.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

painosta puhetta. mie tunnen oloni aika luuseriksi kun olen tässä keränny kiloja jo 5! oon joutunu aika paljolti makaamaan paikoillani kaks viikkoa mielialalääkkeiden lopetuksesta johtuvien vieroitusoireiden takia. sitten on tietenki tullu varmaan syötyä jotenki enempi pahoinvointiin.. ja vettä kittaan monta litraa päivässä. yritän selitellä itelleni, että tää painonnousu ois vaan turvotusta, mutta kyllä mie olen tainnu ihan rehellisesti lihoa.. inhottavaa..
painoindeksi nyt 26, eli pikkusen liikaa on. ei tarvis nyt kyllä lihoa yhtään :/

10+1
 
Neuvolassa taidettiin laittaa mut vaa'alle. Ei kiinnostanut se lukema yhtään, kun ei ollut aamupainosta ja farkutkin oli päällä joten ei ole verrannollinen lukema ennen raskautta oleviin lukuihin (joita luonnollisesti mittasin usein koska häät oli just :D). Se viime neuvolassa otettu luku olkoot sitten verrattavissa tuleviin neuvolalukemiin, muistan vaan laittaa jatkossakin mammafarkut jalkaan ja syödä ennen mittausta.

En mä kyllä mitenkään aio mennä sokerirasitustesteihin ilman perusteita. Työajallako nuo yleensä tehtäisiin? Todennäköisesti. Sitä joutuu töistä olemaan poissa vähän väliä muutenkin näinä päivinä ja pitäisi ne työtkin saada hoidettua. Saa luvan jäädä testaamatta ellei jostain tule tosi painavaa tekstiä että miksi pitäisi. Luin että n. joka kymmenennellä kehittyisi raskausdiabetes. Jos lukema olisi että joka toisella kehittyy raskausdiabetes, voisin harkitakin. Mä voin mennä sitten jos on jotain konkreettista syytä epäillä, esim että pissatestissä jäisi jotain harkituttamaan, mutta muuten saa häiritä normieloa moiset testit mahdollisimman vähän :) Oon yli 25 mutta 30 täytän vasta hmmm kohta :D
 
Painosta puhetta. Mulle on varmasti tullut useampi kilo, kun kaksi viikkoa liikkumatta ja koko ajan syöden. Liikunnasta luovutin, kun koko ajan on oksennus tuloillaan. Olen niin kovin mukavuudenhaluinen.
Mulla oli esikoisen raskausaikana ruokavaliohoitoinen raskausdiabetes, joten kunhan pahoinvointi lievenee, niin syön loppuraskauden taas ohjeistuksen mukaisesti, joten jos nyt kiloja tuleekin, niin sitten tahti hiljenee. Nou panic.

Toivoisin muutaman päivän tauon tähän olotilaan. Töissä en viime viikolla saanut tehtyä kuin ihan pakolliset, ettei lakia rikota. Olen töissä julkisella sektorilla asiantuntijatehtävissä. Työ koostuu kirjoittamisesta ja asiakasneuvotteluista. Olisi pakko saada tehtyä muutama isompi juttu lähiviikkoina ja musta ei vain ole siihen:'(

Syyskuussa varattiin miehen kanssa minibreikki kaupunkilomalle ensi lauantaina lähdetään neljäksi päiväksi. Olen varmasti ihanaa matkaseuraa tämän kuvotuksen ja eroamisen kanssa. No, mies saa sitten kierrellä itsekseen ainakin aamupäivät.:whistle:

Tsemppiä viikkoon!

Elselli 7+6
 
pikaseeen ON: Huomenna olis neuvola ja ultra. Nyt jännittää kauheesti kun oireetkin on olevinaan loppunut:O En varmaan saa unta koko yönä kun miettin koko ajan. Toivotaan,että sieltä se pieni masuasukki löytyis:heart:
 
Nyt yritän olla murehtimatta liikoja, vaikka sisällä mieltä eiliset kivut kaihertaa... Soitan huomenna neuvolaan ja katotaan mitä täti siellä tuumaa.. Kuinkahan helposti sitä pääsee kunnalliselle ylimääräiseen ultraan, jos sanoo että on ollu kovia kipuja mutta ilman vuotoja..

