Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

sukupuolesta Mulla on tyttöolo, tosi vahva, mutta en tiedä onko osaltaan siitäkin että anoppi toivoo henkeen ja vereen poikaa. Että olenko mä vaan vastarannan kiiski :D

Mitään ei olla edelleenkään hankittu vauvalle, paitsi isompi auto koko perheelle ;) Miehellä oli viimeinkin hyvä syy vaihtaa autoa ..

Kotidopplerilla oon aina välillä kuunnellut sydänääniä, parisen kertaa viikossa ehkä. liikkeitä ei vielä tunnu selvästi joten sen takia on kiva väliläl varmistaa että tyypillä on kaikki hyvin.

Iskias täälläkin vaivaa, molempien jalkojen hermot on pinteessä ja jaloissa melkoinen hermosärky lähes koko ajan. itse alan siihen jo turtua, mutta valitettavasti se kyllä näkyy ulospäin kun on väsynyt ja kiukkuinen tuon kivun takia. Taivuin nyt sairaslomaan keskiviikkoon asti, jolloin on lääkärin soittoaika. Neuvola olisi laittanut sairaslomalle helmikuun puoliväliin asti, mutta en suostunut ottamaan niin pitkää sairaslomaa vielä vastaan.
Perjantaina pääsen hierojalle joka ainakin uskoi saavansa noita hermopuristuksia tuolta avattua. Kurja vaiva, en voi suositella kenellekään :(

Vakuutusta ei ole ajateltu ottaa, me asutaan pienessä kunnassa jossa on hyvä kunnallinen terveydenhuolto. Tämä on esikoisen kanssa huomattu ja tähän asti ollaan oltu tyytyväisiä joten luotetaan että homma hoituu jatkossakin, jos on tarvetta.

Turvakaukaloista onko teillä joku suosikkimerkki, tai mitä meinaatte hankkia? Meillä oli esikoisella gracon kaukolo ja tykkäsin koska siinä vauva meni aika pitkäksi asti, esim. britax tuntuu jäävän pienemmäksi aiemmin kuin graco. Mutta oletteko tutkineet eri malleja ja esim. turvatestituloksia?

Limperi & tyyppi 18 +3
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Uh oli ikävä herätys aikaisin aamulla. Heräsin kipuun alavatsassa ja luulin että se johtuu vaan liian täydestä virtsarakosta. Kipu ei kuitenkaan mennyt pois, vahvistui vaan ja huomasin että se oli ihan toispuoleista. Koko vasen puoli oli tosi kipeä kylkeä ja selkää myöten ja sitten sieltä mahasta myös. Piti ottaa särkylääkettä ja olin aika huolissani että pitääkö tässä lähtee johonkin lääkäriin. Mulla kun ei ole ollut mitään oikeita kipuja raskauden aikana, vaan sellasta venymistä. Sitten se meni ohi parin tunnin kärvistelyn jälkeen. Mistähän sellainen ihan toispuoleinen kova kipu vois johtua? Olisinko nukkunut jotenkin huonossa asennossa vaan. Toisaalta luulis että sellaiseen heräis aikaisemmin. Ärsytti kun suomessa soittaisin neuvolaan ja kysyisin mutta en osaa kuvailla tällaisia kehontiloja tarpeeksi hyvällä islannilla sille ummikkokätilölle täällä. Täytyy katsoa jos tulee takaisin ja mennä sitten elekielellä näyttämään sille mihin sattuu.
 
sukupuolesta esikoisesta toivoin poikaa, mutta kuullessani, että tulee tyttö, lin tosi onnellinen tytöstä. Nyt toivon poikaa ehkä enemmän, ehkä nimen omaan pinkki-ähkyn vuoksi ;) vaikka toisaalta tytöillä olisi ehkä enemmän leikkejä keskenään... Ei siis lopulta mitään väliä. Tosin sorruin alesta ostamaan yhdet ihanat housut pojalle, annan sitten joskus jollekin lahjaksi, jos ei meille tule ;)

vaatteista vielä, esikoinen on siis vuoden, joten kaikki vaatteet tallessa, siellä tosin paljon pinkkiä. Mutta meillä oli todella vähän pieniä vaatteita, kokoa 56-62 (jotka oli isoja ekat viikot) ehkä kymmenen vaatekertaa, joten kaikki kivoimmat ja käytetyimmät tai huono laatuiset vaatteet ovat todella kuluneita. Joten uusia pitää kuitenkin hieman hankkia. Nyt ajattelin kyllä mennä lastenvaate kirppikselle ensin.

turvakaukalosta meillä on joku britaksin kaukalo, reilu vuosi sitten hankittaessa, oli hyvin menestynyt testeissä, se oli hankinta peruste. Mutta ko. kaukalo on todella painava, sitä ei huvita yhtään kanniskella. Ja ei kyllä mennyt sitä 9kk kun kävi ahtaaksi, vaikka lapsi on suht pienikokoinen. Mutta toisaalta seuraava istuin (myös britax) käykin sitten kuusivuotiaaksi, sama kai se milloin se pitää hankkia, kun joutuu kuitenkin hankkimaan.

