KESÄKUUN KULLANNUPUT

Niiskuneiti oli tossa laittanu listaa et mikä maistuu, ja kuin luin listaa niin alkoi ihan kauheesti tekemään mieli kylmää maitoa :LOL: :LOL: joten pitää juoda :)
Huomasin kaupassa kun olin aikaisemmin että teki mieli persiljaa :whistle: mutten ostanut, ja vähän on nyt kaduttanut... Huomenna siis pitänee käydä ostaa ruukku persiljaa ja vetästä se sitten huiviin :p saapahan ainakin rautaa :D
Ihan kauheeee väsymys, mutta en tahdo mennä nukkumaan vielä, kun lapsukainen malttoi unille hieman ennen ysiä vasta, niin tahdon hetken olla miehenkin seurassa. Tosin sekin aika menee jumittaen |O
Hei olette aloittaneet raskausmonivitamiinit& Dvitamiinit???? Jos siis olette aloittamassa :)
Hyvät yöt muillekkin :wave:
 
Mutzilla: Olipas sulle neuvolasta jaettu matskua, vaikka ei edes sinun(kaan) eka lapsi tulossa. Multa vain kysyi, muistanko vielä ruokavalio-ohjeet, mutta ei siis antanut mitään esitteitä, cd:stä tms. puhumattakaan! :eek:

Tervetuloa Griffski :wave: Ei löydy levottomia täältä =)

Maywood: Pahoinvointi alkoi rv 6+0.

Sisunäiskä: Aloitin Multitabsin raskausvitskut jo yritysaikana sekä Möllerin Omega3:n. Nyt olen aikeissa aloittaa vielä Rela-tabletit. Mun esikko syö Rela-tippoja lähes ympäri vuoden ja mielestäni hänellä on ollut todella vähän tarhapoissaoloja ja flunssistakin paranee päivässä -kahdessa, joten olen ollut Rela-tippoihin todella tyytyväinen. Ja nyt kun tämä possujuttukin, niin ajattelin itsellenikin aloittaa. Näillä on lisäksi kuulemma sellainenkin vaikutus, että raskaus/imetysajan syöneiden äitien lapsilla on vähemmän allergioita.

Tänään pönttöä halittu aamulla :x Kyllä tää aika karseeta on!!!
 
Huomenta!

Lenniina
: Oisko sulla laittaa linkkiä noihin tippoihin? Meillä on kaapissa vaan noita vauvojen Rela-tippoja, mitä annoin kuopukselle masuvaivoihin, ei varmaan samoja ole :D Voisin itsekin alkaa noita syömään kun noin suosittelit :)

Täälläkin aamu starttasi oksennusreissulla, aamupala toi taas helpotuksen!

Eipä tässä nyt muuta, mukavaa päivää kaikille ja helpotusta pahoinvoiville! :hug: Täällä onneksi näyttää että vähällä pääsee tällä kertaa..

Hakaneula ja :heart: 8+0 POKS!
 
Lenniina joo mä kanssa innostuin noista Rela-tipoista, eli laitatko linkkiä mitä ne on.

Tänään poksu 6+0 mutta ei onneks oo pahoinvointia. Väsyttää, mutta se voi johtua myös aamuvirkkuesikoisesta.. :)

Te, ketkä vielä imetättä toista lasta niin kuinka kauan ootte aatellu jatkaa (jos siis imetys vaan sujuu)? Meijän esikoinen nyt 6,5kk ja aattelin, että olis hienoo kun pystyis imettää sinne 9-10 kk:n ikään asti.
 
Hakaneula: Alla linkit sekä lasten tippa-sivustolle että tablettisivuille. Alimmaksi laitoin äkkiä netistä googlettamani linkin allergioista ja lisää löytyy googlettamalla vaikka millä mitalla

http://www.verman.fi/rela/
http://www.reladrops.fi/

http://www.valio.fi/maitojame/5_01/paak.htm
 
Mulla ei tosiaan kyllä ole ollu mitään pahoinvointia, enkä kyllä muista et olis ollu pahemmin edellisessäkään raskaudessa.
Palelee kyllä kamalasti, alkaa tossa päivällä ja kestää petiin asti illalla. Kaikista inhottavinta on oikeestaan tää turvotus mahassa :( pitää varmaan hakee sitä Levolacia. Housut painaa kamalasti, siis yökkäritkin...ei kiva.
 
