KESÄKUUN KULLANNUPUT

huh, onpas ollut viikko. Kauheeta häslinkiä.

Pikaisesti tulin maanantain ultrakuulumisia kertomaan.. Kaksi sykettä löytyi.
Toinen kumminkin heikompi kuin toinen, joten ei mitään tietoa miten tässä vielä käy.
Vastasivat suunnilleen viikkoja, parin päivän heitto.

Alkujärkytys tuli vasta eilen parin päivän viiveellä ja nyt vaan mennään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta.

Toisaalta mielessä jo tulevaisuus JOS kaikki menee hyvin, minkähänlaista on viiden niin pienen kanssa.
Sitten meidän lapsiluku on varmasti täynnä.

Kaksi asiaa vie nyt yöunia, jaksaako molemmat pikkuiset kasvaa ja miten tosiaan pärjätään sitten..

NH kera nelosen&vitosen 7+4
 
Olen kyllä tiennyt olevani raskaana jo pitkään (haha, muutaman viikon), mutta nyt vasta uskaltauduin mukaan tänne. Olen 31 vee ja esikoiseni on 10, uuden mieheni kanssa tämä on nyt ensimmäinen lapsi ja onnistui vasta inseminaatiohoidon jälkeen.

Viikkoja lienee nyt 7 ja risat ja laskettu aika jossain kesäkuun alkupuolella. Se selvinnee paremmin, kun ensi torstaina pääsemme ultraan ja sen jälkeen neuvolaan.

Kestovaipoista Esikoisen kanssa oli käytössä sekä kesto- että kertakäyttövaipat ja nyt olen seuraillut sivusta kun sisko käyttää lapsillaan kestoja. Jotenkin olen vähän kallistumassa niiden kestovaippojen kannalle taas, varsinkin kun töissäni saan päivittäin katsella sitä vaippapaketin korkeaa hintaa...

Meitä jännittää myös melkoisesti tuo kaksoskysymys, sillä inseminaatiohoidossa käytettiin apuna hormonihoitoa ja kypsyviä munasoluja näkyi parikin kappaletta. Toisaalta pelottaa miten kahden vauvan kanssa selviäisi, mutta toisaalta eipähän tarvitsisi olla enää raskaana. Olen nimittäin melko kyllästynyt tähän jatkuvaan pahaan oloon ja väsymykseen. Ja tällä viikolla rinnatkin on ihan silminnähden kasvaneet ja tietysti olleet kipeät!


Muoks
Äitiyspakkauksesta vielä Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa, vaan kierrän sukulaisten kaapit ja kirpparit ja varmasti mukaan tarttuu jotain uutta tuolta töistäkin.
 
Heips kaikille uusille ja vanhoille! :wave:

Mulla on jäänyt tää kirjottelu vähän vähemmälle nyt kun olen ollut esikoisen kanssa 1,5 viikkoa pohjanmaalla vanhempieni luona. Täällä netti reistailee vähän väliä niin en ole jaksanut kirjoitella...

Ihania ultrakuulumisia on monilla ollut, ja neljäshaaveissa: onnea kahdesta sykkeestä! :heart: Itse päädyin nyt siihen että en mene alkuraskauden ultraan, ihan pelkästään kustannus syistä... :/ Onneksi se np-ultra on kumminkin jo n. 3 vkon kuluttua, joten enää ei tarvitse kauaa odotella sitä. :)

Eka neuvola mulla oli jo 1,5 viikkoa sitten. Harvinaisen aikaisin, mutta eipä se haittaa. :) Sain myös kasan lippuja ja lappuja ja pissanäyte ja hemppa otettiin. Hemppa hiukan alakantissa, joka selittää myös tän ainaisen väsymyksen... Pissa oli ok niinkuin viime raskaudessakin oli joka kerralla.

Eka lääkäri-aika mulla on joulukuun alussa muistaakseni, ja Länsi-Vantaalla asustellaan. Vantaa ei kuulemma säästele raskaudenaikaisissa tutkimuksissa, eli perus neuvolakäynti on kk:n välein ja loppua kohden sitten tiheämmin. Lääkärikäyntejä tulee muistaakseni kolme. Ja sit on toki np-ultra ja rakenneultra.

