Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Mä en kyllä isyyspakkausta ajatellut. Tai en tiedä miten teillä muilla jakautuu kulut vauvahankintojen kanssa mutta meidän taloudessa mä maksan yleensä ottaen kaiken. Siihen päälle isälle lahjusten hankkiminen, kun en itsekään tietenkään saa mitään ellen itse osta, ei idea tunnu mitenkään siltä että siitä jäisi kellekään mitenkään kovin hyvä mieli. Äitiyspakkauskin on suoraan vauvatarvikkeita eikä äidille kohdistuvia juttuja.

Siistiä että jollain on rakenneultra tai ultria joissa näkyi sukupuoli jo takana!! Can't wait!! :)

Rockstone mä lähetin sulle yksäriä! :)

Naene 19+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Viikot ne paukkuu kaikilla, aletaan puoliväliä lähestymään!

Mielestäni aika kulu hiiiiiitaaaasti. Liikkeitäkin vasta tunnen (ehkä..), jotain niitä eksyneitä pieruja voimakkaampia :) En ole ensisynnyttäjä, joten kovin myöhään mielestäni tuntuvat. Vieläkään en ole varma tunnenko mitään, vai kuvittelenko tosiaan vain jotain. Eli selkeitä ja napakoita ei tuntemukset ole. Höh.

Ensiviikolla rakenneultra, ja ajattelimme, että jos vain ei kovin ujostele vauva, niin sukupuolen tahdomme tietää, eli jos sen vilauttaisi meille. Että pääsisi ostelemaan vaatteita :) Voihan olla ettei vielä selviä sukupuoli, mutta toiveissa on. Vaunut olen hommannut, en oikein muuta. Kovasti jo mieli tekisi vaikka mitä haalia. Ruveta tekemään vauvan huonetta yms. Toivottavasti ensiviikolla todetaan että kaikki hyvin, ja arvoituskin ratkennut.

Itse jään jo helmikuun lopulla pois töistä, pidän kertyneet lomat pois, ja sitten aloitan varhennetun äippäloman. Ei mitään varsinaista syytä miksi aloittelen varhennetun, muu kuin että saa rauhassa huilia loppuajan ja odotella tulokasta :)

Muuten raskaus sujunut ihan hyvin, mitä nyt lonkkia on alkanut särkemään öisin, mutta olosuhteisiin nähden voin hyvin. Painoa on tullut 6 kg (bmi 20 ennen raskautta) joten ei ole vielä ainakaan painon nousun puuttuneet. Ja rasituskokeestakin selvisin puhtain paperein.

Niin ja itsellä siis poikaolo vahva oli alussa, ja nyt olot on häipyneet. Tyttö ja poika jo löytyykin, joten sukulaisetkaan ei luo mitään "paineita" kumpaa sukupuolta pitäisi tulla ;) Mies toivoo prinsessaa. Ja isommat lapset tosiaan hekin malttamattomana odottavat tietoa.

Hyviä vointeja kaikille!

Aamukaste 19+2
 
Viimeksi muokattu:
niin se piti kysymäni kun olen lukenut että muut on käyneet kirppareilla! Että onko jollain antaa esimerkkiä mistä löytyy kirpparit joista vauvakamaa löytyisi? Kesäisin toki toreilta mutta näin talvisin. Onko esim. Helsingissä jotain hyvää kirppistä jossa käydä kiertelemässä ja katselemassa sellaisia asioita mitä nyt ei uusina tarvitse hankkia?
 
Onnea hyvistä neuvola- ja ultrakuulumisista heille, jotka ovat siellä hiljattain käyneet!

Äitiyspakkausta tuskin otetaan, kun on tallessa 2011 pakkaus. Olisi se ihana hypistellä sitä tuoretta pakkausta, mutta ei taida mahtua nurkkiin enempää.

