KESÄKUUN KULLANNUPUT

Moro! Neitikat:ille :hug: ja muillekin kipuilijoille isot halit!
Mulla on lauantaista lähtien alavatsa ollut turvonnut ja kipuilee ja nippailee vatsasta, rinnat on tällä hetkellä aivan älyttömän kipeet, pissattaa koko ajan ja alaselkä kipee... Ei mulla esikoisen alkuraskaudessa näin paljon oireita ollu, hieman tissit kipeet vaan ja pissatti hieman useammin. Niin ja lauantaina illalla ihan yökötti ku ukko hyppi tupakilla koko ajan, onneksi huonoon oloon auttoi vanha kunnon appelsiini, nam =)
Varhaisajan ultraan ei taideta mennä ja neuvolaankin ajattelin soittaa aikasintaan viikon päästä...
Tarrasukkia kaikille! :heart:

-pikkutikru 4+4-
 
Mulla kans toi kahvin haju yököttää ihan kunnolla, mutta maku ei...outoa. Onko kellään muuten koko ajan jano? Mulla nimittäin on, ja mietin että onko se raskausoire vai jotain muuta.

Adalmiina s: Mun ymmärtääkseni kannattaa varata aika varhaisultraan vasta jostain viikosta 6-7 eteenpäin, että varmasti kuuluu syke. Ettei sitten turhaan pelästy, jos mitään ei kuulukaan kun ollaan liian aikaisin liikkeellä.
 
Kauheasti tulee tekstiä koko ajan... hyvä kun kärryillä pysyy :D

Varasin ultra-ajan tänään, jonka sain viikolle 43 ja neuvola-aika on sitten seuraavalla viikolla siitä. Ärsyttää, kun siihen on vielä aikaa. Olisin halunnut tietää jo hieman aikaisemmin, että onko kaikki niinkuin pitääkin. :|
 
Voi Kat! Haleja sinne!

Äsken meinas sydän pakahtua tästä kaikesta onnesta, kun kattelin eskoistyttöä. Söi ite omalla haarukalla mun tekemää lasagnea! :heart: Näitä juttuja ei voi tajuta muut ku äidit ja isit.

Tänään on ollu taas oireeton päivä. Mitä nyt ravaan koko ajan vessassa kattomassa onks menkat alkanu. :headwall: Jotenki niin menkkakivuilta tuntuu nää vatsa- ja selkäsäryt... Pitäisköhän mun tehdä vielä toinen testi? Just to be sure. Tjaa, voishan sitä huomenna käydä apteekissa. Tästä tuli mieleen galluppi:
Minkä raskaustestin olet tehnyt? Siis merkkiä tässä kyselen.
 
Tännehän oli tullu tekstiä =)

Mistä te varaatte noita varhaisultran aikoja? yksityiseltäkö vai? mä oon ihan pihalla mihin mun pitäis soittaa jos mä haluaisin sinne ultraan päästä :ashamed:

Täällä on kans jatkuvasti suu kuivana ja jano on koko ajan. Hedelmät on alkanu maistuu nyt tosi hyvin, mussutan koko ajan mandariineja :p

Löysin tänään yhen apteekin oman r-testin kaapista ja tein sen, ihan selvä plussa siellä edelleen oli =) Oon nyt siis tehny kolme Clearbluen testiä (kaks viivanpaikka sekä yhen digitaalisen) sekä yhen apteekin oman :whistle:

Niisku- ja muru 5+5 :heart:
 
Niiskuneiti: Mulla on ar-ultra väestöliiton klinikalla, kun on hoidoilla alkuunsaatu raskaus, mutta esikoisesta kävin myös meidän läheisellä yksityisellä lääkäriasemalla. Esim. pihlajalinna tms.
galluppiin vastausta: Tein monta clearbluen herkkää testiä ja yhden apteekin oman. Ja kävin 2 kertaa hcg:n mittauksessa :saint:

minttu ja pikku-Toivo :heart: rv5+6
 
Voimia kaikille kipujen ja epätoivon kanssa painiville

Minulla on neuvola-aika 20.10. eli kahden viikon päästä (eikö siihen enää ole enää kuin 2vkoa) ja sit siit varmaan 4 viikon sisään on ar-ultra, tilasin ajan itelleni 4+3 samalla kun soitin kuopukselle 2 vuotisneuvolaa.

