KESÄKUUN KULLANNUPUT

Mie en taija mennäkkään tuohon alkuraskauden ultraan.. oottelen kiltisiti sitä np ultraa.. :) nyt on miullakin alkanu sellanen lievä öllötys aina iltaisin.. mut ei sen kummempaa, toivottavasti ei pahenekkaan :)

Tänään pitäis kertoo kummanki porukoille.. jakis.. miehen porukoille ei pelota kertoa, mutta omille kylläkin. Ne ei okein oo ymmärtäny, ku miulla on niin "kiire" näissä jutuissa. höh

Mies sai iteasiassa tälläkertaa miut ylipuhuttua vauvantekoon. Itekki kyllä haluan vauvan, mutta en meinannut vielä uskaltaa alkaa hommaan edellisten kokemusten perusteella. Mut ei kai se pelaa joka pelkää :D jotenka nyt ollaan tässä ja innolla ootetaan vauvaa taloon. Sanokoot miun porukat mitä lystävät.. tällä kertaa uskon vahvasti, että perheenä pysytään.. omat vaikeudethan meillä on ja on ollukkin, mut eiköhän kaikesta selviä jotenki :) ja ollaan totuttu jo vauva-arkeenkin.. tyttö oli 6kk kun tavattiin ja 8kk kun muutettiin yhteen :)

Mut tietenki 2v ja vauvan kanssa on taas vähän rankempaa.. mut siitäkin päätetään selvitä. :D
 
tää 24h pahoinvointi ei hellitä..=(
mutta antaa kyllä niin kauan toivoo kun niitä on samoin jos ei verta tuu paperiin niin mahdollisuuksia on..

mutta kyllä nyt pelottaa kun mulla ei sillon 6+4 näkynyt ruskuaispussia eikä kuultu sykettä että onko tää kuitenkin tuulimuna :'(
ja moni täälläkin sanonut että on näkynyt..huoh..
mahakipuja ei oo kyllä viime viikonlopun jälkeen ollut ei ainakaan kovia.
nii ja multa tehtiin alakautta.

mä oksentelin taas yöllä..menin nukkuun vaikka oli etova olo ja aamulla heti etova olo eilen olin vapaalla mutta tänään kai pitäs taas raahautua töihin =( kahvia ei vieläkään tehnyt mieli.

tänttärä ja tirppa 7+0 (??kai en kyllä usko että mulla on noin monta viikkoo kasassa)
 
Lenniina
Meillä tosiaan esikoinen syntyi rv29+1, 1290g. Sairaalassa vietti elämänsä ensimmäiset 8 viikkoa. Keuhkojen kanssa oli ongelmia aluksi ja ductus suljettiin leikkauksella. Nyt poika on jo yli kolme vuotias reipas poika, eikä keskosuudesta oikeastaan mitään jäänyt, kasvetaan omaa tahtia, mutta käyrillä.
Kuopus oli sitten veljeään kilon verran isompi, vaikka pieni silti. Tyttö syntyi rv 34+3, 2200g. vajaat 3 viikkoa vietti sairaalassa happisaturaation heittelyjen vuoksi.
Myös tytön tilanne näyttää nyt puolen vuoden iässä hyvältä.

Me saadaan olla todella kiitollisia että meillä on lapset kaikista ongelmista huolimatta täällä meidän kanssa. :heart:


muoks. varasin juuri ajan varhaisultraan. :heart: se on ma 19.10 ja viikkoja sillon olis kasassa 7+1.

NH & nelonen rv5+5
 
Täällä kans niin karseet pahoinvoinnit, nyt tässä ekaa kertaa tälle päivälle yritän vähä syödä jtn.

Me lähetään tänään syysloman viettoon kotipuoliimme, joten mä yritän pitää vähä palstataukoa.

