Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Taas omanapailen, mutta ette voi kuvitella kuinka onnellinen (nimimerkin mukaan) olen kun neuvolalääkäri soitti eilen. Sokerirasitus oli tosi hyvä eikä mitään viitteitä raskausdiabeteksestä. Minä kun niin pelkäsin, että varmasti joudun alkaa piikittämään. Eli ei se ylipaino ja pcos aina tarkoita raskausdiabetestä :) Tämä on mahtavaa!

Pikkunen kutittelee tuolla massussa. Kiva olla töissä kun tuntee pikkuisen :heart:
 
Ihana viikonloppu edessä. Eipä meillä ole mitään ihmeempää ohjelmaa ole, mutta saa levätä. Tällä viikolla oli ylitöitä kolmena iltana ja se näkyy kotona yleisenä kaaoksena. Töissä on tiedossa aika hektinen aika helmikuun loppuun saakka. Toivottavasti sitten vähän helpottaisi.

Tiistaina sain käytyä uimassa. Tuli kyllä mahtava fiilis, kun kolmen kuukauden pahoinvoinnin jälkeen pääsi rasittamaan lihaksia.
Töissäkin sain kerrottua raskaudesta, mikä helpotti stressiä paljon. En toki kaikille, mutta lähimmille työkavereille ja esimiehelle. Kaikki onnittelivat. Tytöt olivat myös kertoneet päiväkodissa asiasta. Toki monille saadaan vielä uutisesta kertoa sitä mukaan, kun ollaan tekemisissä.

Äitiyspakkausta ei oteta, esikoiselle otettiin. Tavarat jäi melko käyttämättömiksi unipussia ja kynsisaksia lukuunottamatta. Toki molemmat tytöt ovat nukkuneet laatikossa ensi kuukaudet tai kuopus nukkui enimmäkseen kainalossa.

Livetreffit olisi mustakin mukavat jossakin vaiheessa.

Meillä mies on alkanut haaveilla lomamatkasta vielä ennen vauvaa. Oltaisiin lähdössä pääsiäisviikolla, eli raskausviikot olisi 28. Eikös silloin voi hyvin hyvin lentää vielä? Muistelen, että muutkin täällä ovat vielä suunnitelleet/varanneet matkoja.

Viikonloppuja!

Elselli17+5
 
Elselli mun pitäis ainakin vielä lentää pääsiäisenä 3,5 h suunta eikä sen pitäisi olla ongelma ellei ilmene jotain komplikaatioita sitä ennen.

Mulla siirtyy rakenneultra nyt myöhempään kun miehen pitääkin lähteä pääkaupunkiin viikoksi tekemään etäkurssin kokeita. Mutta ei kai yksi viikko sinne tänne mitään haittaa kun vanhemmasta näkeekin paremmin vai miten se oli? Se olis sitten viikolla 21 sitten. Vähän tylsää että pitää odottaa viikko kauemmin mutta toisaalta pääsen virkistävälle roadtripille jos haen miehen sieltä citystä :) Meiltä on sellanen 450 km Reykjavíkiin ja matkaan menee multa talvella koirien kanssa ainakin 6 tuntia. Sinne on niin kiva mennä kun siellä on kaikkia ravintoloita yms. viihdykettä mitä täällä meidän tuppukylässä ei ole. Olen jo nyt miettinyt mitä haluan syödä siellä. Ai miten niin ruokahalu on palailemassa?? :LOL: Ja sitten sieltä saa jotain mitä ei saa koko loppu maasta eli äitiysvaatteita.

