.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Reissuista. Me ollaan totuttu reissaamaan paljon. Viimeks oltiin reissussa nyt syksyllä rv4+. Meinattiin kuitenkin seuraava pidempi reissu jättää vasta ens syksyyn. Pääsee sit reissuun ihan ekaa kertaa oikeena perheenä :heart:

Torstaina ois se ultra :eek: Miten voikaan pelottaa ja jännittää samaan aikaan niin uskomattoman paljon!!! Sitä ultraa on oottanu lähes plussan saanti hetkestä asti, mutta nyt ei osaa muuta kun pelätä...

LittleOne ja Pikku Papu 11+5
 
Hei!

Paljon tullut taas kuulumisia. Itse olen edelleen flunssan kourissa, vaikka keskiviikosta alkaen oonkin töissä ollut. Hirveä päänsärky, heikottava olo ja kylmä. Toivottavasti vähitellen helpottaa. Onneksi töissä riittää tekemistä sopivista, niin aika kuluu!

Lomista oli joku puhunut. Mun mielestä lomat menee just hyvin. Ensi vuoden lomat jää kokonaan käyttämättä ennen äitiyslomalle jääntiä ja tämä tarkoittaa, että mies voi taas pitää 6 viikon isäkuukauden kun minä olen "töissä" (eli kesälomalla). Ja sitten ensi vuodenlta ehtii kertyä mulla melkein täydet lomat, joten hoitovapaan loppuun voin vielä pitää kesäloman ja saa siitä sitten jo palkan ja lomarahan.

Ootteko äitiysvapaiden pituuksia jo miettineet. Mä menin eskoisen kohdalla vuodenvaihteessa töihin ja poika oli silloin 1v 2kk. Me rakennettiin viime vuonna ja raha takia piti sitten töihin mennä noin ajoissa (omasta mielestäni ajoissa). Nyt tokan kanssa ois haaveena olla 2 vuotta kotona ja toki esikoinenkin otetaan hoidosta pois tuoksi ajaksi. Katsotaan miten käytännössä lainojen kanssa onnistuu sitten.

Meillä ei mies tee reissutyötä, vaan normityöaikaa ja sekin ollut aika joustavaa eli päässyt usein hyvissä ajoin kotiin. Helpottaahan se arkea kun on toinen suurimman osan ajasta kotona apuna.

Oireet: iltapahoinvointi jatkuu ja jatkuu. Toiveikkaana odottelen,että alkaisi helpottamaan.

Birre86 ja Nyytti 13+3
 
Linneat itse mietin samaa.. Että pitäisi osata kuitenkin nauttia raskaudesta.. Mun mies laskee aina todennäköisyyksiä, ne lohduttavat jonkin verran.. Esimerkkinä:

1. Oireet: Oireita on, pahoinvointia ei enää niin paljon, mutta ällötysoloja kuitenkin päivittäin. En ole ikinä kärsinyt kauheista pahoinvoinneista ja tämä raskaus on nyt tuumien eniten pahoinvointia sisältänyt,.. Olen jopa oksentanut muutaman kerran mitä en ole ikinä aikaisemmin tehnyt. Maha turpoaa, samoin rinnat. Repäisykipuja, hormooni-itkuja, väsymystä on. Miltei joka yö herään vessaan..

2. Alkuraskauden ultrassa sikiö/alkio on löydetty oikeassa paikassa, sydän löi ja tyyppi vastasi viikkojaan. Käsittääkseni tämän jälkeen on yli 90% mahdollisuudet, että vaavi tulee maailmaan asti. Joidenkin arvioiden mukaan jopa isommat prosentit.

3. Mitään vuotoa tai keskenmenokipuja ei ole. Ei tuhrun tuhrua.

4. Eli mitkä ovat todennäköisyydet ylemmät faktat mukaanlukien, että olisin saanut keskenmenon, jossa ei ole vuotoa, kipua tai muitakaan merkkejä siitä. Ja jossa raskausoireet kuitenkin jatkuvat... Aika pienet, kuvittelisin.

Eli näin itseäni lohduttelen.. Ja viikon 10 jälkeen käyn sitten metsästelemään niitä sydänääniä. :heart: Tee Linneat samanlainen lista ja lue sitä välillä läpi. Helpottaa minua ainakin.. :D Mutta olenkin vähän pöljä.
 
