KESÄKUUN KULLANNUPUT

NeitiKat: Olen todella pahoillani :hug: Voimia teille.

Gallup: Mä tein "vaan" kaksi testiä. Ensin, muutama päivä sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt pisimmän kierron mukaan alkaa, ClearBluen normaalin viivatestin. Ja sitten pari päivää sen jälkeen ClearBluen digitaalisen testin. Olin ennen ekan testin tekoa reissussa niin en ehtiny ressata, yleensä olen ruvennut testailemaan jo muutamaa päivää ennen menkkojen alkamisajankohtaa.

ON: Tänään aamulla oli kahvin juonnin jälkeen niin hirveä olo että oksensin. Aamun luennolla oli todella hirveää, kun koko ajan pelotti että laatta lentää. Ehkä aamukahvi jää huomenna väliin, jos se vaikka auttais.

toffo 5+6
 
Noniin, nyt on varhaisultra varattu ja se on 19.10. Viikkoja on silloin jo 7+5, että syke näkyy varmasti jos se on näkyäkseen. Neuvolaa en oo vieläkään saanu aikaseks varata, ehkä huomenna sitten.
 
kyllä täällä tämä mamma ainakin kahvia juo. esikkoa kun odotin niin kahvin haju saatika se maku sai voimaan mut pahoin eli en juonut mutta näistä kahdesta jälkimmäisestä niin kahvia oon juonut..päivä menee pilalle jos en saa kahvia =)
ja ei ainakaan vielä ole kahvi oksettanut niin että kyllä sitä tulee juotua =)

onx noi varhaisultran kuinka tyyriitä?? ite meinasin että jos tässä kävis mut eihän tässä nyt tarvikkaan seuraava on rv 8+4(jos kaikki menee hyvin sinne asti) ja sit siitä n. kk niin on jo niskapoimu ultra. täällä ei oo kun tuo suomen terveystalo
 
neitikat:lle :hug:

on tullut niin paljon tekstiä että en edes tiedä mitä kirjottais...
iskias helpottanut, jomotusta edelleen mutta liikkumaan pääsen.
kauhee kuvotus ja ällötys ja huimaus ja oksetus ollut lauantaista asti. aivan ku olis kuumeessa ja krapulassa jatkuvasti!!!myös kamala väsy...ei jaksais yhtään olla ihmisten ilmoilla, haluais vaan nukkua.
tissit ja masu kasvanu, jee :D

gallup: tein ensin ovistestin, sitten 2 raskaustestiä (liuskat, merkki kai joku david?:D)
tilasin ne netistä, niin en enää muista mitä ne oli.

tupakka...no, olen vähentänyt 2n röökiin päivässä... :ashamed: ja kerralla poltan puolikkaita. kyllä sen on nyt loputtava.

kertomisesta: aiotaan kertoa vanhemmille viikonloppuna, jaiks!!! :heart:

no mutta, vointeja kaikille! :flower: :heart:
 
ilmoittautuisin joukkoonne! :wave:

Meillä LA 6.6.2010 ja neljäs lapsukainen. :heart:

Tosin esikoinen ja kuopus syntyneet keskosina (keskimmäinenkin pelotteli), joten ennenaikainen synnytys erittäin mahdollinen.

onko muilla täällä keskoslapsia?

NH & pikkuinen 5+2
 
tänttärä-82: Täällä meillä on yksi yksityinen neuvola, jossa varhaisultra (viikoilta 6+2-17+6) maksaa vain 45 euroa, sen tosin tekee terveydenhoitaja/kätilö eikä lääkäri. Viikoilta 18+0 eteenpäin ultra maksaakin sitten niinkin paljon kuin 50 euroa. Monilla yksityisillä varhaisultra saattaa maksaa yli satasen. Täällä Oulussa kaupunki tarjoaa toistaiseksi vain yhden ultran ja se on noin viikoilla 12+, näin ollen on ihan kiva että on tällainen halpa yksityinen vaihtoehto.

Ilmeisesti vuoden vaihteessa pitäisi kaikkien kuntien tarjota kaksi ultraa, mutta en tiedä että ehdinkö mä siihen muutokseen mukaan, pitänee kysyä neuvolassa siitä.
 
NeitiKat :hug:
Mulla tuli eilen illalla kauhee huoli että onkohan kaikki kunnossa. Koko päivänä ei ollu edes huono olo. Nyt aamulla kun kävin vessassa, paperiin tuli punaista usealla pyyhkimisellä. Ei mitenkään paljon mutta ihan kunnolla väriä kuitenkin :'( Kipuja ei varsinaisesti ole, vain pientä nippailua kohdun tietämillä. äsken kävin taas vessassa ja sama homma. Pelottaa aivan sairaasti ja itkettää, mutta pakko pidätellä itkua ettei 2v pojan tarvi huolestua että mikä äidillä on :'(

-minttu rv6+1???
 
