KESÄKUUN KULLANNUPUT

heipparallaa ja tervetuloa uudet!

täälä pääkipua, etovaa oloa, maha ja tissit turvonnu, hajut ällöttää. kaikkea mahdollista siis. tekis mieli vaan valittaa koko ajan. ei jaksais keskittyä oikein mihinkään. kouluun en jaksanut tänään, asuntoa pitäisi etsiä mutta heti alkaa oksettamaan kun alan pähkäillä jotain :LOL:

kaksosista onnittelut! olisi ihanaa saada kaksoset.

tänään kävin ekan kerran hypistelemässä vauvan vaatteita, en raaskinut ostaa mitään.
kunhan kattelin. ihaniahan ne oli. harkinnassa kyllä ostaa äitiyshousut, maha pömpöttää jo kovasti. tuleekohan mulleki kaksoset kun nyt jo näin iso maha :D
rintaliivejä on vaikea ostaa kun ei oikein tiedä kasvaako nämä monsterit vieläkin isommiksi :D on kyllä vaikeaa tottua uuteen vartaloon.

äitiyspakkauksen kyllä haluan. vaikka olishan se rahakin varmaan hyvä. (heti alko etomaan kun mietin rahaa) :)

maanantaina neuvola, jee! mies haluaa tulla mukaan. onkohan se ihan turhaa?

nyt pakko mennä syömään jotain,muuten oksu tulee. heippa! ja hyvää viikonloppua!
 
Apua kaivataan!! Koska teillä alkoi raskaus oireet? Sillein kunnolla? Plussan jälkeen oli kuvotusta ja tissejä särki mutta tänään ei mitään, siis vähän maha nippailuja ajoittain. Onko ihan normaalia ja onko odotettavissa että huono olo alkaa jossain vaiheessa. Ihan uus olen näissä jutuissa. Onkohan kaikki ihan hyvin?!
 
Hei!
Eka neuvola takana ja tuttua hommaahan se oli. Kuopus oli reissulla mukana ja saas nähä, millon se kertoo mummuille ja papoille =) Me ei nimittäin olla kerrottu juuri kenellekään tulevasta vauvasta :whistle:
Joku mainitsi päänsäryn? Mulla kans jo kolmatta päivää pää kipeä ja loppua ei näy... Ihanaa tämä odotus! Päätä särkee, rinnat on kipeät, oksettaa koko ajan :) Mandariinit sentään menee alas, niin ku vissiin muutamalla muullakin ;)
 
No niin ultrassa käyty! Viikot olis 8+6 eli hieman aikaistui tuo la eli on tällä hetkellä 29.5. ja pieni sydän sykki hienosti. Kaveri köllötteli vaan pää alaspäin. :D Ei saatu tk:n säästölinjan takia pikkuisesta kuvaa mukaan, mutta ehkä np-ultrasta saa, kun on eri paikassa. :/
Huokaisen helpotuksesta tässä vaiheessa ja odottelen jo hieman rauhallisemmalla mielellä tuota np-ultraa.

garden ja reiska 8+6 :heart:
 
marjukka on ihan normaalia, että on päiviä jollon oireita ei ole ollenkaan. Jokainen nainen tuntee raskausoireet eri tavalla.. joku saa halata posliinia heti ihan alusta asti ja jollaki pahoinvointi tulee myöhemmin tai joillaki ei oo ollenkaan. Ei kannata huolestua vaikka on oireettomiakin päiviä. =)

garden, onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

).( Täällä on muuten ihan ok olo, mut väsymys on kova ja lantiokivut on alkaneet oikeestaan eilisestä, olisko ne kasvukipuja? en niistä huolissani oo ollu. Päänsärkyä ollu täällä myös useampana päivänä ja nuita satsumia menee kyllä monta päivässä :p
Ihana ku alko vkl niin saa hieman taas levätä. On aina loppuviikosta tosi väsähtäny ku koulussa pitää yrittää jaksaa käydä.