Mä kaivoin eilen puikot esiin ja neuloin vauvalle villasukan joululahjaksi saadusta suomalaisesta langasta. Jos tänään vaikka sais toisen aikaiseksi. Onko joku muu tehnyt vauvasukkia? Mietin vaan että miten pitkä vauvan jalka oikeen on vastasyntyneenä? Liian isot ei haittaa mutta liian pieniä on hölmö tehdä :D Sitten meinasin tehdä samasta langasta vielä lapaset ja jonkun hatun. Ihan pienelle ei vissiin tartte tehdä edes peukaloa? Eilen mietin että niin... onko hassua tehdä kesävauvalle villajuttuja mutta sitten tajusin että ollaankin täällä ja kesälläkin +6 astetta on ihan normi päivälämpötila :/
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Mä tulostin valmiiksi finskin parit raskaustodistuslaput, yhden reissun tiedot mulla on jo joten täytin sen valmiiksi, toisen kohdalla ajattelin jos lekuri voi vaan kirjoittaa että lento ok ja täytän sitten itse myöhemmin ne lentotiedot. Kai se nyt siihen suostuu :D Finskin sivuilla lukee että 28 rv:n kohdalla tarvitaan jo todistus. Mä sitä mietin kun eka reissu on just 27 rv:n kohdalla niin voiko kysyttäessä sanoa että ehei mulla vielä ole 28 viikkoa täynnä joten en ottanut todistustakaan mukaan, vai voisiko siinä joutua ongelmiin. Kun mikäs myöskään estäisi jollain 35 viikolla väittämästä että kasassa ei ole vielä 28:aa viikkoa.

Mä en nyt tiedä edes koska Helsingissä asuville on eka lääkärin tarkistus, mutta kiikutan nuo todistukset allekirjoitettavaksi mukaan sinne ettei tartte erikseen minnekään lekurille mennä.
 
Awww, nyt tuntuu täälkin mussun potkut vatsan läpi. Jospa lähipäivinä mieskin malttais pysähtyy sen verran, että tuntis. <3

Ja eipä menneet enää toppahousut kiinni. Viel 5pv sitten menivät ihan illallakin, nyt jäi tuumalla vajaaks!! Eipä ihme siis, et on tässä vähän repiny, juilinu ja muilinu, siltä nimittäin on tuntunutkin, et nyt venyy ja paukkuu. Kaverikin totes, et maha kasvanu silmissä, kun ei kymmeneen päivään oltu nähty.

Lisäsin faceen uuden kuvan itsestäni, niin johan alkoi chatti laulaa kun kaverit kävivät kyselemään, mikä siel löysän paidan alla ikein pullottaa. :D Että voisko tuota sanoa, että tulin lopullisesti kaapista?

Nemi 18+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Naene -- Finskin entisenä emona, täytä ne laput. Jos masu iso, saattaa ongelmia tulla jo portilla. Oikeasti aika niuhoja raskauden takia..

Me lennetään Norskilla Prahaan, ja lomalento sitten TUI´n koneilla. Mä oon 33 viikolla raskaana Prahaan lähtiessä ja Norskin mukaan saan lentää ilman todistuksia. Hankin ne silti, koska isomahaiset joutuu kuiteskin emon kynsiin. ;)
 
hui, alko kauhistuttaan nuo lentolaput.. tarkotus olis helmikuun alussa lentää Jenkkeihin muutamaksi viikoksi. Viikkoja ei sillon kyllä oo ku 21 mennessä ja 22+ tullessa.. mut en mä mitään lappuja hoksinu neuvolasta kysyäkkään, sieltä vaan sanottiin, että tervemenoa.
 
Voi luoja te ootte rohkeita noiden lentojen suhteen. Mä olin ekassa raskaudessa kyllä etelänreissulla rv 7-8, enkä kyllä sillon osannut yhtään "pelätä" mitään. Ja hyvin tuo reissu menikin. Sitten kun kotiin tultiin, alkoi mulla hirveet pahoinvoinnit ja luojan kiitos ei ollut sillon lentomatkaa tiedossa. Tuosta pahoinvoinnista selvittyäni mua rupeskin sitten supistelemaan ja vuotoja oli rv 20 alkaen. Sitten lopulta esikko syntyi vielä keskosena. Tuon ekan raskauden kokemuksen myötä, mua kyllä pelottais lähtee mihinkään lentomatkalle enää edes tässä vaiheessa. Kyllä mua nimittäin pelottaa, että tääkin vauva syntyy keskosena ja pelkään koko ajan koska ne supistelut/vuodot taas alkaa :(
 
Ymmärrän hyvin Terese että sua pelottaa lentää nyt. Tsemppiä sulle odotukseen! Toivotaan ja luotetaan että kaikki menee tällä kertaa "tylsän" normaalisti :)

Mä lensin jo viikoilla 11 ja 13 eikä tullut mitään ongelmaa niin en osaa jotenkin nytkään pelätä. Mutta pääsiäinen on jo aika viimesiä hetkiä kun haluan mennä Suomeen kun en sen ison mahan ja kolotusten kanssa varmaan jaksaisi matkustella. Kaikkihan voi tietty muuttua matkan varrella eikä mua päästetäkään sillon lentämään. Harmittais kyllä jos ei sukulaiset kerkeis näkemään mahaa ollenkaan.
 
