.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Suklaahanat aukesivat, kun pahoinvointi on tältä erää ohi. Tosi kummallinen fiilis. Ekassa raskaudessa oksentelin vielä viikot 13-14, joten voihan se ilo olla vielä edessäpäin. Niinhän se monella ollut, että pahoinvointi on palannut.
Olen niin iloinen, kun pakkosyönti on päättynyt. Pääsee normaaliin ateriarytmiin.

Ultramittauksista. Mulla ne on ainakin loppuvaiheessa olleet ihan päin prinkkalaa. Joten kovin paljon en niihin luottaisi, mutta yliaikaisen (41+3) vauvan vuoksi ymmärrän hyvin toiveen lasketun ajan siirtämisestä. Kaksi raskautta on opettanut mulle ainakin sen, että kannattaa pitää oikeuksistaan ja mielipiteistään kiinni. Suuri osa lääkäreistä/kätilöistä niitä kunnioittaa. Sitten on tietysti niitä sääntöjen ja ohjeiden orjallisia noudattajia, joiden kanssa ei mistään neuvotella.

Meillä on perjantaina pikkujoulut, siis työpaikan. En ole ennen kuppiin sylkenyt, joten alkoholittomuuteni aiheuttanee ihmetystä, mutta olen päättänyt vain sanoa, ettei tee mieli. Muutoin ajattelin kertoa asiasta virallisesti vasta uuden vuoden jälkeen, kun organisaatiomuutos on toteunut ja olen aloittanut uuden esimiehen alaisuudessa.

Elselli10+2
 
Mä sain yllärikutsun treffeille -- mieheni kanssa.

Jouduin jäämään sairaslomalle, mutta väikkäriä vääntävä mieheni lupasi ottaa luokkani loppuvuodeksi haltuunsa. Itse lupasin tarkistaa kokeet, hoitaa Wilmaviestitykset jne. Ihanaa, kun hän lupautui auttamaan minua.:heart: Podinkin jo kauheita tunnontuskia asiasta.. Tämä on paras ratkaisu ja mieheni on ihan superhyvä opettajanakin -- vaikka onkin tottunut luennoimaan ihan muulle kohderyhmälle.

Saikkua siis sen jalan veritulppaepäilyn vuoksi..

Tuulentyttö -- naureskelin samaa, kun syke kuiteskin oli 130, 156-60 -- omani aika paljon pienempi. :LOL:

Nyt treffeille.. :heart:

MJ ja möhkis
 
Hauskoja treffeja MJ! :)

Musta tääl menee kans niin, että jos ei ultra mittauksen mukaan heittoa la:han oo 4 pvä, niin eivät siirrä sitä.. Sit täällä on otettu käytöön joku ihan ihme käytäntö la:n laskemiseen. Kuukautisista laskettuu la:han lisätään vielä 1pvä!?! En tajuu... No toi votaan, että tää kaveri ois yhtä täsmällinen, kun siskonsa, joka synty 40+1. Tosin alko syntymään jo 39+4, ei sit halunnukaan tulla xD Nyt en välttis jaksais ravata sairaalassa niin monena iltana hakee kipupiikkiä :p

Mulla tuntu yks ilta ihme muljahdus alamahassa. :O mikäköhän lie oli. Muistu heti mieleen miltä ne esikoisenkin potkut tuntu <3 vaikka ei toi vielä se vauva ollu, mut sitä odotellessa! :)

Safu+tirppa 10+6
 
Mieltä rauhoittanut nt-ultra onnellisesti takana! Siellä se stidin mittainen tyyppi sätkytteli pirteänä. Niskapoimua ei aluksi meinattu saada mitattua, kun oli niin olematon kuulemma. Lopulta kätilö heitti poimulle arvon 0,7. Hassua, että esikoinen oli nt:ssä cashew-pähkinän näköinen ja mun piti kahdesti nousta pomppimaan, että vetelykseen saatiin eloa. Tämä oli ihan eri maata: pirtsakka ja aivan valmiin vauvan näköinen. Sydän löi kiivaasti ja kätilö laski molemmista käsistä 5 sormeakin. Musta näytti tytöltä, miehestäkin oli siro :) Ultrasivat kuten viimeksikin vatsan päältä, mikä oli kiva. LA heitti mittojen mukaan kahdella pvällä mutta sitä ei muutettu.

