KESÄKUUN KULLANNUPUT

laitetaan viä tosta olosta

eli jotenkin oon aatellut ennenkun olin edes raskaana että meille tulee poika ja vaikken ollut ees raskaana niin oon ostanut ainoastaan poika painotteisia vaatteita no joo muutama unisex vaate mutta enimmäkseen pojan väreissä että jos tyttö tulee ni voi reppanaa =)pakkohan mun noi ihanuudet on jollekkin pukee =)

mutta

-pahoinvointi vaihtelevaa välillä tulee kaikki ylös toisinaan ei mitään (tästä en osaa sanoo koska tytössä voin todella huonosti pojissa vähän paremmin mutta nyt on niitä molempia on samanlaista kun tytön aikana mutta myös samaa kun poikien

-mun ei tee mieli karkkia eikä rasvasta ruokaa,eikä kahvia (ärgh) mutta tästäkään en mee nyt takuuseen tytöstä söin 2 suklaalevtä päivässä pojista suolasta ja tytöstä ei kahvi maistunu pojista kylläkin maistu

-mun ei tee mieli lämmintä ruokaa joka on ihan uus juttu tämmöstä ei oo ollut ikinä aikasemmin ylensä oon syönyt kun hevonen

-mun naama näyttää siltä kun mulla ois joku murrosikä menossa täynnä finnejä (siis apua!!!)

mut en silti osaa viä ihan varmuudella sanoo kumpi tulee poika olo kyllä toistaseks. tietty voitte kans arvuutella oireiden perusteella :D :D

-tänttärä ja tirppa 7+4
 
Huomenta :) Ihanaa, kun kesäkuisia tulee lisää, onnea kaikille! :heart: Meitä on täällä jo niin paljon, ettei kaikkeen ehdi/muista/jaksa kommentoida...
Tänttärälle onnittelut ultrasta =) Ja toivottavasti Mutzillan tulehdus ei ole levinnyt kohtuun asti, ja saisit sen vihdoin hoidettua pois.

Mulla oli eilen eka neuvola, ja sitähän se oli, papereiden täyttöä ja juttelua. Terkkari on tosi mukava ja hän suhtautui reiluun ylipainooni todella hienosti, ei saarnannut eikä paheksinut. Sainkin taas uuden tsempin päälle ja ajattelin alkaa pitämään ruokapäiväkirjaa. Terkkarin mukaan laihduttamisesta ei ole haittaa, joten teen parhaani, ainakin yritän pitää painon samassa.
Mulla oli hb 129 ja verenpaineet tosi hyvät, pissa puhdas. Sain lähetteen sokerirasitukseen jo joulukuun alkuun, rv:t sillon 12+2. Varhainen ajankohta johtuu ylipainostani ja suuresta sukurasitteesta. En ole tästä lainkaan pahoillani, vaan tyytyväinen, että heti tutkitaan. Nyt pitää tosiaan itse tsempata, ettei sokerit kohoa.
Hyvä mieli jäi siis ekasta neuvolasta!

Tänä aamuna olen havainnut huonoa oloa, ennen syömistä tuntui, että vedet tulee ylös ja jugurtin syömisen jälkeen sama tunne jatkuu. Myös vatsan toiminta on muuttumassa hitaammaksi... Ja olen aivan varma, että mulla tuo elohiiri silmässä on raskausoire! Alkuun se tykytti silmässä koko ajan, nykyään vain välillä, hetken aikaa. Meidän Papu se siellä vinkkailee ;)
Ai niin, tissit on niin kipeet, että kävelykin tuntuu! Mulla on muutenkin tämmöset megatissit, kokoa riittää muillekin jaettavaksi, niin vähän pelottaa, että mitenkähän isot näistä vielä tuleekaan... :/
 
Huomenia taas kaikille!