Tyttöolo, poikaolo: Hmm.. ristiriitaiset fiilikset asian suhteen. Esikoisesta toivoin ehkä hieman enemmän poikaa, ja sukulaiset tyttöä, tytön saivat. :D Nyt toivon tyttöä ja sukulaiset poikaa, saanevat pojan. :D No ei vaiskaan, minulle ovat rakkaita ihan kumpaa sukupuolta vaan ja en osaisi enää näin jälkikäteen ajatella, että olin alunperin esikoisesta toivonut toista sukupuolta. Miksi taas toivon enemmän tyttöä nyt, johtuu siitä, että minulla on hölmö pelko siitä, etten osaisi pojan kanssa olla, kun on tottunut tuohon esikoiseen. :) Ei ole helppoa, ei!

Liikkeitä on ehkä alkanut tällä viikolla vähän tuntua, ei kyllä mitään napakoita potkuja eikä selkeitä molskahduksia, mutta alan uskoa, ettei nuo pelkkää ilmaakaan. :) Jännää!

Eipä täällä muuten ihmeitä, paksusti voiden. :wave:

hh, 18+4
 
Naene helsingissä lahdenväylän alussa on ainakin joku vekarakirppis. Itse en ole käynyt mutta siellä luulisi olevan vauvakamaa :)

Me ostettiin tai lähinnä varattiin Mutsyn Urban raiderit. Maksettiin varausmaksu 60e ja haettaessa sitten loput. Sovittiin että haetaan vasta toukokuun alussa vaunut kotiin kun mitä ne täällä tekee pyörimässä. Kissa vaan käyttäisi nukkumapaikkana. Meidänkin piti ostaa tarvikkeet vasta rakenneultran jälkeen, mentiin katsomaan vaunuja niin kuinkas kävikään :D saatiin lastenturvasta niin hyvät alet kun nyt vaihtuu vaunuissa värit tälle vuodelle niin vanhoja saa alennuksella. Ja luulen jos tässä nyt jotain tapahtuu niin kaupat voi perua, eiköhän lastentarvikeliikkeessä ymmärretä. Muuten alan ostella vasta ultran jälkeen.

Tervetuloa Pe! jos saan udella niin miten sulla noin paljon laskettuaika heitti?

Äitiyspakkaus otetaan kun ei tosissaan mitään tavaraa esikoiselle ole.

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naene
Pe
Tänään käyty ultrassa, ostettu uudet sisarustenrattaat ja kerrottu anopille uuden vauvan tulosta. Vielä pitäisi kertoa omille sukulaisille ja ystäville, vaikeaa jotenkin kun ei halua että ihmiset hössöttäisivät. Etusivulle voi tosiaan päivittää Pe 28v. 4.lapsi La 26.6 PHKS
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Mullakin on jo kova hinku hankkia jotain vauvajuttuja, mutta tällä hetkellä tilillä on vaivaiset 6 euroa rahaa, joten täytyy tyytyä vaan katselemaan kauppojen hyllyjä..

Me otetaan äitiyspakkaus. Yksi syy on se, että kummallakaan ei ole vauvajuttuja tallessa (miehen lapset 7v ja 4v ja oma lapsi 4v). Toinen syy on se, että laskeskeltiin miehen kanssa että se pakkauksen talvipuku olisi juuri sopiva ensi talvena ja kolmas syy se, että minä haluan hakea sen pakkauksen ja hypistellä niitä tavaroita! :D Plus ekat päivänsä vauva varmaan nukkuu pakkauksen laatikossa.

Naene sinäkö kirjoitit talousasioista? Meilläkin mies on aika ääliö rahankäytössä. Ostelee kaikkea turhaa ja tuhlaa rahaa. Ja vielä niin hölmö, että ostelee esim. mulle lahjoja kauppareissulla. Tosin tänä vuonna se sanoo yrittävänsä tsempata, koska on tosiaan vauvakin tulossa ja sitä rahaa sitten tarvitaan ihan oikeisiin juttuihinkin. Huoh.