Rakennetsekki sitten tammikuussa.

Pahan olon aallot jatkuvat, samoin väsymys ja vitutus. Eikä tää marraskuukaan auta asiaa. Joku mainitsi töissä viihtymättömyyden ja turhautuneisuuden. Tuttu tunne. Ensin meni kaikki aika pahan olon ja väsyn aiheuttamassa hattarassa ja mietin kaksi kk, että menisi nyt se 12 vkoa nopeasti ja että miten kerron pomolle. Nyt, kerrottuani, mietin, että mitäs sitten, montas kk tässä on vielä ennen ä-loman alkua. Pää edelleen toimii jähmeästi, unohtelen asioita enkä pysty keskittymään. Pakko skarpata joululomien jälkeen. Jospa silloin ehtis lepuuttaa tarpeeksi..

TT 12+1
 
Kertokaas tyhmälle ensikertalaiselle mitä tuosta vauvan vakuutuksesta hyötyy tai miksi se kannattaa ottaa? Olen elänyt sellaisessa luulossa että lapsen perusterveydenhuolto olisi ainakin ilmainen. Varmaan sitten vakavampien sairauksen varalle...? Katselin tuosta pohjolan laskelmaa niin vakuutus syntymättömälle lapselle olisi hieman alle 400e vuodessa, mitä nämä vakuutukset sitten kattaa?

*POKS*
 
Viimeksi muokattu:
Aarhgh, taas oireeton aamu.. Ja repäisykipuja ei ole tuntunut kun viimeeksi eilen päivästä. Miehen mielestä tarkkailen itseäni jo maanisesti, mikä lienee totta. Kun sais jonkun nuijanukutuksen seuraavaksi kolmeksi viikoksi. :ashamed: Miten nää oireet voikin heilahdella päivittäin näin paljon...

Turvotus on mielestäni laskenut, mikä mietityttää myös. Toisaalta tyyppi ei nyt ole vasta kun 1,3 cm pitkä, että vauvamasua ei voi mulla ollakaan vielä. Onko muilla turvotus vaihdellut?

Mutta onni onnettomuudessa, hiukset ja kasvojen iho on tosi hyvässä kunnossa, näytän suorastaan hyvältä.. Se on tyypillistä mulle kaikissa raskauksissa. Nyt vain mietin, että menenkö uudestaan ultraan rauhoittamaan mieltäni vai etsinkö sydänääniä kotoa käsin. doppler on nimittäin postissa ja huomenna meinaan noutaa..! Ollaan tosin vkonloppu reissussa, joten pääsen kokeilemaan laitetta vasta sunnuntaina. Hui.

Tuulentyttö ja toivotoukka 8+6 :heart:
 
Huomenta tyttäret :wave:

Täällä oireettomuus senkun jatkuu.. Olen päässyt kyllä vähällä, kun ei ole tarvinnut oksentaa ja ruokahalukin on kohdallaan. Silloin tällöin tulee pieni äklötys-kohtauksia, mutta ei ole tarvinnut oksentaa. Olen aivan elinvoimainen :) Ja kuten tuulentyttö mainitsikin, on ihanaa että hiukset ja kasvot on kunnossa. Nimittäin silloin plussan aikaan ei ollut. Piti käydä kaksi kertaa päivässä suihkussa tai muuten liimaletti oli hirveä!

Mulla on viime yönä haljennut suupielet.. sehän on merkki B6-vitamiinin puutteesta. En vaan ymmärrä miten se voi olla mahdollista, kun syön monipuolisesti ja lisäksi nappaan kerran päivässä Multivita raskaus & imetys -vitamiinin. Onko muilla samaa ongelmaa? Onko kellään helpottavia vinkkejä?

Minä pääsen ensimmäiseen kunnan tarjoamaan ultraan vasta 12+6. Miten jaksan vielä odottaa? Tekis mieli käydä toisen kerran yksityisellä katsomassa pikkusta. Mut taitaa olla aikamoista rahojen hukkaamista. Olen siis jo kerran käynyt, kun viikkoja oli 6+6.