Täällä vointi on ollut aika peestä.. Viime raskaudessa ei ollut juuri minkäänlaista huonoa oloa, mutta nyt etoo lähes kokoajan... :x Oksentaa ei onneksi ole tarvinnut, mutta eipä kyllä ruokakaan maistu että olisi jotain oksennettavaa... Satsumoita kuluu muiden tavoin täälläkin! :p

Sikainfluenssarokotetta en luultavasti ota. Tai se on ainakin tän hetkinen ajatukseni... Myöskään 1,8v esikoiselle en aijo ottaa sitä eikä mieskään vissiin ota (tai ainakin aion ylipuhua sen ettei ottaisi! :D ). Täytyy vaan toivoa että tautia ei meille tule, tai jos tulee niin tulee lievänä... Rokote hertättää kumminkin niin paljon kysymyksiä ja epäilyksiä, että koen paremmaksi vaihtoehdoksi olla ottamatta.

Adalia 7+4
 
Hei, vieläkö mahtuu mukaan? Eli eilen plussasin vahvan plussan (viime viikonloppuna haamuja). Laskureiden mukaan la olisi kutakuinkin 28.6. Tänään heti sitten meinasi yrjö lentää kun kävelin tupakoivan miehen ohi. Toivottavasti pahoinvointi ei lisäänny :)
 
neljäshaaveissa...oi oi oi... :heart: :heart: paljon onnea!!

Tervetuloa uusille, mukaan mahtuu! :hug: Onnea plussista!!

Minusta tuntuu, et tää minun pahoinvointi on vasta alussa...nyt ei enää maistu kahvi ollenkaan, mihinkään aikaan vuorokaudesta ja lähes kaikki tökkii...ei tee voimakkaasti pahaa, mut mikään ei maistu! Ei edes sipuli nyt. :snotty:
Hankala, kun ei tiedä mitä söis, kun ei tee mitään mieli.
Yhdensortin feta-salaattia tein eilenillalla varmaan 5litran kulhollisen ja olen tainnut yksin sen syödä lähes kokonaan, pohja häämöttää... :snotty:
Väsymys on melkoinen. Huh.

Jaksamisia!

-Elettaria & lupaus Aslakista 6+5-
 
Mulla oli ekassa raskaudessa ongelmia sokerien kanssa myös. En muista millä vkoilla alkoi. Mutta kävin kahteen kertaan sokerirasituksessa, mutta niissä ei kummassakaan ollut mitään. Joten asialle ei sitten tehty mitään.

Liikunnasta, itse aijon harrastaa liikuntaa niin pitkälle kuin mahdollista. Olen käynyt 3 krt viikossa, mutta nyt en ole viimeiseen viikkoon käynyt ollenkaan. Sen verran väsyttää ja etoo.Että hyvä aikomus on liikuntaa harrastaa.. :D

Possurokotteen aijon ottaa, kunhan ne työpaikalle tulee. En halua ottaa riskiä, että saa sikainfluenssan. Korkea kuumekin on jo vahingollista sikiölle.

Etominen on joinakin päivinä ihan järkyttävää, mutta joinakin päivinä ok. Jos söis koko ajan, niin ei etois..

Toivoisin, että odottaisin tyttöä. :heart: Voihan se tää tyttö ollakin, koska on päinvastaisia oireita kuin poikaa odottaessa. Pahoinvointi, tekee suolaista mieli, turvotus..

Jaksamista kaikille! :)
 
Hei vaan ja tervetuloa uusille! =)

Sikainfluenssarokotteesta en varmaankaan aio ottaa sitä vielä ensimmäisen kolmanneksen aikana, mutta mahdollisesti myöhemmin kyllä. Mielestäni sitä ei ole tarpeeksi tutkittu, että miten se vaikuttaa kehittyvään sikiöön ja kolme ensimmäistä kuukautta on kuitenkin aikas ratkaisevia aikoja sikiön kehitykselle.

neljäshaaveissa olipas melkoinen uutinen ultrassa. :heart: Kyllä se siitä...

