.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

POKS 12+0!

Ei mulla mitään asiaa, senkun tuon tulin tänne toteamaan :D Töissä nyt on viereisenkin yksikön väki käynyt kyselemässä sihteeriltä että onko tuo yksi raskaana. On se nyt ******** kun kysellään. Kyllä mä sitten kerron kun huvittaa, tätä menoa ei kyllä huvita. Hmph.

Jotenkin mulla on ummetus helpottanut! Miten se on mahdollista. Ajattelin että se vaan pahenisi koko ajan. Mutta ei näköjään, nautitaan nyt tästä! Aiemmin oli kyllä niin paha ummetus että huhheijaa. Pelkäsin puskevani lapsen ulos vaikka se toivottavasti on mahdotonta :-D

Oon kyllä juonut nyt kahvia, joka aamu, se varmaan saa vatsaa edes vähän toimimaan. Ei kai se kahvi ole niin paha kun ei kuppikaupalla vedä. Ja IHANAA kuulla että jotkut meinaavat syödä sushia! Mä niin oon ikävöissäni sushin suhteen. Katsotaan koska katkeaa selkäranka ja oon sushiliikkeessä kuolaamassa.
Mä tajusin myös että tosi monen cupcaken ja jälkiruoan ja muunkin päällystämiseen on käytetty sitä tuorejuustoa. Porkkanakakkua oon vetänyt ainakin, cupcakesejä aina katselen sillä silmällä että tuosta kyllä joskus tuollaisen ostan... Eihän näistä kielloista tule yhtään mitään.

Naene + kahvikuppi
 
En muista täällä koskaan käydä :/ Kaksplus on niin vieras paikka.

Noh, käytiin viime vkolla toistamiseen varhaisultrassa. Mullahan ei oireita ole ja ekassa neuvolassa ei sykettä kuulunut. Kaikki kuitenkin hyvin. Kuulun nyt sitten kai niihin onnellisiin, joilla ei tässä tämän raskauden alkuvaiheessa oireile. Toisaalta noiden kahden aiemman kanssa on sitten oireiltu tämänkin edestä. Naps taas 140 meni sen siliän tien...

Vakuutus otetaan, on muillakin lapsilla.

Olen sushin ystävä myös. Viime raskaudessa oli armoton sushihimo. Käytiin kerran vkossa monen kuukauden ajan ja söin vain kasvissusheja. Nyt, kun olimme pari vkoa sitten reissussa, aloitin hotellin aamiaisen kasvissushilla ;)

Nt-ultra on kahden vkon päästä. Tämä alkuraskaus on mennyt jotenkin niin nopeaan. Ja olen niin pihalla teidän jutuistanne.
 
Oltiin eilen nt-ultrassa ja kaikki masussa hyvin :heart: Siellä se n. 5-senttinen tyyppi tyytyväisenä köllötteli. Vastasi viikkoja 11+5 ja uusi laskettu aika on nyt 6.6. Niskaturvotuslukema oli 0,7 mm. Täällä päin ultrat tekee äitiyspolin lääkäri, joka samalla tekee sisätutkimuksen, joten niiden lisäksi ei mielestäni ole erikseen lääkärikäyntejä.

Vakuutus otetaan jo odotusaikana Tapiolasta kuten edellisellekin. Mua ei haittaa, vaikka ei tarvittaisi vakuutusta koskaan. Pelkästään tieto sen olemassaolosta antaa mulle turvallisuuden tunteen.

Tervetuloa porukkaan Linneat! :flower: Hyvin mahtuu mukaan.

(.) Kärsin edelleen iltaisin pahoinvointikohtauksista. Eiköhän nekin kohta lopu, hope so...

rockstone & mini 11+6
 
Voi kun niin monella on nt-ultra jo ollut tai lähipäivinä tulossa. Ite pitäis vielä pari viikkoa kärvistellä. Täällä kun tuo ultra tehdään aikasintaan 12+0 viikolla. Luulin et huono olo olis helpottamaan päin mutta tänä aamuna tuli koko aamupala ylös oikein reippaasti :-(
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!

Onko teillä vielä tuo etusivun lista käytössä? Jos on niin tässä minun tiedot:
27.6(oma arvio)/Linneat/26/Toinen/TYKS
Toivottavasti näkyy oikein..

Kiva tosiaan, kun täältä löytyy myös melkein samoilla päivillä meneviä! Ja kiva kuulla pidemmälläkin olevien kokemuksia :)

Lilleri, juu minä kirjoittelin Clomittarissa ennen plussaa ja vähän plussan jälkeenkin.

