi raskaus tuli, mutta tietty innolla ja rakkaudella odotetaan.

Humu82 kiva, että täällä on joku muukin kellä on pieni ikäero lapsilla.

Kovasti kaikkia käytännön juttuja mietittävänä. Kaksosten/sisarusrattaat tulisi ainakin hankkia.

Miten te, joilla jo kaksi sen ikäistä lasta, jotka istuu turvaistuimessa, ei siis enää kaukalossa. mahtuuko kuinka autoon? Meillä on farmari, mutta tuntuu silti, että kuskin taakse ei tule mahtumaan turvaistuin, jos on selkä menosuuntaan.

Pihlay ja kullannuppu 5+4 :heart:
 
Piprame ema :hug: :hug:

Juu huomaa että hormoonit myrskyää täällä, mies oli sitten ottanut perjantaina vähän liikaa ja se oli sitten sotkenu keittiön täysin ja siitä hermostuneena pakkasin lapset ja tavarat ja ajoin miltei viimisillä rahoilla siskon mökille parinsaan kilsan päähän, otti vaan niin päähän ja oisin saattanu sanoa liian pahasti joten pesäero teki hyvää ja mies oli siivonnut jälkensä ja taitaa tietää että ei enää samalla tavalla, tuo oli siis eka kerta meidän 8 vuoden aikana kun mies ottaa noin totaalisen paljon että menee noin sekaisin, toiste en halua häntä noin löytää tai sit lähen lasten kanssa kokonaan...viina ei meillä juokse..

Tuntuu että nuo pirhanan hiiva ei ole vieläkään lähdössä, sain siihen jonkin depot tabletin ja se oli se 1 tabu joka vaikuttaa tuolla sen 3 päivää, ni joo, kaikki tullu jo ulos, huoh :kieh: hermot menee, nyt taas rasvan voimalla ja tiistaina otan yhteyttä jos kutina jatkuu ja saavat luvan katsoo joko se kultulle on jotain tehny, ei oo yhtään hyvä kyllä viikkoja jatkuva hiiva :/

Tervetuloa uusille

Mutzilla ja
 
Piprane ema :hug: ja voimia!

Ja uusille valtavat onnittelut plussista ja onnea matkaan! :flower:

Mulla on huomenna eka neuvola, ihanaa =) Varasin ajan varhaisultraan, se olis 4.11, mutta miehen kanssa mietittiin, että jos kuitenkin peruttais se. Siitä on kuitenkin enää vain muutamia viikkoja neuvolan ultraan. Ja yritän tässä lopettaa tämän ylimääräisen huolehtimisen ja nauttia raskaudesta. Niin, ja kyllähän se rahapuolikin puhuu...

Eilen kerrottiin ekoille kavereille raskaudesta. Kaverit tulivat meille istumaan iltaa ja jouduin kieltäytymään punaviinistä. Kaveri kysyi heti, että olenko raskaana, enkä minä sitä tietenkään kieltänyt. Jotenkin helpottunut olo, kun joku tietää :)

Minä olen kans ajatellut käydä jumpilla sen mukaan, kun vointi antaa myöden. Tosin nyt on motivaatio ollut kadoksissa, että sitä etsiskellen... :whistle:
 
huomenia kaikille. Täälä aamu alkoi epäsuotuisissa merkeissä... Vuoto alkoi rusehtavana ja kyllä siltä näyttää että kesken meni :'( eipä tässä voi mitään muuta kun heittää hanskat tiskiin ja sanoa hei vaan odotukselle. Oli jotenkin odotettavissa sen tuulimuna epäilyn vuoksi ja nyt sit lopullinen tuomio. Voi ketun vittu.. Lähdenmpä soittelemaan lekurille. :(
 
Pohtijatar: Ei me ehditty tästä vielä kertoa kuin mun siskolle.. Edellinen keskenmeno oli kesäkuussa ja sillon ehdittiin jo kaikille vauvauutiset sanoa..
Toisaalta mä koin et viime kerralla oli helpompaa ku kaikki ties miks oon allapäin ja nyt sit pitää vähän niinku esittää et kaikki ok.. Tosin pahin suru alkaa jo väistyä ja oikeestaan ku tää oli niin alussa vasta et tuntuu enemmänki pettymykseltä ku ehti innostua niin kovasti..