Mukavaa viikonloppua ja voikaa hyvin :flower:

Niisku- ja muru 6+2 :heart:
 
Neljäshaaveissa

Teillä ollut varmasti kovasti huolta aikanaan - Onneksi kaikki näyttää nyt hyvältä :heart: :hug: Onko terveysimmeiset antaneet jotain ohjeita esim. vuodelepoa loppuraskaudesta tms. Onko mitään syytä löytynyt/tutkittu? En tiedä, tutkitaankokaan?! Tulehan kertomaan varhaisultrakuulumisia heti maanantaina 19.10. =)

Mukavaa (ja huoletonta) viikonloppua kaikille!
 
Ursus maritimus :hug: :'( voimia kovasti.

Lenniina Juu, huolta on riittänyt.
Ennenaikaisiin supisteluihin ei oikeastaan ole löytynyt mitään pätevää syytä. Esikoisen kohdalla olin sairaalassa vuodelevossa kaksi viikkoa ennen pojan syntymää.
Keskimmäisen kohdalla supistukset alkoivat rv 35 paikkeilla ja kuopusta odottaessa synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi, vaikkakin siinäkin raskaudessa supistukset alkoivat viikolla 28.

Ei kuulemma ole mitenkään erityisen heikko kohdunsuu tms. (jonkin verran vissiin kuitenkin)
vuodelevolla mennään jos vähänkään tulee merkkejä supisteluista tai muusta.

Tämä neljäs luultavasti jää viimeiseksi lapseksi, jos kaikki nyt hyvin menee. ikinä ei tiedä mitä eteen tulee.

NH & nelonen rv5+5
 
Ursus :hug:

Mulle iski migreenin joten enpä tullut sen kummempia tänne kirjoittamaan kuin että olen aika aika varma että tulokas on pois, silloin oli se hiiva ja nyt iski migreenin, samoja oli pojan aikana paaaaljon, joten seurataan vielä hieman, mutta aika varma olen että poika tulis tänne ja erittäin rasittava raskausaika lääkkeineen, särkyineen ja kutinoineen :/

Mutzilla ja
 
Onpas meidän ketjussa tänään hiljaista!Kaikki makaa tietenkin punkan pohjalla pahoin voivina ja väsyneinä ;) Paitsi ne, joilla jaloissa pyörii jo ennestään lapsia!Niinkuin aika monella täällä...

Väsyttää täälläkin. Ja etoo. Ja epäusko vaivaa. Voi että kun olis se 12 viikkoa täynnä ja uskaltais alkaa nauttia ja luottaa tähän odotukseen. Nyt vaan laskee päiviä tänään 6+5, huomenna 6+6...sitte 8:s raskausviikko. Aika tuntuu menevän puuduttavan hitaasti. onneksi tiiastaina on se ultra, saa selvyyttä asiaan.

Vihlooko teillä muilla ollenkaan munasarjojen seutuville?Mulla parina päivinä vihlonut muutamia kertoja, sitä ennen vihlo enemmän kohdun paikkeille. Pelkään tietenkin, että jos se onkin kohdunulkopuolinen, toivottavasti ei :|

No ei auta kuin odottaa...
Pohtijatar 6+5(VASTA :kieh: )
 
Uusi kesäkuinen ilmoittautuu. Esikoisen la 16.06.2010 :heart: Pientä kuvotusta on ilmassa ja rinnat on todella kipeät. Alavatsa myös hiukan kipeä tai sellasen oudon tuntuinen..

Alkuraskauden ultraa olen ajatellut. Jos ensi viikolla tilaisi ajan yksityiselle. Jännittää niin kovasti on siellä mitään..

Hukkapätkä 4+3
 
Turvotus on kova, varsinkin iltaisin näyttää siltä, että olis raskaus pidemmällä. Kävin aamulla puntarilla, mutta paino oli ihan ok. Tänään on väsyttänyt ihan mielettömästi ja tänään ollut samanlaista kiukkuisuutta ilmassa kuin ennen menkkojen alkua. Aika jännä juttu, oliskohan ne hormoonit..
Tänään ostin B-vitamiinia, jossa on tarpeeksi foolihappoa. Syöttekö muut foolihappoa??