AVASIN dopplerin miehen henkisenä tukena ollessa ja noin viitisen minuuttia niin sieltäpä kuului tykky-tykky-tykky-tykky ja digitaalisessa näytössä killui 140-165 :heart: (onneksi tilasin ton diginäytön ni ei tarvi arpoo kenen syke siellä. Vaikka äidinkin syke aloittaessa oli 100 luokkaa. :p)

Ei ollu viuh-viuh kun ihan napakka syke. Itkuhan multa tuli. Nyt pitää vaan malttaa olla kuuntelematta ihan joka päivä.

Tuulentyttö ja Toivoukka 9+3 (tyky-tyky)
 
Hyvä lista tuulentyttö, sait hieman rauhoitettua tätä levotonta ja ahdistunutta mieltä :D Kiitos! Ja onnittelut sydänäänten löytymisestä! Pitäisköhän sitä itsekin hommata tuo koti-doppler, jos niitä ääniä ei huomenna ultrasta löydy. Niin sitten voisi kokeilla kuunnella niitä vaikka viikon päästä uudestaan.
 
  • Tykkää
Reactions: tuulentyttö
Terese: mun mies on pääsääntöisesti töissä pk-seudulla ja päivähommissa. Mutta sitten tekee aika paljon työmatkoja ulkomaille. Nytkin on jenkeissä puolitoista viikkoa. Lapset tietysti kaipaavat isää, ja sitten kiukuttelevat minulle. Ja itsekin sitten vähän nyt herkillä niin muutamat yhteenotot on taatut. Lisäksi meillä on aina tapana sairastaa miehen poissaollessa tai sitten käy joku tapaturma tai on muita ongelmia. Tänään tiettu heräsin aamulla nenä aivan tukossa, ja koko päivän ollut kamala ja flunssainen olo :/ Tsemppiä kaikille jotka joutuu selviytymään suuren osasta arjesta ilman puolisoa!!
 
Neminka: Neilikat rintaan vaan kättärillen :D Mihin aikaan sulla on aika? Mulla klo 13.15. Ajattelin käydä ekana ultrassa ja sitten vasta labrassa. Mut tunnistaa myös tulipunaisesta nenästä ja nenäliinasta.

Flunssan kourissa Annintähti 11+1
 
Meillä täällä khks:ssa on tiistaisin aina ilta-aikoja ultraan, joten varasin ajan sitten illaksi joten lapsen saan hoitoon ja mieskin pääsee mukaan. Tosin mun miehen vanhemmat on jo eläkkeellä joten lapsenhoitoapu olis järjestynyt päivälläkin.

Kotona olen ajatellut olla ainakin siihen asti kun tuleva lapsi on kaksi, ehkä jopa sinne asti kun täyttää kolme, jos vaan oma pää kestää ;) Nythän mä olen edelleen kotona tästä esikosta, joka just täytti kaksi. Syksyllä ajattelin tuon vanhemman sitten viedä johonkin seurakunnan kerhoon tai vastaavaan parina päivä viikossa.

Annintähti: Mun mies tekee kanssa pääsääntöisesti ihan "konttorihommia" 8-16 (joustava työaika) ja tekee myös paljon ihan etänä kotona. Mutta sitten tohon työnkuvaan kuuluu ulkomaanreissut, jotka kestoltaan yleensä 2-3 viikkoa. Olis kiva kuulla sulta enemmänkin miten saat arjen rullaamaan ja muksut (jos teillä useampia) laitettua yksin nukkumaan ja muuta sellaista käytännön vinkkejä. Meillä siis vasta yksi lapsi ja mietin miten sitä sitten pärjää kun niitä on kaksi. Ja sekin kiinnostaa miten suhtautua tuohon lasten ikävään isiä kohtaan..

Terese ja rv 11+1
 
Mulla on mies ollut ennen merillä.. Oli aina pari kuukautta kerrallaan poissa. Nyt on toiset hommat, onneksi =) tiedän ton tunteen kun toinen on poissa ja kaikki hajoo ja sairastuu samaan aikaan. Autot, talot, lapset ja kaikki. Tsemppistä teille kaikille, jotka ovat aina välillä yksin. rankkaa on.
 