Elettaria: Olipas koskettava runo :'( Onnea seuraavaan ultraan, eiköhän kaikki ole hienosti :hug:

Pihlay: Sikainfluessarokoteasiasta olemme keskustelleen pinossa aiemmin, toki sen jälkeen on tullut paljon uusia palstalaisia, joiden mielipiteitä asiasta olisi mukava lukea. Itse tänään neuvolasta asiaa kysyin, niin sanoi sen virallisen kannan eli että suositellaan. Viikolla 46-47 on keskitetysti raskaana olevien rokotukset meillä. Ei osannut vielä sanoa, että jos haluaisi rokotteen esim. rv 12 jälkeen, mistä sen sitten saisi. Oma kantani siis vielä auki :/

Haiculle ja NeitiKatille vielä :hug:

Tervetuloa Nasuliinih, Minea, Blackcurrant ja Maywood :wave:

Onnea ultrakuulumisista Toffo ja Tänttärä!

Juu, siis neuvolasta tulin juuri. Paperihommia, paino, verenpaine, hemppa ja pissa. Mulla taas samaa vaivaa kuin esikosta eli virtsaan tulee sokeria. Viimeksi sain juosta kolme krt sokerirasituksessa, jonka tulos kuitenkin oli normaali eli asialle ei tehty mitään. Nyt jo siis sokeria virtsassa ja lähete tuli sokerirasitukseen, blääh! Seuravaksi sitten np-ultraan ja samalla verikokeisiin. Kärsimättömänä odottelen :p

Lenniina ja pieni 7+3
 
Nyt on pomolle kerrottu, jaiks. Ei vaan, hyvin se meni, niinkuin ajattelinkin. Sanoin, että kerron näin alussa, koska hänellä tulossa pian sijaisjärjestelyjä ja voi sitten ottaa samalla huomioon jo tämän mun tilanteen. Oli tyytyväinen, että kerroin jo nyt ja että maa saa uusia eläkkeenmaksajia ja toivotti onnea. Mun pomo on siis n. 50v. mies :D
 
Aivan kamala sipulin himo iski!!!!! :eek: :eek: Mitä tämä nyt on??
En yleensä syö juurikaan raakaa sipulia, mutta voi taivas...näkkäriä, oikeaa voita ja sipulia päälle, ei voi olla syömättä... :eek:
Kun sais vielä kalan suolattua mätiä sipulin kera, aaaaaaa, ei kestä ajatella...!!!!!!!
Minulla ei ole pahemmin koskaan ollut mielitekoja raskauden aikana, mutta tätä vois ehkä kutsua jo siksi, siis voisin melkeen pureskella kokonaista sipulia... :kieh: :heart:

Lenniina, mukava kun pomo suhtautui noin hyvin!! Niin se pitää! =)

-Elettaria sipulinhimoissaaaaaan-
 
Saisiko meidätkin tuonne etusivulle listaan? :wave:

Eli olen 26-vuotias, toinen lapsi tulossa, laskettuaika 28.6.2010,ja sairaalana NKL.

Pikaisesti omaa napaa: Väsymys jatkuu, ja tänään aamulla tuli ensimmäinen "yökkäysrefleksi" kun söin purkkaa...Hajuaisti selvästi herkistynyt.
Tilasin ekan neuvolan, ja menen sinne 10.11 kun viikkoja 7+1. On tää kaikki niin ihanaa ja jännää, vaikka olenkin toiskertalainen. :heart:

Johanna ja Pikkiriikki 4+1 :heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumista toffo! :flower:
Pittäis itelläki varata alkuraskauden ultraan aika, ei mahda jaksaa elää epävarmuudessa sinne np-ultraan asti :)
Mussupussu: :LOL: Siehän herkällä tuulella oot ollu :D
EC: Vai on siellä alkanu tulla mielitekoja, niin täälläi.. onneksi terveellisellä pohjalla täälläkin, nimittäin mulla haluttaa KOKO AJAN paahdettua ruisleipää kera juuston ja kurkun. Eilen söin varmaan melkein pussillisen :snotty:

Tääkin aamu käynnistyi tuttuun tapaan pöntönhalailulla.. Olo onneksi aina kohenee kun saa syötyä jotain, aamulla vaan ei mikään tunnu uppoavan..
Lisäksi väsyttäis koko ajan ja paleluakin taas ilmentynyt joten suuresti ihmettelen jos näillä oireilla ei masussa elämää ole :)

Sikainfluenssarokotetta olen miettinyt ja stressanut kovasti, mutta taidan sen kuitenkin ottaa. En jaksa uskoa että Suomessa annettais jotain mikä oikeasti voi olla sikiölle vaaraksi. Mieluummin se, entä sairastun vaikeamman kautta tuohon tautiin.. Tottakai tiedän rokotteiden riskit, mutta uskon niiden olevan niin minimaaliset, että en niiden takia jättäis rokotetta ottamatta..