Kävin katsomassa mammahousuja tänään, kun omat housut ahdistaa iltaisin niin pahasti. En uskaltanut vielä ostaa, mietityttää vielä pysyykö housukoko samana vai ei..
 
Papuneiti: Täällä kans yksi kiukkuilija. Harmittaa oikein itteäkin kun hermot palaa niin helposti mieheen ja tohon 2-vuotiaaseen.

Muutenkin olo on kuin toisen asialla. Välillä heikottaa/yököttää ja välillä väsyttää vaikka olis juuri herännyt. Jännittää vähän ettei tulisi kovasti pahoinvointia, ettei tarvisi töissä pelätä paljastuvansa liian aikaisin. Olen toisessa työpaikassa kerran aikasemmin joutunut ilmoittamaan keskenmenosta (11 viikolla) ja se ei ole mitään herkkua. Nyt on vielä sen verran iso työyhteisö että moni on ihan puolioutoja, mutta sen verran pienikin, että leviäisi varmasti salamannopeasti kaikille.

Gallup: Onko teitä toisen lapsen saajat tai miksei useammankin alkanut jännittää, että miten pärjäätte kahden/useamman kanssa. Meinaatteko jättää esikoisen hoitoon vai pidättekö kaikki kotona. Mua jännittää se että kuinka pärjätään sekä taloudellisesti (ei hajuakaan paljonko kahden lapsen talous kuluttaa/vaatii rahaa) että henkisesti. Meillä on tosiaan toi esikoinen 2 vee ja uhmaa pukkaa...

 
heipparallaa :wave:

minttu1, hyvä että kaikki oli hyvin!

tänään on kerrottu vanhemmille ja isovanhemmille. oi että kun kaikki oli niin onnellisia! :heart:
mieletön olo itselläkin nyt kun sai kerrottua! niin toivottu on tämä esikoinen kaikille =)

aivan kun heikotus olisi vähän hellittänyt. aamuisin kyllä on heiveröinen olo, mutta ensin juon heti vettä ja syön väkisin jotain niin olo on suht hyvä ollut koko päivän.
ruuat maistuu hyvin ja maha kyllä näkyy jo. mm,eipä mulla tällä kertaa muuta! =)
voikaa paksusti! :D

mirna 6+3?
 
Minäkin olen tuota raskaudesta kertomista miettinyt, mutta sen verran lapsettomuudesta karaistuneena aion todellakin pitää suuni kiinni, kunnes 12 viikkoa on täynnä. Ainoastaan 2 läheisintä pariskuntaa tietää raskaudesta, samat jotka tiesivät että ollaan oltu hoidoissakin. He ymmärtävät täysin meidän valinnan olla vielä kertomatta.
 
hukkapätkä tervetuloa mukaan =)

itseäni nyt kauhistuttaa kun to-pe oli todella rajut phoinvoinnit lähes 24H ja tänään ihan pari kertaa vaan pientä kuvotusta niin aattelee heti että onkohan sitä kaikki hyvin varsinkin kun se ultra kertakin mietityttää että onko masussa asukasta vai ei.
toisin kahvia juomatta jo 3 päivää ja hajukin jo ahdistaa samoiten lämmintä ruokaa ei tee mieli ja syönkin hedelmiä,pilttisoseita,leipää,vettä,kaakaoo kauheen yks toikkosta tuo ruoka mutta kun tuntuu että mitään ei tee mieli ostin kyllä salaattiainekset et väsään ittelleni salaatin mutta ei tänään huvittanut =(
ja siis mikä on ihme ei myöskään oo karkkia tehnyt mieli oon sellanen herkkusuu että ylensä syön karkkia (ja paljon) joka päivä mutta nyt en oo koko viikkona syönyt herkkujakaan ja muutenkin kaikki makee,rasvanen ällöttää ja lämmin..
tänttärä ja tirppa 7+1 (??? mukamas)
 
On tääkin kyllä huvittavaa. Kun voi pahoin ja on karsea olo ja väsymys, sitä toivoo koko ajan että se menis pois. Sitten kun niitä ei hetkeen olekaan, alkaa heti pelottaa että nyt on joku pielessä ja sitten kun pahoinvointi palaa, on hetken helpottunut ja sitten taas toivoo että se menis pois :LOL:

Mä niin toivoisin että aika menis nopeasti sinne raskausviikolle 12 ettei tarvitsis enää pelätä koko ajan. Mua todella ahdistaa keskenmenon pelko, aina välillä siitä pääsee eroon, mutta sitten se nostaa taas päätään. Vähän yli viikon päästä on varhaisultra, että jos se vähän edes rauhoittais mua.