äitiyspakkausesta otan sen mielelläni, sillä siinä on paljon tarpeellista tavaraa. Ja tulevat varmasti käytettyä. Yks mitä nyt en tarvitse niin ne kestovaipat, sillä meikäläisestä ei ole siihen hommaan. Jäi esikoisellakin käyttämättä. :/

Ja huomenaamulla olisi ultra... hmm... jännittää kovasti! Osaakohan sitä nukkua yön yli? :D
 
NeljäsHaaveissa oih mikä ultrauutinen :heart:

Tervetuloa uudet :wave:

Äitiyspakkauksen aion ottaa.. ihana päästä sitte hiplaileen niitä pieniä vaatteita :p

).( Väsyttäää.. etova olo tuli tänään koulussa, vaikka syömässäki kävin. Nyt on sitte illalla taasen vähä närästänytki. Mutta muuten ihan ok vointi, maanantain neuvolaa odotellessa =)

Niisku- ja muru 8+1 :heart:
 
Tuli just uutisissa sikarokotteesta ja kovin vakuuttelivat sen turvallisuudesta.

Olen itse hoitohenkilökuntaa ja mietin että mitä ihmettä nyt teen tuon rokotuksen kanssa kun töissä ei vielä tiedetä raskaudestani :/ enkä aio vielä kertoakaan. Olen kahden vaiheilla sen kanssa, otanko vaiko en. Jotenkin vaan hirvittää ottaa se tämän ekan kolmanneksen aikana. Mutta täytyy varmaan nlaa konsultoida asiasta.
 
Hei! Mahtuuko pinoon mukaan? Tänään plussasin kun menkat pari viikkoa myöhässä. Ei kylläkään ollut suunniteltu juttu, mutta toivottavasti iloksi muuttuu :heart: Nyt vähän hämäriä ja sekavia ajatuksia, ei oikein osaa selkeästi mitään ajatella.

La saattais olla n. 19.6, se tarkentuu sitten np-ultrassa tarkemmin.

Kävin eilen gynellä, kun menkat tosiaan niin paljon myöhässä ja omituista oloa muutenkin ollut todella pitkään. Lämpöä, mielialat vaihtelee yms. No nythän se tosin selittyy kaikki tuolla salamatkustajalla :heart:

Kolmas olis tulossa. Kuinkahan sitä jaksaa, kun kuopus täyttää kesällä 2v ja esikoinen nyt talvella 5v ja uhmaa pukkaa jatkuvasti.

tuota sikaflunssaa en ole kerennyt miettiä muuten kun tuon meidän astmaatikon kohdalla... kaipa sitäkin täytyy nyt alkaa miettimään. Koulussa olen töissä, joten sieltä sen taitaa saada, jos on saadakseen.

tupajumi ja salamatkustaja 5+5?
 
Iltaa kaikille!

Ensinnäkin neljäshaaveissa: Onnittelut ultrakuulumisista! :hug: Kaksoset on ihania :)
Hiukan kade vaikka juuri nyt yksikin vauva riittää :D

Täällä olo ollut tänään suht hyvä, käytiin ystävän kanssa kävelemässä ja ai että tuo ulkoilma tekee sitten terää! Mutta auta armias jos on pikkaisen pitempään syömättä, niin leksa lentää välittömästi. Minun tapauksessani siis "syö vähän väliä jotain pientä" on kaikista paras keino pitää pahoinvointi poissa :)

Sikainfluenssarokotteesta
joku kyseli ja aion sen siis ottaa heti kun saan. Mietin kuitenkin toisaalta olisiko viisasta ohittaa ensin nämä ensimmäiset 12 viikkoa?

Nyt ei ajatus kulje tämän enempää, huomiseen siis!

Hakaneula & :heart: 8+1
 
Neljäshaaveissa ihana uutinen :heart: :heart:

Äitiyspakkauksesta joku kyseli ja aion ottaa sen. On se varmasti niin mukava saada ja jos säästäisi vauvalle siitä jotain, kuten makuupussin. Huomasin vaan, että enään ei ole sitä vanuhaalaria pakkauksessa minkä muistan kavereiden lapsilla kätevänä..

Omaa oloa.. Ummetus on ruvennut vaivaamaan, ei niin kiva vaiva.. Johtuisiko kahvin vähentämisestä.. Onko muilla kokemusta mikä olisi hyvä lääke tähän vaivaan?

Eka neuvola mullakin on vasta viikolla 9+1 ja tosiaan sen ekan ultran siirsin 7+5 viikolle..