NeitiKat Voimia :hug:
minttu1 toivotaan että vuoto loppuu, koita jaksaa! :hug:
Tervetuloa mukaan uudet :wave:

Maanantaina kävin kontrollissa äitiyspolilla, ultrassa näkyi raskauspussi mutta ei vielä muuta. En kuitenkaan siitä ole huolissani, ensi viikolla kontrolloidaan taas. Luulen, että laskettu aika siirtyypi vähän eteenpäin. Hcg oli reilut 5600 ja on tuplaantunut alusta asti niinkuin pitää.

Oireita on edelleen väsymys ja palelu, syönnin jälkeen ja iltaisin on paha olo, rinnat niin arat että tekee mieli kiljua :D Nopeasti esim. tuolilta noustessa vihlaisee yleensä nivusiin niin, että ei meinaa pystyssä pysyä. Mutta aika helpolla tähän asti selvitty!
 
Kukkuluuruu kaikille! Mahtuuko mukaan? :)

Juuri plussasin...olo on niin sekavan onnellinen... :D :heart: Sydän ihan mykkyrällä.

Olin keväisemmässä odotuspinossa tovi sitten, mutta se raskaus meni kesken viikolla 8...uskallan kuitenkin tulla takaisin ja olla taas onnellinen. :heart:

Lapsi olisi seitsemäs ja asumme Ruotsissa. LA olisi näillä näkymin 12.6.

-Elettaria 4+4 :heart: -
 
Neitikat voimia :hug:

minttu1 toivottavasti vuoto loppuu! :hug:

(.) joo, tollanen se omanapa jo on, maha on ihan turvoksissa, olkoonkin, että sitä voi vielä ihan huoletta käyttää normaaleita vaatteita :) tosin muutaman viikon päästä tarvii varmaan eksyä äitiysvaatteita etsimään, itse ajattelin et ostan taas vaan ihan kahdet housut, toiset töihin ja toiset kotiin ja sitten varmaan jonkun trikoopaidan mitä sitten käydän neuletakkien kanssa, sen enempää en viitsi äitiysvaatteisiin tuhlata.

Mulla on aivan kauhea flunssa, nenä vuotaa, aivastuttaa, välillä tuntuu, että ei saa happea, viime yön nukuin todella huonosti kun missään asennossa ei ollut hyvä. Lämpöä on 37,5 ja ajatukset on koko ajan sängyssä mihin tahtoo peiton alle.

Muuten raskaus on täysin oireeton, paitsi että välillä vihlasee oikein kunnolla tonne vasemmalle puolelle alavatsaan. Jotenkin sit aina kun vihlasee sillai kunnolla pelkää, että entä jos tää onkin kohdunulkoinen (tiedän, et munasolu irtosi vasemmalta ) mut sit alkaa taas psyykkaan itseään, että ei ole, se on oikeassa paikassa ja kaikki on kunnossa. Mut mitä noi vihlasut on? Monet niistä on kirjoitellut, et en oo ainoa jolla niitä on. Se kipu on oikeasti ihan tuskaa, mutta onneksi menee nopeasti ohi.

Se lievä etova olokin, mitä oli on mennyt täysin ohi ja nyt ei oo paha olo vaikka ei söisi mitään tai vaikka söisi ihan mitä vain :D poikaa odottaessa oli ihan samalla tavalla kaikki täysin oireetonta, joten en sen kannalta oo yhtään huolissani, mut noi vihlasut välillä huolettaa.

tatomira ja itu rv 6+3
 
Onnea EC :flower:

Minttu1 älä menetä toivoa vielä :heart:

Me ei kerrota vielä muille, ehkä vasta np-ultran jälkeen ellei oo paljastuttu sitä ennen. Turvotusta ei oo vielä, päinvastoin olo on tosi hoikka. Viimeksikin ensin laihduin ja tuntui ettei maha tule näkyviin ollenkaan! Toivottavasti tällä kertaa tulee nopeammin näkyviin. Mä en aio ostaa äitiysvaatteita, kun nykyään normaalit vaatteet on sen mallisia että niillä pärjää hyvin.

Niin ja toi varhaisultra on täällä kallis, reilun satasen. Mutta mielenrauhan takia maksan sen mielelläni.