Mä oon menossa Köpikseen nyt tammikuun lopussa, mut viikkoja ln silloin vasta 19, en ajatellut hommata lippulappuja, mutta pitäskö kuitenkin?

Pääsiäisen ajalle suunnittelin risteilyä, en usko että siinä kohtaa välttämättä tekee enää mieli lähteä kauemmas.

Piikkimatosta vielä, mä oon kyllä nyt muutama iltana käyttänyt huoletta kun rentouttaa niin hyvin. Mutta lähinnä siis niska-hartia slueella, jossa pahimmat jumitkin on.
 
Tänne on tullut taas hirveesti tekstiä ja minä en ole kerinnyt kirjoittelemaan... :) En muista olenko jo maininnut, että teen kolmivuorotyötä ja nyt tämä viikko ollut yövuoroja... Jopa neljä sellaista, huh huh!!! :( Kyllä alkaa olla nuo yövuorot tosi rankkoja, mutta en silloin vielä kun näitä listoja tehtiin kehdannut töissä sanoa, kun olin niin alussa. :| Lopetin yöt eilen aamulla ja menin ajoissa nukkumaan, kun ihan puhki... No klo 03 heräsin, että hirveä vessahätä ja sen jälkeen ei uni sitten tullutkaan. :kieh: Tunnin pyörin sängyssä ja sen jälkeen oli pakko nousta, kun tuli kauhee nälkä! ;) Rytmit näköjään ihan sekaisin... Nyt ajattelin seuraavassa aamuvuorossa kertoo pomolle raskaudesta ja toivoa jos voisin jo vähän vähentää öitä! En nyt muista viikko rajaa, mutta meillä tiettyjen viikkojen jälkeen ei enään tarvii tehdä ollenkaan...

Mutta on mulla ihaniakin asioita! :) Tässä viikon päivät olen jo tuntenut pientä silittelyä alamahalla! :heart: Ensin ajattelin, että onko tämä nyt sitä... Voiko olla, näin aikaisin!!! :D Mutta nyt toistunut monena päivänä samanlaisena, niin ei kai se ilma voi aina samallalailla kiertää...:LOL: Ja torstaiaamuna nukkumaan mennessä tunnustelin mahaa ja muljahti pari kertaa ihan kunnolla, ihanaa! :heart: Jospa ne tässä vielä voimistuisi ja tulisi varmuus asiasta! Mutta olen kyllä yllättynyt, että näin aikaisin huomasin, kun kuitenkin esikoinen tulossa! :)

Äitiyspakkauksesta me ollaan ottamassa ihan vaan sen vuoksi, että tosiaan esikko tulossa. Siellä varmasti meille kaikkea höydyllistä ja ihanaa päästä hypistelemään! :heart: Olen kyllä vähän lipsunut noissa muissakin hankinnoissa, kun olen aika paljon mennyt ostelemaan vaatteita... Nyt on pakko hillitä sinne rakenneultraan asti! ;) Onneksi en nyt isompia ole vielä hankkinut... Tosin uusi sohvakalusto ja tv-taso ostettiin, oli muka nyt mun pakko saada! :) Mikä lie pesänrakennusvietti! :LOL: Rakenneultraan vielä aikaa yli kuukausi, mutta onneksi neuvola jo ensi viikolla... :)

Juliet & Pirpana 15+4
 
En kyllä hommannut mitään raskaustodistuksia, kun finskin sivuilla sanotaan, et se tarvitaan 27 viikon jälkeen. Reissulle lähen 17-´18 viikoilla. Taidan ottaa neuvolakortin mukaan, jos tulee kyselyitä.

Mulle lääkäri sano, et kanarian saarille kannattaa matkustaa raskaana kun Puerto Ricossa on ihan suomalainen lääkäriasema kun monet lekurit viettää siellä talvensa :D. Laitan kädet vaan ristiin ja toivon, että kaikki menee hyvin.

