.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Mä odottelen vielä tietoa np ultran ajankohdasta. Jännittää hirveesti!

MiiJane: nyt rauhassa vaan (vaikka tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty). Mulla tuli vastaavaa ja jopa ihan punaista vertakin 7+6 ja 8+1. Kävin paniikissa ultrassa ja kaikki oli kunnossa, sydän sykki hienosti, eikä lääkäri nähnyt missään vuotokohtaa. Tämä lääkäri myös sanoi, että joskus verta voi tulla paljonkin ja silti kaikki on kunnossa. Haleja sulle! :hug: Ja kannattaahan oman mielenrauhan takia käydä tsekkauttamassa, että kaikki on ok.
 
Kiitos teille sisaret tsempeistä. Nyt ei ole tullut enää mitään. Toivottavasti ei enää tulekaan.
Olen ottanut rennosti koko päivän, silti on olo, että kohta tuolta tulee jotain. Huomenna on pakko päästä tarkistuttamaan tilanne. Pelkään niin kamalasti..
 
MiiJane Paljon voimia! Pidän peukut pystyssä ettei ole mitään vakavaa :hug:

Lilleri Olen ymmärtänyt niin että jos graavilohen tekee itse TUOREESTA kalasta niin sitä saa syödä. Vakuumikalasta listeria ei poistu vaikka kuinka sitä suolaa. Itse meinasin ainakin jouluna syödä omatekoista graavilohta. Katselin tuota neuvolasta saatua listaa niin siinä lukee "Syö vain kuumennettuna tyhjiö- ja suojakaasupakattuja ja graavisuolattuja sekä kylmäsavustettuja kalatuotteita ja mätiä" Eli ilmeisesti ei saisi syödä kuin kypsää...Ääh! Tekis niiiiiiin mieli! :p Pelkkää kinkkua sitten naamaan jouluna! Prkl!!

Muoks. Löysin netistä että tuoreesta lohesta tehtyä voisi syödä koska mahdollinen listeria ei ehdi siinä lisääntyä tautia aiheuttavaan määrään. No jokainen syö niin kuin parhaaksi näkee :)
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin kyllä syön ihan kaikkea, mitä mieli tekee. Lohi ja mäti kaikissa muodoissaan on mun herkkua ja koska en jouluna muuta syö, niin noista en tingi.

TUHRUA loppunut, huh. Soitin taas polille -- ei ne ota sinne, jos ei ole kunnon vuotoa. En viittisi taas yksityiselle mennä ja maksaa 113e.
3.12 on vasta np-ultra, eli sinne sitten kärvisteltävä, jos ei oloissa tule suuria muutoksia. Yritän olla panikoimatta..

MJ + Möhkis 9+6

Huomasin vasta nyt, että ar-ultrassa laskettu olisi annettu 17.6 --- itse menen 18-19.6 mukaan..
 
Jos minäkin pitkästä aikaa koittaisin kuulumisia kertoa, kun alkaa elämä voittaa pikku hiljaa.

Lapsiluvusta ja odotusvaatteista olitte ainakin keskutelleet. Koska tämä toinen on meille myös viimeinen lapsi, koitan pärjätä mahdollisimman pitkälle omilla vaatteilla ja esikoisen odotuksesta tallessa olevilla mammavaatteilla. Parit housut joutuu varmasti ostamaan ja jonkun talvitakin. Viimeksi ei ollut vatsaa talvella, niin ei tarvinnut talvitakkia hommata. Kuitenkin koitan ostella enimmäkseen sellaisia vaatteita, joita voisi käyttää sitten odotuksen jälkeenkin. Rahaa ei ole ylimääräistä, niin koitan sinnitellä mahdollisimman vähillä hankinnoilla.

Vauvahankintojen suhteen tunnustaudun myöskin laiskaksi. En ole vielä ehtinyt tai jaksanut toisen lapsen hankintoja miettiä, tosin esikoiselta on aika lailla kaikki tarvittava jo kasassa, niin tuskin kauheasti tarvitsee nyt ostellakaan. Ja tosi hyvä niin, en ole mikään himoshoppailija. :) Tuplarattaat on varmaan yksi ostoslistalla, mutta katsotaan sitten keväämmällä.

