.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Toinentoiveissa, mites tuo on tekeekö nuo edes esimerkiksi hammaskivenpoistoa raskaanaoleville? Kun mun pitäisi mennä, kunhan saisin aikaiseksi. Neuvolassa korostivat hammashuoltoa raskausaikana, kuulemma paksunaollessa saa helposti reikiä.

Mielenkiintoinen tuo lyijypeitto, jotenkin sympaattista :)

Täällä kanssa yksi uneton. Yöt menee pyöriessä. Ennen olen kyllä aina nukkunut ja sikeästi olenkin, mutta ei sitten enää.

Viikko on ollut hirveä! Kaiken kruunasi tänään yksi ämmä töissä joka julisti mulle suureen ääneen kahvipöydässä kaikkien kuullen "No, saakos sua onnitella?!". Vastasin vaan että ei. Onko muilla töissä tällaista meininkiä? Kyllä mä itse sitten kerron kun on sen aika. Voi herranjumala kun joka tuutista....
Organisaatiomuutoskin on sopivasti edessä, näiden raskauskyselyjen seurauksena mä kyllä pelkään että paikkaani voidaan pedata johonkin mihin nyt ikinä, tai antaa jollekin joka on paikalla... ihan mikä vaan on mahdollista - enhän mä ole paikalla valvomassa vaan äitiyslomalla. Nih. Joten jutellaanpa joo mun raskaudesta työpaikalla tosi kiva idea.

Nyt mä vedän pizzan ja sen jälkeen menen morkkispäissäni salille. :D

Naene 12+3
 
Hei kuulkaa auttakaas mua kun selailin noita helsingin kaupungin kämppiä niin mitä tarkoittaa esim. 3h+k+r? Siis tuo r mietityttää...ei ole koskaan tullut vastaan aiemmin. Meillähän olisi muutto edessä ennen synnytystä kun nykyisessä kerrostalossa ei ole hissiä ja kolmannesta on hippasen vaikeaa tulla vauvan, kahden koiran ja mahdollisten kassien ja tavaroiden kanssa :D
 
Naene, en tiedä tekeekö. Toisaalta miksei, jos odottaja ei kärsi ienten herkkyydestä. Ja onhan nykyään ultraäänipuhdistustakin (?), jos haluaa etsiä lekurin, joka sellaista tekee. Puudutusaineetkin kuulemma valtaosin sopivat odottavillekin, on pari joita eivät käytä. Ja tietty jo on yliherkkyyttä jollekin tietylle, eivät käytä.

Elba, eiköhän ole ruokailutila.

Ihon voinnista piti sanomani aiemmin, että mulla on iho kuten ennen raskauttakin. Ei merkittäviä muutoksia huonompaan tai parempaan. Esikoisen kanssa iho oli oikein hyvinvoiva, tosin olin paksuna pääosin kesällä, kun auringonvalo muutenkin parantaa ihon kuntoa. Mutta hiukset on jälleen poikkeuksellisen hyvässä kunnossa. Mun äiti kysyi jo ennen kuin oltiin kerrottu hänelle mitään, että mitä mä oon tehnyt mun hiuksille, kun ne näyttää niin hyviltä. Sopertelin jotain uudesta muotoilutuotteesta... :)
 
Viimeksi muokattu:
Naene Mä oon menossa joulukuun alussa hammaskiven poistoon. Hampulääkäri määräs ja tiesi että ootan. Uskon että on ihan vaaratonta. Tietty jos on tosi paljon niin voi pikkasen tulehtua eka ikenet. Mut parempihan siitä on eroon päästä!

Mustikka ja reilu viissenttinen 12+1
 
Elba Mun veikkaus tosta r:stä olis ranskalainen parveke..

Naene ja muut jumpparyhmissä käyvät: Mä nyt kanssa päätin etten kyttäile tuota 150 max sykettä vaan meen oman kunnon/tunnon mukaan. Paljon olen kyllä joutunut löysäilemään kun mulla ei oikein happi ole kulkenut viime aikoina kunnolla, jotenkin tosi raskas hengittää. Ajattelin että käyn niin kauan tunnilla kun pystyn, tuskin kovin kauaa kun vertaa ekaan raskauteen jolloin olin paljon paremmassa kunnossa.