Mitäs kaikkea täällä olikaan kyselty...

Meikäläinen joutuu sokerirasitukseen sukurasituksen vuoksi, en tiedä kuinka herkästi muuten täällä siihen laitetaan. En tiedä tarkalleen mitä siihen kuuluu, mutta yhtään ylimääräistä pistosta en haluisi ottaa..

Töissä olen lasten parissa, joten melkoisen väsyttävää. Onneksi tähän asti olen selvinnyt ilman pahoinvointia ja tihentynyttä vessahätää..:)

Me ajateltiin kertoa muutaman viikon päästä kun ollaan käyty nt-ultrassa. Sillä viikolla olis sopivasti äidin syntymäpäivä niin vois siihen jotenkin yhdistää. Kavereille, jotka asuu vähän kauempana laitettais sit joulukortteihin joku viesti/vihje. Lähimmille kerrottais toki lähempänä. Toivottavasti vaan olis vielä jotain kerrottavaa!

Tämä viikonloppu meni aivan liian nopeasti, joten ajatukset suuntaa kohta jo seuraavaan viikonloppuun :D
 
Heippa

Pikainen visiitti.. Itsellä bmi 21 (170cm ja 59kg) kai, mutta iskenyt aina raskaana sokeritauti .Mulle on kertynyt aina julmetusti painoa, kukaan tuskin uskoo, jos sanon, että vähiten painoa tuli kuopuksen aikaan 29kg. Lapset ovat olleet haitarilla 4500g-5300g.

Femedan Kari.T sanoi keskiviikkona, että mulle tehtävä rasitus ainakin kahdesti. Neuvoloissa ei ole vielä oikeat arvot käytössä alkuraskauden aikana ja siksi se vääristää tuloksia. Joten mulla se on edessä melko pian.
Yleensä sinne nukahtanut jo hoitajat on herätelly tokkurasta seuraavaan verikokeeseen. Mulla siis arvot on aina ollut melkein tuplat normaaliin ja olenkin aika tehotarkkailussa vauvojen koon suhteen.

Olenkin karppaillut jo vuodesta 2004 lähtien, jotta sokerit pysyy kohdillaan. On auttanut ja nyt taas homma lähtenyt tyystin käsistä karkkien suhteen.. :/
Joskos nyt yrittäisi hieman pysyä ruodussa.

Miehen ja mun riita sovittu, vaikkakin olen joutunut häneltä kyselemään syitä käytökseen. Tavallaan ymmärrän häntä erittäin hyvin. Meidän suhde on ollut joko täyttä helvettiä taikka onnemme kukkuloilla oloa. Siksi muutimmekin erikseen, joka nyt auttanut meitä monella tapaa. Rakastetaan toisiamme ihan hirveästi, mutta olemme joutuneet kokemaan arjessa paljon sellaista, mihin emme ole itse ole voinneet vaikuttaa. Kumpikin on ollut täysin loppu ja suhde on kärsinyt siinä.
Vietämme silti aikaa yhdessä, esim.olin nyt hänen luonaan koko viikonlopun ja huomenna menemme leffaan. Yritetään siis luoda mukavia asioita yhdessä. Ei ole sanottua, ettemme muuttaisi yhteen joskus, mutta juuri nyt emme edes sitä mieti. Sillain haastava tilanne tulevaisuudessa, kun saamme yhteisen lapsen.

Ai juu, työssä jaksamisessa. Olin lentoalalla, mutta palasin takaisin ns.opiskelemaani työhön ja olen tällä hetkellä opettajana. Eli ihan leppoisaa työtä ja laskin, että muutaman viikon joudun olemaan poissa juuri ennen lomien alkua.
Minulla murtui 2009 selkä rullaluisteluonnettomuudessa. Tuo saattaa aiheuttaa jonkinlaista ongelmaa raskauden aikana, mutta toivon, ettei ainakaan kamalia kiputiloja tule.