Ihan hirvee ilma, ihan ku ei palelisi tarpeeksi muutenkin :D

Minapieni rv7+3
 
Minttu: toivotaan että on väärä hälytys :hug:

kyllä siis täällä ottaa pattiin niin että olla ja voi...vein tänään todistuksen kaupungin asunto ihmiselle ja ei oota tarjotaan, tyttö oirehtinut vessan takia 1½ vuotta ja yhtä asuntoo on tarjottu ja nyt ois tuossa yläpihassa ollut asunto niin se on luvattu toiselle, kaupunginjohtajaan otin yhteyttä että voiko tosiaan näin olla että pitää asua asunnossa jossa sairastuu jopa vakavasti, sanoi ottavan sa selvää asiasta, mutta eri asia se on jos ottaa, epäilen että yritti vaan rauhoitella :kieh: :kieh:

Oma napa on kipeä, vihlaisuja tuntuu, tissit kipeet edelleenkin ja masullee ei oikeen voi olla kun tuntuu että painaa jo...(pelottaa jos tuplat) paino onneksi pysynyt samassa ja jopa hieman tippunut kun liikun uimalla miltei joka päivä, 2 aikaisemmassa olen turvonnut ja lihonut jo ennen ekaa neuvolaa väh.3kiloa :eek:

Mutzilla ja
 
minttu: koita jaksella :hug: toivottavasti on vaar harmitonta.

mä voin aamuilla pahoin ( ihanaa ne mun kauan kaipaamat pahoinvoinnit on vihdoin tullut) =) vaikka ei se kyllä aamulla pytyn ääressä kökiminen kivalta tuntunut töissä juoksin taas viimistä päivää rappusia ylös alas ja parin tunnin päästä tuli etova olo onnex oli lyhyt päivä =)

mua alko nyt tuo nan-nan-naa:n kirjotus hirvittään kun oli ollut ultrassa ja oli näkynyt raskauspussi..mäkun olin eilen ja mulle ei sanonnu siitä mitään kerrottiin vaan että lapsivettä on (vai onx se sama asia?? voinko olla näin tyhmä vaikka neljättä odotan =) tää raskaus saa mun viimisetkin järjen hiutaleet häviään =) ja kun ei sydäntä kuultu eikä siitä juovastakaan menty ihan 100% varmuuteen että mikä se oli apua..

mein oli tarkotus viikonloppuna mennä anoppilaan yöks mut en mä nyt uskalla kun näitä pahoinvointejakin on sehän arvais heti. kun koitetaan selvitä yli joulun ettei tarvis kertoo =)

mulla oli ekasta raskaudesta säälittävän pieni maha synnytysvalmennuksessa mun la:n oli pari viikkoo muilla 8-12vk ja mun maha oli olematon. käytinkin koko raskauden omia m-koon vaatteita pojista tullut isommat pömpöt ja nytkin oon muutamat äippäfarkut jo ostanut =)

tänttärä ja tirppa 6+5 (??)
 
Näköjään elän jo ensi viikkoa, valitettavasti viikkoja on vasta 6+3 :p

Tänttärä-82 sulle on siis tulossa neljäs, osaatko ajatella miten ihmiset suhtautuu? Eihän sillä mitään merkitystä oo mutta kumman usein oon kuullut ihmisten kauhistelevan jos jollain on yli 3 lasta. Ihan kun siinä ois jotain kummallista. Meillä on nimittäis haaveissa 4 ja siksi oon noita juttuja kuunnellut vähän ihmeissäni.
 
minäpieni : juuh tosiaan neljäs jo tulossa (apua)
ja mä luulen että mein molempien suvut on sydänkohtsauuksen partaalla kun kuulevat siksi koitankin pitkittää kertomista niin pitkälle kun mahdollista eikä haittas vaikka meniskin toukokuulle asti =) meiänpähän on oma asia mutta ei sitä paapattamista ja saarnausta jaksa kuunnella.
kun esikoista odotin 18vuotiaana miehen suku hyökkäs vastaan et tehkää abortti ja plaa plaa ette tuu pärjään ettekä osaa.. tokaa odotin meni jo ok no sen jälkeen alko tuleen kommenttia että nyt kun teillä on jo tyttö ja poika niin ei tarvi enään tehdä. kolmas tuli 1v7kk ikäerolla ja siinä oli jo pientä sydänkohtausta havaittavissa "eiköhän noi lapset jo riitä teille" ei teiän kaikkia lapsia tähän maailmaan kannata tehdä eiköhän jo riitä..mun mummu alko lähetteleen artikkeleja ehkäsystä ym huoh..
senpä takia tää neljännen kertominen hirvittää todella ja en tuu sitä kyllä kertoon ite ollenkaan jos mahasta huomaavat niin voin myöntää mutta ite en asiasta tuu kertoon =) oma suku asuu 400km päässä eli ei onneksi ees nähdä usein.(ja pysyy helpommin salassa)

nämä 4 saavat kyllä riittää tähän hätään =) ehkä joskus myöhemmin voisi tulla se iltatähti =)
niin ja kun kaikilla on lapsia 1-3 mein suvuissa (siis molempien) niin tehdään tässä nyt ennätys =)
 