Gallup: En tiedä onko tätä kysytty jo, mutta aiotteko ottaa miehen mukaan ekaan neuvolaan?

toffo 6+3
 
Creu: mönkään meni toi kiinalainen kalenteri!

Äsken kirjoittelin pitkät pätkät Hulluilla Päivillä shoppailemisesta, vastasin gallupeihin ja kerroin kuulumisia. Viesti hävis. :headwall: En jaksa enää kirjottaa uudestaan, mutta täällä kaikki hyvin. Kaikki makea ällöttää ja iltaturvotus on aika hervotonta. Flunssa päällä, väsymys kadonnut.

Pikaset gallup-vastaukset:

Pelottaako miten pärjäät monen lapsen kanssa?: Ei.
Syötkö ravintolisiä?: Joo, RASKAUS-monivitamiinia, kalanmaksaöljyä ja rautaa.
Tuleeko mies mukaan ekaan neuvolaan?: Ei.

Ja nyt tonne miehen kainaloon takkatulen loimutessa taustalla. Ah.

Jaksamista kaikille!
 
Hyvää sunnuntaiaamua kaikille :) ja Hukkapätkälle tervetuloa mukaan menoihin ;)

Täälä väsymys pitää edelleen pintansa ja huomenna pitäis töihin raahautua... Mutta huomenna on myös se eka ultra, hitsi ku jänskättää. Mies ei pääse töiden parista mukaan et yksin matkaan sinne. Perjantaina olis myös eka neuvola ja sinnekään en taida miestä mukaan ottaa. Luulen että tulee oleen mukana niin monet kerrat että tää ekakerta nyt saa jäädä. eihän sielä neukussa vielä ekalla kerralla muuta ku papereita täytellään ym...

Tänään olis rentouttava päivä tiedossa, päästään mamman valmiiseen ruokapöytään syömään ja illasta lenkille kaverin kanssa.
Mulla on tullu ton syömisen myötä +2 kg jo lähtöpainoon ja sitäkin on sitten omasta takaa paljon liikaa... :( hitsi kun harmittaa. Tarvii oikeesti alkaa kattoon mitä syö kun kuitenkin joutuu piikitteleen tulevaisuudessa itteensä. Mullahan oli ekasta sokerit koholla ja jouduin pistoshoitoon insuliinille niin ja verenpainelääkityskin oli päällä ja mitä vielä... huh, mikä tulevaisuus ;)

Gallupista: ei toisaalta jänskätä yhtään pärjääminen monen lapsen kanssa ellei ole niitä kaksosia tulossa joita hieman epäilen... Noh, huomenna se selviää. Olen tässä jo mielessäni pyöritellyt että jos sielä ei oikeesti vielä näy mitään, mutta kyllä järki sanoo et jos on rv 6+3 niin jopa sydämmen syke pitäis näkyä hyvällä säkää, ainakin jo pussukat ym...

En syö ravintolisiä ja muutenkin syön ihan normaalisti. En ole rajoittanut mitään ruoka-aineita pois. Ainoastaan ulkomaalaiset vadelmat keitän. Siinä se ja sillä loppuun mennään. Muistan kun esikoista odottaessa olin rajoittanut kaikki ohjeiden mukaan pois ja jos nyt maalaisjärjellä ajattelee niin tunsin itseni hieman pöhköksi... :ashamed:

Nyt matkaan noiden lastenohjelmien pariin sohvalle maate ku jätkä tuijottaa töllöö... Mies vielä nukuu :eek: , ei voi muuta sanoo ku miehet on miehiä... hih.