Mukavia viikonlopun jämiä kaikille.

MJ ja möhkis 7+4 la on siis 19.6
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Moikka!

Painoa täällä pari kiloo tainnu tulla jo juu :ashamed: Tulee syötyy mitää sattuu sillo kun sattuu maistumaan. Mie en enää joka päivä oksenna mut oloi kyl piisaa muuten. Tuo huimaus myös kovin ärsyttävää..

Täällä oltu pitkällä sairaslomalla joka loppuu nyt tän kuun loppuun. Pikku hiljaa kahtellu mitä sitte tekis. Koulua ois hiukka myös kesken.

Sokerirasitukses en oo joutun ainakaa ennen käymää, ed muksut siis -00,-03,-05. Toki sillo ollu nuorempiki ku nyt mut en kyl ite moisee lähde ellei syytä tule. Eikä tässä iän puolestaka vielä mikää riskisynnyttäjä olla kun ei ees 30 rikki viel :LOL:

Me tosiaa pe haettiin koiranpentu ja nyt sitten häneen tutustuttu tässä ja touhuiltu ja ihmetelty. Kovin on suloinen tapaus kyllä <3.

Ke ois sitten ensimmäinen neuvola edessä. Jännä nähdä millanen täti siellä sitten on. Ja miten tulee sittte ultraan aika yms.

Mukavaa loppu iltaa kaikille :)

Häpimama ja toukka 8+0

Muoks. Nii ja ei meillä oo koskaa ollu vauvalla omaa huonetta :)
 
Viimeksi muokattu:
Moi! :)

Minäkin voisin pikaisesti kuulumisia kertoilla. Viimeviikolla oli eka neuvola ja perjantaina pääsin ultraankin jo toiseen kertaan. :heart: Neuvolassa ei sinällään mitään minulle uutta tullut. lappuja sain matkaan täytettäväksi ja muutamia vihkosia iltalukemiseksi. :) Perjantain ultrassa näkyi meidän mini joka vastasi viikkoja (pariviikkoa sitten oli 5 päivää jäljessä jolloin lääkäri uskoi lasketun muuttuvan mutta nyt oli kaveri sitten kirinyt viikot kiinni) Joten laskettua aikaa ei vielä tarvi muuttaa, se varmistuu Np-ultrassa sitten joka mulla on vasta 5.12?! :( Kuukautisista laskettuna olis sillon jo 12+6? Jotenkin vaivaa kun on noin myöhäsessä vaiheessa.(Lisäksi jos tämä kaveri kasvaa nopeammi eihän tuo ole liian myöhään? voiko turvotuksen mitata vielä 13+ viikolla?? Aikaisemmissa mulla on mitattu jo aiemmin. Ahistaakin nyt sitten odottaa kuukausi sitä ultraa. :( Verikokeisiinkin pitäisi muistaa aikaa varata huomenissa.

Pahaolo on alkanut täälläkin onneksi jo vähän helpottaa. Torstaihin asti olen kuitenkin saikulla. :)

Painosta: Täälläkin on jo semmonen parikiloa tullut. :( Ahdistaa koska mulla muutenkin painoa melkein 15kg liikaa. :( Pakko alkaa vahtia näitä syömisiäkin nyt kun tosiaan huono olokin alkanut helpottaa ettei tarvi ihan koko ajan olla syömässä. Se vain vaikeuttaa kun nälkä olis koko ajan. :( pakko koittaa silti jotain rajaa saada. Esikon aikaan painoa tuli 20kg jotka sain kaikki pois vaikka en imettänytkään. Tokaa odottaessa olin vielä 6kg kevyempi kuin ekaa alkaessani odottaa ja nekin sain silloun pois. Nyt on sitten viimesen vuoden aikana salakavalasti painoa kertynyt ja yllättäen olenkin painavampi kuin ekaa alkaessani odottaa :( masentaa mutta minkäs teet, tämän muksun jälkeen jos kaikki hyvin menee alkaa kyllä taas nälkäkuuri :(

Mutta pakko lähteä sänkyä kohti, kyllähän tuo jo taas väsyttääkin!