Me mennään tänään katsomaan tuplia, kun ne nyt sitten kuitenkin tarvitaan. Pitää miettiä, että jykevät (esim. Emmaljungat) jotka vie kaiken tilan takakontista, vai sitten kevyempi versio (esim. Baby joggerit)... Suosituksia?

Toista pinnasänkyä olen myös katsonut huutonetistä, pitäisi saada sellainen josta saa toisen laidan pois, niin menisi sitten esikoisella vielä pitkään, ja sitten myöhemmin voidaan vaihtaa tälle kakkoselle.

Muusta pohdiskelusta... Raskaana oleminen ärsyttää toden teolla. Mutta usein mietin, että saan kuitenkin olla onnellinen että olen raskaana. Meille raskautuminen on ollut todella helppoa, jopa liiankin. Yksi menetys meillekin kuitenkin mahtuu mukaan. Kun ensimmäisen yrittämisestä alettiin puhumaan, valmistauduin, siihen että aikaa voi kulua helposti vuosikin, jopa kaksi, tai huonolla tuurilla enemmän. Vaikka toisin on kolmesti käynytkin, olette te lapsettomuudesta kärsivät silti usein mielessä, vaikka en Voikkaan tuntemuksianne täysin ymmärtää.
 
Mä oon kyllä tosi tylsä. Mä haaveilen päivittäin sekä tytöstä että pojasta. Ja nään molemmista vuorotellen unta. Lisäks KAIKKIEN vauvan vaatteitten hypistely aiheuttaa mulle suurta mielihyvää :D Jopa niiden ällöjen pinkkihörhelöiden.

Oon myös ärsyttävä, sillä raskaana oleminen on todellakin mun mielestä ihanaa :heart: Aika kuultaa muistot...mikä alkuraskauden pahoinvointi? :p Mä vaan rakastan mun mahaa! Jokainen pikkusen potku ja töytäsy mahassa saa hymyn huulille. Torstain ultran odottaminen tuntuu jouluaaton odotukselta :xmas:
 
Limperi kyselit turvakaukaloista. Meillä siis esikoinen tulossa, joten ei oo kokemusfaktaa :D Mutta me hankitaan Maxi Cosi isofix-telakalla. Lueskeltu paljon noita testejä ja pärjännyt niissä kaikissa tosi hyvin. Lisäksi Maxi Cosin saa liitettyä Quinny rattaisiin, jotka hankitaan. Ja isofix ihan vaan, ettei tarvi vöillä kikkailla ;)
 
Mä oon ihan riehaantunut näissä hankinnoissani. Me päädyttiin Emmaljungan City Cross -runkoon ja City koppaan. Niihin adapteri, jolla Britaxin kaukalo menee runkoon kiinni, sekin siis jo valmiina... Mä oon ostanut kaiken käytettynä ja oon kyllä tosi tyytyväinen. :)