Pahoinvointia minulla ei ole juuri lainkaan. Sen sijaan mua vaan nälättää koko ajan, mikä on aika ärsyttävää. Maha sattuu ja kurnii koko ajan. Ainoastaan, kun pesen hampaita tulee todella paha olo ja yökkäilen wc-pöntön päällä.

Ummetus täällä vaivaa kyllä aika ikävästi. Ensimmäisessä raskaudessa se vaivasi myös, mutta ei ihan näin aikaisilla viikoilla. Olette varmaan tästä jo keskustelleet, mutta onko mitään hyviä vinkkejä vatsan toimintaan? Luumusosetta olen syönyt, mutta ei vielä ainakaan ole auttanut.

Minulla oli ihan alussa parina päivänä vuotoa. Siis sitä tuli ihan kunnolla hulahti pönttöön ja aivan kirkasta vuotoa. Silloin ajattelin, että kesken meni. Mutta eipä se sitten mennytkään.

Onko teille kaikille kerrottu jo ensimmäisessä ultrassa laskettu aika? Minä kävin kahdessa varhaisultrassa viikoilla 6 ja 7 eikä kummassakaan kerrottu laskettua aikaa. Itse olen laskenut sitten ultran perusteella, että laskettu aika osuisi johonkin tuonne 27. päivän paikkeille.
Ensimmäisen varhaisultran maksoin itse ja toinen oli TYKSin Naistenpolilla, jossa kävin siis raskautumisvaikeuksien vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Rockstone paljonko ne siirsi sun laskettua aikaa? En löydä sua tuolta etusivun listalta :p

Mulla ultrassa todettiin että vastaa viikkoja 12+3, kävin ultrassa 11+6. Eivät siirtäneet laskettua aikaa, sanoivat että siirtävät sitä vasta kun heittää viidellä päivällä.

Oisivat saaneet puolestani kyllä siirtää.

Naene 12+1
 
Linneat kävin heti ensimmäisenä neuvolassa ennen ultria ja siellä kerrottiin laskettu aika. Ar-ultrassa vahvistettiin laskettu aika, ja nyt nt-ultrassa sitä ei muutettu vaikka mielestäni siis muuttaminen olisi ihan kiva juttu :D
 
linneat mun varhaisultrassa ei puhuttu laskutusta ajasta mitään. Itse huomasin, että kuvan reunassa lukee EDD 15.6.2013 jonka olettaisin olevan estimated due date. Heittoa koossa oli yksi päivä. Neuvolassa laskettiin kuitenkin menkkojen mukaan 12.6.
 
Naene kyllä mä siellä olen 1.6. ;)

Lääkäri siinä pohti, että tää on nyt siinä ja siinä, että siirretäänkö ja mä sanoin vaan tomerasti, että siirretään :D niin pitkin hampain kirjoitti lyijykynällä äitiyskorttiin sen uuden LA:n ja vielä mutisi, että katsotaan sitten rakenneultrassa uudestaan... Ennemmin mä oon äitiyslomalla vauvan kanssa kuin ilman vauvaa ;)

muoks* niin ja siis olin siellä ultrassa menkkojen mukaan 12+4 ja vastasi viikkoja 11+5 ja mun omien laskujen mukaan oisi ollut 11+1, kun tiedän aika tarkkaan, koska hedelmöitys on tapahtunut. Ne ultran mitoista lasketut viikothan on välilllä mittaajasta kiinni...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naene
Päivittelen taas listaa, kun koneelle pääsen. Aamulla läppäri vammaili isojen kirjainten kanssa, en meinannut päästä edes kirjautumaan!

Hassu fiilis äsken, kun sängyllä makoillessa tuntui alavatsalla kahdesti hentoinen töytäisy, tai pikemminkin hipaisu. Oikeasti taisi olla vain eksynyt pieru, mutta kyllä se silti veti hymyn huulille. Kohta niitäkin ihania pääsee ihan oikeasti tunnustelemaan!
 