Eli sunnuntaita vaan kaikille :wave:

haicu ja matkalainen (set) rv 6+2
 
Haicu: Mäki oon miettiny tota sykkeen näkymistä, mutta kun noi raskausviikot lasketaan menkkojen ekasta päivästä, niin niistä viikoistahan lähtee todellisuudessa pari pois. Eikö? Eikös ovis ole yleensä puolessa välissä kiertoa? Me ei olla koskaan käytetty mitään ovispuikkoja tai mitään, ni ei oo mitään tietoa. Olen vaan muistaakseni joskus kuullut... Mutta uskoisin, että sulla se syke näkyy! Don't worry!

Meillä tänään(kin) kyläilyä. Kunhan mies kotiutuu hirvimetsältä. Nyt kalasopan keittoon!
 
Huomenta! :wave:

Olo on kuin flunssapotilaalla koko ajan. Väsymys ja vilu ei vaan helpota. Pahaolo on 24/7. En onneksi ole yhdessäkään raskaudessa oksennellut, mutta on se inhottavaa ilman sitäkin :x Kaupassa käynti on ihan tuskaa ja ruuan laittamisesta ei meinaa tulla mitään.
Olen sellainen hölösuu, että en ole pystynyt pitämään tätä salaisuutena. Lapsille ei olla vielä kerrottu, mutta luulen, että esikoinen (13v. ) aavistaa jo. Kai se pitää kohta niillekin kertoa :)

Mua jännittää paljon miten tulen pärjäämään kahden pienen kanssa. Esikoisella ja kakkosella on ikäeroa melkein 4 vuotta ja kakkosella ja kolmosella melkein 9 vuotta. Joten olen aika rauhassa saanut tätä kolmosta hoidella. Nyt mua niin säälittää raukka, kun on niin pieni vielä ja joutuu jakamaan huomion pikkusisaruksen kanssa :'( Ja tietty oma jaksaminen, että miten sitä pärjää kahden vaippaikäisen kanssa. Kotona olen vielä kolmosen kanssa, joten ei mitään hoitopaikkaa ole. Esikoisen otin aikoinaan hoidosta pois, kun jäin äitiyslomalle.

Ravintolisiä en ole koskaan syönyt raskauden aikana, paitsi rautaa. Viime raskaudessa en tosin sitäkään tarvinnut. Monipuolinen ruokavalio riittää. D-vitamiinia varmaan otan talvella.

Mies ei tule mukaan neuvolaan. Parin viikon päästä on kolmosen 1v. neuvola, niin siinä samalon sitten eka äitiysneuvolakin.

Nyt vauvauintiin kolmosen kanssa :)
 
Kuvotus saapui sitten tännkein täydellä teholla... :$
viime yönä oli oksennuskin lähellä, olin siellä kaverin pippaloissa ja tuli limua juotua paljon, niin varmaan siitä johtui, tuli kuuma ja todella paha olo ja oksu taisi kurkussa jo käydä, mutta olin niin rättipoikki että en jaksanut lähtä oksulle, joten heitin peiton pois ja etin hyvöö viileetä kohtaa sängystä ja olinkin nukahtanut sitten, nytkin on kuvotus päällä

kummastakaan aiemmasta ei kuvostusta ole ollut, joten mietityttää jos siellä on tuplat :eek: muutenkin maha ihan erilainen ja eri tavalla kipee, tasainen jomotus eikä sellaisia "repäisykipuja"...

En mieti miten pärjään kolmen kanssa, mutta toivottavasti hyvin, esikoinen kuitenkin jo 6v vauvan syntyessä joten hän on jo helpompi ja todella vauvarakas joten varmasti apua paljonkin :)

Vitamiineja en ole vielä ostanut ja syönyt, mutta d-vitamiini pitää kyllä käydä ostamassa ainakin kaamoksen ajaksi...