Tänään poksuu 10+0! Pikkujouluja on lähes joka viikonloppu.. nyt se sitten tämä raskaus alkaa paljastumaan vähän tuntemattomimmillekin ihmisille. Minulla ei katos ole tapana viettää pikkujouluja kuivin suin ;) Mut näin tänä vuonna, ja ihanan asian vuoksi :heart:
 
Minä en näytä hyvältä :D Joka aamu saa ihmetellä taas uutta läjää finnejä.

Mulla turvotus laskee vaan jos on päässyt kunnolla hikoilemaan, sitten se pikkuhiljaa taas akkumuloituu ja tulee töissä katseita, ja taas laskee kun käy jumpassa. Riehuminen salilla helpottaa myös niin paljon kremppoja mutta sykkeet nyt nousee aina yli sen "sallitun", en tiedä nyt yhtään miten siihen pitäisi suhtautua kun en muistanut sitä kysäistä ultrassa uudestaan. Mutta koska se jeesaa niin paljon oloja niin aion jatkaa liikkumista kuten ennen raskauttakin niin pitkälle kun voin. Tosin ennen raskautta mulla oli vielä koira, ei tähän hätään pentua viitsi ottaa kun sitten olisi sekä kaksi- ja nelijalkainen vauva, ääk. Mutta on tosi ikävä sitä ulkoilun määrää. Kai lapsenkin kanssa voi sitten ulkoilla.

Naene 12+2
 
Täällä poksuuuu! :wave: 12+0 !!



Energinen ja pahoinvoinniton toinen kolmannes alkakoon! (jos tää psyykkaus auttais ja pöntön halailut loppu nyt! :D)

rockstone & mini

p.s. heh, mä ajattelin aloittaa nyt toisen kolmanneksen vaikka eri lähteiden mukaan se alkaa vasta viikon tai kahden päästä, aivan sama... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Poks vaan 11+!

Mullakin aukes muutama päivä sitten suupieli. Muut täällä pelkäävät keskenmenoa, mä pelkään, että vauvalla on paha olla kun en viimeiseen vuoteen ole pitänyt itsestäni, etenkään syömisestä saati vitamiineista yhtään huolta. En ihmettelis, vaik mul olis ties mikä puutostila päällä ja vauva kärsii ja kituu tuol sen takia. Oon mä toki heti plussattuani tsempannu syömiset ja vitamiinit. Ja vaikka mulle sanotaan, et ei huolta, vauva ottaa kyl omansa, niin silti pelkään kaikkea kitahalkiosta elinten puutteelliseen kehitykseen.

Mut koitan työntää ajatukset taustalle, ei se murehtiminen ketään palvele.

Hassua muuten, mulla on ihan tyttöolo, mut pohdiskelen pelkästään poikien nimiä. No ehkä se on siksi, kun koen tytölle olevan helpompi keksiä. Ja toisaalta uskon mun oloni tarkoittavan ihan päinvastaista, kun viime raskaudessakin meni oma tunne tyystin metsään. :D Nyt tosin ei ole niin voimakasta tunnetta, silloin se tuli heti plussasta.

Onneks kuu vaihtuu kohta! Mun läppäri vetelee viimeisiään, tosi vammasta päivittää millään vekottimella... Pahoittelut siis, että päivitykset laahaavat, laitan mieluummin isomman köntän kerralla tässä tilanteessa.. :heart:

Neminka 11+0
 
tuosta suupielenaukeamisesta.. Mä olen ajatellut ja päätellyt, että se on täysin jokin raskaudenoire, koska mulla aukesi suupieli varmasti samantien kun tuo pötikkä itsensä asetti tuonne alakertaan..
tänään mennään 11+3 ja suupieli edelleen auki..
ja ei pitäs olla vitamiineista kiinni kun syön kans multivitan raskausplussaa (paitsi nyt toistaiseksi multivitan raskaus+imetys)koska toi toinen on tukusta asti loppu.. on muuten raisvostuttavaa, kun haluaisin ennemmin sitä syödä, mut ei saa mistään.. :(
 
Hei, tuleeko mieleen jotain hauskoja/hyödyllisiä odotusaiheisia linkkejä, missä käytte aikaa tappamassa, tietoa hakemassa tai muuten vain viihtymässä? Voisin niitäkin laitella tuonne pinkkaan kun tänään ajattelin saada taas kaiken ajantasalle.