Terkkuja neuvolasta... Syke oli 144 (eka virallinen lukema). Saatiin voimavarakysely täytettäväksi (jee...) ja olipa taas muutenkin vaivaannuttavaa kun täti uteli kaikki meidän raha-asioista ym kun mähän oon nyt muutaman kk työttömänä ennen äippäloman alkua. Mulle tulee sellanen fiilis että ne pitää meitä jotenkin reppanoina ja että mä oon varmaan huolesta sekaisin. Yritä siinä nyt sitten selittää että kaikki on mainiosti enkä muista koska olisin ollut näin onnellinen ja levollinen tulevaisuuden suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
täällä hankittiin tänään ekat (ja vikat) vaatteet tulevalle tytölle eli 4 sukkahousut kun halvalla lähti ja ihania pöllökuvioisia =P kävin meinaa esikon vaatteet läpi (esikko 4v tyttö) ja meillä on ihan tarpeeksi vaatteita pikkuiselle valmiina..eli otan äippäpaketin rahana myös..kaivoin myös poikien vanhat vaatteet joista löytyi paljon neutraaleja kuteita..niin ja olin tilannut myös huutiksest 5 kiloa pienen tytön vaatteita jo alkuraskaudessa kun olin niin varma että tyttö nyt tulis (ovulaatiosta ja seksistä alkaen +tyttöolot kuten pahoinvointi)- että oli pakko jo silloin ostaa säkki tytönvaatteita =)
tuplat meil on jo eli niitäkään ei tarvi ostaa meillä phill&teds explorer ja hyvin on pelittänyt noilla pojilla joilla on 1 vuoden ikäero...kovasti oon katellut niitä kolmosten kärryjä mutta en oo löytänyt sopivia halvalla =)
mä kävin tänään lääkärillä kun ollut viiltävää kipua,verenvuotoa,paineen tunnetta alamasus sekä selässä+menkkajomotusta..kohsunsuulla ei ollut tapahtunut muutosta ja multa otettiin kaikenmaailman testit ja tulokset saan parin päivän päästä+ultraan lähti vielä lähete =)
niin ja huomenna poksuu 19+0 =) ultran mukaan 19+5 nyt...
 
Viimeksi muokattu:
Vaatteista Mä ostanut aleista, fb-kirppiksiltä sekä veljen vaimokkeelta. Meillä vaatteita nyt jo hirveesti, ja kai sitä vielä joskus jotain tarttuu mukaan kaupastakin.
Mä oon ihan koukussa pöllökuoseihin ja meidän tytölle tulee värikkäitä Lindex-vaatteita aikalailla.

Joku kyseli Brunosta. Rakenneultra hänellä takana ja olen enemmäin kuin tyytyväinen, vaikkakin maksoi muutamaa euroa vaille 200e. :) Kaikki rakenteet oli hyvin näkyvillä ja niistä saatiin kattava selvitys.
Jorvissa rakenneultra vasta 4.2. :)

MiiJane ja Justiina 18+6 (Usko vaihtui Justiinaksi ;) Rakkaalla lapsella monta nimeä)
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja evamaria82
Heissan kaikille :)

Vaatteista ollu puhetta ja ainut mikä jäi nyt mieleen oli mun täysin vastakkainen mielipide niistä kietasubodeista ja paidoista. En oo ikinä voinu sietää niitä :D Mut siis makuasioita :). Melkee kaik vaatteet mitä homman on kirpparilta.. fb sekä paikallisesta. Muutaman vaatteen ostan kaupasta.

Me mennää huomen hakee meiän uus isompi auto :) Saa istua autos 3,5h suunta mut ehkä siitä taas selvitään :)

Masussa ollu tänää aamusta asti hurja meno päällä :D Äipän ahdh-pojat :D. Aamul meinas kyl ärsyttää ku en sit saanu enää nukuttuu moisen myllerryksen kans.

Vakuutuksia me nyt sit ei oteta kuitenkaa... Meinataa pärjätä ihan näin.

Turvakaukalot mitkä hommattii on molemmat gragon.. enempää en muista :D Sellaset telakalliset vai mitkä lie :D

19+1
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Fatu Fennian vakuutus ei kiinnosta koska ei ole kiinteää oma vastuuta kaikille sairauksille eikä meillä ole fenniassa mitään vakuutuksia, helpompi jotenkin että on samassa paikassa :) koiria ei kylläkään kannata siirtää enää pohjolasta pois koska toinen yhtiö irtisanois ittensä jo olleista sairauksista ja allergioista.

Meille tulee Maxi Cosi Cabriofix turvakaukalo ja isofix telakka. Saanut tosi hyvät arvotelut turvallisuustesteissä ja saa adapterilla kiinni Mutsyn runkoon. Jos mietitte noita kaukaloita niin suosittelen katsomaan autoliiton sivuilta testitulokset ja videoita. Siellä kamalia videoita huonoista kaukaloista/istuimista missä lapsi lentää irti istuimesta tai koko istuin irtoaa :O Turvaistuintestit - Autoliitto
 
Viimeksi muokattu:
Fatu Bruno Cacciatore on ilmeisesti lähes erehtymätön guru ;) googlaamalla löydät lähes kaikilta raskaus-keskustelupalstoilta. Esikoista odottaessa asuttiin vielä lähellä Helsinkiä ja käytiin siellä. Mukavan ja asiantuntevan oloinen lääkäri. Täällä päin olen asunut vasta hetken ja olen kuullut että Kaarinassa olisi joku vastaava paikka, mutta nimeä en tiedä. Ylimääräisissä ultrissa olen käynyt Mehiläisessä, ja sielläkin vaikutti olevan yksi mukava lääkäri, joka kertoo kaiken ja ei lupaile liikoja. Medisonarissa käyn kaupungin puolesta, mutta meni juuri hermo sinne, kun ylimääräiseen ultraan lähetteellä olisi päässyt 5 päivän päästä, kun sydän ääniä ei löytynyt...
 