Syömisistä: mä olen melko nipo noitten ruokavalioasioiden suhteen. Jää kalat tänä jouluna väliin ja pehmeitä juustoja syön vain kypsennettynä. Muutoin syön ihan tavallista sekaruokaa nälän mukaan. Painoa tulee varmasti suuremmin herkuttelematta taas se 20 kg vähintään, mutta lähtee varmasti taas poiskin nopsaan. Toivottavasti ainakin. :)

Vauvavakuutusta ei oteta näillä näkymin. Esikoiselle otettiin syntymän jälkeen vakuutus ja oli tuolloin hieman halvempi kuin mitä olisi ollut ennen syntymää otettaessa. Toki tuosta vakuutukesta olisi rajattu pois sairaudet joita mahdollisesti olisi syntymän jälkeen ilmennyt, mutta meillä ei mitään ollut, joten kävi hyvä tuuri sikäli. Vakuutus on helposti maksanut itsensä takaisin, kun ollaan jouduttu käymään lääkärissä monen monta kertaa. Eli vakuutus tulee tälle toisellekin, mutta varmaan vasta synnytyksen jälkeen.

Yleisesti ottaen tämä odotus on ollut tähän saakka todella raskas. Henkisesti vuotelujen takia ja pahoinvoinnin takia fyysisesti. Eilen kuultiin kotidopplerilla sydänäänet, niin helpotti henkinen paine melkoisesti. Tähän saakka en ole uskaltanut ajatella, että sisällä mitään elämää olisi, kun vuodot kestivät 6+ viikolta 9+ -viikolle ja tuonkin jälkeen on satunnaisia päiviä ollut. Mut jospa tää tästä pikku hiljaa. Ensi viikolla nt-ultra. Jännittää! :)

Onnittelut hyviä ultrauutisia saaneille! :) Miijanelle erityistsempit vuodon suhteen. Mä ymmärrän sun huolesi, jos nyt koskaan voi toisen tilannetta täysin ymmärtää vaikka itse olisi vähän vastaavassa tilaneteessa ollut. Toivottavasti kaikki hyvin tutkimuksessa.

Koitan kirjoitella jatkossa vähän ahkerammin. Olisiko kukaan kiinnostunut siitä kerhon puolella keskutelusta? Ei olisi kaikki niin julkista. Mukavaa viikon jatkoa!
 
Mullakin on hirvee himo sushiin ja graaviloheen. Ja ylipäätänsä kaikkeen raakaan. :ashamed: Turvotus on mielestäni laskenut (apua, mitähän tää on!!) Housut menevät paremmin (ehkä) jalkaan. No tätä sitten miettiessä.

Join illalla vissyä pari isoa lasia kun käytiin saunassa ja kävinkin sitten kaksi kertaa vessassa yöllä. (eli kyllä kohtu painaa rakkoa) Eli silmät ristissä täällä. Kun näemmä noi hormoonit kivasti valvottaa yöllä jo. Noh, ehtii tottua sitten ajoissa rikkinäisiin öihin.

Pahoinvointi on enää aika pientä aaltoilua. Joskus voi tulla hetki että yököttää enempi. Nyt vähän kun join kahvia. MiiJane eli niinkuin yllä on mainittu, vuoto ei välttämättä tarkota mitään ja jos se on loppunut niin hyvä. Mulla on aina keskenmenoissa kiihtynyt vuoto tosi nopeasti. Halit!
 
..Ja vakuutuksen meinaan ottaa ja muutamat äitiysvaatteet hankkia. Mulla on molemmat lapset syntynyt kesällä ja en ole tarvinnut mitään äippätalvitakkia vaikka maha on ollu aika muhkea. Mulla on aina niin lämmin raskaana ollessa. Nyt on muuten palelu vähentynyt ja tilalle tullut miltei hikoilu. (paitsi tosi väsyneenä)

Muutenkin en tiedä että onko väsymys pikkuhiljaa helpottamassa vai olenko tottumassa siihen. Vai jotain muuta kamalaa. Mietin näitä asioita ihan liikaa...
 
Tuulentyttö nyt kun mainitsit, niin ehkä mullakin on ultimaattinen väsymys lähteny…tai tosiaan vaan tottunu siihen :) No joka tapauksessa mukava näin.

