KESÄKUUN KULLANNUPUT

Huomentapäivää!

Tervetuloa uusille ja lämpimät onnittelut plussista! :heart:

Täälläkin on alkanut tekeen jonkin verran pahaa, lähinnä iltaisin. Rytmihäiriöt vaivaavat taas, kuten aina raskaana. Suurin vaiva tosin on tämä jatkuva angiina...toukokuusta asti on ollut lähes jatkuvana, viimeisen reilun kuukauden ihan kokoajan, ei lähde pois...en ymmärrä mistä johtuu. Nielurisaleikkaukseen olisin menossa, mutta en tiedä, voiko sitä tehdä raskaana...? :$ Nytkin lämpöä vähän ja yrittää päälle ihan tosissaan, saas nähdä.

Tuohon gallupiin...ei pelota monen lapsen kanssa. :D Rakastan sitä. Kaikki alle kouluikäiset ovat kotona ja mennään päivä kerrallaan. :heart:

Syön ravintolisiä. C:tä, B:tä, sinkkiä, rautaa, kalanmaksaöljyä ja maitohappobakteereita. Niissä oli foolihappokin jossain, en nyt muista missä... :xmas:

Jaksamisia kaikille! :hug:

-Elettaria & Aslak 5+1 :heart: -
 
Huomenta vaan kaikille! :wave:

Tää aamukahvi tök-tök-tökkiiiiiii... :$
Olen neulonut vauvalle jo kahdet villavaippahousut, öhh, ehkä hieman aikaisessa...mut haitanneeko tuo? :ashamed: Taitaa vielä ehtiä tulla moooooonet pöksyt... :D

Päätä meinaa särkeä, parempi varmaan siirtyä tästä johonkin muualle.

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti!! :hug: :heart:

-Elettaria & Aslak 5+2-
 
Haicuu: Ultrakuulumisia täällä odottelen :D

Miten menivät Mintun lapsen synttärit? Onnittelut jälkikäteen :flower:

Anzzu: Mitäs porukat tykkäsivät uutisista? =)

Tänttärälle :hug:

Tervetuloa Hukkapätkä :wave:

Toffo: Tuskin mies tulee neuvoloihin, koska jo toinen lapsi ja kuviot tutut. Ultriin on kyllä sitten tulossa mukaan.

Papuneiti: Syön raskausmonivitamiineja, joissa siis myös foolihappoa ja rautaa sekä kalaöljyä. Vielä olen harkinnut aloittaa maitohappobakteerit.

Creu: Mua jännittää tuo kahden lapsen kanssa pärjääminen niin paljon, että harkitsin vieläkin isompaa ikäeroa lapsille. Nytkin on tulossa 3,3v. Ja esikko on nyt tarhassa, joten saanee ehkä jatkaa siellä, mutta esim. parina pv:nä viikossa tms., että saa pidettyä tarhapaikkansa ja mä saan edes niinä päivinä nukkua univelkoja pois :saint:

Miehelleni nousi viikonloppuna yhden päivän korkea kuume, joten olin jo peloissani, onko possua, tuskin oli, koska meni ohi nopeasti. Esikko räkäinen ja yskäinen, joten ovat isänsä kanssa kotona tämän päivän. Mulla alkoi pahoinvointi ja posliinikin tuli taas tutuksi :x

Lenniina 6+3
 
Hei !

Molempien porukat olikin aivan iloisia uutisista :) turhaan siis pelättiin :D
Miulla ois eka neuvoa 5.11.. samalla sitten ois tytön 1,5v neuvola. Kyllä minuakin pelottaa kahden lapsen kanssa pärjääminen.. mutta kai sitä kaikesta selviää, kun on pakko :) meillä ikäeroa tulee siis 2 vuotta. Tyttö on nyt hoidossa, mutta tulee kotihoitoon taas vuoden alusta, kun minulla tämä sijaisuus loppuu. En vielä oiekin tiedä miten sitten teen, kun vauva syntyy. Toisaalta olisi ihan kiva, jos tyttö olisi vaikka 2 päivää viikosta hoidossa, mutta hoitopaikka pitää kuitenkin vaihtaa, joten en teidä. Nykyinen hoitotäti jää marraskuussa eläkkeelle :( . Vaikeita juttuja nämä.. hmm.. en osaa päättää :D. Ainakin jotain kerhoja pitää keksiä, missä tyttö saa leikkikavereita :)