Mulla on selkäkivut ja lonkkakivut vähentyneet ihan tosi paljon ja olen piristynytkin tässä parin päivän sisällä aika kivasti *koputtaa puuta* Ruoka maistuu ja töissäkin olin loppuviikon ihan into pinkeenä. Nytkö voisi tuudittautua loisteliaaseen keskiraskauteen??

Ostin kirppikseltä vaatteita vauvalle.. Muutaman tyttömäisen vaatteen ostin. Ihan kokeeksi kun en ole ikinä sellaisia ostellut. :) Jotenkin kun ajattelen sitä toissapäivästä ultraa ja mitään ei jalkojen välissä näkynyt, niin jospa se olisi tyttö? Lisäksi jalkojen välissä ei näkynyt palloja vaan viivoja..Toisaalta se pippeli voi piiloutua aika hyvinkin vielä.

Itsekin tekisi mieli laittaa masukuva faceen, mutta toisaalta ois hauska kertoa suurelle yleisölle vasta kun vauva on maailmassa. Katsotaan miten sitä malttaa :heart: Toisaalta pienellä paikkakunnalla ihmiset tietää jotekin kyllä jossain vaiheessa kaikki. Niin hyvät kun huonotkin jutut.
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
"Odottavan aika on pitkä"-sanonta on saanut ihan uudet mittasuhteet. Suorastaan raivostuttavaa odottaa Hemmon saapumista, rakenne-ultraa, ensimmäisiä näkyviä potkuja... Kärsivällisyys-harjoitus tosiaan :)

Nyt kun oon lukenut teidän matkasuunnitelmista niin itsekkin haluaisin lähteä ulkomaille! Mies puhuu espanjaa aika hyvin, kun on ollut espanjankielisessä päiväkodissa, että olisi ihan mukava päästä johonkin missä mies pääsisi käyttämään kielitaitoaan, mutta taidetaan oottaa siihen kun Hemmo on matkustus ikäinen :)

Pikku-Hemmon pieni yksiö on laajentunut :)



Kuva on eilen illalla otettu :D Aika mukavan vastaan oton kuva sai facebookissakin, kun kaveri kommentoi kuvaa sanomalla "HERRANJUMALA MINÄKIN MAHDUN TUONNE!". Kysessä oli tosi pieni kokoinen kaveri joten nauratti kamalasti :D

Lindacandy ja Hemmo 18+5 :heart:
 
Heippa kaikille! :wave:
Voisin minäkin ilmoittautua mukaan, vaikka tuskin jatkossa paljon kirjoittelen, mutta taustailemassa lupaan kyllä käydä :) Tammikuun ketjunne olen nyt saanut luettua.
Täällä uusioperhe, kuudes lapsi nyt tulossa. Minulla (30v) ennestään kolme poikaa (05, 07 ja 10) ja miehellä (43v) poika (98) ja tyttö (00).
Tänään kasassa tasan 19 viikkoa ja täälläkin jo kärsitty supistuksista ym.
Eilen taas jouduin neuvolaan soittelemaan että kirjoittavat sairaslomalapun eiliselle päivälle, kun illan ja aamun vatsaa kiristi ja oli voimakasta menkkamaista kipua. Kehoitti viikonloppuna päivystykseen soittamaan, jos oireet jatkuu ja olenkin tässä pohtinut että pitäisikö varmuuden vuoksi käydä näytillä, kun maanantaina olisi muuten taas töihinmeno... Eilisiltana taas nukkumaan mennessä vatsaa kiristi oikein kunnolla.
Tänään yritin vähän kävelylenkillä käydä, mutta puoli tuntia oli ihan maksimi, sen verran ahdistavalta tuntui.
Rakenneultra on keskiviikkona. Millään ei malttaisi odottaa että pääsee näkemään pikkuisen ja että kaikki on hyvin. Sukupuolikin olisi ihan kiva saada tietää :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Niiskuneiti ja masuasukki 19+0-
LA 8.6, ikä 30v, 4. lapsi, sairaala TYKS
 
Viimeksi muokattu:
Mulla taas on sellainen fiilis että aika menee aiivan liian nopeesti. Eihän tässä kerkeä mitään ennenkun kohta on jo kesäkuu! Ihan ei pää pysy mukana nyt tässä touhussa.