Minä sain tänään uuden tukan, repäisin ja leikkasin ihan lyhyeksi tämän, sivuilta polkkamallia kerroksittain ja niska on lyhyt kerroksittain, kaikki muut tykkää, mut mies oli sitä mieltä et se pitempi kivempi :kieh:

Galluppi ihan apteekin raskaustestejä minä olen käyttänyt kaikissa epäilyissä ja 3 kertaa näyttänyt plussan, 2 kertaa samana päivänä kun menkkojen ois pitänyt alkaa...

Mutzilla ja
 
Heips!

Olen aivan unohtanut sanoa että poistin nimimerkistäni sen 86:sen, eli etusivullekin voi muuttaa nimeksi pelkästään Adalia. :)

NeitiKat:ille :hug: . Mullakin oli esíkoisen kanssa veristä vuotoa, mutta varhaisultrassa saatiin huokaista helpotuksesta kun sikiöllä olikin kaikki ok, ja vuoto johtui vain herkistä limakalvoista. Toivotaan että sullakin ois vaan harmitonta vuotoa!

Omaa napaa: Täällä ollaan myös edelleen melko oireettomia. Menkkamaisia kipuja on välillä enemmän välillä vähemmän. Väsy on myös kova, ja vessassa ravaan tiheämmin kuin ennen. Oon ollu kauheessa flunssassa viime keskiviikosta asti. Tais olla keuhkoputkentulehdustakin... Nyt olo on jo vähän parempi, vaikkakin hengittäminen "kirveleekin" vähän. Mut päänuppi on ainakin jo selvempi eikä räkää ole joka ontelossa! :D Tympii vaan tää sisällä makaaminen, ja esikonkin puolesta harmittaa kun en jaksa leikkiä ja ulkoilla normaaliin tapaan... :/

Galluppiin: Mä tein testit raskauskeijusta tilatuilla herkillä david pregnancy testeillä. Haamu näkyi jo 4 päivää ennenkuin menkkojen olisi pitänyt alkaa ja siitä se vahvistui testi testiltä. :) :heart:

Adalia 5+1
 
Hei vaan! Ilmoittautuisin joukkoon mukaan :wave:
Tänään illalla soitin miehelle, että tuo töistä tullessaan raskaustestin, kun alkoi olla niin paljon oireita ja samantienhän siihen ilmestyi positiivinen tulos. Eipä tarvinnut kauaa vessassa odotella :) Tämä raskaus ei ollut suunniteltu, mutta kun ehkäisynä on ollut vain keskeytetty yhdyntä ja ns. varmatpäivät, niin se riski on otettu, että näin voipi käydä ja tulos otetaan ilolla vastaan :heart: Edellistä tehtiin kolme vuotta, niin senkin takia tämä tulokas pääsi vähän yllättämään :)

Tulossa on siis neljäs lapsi. Kaksi vanhinta on jo isoja koululaisia ja kolmonen täytti juuri syyskuun lopussa vuoden. Ikäeroa tulossa siis suunnilleen 1v9kk. Näin pienestä ikäerosta ei olekaan vielä kokemusta. Laskureiden mukaan la olis 3.6, mutta mulla on ollut hyvin epäsäännöllinen kierto, joten varmaan ultrassa tarkentuu vielä. Mutta tuolla mennään toistaiseksi.
Ikää itselläni on 30 ja kättärille olen menossa synnyttämään.
Oireina on ollut jo pidemmän aikaa jatkuva väsymys ja viluisuus, mutta laitoin ne alkuun syksyn ja viilentyneiden ilmojen piikkin. Nyt on sitten muutamana päivänä ollut lievää etovaa oloa ja rinnat tuntuneet oudon täysiltä, vaikka en imetä enää kuin aamuisin ja täydet ne eivät ole olleet pitkiin aikoihin :D

Toivottavasti kaikki sujuu loppuun asti hyvin niin itsellä kuin kaikilla muillakin tässä pinossa :)
Zizilisko + toukka 5+4 (laskureiden mukaan)
 
Heippa!