Miulla ei oo taas mitään oireita.. on ihan epätodellinen olo, että oonko ees raskaana.. hmm.. mut ei kuitenkaan mitään vuotojakaan ole tai kipuja, niin kai se siellä masussa kasvaa.. Ei kyllä viimeeksikään tuntunut missään, että olisin raksaana, niin kai tää sitten on samanlaista.. En usko, ennen kun sydän äänet kuuluu ja ultrassa näkyy pikkanen :D

Anni , joka ei tiedä raskausviikoista mitään, paljon niitä nyt olis :D
 
Heippa kaikille! =)
Olen muutamia päiviä seuraillut taustalta teidän pulinoita ja nyt uskaltaudun itsekin liittymään pinoon. Pitkään odotettu plussa tuli testiin viime torstaina, laskettu aika taitaa olla 12.6.10. :heart: Minulla on ikää tällä hetkellä 25 ja synnytys tapahtuu KOKSissa, ensimmäistä siis odotetaan.

Minä en malttanut olla kertomatta äidilleni, hän otti tiedon iloisena, mutta vielä varovaisesti vastaan. Äitini tiesi suunnitelmistamme. Miehen äidille kerromme luultavasti vasta varhaisultran jälkeen. Ja ehkä sitten muille lähimmille myös silloin, tai jos vaan pystyn pitämään suuni kiinni, niin vasta ekan neuvolan ultran jälkeen.

Me ollaan toivottu lasta jo pidempään, apuna olivat terolutit ja clomifenit. Ekasta clomi-kierrosta tärppäsi :) Nyt tunteet ovat sekaisin, pää pilvissä ja silti kovin pelottaa, että jos kaikki ei olekaan hyvin. Siksi onkin tarkoitus varata aika ultraan viikolle 7 tai 8.
Oireina minulla tietysti menkkojen poisjääminen, flunssainen/kuumeinen olo, iltapäivisin hirmuinen väsymys, aamuisin hieman ällö olo.

Ihanaa päästä vertailemaan oireita ja jakamaan ilot ja surut teidän kanssa =)

Heilo ja Papu rv 5+2
 
Tuohon galluppiin liittyen:
Syön raskaus monivitamiinia. Yritän myös syödä mahdollisimman monipuolisesti, ja terveellisesti. Minulla on reilusti ylipainoa ja yritän pitää painoni kurissa koko raskauden ajan. Varmaan helpommin sanottu kuin tehty :whistle:
Työterveyslääkäri sanoi minulle, että raskauden aikana ei ole hyvä laihduttaa, tarkoitus on pitää paino samassa. Lääkärin mukaan laihduttaessa palavasta rasvasta voi vapautua jotain myrkkyjä, jotka voi vahingoittaa sikiötä. Täytyy kysellä tästä vielä neuvolassa tarkemmin. Onko muilla kokemuksia raskauden aikaisesta laihdutuksesta?

hah, eihän tuo loppu edes liity galluppiin :D
 
Miten ihminen voi ollakaan niin väsy kun herää yön jälkeen, tuntuu että ois kamalat turvotukset silmien alla sun muuta ja heti aamusta ei kuvotusta ole, mutta pari tuntia heräämisestä se alkaa :$ kuten nyt...yöööhhh :kieh:

Mutzilla ja kultu 6+3
 
Vähän kuulumisia täältäkin, oon lueskellut, mutta en oo jaksanut sitten kommentoida enempää, tekstiä tulee niin hirveällä tahdilla tänne, et hyvä että mukana pysyy!!

Mulla olo on aivan uskomattoman levollinen ja hyvä :) mulla ei oo yökötystä, ei mitään hirveän kauheaa väsymystäkään ja mä en jaksa ees stressata vähistä viikoista :) Ainoa mikä vähän huolettaa on se, et mun tekee mieli makeaa ja suklaata, aivan järjettömiä määriä ja mä myös syön niitä, normaalisti mä en oo mikään erityinen makean ystävä ja tällä mussuttamisella pelkään sen näkyvän myös vaa´an lukemissa :(
Torstaina olis eka neuvola ja huomen aamuna olis sit tarkotus kiikuttaa pissanäyte neuvolaan, et on sitten jo tiedot siellä kun torstaina sinne meen.