Onko muuten kukaan muu kirjottanut blogia raskausajasta/ajoista?
Mulle tuli vaan yks ilta tosi vahvasti semmonen olo että pakko kirjottaa tästä raskaudesta ja siihen liittyvistä jutuista niin tein sitten blogin. On ollu kyllä ihanaa kirjottaa, kun ei mun ystävillä ole vielä lapsia eikä kukaa muu odota : / Mukava että on pystyny purkaa jonnekkin vähän tunteita :D
Lukisin miellelläni muittenkin blogeja, jos löytyy? =)
 
Moikka :wave:
Mies töissä meillä siis mies on töissä aina melki 10-12tuntia ei tee reissu hommia mut on ns oma yritys niin joutuu aika paljon pois kotoo oleen..On yleensä töissä noin klo:8.00-18.00 tai 19.00..
Sydän äänet Jee ihanaa kuulin sunnuntaina eli 9+1 viikoilla ekaa kertaa kotidoplerilla äänet!! :whistle:
Ulta Meillä ultra on vasta illasta ja jos olis päivästä lapset olis varmaan koulussa ja ystäviä on monta jotka voi lapset siks aikaa ottaa..
Blogi Oon miettiny kans et toisaalta tästä olis kiva kirjottaa johonkin kaikkee ylös jotenkin niin erillaiset ajatukset kun sillon 7 ja 8vuotta sit kun tytöt synty..
Ens viikolla olis verikokeisiin meno ja seuraavalla neuvola/lääkäri ja sit 21.12.olis ultra =)
 
Morjens

Ihanaa elokuisten ketju on jo tullut.

Jännittää kovasti torstainen nt-ultra. Kävin eilen antamassa verinäytteen, otettiin kuusi putkiloa. Jätin samalla virtsanäytteen, onneksi kelpasi kun pissa oli ollut rakossa vain kolme tuntia, en pysty nyt yöllä parempaan. Ei sillä etteikö pidätys onnistuisi mutta en saa unta jos on hätä. Outoa kun neuvolasta neuvottiin (ehhehe) että labrassa pitää käydä ennen ultraa ja näytteenottaja kysyi olenko jo ollut nt-ultrassa. Kun sanoin että se on torstaina hän sanoi että tämä pitäisi ottaa vasta sen jälkeen... Huoh... Mutta suostui kuitenkin ottamaan jos kerran neuvolasta oli näin sanottu.

Vainoharhaisuus jatkuu. Bussissa matkalla töihin oli todella huonot jouset ja olin melko varma että nyt menee kesken kun pompittiin niin paljon. Kauheeta töyssyilyä.

BellyBelt oli oikein oivallinen ostos. Sain sen avulla muutkin kuin yhdet farkut kiinni. Pakkauksessa tuli mukana kaksi eri pituista suikaletta, mikä oli hyvä koska se pidempi oli vielä todella pitkä.

tuulentyttö Ihana positiivisuus-lista :) Pitäis harrastaa itsekin tuollaista.
 
Voi, elokuisetkin on jo vauhdissa...

Kotona olin siihen saakka, kun esikoinen oli 1 v. 1 kk. Se oli näin jälkeenpäin ajatellen ehkä vähän liian aikaista viedä lapsi hoitoon. Nyt ehdin olemaan tässä välissä tasan vuoden töissä ja sitten kun jään kotiin, otan tytön pois hoidosta. Olen ottanut selville kaikki mahdolliset avoimen kerho-, kahvila- ym. toiminnan ja tarjontaa kyllä löytyy, joten saa sitten tytölle virikkeita. Käyvät nykyisesta pph-paikastakin avoimessa kerhossa, joten näkee sitten mahdollisesti vanhoja hoitokavereita ja -tätiä siellä. Töihin olen jo alustavasti lupaillut palata, kun tämä lapsi on 1,5 v. Pitempään ei kyllä rahallisesti voi olla kotona, kun on iso asuntolaina.

Pahoinvointi on hetkellisesti pahentunut ja eilen sai jatkuvasti käydä halaamassa posliinia :x Mä oon odottanut tätä 13. viikkoa kuin kuuta nousevaa, kun ajattelin, että sitten helpottaa niin mitä tää nyt on?? Toivottavasti vaan joku viimeinen piikki ja sitten loppuu...

rockstone & mini 12+5
 
Annintähti, puoliltapäivin on mun aika ja labraan meen luultavasti niinikään vasta ultran jälkeen. Varmaan ollaan samaan aikaan mestoilla kyl hetken aikaa, mä en taloa yhtään tunne, mut labra varmaan on jossain eri paikassa..

Mulla vissiin alkanu kohtu nouseen pois tuolta lantion suojasta, eilisestä saakka tuntunu hassua painetta alavatsalla, sekä ajoittaista nipistelyä. Lisäks viimeyönä ei saanu nukutuks vatsallaan kun rakkoa painoi niin julmetusti. Alkuyön ramppasin tunnin välein veskissä.