Nyt kotitöiden pariin! :wave:

Mukavaa tiistaita kaikille ja mukavia neuvolareissuja niille, joilla tänään käynti on!

Hakaneula & :heart: 7+6
 
Tättärä onnittelut ja tervetuloa uusille :flower:

Tänään on ollut eilistä parempi olo, ainakin toistaiseksi...lämmin ruoka ei vaan uppoa. Mä söisin vaan paahtoleipää, hedelmiä ja jugurttia. Aika yksipuolista :p

Täälläkin on mietitty tuota sikainfluenssarokotusasiaa ja tultu siihen tulokseen, että me ei sitä rokotusta oteta.

Lenniina kiva että pomo suhtautui kivasti raskauteen. Mä yritän pantata kertomista yli np-ultran.

Mukavaa tiistaita ja hyviä vointeja kaikille!

Minäpieni ja tirriäinen 8+2
 
Tänttärä ja Toffo onnea hyvistä ultrakuulumsista :flower:

).( Täällä on ollu tänään hiukan parempi olo, eilinen närästyski on poissa. Vähä aamulla eto ennen ku sain ruokaa nassuun, mut muuten ihan ok vointi. Näköjään pysyy tuo pahaolo kurissa ku vaan muistaa syödä tarpeeks usein.
Täällä ei varmaan ainakaan neuvolassa ultrata tai sen kuvan mä ainaki netistä sain, mut sydänääniä voivat kuunnella. Sokerirasitukseen mut passitetaan varmaan aika pian sukurasitteen takia.
Mulla on maha turvonnu ja kysyin tänään yheltä mun luokkakamulta joka siis tietää että näkyykö mun maha jo nii se sano, että kyllä se vähä on kasvanu jo. Musta itestäki tuntuu, että se on kasvanu ja illalla olen viimesillään ku turvottaa. :p
Kauhee väsymys tuli taas ku koulusta pääsin kotia, vois ottaa päikkärit.

Niisku- ja muru 7+6 :heart:
 
Neuvolasta kotiuduttu ja pino lappuja, kirjoja ja dvd:kin tuli mukaan, samoin sain multi-tabsin raskausvitamiinia purkin, kun oli edustaja käynyt ja jättänyt niitä et saa antaa, mulla hb oli vain 119, mutta toivotaan että tuon vitamiinin rauta auttaa pitämään sen ylhäällä.

Ensimmäinen ultrakin on jo vajaan 2 viikon päästä , 2.11.2009 on neuvolan ar-ultra ja sen jälkeen pääsee vielä kysiin np-ultraan jos myös verikokeen antaa ottaa, otetaan nyt niin pääsepä ainakin kultua kahtomaan, ja rakenneultrankin äitipoli tarjoaa :heart: Jess, pääsee kurkkiin kultua paljonkin :heart:


Mutzilla ja kultu 7+4
 
Tervetuloa kaikki uudet ja onnea plussista :heart: :heart:

Mä koko ajan itse pelkään et on taas keskeytynyt keskenmeno kun ei noita oireita oikeen ole :ashamed: Vaikka saattaa kai monilla tulla oireettomiakin raskauksia.
Mutta nyt on ollut palelua,palelua,palelua, välillä pieeeenen pientä kuvotusoloa (Edellisessä raskaudessa ja sitä edellisessä joka meni kesken, halasin pönttöä niin ahkerasti että jouduin saikulla olemaan heti alusta :( ), mielitekoja esim raikkaaseen salaattiin paprikaan ja vichyyn... Mut ei sinäänsä kai muuta :eek: Ja ei siinä ihan oon iloinen ettei tarvitse pönttöä halia, mut kauhee pelko persiissä et jotain on nyt huonosti :headwall:
Mutta se mun navastani :ashamed:
Täällä ekat jo neuvolassa käyneet :whistle: Miten myöhäseks voi ekan neukun jättää et ehtis silti siihen np ultraan? Toinen lapsi tulossa, mut en tiedä.
Ja ihan uteliaisuuttani kyselen että onko monia jotka aikoivat naistenklinikalle synnyttämään?? :)
Saa nähdä monen kanssa sinne samaan aikaan päätyy :D
Hyviä vointeja pöntön halijoille ja :hug: tarvitseville =)
SisunÄiskä & Aarre 5+3
 