Synnytyksen jälkeinen unettomuus on tännekin tuttua ja se valitettavasti mun kohdalla (ja myös mun kaverin) eteni ihan ahdistukseen asti ja lääkkeet tuli myös kehiin. Niin toivon, että tän toisen kanssa osais ottaa rennommin eikä sairastuisi siihen uudestaan :(

Mutta nyt nukkumaan!

Terese ja rv 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Tervetuloa Brunet, lisäilen sut kohta listaan!

Voi ihanaa, eilen oli taas tämä jokaviikkoinen dopplerikuuntelu. Syke löytyi melkein heti , oli taas noussu sentin ylemmäs ja oli jo tosi voimakas. Lisäks sintti sätki jo kovasti, anturiin napsahteli pikkuisia potkuja ja muuta molskintaa. Hyvin siel taidetaan voida!

Neminka 11+2 ja tasan 200 jäljellä laskettuun!
 
Tervetuloa brunet. :) me ollaan samanikäisiä ja meillä sama laskettu aika..! Ootko käyny jo ar ultrassa? itse päässyt jo yli siitä, että ääniä ei eilen kuulunut, yritti kuitenkin Niin vähän aikaa ja viikkoja oli vasta 9. Pitää malttaa vaan sinne ultraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Brunet82
Täällä kanssa syke löytyi eilen taas, mutta pieni liikkui tooosi paljon. Sai koko ajan ettiä uudelleen kun tykytys hävisi. Niin rauhoittava ääni! :heart: No tiistaina ultra, sitten näkeekin pikkusen :)
 
Juu, tääl myös liikuskeltiin kovasti, sai vaihdella anturin paikkaa kun toinen häiriöstä loukkaantuneena pullikoi kauemmas. Ei tarvinnyt kyllä enää paljoa painaa ja syke myös kuului laajemmalla alueella. Viel viikko sitten oli millistä kiinni, kuului tai ei.
 
Mä jouduin painaa vieläkin ja oli millistä kiinni että kuulu. Täytyy ultrassa kysästä ihan mielenkiinnosta onko kohtu taaksepäin kallistunut.

Täällä raskaushormonit alkaneet tekemään tehtävänsä. Nännipihojen tummentumisen lisäksi olen itkeskellyt ihan ihmeellisistä asioista. Eilen illalla kun poikaystävän kanssa tuli pieni kina, aloin ikeä enkä pystynyt lopettaa itkemistä. Itkin lähemmäs tunnin enkä edes tiennyt miksi :D Tänään kun annoin koiralle antibioottia ja sormi jäi hampaiden väliin niin itkuhan siitäkin tuli kun verta alko vuotaa... Menin vessaan desinfioimaan sormea ja poikaystävä tuli kysymään mikä vaivaa niin minähän sitten huusin kurkkusuorana anna mun olla rauhassa ja paiskasin oven kiinni...että sellasta! Rauhallisempaa viikonloppua teille! :)
 
Kiitos :D Huomasin kanssa kun katoin listaa niin samat iät ja lasketut ajat :D En ole vielä käynyt ultrassa. Jännä päivä on siis 17.12 vasta :) Ei jaksais oottaa...Mulla on toinen neuvola 14.12..mahtaisko sillon kuulua jo sydänääniä ??silloin ois niinku rv 12...millon niiden pitäisi kuulua ?? Ihan hassua..tuntuu kuin ekaa kertaa oisin raskaana kun esikoinen on jo 7 vuotta ja kaikki tuntuu jotenkin epätodelliselta :D paitsi nää huonot olot :/
 
Moi, täällä uusi ilmottautuisi mukaan.