Parina päivänä ollu se päänsärky riesana. Oon juonu nyt vain yhden kupin kahvia päivässä, ei maistu. Ja vaikuttaahan hormonitkin.

Mä en ole blogeja kirjoitellut, tää foorumikirjoittelu toimii mulla. Lisäks kirjoittelen tohon neuvolan odotuskalenteriin oireista ja fiiliksistä.


Neminka 11+5
 
täällä esikoinen meni tarhaan 1v.iässä tosin kerkes oleen tosi vähän aikaa kun tarhasta valitettiin että teen liian pitkää päivää vaikka minulla on pieni lapsi,noh otin sit loparit..pakko oli tehdä paljon töitä yksinhuoltajana..! tai sit ei ollenkaan..
nyt olen hakenut mun isommille lapsille (4v ja 2v) päivähoitopaikkaa maaliskuusta lähtien ja olisin vaan tän pienimmän (9.5kk) kanssa kotosalla sillä mulla on niin järkyttävät raskaudet ollut että pakko vaan yksinkertaisesti laittaa tarhaan ja miehestä ei oo apua kun tekee urakkatyötä joka päivä myöskin viikonloppuisin 12-14h päivä! häntä ei juuri kotona näy! nyt hänellä alkaa tosin loma koska urakka on ohi jess..sitä onkin odotettu..eka loma häneltä taas melkein vuoteen...
lapset saavat olla sit tarhassa koko mun äitiysloman ajan ja kun siirryn hoitorahalle otan tietysti muksut pois tarhasta koska muuten ei pärjättäis rahallisesti..ja oon kotona nyt niin kauan kunnes pienin täyttää 3..voi olla että oon kauemminkin sillä eihän mulla ole työpaikkaa minne palata kun otin loparit=P
 
Yllätyin hieman eilen kun kaveri kertoi liittyvänsä elokuisiin :D Ihana ylläri ja heti oli paljon pulistavaa :D
Hunajapuu Tässä on toi mun blogi: Meidän pieni Hemmo =)

Ihania ylläreitä myös tässäkin päivässä; Pikku-veli ja -sisko kipeinä. OKSENNUSTAUTI! Varmaa kohta olen minäkin pöntöllä ekaa kertaa raskauden aikana :D
 
Ihana lukea teidän blogeja, kun ootte niin ihanan avoimia ja rohkeita! :flower:

Mä oon teidän vastakohta, joka miettii koko ajan kirjoittaessaan tännekin, että kuka mut nyt tästäkin jutusta tunnistaa... voisinpa olla enemmän teidän kaltainen ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Kiitos paljon, rockstone :D Mä olen kyllä hirveän ujo oikeasti!

Mulla on ehkä hieman jopa poikaolo, mutten ehkä vielä uskalla ihan päivittää sitä tonne =) Kaikki on kyllä veikkaillutkin että poika sieltä tulee ja poikaa me salaa toivottaisiinkin =) Oon varastanut pikkuveikan vanhat potkarit jo talteenkin ja oon suunnitellu vaavihuoneen pojalle, mutta en kyllä pety yhtään vaikka sieltä ois prinsessa tulossa :D

Ei oo muuten mun allergiset reaktiot vieläkään helpottunut :/ Tää vauvi taitaa vihata mustaa hiusväriä?
 
  • Tykkää
Reactions: rockstone
Hei vaan hei =)

Tuntuu kyllä omistuiselta, että elokuiset tuolta jo kovaa vauhtia plussailee ja itsekin on vielä niin alkutekijöissään tämän raskauden kanssa.

Kertokaapa minulle olenko ihan turhaan huolissani, vai onko minulla oikeasti aihetta paniikkiin? Kävin yksityisellä ultrassa 6+6 ja siellä näkyi vahva syke. Lääkäri sanoi, että kaikki on aivan loistavasti ja onnitteli kovasti. Sanoi myös että voidaan kertoa jo raskaudesta lähipiirille, koska alku näytti niin kerrassaan lupaavalta. Oireita minulla ei ole koskaan suurempia ollut.. vähän äklöttänyt silloin tällöin, tissit on olleet erittäin kipeät, unettomuus vaivaa, kahvi ei maistu.

Nyt sitten kun eletään 10+5 niin oireet loppuivat viikonloppuna kuin seinään. Minusta ei kertakaikkiaan löydy enää mitään merkkiä raskaudesta, vaikka kuinka yrittää itseä tunnustella. Soitin neuvolaan ja sieltä kehotettiin ottamaan yhteyttä keskusneuvolaan. No sieltä sanoivat minulle että aikoja ei ole ja täytyy vain odottaa. Ensimmäinen kunnan tarjoama ultra on 2,5 viikon päästä.