jo on yks puolista ollu mun syöminen tänään 2 leipää+ mehua puol lasia + tolkuton määrä satsumoita siis varmaan jo lähemmäks 10 kipaletta =)
kai ne kaupassa kattovat ku ostin 5 pussillista ku oli tarjouksessa =) ja hyviä on =)
aamun jälkeen en oo käynyt ees halimassa pönttöö. jess!!

mulla eka neuvola on 30.10 jollon mulla on viikkoja tasan 9 sitä odotellessa =)

possurokotteesta niin mä en sitä tuu ottamaan.

tänttärä ja tirppa 7+4
 
Syyshortensia juu niinhän me taidettiinkin olla... mukavaa kun löytää täältä samassa pinossa jo aiemmin olleita! :D Kuin myös onnellista odotusta! =)

Tänttärä-82 sulla on ihan samoja oireita, kun mulla nyt ja oli esikoisestakin eli tytöstä. :D Tämän hetken pääruoka taitaa mulla olla toi mandariinit ja appelsiinimehu sekä jugurtti ja leipä. Ja nämä oli tosiaan ekassa raskaudessakin... veikkaisin siis oireiden perusteella et teille tulis tyttö nyt :heart:

Ja sit jännäilen jo perjantain ultraa ja pääsee näkemään onko ketään kotona :D

garden ja reiska 8+1
 
Varovaisesti ilmoittaudun mukaan. La olis ehkä 10.6, nyt siis menkkojen mukaan 6+4 :) eka nla 5.11, en malttas odottaa sitä ultraa....aaargh, jottai saa tietää onko tuolla ketää!

Oireita ei oikee ole ollu kamalasti, tissien arkuutta lukuunottamatta, väsymystä, kiukkua, mahotonta turvotusta vattassa(siis pääosin sitä umetusta :x ) plus palelemista ja paljon. Pahaa oloa ei ole ollu ollensakaan kyllä.
 
Täällä oireina lievä pahoinvointi, KAAMEA palelu varsinkin viikoilla 4-6 (jatkuu vieläkin vaihdellen) sekä hurja himo ruisleipään ja kaikkeen terveelliseen kuten mandariineihin, kurkkuun yms. Sipsit sun muut lähinnä :$ Rinnat normaalit, ei kipeät, ei kasvaneet!

Veikatkaas varsin kumpi meille tulee? B) :D

Itsellä vahva fiilis sukupuolesta ;)
 
Kiitos Syyshortensialle vastauksesta! Hyvä että joku muukin on ollut kehällä :)

Missä vaiheessa muilla on alkanut pahoinvointi? eli miulla ois sitten vissiin nyt takana 5+6...
Tänä aamuna oli ihan tuska huono olo ja aamulla piti käydä yökkimässä vessassa pari kertaa mutta mitään ei oikein tullut. Mahakipua on myös olllut. Onko muilla ollut sellaista menkkakipujen tyylistä mutta hiukan kovempaa kipua?

Ensiviikonloppuna lähetään porukoiden kanssa laivalle, ja varmaan on pakko kertoo niille vaikka olin ajatellut kertoa vasta myöhemmin, mutta jos pahoinvointi jatkuu niin pakkohan se on varmaan tunnustaa :D
 
Kiits Hakaneula :flower:
Hei onko kellään levottomia jalkoja?? Kun mulla on, ja tää on järkyttävän inhottavaa :|

Maywood, mulla ei ole alkanut pahoinvointi ollenkaa =) Mutta tuo menkkakivun tapainen oli siitä asti kun plussasin tuonne viime viikolle saakka...eli siis 5+6 saakka. Nyt silloin tällöin juimii alaselkää.
 
