Tervehdys mammat!
Tervetuloa uudet!
NelHM kiva kun ilmoittelet itsestäsi. Meitä on täällä niin paljon
että ei edes aina huomata jos joku ei ole hetkeen kirjoittanut. Että rohkeasti vaan
Minäkin kirjottelin viimeksi ennen joulua, mutta lukemassa olen jokapäivä käynyt.
Hankinnoista Meillä esikoiselta (2v) kaikki tallella. Ei varmasti tarvi mitää ihmeempiä ostella. Paitsi jos on poika niin sitten vois jotain vaatteita ostaa kun kaikki
tuuppaa oleen niin pinkkiä
Tuplavaunuja ei osteta, tyttö ei viihdy muutenkaan istumassa paikallaan joten ehkä tulee ostettua noihin "vanhoihin" sitten se seisomalauta. Tuskin siinäkään viihtyy
jos saa pyöräillä ennemmin tmv... Me ostettiin sillon kaks vuotta sitten cresentin yhdistelmät. Ovat olleet tosi hyvät, isot rattaat niin pääsi täällä talvellakin hienosti eteenpäin. Ostettiin uutena joten kelpaa vielä seuraavallekin
Sitteri ehkä pitää ostaa, oli viimeks lainassa miehen siskolta mut tyttö ei siinäkään kauheesti viihtynyt. Just sen syömisen ja mun suihkussa käynnin ajan saatto siinä istua. Nyt ei voida lainata sitä kun on kovassa käytössä miehen siskolla
Pitää vaan kattoo onko yhtä menevä ja rauhaton tapaus kun isosiskonsa että kannattaako ostaa vai mitä...
Mutta tarpeelliseksi koin esikolla juuri hoitopöydän (yläkerrassa pöytä ja alakerrassa oli tason päällä vain hoitoalusta) vieläkin sitä alakerran alustaa joudutaan käyttämään. Pinnasänky oli hyvä päiväunien aikaan vaikka yöt nukkui (ja nukkuu yhä) meidän sängyssä. Alakerrassa meillä oli vaarini tekemä kehto jossa nukkui ihan hyvin.
Kantoliina ostettiin, turha oli ainakin meidän neitille, kauhea huuto siinä koko ajan.
Katotaan miten käy tämän kanssa.
Repussakaan ei viihtynyt kun lainassa oli hetken aikaa.
Imetystyynyllä en tehnyt mitään, kokeilin mutta ei ollut meidän juttu, imetin mieluiten makuultani.
Pumppu oli, Ainun pumppu, oli kätevä kun maitoa tuli paljon.
Täyty ostaa uus kuitenkin kun olen hukannut(?) tuon vanhan. Ja ei haittaa, kun oli
vähän kömpelö vanha malli, kun mies sen kävi ostamassa. Otti varmaan halvimman... Nyt ostan aventin. ITSE!
Täällä vointi ollut suht hyvä, mitä nyt pääsärkyä ollut kans välillä. Kauheet turvotukset oli jouluna mut tais johtua joulukinkusta ja muista herkuista kun nyt
on normaali.
Painosta vielä kerran ON (ensimmäistä odottaville ja sen kanssa "stressaaville")
mulle siis tuli esikoista odottaessa se 25-27kg, bmi oli ennen raskautta 20.
Neuvolassa ei painoa kukaan kertaakaan moittinut, vaan sanottiin että se on hyvä,
koska olin niin hoikka, että painoa on ja sit on jotain mistä imettää. Ja mullahan maitoa riitti enemmän kuin hyvin. Paino tippui nopeasti 15kg vaikka söin hirveesti suklaata ja herkkuja, 10kg vähitellen ja loput (noin 5-7kg) jäi, mutta bmi oli silloinkin vaan 22-23. Että mielestäni on hyvä että tulee painoa jotta maitoa riittää. Ja näin siis sanoivat neuvolassa MINUN kohdallani.
En tietenkään tahallani syönyt paljon ja en tietenkään mässäillyt mutta mielitekoja toki oli
Tässä raskaudessa en halua niin paljoa painoa joten yritän hiukan rajoittaa herkutteluani ja syöpöttelyäni koska en edes pääse liikkumaan :ashamed: (kerkeä)
Tämän olen tainnut jo kerran tänne kirjoittaa mutta laitoimpa uudeelleen yhden esimerkin hurjasta painonnoususta ja siitä että se oli vain hyvä minun kohdallani.
BTW, mulla on tullut tissit entistä kipeimmiksi. Ei saa mikään koskea tai edes hipaista niin nään tähtiä... auts. Ja pitäs vissiin uudet liivitkin käydä ostamassa kun meinaa pursuta ulos kupeista.
Kiva kun kerrankin on tissit! :kieh:
Liikkeitä luulen tuntevani kutitteluina pieninä potkuina, mutta en ole ihan varma. Istukka tais olla takana taas niin pitäs tuntua jo pikkuhiljaa. Tällä hetkellä jotain hentoa kutittelua tuntuu :heart:
Meillä mummu halusi ottaa Tytön lauantaina yökylään joten saamme miehen kanssa
luksuslauantai-illan. Katsotaan varmaan joku hyvä leffa ja käydään syömässä, njam. En jaksa oottaa. (kuitenkin on ikävä neitiä koko illan, niinkuin aina kun se on hoidossa)
Nyt pitää lopettaa tämä työajalla kirjottelu
Mukavaa loppuviikkoa ja alkanutta uutta vuotta!! =)
Lilleri ja ylläri 15+2