Mulla tuppaa iltasin palelemaan, mutta töissä saattaa tulla aivan yhtäkkiä hiki pintaan. Siis kerrospukeutuminen kunniaan ;)

Niin paljon kun kaiken maailman tilastot puhuu sen puolesta, että vuoto raskauden aikana voi olla täysin vaaratonta… Niin voin vaan kuvitella mikä paniikki ja huoli itelle iskis, jos vuotoa tulis :|

Hööpi täällä myös sushifani :) Oon jo tehny susheja tässä raskauden aikana, tosin jätin kalaversiot tekemättä. Kysyin neuvolassa silloin, että mitä se merileväsuositus meinas. Kuulemma tarkotti vaan, että jotain merileväkapseleita ei saa syödä, koska niiden pitoisuus on niin suuri. Naureskeli, että hänellä on tällä hetkellä asiakkaana viimeisillään oleva Japanilainen tyttö, joka olis kyllä jo kuollut nälkään raskauden aikana mikäli ei olisi sushia saannut syödä olleenkaan raskauden aikana.

LittleOne ja Pikku Papu 10+6...ja huomenna poksuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja Hööpi
Marssin avoneuvolaan ja täti ei meinannut kuunnella näillä viikoilla sydänääniä, mutta lopulta suostui.

Ei pahemmin painellu, joka mun mielestä olisi ollut välttämätöntä, jotta se syke kuuluu.
Sieltä kuului vieraskin syke, mutta täti ei saanut sitä pitkään pysymään.. Syke heitteli 130, 156-160.. :heart: Silti ihmettelen, voiko se muka noin paljon heittää???
Mutta viuh viuh-tasainen ääni kuului moneen otteeseen.:heart:

Pääasia, että kuului. Nyt voin ainakin hetkeksi hengähtää..

MiiJane ja möhkis 9+6 :heart:

Ja nyt tilasin kotidoppler 39e+postarit.. Paljonko te olette maksaneet? Mä en uskonut tämmösiin hömpötyksiin lähteväni. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heipat,kirjoittelu tääläkäkin jäänyt vähän vähiin.Töissä aikamoista lentoa ja viikonloput meneekin sitten sohvan pohjalla maatessa.Väsymys on edelleen aika raastaava, riippuen tietysti päivästä, mutta jonain päivinä tuntuu että oikeasti saa väkisin repiä itsensä tekemään edes jotain.Mutta on siellä välissä ihan hyviäkin päiviä.Muuten ne vähäisetkin oireet on hellittäneet, mitä nyt kuppikoko on tosiaan kasvanut kahdella!Itestä tuntuu jotenkin höhlältä mutta mies ainakin tykkää:LOL:

MiiJaneTiedän täsmälleen minkä paniikin vuotelu saa aikaiseksi, itsekin vuotelin viikoilla 6 ja 7 parina päivänä.Hullukshan siinä meinas tulla.Mutta ei siinä oikein muuta voi tehdä kuin luottaa että kaikki on hyvin.Sen jälkeen mulla ei ole vuotoja näynyt ja toivottavasti ei näykään.

Täälä on puhuttu jo paljon hankinnoista ja muusta konkreettisesta.Toivoisin itsekin että uskaltaisin jo innostua, mutta jotenkin on joku henkinen lukko päällä että en uskalla ajatella saatika tehdä mitään konkreettista kuten tehdä hankintoja ennen kuin nt ultra on takana.Raskaudesta ei tiedä tiedä kuin yksi työkaveri, jolle oli käytännön syistä pakko kertoa jo aikaisessa vaiheessa ja muutama ystävä, jotka ovat tienneet hoidoista.Isovanhemmat saavat toivottavsti itsenäisyyspäivä iloisia uutisia:)Molempien vanhemmille tämä tulee olemaan ensimmäinen lapsenlapsi joten härdelliä on odotettavissa...

Itsekin olen miettinyt miten mä pärjään joulun ilman graavilohipäällysteistä joululimppua.Se vaan on niiiiin hyvää.Saattaa olla että sorrun kyllä itse graavattuun myös:)

Inkkunen 10+2
 
Hei kaikille ja onnea hyviä ultrauutisia saaneille!