elämä jatkuu ja pitäkää te muut ne vaavit matkassa perille asti :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja haicu:
huomenia kaikille. Täälä aamu alkoi epäsuotuisissa merkeissä... Vuoto alkoi rusehtavana ja kyllä siltä näyttää että kesken meni :'( eipä tässä voi mitään muuta kun heittää hanskat tiskiin ja sanoa hei vaan odotukselle. Oli jotenkin odotettavissa sen tuulimuna epäilyn vuoksi ja nyt sit lopullinen tuomio. Voi ketun vittu.. Lähdenmpä soittelemaan lekurille. :(
:hug: otan osaa, mutta uutta yritystä sitten vain teillekin.
 
Piprane ema ja haicu :hug: Pahoittelut molemmille, sitä niin toivois ettei kukaan joutuis tuollaista kokemaan :'(

Uusille tervetuloa mukaan ja Onnea matkaan!
(.) Täällä vaivana armoton väsymys ja huono olo. Olin viikonloppuna laivalla ystävien kanssa ja vaikken tietenkään mitään ottanut niin valvottua tuli ja se kostautuu nyt. Muutenkin kun väsyttää tavallista enemmän.. Eilen nukuin päikkärit ja viime yönä melkein 10 tuntia ja silti tuntuu että haluais vaan kaatua sänkyyn. No pojan vien kymmeneks hoitoon ja menen itse vasta 14.30 töihin joten voin nukkua päikkärit, mutta miten ihmeessä pystyn olemaan töissä 22 asti!? Ja vielä kun tämä huono olo on 24/7 niin.. Muuten hakisin sairaslomaa, mutta kun en oo ollu vasta kun viikon töissä hoitovapaan jälkeen :/ En vaan kehtaa olla pois ja kun en halua syytäkään kertoa siellä vielä. Mutta jos tää tällasena jatkuu niin kai se on pomolle pakko kertoo ja olla muutama päivä pois.
En muista kerroinko täällä perjantain ultrasta, joka tapauksessa sentin mittainen "möykky" siellä oli ja sydän löi tasaisesti 90xminuutissa. Ja saatiin koko perhe kuunnellakin sykettä :heart:
Nyt sohvalle makoilemaan kun poika katsoo piirrettyjä :ashamed: ..

-minttu ja pumpelo :heart: (uus työnimi =) ) rv7+6
 
Piprane ema ja Haicu :hug: Ei löydy sanoja :'(

Pohtijatar: Mulla myös yllättynyt olo tästä pahoinvoinnista, koska odotin, että olisi samanlaista kuin esikoisesta, mut eipä olekaan, vaan kokoaikaisempaa :x Kai tää on vaan kestettävä ja laskettava päiviä. Onneksi loppunee hyvissä ajoin ennen joulua, jotta ei pilaa jouluvalmisteluja :xmas:

Mutzilla: Hyvä, että syy selvisi ja lääkkeet löytyvät, jos ei tämä kuuri, niin seuraava. Eipä ollut mukava juttu mieheltäsi järjestää tuollainen tempaus. No toivottavasti nyt otti opikseen!

Tervetuloa :wave: Nallepuh, PikkuVarpunen, Inkkukinkku, Danina, Vaahtera, Humu, Sokruli, Kaikku, Hakaneula ja Pihlay. Onnea plussista :flower:

Minttu: Onnittelut ultrakuulumisista :flower:

Syyshortensia voima :hug:

Ursus: Huh huh! Niin sitä vaan pitää itse olla tarkkana, muuten voivat ammattilaisetkin sössiä koko homman. Toivon hyviä tuloksia ensi viikolle ja onnittelut vielä sykkeestä :flower:

ON: Huomenna neuvolaan =)
 
Huomenta!