Kaverin kanssa keskusteltiin ultrasta kun hän oli jo ajan varannut ja en mä tiiä, mulle ei tullut ollenkaan sellanen olo, et pitäis varailla, sen ehtii sitten. Mulla se on kuitenkin marraskuun aikana ja kohtahan se marraskuukin jo on, niin ehtii sitä sitten :) mulla ei oikeesti oo mitään kiirettä minkään suhteen ja nautin joka hetkestä :) jotenkin kaikki pelot kohdunulkoisesta, tuulimunasta jne. on täysin merkityksettömiä, kuten mummun kanssa kun oli puhetta niin se totes, että turha sellaisia on murehtia etukäteen, et jos jotain tulee sitä ehtii sittenkin murehtia :) mä vaan nautin suunnattomasti raskaudesta :)

Nyt sitten aamulla teki housut tiukkaa ja kauhistuin, että eihän vatsa nyt vielä tässä vaiheessa oo mitenkään voinut kasvaa (paitsi sen suklaansyönnin jäljiltä ) että ei housut mahtuisi, kyllä nää nyt vielä menee, mut huomas selvästi et jo kiristää hiukan. Äitiysvaatteita en oo vielä ostanut ja saa nyt odotellakin, kunhan töihin jotkut vaatteet saa mahtumaan päälle :) Kuopuksesta aloin käyttää äitiysvaatteita vasta joskus rv 20paikkeilla, et kyllä tässä aikaa on :)

tatomira ja itu rv 7+1
 
Tervetuloa Heilo! :hug:

tatomira, kyllä se vaan voi jo kiristää! :) Eihän se vauva iso vielä ole todellakaan, mut itse saan siirtyä äitiyshousuihin joka raskaudessa heti 10.viikon jälkeen...tavalliset housut puristavat siinä vaiheessa jo niin paljon, että maha tulee kipeeksi ja eihän sellanen ole nyt edes mitenkään terveellistä...

Ursus...meidän s.u.u.r.i.n ikäero lasten välillä on tasan 2v. :whistle: Ajattelin, etten tohdi edes kertoa, hulluna pidätte, mut hullu kai tässä onkin... :D Nyt tulisi ikäeroa 1v4kk.
 
Maanantainta vaan kaikille :)

Tänään käyty ultrassa 6+3 pitäis olla laskureiden ja järjen mukaan. Näkyi sikiöpussi mutta ei saanut kaikua esille. Todennäköisesti on tuulimuna. Seuraava ultra vasta ens ke, jolloin rv 7+5 ja jotain jo pitäisi näkyä jos on näkyäkseen... Eli masentavat fiilikset on kyllä..
Eipä muuta ku töiden kimppuun jotta surut unohtuu :(

Haicu + epätietoisuus rv 6+3
 
Haicu :hug: Mulla on täällä sormet ja varpaat pystyssä, että seuraavassa ultrassa näkyisi terhakka syke. Kävin lukemassa Pikkukakkosta toivovat -pinosta taustaasi ja kyllä tämän kakkosen teille soisin :heart: :hug:

Heilo - joukkoon mukaan vaan :wave: ja onnittelut plussasta :flower:
 
haicu, toivotaan, että se pieni on vaan vielä niin pieni, ettei näy... :hug: itselläni on ollut 4 tuulimunaraskautta ja aina pieni pelko siitä on takaraivossa, mutta en suostu murehtimaan...nuo/nämä viikot ovat vähän hankalat siinä mielessä, et jos raskauden kesto heittää päiviä tai viikonkin, se vaikuttaa tuossa/tässä vaiheessa juurikin niin paljon, että sykettä ei löydetä "vaikka pitäis" ehkä jo ja sitten saa pelätä...kaikki on siis vielä mahdollista!! :hug:
 
Pikaisesti ultrakuulumisia kertomassa. Tänään siis kontrolloitiin ja siellä näkyi pieni 3mm alkio jonka sydän sykki kovasti :heart: Ultran mukaan nyt rv 6+1 eli ovulaatio ollut oletettua myöhemmin. Kyllä kyyneleet tuli silmiin kun näki pienen =)
 
Heippa taas kaikille =)

Haicu :hug: Mulla kanssa yksi tuulimunaraskaus aikaisemmin ja nytkin sellainen pelko, josko siellä ei sykettä näy. Toivotaan, että sulla olisi viikon päästä pieni syke näkyvissä :heart:

nan-nan-naa: :heart: :heart: :heart:

ja tervetuloa kaikille uusille :wave:

Gallupeihin:

Meillä mies ei ainakaan ekaan neuvolaan ole tulossa mukaan. Tulee sitten ainakin ultriin ja lääkärineuvoloihin. Huomenna ajattelin varata ajan neuvolaan. Millä viikoilla olette ajan sinne saaneet?

Syön raskausmonivitamiinia ja siinä on foolihappoa samassa.

Täällä vaivaa väsymys ja palelu edelleen kovana, yövuorossa on ihan tuskaa pysyä hereillä |O

Mulla muuten ikää 24v. ja synnytyspaikka olis K-HKS.