huomenia =)

tänään taas parempi olo kun eilen.oksulla ei oo tarvinnut käydä yhtään.
väsymystä pukkaa jotenkin en nykyään saa enään öisin nukuttua joko se on ku meen nukkuun tai niinkun viime yönä heräsin 4.30 vessaan ja sen jälkeen en enään nukkunukkaan.möngin ja möngin mutta ei mitenkään..huoh..

eilen ostin 5 pussia satsumoita lapset söi varmaan kaikenkaikkiaan 2 pussia ja mä loput 3 siis kyl eilen varmaan kaiken kaikkiaan 15-20 satsumaa söin :D :D yhdessä pussissa on 8kpl ne on niiiiiin hyviä =) toisin ne loppu ja tänään pitää lähtee hakeen taas uusi satsillinen =)

oon muuten havainnut uuden mikä mua etoo niin kylmä maito tosi outoo olisin eilen juonut ja kaasin jo lasiin hörpyn otin mut alko ällöttään ja kun oikein mietin niin en oo juonu maitoo ainakaan viikkoon

tänttärä ja tirppa 7+5
 
Lenniina - Eikö sulle ole tehty mitään vuorokauden sokeriseurantaa tms. kun on ollut sokeria virtsassa? Mietin vaan kun mullakin on aina ollut paastoverensokeri tosi hyvä ja sokerirasituksessa ei mitään, mutta tuo vuorokausiseuranta sitten paljasti että aterian jälkeiset sokeriarvot on koholla.

Täällä olo jatkuu samanmoisena kuin aiemminkin. Nälkä vaan on hirmuinen, että yritä tässä nyt sitten pitää painoa kurissa, kun vatsa oikein kuuluvasti kurnii jo pari tuntia edellisen aterian jälkeen.
Perjantain lääkäriä ja neuvolaa odotellen,,,

Zizilisko+nuppu 7+6
 
Maywood: Mulla pahoinvointi alkoi tässä raskaudessa rv 4+5, eli tosi aikaisin. Ja sairaslomalla olen. Tänään viimeinen päivä ja pohdin uskaltautuisiko töihin. Soittoaika on lääkärille tänään. Ja löytyy täältäkin mekkamaista vaihtelevalla voimakkuudella ilmenevää kipua alaselästä, jossa aina tuntemukseni ovatkin.

Sisunäiskä: Minä ehkä naistenklinikalle menen taas. Vielä en ihan satavarma ole, mutta hyvät fiilikset jäi sieltä esikoisen synnytyksestä.

Griffski: Tervetuloa! =) Vielä ei ole levottomia jalkoja. Esikoisen odotuksessa kärsin kovin. Apua toi: varpailla kävely ennen nukkumaan menoa, kivennäisveden juonti (eli magnesium) ja villasukat. Hyivn samantyyppiset keinot kuin suonenvetoonkin. Levollisempia jalkoja toivon sinulle.

Toffo: Luumun lisäksi mulla auttanut noi jo puhutut relat. Parempaa oloa!

sikainf.rokote: en aio ottaa ainakaan nyt heti.

liikunta: Showtanssia aion harrastaa kroppaa kuunnellen niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Alkuvuodesta suunnittelen myös työni puolesta vetäväni kerhoja, joihin tanssi kuuluu isona osana. Toivottavasti onnistuu ja liian kipeät supstukset pysyy poissa. Tosin ensin pitäisi päästä tästä pahoinvoinnista. Tällä viikolla ei ollut mitään asiaa tanssitunnille. :(

Iloa jokaisen päivään! =)

-syyshortensia 6+1
 
Tervetulohuiskutus kaikille uusille!!Meitä alkaa olla täällä jo iso sakki. :wave:

Sisun äiskä: Minä olen menossa Naistenklinikalle myös, saas nähdä satutaanko samaan aikaan, meillä on reilu viikko eroa lasketuissa ajoissa. ;)

Monella onkin ollut jo eka neuvola, itselläni viellä muutama viikko odoteltavana... Otetaanko taas labrassa verikoe, vai oliko se vain esikoista odottaville? Siis se mistä katsotaan veriryhmä ja jotain muuta..
Mulle on uutena oireena tullut lievä yökötys, ja aamulla kun laitoin hajuvettä, sain sellaisen inhottavan "yökkäys-kohtauksen". Ei siis tule oksennusta, mutta joutuu yökkäämään.

Sikainfluenssarokotteen aion ehdottomasti käydä ottamassa. Koskahan sen saa...

Mä en malttaisi odottaa, että pääsisin alkuraskauden ultraan, ja saisin nähdä onko siellä masussa joku...13.10 mulla alkuraskauden ultra.Silloin viikkoja 7+1.