  • Tykkää
Reactions: Fatu
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Täällä on tullut ihan kauheasti juttua monesta aiheesta, heitän kommenttia niihin mitä muistan...

Vakuutuksista: ei olla vielä tehty vertailua/kilpailutusta tms, mutta tällä hetkellä kaikki vakuutukset on ifissä, myös esikoisen vauva-vakuutus. Hyvin suurella todennäköisyydellä tötterölle otetaan myös ifltä. Ja semmoinen, joka alkaa jo raskausaikana.

Turvakaukaloista: esikoiselle tehtiin valintaa ja vertailtiin turvallisuustestejä, hällä oli Brion istuin. Se on tällä hetkellä lainassa, jos ei saada takas ennen kesää, niin hommataan sitten joku toinen. Brioon olin tyytyväinen, tosin koppa oli painava kantaa ja sisämateriaali oli pikkuisen hiostava, mutta varmaan kaikissa samat ongelmat. On hyvä kattoa turvallinen istuin, meillekin sattui hirvikolari pojan ollessa 2 kk, hirvi törmäsi juuri esikon kohdalle autoon. Kyllä pelästytti, voin kertoa. Niissä hormonihöyryissä vielä tunteet kertautui :)

Vaatteista: En meinannu mitään kummempaa uutta hankkia, esikoinen pärjäsi myös ekat kuukaudet tosi vähäisellä määrällä vaatteita. Muutaman niitä ihan pieniä kietasubodeja jostain hankin kyllä (kokoa 52 jos löytyy), koska esikoisen kanssa ärsytti ihan alkuun se, että kaikki vaatteet oli niin isoja (pienimmät vaatteet oli kokoa 56).

Sukupuolesta: Mä kysyin rakenneulrtassa, koska siinä vaiheessa kun kuva vauvasta lävähti sinne näyttöön, olikin ihan varma, että poikahan hääkin on. Ja olihan se! Kyllä se niiiin tosi samalta näytti jotenkin, kun esikoinenkin :) Meille tiedossa siis toinen vilperi, jee! Meille ei ollu sukupuolella minkään valtakunnan väliä, mutta onhan tää käytännöllisempää näin ja toivottavasti menee leikitkin sittten hyvin yksiin. Ultrassa myös todettiin, että kaikki on hyvin. Mitä nyt pienempi oli viikkojaan, tai siis ero raskausviikkoihin kasvoi parilla päivällä. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Kasvua seurataan ja mennään sen mukaan.

Omista oloista:
Olin viime viikon elämäni varmaan kauheimmassa vatsataudissa, mikä noro sitten olikaan. 5 päivää syömättä ja melkeen juomatta. Välillä kävin sairaalassa tipassa, jotta pikkasen saan nestettä. Eivät kuitenkaan osastolle ottaneet, ja niin palasinkin kotiin oksentamaan... :/ Yritin jotain työjuttuja välillä hoitaa koneella, kun en voi oikein olla pois töistä, niin totesin vaan, että en jaksa istua varttia kauempaa, niin totaalisen heikko oli kunto. Toivottavasti ei muita näin koettele. Meilläkin muu perhe pääsi vähemmällä.

Ja anteeks vielä avautuminen: mua ei enää yhtään kiinnostas olla raskaana. Tää on ihan perseestä! Ja v***u puolet vielä jäljellä... Mulla on vaikka mitä vaivoja jo, vaatteet tuntuu epämukavilta, liikkuminen sattuu, olo on voimaton, jalat painaa, maha on tiellä, rinnat on kipeet, unettomuus on tullu takas... jne... Rakastan ja odotan toki pikkuista tulevaksi, mutta olen niitä ihmisiä, jotka ei todellakaan hehku ihanasti raskaana. Tää on mulle ja kropalle poikkeustila, jossa taidetaan olla vähän stressissä koko ajan.