Miulla eka neuvola on 20.10 kun esikoinen on kerhossa, ettei sitten vielä juorua kellekään, kuopusta nyt ei kukaan kuuntele vaikka tajuiskin, täyttää ens kuun 6 päivä 2 vuotta :heart:

Mutzilla ja
 
Syksyistä sunnuntaipäivää naiset :wave:

Gallupvastaukset: Meillehän on tosiaan esikoinen tulossa, mut joskus sitte ku saadaan mahd. pikkukakkonen ja -kolmonen nii ei pelota olla useamman muksun kanssa.
Mies ei ole varma pääseekö mukaan ekaan neuvolaan, koska heillä on tod.näk. koulusta just opintokäynti sillo ku mulla on se aika, mut eipä tuo haittaa. Jospa se ekaan ultraan pääsis mukaan.
En ole vielä ainakaan alkanu syömään lisäravinteita, mut aattelin niistä neuvolassa jutella, jos ainaki vitamiineja ottaisin purkista.

Täällä joku puhu nuista munasarja vihlasuista, mulla niitä on. Yleensä joka päivä vihlasee munasarjojen kohalta, mut mulle se päivystyksen lääkäri sano, että se voi olla täysin normaalia, koska kropan pitää valmistautua raskauteen. Kohtukivutki ajattelen kasvukivuiksi.

Me kerrottiin perjantaina mun vanhemmille ja ne on tosi onnellisia. Isä hehkuttaa vaan koko ajan ja äitiki on ihan innoissan :heart:
Miehen isälle kerrotaan ens viikolla, mut muille ei vielä kerrota.

Mulla on pahoinvointi pysyny poissa täällä kotipuolessa ollessa, johtuisko siitä että oon heränny myöhemmin ku kouluaamusin? ruoka on maistunu tosi hyvin, millonpa ne mamin ruuat ei hyviltä maistuis :p
Mulla on maha turvonnu ja kai musta sitte jo hiuka näkyy, vaikka siis on tota vararavintoa ollu tossa masulla jo, mut tuntuu kuitenki että se olis vieläki kasvanu. En oo puntarilla vielä käyny että joko se siinäki näkyy.

Hyvää vointia ja masun kasvattelua kaikille :flower:

Niisku- ja muru 6+4 :heart:
 
niinkuin toffo laitto niin on tää kyllä kun ei oo pahoinvointeja niin aattelee että kaikki on huonosti
ja kun niitä on valittaa koko ajan ja toivois että loppuis.
kahvi ei nyt aamusta maistunut mutta oli jo tunne että illalla vois kupposen sumppia ottaakkin.pahoinvoinnit ja kuvotus kyllä nyt ihan tiessään ja kauhee panikki ravaan vessassakin jatkuvasti tarkastamassa onko verta tullut =(
ku vaan pääsis siihen toiseen ultraan niin sais pienen mielenrauhan sillon on 8+4 ja sillon ois jo pakko näkyä ja jos ei näy niin tietää että peli on menetetty ja kun tietää että siellä on joku niin ei olis näin vainoharhanen koko ajan ja vois vähän jo relata ja koittaa nauttia.. mutta ei vielä nytkun ne pahoinvoinnitkin on sit kadonnut =( =(

meillä mies ei tuu neuvoloihin mukaan.
ja vähän kauhistuttaa miten pärjään neljän kans (jos nyt masussa on jotain) toisin kun lapsi syntyy mun lapset on jo suht isoja 8v,6v (eskariin syksyllä) ja nuorin yli 4v jonka otan hoidosta pois. eli ei tässä hätää. mun mielestä se oli kauheempaa kun tokalla ja kolmannella oli ikäeroo 1v7kk ja siinä oli 2 vaippa pappua ja 2 pikkusta mutta nyt tässä on varmasti kolme pikku auttajaa =)
nyt on pahoinvoinnit hävinnyt mutta mietinkin mtä selitän jos vaan jatkuu ja jatkuu ei menis läpi että äitillä on pitkittynyt mahatauti tuo esikko voi helposti arvata ja sillä ei kyllä mikään pysy salassa =)

tänttärä ja tirppa 7+2 (kai)
 

Yhteistyössä