Hyvää viikonloppua! =)

Niisku- ja muru 8+2 :heart:
 
apua romahdus :D
kävin tänään ,ostamassa tytölle kännykän synttärilahjaks (se kun on jo viimiset 2 vuotta sitä marissut),hain postista äippäpökät,kävin kirppiksellä menin kauppaan ja ostin ihan älyttömästi kaikkee mutta ne satsumat jäi mä en tajuu miten kaikkein tärkein saatto unohtua no joo ostin appelsiinejä mutta kun ne ei oo sama asia. koitin ukkoa suostutella et kävisin äkkiä hakeen mutta se oli jo tunnin ootellu autossa kun mä shoppailin. mä sekoon mä haluun satsumoita..pitäskö sitä ite viä lähtee fillaroimaan kauppaan =)
heti kun kotiin pääsin juoksin vessaan yrjölle ja se lämminruoka jäi tältä päivältä väliin.

sit mä luin tota mun ekan pojan raskauspäiväkirjaa jota kirjotin siis viikko viikolta (tai 2-3viikon välein) oli jännä lukea että olin 8+5 kirjottanut että "tänään tuli ensimmäiset oksennukset sitä ennen vaan tehnyt huonoo." aatella et mulla itellä on nyt 8+0 ja montako kertaa tässä onkaan jo yrjöilty. tytön alkuraskauteen en voinut verrata kun olin kirjoittamisen aloittanut vasta rv 13

tänttärä ja tirppa 8+0
 
Minut voi valitettvasti poistaa listalta... Sairaalassa pari yötä viettetty ja todettu että meidän salamatkustaja poistui matkasta! :'( Ihanaa odotusta teille kaikille. Toivottvasti saatte vietyä salamatkustjat mukanannne kesään saakka.. :hug:
 
Maywood :'( :'( olen pahoillani :hug: :hug:
Miten, menikö jotenkin "vaikeasti" kun jouduitte sairaalaan? Vai sielläkö todettiin? :'(
Tuntuu ihan itsekkäältä koko ajan miettiä omaa napaansa ja pelätä että JOS menee kesken.. Pitäisi vain nauttia tästä odotuksesta :heart:


Mutta onnea myös hyvien ultra uutisten saaneille :heart: Etenkin neljäshaaveissa tuplasykkeistä :heart: :heart:
Mä mietin koko ajan että meenkö varhaisultraan vai en... Ja vaihtelee melkein päivittäin ei-joo-ei-joo.... Edellisessä olin mutta nytten oikein tiedä...
Onko täällä ketään Espoolaisia odottajia, et miten usein on kakkosen saavilla neukku? En tajunnut kysyä, kun oin tänään esikoisen kanssa 8kk neuvolassa.. Mutta sanoi että np ultraa on aikaistettu. :eek: Mutta eipä se mua haittaa =)
Taas iski väsähdys... :/
Sain ekan neuvola ajan olikohan 11.11. Kun viikkoja joku 8. Nyt neukkutäti laski kiekon mukaan että la oisi 17.6.2010, Mutta ei laskenut kiertopäivien mukaan, joten ei tarvii vaihtaa laskettuaikaa.. :)
Hitsi että on KYLMÄ, nytkin normi ilta, oon kietoutunut huopaan ja käynyt jo kuumassa suihkussa ja yhä palelen. On vissiin iltaisin kestokylmyys :kieh:
Hei olikos täällä muita odottajia joilla tulee lapsille pieni ikäero? Entä onko pk seudulta heitä.. =) Ois kiva kulmilta löytää muita odottajia.
Mutta täytyy mennä kun väsyttää ihan kauheesti :( |O
SisunÄiskä & Aarre oisko se 5+6
 
Hei kaikille, tervetuloa uudet odottajat!
Maywood olen pahoillani... :hug:

Olen joka päivä käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta en ole ehtinyt kirjoittamaan.
Minä olen täällä epätietietoisuuden parissa, mahaa on juilinut kummallisesti tämän päivän, aina kun jotain on lurahtanut housuun, (mulla on aika runsas valkovuoto) juoksen vessaan tarkastamaan oliko se verta, pelottaa et jos kesken menee... Varasin ajan alkuraskauden ultraan, se on vasta 5.11 Tuntuu ettei mitenkään jaksais eikä malttais odottaa sinne asti. :( Nyt viikkoja kasassa vasta viisi...
 
Ekat kaksoset tässä pinossa, onnea! :flower:

Ja keskenmenosta pahoitteluni.