MiiJane hyvä kun pääsit kuuntelemaan ja toivottavasti vuoto nyt täysin loppunut!

Mä kävin eilen lääkärineuvolassa. Siellä ei kummempia. Teki sisätutkimuksen, kaikki ok ja kuunteli sydänäänet ja samalla näin vilauksen pienestä matkaajasta taas. En muista, että viime raskaudessa Espoossa olisi lääkärineuvolassa ultrattu, mutta täällä kivasti eri käytäntö. Oli siis mukava yllätys. Seuraava neuvola sitten 4 viikon päästä.

¨Me tosiaan otetaan taas tuo raskausajan vakuutus. Se tosiaan korvaa raskausajan komplikaatioita ja jos synnytyksessä tulee jotain. Muuten tosiaan nuo asiat suljetaan myöhemmin otettavasta vakuutuksesta ulkopuolelle. Ifillä vakuutuksen voi ottaa np ultran jälkeen ja se kestää siihen kun lapsi on 2kk. Siitä se jatkuu sitten lapsivakuutuksena. Ei onneksi ole ollut kauheasti käyttöä vakuutuksella, mutta kun poika on sairastunut niin on helposti päästy lääkäriin milloin vain ja saatu koraukset tosi nopeasti tilille.

Eipä nyt kummempia. Pitäisi itselle ja pojalle varailla hammaslääkäriaikaa...

Birre86 ja Nyytti 12+4
 
täällä kans ollaan vuodettu verta tähän päivään asti ja alkoi rv 6=/ huomen poksuu jo viikot 10..kuitenkin sydänäänet kuuluu..saas nähä mitä ens viikon ultra sanoo..tekis mieli ottaa varaslähtö ultraan jo tällä viikolla,jospa sikiö ei voi hyvin?=/
 
Jihaa!

Parin päivän aikana ollut hetkittäin jopa melkein normaali olotila. Toki välillä huonoa oloa on ja aamulla kävin yökkimissä. Olen siis ollut saikulla eilen ja tänään. Voi kun voisi olla vielä pari viikkoa kotona.

Mutta mutta ette te ilman mun valituksia pääse:D Eilen ja tänään on tullut hirveet pyörrytys kohtaukset. Hiki kirpoaa ympäri kehoa ja olo on totaaliheikko. Aamulla vein lapset päiväkotiin ja lysähdin lasten naulakon eteen istumaan. (Vieressä oli penkkikin, mutta ei oikein järkikään toiminut) Oli siinä hoitajalla varmaan ihmettelemistä, jutteli samalla mukavia. En kommentoinut istumistani millään tavalla. Omat lapset ei enää tämän viiden viikon jälkeen hämmenny mistään äidin oudosta toiminnasta.
Onko muilla ollut pyörrytyksen tunteita?
Mulla oli edellisessä raskaudessa, mutta raskaus oli kyllä paljon pidemmällä tuolloin.

Verenvuodoistahan suurin osa on vaarattomia. Mulla tuli tokassa raskaudessa aina peittojen heiluttelun jälkeen pikkasen verta, mikä kuulemma on täysin vaaratonta, vaikka aluksi meni into koko touhuun;)

Vakuutusta me ei oteta. Ei ole ollut kunmallakaan lapsella aiemminkaan. Aina on saatu hyvin aika terveyskeskukseen ja hyvää palvelua lastenklinikalta. Toki meillä on ollut perusterveet lapset, vakuutuksen taloudelliset hyödyt tulee vasta, jos on paljon käyntejä. Toki tuottaahan se turvallisutta ja valinnanvaraa. Ennen syntymää en varmaan saisikaan vakuutusta, koska ekassa raskaudessa oli raskausdiabetes ja raskausmyrkytys.

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille ja voimia vuodoista kärsiville!

Elselli 10+1
 
Olipas tullut tekstiä. :D En oo jotenkin kerenny tänne kirjottelemaan..

Graavilohesta mulle sanottiin neuvolassa, että saa syödä, jos tietää, että on tehty tuoreesta kalasta, joten aion sitä jouluna muutaman siivun nauttia. :) Mä nyt en oo muutenkaan kovin tarkka noitten suositusten kanssa. Kaikkea syön kohtuudella.