Hukkapätkä ja Dörnis 6+2
 
Neljäshaaveissa ja Nan-nan-naalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista :flower:

Tervetuloa Miinariini, Marjukka ja Tupajumi :wave:

Adalia ja muut vantaalaiset: Itä-Vantaa säästää! Meillä ei (paitsi ensisynnyttäjät) ole kuin kaksi neuvolalääkärikäyntiä ja mulla seuraava neuvola rv 16. Th sanoi tosin, että jos haluan sen olevan rv 12, se voidaan pitää, mutta en näe tarvetta. Jos tulee jotain kysyttävää/huolta, voin sitten varata ylimääräisen ajan. Ja rv12 pääsee kuitenkin kurkkimaan np:uun, mikä tilanne masussa =)

Tänttärä: Ei ole tietoa, miten kohtelevat sua nyt, kun viimeksi jo oli r-diabetes, mutta luulisi, että alkavat tutkia asiaa jo aiemmin. Mulla oli raskauden alusta lähtien sokeria pissassa, joten kävin muistaakseni 3 krt sokerirasituksessa.

Lenniina ja pieni 8+0 :heart: POKS :heart:
 
näyttävästi on alkanut mulla vähän jo ruoka maistuun (tai kun ei oo moneen viikkoon syönyt oikeastaan muuta kun leipää ja satsumoita niin nälkä on kova)eilen siis sain lämpimän aterian alas..kylmä maito tökkii (outoo) samoiten kahvi
eilen perunan haju sai mut voimaan pahoin ja kävin halaamassa pyttyä samoiten tänä aamuna.vilu on edelleen mutta ehkä työ ylenpalttinen väsymys on siirtynyt pois. rinnoissa en oo huomannut mitään merkkejä pienet rusinat edelleen eivätkä ole kipeet =)

viikko ekaan neuvolaan :heart:

tänttärä ja tirppa 8+0 poks poks
 
Alkuperäinen kirjoittaja tänttärä-82:
näyttävästi on alkanut mulla vähän jo ruoka maistuun (tai kun ei oo moneen viikkoon syönyt oikeastaan muuta kun leipää ja satsumoita niin nälkä on kova)eilen siis sain lämpimän aterian alas..kylmä maito tökkii (outoo) samoiten kahvi
eilen perunan haju sai mut voimaan pahoin ja kävin halaamassa pyttyä samoiten tänä aamuna.vilu on edelleen mutta ehkä työ ylenpalttinen väsymys on siirtynyt pois. rinnoissa en oo huomannut mitään merkkejä pienet rusinat edelleen eivätkä ole kipeet =)


Sulla on niin samanlaiset "oireet" ku mullakin :D
Täälläi menty viimeiset viikot niin leipä-madariinilinjalla :p
Lämmintä ruokaa saa vaivoin vähän alas..
Iltapalelua täälläkin vielä ja rinnoissa ei kyllä ole tapahtunut koon ja tuntemusten perusteella ihan mitään muutosta :) Ainoa vaan se, että kun vielä imetän tuota mein 1v. kuopusta, niin maidontulo on lisäätynyt niiiiiin hurjasti, yölläi saa vähän väliä herätä siihen kun paita aivan märkänä :snotty:

Mut eipä tässä mitään valittamista, edelleen helpolla päästy, ja ehdottomasti helpoin odotus tähän mennessä !

Huomenta muuten vaan kaikille! :wave:

Hakaneula & :heart: 8+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hakaneula:
Ja lainaukset niin päin honkia :LOL: :LOL:
no ei tossa nyt mitään mutta noi mun kirjotusvirheet ärgh.
jääkaappi huutaa tyhjyyttään ja mun tekis niin älyttömästi mieli mandariinejä kuola valuu jo suupielistä ku aattelenkin =) tarvii tossa kun tyttö kotiutunu niin käydä jemmaamassa taas.
 