Hukkapätkä ja Dörnis 4+5

 
Juu täällä tais tämä väsymys ja pahoinvointi vaan päästä oikeuksiinsa, mies haki just miulle kaupasta rahkaa että vois kokeilla jos banaanirahka menis alas, sais energiaa ainakin...

Haiculle tsemejä, ne muutamat päivät ovat tosiaankin merkittäviä alussa, sykettä toivon ensi viikolle :hug: :wave:

Tervetuloa uudet, minä taidan mennä pian takaisin vällyjen väliin, onneksi miehellä syysloma, joten voinkin olla oloni kanssa

Mutzilla ja
 
Tervehdys!
Ensiksikin Haiculle :hug: Toivottavasti vielä oli vaan liian aikaista ja ensi kerralla syke löytyisi!
Uusille kovasti tervetuloa ja onnea! ja hyviä ultrakuulumisia saaneille myös onnea!
Tänne on tullut niin kovasti tekstiä, että en varmastikaan muista kaikkea kommentoida, vieläpä kun tämä aika on rajallista..
Lenniina kyseli meidän synttäreistä. Mukavasti meni, sankari oli innoissaan saamistaan lahjoista ja siitä kun oli paljon vieraita. Äiti kävi välillä hengittelemässä syvään toisessa huoneessa, kun oli aivan hirveen huono olo :whistle:
Nyt olen sitten ollut 2 päivää töissä ja en ymmärrä miten pystyn siellä olemaan jos tää olo ei helpota.. Kun en halua vielä kertoa siellä koko raskaudesta. Mä haluaisin oksentaa jos se helpottaisi oloa, mutta kun en pysty.. Mulla on niin kauhee kammo oksentamista kohtaan että vaikka kuinka yökin niin mitään ei tuu ulos :/ Esikoista odottaessa olin alussa sairaslomalla huonon olon takia, mutta nyt en kyllä mitenkään voi jäädä kun just palasin hoitovapaalta töihin.. Lämmintä ruokaa en voi kuvitellakaan syöväni, hedelmät ja kiisselit ja mehut uppoo, kaikki muu tekee pahaa jo ajatuksenakin.
Raskausmonivitamiineja syön minäkin, söin jo ennen plussaamista. Niitä pidän kätevinä, kun saa samasta foolihapon ja d-vitamiinin + tietty muutkin vitamiinit nyt kun tuo syöminen on mitä on..
Mua ei hirvitä ollenkaan miten pärjään kahden lapsen kanssa. Meillä ikäeroa tulee 2v7kk. Poika aloitti nyt hoidossa ja miehen kanssa puhuttiin, että jos hän siellä viihtyy niin mahdollisesti muutettaisiin paikka osapäiväiseksi että olisi hoidossa parina päivänä viikossa kun vauva syntyy. Mutta saa nyt nähdä kuinka asiat menee.
Heilo: Myös mulla on reilusti ylipainoa ja tarkotuksena olis pitää painonnousu mahd vähäisenä raskausaikana. Esikoista odottaessa se onnistuikin. Alussa silloin tippui paino pari kiloa pahoinvoinnin takia, ja varmaan niin käy nytkin, en tosin ole käynyt vaa'alla hetkeen aikaan.. Ei kai tosiaan mitään varsinaista laihdutusta suositella, mutta oon kuullut ettei hidas painon lasku vaarallista ole, niinhän käy helposti jos tarkistaa ruokailutottumuksiaan terveellisempään suuntaan.
Mulla siirtykin ultra perjantaihin keskiviikolta, kun on töissä palaveri :( Lisää odottamista..

-minttu ja pikku-Toivo rv6+6
 
haicu pidän peukkuja, että syke löytyisi ensi kerralla! :hug:

Laskettu aika siis siirtyi meillä, on nyt tämänpäiväisen ultran mukaan 7.6. Sen voi päivitellä listaan. Niin ja ikää minulla 23v.

Pahoinvointia esiintyy lähinnä kun syö ruokaa, hedelmät menee alas ongelmitta. Lämmin ruoka aiheuttaa erittäin äklön olon, eikä pysy useinkaan sisällä. Lisäksi itku on herkässä ja mielialat vaihtelee laidasta laitaan jatkuvasti. Väsymys on myös sen verran voimakasta, että häiritsee hieman työntekoa.

nan-nan-naa ja pirpana 6+1
 
Tänään varasin ekan neuvolan, sain sen rv 7. Terveydenhoitaja sanoi, että yleensä rv 8-10 tullaan ekan kerran.
Meillä mies aikoo tulla mukaan ekaan neuvolaan, vaikka onkin toinen lapsi tulossa. Kaikille neuvolakäynneille ei aijo tulla mukaan.
Neuvolasta puheen ollen, mitä sanotte työnantajalle, että minne meette, kun eka neuvola?
Eka käynti, kun on niin pitkäkin. Itse en haluis kertoa vielä raskaudesta töissä.