Viikon päästä to (29.11) ois meillä nt-ultra <3 Isäntäkin sai vaihdettua työvuoroa ja pääsee ekaa kertaa kattomaan uutta tulokasta. <3 Mummi tulee sit esikoisen kanssa viettämään päivää. :) Mies on ollu vähän harmissaan, kun ei oo aikasemmille, neuvola käynneille päässy mukaan. Esikoisen odotus aikana oli joka kerta mukana. Sain sentään viimeks neuvolasta isännällä kuvan vauvelista. :)

Hankintoja ei oo täällä viel tehty. Jotkut huosut ois itelle kohta hommattava, kun ei meinaa nappi mahtua kiinni :p No hetken viel pärjää. Mun pitäis ruveta myymään esikoisen turvakaukaloa, matkiksia ja sitteriä nyt ainakin. Oon aatellu hommaa sellaset "päällekäin" istuttavat sisarusrattaat, jotka menee sit matkiksista ja yksikkövaunuistakin.. Niin sit ostan niihin käyvän kaukalonkin.. Ja nyt on ehkä hommattava kunnon sitteri, kun esikoiselle sitä ei käytetty kertaakaan, niin ei tullu hommattua ollenkaa, jostain vaan saatiin tollanen huono sitteri :p Mut nyt toisen kanssa sille tulee varmasti käyttöä, niin pitää olla kunnollinen.. Sit pitää hommata uusia ihania kantoliinojakin <3 Milläköhän rahalla aattelin noi kaikki ostella, kun ei oo kovin hurja tää kht :DD

Vakuutuksesta vielä. Esikoiselle otettiin raskausaikana vakuutus ja niin otetaan tällä uudellekin vauvalle. Kertaakaan ei oo vakuutusta tarvittu, mut miehen suvussa on niiiin paljon allergioita ja astmaa yms. et otetaan varuiks..

tämmöstä tänään
Safu+tirppa 10+5 (kai)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Mulla ollu kans tota pyörrytystä ja huimausta ihan koko raskauden ajan. Välil enemmän ja välil vähemmän.

Vakutuusta ei olla meinattu ottaa.

Hankinnoista Me ollaa pinnasänky hommattu. Muuten ei viel mitää ja tosiaan kaikki pitää hankkia kun mitään ei ole. Plus tietty se et näitä kaks tulossa :). Äippävaatteita tuli kasa ostettu kirpparilta. Ei kyllä varmaan mahu loppuun asti mutta päivä kerrallaa :) Omista vaatteista ei mee ku parit housut jalkaan...tai no menee mut ei kii :LOL:

Voimia kovasti kaikille vuodoista kärsiville. Kyllä varmasti pelästyttää!

Mitenkäs teillä muilla tuo ruoka yms maistuu? Mulla ei meinaa mennä alas juur mikää. Väkisin joutuu syömää joka päivä. Vaikka enää en ole oksennellut. Huonoa oloa toki ajoittain o.

Häpimama ja toukat 10+2
 
Hei kaikki!

Täällä on aika tiivis porukka kasassa, mahtuisiko silti vielä mukaan? :) Olen mukana tuolla Clomifen-hoidoista plussanneiden porukassa, mutta siellä on aika hiljaista, täällä keskustelu käy paljon vilkkaampana ja kaipailisin jutusteluseuraa muista odottajista. Itsellä tällä hetkellä menossa rv 8+5 ja laskettu aika osuisi jonnekin kesäkuun loppuun. Eli jos saan liittyä seuraan, niin voin kertoa tarkemmat tiedot sitten listaan.
 
Linneat tervetuloa mukaan vaan! Muistan sut tuolta clomittarista? vai? En siellä kovin aktiivisesti jaksanut olla mutta tuo sun nimimerkki jäi mieleen. Onnea myös plussasta :flower:
Ollaankin samoilla viikoilla justiinsa. Ultran mukaan mulla on tänään 8+5, mutta omien laskujen mukaan ois 9+0 (poks! :) ) Mulla oli pitkä kierto viimeset kk ennen plussaa.
Joko olet päässyt ultraan?