Perjantaita kaikille! =) Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti, juteltiin ja pissa ja hemppa katsottiin. Joten ei ainakaan raudanpuuttesta johdu tämä huimaus, oli 144. Verenpainekin kohdallaan. Ei tämä kivaa ole kun päässä pyörii koko ajan. Yöks. Lääkäriin 10.11, ja ultra-aika lähetetään sairaalasta kotiin. Kai sitä on alettava uskoa että raskaana ollaan, vaikka ehkäisy lopetettiin vasta elokuussa, vikat menkat 28.8. Nopeaa toimintaa sanoisin. :LOL: Jännittää vaan odotella sinne ultraan asti kun oli tuota verenvuotoakin viimeviikolla. Eiköhän kaikki kunnossa ole, olo on ainakin sen mukainen. :x Iloista odotusta!

Mipsu ja otus 8+0
 
Heips

Täälläkin on tänään havaittavissa öllötystä.. eilen illalla alkoi ja tänään näköjään vain jatkuu :$ ei okseta, mutta öllöttää.. huoh

Niin ja tervetuloa uusille :)
Miulla ois vielä pari viikkoa siihen ekaan neuvolaan ja sikarokotteessta varmaan kyselen. Taidan ottaa sen, vaikka mietinkin että kannattaako ennen joulukuuta ottaa, kun joulukuun alussa taitaa tulla se 12 viikkoa täyteen. Mut ehkä mie sen otan aijemminkin, jos neuvolatäti sitä suosittelee.. luulisin. Tosi vaikea päättää, mut ei kai siitä oo sitten mitään sen kummempaa vaaraa missään raskauden vaiheessa.

Mut eipä tässä muuta :)

Anni ja Pikkunen 6+4
 
Anzzu: Ekalla kolmanneksella sitä ei joissain maissa suositella otettavaksi sillä silloin kehittyy sikiön tärkeimmät osat ja elimet eikä haluta ottaa riskiä että rokote vaikuttaisi niiden kehittymiseen. JOS otan rokotteen niin otan sen vasta rv 12 jälkeen...
 
Mulla ollut nyt hieman hiljasta tällä saralla kun sain eilen Aamunkoin suomennoksen ja sen kimpussa ollut kaiken yliliikenevän ajan :LOL:

Olotilassa ei mitään muutosta, mulla se ar-ultra on jo 2.11, silloin 9+3 raskausviikkoja ja sen jälkeen vielä np-ultra kyssissä ja rakenneultra samoiten ja sitten ultrakoje on myös neuvolassa joten siellä varmaan jokaisen lääkärineuvolan yhteydessä kurkataan onko vaavi oikeinpäin kuten tehtiin nuorimmaisen kanssa

Mutzilla ja kultu 8+0 :heart: POKS :heart:
 
Neljäshaaveissa:lle ja Nan-nan-naa:lle: Onnea iloisista ultrakuulumisista! Oon kyllä pikkuisen kade Neljäshaaveissa:lle noista kaksosista... ;)

Odottelen täällä jo gardenin ultrakuulumisia! Huhuu!

Tervetuloa kaikille uusille, meitähän on jo ihan hirveesti, kivaa!

ON: Mulla on teidän takia tullut kans himo satsumoihin! Kun täällä koko ajan niistä puhutaan, niin tajusin että mullakin tekee niitä mieli ja tänään menny jo melkein kokonainen pussillinen. :p Myös ananas on himottavien listalla. Onneksi nää himot pysyy lähinnä terveellisissä ruoissa, koska lenkille en oo päässy pariin viikkoon, väsyttää vaan niin hirveesti. Pyöräilen kyllä lähes joka päivä kolme kilsaa yliopistolle ja takasin, mutta muuta liikuntaa ei tuu harrastettua. Toivottavasti sitten kun tää väsymys vähän hellittää niin sais oikein liikuntakärpäsen pureman. Ei oo kyllä vielä 24 vuotisen elämäni aikana sellasta tapahtunu, mutta jos nyt sitten ;)

Mulla on eka neuvola viikon päästä, mies ei valitettavasti töiden takia pääse mukaan, mutta enköhän mä pärjää. Vähän kyllä jännittää.

toffo 8+2
 
Mulle on käynyt ihan samalla tavalla kuin toffolle noiden satsumoiden suhteen...eilen oli pakko käydä pussillinen ja tänään jo toinen =) Ennen niitä en juuri ollut edes kaupoissa huomannut tai delekoinut, mutta nyt niitä tuntuu olevan joka puolella ja paljon.

Nasu 6+1
 

Yhteistyössä