Mulla ei mitään vaivojakaan tosiaan ole, mitä nyt itseaiheutettuja vammoja. Jouluaattona hiihtelin alamäessä niin pöljästi että kaaduin ja häntäluu meni siihen kuntoon ettei istuminen ole vieläkään mukavaa. Tänään salin pukuhuoneen lattialla vedin lipat ja kaaduin siihen pitkälleni lattialle, toisen jalan varpaat osui johonkin pahasti jo on nyt mustat ja turvonneet joten ei se kävelykään sitten ole mukavaa.

Oli muuten kiusallista kaatua tuollalailla maha pystyssä, ihmisiä tuli tietysti auttamaan ja kyselemään että sattuiko. No sattui mutta vaan varpaaseen joka vituttaa joten antakaa mun olla :-D Saa edes kaatua rauhassa prkl. Kai tämä on yhtä holhoamista tästedespäin.

Mutta kun täällä on yhdellä jos toisella niitä harjoitussuppareita, onko se niin että ekan odottaminen on helppoa mutta toisessa ja seuraavissa ei kroppa enää ole niin iloisesti mukana? Että onko tämä ensimmäinen ja viimeinen helppo ja huoleton odotus minkä tulen kokemaan? :D Ehkä pitäisi ruveta arvostamaan tätä tilaa jotenkin tai jotain.

Naene 19+4
 
Hei!

Täällä oli rakenneultra keskiviikkona viikoilla 19+5 ja kaikki näytti olevan kunnossa. Pieni oli tosin punkenut itsensä sellaiseen asentoon ettei kunnon kuvia saatu vaikka kaikki mitat ym. tarkastukset saatiin tehtyä. Tyttölupausta tuli, mutta itse en tiedä uskallanko luottaa, kun niin paljon kuullut niitä juttuja että synnytyksessä tullutkin poika. Tyttöä olen toki toivonut, kun esikko poika, mutta kumpi tahansa tervetullut.

Vaatteita on vähän hankittu ja paljoa en uskalla tyttömäisiä vaatteita ennen synnytystä hankkiakaan. Suuri osa vaatteista siis neutraaleja. Muut tavarat (vaunut, istuimet, sängyt ym.) löytyy esikon jäljiltä. Manduca kantorepun hankin nyt alesta ja samoin ainun rintapumpun. Esikoista en kantanut liinassa enkä repussa kun syntyi marraskuussa, mutta ajattelin että jos kesällä sitten ulkona olisi helppo tuossa manducassa kuljettaa.

Viime raskaudessa lensin viikoilla 25-26 ja en hankkinut mitään todistuksia. Neuvolakortti vain mukana ja maha siis oli reilun kokoinen.

Töissä raskaudesta tietää kaikki ja osa olikin jo etukäteen vähän arvellut mahan pyöristymisestä. Mulla bmi ennen raskautta 18 ja nyt tullut noin 6kg. Esikoisesta tosiaan tuli 18kg kaikkiaan.

Kirppareista oli puhetta. Espoossa Olarissa on ainakin Nella ja Nuttu ja Nummelassa tenavatamine. Helsingissä Kruununhaassa ainakin kruunukirppu. Mankkaalla Espoossa iso kirppis, jossa myydään sekä lasten että aikuisten tavaroita, mutta on sen verran kookas, että siellä kyllä lastentavaroita löytyy!

Alunperin piti toinen äitiyspakkaus ottaa, mutta koska esikoiselta löytyy kaikki äitiyspakkauksen vaatteet ja monet vähän käytettyinä niin päädyttiin ottamaan 140e ja ostamaan uusi pehmuste pinnasänkyyn ym. muuta pientä puuttuvaa. Järkevämpää säästää rahaa kun tarkoitus olisi olla 2 vuotta kotona lasten kanssa. Äitiysloma alkaa mulla normaalisti 24.4 ja säästän kesälomat sitten vanhempainvapaan loppuun ennen kuin jään hoitovapaalle ja mies pitää tuolloin varmaan isäkuukauden. 2015 sitten kesällä on suunnitelmissa palata töihin, jos rahallisesti vain mahdollista tuonne asti olla.

Birre86 ja Nyytti (tyttö?) 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: tuulentyttö
Mutta kun täällä on yhdellä jos toisella niitä harjoitussuppareita, onko se niin että ekan odottaminen on helppoa mutta toisessa ja seuraavissa ei kroppa enää ole niin iloisesti mukana? Että onko tämä ensimmäinen ja viimeinen helppo ja huoleton odotus minkä tulen kokemaan? :D Ehkä pitäisi ruveta arvostamaan tätä tilaa jotenkin tai jotain.