Minäkin ilmottautuisin joukkoon mukaan :)
Tänään aamuyöstä tein apteekin oman testin ja haalea plussa tuli.. mieskin näki sen :) pitää vielä viikonloppuna varmistaa, mutta kaipa se uskoa pitää.

Toisella kierrolla pillereiden jälkeen tärppäsi. Esikoistyttö täytti kesäkuun lopussa 1v. eli on nyt 1v3kk ja tämän toisen laskettu aika on laskurin mukaan 10.6, mutta saa nyt nähdä onko se sitten juuri se :D Noin 2v tulisi siis ikäeroksi :)

Tämä nyt masussa toivottavasti kasvava on minun ja miehen ensimmäinen yhteinen. Ensimmäistä odotin yksin, mutta tyttö kyllä aina välillä näkee oikeaa isäänsäkkin. Ei kuitenkaan tunne juurikaan. Minun miestä pitää isänään ja onneksi mies tykkää tytöstä tosi paljon :)

Että semmosta... raskausviikkoja on kait jotain 5 :D

- Anzzu
 
Hei!

Tänttärä, tulehan kertomaan, mitä lääkäri sanoi. Toivottavasti kaikki hyvin!!! Mitä kuuluu NeitiKatille ja Mirnalle? Toivottavasti kaikki hyvin!!! Kaikille oma


Tervetuloa Zizilisko ja Anzzu!


G: Mulla oli tässä raskaudessa Prisman pregent stickejä 2 kpl, Apteekin oma (joka näytti negaa, vaikka muut testit näytti jo selkeän haamuplussan, kp29/28) ja kaksi apteekin First Signal-testiä.

Oireeton Lenniina (paitsi mulle tyypilliset päänsäryt on lakanneet, joka tapahtui myös esikkoa odottaessa ja palasivat vasta, kun esikko oli n.2v. eli ON raskausoire
)
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan, vaikka vielä on vähän auki onko LA toukokuun 30.pvä vai kesäkuun alku. Kierto on ollut sekaisin esikoisen synnytyksen jälkeen, joten LA selvinnee vasta ekassa ultrassa.

Plussasin siis eilen, nyt menossa omien laskujen mukaan rv6+2. Kp30/? testasin negan ja samana iltana alkoi tuhruvuoto, joka kesti 4 päivää. Ihmettelinkin että onpa oudot menkat kun ne eivät ikinä kunnolla alkaneetkaan, kunnon verta ei tullut ollenkaan. Toiveissa oli tietenkin, että jospa kuitenkin olisin raskaana mutta ajattelin testata vasta kun tulee selkeitä oireita. Kakkosta on kovasti toivottu ja yritetty, joten en halunnut taas kerran pettyä...

Bongatut oireet ovat ihan samoja kuin esikoisesta: näppylöiden räjähdysmäinen lisääntyminen naamassa, palelu, alavatsakivut ja pahoinvointi. Eilen aamulla meinasin oksentaa ja silloin päätin hakea testin töiden jälkeen. Ja samantien tikkuun pärähti kaksi viivaa :hear

Taustaa sen verran, että esikoinen on juuri täyttänyt 10kk ja olen just palannut töihin :) Eipä tarvitse kauan täällä olla. Ikää on 27v. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 7 vuotta ja kakkonen on siis todella toivottu :heart:

Tarrasukkia kaikille!!
 
Tulisin täältä kans mukaan odotteleen. Laskettu aika olisi kai 1.6. Taas kävi niin kuin edellisestäkin että, muutama päivä oviksen jälkeen sitä vain tiesi olevansa raskaana. Tällä hetkellä oireista pahin on väsymys. Huonovointisuutta on myös alkanut esiintymään ja kahvi ei maistu. Meidän esikoinen on kesän -07 tuotoksia ja itse olen kesän -80. Synnytyssairaala olisi taas Tays.

Edellisestä kävin alkuraskauden ultrassa, mutta nyt olen ajatellut odotella tuonne np-ultraan asti. Sitä ei enää jaksa vouhottaa samalla tapaa kuin ekasta. Neuvolaa en ole vielä varannut. Odottelen tässä muutaman viikon vielä.

Mitäs muut ovat mieltä tosta sikainfluenssarokotteesta. Meinaatteko ottaa itellenne?