Mulle tuleekin nyt viikon tauko palstailuun, sillä me lähdetään miehen ja neidin kanssa Kanarialle viikoksi huomenna. Joten viikon päästä palailen taas! Hyviä vointeja kaikille! B)
Ainiin, te jotka kamppailette pahoinvoinnin kanssa: Syökää kuorittuja manteleita, ne auttaa!! Itselleni pakkasin matkalle mukaan pari pussillista manteleita ja sea bandin pahoinvointirannekkeet.

Hasta luego amigos!

Johanna ja Pikkiriikki 4+2 :heart:
 
terve kaikki 54 odottajaa!!! :flower:

huhhuh, kyllä on hommaa kirjoittaa noita kun uusia tulee kovaa vauhtia!kiva kun meitä on näin monta!

tänään vaan on huono aamu ollu/on, eilen illalla katoin että kouluun 10ksi, no yöllä heräilin pissalle ja syömään ja nukahdin uudelleen. no, mies lähtee töihin ja herään enkä saa heti nukuttua.nukahdan ja herään herätyskelloon. jaa, oliski pitäny mennä 9ksi!!!
alan lukemaan näitä juttuja samalla kun aamupalaa väkisin syön. luokkakaveri soittaa että meillä on NYT ryhmätyön esitys!!ja mä olin unohtanut koko jutun. kaveri joutuu lähteen hakemaan mua kotoa kun en ehdi ajoissa bussiin. no, täälä sitä vielä istutaan kun heillä onki ensin jotain muuta. oon ihan puulla päähän lyöty, jotenkin aivotoiminta on hidastunu kun raskaaksi tulin!!ärsyttävää.

ja nyt kun luulin että pahoinvointi on siirtynyt iltaan, niin eeeeei ku nyt oksettaa ja pitäisi mennä vielä luokan eteen selittämään...

myöskin ressaan tulevaa työharjoittelua raskaana..mitähän siitäkin tulee...toivottavasti stressi ei aiheuta keskenmenoa..pääsenkö 12 vkon yli ehjin nahoin.....

iltaisin on kamala närästys ja vaahtoa nousee suuhun asti röyhtäyksen yhteydessä, mutta oksennusta ei tuu...sori kuvailu :ashamed:
ja kaikki fressi maistuis joo!mutta kyllä suolanenkin maistuu. eli kaikki! =)

anteeksi jos joudutte odottelemaan välillä päivityksiä,mutta en tosiaan joka päivä jaksa täälä roikkua kun silmät tulee kipeäksi ja väsyttää ja oksettaa.

(on muuten pinnakin alkanut kiristymään ja sen kyllä huomaa! =D )

toivottavasti teillä on parempi päivä.
 
Lenniina: Juu täällä saa aina tuon nivaskan mukaansa, siinä siis se liberon odotuskirja, meille tulee vauva-vihkonen, raskausajan tuokavalio, sikiöseulonnat-vihkonen ja se dvd.

Ja sitten sain ne multitabsin raskausivitamiinipurkin myös.

Mulla ei oo satsumoihin himoa, joten sekin taitaa meillä poikaan viitata :wave: ihan sama kumpi tuleva vauva on, kunhan vain ois terve ja sais olla terve

Possurokotetta en taida olla ottamassa, sitä kun ei ole tarpeeksi tutkittu, vaikka tää meidän paikkakunta on nyt se pahin täällä, eilenkin päivystyksessä ollessa tuli maskin kanssa sinne yksi mies käyttämään lasta lääkärissä, tulis nyt kun se on "voimattomampi" kuin se uusi aalto josta ne povaa rajumpaa

Mutzilla ja
 
Jee, täällä neuvolaan aika soitettu ja se olisi sitten 5.11 klo 7.30 :) vielä kaksi viikkoa pitkää odotusta ja ekalla neuvola kerralla ainakin viimeksi sain sitten jo ajan np-ultraan :)

Pahoinvointia tai muutakaan ei vieläkään ilmassa *koputtaa puuta*... kovasti kyllä odotan ettei tulisikaan ja kaikki menisi niinkuin tyttö odottaessa, eli ei mitään ennen synnytyssupistuksia...
Sikarokotetta en aio ottaa, vaikka karvat eilen nousivatkin pystyyn kun serkku soitti ja sanoin sairastuneensa :/
Mites muut joilla useampi lapsi...onko muut lapset olleet mukana neuvolassa ensimmäisillä kerroilla? Itse pähkäilen asian kanssa kovasti, toinen mahdollisuus olisi viedä päiväkotiin, mutta silloin tulisi päivästä oikea maraton :(

Nasu rv 5+6 :heart:
 
Yhyh, millon tää kuvotus loppuu?!?! Kertaakaan en ole vielä oksentanu, mutta lähellä on koko ajan... :/ Joku mainitsi levottomat jalat ja täältä löytyy kohtalokaveri! Ärsyttävä vaiva, joka ollu joka raskaudessa!
 