Elettaria Cardamomum: Mulla taas sipulin haju yököttää aivan hulluna, mutta pystyn kuitenkin sitä syömään, tosin en varmasti raakana. Ja mä oon ollu aina sipulin ystävä.

maywood: Mulla alko varmaan jossain viikolla 6 ihan kunnolla tää paha olo. En oo oksentanu ku muutaman kerran, mutta tää kokoaikainen yökköolo on kyllä ihan karmeeta. Mulla on kans ollu menkkakipujen tapasia kipuja ja aina kun ne iskee niin pitää käydä vessassa tarkastamassa ettei oo verta valahtanu. Pikkusen vainoharhaista toimintaa.

Onko kellään muulla ollu ummetusta? Olisko jotain hyvää keinoa päästä siitä eroon? Kahvi on pitänyt suolen toiminnassa tähän asti hyvin, mutta kun en ole pariin viikkoon pystyny juomaan kahvia niin ummetus on iskeny. Olen kuitenkin varmaan kymmenen vuotta juonu suurinpiirtein joka aamu kahvia, niin elimistö on tottunut siihen.
Kokeilin sellaista "lääkettä" kun magnesiamaito, kun siitä sanottiin että voi käyttää raskaana ollessa, mutta se oli aivan kamalaa. Kylmä hiki nousi ja pyörrytti ja lopuksi oksensin vielä oikein kunnolla, eli ei sitä enää. Vinkkejä kaivataan!

toffo 7+6
 
mulla ei vielä oo pahoinvointia alkanu. ed.raskauksissa jossain 6vkon paikkeilla alkanu, joten tällävkolla tulee tuo hurjat 6rv täyteen saas nähä.. en kyllä yhtään toivo pahoinvointeja, ollu niin ärsyttäviä, varsinki ed.raskaudessa kokoajan 24/7 iltaa kohti vaan paheni.. :$ |O eikä oikein mikään auttanu, no salmiakki ku imeskelee se jonkinverran helpottanu.
Muuten tääl oireista tuo palelu kyllä tuttua, miehen kans päivä uunia lämmitetty. =) varsinki kädet ja jalat jäässä..fleecetakki kokoajan sisälläki päällä. :) väsymystä jonkinverran, ei paljoa, oon kyllä jokapvä saanu nukuttua päikkärit. aivan ihana nukkua!! Ku herään 5jälk.aamulla töihin niin väkisinki jää nuo yöunet lyhkäseksi, jossain 10 maissa oon illalla nukkuun menny.
Meillä koululaiset 2kpl. nyt mummolassa ollu pari yötä, kun syysloma on täälläpäin, ollu ihanan rauhallista. Herkuteltu miehen kanssa hyvillä ruuilla ja namuja menny kans vähän.

Nlaan en oo vielä ollu yhteydessä, mutta kun raskaana olevat saa sen sikainf.rokotteen melkein ensimmäisten joukossa, täytyy pikapuolin ottaa sinnekinpäin yhteyttä.
 
Tervetuloa uudet :wave:

Ai täällä oli veikattu, että jos on kova himo satsumoihin nii tulee tyttö. Täällä nimittäin menis varmaan 20 kappaletta niitä päivässä :whistle:
Muutenki kaikki raikas maistuu tosi hyvälle.. tomaatti, kurkku, salaatti, vesi, kylmä maito, jogurtti, jäätelö... sitte ruisleipä, sitä menis kans vaikka kuin paljo :p
Ja karkki menis vähä liian hyvin, mut oon rajottanu ja en syö ku max. 2krt/vkossa :ashamed:

Mutta nyt nukkuun!
 
Toffo mä oon kärsiny kanssa ummetuksesta, mutta nyt olen alkanut juomaan vettä ainakin 2 litraa päivässä. Lisäksi ostin vehnäleseitä ja sekoitin niitä jogurtin joukkoon. On auttanu ainakin mulla hyvin. Viime raskaudessa käytin Duphalacia/Levolacia. Siihen ei suolisto totu ja saa käyttää raskaanakin ollessa. Toivottavasti helpottaa!
 

Yhteistyössä