Kotiäiti & Nappula rv 8+3 :heart:

ps. sain kaikilla laskureilla menkkojen mukaan lasketuksi ajaksi 13.6 mutta neuvolassa laskivat 12.6? noh, np-ultrassa se sitten varmistuu mikä on. Menen nyt tuolla omalla laskennallani!
 
Moi pitkästä aikaa!

Meillä on ollut superkiireitä muuton ja muun vuoksi enkä oo ehtinyt kirjoitella.

Liityn mieluusti kans facebookryhmään, jos joku opastaa miten löydän tieni sinne?

Oltiin varhaisultrassa perjantaina ja vauvalla kaikki hyvin. Syke oli säännöllinen ja ultralöydöksen mukaan kuulemma keskenmenon riskikin on jo tosi minimaalinen, parin prosentin luokkaa. Höpisi siitä, että on hirveän tärkeää, että alkiolla on jo tässä vaiheessa terhakka ja säännöllinen rytmi, että usein tässä vaiheessa jo vähänkään epäsäännöllinen rytmi saattaa ennustaa keskaria.

Oireita... Tissit kasvaneet, pönttöä joutuu halailemaan oikeastaan päivittäin ja maha on turvoksissa. Väsyttää ja kärttyisyyttäkin on hiukan ollut. Muuten kaikki mainiosti.

Jään oottelemaan niitä facebook-juttuja..
 
  • Tykkää
Reactions: rockstone
Moi pitkästä aikaa!

Meillä on ollut superkiireitä muuton ja muun vuoksi enkä oo ehtinyt kirjoitella.

Liityn mieluusti kans facebookryhmään, jos joku opastaa miten löydän tieni sinne?

Oltiin varhaisultrassa perjantaina ja vauvalla kaikki hyvin. Syke oli säännöllinen ja ultralöydöksen mukaan kuulemma keskenmenon riskikin on jo tosi minimaalinen, parin prosentin luokkaa. Höpisi siitä, että on hirveän tärkeää, että alkiolla on jo tässä vaiheessa terhakka ja säännöllinen rytmi, että usein tässä vaiheessa jo vähänkään epäsäännöllinen rytmi saattaa ennustaa keskaria.

Oireita... Tissit kasvaneet, pönttöä joutuu halailemaan oikeastaan päivittäin ja maha on turvoksissa. Väsyttää ja kärttyisyyttäkin on hiukan ollut. Muuten kaikki mainiosti.

Jään oottelemaan niitä facebook-juttuja..

Pele 7+5
 
Pyhäehtoota :wave:

Ajattelin nyt kirjotella vielä, koska tiedän, että työvko on taas niin raskas, että en jaksa edes konetta aukasta. Mua ihan pelottaa huominen 14 h työpäivä ja siihen 3 aamua ja kolme klo 05 herätystäkin siis.. Kun ei tämä olo helpota yhtään. Ja oon vieläkin väsyneempi, mitä aiemmin, oon joka päivä ottanut 2h päikkärit, en ole pärjännyt ilman. On kyllä niin erilaista tämä raskaus kuin aiemmat olleet, hankalin alkuraskaus ikinä! Josko loppu ois ees vähän helpompi kuin edellisissä! Mulla on tosi hankalia raskauksia olleet kaikki, niin supistusherkkä kohtu, että ei oikeen ole voinu tehdä mitään ja liitoskipujentakia kaikki käynnistetty 1-2 vkoa ennen laskettua aikaa.. Siltikin ää on elämän parasta aikaa :heart:

Sokerirasituksista: mä oon joutunu aina niihin, ja vielä kahestikin jossain raskaudessa. Ei ole pissassa ollut sokeria, mutta painonnousun vuoksi laittaneet.. ihan en satavarma ole sanovatko ed. raskaudessa että ei tarvii mennä, koska mä vaan kerrytän kiloja.. ei pysty muistaa. En tiiä sit nyt, kun on yli 30v ja painjoa varmasti tulee taas :headwall:

Hedelmöitysajasta - sukupuolesta: Niinhän sitäsanotaan tosiaan että pojat eivät kestäs niin kauan ku tytöt, eli jos hedelmöittyminen tapahtunut heiluttelujen jälkeisinä päivinä, vois olal tyttö tulossa. Mä kans tiedän satavarmasti hedelmälliset päiväni; 13-15.9, jolloin peitto myös heilui. Si ton ultran mukaan hedelmöittyminen siirtys 3 pvää myöhäsemmäks : /.. en tiedä. Eiköhän la vielä tarkennu np-ultrassa. Poikakin kiri kasvua kiinni siihen ultraan, kun varhaisultrassa vastas 5 pvää pienempää.

Nyt tarvii lähtee unetenmaille. Kello sois klo 05.. hohhoijaa, väsyttää ja ahdistaa valmiiksi tuo pitkä päivä. Nooh, kaitpa se menee ihan jees. Toiv. mahd. vähän palavereita huomiselle!

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille ja voikaa hyvin! Jaksuja pahoinvoiville ja epävarmoille ajatuksille! Ja onnea muutes hyvistä ultrakuulumisista niille, ketkä niitä ovat saaneet =).

Nelli ja Rusina 8+5 :heart:
 
KOTIÄITI Minulle Femedassa sanottiin, että ei saa mennä 12+6 pidemmälle, se on ihan viimeinen raja, jotta on luotettava tulos.

Tuosta tärpin ajankohdasta.. Menkkojen mukaan mun la on 19.6 (12.9) ja tämä sekstailupäivä on 25.9, mutta laskin äsken, että hedelmöittymispäivä on sittenkin 26.9. Eli aika aikainen ovis ollut..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Eilen illalla bongasin ekaa kertaa kotidopplerilla meidän toukan sykkeen, eli on sielä joku ja viel elossakin, wuhuu! Niin vimmatusti jumpsutteli. Nyt ajatelin tilaisuuden tullen myös kasvotusten alkaa pikkuhiljaa läheisille kertomaan, tosin mä käyn niin harvoin missään, että koskahan ketään tulis nähtyä.. Nyt tietävät mun paras ystäväni, vanhempani sekä esikoisen pari kummia kun ovat aviopari ja mies kaipasi heti vertaistukea. Heille pian syntymässä kakkonen.

Ei mulla oikeastaan muille ole kiinnostusta kertoakaan kuin serkulleni ja parille ystävälle, joista toiselle pitäis ens kesänä toimia kaasona ja hän vannotti, etten sitten ainakaan paksuna ole. No, en ole, mulla on toivottavasti silloin jo parikuinen vauva! :D Mut pakko hänen on toinenkin kaaso pyytää, en usko kesällä saavani enää paljoakaan aikaan hääjärjestelyjen suhteen.

Paino ei ole noussut viel grammaakaan. Eilen söin tuhdisti ja masu kyllä röllötti ihan huolella kun en ähkyltäni saanut yhtään pidettyä korsettia kasassa, näytin samalta kuin esikkoraskaudessa viikoilla 25! :D On maha kasvanut oikeastikin, mut kyl sen viel saa vedettyä melko litteäksi, eikä kukaan ole kehdannut kysyä. Tavisfarkutkin menee jalkaan, mut mieluummin olen verkkareissa ja mammahousut on nyt kaivettu varastosta ja roikkuvat pesun jäljiltä kaapin ovissa.

Tämmösiä tänne, hyvä fiilis! Vaikka toisaalta myös jännittää ja jopa pelottaakin, että miten sitä sitten jaksaa kahden kanssa ja saako nukkua yms. Mut kaikki otetaan vastaan, eihän tässä muukaan auta.

Neminka 8+4
 
Te joilla on Bellybelt tmv. jatkopala housuihin; mistä olette sen ostaneet? Löysin Googlella Babyidea - lapselle ja -sivun mutta se on muuttanut ja uudesta en löytänyt enää bellybeltiä.