Hiirunhenkäys mulla on ihan sama juttu! En oikeastaan välitä kumpi sieltä tulee, tyttö tai poika, mutta mäkin mietin että osaisinko edes olla pojan äiti, kun esikoinen on tyttö. Ihan höpsöä ajattelua! :ashamed: Senkään takia en malttaisi millään odottaa rakennultraan, jotenkin jos saisi tietää sen sukupuolen niin mieli rauhottuisi ja alkaisi tosissaan iloita siitä sukupuolesta kumpi sieltä sitten onkaan tulossa. :)
 
Linneat joo kirjoitin miehen talousasioista että se on totaalinen tampio niiden kanssa. Mutta kävin jälkikäteen just siistimässä kielenkäyttöäni siltä varalta että joku tunnistaa :LOL: Mies tuhlaa täällä kanssa ihan vääriin asioihin. Ja ostelee itselleen kaikkea elekroniikkaa osamaksulla ja ottaa pikavippejä ja voi *piip* kun se laskumäärä tulee ja se makselee ne pois ja kumma homma kun ei taas ole rahaa ja huoh.... Mä voisin ostaa nyt alennusmyynneistä vähän yhtä sun toista mutta mies on sitä mieltä että ei vielä. Oon kysynyt että maksanko sitten yksin itse myöhemmin täyden hinnan niistä asioista mitkä nyt saisi alennuksessa? Se sanoi olevansa hankinnoissa mukana sitten myöhemmin mutta... katsotaan!

Naene 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Terkut neuvolasta.

Kaikki kunnossa.. Painoa tullut reilu 5kg, eli 600g per viikko. Hiukka liikaa kuulemma.

Sydänäänet kuultiin, 150. Hassua dopplerilla kotona aina se 130.

Fundus mitta 13, vielä ei kortissa ala laskut, mutta katsoi silti. Piti mun LA 23.6, eli se nyt sitten muuttui 4 päivää edemmäksi. Tosin uskon, että johtui mittaajasta silloin, koska AR-ultra oli päivälleen se, mikä menkoista ja omasta tiedosta. :)

Äitiyspakkauksen otan. Olen ostanut tyttövaatteita FB´n eri kirppiksiltä. Oon aika tarkka kunnosta ja ostanut vain tosi hyvä kuntoisia. Mä teen kaikki hankinnat, ei ärsytä yhtään. Mies tykänny kaikista hankinnoistani. Ostanut mm. sähkökäyttöisen Aventin rintapumpun, ihan ehdoton mulle. Maitoa tulee naapurin lapsillekin. :LOL:

Mulla siis tyttöolo, vaikka masussa todennäköisesti onkin poika. Meillä on nimet valmiina pienokaiselle. :heart:

MiiJane ja Usko 17+2/16+3
 
Mäkin hankin jo ton Aventin sähköisen rintapumpun, jotenkin se tuntui niin tärkeältä että se piti ostaa jo. :LOL:

Nyt ois varattu viikonloppureissua Budapestiin ja sitten viikon allas/biitsilöhöilyä lämpimässä. Otin ton viikonloppumatkan itselleni ja ukolle jotta on joku testaamassa mun kanssa miten se lentäminen sujuu raskaana, ihan kuin se olisi jotain tosi erilaista :-D ja kauemmas lähden sitten yksin kun ei ukolla ole lomia moiseen.

Naene 19+2
 
Miä en kyllä vielä menis ostaa imetysliivei (ekassa raskaudessa niin tein)... Meinaa siinä ko maito sitten kunnolla nousee ni ei kyllä ole mahtun enää :LOL:

Tänää oli neuvola ja siellä kaik jees :) Nyt jo otti myös sf-mitan! Se oli 16cm. Painoa tullu vajaa kaks kiloo.

Äitiysvaatteista Oon saanu kolmet farkut ja yhdet vaa sellaset joita voi pitää. Sit on yhet housut kai jotai trikoota ja ne ihan parhaat :D. Pari mammapaitaa on myös. Isommat liivi pitän kans ostaa. Muuten mennää omilla normi vaatteilla vielä.

17+4
 
Mä mietin tuota Budapestiä miehelle ja mulle, mutta mennäänkin tuttuun ja turvalliseen Prahaan. Just varailin hotellinkin. Me ollaan siellä viisi päivää ja käydään Bratislavassakin moikkaamassa mun vanhaa au pairia.