Vointi on ihan hyvä, turvotus on kova ja vatsa näyttää isolta. Vielä ei pahoinvointia ole ollut kuin satunnaisesti iltaisin. Itse taisin alkaa käyttää mammahousuja rv 16 ekassa raskaudessa. Nyt tuntuu, että saa aloittaa käytön aijemmin.
 
Tervehdys kaikki! :wave: Uusi plussaaja kiipeäisi pinoonne. :)

Tein lauantaina aamulla ilokseni plussatestin. Kylläpä on uskomatonta ja ihanaa. Mulla on taustalla PCO-tyyppiset munasarjat ja 7 terolut-kiertoa, mutta niin vaan yk9 toi toivon. Ainakin jotain on tapahtunut. Nyt täällä toivon ja odotan lokukuun viimeistä viikkoa ja ultraa, jonka juuri varasin yksityiselle. Toivottavasti kohdussa on elämää ja se pysyy matkassa. Niin, ja olen 29-v. ja toista lasta odotan, la 15.6.2010. Esikoinen syntyi -04. :heart:

Oireet on ihan erilaisia kuin esikoista odottaessa. Esikoisen alkuraskaudessa alaselkä oli tosi kipeänä ja pelkäsin keskenmenoa tosissaan. Nyt ei ole niin alaselkä kipeä, mutta alavatsassa ja vasemmalla nivusissa jomottelee ja painon tunne on valtaisa. Isoin ylläri on kuitenkin sunnuntaina saapunut yökkäily. Joka syönnin jälkeen kaulailen vessassa pönttöä ja yökin monta monituista kertaa. Eikä asiaan vaikuta yhtään mitä syö tai paljonko. Onneksi ei mitään tavaraa tule ulos, tässä on ihan riittämiin oiretta. Kuinkahan pitkään pystyy töissä pitämään salassa, kun naisten vessasta löytyy 3 koppia. Ainakin täytyy alkaa ennakoimaan, ettei tarvitsisi juoksennella käytävällä. :LOL:

Iloa ja toivoa kaikille! =)

Syyshortensia rv 4+6
 
Nan-nan-naa onnea kovasti mukavista ultrakuulumisista! :flower:

Hukkapätkä: Mulla on eka neuvola rv 7+4.

Papuneiti: Tällä hetkellä mä ajattelin kertoa pomolle niinkuin asia on. Hän kyllä pitää asian omana tietonaan ja on asiallinen (jos noin voi sanoa) JOS myöhemmin joutuisin kertomaan huonoja uutisia. Saas nähdä, kerronko kuitenkaan, kun hetki koittaa - aina se kertominen jotenkin jännittää, vaikka suhtautuminen olisikin hyvä :ashamed:

Tervetuloa Syyshortensia! :wave:
 
Huomenia vaan kaikille. Tuosta kertomisesta työpaikalla... Ajattelin pitää salassa niin kauan kun pystyn. Sanon vaan että lääkärissä käydään :) Nythän vielä en tietenkään kellekkään kerro ennen ku varmistuu onko tuolla mahassa edes mitään elämää :(. Uskomatonta miten pitkältä reilu viikko voi tuntua. Tosiaan kaikki sanoi että ei kannata vielä tuolla viikolla mennä ultraan (6+3) koska välttämättä mitään ei vielä näy. Jos viikon olisin odottanut niin tätäkään epävarmuuden tunnetta ei olisi syntynyt.... Hyvä se näin jälkikäteen on asiaa miettiä... höh.

Nan-nan-naalle tosi paljon onnea ultran johdosta =) :flower:
Hukkapätkä, mulla tosiaan olisi pe ollut se neukku 7+0 mutta peruin sen koska tahdon eka käydä sielä ultrassa varmistamassa tilanteen..

Eli nyt vaan odotellaan. Se mitä olen lueskellut nettiä niin 50 % mahdollisuuksilta tuntuu. Joko oikeesti on tuulimuna tai sitten vaan oltiin liian aikaisessa ja sikiökaikua ei saatu...

töihin :wave:
 

Yhteistyössä