Hain dopplerin perjantaina postista ja heti piti yrittää kuunnella mutta eihän sieltä mitään kuulunut (silloin 8+0). Sitten aloin googlata dopplerin käytöstä ja törmäsin väitteisiin joiden mukaan se ei ole kovin useasti käytettynä hyväksi sikiölle jonkun lämpövaihtelun (?) takia. Sitä ei tapahdu normaalissa uä:ssä vaan juuri dopplerissa. Ajattelin siis jättää sen käyttämisen myöhemmille viikoille.

Varasin ylihuomiselle toisen ultran, en halua mennä ensi maanantaina neuvolaan ns. turhaan kuten viimeksi. KELA-korvauksesta on ollut puhetta, en ole varma oliko juuri tässä ketjussa (seuraan myös heinä- ja toukokuisia). Multa oli se korvaus vähennetty, vaikka käsittääkseni sitä ei pitäisi vähentää kun ei ole mitään vuotoa tms. ollut. Tai sitten se on lääkäristä riippuvaista ja koska kerroin keskenmenopelostani edellisen takia, sain siksi korvauksen. Nyt on eri lääkäri mutta sama firma, toivottavasti hänkin sen siihen laskuun laittaa.

Muoks. Kummasti tämä muotoili tuon nettiosoitteen...
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ole törmännyt tai yrittänyt edes etsiä tietoa dopplerin haittavaikutuksista, mut oon muuten vain ajatellut käytellä max. kerran viikossa. Täl hetkel ei ole suurempaa tarvetta muutenkaan kuunnella, löysin sykkeen ja nyt on mieli levollinen. Montaa viikkoa ei ultraankaan ole, niin nyt jaksaa sitäkin odotella paljon rauhallisemmin.

Välillä mieleen hiipii mustia ajatuksia siitä, et yhtä hyvin jotain vois olla ultrassa viallakin, mut pyrin työntämään ne ajatukset äkkiä pois. Mut aina joku nekin uutiset saa..
 
Tänään mulla olis ollut se anopin kautta varattu hieroja ja valkoiseksi valheeksi keksin sitten, että mun veljen lapset tulee mulle hoitoon kun veljellä oli akuutti työmeno ;) Meni läpi. Täytyy nyt katsoa koska noille isovanhemmille kertoo. Tilasin tosiaan viime viikolla pojalle sen "Musta tulee isoveli-paidan" joten sen saapuminen tietty ootellaan kanssa. Toisaalta haluis kertoa, mutta taas toisaalta ei vielä haluais kuunnella sitä anopin "kuinka mä jaksan-kyselyjä" . Viimeksi oltiin tässä vaiheessa jo kerrottu tosin sillon mun äiti oli vielä elossa ja halusin jakaa iloisen uutisen hänen kanssaan mahdollisimman pian. Nyt kun äiti, se tärkein ihminen jolle kertoa, on poissa, niin ei ole sellaista palavaa halua kertoa vielä :(

Mä olin itseasiassa kanssa jostain lukenut että dopplerin käyttö jollain tapaa stressaa sikiötä. En nyt muista mistä tästä kuulin, mutta silloin kun esikkoa odotin niin asia tuli esiin.

Mä oon muuten huomannut että jos mä en ole syönyt illalla juuri ennen nukkumaan menoa, niin seuraavana aamuna on tiedossa pöntön halimista. Tiedä sitten onko sattumaa vai ei.. Paha olo mulla jokatapauksessa on, mutta vähän aamusta riippuvainen oksennanko vai en.

Tänään uskaltauduin eka kertaa vaaálle. Näytti about samaa kun ennen raskautta. Olin kyllä varautunut parin kilon painonnousuun koska olen syönyt niin paljon pitsaa ja muuta roskaruokaa. Mutta koska makea ei ole maistunut, niin ehkä se on sitten kompensoinut tota painoasiaa. Olen nimittäin aika perso makealle (erityisesti suklaalle).