Meen sitten lasten ja mun vanhempien kanssa rantalomalle.. Hmm.

Naene, se pumppu on ehdoton, jos tulee paljon maitoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Lääkäriltä kotiuduttu reseptien kanssa, eli matkallakin lääkitykset kunnossa. Kaikki vauvalla hyvin, mutta ei kyllä näkynyt mitään mikä olisi voinut sukupuolen kertoa. Itse olisin halunnut pälyillä jalkoväliin enemminkin, mutta lääkäri heilutteli sondia niin kiivaasti, että meni vähän ohi. Mitään ei siis jalkovälissä näkynyt, mutta ei kyllä tähyiltykkään.

Eli odotamme ystävänpäivään... :heart: ihana vauva se oli, pomppi ja pyöri. Oikeen äitin mussukka.
 
Moikka kaikille,

Joululoma meni meitin perheessä vatsataudeista selviämiseen...Koko porukka kaksi kertaa läpi. Äh ja äh. Mutta nyt onneksi ohi.

Täälläkin tuntuu liikkeitä. Välillä ei pitkiin aikoihin mitään sitten taas tuntuu. Ja kädelläkin välillä tuntee. Eilen oli 3.neuvola ja pikkuinen potki kohti dopleria niin paljon ettei meinattu saada sydänäänistä selvää.
Ens ma ra-ultra. Vihdoin varmistuu viikolla 12 ultrattu "varma poika".
Hauskaa jos siellä nyt onkin tyttö kun kaikki odottaa poikaa..ja mä oon ostanut vaikka ja mitä poikavaatetta :)
Töissä olen kertonyt raskaudesta ja saanut uskomattoman paljon halauksia ja kaikkea hyvää. Jotenkin tuntuu nyt jo haikeelta jäädä pois töistä vaikka äkkiähän sinne taas pääsee! Ootan tosi paljon sitä että saa olla vaavin kanssa mutta duuniinkin tulee ikävä!

Masu on vihdoin tullut esille. )) ja neuvolan mittausten mukaan kohtu on siellä yläkaarella eli ihan mukavasti kasvanut. Mutta aika vähän se mulla eteenpäin työntyy..on enemmän semmonen hassu ovaali pullotus tuossa koko etupuolella.

Mä en osta HMltä enää mitään. Yhdet mammahousut ostin. Olleet käytössä muutaman viikon ja jo nyt resorit ihan peenä! Eikä nekään ilmaisia ole!!

Joku kyseli kantorepuista ja liinoista. Muakin kiinnostaa. Esikoisella en käyttänyt mitään kantojuttuja..en tiä miksi. Aina rötkötin vaan tuossa lonkan päällä.

Mukavaa ja jännää vuotta 2013 kaikille!
Mustikka ja pikkarainen vk 19
 
Äitiyspakkaus on ehdoton, esikoinen kun meillekkin tulossa ja mitään ei ole. Tai no, vaunut saadaan melkeen uudet sukulaiselta ja kakskin kaveria on tarjonnut pinnasänkyä, pitänee käydä ne katsomassa ja neuvottelemassa hinnoista.. Käytettyinä halutaan periaatteessa kaikki, mitä voi, koska ovat kuitenkin niin vähän aikaa käytössä. Me ei aiota ottaa selvää sukupuolesta, mutta esim. se, että vaunut on siniset, ei haittaa. Jos joku luulee sen takia, että tyttö on poika, ni ei oo mun ongelma :D Mulla muuten on ollut alusta asti poikaolo. Ei mitään järkiperusteita. Se voi sitte laitoksella yllättää..

Ekat vaatteet ostin viime viikolla ja heti alko tuntumaan, että entä jos tämäkään lapsi ei tule vaatteisiin asti.. Noh, ei se auta ku toivoa ja luottaa.