Sitten noista oloista oon nyt päivittänyt vain punaiset tai ne, joissa on mainittu, että voi päivittää, että jos niitä oloja tahdotte päivitettävän, niin vääntäkää toki blondille rautalangasta! ;D

Mä en niitä kuvia ja koristuksia nyt saanut omalla vuorollani aikaiseksi, mut jos jollain on tiedossa kuvapankkeja, mistä saa kaikkia ällösöpöjä vauvakuvia tai boordeja, niin sellaisiakin vois linkata tulevaisuuden päivittäjien avuksi.
 
Poing poing! Turvotus on mallia minirantapallona luokses pompin... Tralalala. Mini siksi, että pahempaa on taatusti vielä edessä päin! :D Nyt 11+ viikolla maha pullahti esiin totaalisesti. Oon koittanut muistella esikoisen odotusta, niin kyllä tämä on nyt paljon aikaisemmin tullut esiin. Liekö surkeat vatsalihakset jo valmiiksi niin repsahtivat heti alkuunsa. Korkeampivyötäröiset housut kiristävät jo mahan kohdalta ja paidat on pakko olla mallia teltta, jos meinaa piilottaa kumpareen. Katseita on tosin alkanut tulla, joten ei tämä varmasti kauaa pysy enää salassa ainakaan noilta uteliailta. Vatsan sisään vetäminen auttaa vielä jonkun verran, mutta vähintään yht'äkkisesti keskivartalolihonneelta näytän joka tapauksessa. Noh, semmosta se. Mieluummin näin, kun tuo pömppä auttaa uskomaan siihen, että kyllä tässä ollaan oikeaan suuntaan menossa. :heart: :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
noista ultrista: mulla ei viime raskaudessa siirretty laskettua vaikka vauva oli 4-5päivää pienempi sekä ar-ultrassa että niskapoimussa..lasketun ois pitänyt olla n.15-16.2 mutta meni menkkojen mukaan ja oli 10.2!! ja näin siis Jorvissa! jos ois mennyt 6 päivää yli heitto ni oisivat siirtäneet lasketun..mutta mietin vaan sitä että jos oisivat siirtäneet niin mulla ois käynnistys sit ollut 5 päivää myöhemmin ja vauva kerinnyt kasvaa taas parisataa grammaa lisää kun se nyt jo oli 39+1 viikoilla syntyessään 4250g ja tuo oli iha maksimi mitä minun luut antaa periksi-kätilö sanoi että älä tee enää isompia lapsia (mun kokooni verrattuna!)
 
Heipsan kaikille!

Onneksi ei ole tullut huonoja uutisia tähän pinoon vaikka montaa onkin säikäytelty..

Täällä käyty nt-ultrassa tiistaina ja siellä se pikkune liikku ja möyri niin julmetusti. Mä tosin kuvittelin sen liikkumisen johtuvan siitä vehkeestä millä katseltiin mutta mies ja ultraaja kovasti selitti, että on kova tapaus liikkumaan. Itse ultrauksessa olo oli todella kummallista, makasin vaan hiljaa paikallani ja tuijotin siellä katon rajassa olevaa ruutua, jossa pieni näkyi. Vaikka tiedostan olevani raskaana niin ihan epätodellinen olo tulee siitä että oikeesti muka näin sen vauvan. On tää nykyaika ihmeellistä:) Kaikki oli ultrassa hyvät ja seulonnan tulos hyvä. Ai niin ja ultrattiin sekä alakautta että mahan päältä.

Tänään sitten puolestaan oli neuvolalääkäri, ja taas sai olla alapää esillä siellä. Toivottavasti noi kopeloinnit olis hetkeks ohi. Mieskin on varmaan vähän vaivaantunut mutta halutaan kuitenkin että on aina mukana. Lääkäri totesi että sen verran tekee häntäluu ahtaaksi paikkoja että voipi olla että synnytystapa-arvio voi tulla kysymykseen myöhemmin. Ei kuulemma tarvi vielä stressata. Hui kuitenkin :O

Täällä kanssa naama kukkii, yleensä aina niin hyvä iho, mutta nyt ei oo kyllä tietoakaan. Ummetusta on mutta en oo vieläkään halunnu ottaa lääkettä siihen.