16.6/Kananugetti/27/2./KOS


Neuvolan mukaan tuo laskettu aika, ens perjantaina np-ultra ja tuskin muuttuu, yrityskierrot oli tasan 28 pv.
7 vuotta sitten viimeksi olen täällä kirjoitellut, kun poikaa odotin. Ja nyt jos rehellisiä ollaan, niin tyttöä toivon. Mut saas nähä, onhan pojatkin ihania :D

Ei olla vielä kerrottu kuin parille kaverille, edes lapset ei tiedä vielä(mulla siis poika 6v ja miehellä poika 5v). Lapset kun ei osais pitää suitaan kiinni, naapurin Keijokin tietää välillä kaikki meidän asiat :kieh:
 
Heipparallaa

Tulipas reippailtua miehen kanssa, reilu 20km. Ei mitään megavauhtia, mutta ihan tarpeeksi kovaa mulle 5-6km/h.

Lasten kanssa kuunneltiin viuh-viuh-ääntä ja pojat innostuivat myös kuuntelemaan omaa sydäntään.

Mulla on vielä reilu viikko ultraan. Vaikka tuon viuh-viuh äänen kuulenkin, niin silti hieman epäuskoinen olo, onko se tosiaan se istukan/vauvan ääni.

Mielialavaihtelut on täällä tasaantuneet. Juu, itkeskelen edelleen paljon, mutta raivareita ei ole tullut ollenkaan.

MJ ja möhkis 10+
 
Mmmm.... Nyt alko tehdä mieli nugetteja... =)

Täälläkin on pientä kiukuttelua huomattavissa. Vaikka tänään onkin ollut superhyvä päivä, koska sain aamulla päänsäryn taltutettua ja olo on melkein loistava.

Jos mun kaava-ajattelu pitää paikkansa niin seuraava päänsärky-oksentelupäivö on luvassa maanantaina ja laivalle pitäis lähteä.. Shit.
 
Tervetuloa uusille :)

Täällä ollu tänää pöntön halailu päivä...oikei iiiiihanaaa.... Onneks lapset jo niin isoja et sai otettuu päikkärit. Saunaa ei kyl uskaltan ees yrittää kun siellä yleens paha olo iskee... Meinaa jotai flunssaaki pukkaa.. öh

Mielialat kyllä vaihtelee täälläki :D
 
Huomenta :D
Eilen mentiin 7v poikani kanssa elokuviin ja saatoin ihan "hivenen" torkahtaa siinä :D poika sitten tökki hereille "äiti sä kuorsaat" ...:D Oon ollut niiiiiin super väsynyt....Fiilis alkaa pikkuhiljaa olemaan kuitenkin suht positiivinen vaikka huonoa oloa onkin tosi paljon. Oma mieskään ei enää ärsytä yhtä paljoo ;) juu "muutamia" itkupotkuraivareita on tullu saatua...:) mies raukka <3 On se kyllä ollu ihanan kärsivällinen mun kanssa <3
 
Huomenta siskot! Täällä viikonloppu mennyt ilman pahoinvointia.. Näin myös viime yönä kauhean unen, jossa sain keskenmenon. :'( hyi olkoonkin miten olin paniikissa kun heräsin. Mun unimaailma on ollut kauhean elävää tän raskauden ajan muutenkin.

Pahoinvointia lukuunottamatta muita oireita löytyy: itkua, rinnat ovat jättisuuret, maha pömpöttää, satunnaiset repäisykivut ja väsymys on palannut taas. Mutta mikähän siinä on, että pahoinvoinnin puuttuminen huolettaa niin paljon..? Tai on sellaisia satunnaisia alle minuutin kestäviä ällötyksiä, mutta kohta on mennyt viikko ilman suurempia oloja.

Vielä kolme viikkoa ni näkee pirpanan taas.. Mitenkäs sitä jaksaa siihen asti.. Ja uusille tiedoksi, että mun maaninen huolestuminen kaikesta liittyy siihen, että olen joutunut kestämään vuoden sisällä kolme alkuraskauden keskenmenoa, joten olo on välillä hysteerinen.

Tuulentyttö ja Toivotoukka 9+2 (neuvolan laskujen mukaan 9+4, mikä ei kyllä pidä paikkansa kun ovispäivän tiedän.) :) ehkä pitää elellä sit ton mukaan kun kortissa niin lukee ja Terkka sano että eivät parin päivän takia muuta. Ihan hölmöä kun kerta tietää milloin vauva on alkunsa saanut, mulla oli ovis vasta kp 16, ei 14 niinkuin yleensä.
 

Yhteistyössä