Heipä hei kaikille
tekstiä tulee niin hurjaa vauhtia, ettei yksinkertaisesti jaksa eikä pysty eikä ehdi lukea kaikkia joten toivotan tässä tervetulleeksi kaikki uudet samalla kertaa :)

(.) uh, mä jo ehdin juhlia, et nytkään ei tarvinnut oksentaa, mutta noh... se on nyt sitten sekin koettu. Eilen mies oli tehnyt ruokaa ja sitä nieleskelin siinä kunnes lähdin oksentamaan, sen jälkeen pelkkä sen ruoan hajukin sai nieleskelemään, yh. Lauantaina oksensin aamupalani. Väsymys on jotain aivan hirveää, pitäis maalata seiniä, eilenkin mies tyyliin lykkäs maalisudin käteen kun kotiin pääsin, mut mä menin suoraan päiväunille, nukuin 2h ja silti illan olin aivan järjettömän väsynyt. Sanoinkin miehelle et tää alkuraskaus sais mennä nopeasti ohi... tosin, jos tää jatkuu yhtä kauan kun kuopuksesta niin tätä kestää vielä 8viikkoa.

Ekassa neuvolassakin kävin, kauhean kasan se mulle kaikkea ihme krääsää haki, mm. sen helistimen dvd:n mutta ainakin helistimen nettisivut on sellasta jenkkityylistä scheisseä et sanoin suoraan, etten sitä tahdo, jotain ihme lappusia se mulle silti anto, mut jutut on jo tiedossa niin ei kauheesti kiinnostanu.

Lääkärineuvola ja np-ultra on ensi kuun puolivälissä :) labraan meen ensi viikolla

tatomira ja itu 8+3
 
nonni kaupassa käyty..VAAN 3 klementtiini pussia tarttu matkaan ja sitten ostin royal suklaapatukan + munkkipussin nonni tästäkö tää possuilu nyt alkaa :D :D
suklaa patukan vedin ihan hujauksessa ja oli hyvää en oo karkkia syöny viimiseen 2 viikkoon (vaikka ennen raskautta söin joka ikinen päivä :snotty:
kohta taidan ottaa munkin mutta munkki ja mehu ei oo kauheen kiva yhdistelmä verrattuna kahviin..miks sen pitää haista niin älyttömän pahalle
 
Joo tänään ei oo (vielä) tarvinnu käydä yökkäilemässä. Parempi olo huomattavasti kuin eilen. Kattoo nyt että miten tästä jatkuu. Jännittää vaan, kun ensiviikolla pitäisi sitten töihin palata loman jälkee, että jatkuuko pahoinvointi millasena, että pystyykö täysillä töissä olemaan. Kuulostellan :)
Mies oli eilen tosi huolissaan, ku oli aika huono se olo oikeesti. Epäili että onkohan tuo ihan normaalia. Noh, täällä muitten posliinihalailuja itse lukeneena on aika rauhallinen olo vielä :)
 
Huomenta kaikille!

PikkuVarpunen, oikein antoisaa lomaa teille!! :wave:
tänttärä-82, mulla on ollut val-ta-va appelsiininhimo tyttöjä odottaessa...ja muutenkin hedelmät ja salaatit ovat silloin uponneet, liha taas tökkinyt ja kaikki raskaampi...pojilta taas on ollut sitä lihanhimoa, suklaanhimoa -ja nyt mennään sitten tämän sipulinhimon kera, mitä se sitten meinaakaan! :D

Tässä olen ruokkinut aamun lapsia ja elukoita, on pesty kissavauvan peppua ja syötetty kilpparille muikkua...pyykit pyörii ja ruokaa pitäis alkaa tekeen! Pitäis ehtiä villiksiäkin neulomaan jossain välissä, sormet syyhyää. :)
Tuolla alussa oli ollut juttua kestoilusta, mutta se tais jäädä sinne se juttu...kysynkin:

Onkos tässä pinossa kestoilijoita?? Millasia vaippoja käytätte, teettekö itse?