Voiko oireet loppua kokonaan näin aikaisin? Tulen oikeasti hulluksi ennen ultraa :'( Tätä raskautta yritettiin saada alulleen lääkeavusteisesti 1½ vuotta ja nyt pelottaa niin vietävästi...
 
Oletteko joskus kuulleet, että sukupuolta olisi sanottu nt-ultrassa? Meillepä nimittäin lääkäri sanoi, että melkeinpä voisi veikata sukupuolenkin???!!! Kysyttiin sitten ja sanoi, että pojalta näyttää. Sitten tutkiskelin netistä ja löysin tällaisen (kuvat on aika yksityiskohtaisia ja kaikki eivät välttämättä halua tuollaisia katsella...) Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see, jossa näkyy tytön ja pojan vehkeet rv 11 ja ne näyttää kyllä ihan samalta... Mitenköhän se lääkäri uskalsi sitten sellaista mennä sanomaan? No, me mennään 4D:hen joskus 26 viikon paikkeilla, joten jos ei saada tammikuun rakenneultrassa mitään lupauksia niin silloin sitten viimeistään. Toi sukupuoli on mulle jotenkin tärkeä juttu tai siis haluan tietää etukäteen. En kyllä tiedä miksi... :confused:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Onnellinen, ei hätää, mulla loppui pahoinvointi viikolla 7, sen jälkeen melko oireetonta menoa. Ainoa nyt mikä on niin on tuo kasvava maha ja tissit. No noi finnit kyllä myös. Ja siellä se kaveri vaan polskii!

Rockstone en ole kuullut, mutta olen lukenut monesta raskauslaskurista että sukupuolielimet olisivat nähtävissä jo np-ultraan mennessä. Riippuu eniten varmaan laitteistosta? Ei meillä otettu edes puheeksi.

Mulla on outo meininki nyt: mihin ikinä mä meenkin, siellä haisee tunkkaiselle. En saa happea! Tunkkaista kaikkialla! Mutta se tunkkaisuus on ihan omassa nenässä. Miten sen saa sieltä pois. Kaikkea kanssa!

Naene 13+0 poks!!
 
Onnellinen älä vielä hermostu.. Niitä oireettomia päiviä voi tulla ja sulla alkaa olemaan jo ne viikot, että oireet alkaa kadota ihan itsekseen. Mitkä oireet sulla siis tarkalleen ottaen on kadonnut? Tissikipu? Kuuluukin käsittääkseni kadota. Pahoinvoinnin samaten. Pääsetkö mihinkään kuunteluttamaan/kuuntelemaan sydänääniä? Tossa vaiheessa voisi hyvinkin jo kuulua. Eipä mullakaan tänään ole mitään ihmeempiä oireita ollut, vähän ehkä huono olo aamulla ja mulla vasta 9+4 menossa. Eilen kuitenkin kuului ne sydänäänet, että en ressaa. Ilmottele itsestäsi!

Ja rockstone en ole kuullut, että np ultrassa arvottaisiin sukupuolta. Toisaalta olen tässä lukiessani tullut siihen tulokseen, että jokaisella paikkakunnalla/lääkärillä on omat tyylinsä ja tapansa hoitaa asioita. Joillekin on täällä sanottu (ainakin muistaakseni, korjatkaa jos olen väärässä), että ar ultra näyttää niin hyvältä, että voi kertoa kaikille, ei pelkoa keskenmenosta. Mulle lääkäri sanoi, että vaikka ar ultra ok, kaikkea voi tapahtua. Tällä hetkellä näyttää oikein hyvältä, siinä kaikki. Silti uskon, että oma ultra oli ihan yhtä "hyvä" kun heilläkin, joille on sanottu että voi kertoa kaikille uutiset huoletta. Olipa sekavaa, tulinkohan ymmärretyksi =)

Mulla ja vaavilla on ultra-aika kahden viikon päästä tiistaina. Huhhuu, mitenhän sitä jaksaa ootella.. Pitää turvautua doppleriin sitten "väliaikoina". Oon kyllä päättänyt et kerta viikossa on hyvä kuunnella niitä ääniä kun tuolta netistä löytyy tietoa, et ei ois välttämättä hyvä koko ajan kuunnella.
 

Yhteistyössä