Ylihuomenna olis sitten eka neuvolakäynti ja sen jälkeen yritän heti varata ajan np-ultraan ja verikokeisiin, jotta mies pääsisi ultraan mukaan. Tekee siis reissutöitä ja tosi paljon kotoota pois :(

Terese ja rv 8+0 (oikeasti pari päivää vähemmän)
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Iloisia uutisia täälläkin :wave:

Käytiin juuri miehen kanssa yhdessä varhaisultrassa yksityisellä ja siellä oli pienokaisella kaikki hyvin. Pituutta löytyi 1cm ja sydän pampatteli kamalaa kyytiä. Kaikki oli kuulemma niin mallillaan, että ei uskonut enää keskenmenon riskiin. Tietenkin aina voi sattua ikävästi, mutta meidän pikkusella oli hyvät oltavat. Neuvolantäti sanoi että huoletta voidaan jo kertoa raskaudesta muillekin, mikäli niin halutaan. Laskettuaika pysyi samana.

Suosittelen varhaisraskauden ultraa kyllä kaikille. Minulla on ollut todella vähän oireita. Väsymys ja tissikipu ovat ainoat oikeastaan. Ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan. Siksi heräsikin välillä kysymys, että onkohan kaikki kunnossa. Nyt kaikkeen huoleen on saatu vastaus ja iiiiiik. Onhan tämä jännää :)

Voi tätä onnen määrää <3 Meille on vihdoin tulossa se kauan toivottu pieni vauva!

Onnellinen<3 + pikkuihme 6+6
 
Ilmottaudun mukaan :) 10.06/lindacandy/18/1./?

Ei vielä tietoa tosta synnytyssairaalasta kun muutetaan keväällä :)
Meillä on mennyt viimeisin viikko sängyn pohjalla. Todella huono olo kokoajan ja päätä särkee. Ainut asia mitän olen syönyt kolmeen päivään on jogurtti :(
Viime viikolla oli eka ultra ja siellähän se pikku-"Hemmo" oli :) Muutaman viikon päästä uudestaan ultraan.
Tänään 9+0
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! =)

Tänään oli se kauan odotettu eka neuvola ja ultra, siellä pieni ihme köllötteli ja sydän pamppaili vimmatusti!:heart: Koko vastasi viikkoja ja kaikki näytti olevan oikein hyvin. Oireilut on mulla alkaneet helpottaa, mukavaa kun jaksaa taas vähän paremmin olla arjen askareissa mukana =)

Nyt kyllä tuntuu siltä, että oon maailman onnellisin ihminen! :heart:

Laskettu aika muuttui päivän aikaisemmaksi eli 6.6.2013 niin ja iän voisi päivittää mulle tuonne myös 23

Caitlyn 9+4
 
Mites Tuulentyttö jakselee?

Sokerirasitukseen jouduin esikoista odottaessa ja joudun varmasti nytkin. Suvussa on diabetestä ja ikääkin yli 30v.

bmi oli mulla ennen raskautta 22,5 nyt tullut pari kiloo lisää....
Esikoista odottaessa oli bmi 20 ja kiloja tuli 27kg eli viitisen kiloa jäi raskauskiloja päälle. En tosin halunnut laihduttaa itseäni samaan kuntoon kun olin ennen raskautta. Varsinkin kun tiesin että tulen toisen lapsen vielä haluamaan ja taas olisi sama urakka edessä. Joten tämän raskauden jälkeen sitten kun jaksan ja kerkeän niin laihdutan varmasti itseni sinne 21bmin tienoille... ;)
Mutta nyt syön silloin kun on nälkä (koko ajan) ja herkkuja yritän välttää mutta eipä se helppoa ole kun tekee koko ajan mieli jotain suolaista ja rasvaista. Hampurilaisia voisin syödä koko ajan! :ashamed:
Kolme vasta syönyt kuitenkin tälle raskaudelle. :kieh:
Paha olo on päällä melkein jatkuvasti mutta ei ole vielä tarvinnut kun yökkiä, kahvi menee vielä ihan ok. Töissä "pakko" juoda edes pieni tilkka ettei muut huomaa. Ja muutenkin ois kyllä päänsärky mahoton jos yhtäkkiä lopettaisin.
Tupakasta täällä oli aikasemmin puhetta, viime raskaudessa (tm/km) poltin viimeisen tupakan kun lähdin raskaustestiä ostaan. Ekassa ja tässä raskaudessa käytin nuuskaa :whistle: tasan niin kauan että testiin tuli toinen viiva. Ei siis ole ollut vaikeata lopettaa nikotini-tuotteita. Ei tee edes mieli. Mun pahe on siis vaan herkut :popcorn: ja laiskottelu(lue: esikoisen viihdyttäminen KOKO ILLAN, meillä ei saa vetää lonkkaa hetkeäkään sohvalla tmv...)
Mitäs muuta?
Ultrassa perjantaina kävin, sikiö vastasi viikkoja 6+1 silloin (laskujeni mukaan 6+3) ja lääkäri oli sykkeenkin nähnyt/havainnnut. Eli kaikki oli niinkuin piti ja kahen viikon päästä uudelleen ultraan :)