Meillä kestoillaan osittain tällä hetkellä, tarkoitus olisi, jos nyt se Aslak todella on kyydissä, tulevan vauvan kanssa sit täyskestoilla. Villiksiä käytetään öisin ja niitä olen tehnyt useampia, mutta sisävaippoja tai muita en ole vielä tehnyt itse, kiinnostais kyllä!
Vauvalla varmaankin mennään ihan harsoilla ja villiksillä alkuun, mikäli sen vauvan saamme...jäi sellanen pelko siitä ultrasta kuitenkin tuonne takaraivoon, mitä jos siellä ei olekaan ketään, huoh...menis äkkiä nämä 2 viikkoa ja pääsis uudelleen kurkkaamaan!! :/
Jos siellä ei ole ketään, sitten tulee varmaan iso itku.
Vaikka keskenmenoja on ollut, ei niihin koskaan "totu"...ja varsinkin jos saa kaksi peräkkäin, se sattuu tuplasti...

Noh, toivotaan parasta, meille kaikille! :hug: Aurinkoa tähän keskiviikkopäivään!

-Elettaria & lupaus Aslakista 6+4-
 
:wave: täälä oksennettu
ei huvita mikään...kouluun en mennykkään kun oli huono olo. motivaatio on laskenut, kun muutenkin jää kesken...mieitn pitäskö alottaa tammikuussa työt eikä alottaa suuntautumista vielä, sais rahaa sivuun..mutta kuinka jaksan tehdä töitä ja kannattaako se jos joutuu nostelemaan tai muutenkin raskasta työtä fyysisesti?

jännittää niin kovasti saammeko asuntolainaa nyt kun opiskelen tai kun pian en ole töissä eikä mitään tuloja muutenkaan...paitsi äitiysraha...onko muilla kokemuksia?
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille :hug:

Tännehän on taas tullut paljon uutta.. Nälkä vaivaa edelleen ja alaselkäsärky on nyt ruvennut myös vaivaamaan. Onko kenelläkään muulla selkäsärkyä näin aikasessa vaiheessa? Ettei vaan ennakoi mitään keskenmenoa?

Mulla piti olla se alkuraskauden UÄ huomenna, mutta siirsin sitä eteenpäin viikolle 7+5. Jos silloin sitten varmasti jotain näkyisi.. Ei tarvitse turhia stressata..

Sikainfluenssarokotteesta joku kyseli ja mä olen vähän kahden vaiheilla asian kanssa. Ainakaan en tässä alussa sitä ota eli ennen kuin rv 12 on täynnä.

Kestoivaipoista ainakin vielä ollaan sitä mieltä, että me ei niitä ruveta käyttämään..

Mitään erityisiä mielitekoja ei ole. Kaikki maistuu :D

Hukkapätkä ja Dörnis 6+0

 
Kiitos vinkistä levottomille jaloille syyshortensia! Vichyä juon kyllä erittäin mielelläni! Ja kiva et löytyy kohtalotovereita Danina, en ole aikasemmin kuullut kenelläkään olevan tätä vaivaa.

Mirna Me käytiin miehen kassa kysyy as lainaa (hän opiskelee mä töissä) ja sillä summalla minkä sieltä olis saanu ei sais kun koirankopin :/
 
EC täällä täyskestoillaan esikoisen kanssa ja Fuzzeja käytetään. On niin helppoa, että samalla linjalla jatketaan seuraavankin kanssa.

Mulle ei oikein mikään maistu. Lämpimät ruuat ällöttää, alas menee ainoastaan perunamuusi ja erilaiset kalat. Miehellä tulee varmaan kohta jo korvista ulos kun joka päivä syödään samaa ruokaa. Normaalisti syön vain ruisleipää mutta nyt en saa sitä alas eli pullamössällä mennään. Jostain syystä tekee mieli karjalanpiirakoita, porkkanalaatikkoa ja karjalanpaistia :D Onneks herkut lähinnä ällöttää!

Pahoinvointi jatkuu entisellään, en onneksi ole pariin päivään oksentanut. Ja mä käyn yöunille oikeesti jo 20.30.... :p Sitä ennen oon hytissyt sohvalla kolme villapaitaa päällekkäin peiton alla eli viluttaa edelleen kohtuu paljon :D

Minäpieni ja tirriäinen 8+3
 
Me kans osakestoillaan esikoisen kanssa:) käytetään lähinnä taskuvaippoja imujen kanssa. Hoitoon olen vienyt ihan kertiksiä. Kestoja ehkä pitää hiukan tiheemmin vaihtaa kun kertsejä, niin siks oon kauppaan, yöksi ja kyläreissuille laittanu kerstin, ettei varmasti vaatteet yhtään kastu.
 

Yhteistyössä