Kävin tuossa lukemassa tämän:

http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/sikainfluenssa_html

...ja en nyt oikein tiedä mitä ajatella. Kauheana aikana sitä täytyikin vauvakuumeilla. Mutta kun ei sitä osaa kuumeessa olla järkevä ja odottaa pahimman epidemian ohi.

Toivotaan että kukaan meistä ei tipu kyydistä vaan porskutellaan seuraaville helteille asti kaikki koossa!!!!
 
Eilen alkoi pahoinvointi. Tapeltiin oikeen kunnolla eilen illalla miehen kanssa ja lähdin lenkille tuulettumaan. Pari kertaa meinasin oksentaa matkalla. Yöllä heräsin pahaan oloon pari kertaa ja aamulla myös. Nukuin sitten n. 12 tuntia, eli kai tätä väsymykseksi voi kutsua, kun normaalisti pärjään 7 tunnin yöunilla ja puolen tunnin päikkäreillä. Nyt kuvottaa kauheesti, kohta varmaan posliinia halaamaan. Yök.

Tosta raskaustestigallupista... Miten te niin monta testiä ootte tehneet, kun nehän on tarkimmat 99,9 %:n tarkkuudella varmoja? On se kyllä aika kiva tunne, kun näkee sen plussan siinä! Mä haluun kans tehdä sellasen, joka sanoo "raskaana". Vähäks siistii! Täytyy käydä ostamassa. Ehkä vasta huomenna kun on niin KYLMÄ, etten jaksa vääntäytyä ulos ja apteekkiin. No, ulkona on joka tapauksessa pakko käydä esikoisen ja koiran takia. Hyrrr...
 

Tervetuloa Minäpieni ja Creu :wave:

Mussupussu: Esikosta tein 2 testiä, yksikin olisi mulle riittänyt, mutta mies ei tiennyt, että ovat nykyisin noin luotettavia. Nyt kakkosen testaamisen aloitin liian ajoissa, koska kaverin kemut panoivat päälle (ja koska palstailen, mitä en tehnyt esikon aikaan ja täällä "oppii" että pitää testata ennen aikojaan :LOL: ). Ja koska aloitin aikaisin, jouduin tekemään varmistustestejä, kun siis tuo Apteekin omakin näytti negaa ja Prisman haamua, niin pitihän se käydä hakemassa vielä muutama herkkä (First Signal).

kp 27/28: Prisman testillä haamujen haamujen isoäiti
kp 29/28 aamulla (kemupäivä): Apteekin omalla nega, Prismalla haamu
kp 29/28 iltapäivä: First Signal: Haamu
kp 34/28: First Signal: Plussa.
 
Kiitos ajatuksistanne, mutta pahoin pelkään että eivät nyt auttaneet :'(

Eilinen päivä meni verenvuodon ja kipujen kanssa, lisäksi illalla tippui vessareissulla klimppi (ilmeisesti pieni kesärakkautemme) :'(

Nyt odottelen että pääsen soittelemaan terkkarille ja tarkastamaan tilanne :ashamed:

Poistun joukostanne ja uuteen yritykseen. Voikaa "paksusti" ja nauttikaa kaikista raskauden mukana tuomista "herkuista"!!!
Tarrasukkia ja HEIPPA mammat!

K :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
Kiitos ajatuksistanne, mutta pahoin pelkään että eivät nyt auttaneet :'(

Eilinen päivä meni verenvuodon ja kipujen kanssa, lisäksi illalla tippui vessareissulla klimppi (ilmeisesti pieni kesärakkautemme) :'(

Nyt odottelen että pääsen soittelemaan terkkarille ja tarkastamaan tilanne :ashamed:

Poistun joukostanne ja uuteen yritykseen. Voikaa "paksusti" ja nauttikaa kaikista raskauden mukana tuomista "herkuista"!!!
Tarrasukkia ja HEIPPA mammat!

K :wave:
Voi ei! :'( Voimia paljon
 
voi NeitiKat :hug: :hug: . Jaksuja koko perheelle.

uusille tervetuloa mukaan :D . Täälä voidaan edelleen paksusti, rv 5+4 tänään laskelmien mukaan ja vajaa viikko enään alku-ultraan. Hitsi kun jännittää miten on asianlaita ja montako kyytiläistä olisi matkassa.