Naene 19+4
Kyllä noi raskaudet voi vaihdella. Mun kaverilla eka raskaus oli vaikea, tuli kaikki raskausmyrkytykset yms ja vauva syntyi ennen aikojaan. No toinen raskaus meni sitten tosi hyvin ja päästiin yli la:n. Mulla eka raskaus oli kanssa vaikea, suppareita, vuotoja, kovia alaselkäkipuja ja lopulta vauva syntyi keskosena. Nyt tää toinen mennyt ihan ok tähän asti (kop, kop). Nauti olostasi jos se on hyvä ja liiku niin kauan kun tuntuu hyvälle, sillä kokemuksen syvällä rintaäänellä huomenna olo voi olla toinen ja liikkuminen loppua siihen. Ikinä kun ei tiedä. Täytyy kyllä se sanoa, että molempien raskauksien pohjalta ihmettelen kyllä niitä kommentteja, että joku on elämänsä kunnossa raskaana ollessaan :LOL: Yli-ihmisiä sanon minä ;) Ei vaiskaan, raskauksia on niin monenlaisia.

Terese ja rv 17+6
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Ehtoota!

Paljon taas tullut juttua, kun pari päivää ollut poikessa, välillä lueskelee kyl käynyt.
Eri raskauksista ollut puhetta. Mulla tää nyt neljäs ja näyttäs menevän samalla lailla kuten kaikki aiemmatkin, mitä vaivoihin tulee. Oma diagnoosi on ihan fysiologinen rakenne, mikä ei mulla niin kestä tätä ihanuutta, vaan aiheuttaa kaikenmoisia vaivoja.. Kyllä alussa ajattelin, että josko TÄMÄ olisi jo erilainen ja ed. raskaudesta kutienkin jo 5 vuotta melkeen aikaa.. Kaks ekaa tuli 1v 7kk ja toka ja kolmas 3 v ikäerolla.

Mä en osaa vielä ajatella mitään hankintoja, edelleenkään. Sukupuolta me ei haluta tietää, joten vaatteita kun joskus ostaa, ne on jotain neutraalia.

Minusta aika menee myös hitaasti.. (toisaalta nopeasti). Massu kyllä kasvaa mahotonta vauhtia ja mä oikeesti jo nyt lyllerrän.. kun koskeekin joka paikkaan :ashamed: :headwall:

(.) Palasin töihin 2 vkon tauon jälkeen, eka iltahukin jälkeen alaselkä ja jalat huutivat hoosiannaa. Samaa rataa menny nää loputkin päivät. Mutta liiemmin ei onneks nyt suppaillu, muutoin vain kolottelee. Turvottaa kans kauheesti, jalkoja siis, kunnon rannut sukista ja nipistelee. Töissä ruokkiksella pitää nostaa jalat penkille. Kohta varmaan tarvii ostaa jotkut ankkakengät työkengiksi |O. Huomaa kyllä eron, kun töissä pitää olla jalkojensa päällä 8h putkeen, että ei enää suju niin vaivatta. Mieliala on vähän apea välillä ja ärsyttää moni asia.. mies muunmuassa. No eihän se mitään ole tehnyt tai jättänyt tekemättä, jotenki vaa tympii se naama välillä. Sit tietty pahoittaa mielensä, kun en ole niin seurallinen kotona. Jotenkin kaipaa paljon nyt omaa rauhaa ja itsensä kanssa olemista. Ja lapsia aina ikävä, kun isällään ovat.. jotenkin äitiys on vaan vahvistunut ja haluaa yrittää olla parempi äiti näilllekin murusille joka päivä.. en osaa selittää.
Rakenneultra ois viikon päästä.. ei malttaisi odottaa! Potkut ovat jo vahvoja pitkin päivää. Rusina jumpsuttelee tuolla, ihana tunne :heart:. Tilasin jonkun 29€ kotidoplerin, joka pelaa moitteettomasti! Voisin maata ne kuulokkeet korvilla vaikka pari tuntia ja kuunnella ääniä.. lapsetkin tykkäävät kuunnella =).