Vaikka ei ole väliä tuleeko tyttö vai poika,niin jotenkin miellän silti koko ajan tytöksi. Ehkä siksi että tytölle olis nimi jo valmiina ja pojan nimiä on muka vaikeampi keksiä. Tiedä häntä..

Meillä kanssa huomenna työpaikan pikkujoulut, ajattelin vedota autoiluun ja siihen, että olen ollut niin kipeänä ja la-aamuna aikasin menoa. Ehkä menee läpi ehkä ei. Pomolle ajattelin kuitenkin ens viikolla kertoa kun lauantaina poksuu 12+..

Tänään ajateltiin kertoa mun vanhemmille ja viikonloppuna miehen. Jännittää hirveesti, vaikka tuskin uutinen kenellekään mikään maata mullistava yllätys on. Mulla käy aina niin että kun on vuosikaudet miettinyt jotain asiaa ja sitten kun tulee ajankohtaiseksi niin ei olekaan sitten kunnolla fiilistä. Raskaudesta kertomistakin olen pöllönä suunnitellut ja nyt kun voisi toteuttaa jotain niin ei yhtään "huvitakaan" ne suunnitelmat. saas nähdä kuinka asian töksäytän :LOL:

Huomenna jo taas perjantai, mahtista!!
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Kannattaako muuten tuota dopplerointia suorittaa tyhjällä vai täydemmällä rakolla? Tietääkö kukaan? Miijane, ei ne välttämättä viel kuulu noil amatöörivehkeillä.. Mutta tämmösen neuvon jostain luin että sängyn laidalla maaten, jalat laidan yli ja lantio kohollaa. Siitä ihan bikinrajalta liikuttelee.

Huomenna mulla nvola, tuskin vielä kuuntelee mitään täti multa. Höhh. Te joilla aika on hujahtanut ohi, olkaa onnellisia.. Minusta tuntuu että tätä on jatkunut sen puoli vuotta. :D
 
Mä sanoisin, että tyhjällä rakolla doppleria. Jo ihan senki takia, kun mahaa joutuu painamaan aika paljon, menee pian sydänäänet ohi kun keskittyy pissan pidättelyyn.. Ja onhan se rakko muutenkin siinä sitten tiellä. Itse saan äänet kuuluviin noin kolme sormenmitta häpyluun yläpuolelta ja kolme sormenmittaa napalinjasta oikealle. Ääni on koko ajan löytynyt hilkun ylempää ja ylempää, ehkä ens kerral on jo kokonaan toisessa paikassa, kun nyt jo liikuskelee. Ja tosiaan ihan joka kerralla en ole edes löytänyt, ja yleensä muutenkin saa tovin etsiskellä.
 
Ai vitsit mä oon pari päivää aivastellut ihan hulluna. Hikat taas on hävinneet kokonaan. Viime raskaudessakin nikottelin tasan kerran melko lopussa. Tänään on myös ollu liitoskipuja, sekä jomotusta, että repäisyjä. Turvotusta on taas pikkuisen, joka viikko ottanut masukuvan. Muutoin olo melko normaali.
 
haavevauva mulla oli tänään ultrassa ihan samanlainen olo kuin sulla. Mies tirautti pari kyyneltä, mä tuijotin hiljasena ruutua. :D jotenkin käsittämätöntä, että se mikä sätki ruudulla, onkin mun sisällä. Koko ajan.

Np-ultrassa kaikki hyvin. Turvotusta oli 0,8mm ja veriseuloja saa odottaa vielä pari viikkoa. Täällä oli aika unelias kaveri. Hyvä nukkumaan niin ku vanhempansakin. <3

Hööpi 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
MiiJane76 Mulla kuuluu kans dopplerilla aika lailla samasta kohtaa kun Neminkalla. Tänään neuvolassa tosin siellä liikuttiin niin kovasti että aina hävis ääni välillä:) Viimeks kuuntelin kotona 10+6 ja aika helposti kyllä kuulu
 

Yhteistyössä