Raskaustesteistä... Nolona täytyy myöntää että itsellä meni varmaan 15 raskaustestiä :whistle: ... Aloin testaileen dpo 5 ja haalea plussa pärähti dpo 10. Välilllä tuli testattua aamulla ja iltapäivällä :ashamed: . testaamisen lopetin kun verikokeissa varmistu :D Se oli vaan NIIN kivaa nähdä haamujen haamu siinä testissä ja ikuisena pessimistinä en uskonut ikänä parin tunnin päästä nähneeni mitään... höh mä oon hassu.

Nyt on alkanut meikäläisellä TAAS :LOL: terveellinen elämä. Oon tässä saikun aikana käynyt melkein jokapäivä lenkillä. Tänään alkaa ruokavalion seuranta jotta tuota ylipainoa ei kerry enempää ja taistelu tupakkia vastaan jatkukoon... paljon on saavutettavaa ja tavoitteita mutta mitäpä ei hyvän asian puolesta tekisin ;)

Jospas sitten kipasisi lounaalle ruisleipää ja tonnikalasalaattia. nam.

:wave:
 
voi ei neitikat.. voimahali :hug: :hug: :'(

tervetuloa uusille.

ite kävin tänään lääkärissä lääkäri ultras ja totes että kyllä lapsivettä on näkyvissä sitten alkoikin kamala metsästäminen pitkän etsinnän jälkeen totes näin " että EHKÄ täällä voi joku olla" kone antoi mitoiksi 5mm ja sanoi että koneen mukaan mulla ois viikkoja jo 6+4 eikä 5+6(niinkun ite oon aatellut) antoi ultrakuvan jossa epämääräinen vaalea juova oli..=) kahden viikon päästä on uusi aika ultraan että sillon kai tietää enemmän =) sydänääniä ei kuulunut.=(
käski kuitenkin tarkkailla vessareissuja tarkkaan ja jos kivut lisääntyy entisestään ja on jokapäiväisiä,pitkäkestoisia niin soitto heti.
eli nyt mun 19.10 neuvola siirty 20.10 jossa siis ultrataan ja sit neuvola käynti.(onnex ei ton pidempään =)
mutta kai mää saan kuitenkin kesäkuun kullannupuissa olla ?? vaikka se la näyttää olevan toukokuun lopussa mut paremman la:n tietää parin viikon päästä.

ja sitten TÄNÄÄN OLI ENSIMMÄINEN KUVOTTAVA OLO aamulla voin huonosti mutta aattelin et johtuu tosta ultrasta kun jännitin sitä niin paljon mutta sitten töissä (oon siivooja) ja rappukäytävässä haisi makaroonilaatikko niin aloin voimaan siitä todella huonosti ei tullu oksu mut kuvottava olo ei meinannut loppua millään =(
 

NeitiKat :hug: :'( Jaksuja koko perheelle!

Tänttärällä näyttää jo aika hyvältä, mut varmaan jännäät vielä tuota seuraavaa ultraa :hug: :heart: Ole vaan täällä meidän pinossa, musta on ainakin kiva, että jotkut on mua edellä ja saa lukea esim. ultrakuulumisia ennen omia. Ensi viikolla saammekin jo lukea ensimmäisia ar-ultrakuulumisia mm. haicun :D

Creu: Rokotusasiasta olemme keskustelleet aiemmin tässä pinossa, käypä lukemassa taaksepäin =)
 
Tervetuloa uudet :wave:

NeitiKat olen niin pahoillani :'( Paljon voimia sinne :hug:
tänttärä, hyvältä näyttää.. tsemppiä seuraavaan ultraan :flower:

).( täällä oli aamusta niiiin karsee olo, mut ei tarvinu oksentaa. Ruokakaan ei maistu.

Niisku- ja muru 5+6 :heart:
 
Voi NeitiKat :hug:

Mäkin varasin ajan varhaisultraan, ensi tiistaina pääsisi kurkkaamaan onko siellä elämää ja kaikki ok. Pitäisi myös näkyä sydämenlyönnit silloin. Esikoisesta kävin rv 6+5 ja siellä se sydän sykki hienosti.

Täällä tuntuis taas päänsärky lähestyvän....näköjään se on mun voimakkain raskausoire. Taas!
 

Yhteistyössä