Mukavaa illanjatkoa! Tää lähtis kohta nukkuu, ei auta kun töihin taas lähteä huomenna. Ois 8 päivää ykkösvapaalla :|

Nelli&Rusina 18+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Niiskuneiti!

Mulla meni eka raskaus yläselkävaivoja lukuunottamatta tosi hyvin. Nyt varauduin samoihin ongelmiin siten, että olen jumpannut ahkerasti yläselän lihaksia ja kivut ovat pysyneet poissa. Heti kun on vähänkin tullut kipuja niin olen lisännyt harjoituksia ja ne ovat menneet ohi. Eli periaatteessa, jos alkupahoinvointia ei lasketa, joka oli tästä raskaudesta vielä paljon pahempi kuin ekasta, niin mulla ei ole mitään vaivoja tällä hetkellä. Nautin siitä niin kauan kuin sitä kestää. Tiedän senkin, että tilanne voi muuttua kuin nappia painamalla. No, vaivoiksi voin tietysti laskea välillä ihan älyttömän väsymyksen, mutta siihenkin on vähän auttanut Floravital, jolla on varmaan hemppa noussut.

Olen ajatellut että mahani on tosi iso, kun se tuli niin nopsaan heti alkuraskaudesta kivoine turvotuksineen. Nyt kun turvotus on vähän helpottanut niin masu tuntuu aika pieneltä. Tänään sitten mittasin, että 19+3 84 cm, kun ekasta oli 19+5 85,5 cm, joten ei se sitten niin iso olekaan.

Kaksi yötä rakenneultraan...

rockstone & mini 19+3
 
Voi että miten hauskaa kun teillä nuo rakenteet on ihan lähellä jo.. :) Mulla on tosissaa aika myöhään, vasta 21+2. Toisaalta mikäs tässä ootellessa.

Itse tunnen pienet potkut jos vauva potkuttaa sivulle tai alas, muuten en juuri mitään. Dopplerilla äänet löytyy kyllä melkoisen nopeasti. Itsellä nykyään dopplerointi on parin sekunnin kuuntelua ja varmistelua, että siellä massussa ollaan ja pyöritään.

Eilen mieskin tunsi vauvan kohdun seinämän läpi. Parkkerasi itsensä tuohon vasempaan kylkeen ihan kokonaan :D Mitä lie venytteli. Erilaisista raskauksista: tää on ollu ehkä fyysisesti kaikkein vaikein. Ja psyykkisestikin kun pelkään niin kovasti kaikkea, listeriaa ja muita ikäviä juttuja :(

Eilen olin pienissä juhlissa, jossa oli eräs toinen raskaana oleva, joka söi huoletta mm. graavikalaa ja joi lasin punkkua ja toisen kuoharia. Sanoi myös, että käy silloin tällöin tupakallakin. Itse maistoin muutaman suullisen kuoharia, kun alkumaljoja nostettiin. Siitäkin tuli morkkis. :$ kadehtien seuraan rennompia odottajia. Mutta on niitä varmaan vielä minua hysteerisempiäkin mammoja. Huh.
 
Tosiaan niin paljo aikaa on mennyt että täällä olen viimeksi ollut tapaninpäivänä :/

Kaikkea on tapahtunut, itse vietin sairaalassa 3pv täyslevossa 2.1- 5.1, verta tihkutti. Onneksi kaikki meni ohi, oli kyllä todella pelottavaa :eek:
Muutenkin tuon kuopuksen keskosuuden ja sairauksien kanssa on ravattu sairaalassa

POKS POKS 20+0 puoliväli saavutettu!! Aika on kulunut siivillä. Pienen potkut on nyt kunnolla tuntuneet kaksi viikkoa :)

Rakenneultra on vasta maanantaina 21.1 mutta ei siis kauaa! 4D yksityiselle varattiin helmikuun alkupuolelle! :)

Hankinnat ei olla vielä mitään isoja asioita osteltu. Muutaman vaatteen ostanut jo :) Sekä vaunuja selannut netistä jo. On tullut vaunujakin niin paljon uusia. Mutta tarkemmin niitä sitte myöhemmin kattelen.

Oma olo on nyt hyvä. Vielä ei ole särkyjä juurikaan.. Onneksi. Närästystä silloin tällöin, mutta ei se mitään. Painoa tullut 3,6kg :)

Katsu ja Naksu 20+0
 

Yhteistyössä