Joo, mulla maha pitää välillä niin mahdotonta myllerrystä, et tuntuu käteen saakka kun kokeilee. Tulee mieleen joku piirretty, kun hahmo on kamalan nälkäinen. Noi aiemmat tuntemukset oli sellasia tosi kevyitä hipsuja, mitä lievät kehon kupruja.. Toivottavasti sitten aikanaan erotan ne oikeat liikkeet näistä suolinkaisista sunmuista ylimääräisistä elostelijoista. Mulle ei sovi sipuli. *prut*
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Mulle antovat neuvolassa heti lasketunajan 6.6, mutta tiesin hedelmöittymisajankohdan ja sitä myöten sen, ettei voi pitää paikkaansa. Varhaisultrassa (yksityisellä) sain sitten todistusaineistoa, että omat laskut piti prikulleen paikkansa 12.6. Mainitsin neuvolassa tuon ja siirsivät LA:n tuohon 12.6. Oli myös neuvolan täti tyytyväinen, jotta saatiin nt-ultran ajankohta juurikin sille viikolle kun hän sen halusi.
 
Mulleppa soitti nvolan täti tänään ja oli saanut mun ajan ruuvattua jo perjantaille. Eli tasan raskausviikko ysillä pääsen nvolaan. Mitäs luulette? Voisko äänet kuulua jo tasan rv 9? Vatsanpeitteitä ei juurikaan ole mulla. Meinaan vähän painostaa kuuntelemaan. Olisipa ihanaa jos kuulisi :heart:

Kiva päästä neuvolaan, tekeeköhän se tästä sitten todellisempaa.. Toisaalta tänä aamuna taas huokaisin pönttöä päin. Jännä, ei oksettanut yhtään ja sitten yskäisin, kävin yökkimään ja lopulta oksensin ihan kunnolla. Ihan ihmeellistä.

Kivoja ultrakuulumisia monella! Omia ihania ootellessa :)

Tuulentyttö ja Toivotoukka 8+5
 
..Ja Sanuk ei tarvitse kokea olevansa pihalla.. Täällä on mielestäni aika paljon tajunnanvirtaa ja muuta sellaista. Juttuun pääsee ihan kivasti mukaan nytkin.

Itsekin kirjoittelen aika paljon omista tuntemuksista/peloista/odotuksista. Kun en kerro vielä kaikille niin tämä on se foorumi jossa tuumin asioita...
 
Hahaa.. Mulla on kamala himo jonkin sortin pulliin. En koskaan ole ollut mikään pullahiiri, mutta tänään viimein taivuin ja ostin omenakanelipullan ja jessus se oli hyvää. :LOL:

En saanut vielä tänään doppleriani. Hö. Olisin niin halunut kokeilla tänään niitä sydänääniä.Tuulentyttö -- minulla oli eilen 9+6 ja neuvolantäti ei meinannut kuunnella (täällä Espoossa ei kuunnella ennen ensimmäistä ultraa kuulemma). Saatiin kuulumaan laukkaääni, mutta täti ei ollut itsekään satavarma oliko syke vauvan, minun se ei ainakaan ollut.
Ehkä paremmin olisi kuulunut, jos dopplerilla olisi kunnolla painettu alavatsaa..

MJ ja mähkis 10/10+1(ar-ultran mukaan).
 
Naene no jopas ne vaatii monen päivän heittoa, ennen ku laskettua-aikaa siirtää :/ kiva tollain neljä päivääkin, niiku sulla heittää, sit lopussa, jos meneekin yliaikaa, ni siinä käynnistystä odotellessa 4 päivää on hiton paljon :/ no mut toivotaan, et heittäs vielä rakenneultrassa sen yhden päivän, et siirtäs sitä aikaa tai sit vauva tulis ihan ajallansa :)
 
Tuo olisi tosi kiva jos he voisivat sitten rakenneultrassa tarvittaessa siirtää laskettua aikaa!! Mikäli tyyppi vielä kasvaa yli päiviensä. Laskettu aika oli lyijykynällä äitiyskortissa, mutta np-ultran aikana ne laittoi sen lasketun ajan kuuliksella, ajattelin että tämä lasketun ajan siirtämispeli on nyt pelattu :D

Mä myös harmittelen just sitä neljää ekstrapäivää mitä tämä potentiaalisesti tarkoittaa. Neljä päivää normaalille ihmiselle on lyhyt aika mutta tuossa vaiheessa voin kuvitella että se on iiiikuuiiiisuuuusss.
 
Miijane.. tuota vähä ajattelinkin. Että eivät kuuntele. Aika hassua jos täti muuten kuulee sinusta sydänäänet jotka eivät ole sinun niin kenen ne sitten on?? :LOL: Ei nyt naapurin ainakaan.. Terkat on joskus vähän outoja. Ja minä väsynyt kun puujalkavitsit on hauskoja..
 
  • Tykkää
Reactions: Naene

Yhteistyössä