Huomenna ois työmatkalle lähtö vielä näiden vaivojen kanssa, ****. Ei auta kun purra hammasta vaan.. Mulla on muutenkin ollu järkky kausi töissä, sijaistan työkaveria omien töiden ohella, joten mulla on kahden täyspäiväisen hommat. Onneks se tulee jo ens viikolla takaisin töihin.
 
Mä kuulun niihin ihmisiin, joista raskaana olo on ihanaa. MUTTA nyt on pari päivää masentanut ja itkettänyt, koska olen niin hemmetin väsynyt koko ajan. En jaksais mitään! En yhtään mitään! Inhoon olla töissä, kun vähän väliä mua vaan nukuttaa ja sitten on pakko yrittää ponnistella, että jaksaisi kuitenkin.

Kuka se olikaan täällä, kun valitteli väsymystä? Olitko se sinä Neminka? Vai muistanko ihan omiani.. No minäkään en nyt jaksaisi yhtään tätä jatkuvaa voimatonta oloa ja väsymystä. Ja sitten esikoisen kanssakin jaksaminenkin on koetuksella.

Eli missä se energinen keskiraskaus viipyy??!

Mietin sellaista, että joulukuun puolivälissä tehdyissä labroissa hemoglobiini oli 118. Olisko se voinut laskea jo sen verran, että sen takia väsyttää näin paljon?
Mitä teillä muilla on hemoglobiiniarvo?

Sitten seuraa kysymystä selkä-, iskias- ja jalkavaivaisille: Mistä tunnistaa iskiaksen, millaista se kipu on?
Mä herään öisin tosi ikävään kipuun alaselässä, häntäluun kohdalla ja toisessa pakarassa, josta kipu ikään kuin säteilee toista reittä pitkin polvitaipeeseen, jossa jomotus tuntuu myös pahalta.
Mietin, onko kyseessä ehkä takalantion kipu? Luin netistä että se oireilisi näin. Onko muilla tällaista?
 
Linneat
Ei multa ainakaan fyssari pystynyt varmasti sanomaan kummasta kivusta on kyse, tosin fyssari oli Sellanen vastavalmistunut nuorimies.

Luottohieroja pikatarkisti mut ja se sano noista hermopinteistä. Perjantaina onneksi pääsen hänen vastaanotolleen.

Mulla kipu siis säteilee pakaroista reisiin, pohkeisiin ja jalkateriin. Pohkeet ja reidet on ne pahimmat, ja esim. Jos nousee istumasta seisomaan tuntuu hirveä kipu alaselässä ja pakaroissa.
 
Linneat & Limperi

Mulla on kans ollu nyt reilun viikon tosi kipee alaselkä. Välillä vihloo pakaroihin ja reisiin ja välillä tuntuu kuin häntäluu tippuis, ku jalkaa vähän liikauttaa. Mullekkaan ei osattu sanoa, että mistä tuo tarkalleen johtuu, saattaa olla jopa liitoskipuja. Mulla ei kyllä etupuolella kipuile yhtään. Mulla auttaa jonkun verran onneks liike (hammasta purren, ku käy aluksi niin kipeetä), venyttely ja lämmin kaurapussi. Töissä olo vaan meinaa olla karseeta, ku koneella pitää koko päivä istua. Tsemppiä teillekkin!

kodehu 19+4
 
Linneat mulla viimeks neuvolassa hemoglobiini oli 109. Ihmettelin sitten ääneen kuinka oli paljon alhaisempi entä aikasemmilla kerroilla. Kuulemma keskiraskauden aikana verenpaineen kuuluukin laskea? Ite oon huomannu sen siten, että nopeesti noustessa huippasee.
 
Viimeksi muokattu:
täällä kans alhainen verenpaine,viime kerral oli yllättävän korkea 98/62 kun mul yleensä ollut 89/50 paikkeilla..ja tosiaan välillä huippaa kivasti..salmiakkia ja lakuja oon yrittänyt vetää...mulla ollut kaikis raskauksis varsinkin LOPUSSA todella alhaiset arvot niin hempassa kun verenpaineessakin...
 
Hei vaan kaikille! Ahkerasti olen taustaillut joukossanne melkeinpä alusta asti :)
LA meillä 26.6. ja rakenneultraa odotellaan vielä muutama viikko, olot vaihtelee tytöstä poikaan ja takaisin. Tytölle ois nimi jo mietitty, joten siitä syystä olen varma että vauva on poika :D Mitään en vielä oo ostanu, yksiä mammaleggareita ja toppahousuja lukuunottamatta. Viimekesänä meillä meni eka raskaus kesken viikolla 7, pesiismistisyys noussut huippuunsa raskauden aikana, jospa se rakenneultran jälkeen helpottaa...