Huomasin tässä, että mulla on addiktio. Tuijotan kestovaippoja huuto.netistä, vaikken uskalla tilata :D Huoh. Onko jollain kokemusta kestovaippailusta ja mitä suosittelisitte? Ainaki niitä villakuoria voisin ite kokeilla tehä.

kodehu 17+6
 
Niin joo, se paino. Mulle oli tullut 3,5kg rv 8+ jälkeen, eli kaikkiaan nelisen kiloa. 360g nyt viikkonousu. Reilu 15 varmaan taas tulee.. Toivottavasti siitä ei taas jää roikkumaan 5kg, sithän sitä joutuu tosissaan käydä jumppailee! :D
 
Aamukaste, mulla sama homma liikkeiden kanssa. Mitään kunnon potkua en ole vielä tuntenut, vain pientä möyrintää ja kuplintaa. Ekan kanssa juuri tällä viikolla tunsin ihan potkuja jo. Siksi kävinkin tänään neuvolassa vain kuuntelemassa sydänäänet, kun edelliset 3 yötä meni aamutunneille valvoessa ja vuoroin hipihiljaa vatsaa tunnustellessa ja vuoroin kauhutarintoita googlatessa. Onneksi terkkari ymmärsi yskän ja kutsui tsekkiin. Syke oli 150 ja löytyi helposti. Nyt malttaa odottaa maanantain rakenneultraa huoletonna.

Hankinnoista, otetaan pakkaus rahana ja sillä hankitaan vaikka sitten turvaistuin tai sitteri. Mutta vasta tossa keväämmällä. Kestovaippailua jatketaan tokankin kanssa, vaippoja on aika kasat tallessa ja joitakin hommaan varmaan vielä, jos aleissa sattuu silmiin. Imetysliivejä hommaan vasta tuonnempana. Nyt pitäis taas hakea liivit yhtä suuremmalla kupilla, kun tursuaa noista nykyisistä taas...

Lapsi syntynee jo toukokuun puolella luultavasti sektiolla. Ihan erilaista miettiä nyt kesää ja vauvaa ja kesävauvaa hankintoineen, päivärutiineineen kaikkineen, kun esikoinen on talvivauva. Luulen, että kantoliina tulee olemaan kova sana kesäkaupungin asvalttia tallatessa. Ja esikoinen saa opetella potkupyöräilemään.

Joku onnekas on pian jo jäämässä (mamma)lomalle! Houkuttais kyllä ajatus, mutta ajattelin säästää lomat sinne jonnekin ä-loman keskelle tai päätteeksi, ja sitten lomailla palkallisesti juuri ennen töihin paluuta 2014 syksyllä. Oletteko miettineet jo, milloin palaatte töihin?

Me lähdetään talvella Kanarialle. Pakko päästä jonnekin lämpimään, koska kesä oli niin tavattoman ankea ja syksy rankka. Ajattelin syödä ja juoda terveen järjen mukaisesti. Täytyy toivoa, että säästyy pöpöiltä.

Mä kauhistuin tänään painoa taas neuvolassa, kun ponkaisin vaa'alle ihan omin päin siellä "itsehoitohuoneessa" piipahtaessani. Mulle on tullut jo noin 5 kiloa! Terkkari ei vielä huomauttanut mitään, mutta pakko yrittää skarpata. Uimassa ja joogassa käyn, muuten jää aika vähiin liikkuminen. Ärsyttävä talvi ja loska ja liukkaus.

TT 19+2
 
Miten musta tuntuu että rakenne ultra on tosi myöhään kun ln vasta 8.2? No äkkiä se aika menee..

Tänään piti vähän taas kuunnella dopplerilla sykkeitä ja suklaageelillä ne edelleen löyty hyvin ;) jännä että aina löytyy tuolta vasemmalta puolelta.

Esikoinen tänään jutteli kovasti että onhan se tuleva vauva varmasti poika. Onkohan kova pettymys jos tuleekin pikkusisko?
 
Omaa napaa, pahoittelut vuodatuksesta:

kylläpä rupes tälle aamulle supistelemaan täällä töissä, kivistää koko mahaa. :(
Maanantaina on neuvola, pitää ottaa tuo puheeksi siellä jos ei tilanne rauhoitu tässä piakkoin.
 

Yhteistyössä