Onpa huonoja KM uutisia :'( Voimia Haicu ja Piprane ema :hug:

Täällä alkoi nyt aamuoksentelu. Tosi jees olla töissä! Olot on muutenkin niin huonoja ihan koko päivän. Yöllä nukun ihan sika huonosti, kun ramppaan vessassa monta kertaa ja tuntuu että kaikki housut ja asennot painaa tota mahaa. Vaikka mitään mahaa ei vielä olekaan!

Mutta kaikesta huolimatta oon tosi onnellinen, näin viime yönä unta että sain pienen tytön :heart:

Jaksamisia kaikille sateisesta maanantaista huolimatta!

Minäpieni ja tirriäinen 8+1
 
Piprane ema ja haicu...voimia teille, rohkeutta ja paljon uusia mahdollisuuksia! :hug: :hug: :heart: Ja muillekin keskenmenon kokeneille.

"Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa?
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan?

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?"


:heart: Tämä on lohduttanut kovasti itseäni aina keskenmenon hetkellä.

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani! :hug:
Tänne ei kuulu mitään kummempaa, tänään on ultra ja jännittää kovasti...tulen sitten kertomaan uutisia...toivotaan, että siellä olisi pieni matkalainen. :heart:

-Elettaria & Aslak 6+2-
 
Haicu: iso :hug: . Voimia ja jaksua.

Elettarialle tsemppiä ultraan!

Pahoinvoiville täältä myötätuntoisia ajatuksia. Ei ole kivaa ei. Olisipa jotain apukeinoja, mutta kun ei. Itse tihrustan välillä itkua, kun koko ajan yökityttää ja oksettaa. Vartin välein kun halailee pönttöä, niin ei naurata. :(

Iloa kaikille!

Syyshortensia ja Jonttu 5+6
 
Huomenia ja hyvää alkanutta viikkoa!

Haicu :hug:

Täällä sit paino alkaa taas karkaamaan käsistä kun uimaan ei ole päässyt, 2,5kg on noussut paino jo 2 viikossa, osa johtuu siitäkin että olin siellä siskon luona ja oi sitä kahvipöytää, kun siskontytön syndejä vietettiin samalla :whistle:

pitäis ruveta katsomaan syömisiä ja liikkumaan vaikka kävellen nyt ulkona ennekuin uimaan taas pääsee, haluan tämän hiivan hoitaa nyt kerralla pois ennenkuin altaaseen menen uudestaan.

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola ja selvii milloin ois sitten eka ultra, tosin toivoisin että kahtoisisivat samalla, kun masu ollut kipee, et kaikki ois kunnossa, mutta olispa ainakin ennen serkkujen kokoontumista, niin tietäis kertooko jo syyn vai ei alkoholittomuuteen, täällä kun ar-ultra on aikaisilla viikoilla, 10-11 ja 11 viikkoa ois täynnä kun sinne mökille taas lähdetään :heart:

Mutzilla ja
 
Täälläki aamu käynnistyi oksennusreissulla :$
Heti ku sai syötyä, olo parani jonkin verran, edelleen kyllä heikottaa..
Noh, tähän olen tottunut jo aikaisempien odotusten aikana, ei tää varmaan kestä ku pari kuukautta korkeintaan enää :D
Yöllä saa herätä, kerran-pari vessaan, johtuu siitä kun joutuu kittaamaan koko ajan vettä tähän suun kuivuuteen, mikähän raskausoire se tällainenkin muka on :)
Muuten olo ihan hyvä vieläkin, masu ei ole kipeä, turvonnut tai mitään muutakaan.. Palelukin tuntuu väistyneen jo taka-alalla!

Piprane ema ja haicu:
Pahoittelut ja jaksamista! :hug:

Mutzilla:
Mulla oli edellisessä raskaudessa oikea riesa noista hiivatuleduksista.. Huomasin suuren helpotuksen kun aloin syömään oikein reilusti puolukoita tai karpaloita, olisko teillä pakkasessa sellaisia? :hug: Niih, ja mie olen kuullut, että runsas hiivatulehduskierre raskauden aikana tietää poikaa ;) Meillä ainaki pitäny paikkansa!