Iskias-kivusta sen verran, että mulle on sanottu sen tunnistavan juuri tuosta säteilevästä kivusta reiteen ja pohkeeseen ja kun oikeen kipeytyy se tuntuu varpaissa asti.. Ostin viime viikolla babybeltin, ja *koputan puuta* ei kipuja viikkoon ole oikeastaan ollut.

Väsymystä on mullakin.. ei vaan jaksa tehdä mitään. Töissä käy pakon sanelemana mutta illat menee nukkuen ja netissä roikkuen.. hemoglobiini mulla oli 141 ni ei voi siitäkään johtua.

Liikkeitä en oo vielä tuntenu, mennään nyt viikolla 17+6. Mutta dopplerilla liikkeet kuulee :D Mahoton väkkärä, ei pysy paikollaan pitkään <3

Millasia vaunuja ootte miettiny?
Itelle on suositeltu yhdistelmävaunuja, mutta hintahaarukka ja valikoima on valtava!
Onko Oran vaunut hyviä? Kokemuksia? Brioja olen myös katsellut ja Gessleiniäkin kivasti tarjolla.. Valinnan vaikeutta!

Äitiyspakkauksesta, että aiotteko ottaa sen? Olen kuullut siitä aika paljon huonoa palautetta vaatteiden laadun suhteen ni mietityttää ottaako se rahana vai ottaako paketti. Toisaalta tekisi mieli paketti ottaa kun esikoien tulossa mutta jos tavara on sekundaa niin? Sopiiko kesän vauva enää edes siihen toppapukuun?! Heh..

Meillekin todennäköisesti tulee kaukalo isofix telakalla. Muutamilta oon kuullu vähän aliarvioivia tuhahduksia kun oon asiasta kertonu, mut eikö se oo turvallisin
vaihtoehto? Onko ne tuhahdukset olleet vaan kateellisen aliarviointia vai?

Ja vaatteista, ootteko kattonu Metsolan mallistoa? Aivan ihanan värikkäitä kuoseja :)

Aurinkoisia kevään odotuspäiviä kaikille, makailen itse flunssan kourissa sängyn pohjalla.
 
kärhö Kahden lapsen perusteella en varauksetta suosittele Brion kärryjä. Niiden jousitus on hyvä vauvana, mutta myöhemmin (+10 kg) löysä.

Kaukalona meillä on jo kaksi lasta palvellut Brio Primo+telakka. Toisen lapsen aikana hommattiin toiseenkin autoon telakka, meillä on autot tasavahvassa käytössä. Telakka on ihan huippu, se vöiden kanssa leikkiminen on niiiiiiin ärsyttävää. Toisekseen kaukalo voi jatkaa pitkään toisessa autossa istuimena ja lapsen vyöttäminen ei ole normaali turvaistuinta hankalampaa. Meillä edellinen (kohta 2v) mahtuu edelleen kaukaloon, mutta jo keväällä vaihdoimme minun autooni selkä menosuuntaan -istuimen (0-25kg) ja kaukalo jäi asumaan miehen autoon. Pujotapa pitkällä toisella vuodella olevaa uhmaikäistä auton turvavöiden ja istuimen vöiden sekaan, ei kiitos.
 
Kärhö kaukaloista kannattaa katsoa miten on pärjännyt turvatesteissä. Yksikin isofix kiinnityksellä ollut huonon arvosanan saanut irtosi törmäyksessä telakoineen päivineen. Mutta Isofix kiinnitys on ehdottomasti turvallisin, vöiden kanssa kiinnitetyt "vääntyy" törmäyksessä aina enemmän tai vähemmän.

Iskiaskipuihin ei kuulemma koskaan saisi käyttää lämmintä koska se on hermosärkyä. Todella inhottava vaiva! Minulla lääkäri tutki ettei ole mitään välilevynpullistumaan viittaavaa, meni vaan jumiin joku tuolla selässä mikä painoi hermoon. Itse olen päässyt pahimman yli väkisin vedetsilmissä liikkumalla ja nyt töissä aina maanantaisin pahin päivä, mutta onneksi teen liikkuvaa työtä niin aina töissä olo helpottaa :)
Aamutohtori: Aamutohtori: Kun iskiaskipu iskee | Tv | Areena | yle.fi
 

Yhteistyössä