Tättärä tota mä just ajattelin. Kun meille on jo nyt vihjailtu, että no poika vielä ja se on sitte siinä! Eiköhän se oo ihan jokaisen oma asia. Mun puolella sukua on paljon lapsia mutta miehen puolella max.2 ja sen kyllä huomaa asenteessa. Ne on varmaan ihan kauhuissaan kun näille tulee ikäeroa vaan 1.5 vuotta. Sillähän ei oo merkitystä että me nimen omaan halutaan lapset pienellä ikäerolla... :) Mutta joo, se puoli sukua saa tosiaan tietää vasta kun itse huomaavat. Mun vanhemmat on jo pari kertaa toivoneet, että tehkää paljon lapsia, ne on ihania :)
 
minttu toivottavasti vuoto on vaaratonta :hug:

Täällä on niiiin karsee pahoinvointi ollu tänään, etten lähteny edes kouluun. En oo siis oksentanu, mut tuntuu ku vähä nousee ylös tms. että kohta oksettaa.

Niisku- ja muru 6+0 :heart:
 
eka oksu tullu tänään :wave: ei mitää mukavaa oo. aamupahoinvointia todellakin. miten ihmeessä se voiki olla niin ällöä. kouluun en mäkään jaksanut mennä.

osaiskos joku kertoa mulle kuinka ihmeessä voin lisätä tänne excel- taulukon?????oon tehnyt niin hienon taulukon tonne ekalle sivulle mutta kun en osaa lisätä!! :kieh:

vai että possutautia...just tossa eilenkö juteltiin miehen kaa että ei oo ketää tuttuja ainakaa sairastunu ja on pysyny tilastot samassa hetken aikaa, että ei kai se enää tuu...just.
koita nyt sinä siellä jaksella ja suojella itseäs, Ursus maritimus!

mintulle voimia
:hug:

EC,tervetuloa!seitsemäs, menee jo rutiinillako? :) meinaan vaan että kun itellä on niin huono olo nyt, että kuinka jaksat??

:D

myös neljäshaaveissa, tervetuloo!

mä koitan nyt miettiä että mitä ihmettä söis ku kaikki ällöttää...
 
mirna, ei tämä ikinä mene rutiinilla...kaikki aina omanlaisia (sekä raskaudet että lapset) ja erityisiä! :heart: Jaksan ainakin toistaiseksi erinomaisesti, ei ole koskaan pahemmin ollut pahoinvointia. Rytmihäiriöitä, heikotusta ja huimausta tuppaa olemaan, mut niitäkään ei ole vielä ollut, juurikaan...mutta eiköhän nekin sieltä tule. ;)

Minäkin ehdottaisin pahoinvointiin KYLMÄÄ, jos ei muu painu, niin joku jääkaappikylmä vauvan hedelmäsosepurkki! :p ? Tai sit joku KUIVA juttu, jotain muroja kuivana tms.
 
Olkaa onnellisia Niiskuneiti ja Mirna että voitte skipata koulupäivän ja jäädä kotiin! Just vasta palasin töihin ja en voi olla miettimättä miten paljon helpompaa ois olla kotona tää raskausaika. Tosin taloudellisesti ei ois helppoa! Mulla varmaan alkaa myös kohta aamuoksentelut, parina aamuna on ollut lähellä. Ja miten kamalaa on herätä aikaisin aamulla, kun ei vaan jaksais! Äippälomalla esikoinen antoi nukkua 08 asti ja nyt tuntuu että herätys on kukonlaulun aikaan |O
 
Mulla on kans ollu tänään ihan kauhea olo. Aamulla en onneksi kuitenkaan oksentanut, koska jätin kahvin juomatta. En ole tänään juonu kahvia ollenkaan, ja se taas aiheuttaa hirveän väsymyksen ja pääkivun. Ei oo helppoo.
 
zizilisko meillä myös pienokainen täytti juuri vuoden ja toukokuunlopussa odotetaan uutta tulokasta syntyväksi :D eli ikäeroa tulee 1,8kk...vähän samoin meillä että yrittämällä ei yritetty mutta ei myöskään ehkäisty,koska esikoista saatiin tekemällä tehdä :whistle: ja nyt sitten tärppi kävikin heti...vähän oli plussa kyllä yllätys...positiivinen sellainen :heart:
taidettiin myös viimeksi samassa pinossa olla odotellessa,olin sekä syys että lokakuun pinossa kun laskettu oli siinä vaihteessa.
 

Yhteistyössä