MiiJane ihana kuulla että sydänäänet löytyi! :heart:
 
Kivaa Miijane että sydänäänet löyty!! Mahtoi olla huojentava kokemus. Ja tervetuloa Linneat mukaan joukkoon.. Onkin kiva saada muita kasiviikolla menijöitä :D

Tilasin eilen kotidopplerin. Hui. Meinaan ihan uhillani kokeilla kun tulee. Harmi kun en ultrassa älynnyt kysyä että missä kohtaa se istukka nyt on.. Että mimmoset mahkut on kuulla tyypin äänet.

Mulla on nyt harkinassa sairasloma.. Pinna on liian kireellä. Teen ihmisten parissa töitä ja en saisi olla näin äkäinen ja väsynyt. Tänään oli ihan kauhea päivä. Istuin ja itkin mun toimistossa kun harmitti kaikki. Stressi vauvasta ja töistä ja ihan rehellinen tupakantuska on jotain järkyttävää. Olen tottunut stressaavissa tilanteissa polttamaan tupakkaa ja nyt sitten en keksi sitä venttiiliä itselleni ollenkaan. :headwall:

Työkaverit pyörittelee silmiään ja varmaan aattelee et oon tulossa hulluksi. Lisäksi lasten kanssa on omat murheet.. Vanhemmalla on jonkinasteinen lukihäiriö ja läksyjenteot on ihan yhtä hammastenkiristystä koko ajan.

Jospa kuulisi ne sydänäänet ja sais tälle jonkinasteisen syyn ja tarkoituksen. Nyt aina välillä koko raskaus on jotenkin epäkonkreettinen kun oireetkin tulee ja menee ihan miten sattuu.

Tuulentyttö ja Toivotoukka 8+4
 
Hei vaan:wave:
Tänään 12+3 ja uusintaultrassa käyty, kun pari viikkoa sitten oli pieniä viitteitä napanuoratyrästä. Kaikki oli nyt kunnossa ja pienokainen näytti voivan oikein hyvin =)
Veriseulankin tulos saatiin ja kyllä se VÄHÄN jännitti, kun ikää onpi 41v....... Tulos: 1: 5100. Huh huh :whistle:
Pientä väsymystä ilmassa, mutta muuten ihan hyvä vointi.

Pökön tyttö 12+3
 
Moikkanen pitkästä aikaa. Täällä pyöritään flunssan kourissa ja järjettömissä yöyskinnöissä. Tajusin ettei juuri mitään apukeinoja saa käyttää. Olin ottanut muutamaan otteeseen duactia jota aina otan jos on ihan mahdoton saada nukuttua. Ja ventolinen yskänlääkettäkin otin ja huh huh..mulla oli lääkärille soittoaika ja kaikki pois! Parasetamolia saa syödä ja juoda kuumaa. Nyt tietty iskee paniikkia että kun olin jo noita mömmöjä syönyt! äh. Sairaslomaa lupasi jos en saa yskältä nukuttua mutta en millään haluais olla pois töistä kun just oli kuumeen takia kaks päivää poissa.. Yöllä herään tunnin välein. Hyvää harjoitusta ens kesää varten :)

Vuodoista mulla on kahteen otteeseen vuotanut vaaleanpunaista/rusehtavaa vuotoa (pari päivää) ja kerran tuli kanssa ihan yhtäkkiä vähän verta mutta loppui samana päivänä. Ne ei välttämättä ole mitään vakavaa. Pienet vuodot on laitettu raskausoireidenkin listaan. Tietty häiritsevää kun samat oireet on myös km.ssä.

Pahoinvointi on mulla muuttunut satunnaisiksi ällötyskohtauksiksi jotka saattaa kestää puolesta tunnista pariin tuntiin. Syöminen auttaa..jos on syönyt riittävän ajoissa.

Ummettaa ja tää on aika yök. Oon tottunut siihet että vatsa toimii joka ikinen päivä ja nyt saa parikin päivää venailla että mitäpäs jos vaikka jotai tapahtuis. Maitohappoja syön. Älkää vaan sanoko että nekin on kiellettyjen listalla.


Ylihuomenna eka ultra!! Jännittää ja kihelmöi.

Mustikka ja pikkanen 11+1
 

Yhteistyössä