Sisunäiskä: Onkos esikoisesi nimi kenties Sisu? Hassua, kun meidän Lumista piti tulla Sisu, mutta olikin tyttö. :heart: Nyt toi Pyry -nimi hotsittais pojalle, mutta taitaakin olla taas tyttö, josta tulee ehkä Elle... Hmm. Musta näitä nimijuttuja on kiva miettiä, vaikka aika ajoissa oon. Meidän lapsille tulee ikäeroa n. 1,5v. En tiedä, onko se sinun mittapuun mukaan pieni ikäero, mutta meidän mielestä aika passeli! Ja Helsingistä ollaan.

Minäpieni: Jo kolmas viimevuoden joulukuinen tässä pinossa! Wow!

Ei voi muuta sanoa, kuin HUH mikä päivä! Varasin Saksanmatkan tänään... Mennään koko perheen voimin sinne jouluostoksille. :heart:
 
humu82 teillä ainakin tulee pieni ikäero =) Meillä ei nyt ihan noin pienoista tule, vaan lasketun ajan mukaan 1v 4kk, mutta jos syntyy myöhässä kuten esikoinen niin lähemmäs 1v5kk :heart: :heart: Mutta samahan se on paljon ikäeroa tulee kunhan on kaikki hyvin :)

Mussupussu Aika saman verran meilläkin tulee ikäeroa lapsille esikoiselle ja tulevalle, eli noin 1v4kk... Jos ei tule ihan kauheesti myöhässä kuten Sisukas :LOL: eli 16pvää, ois vielä jääny silloinkin masuun, jollei ois hiillostettu ulos (mutta kuka oon sanomaan itsekkin olen syntynyt 16pvää myöhässä :D ).
Niin ja on joo mun pojan nimi Sisu :heart: :heart: Oli ihan alkumetreiltä selvää että Sisuhan sieltä on tulossa :heart: Ja mä kans tykkään molemmista Lumi ja Pyry nimistä =) ihania, pojan nimiä sitä on taasen tullut mietittyä... en tajua miksi, kun raskaus on jo alusta asti iiiiihan erilainen kuin Sisun kanssa :)
Missä päin Helsinkiä asutte? Ootko kotosalla Lumen kanssa? Me asustellaan siis Espoossa, et jos ootte puistoilu tms seuraa vailla?! =)
Nyt iski uupumus |O |O
Tämä lähtee koisimaan.... Öitä!!
 
Heipparallaa! Mahtuisiko mukaan? Täällä odotellaan (toivottavasti) kolmatta, pojat -04 ja -05 löytyy jo talosta. Plussasin pari viikkoa sitten ja ensi viikolla to 7+1 olisi alkuraskauden ultra jota jännitän hulluna... Oireet (pahoinvointi, palelu, kiukuttelu, mieliteot, vatsan turvotus ja "kasvukivut", rintojen kasvu ja kipuilu) on sen verran voimakkaat, että tekisi mieleni uskoa, että kaikki on hyvin, mutta en uskalla hehkuttaa ennen kuin olen nähnyt, että siellä varmasti on joku kyydissä.

Sikainluenssarokotteen aion tn ottaa jossain vaiheessa, mutta konsultoin ensi viikolla lääkäriäni siitä, että uskaltaisinko odotella sinne toiselle kolmannekselle... Mulla kuitenkin vielä pitkä aika sinne, vähän kade niille jolla tuo rajapyykki tulee vastaan vähän aiemmin. Vaikka en tiedä helpottaako se lopulta päätöksentekoa juuri yhtään.

Ihanaa odotusta kaikille!

Jaja78 tänään 6+3
Sairaala KOS (mikäli se minusta riippuu, molemmat pojat Kättärillä syntyneitä)
LA 16.6 (toistaiseksi, voipi vielä tuosta heilahtaakin)
Kolmas lapsi, pojat -04 & -05
Helsingissä asustellaan (täällä taisi olla monia muitakin pk-seutulaisia?)
 
Maywood: Olen todella pahoillani :hug: :'(

Tervetuloa mukaan Jaja78! :flower: Mie kans otan ehdottomasti tuon sikainfluenssarokotteen, mutta samat mietteet kuin sullakin että pitäiskö odotella että tulee se 12vko täyteen? :/ Kolmen ja puolen viikon päästä se etappi olis täynnä.. Pelottaa vaan että tällä välin ehtii tuon taudin saaha. Olen kyllä yrittänyt pitää omastani ja lasten käsienpesusta sun muista erityisen hyvää huolta, ympärillä ollut nyt paljon kovassa kuumeessa olleita, lihassärkyisiä ihmisiä.. Että liekkö tavan flunssaa vai sikainfluenssaa? Ainakin toistaiseksi ollaan kaikki ihan terveitä :)

Nyt aamuhommille! Mukavaa launtaita kaikille!