Mukavaa maanantaita ja uutta viikkoa kaikilla! Toivottavasti ei saada tällä viikolla ikäviä uutisia tähän pinoon!

Hakaneula ja :heart: 7+5
 
Heip

Täältäkin myötätunnota pahoinvoiville. En osaa kyllä ees kuvitella, mitä se on, kun itsellä ei ole minkäänlaista pahoinvointia nyt, eikä viimeeksikään ollut.

:hug: keskenmenon kokeneille... tosi ikävää, että semmoista tapahtuu :(

Ekaa neuvolaa ootellessa ja siellä varmaan selvii sit sekin, milloin se eka ultra olis. Vielä ois 3 viikkoa sinne ekaan neuvolaankin aikaa, mut nopeestihan se menee :)

Tänään ois kosmetologille aika ja sit ke pääsen parturiin :) jei!

Koittakaa jaksella pahoinvoinnin kanssa.. ei se enää ihan älyttömiä kestä :) siinä toivossa on hyvä elää :) !

Anni ja pieni 6+0
 
Huomenta ja hyvää uutta viikkoa kaikille :flower:

Viikonloppu meni nopeasti, ohjelmaa oli molemmille päiville.. Syödä mun pitää koko ajan ettei tule huono olo ja aamulla on aina kova nälkä, vaikka ennen en voinut kuvitellakkaan syöväni aamupalaa :eek: Saas nähdä kuinka paljon paino nousee |O

Tervetuloa nallepuh, pikkuvarpunen, inkkukinkku, danina, vaahtera, humu, sokruli, kaikku, hakaneula, pihlay :flower:

Halauksia ja voimia piprane ema ja haicu :hug:

Joku muukin taisi mainita suun kuivuuden, mulla on kanssa ihan mieletön. Koko ajan pitäisi olla juomassa ja muutenkin saa ravata vessassa.. Metallin maku on kanssa suussa välillä, onko kenelläkään ollut sellaista :x

Se alkuraskauden ultra olis sitten torstaina, jännittää :heart:

Hukkapätkä ja Dörnis 5+5

 
Hakaneula, minullakin on muuten hiiva kiusannut aina poikia odotellessa! En tiedä, onko siinä mitään perää, mutta näin on ollut! Ja tämänkin raskauden aikana on ollut jo yksi hiivatulehdus ja poikaa kovasti povataan... :saint:

Tulin just suihkusta ja nyt pitäis ruokkia tämä jälkikasvu ja sit vaatekaapin kautta sinne ultraan... :heart: Pitäkää peukkuja!!!!!!
 
Peukkuja ultraan kaikille!

Pahoinvoinnista: Itselläni auttoi ekassa raskaudessa B6- vitamiini- valmiste. Myydään ainakin luontaistuotekaupoissa. Ostin sitä taas, toivottavasti ei tuu pahoinvointia.

:hug: sitä tarvitseville.

Imettääkö kukaan muuten toista lasta tällä hetkellä? Mä imetän tuota meidän tyttö, ainakaan vielä en oo huomannu että maidon tulo olis vähentynyt ja samallalailla tuo esikoinen tuntuu tissiä syövän kuin ennenkin.

Pihlay ja kullannuppu 5+5
 
Pihlay: Mie imetän tuota meidän kuopusta, tosin hällä ikää jo yli vuosi joten pitäis varmaan jo lopetella :ashamed: On vaan ensimmäinen kunnolla onnistunut imetys niin antaa taaperon nyt vielä tovi nauttia :D Ja maidontulo ei todellakaan ole vähentynyt, päinvastoin, yölläkin alkaa yhtäkkiä aivan solkenaan valumaan..
Onko siittä muuten jotain haittaa jos imettää alkuraskauden aikana?

EC: Kovasti peukutuksia ultraan! Kyl siel kaikki on hyvin :heart:
 

Yhteistyössä