MiiJane hyvä että saitte vähän selvitettyä väliänne, miehet ne osaa kyllä olla ilkeitä (me naiset ei!)
Sori jos jäi joku tästä välistä kommentoimatta. Ja sori pitkä teksti.
Niin ja facebook-ryhmään jos halusitte niin Emilialaiselle yv:tä!

Terv Lilleri ja ylläri 6+6 :heart:
 
Heippati!

Kiva Lilleri kun kysyit kuulumisia.. :)

Työpäivä jo pikkuhiljaa takana. Pahoinvointi on siinä mielessä palannut, että lievää kuvotusta aina silloin tällöin. Mutta ei viime viikon tunnetilaa missään nimessä. Väsymyksenkään suhteen. Se huolettaa. En varannut aikaa ultraan, koska tulin googlettelun jälkeen siihen tulokseen, että olisi hyvä jos päiviä olisi enemmän. Voi tulla sitten turhaa murhetta, jos mitään ei näy. rinnat ovat vielä turvonneet ja kipeähköt.

Suvulta alkaa tippua vauvanodotus uutisia. Se aina jotenkin kirpasee, vaikka ei ole multa pois. Aika hassua sinänsä. Toisaalta ihanaa, et jotkut onnistuu siinä. Vuotoa ei ole tullut. Kiusaa alaselkäsärky, mikä huolettaa, mutta on ollut mukanani lähes koko raskausajan, joten eiköhän se ole ihan ok. Kolme päivää vielä ultraan.. Toivottavasti tämä rakas on siellä ja turvassa :heart:
 
Ekan kerran työpäivä ilman pahoinvointia. Iiiiihanaa. Saanu aikaseks tänään enemmän entä moneen viikkoon yhteensä :D

Terese mulle neuvolassa kehotti opettelemaan syömään iltapalaa, jotta aamupahoinvointi ei ois sit niin pahana. Jotakuinkin ite myös todennu sen vähän helpottavan aamua.

Mies kyllä tuntuu oottavan noita neuvola ja ultrakäyntejä vielä enemmän entä minä (jos mahollista) :D Nt-ultrapäivänkin otti jo etukäteen kokonaan vapaaksi töistä :heart:

Tällä viikolla tämä tyttö pääsee juhlimaan omi 28v synttäritä. JEE! =) Lisäks oon suunnitellu miehelle isänpäiväyllärin… :saint:

Tosi mukava lukea näin paljon mukavia ultrakuulumisia.
 
Tänään ollu ihan hirvee olo aamusta asti :| Tähän asti alkanu huono olo vasta ilta päivästä tänään sit heti aamusta asti :( Väsymys hirvee..
Mites muuten onko noissa tuki vöissä jotain koska voi alkaa käyttään mul molemmissa edellisissä ollu tosi kipee selkä alusta asti :( nyt jo tuntuu siltä et tästä alkanu kans jo särkeen :( en oo viel kyl ostanut tarvis varmaan ostaa..
Mä odotan et tää viikko menis nopeesti ens ke on neuvola vihdoin..ja mulle tulee täl viikolla postissa toi doppleri kans haluu kokeilla kuuluuko sykkeet..
terv.maja12 + masuasukki 6+2
 

Yhteistyössä