Hakaneula & :heart: 8+3
 
Meillä sikainfluenssaepäily. Painellaan tästä polille. Eipä tullut viime yönä nukuttua, kun tyttö valvoi ja valitteli oloaan. Tosi nopeesti meni tosi huonoon kuntoon. Korkea kuume ja nestettä keuhkoissa. Itellä myös hiukan oireita... Palataan kun tiedetään enemmän!
 
Maywood: voimahali :hug: :hug:

mussupussu: :hug: :hug:

ja tervetuloa kaikille uusille ja niille joilla on hyviä ultra kuulumisia.

täällä taas vaihteeksi hyvä olo. 2 aamuna oon voinut huonosti mutta tänään taas ok olo.
sain sitten eilen ukkelin suostuteltua satsuma kaupoille mutta eihän se ollu ostanut vaan kun yhden pussin eli tänään hakeen lisää =) söin illalla heti 7 satsumaa peräkkäin ja voi että ne on hyviä =)

tänttärä ja tirppa 8+1
 
Te näytte täällä olevan samoilla viikoilla noin mitä minä, eli kasiviikkoa täällä mennään. yhdetkään housut ei enää verkkareita lukuunottamatta mene sitten turvotuksen tai minkä lie takia enää päivälläkään päälle :kieh: ens viikolla toiseen varhaisultraan ja saa nähä onko siellä ukon uumoilemat kaksoset :attn:
Miten muilla housupolitiikka??
 
Täällä vielä yksi uusi kesäkuun mamma. Eilen perjantaina plussasin ja la on sitten 30.6. Ainaskin näillä näkymin :) Neljättä lasta odotan, ennestään on kolme poikaa: 04, 06 ja 08 -syntyneet. Hyvin sopii siis tämä nelonen sarjaan :) Ja poikaa povaan tästäkin, saas nähdä kuinka käy. Tampereella asustellaan, joten synnytyspaikka tulee olemaan TAYS. Olikos täällä muita tamperelaisia? Itse olen 32v.

Kovasti aion tästä raskaudesta nauttia, tämä nelonen kun jää meidän viimeiseksi lapseksemme. Täysin purjein eteenpäin! Pahoinvoinnista, närästyksestä, suonikohjuista, peräpukamista ym välittämättä :LOL:

Sikainfluenssarokotteesta: Itse aion sen ottaa jo ensi viikolla työpaikan vuoksi (olen sh) ja ymmärtääkseni se on täysin vaaraton raskauden kaikissa vaiheissa. Ainakin Aamulehti on kirjoitellut asiasta paljon tällä viikolla.

Varhaisultrasta: Aiemmissa raskauksissa en ole ko. toimenpiteessä käynyt, mutta nyt aion kyllä mennä.

Bonus 4+3 :heart:
 
Kai munkin pitää pinoutua... kumminkin, kun pöksyasioitakin jo utelen muilta. :)

TAYS tulee olemaan paikkana tamperelaisena, kolmas tulossa ja viikkoja kasassa 7+3 ekan ultran mukaan. Katsellaan ens viikolla lisää josko sitten pitää neuvolaankin aikaa varailla :saint:
 
Housuista: Mulla vielä vanhat housut käytössä, mutta kävin kyllä ostaa jo yhdet uudet raskausfarkutkin.

Ikäero: Meille tulee ikäeroa 1v 2kk. Eli aikas vähän. Kaikkee käytännön juttuja ollaan jo mietitty, mm. kaksostenrattaat pitää ostaa. Mites muut meinaa?

Tervetuloa uudet! :)

Maywood :hug:

ON: Olo melko normaali. Tuossa pari päivää sitten aamulla vessassakäynnin yhteydessä tuli hieman verta pyyhittäessä. Ei onneks jatkunu aamun jälkeen. Vähän pelästytti, mutta täytyy luottaa nyt siihen että kaikki ok.

Pihlay ja kullannuppu 6+3
 

Yhteistyössä