Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Hurjasti kiitoksia kaikille tsempityksestä, vertaistuki on mitä ihanin asia :heart: ja jännityksellä odotan Tupasvillan ultrakuulumisia.

(.) eilen tuli pitkin päivää selkä tuntemuksia, mutta kun illalla pääsi lattialle pitkälleen niin helpotti heti. Tänään ei ole ollut mitään kipuja vatsassa eikä selässä, jippii. Olo on ollut tänään välillä sen verran kehno, että taas hyvillä mielillä mennään eteenpäin. Huomenna sitten pääsee näkemään miten masussa menee ja jos kaikki kunnossa, niin ajattelin soittaa neuvolaan.

Kesähaave ja pieni rv 6+6
 
:wave: Täällä todellakin on vähän väliin hermot kireässä ja tekis mieli kiljua kaikille:ashamed:
Oireet on taas vähentyneet vällin tulee olo oonko olleskaan raskaana ja ihan unohtaakin asian väliin:eek:

Tupakin poltosta. Ite lopetin polttasmisen jotain puolivuotta aikasemmin ennen esikoista. Onneks...Jossain niissä neuvolan opuksissa sanottiin ,että sikiö kouristelee n.puolituntia sen tupakin vedon jälkeen:eek:
Tsemppiä kaikkille jotka yritätte lopettaa:)
 
Viimeksi muokattu:
Uusi mami ilmoittautuu!

14.6. Neminka 30v synnyttää toivottavasti 2. lapsensa KOS:ssa :)

Varsinaisesti ei tätä kakkosta yritetty, mutta eipä aktiivisesti ehkäistykään, sillä käytössä hyvin suurpiirteinen "varmat päivät". Toimi menestyksekkäästi niin kauan kuin pidettiin kumista huolta ennen ovulaatiota, mut sit se jotenkin alkoi olemaan " ihan sama ja katsotaan kuin fiilispohjalta tjottailun käy." Ja tässä ihana tulos! Varsinainen yritys oli tarkoitus aloitella vasta vuodenvaihteen jälkeen, mutta hyvä näin.

Menkat piti alkaa viime pe, la tunsin sukkapuikkovihlaisuja jossain kohdunkaulan seudulla, jotka tulivat tutuiksi edellisessä odotuksessa. Ma tein testin ja selkeä plussahan se, nauratti! :D Nyt on ollut aamupäivisin huimausta ja vatsassa velloo, jos ei muista syödä. Myös pieniä repäisykipuja toisinaan. Edellinen raskaus oli tosi oireeton, jännä nähdä kuin akan nyt käy. Taaperon takia toivoisin yhtä helppoa odotusta, olis paremmin energiaa puuhastella esikon kanssa. Kotona siis olen vielä edellisen jäljiltä.

Ja nyt tutustumaan, keitäs muita täällä on!
 
Ai niin, onhan mul ollu myös pissatusta, janoa, iltapäivän väsymystä ja aamuyön valvomista.

Dopplerista, mulla on. Ekassa raskaudessa koin hyväksi hankinnaksi, vaikken sykkeitä alkuun joka kerta saanutkaan kuulumaan. Istukan suhinat bongasin jo tosi varhaisilla viikoilla (8?) ja sekin loi jotenkin turvallisuuden tunnetta, et kyl siel jotain eloa on.

Me ollaan molemmat kerrottu parhaille ystäville, ja toistaiseks he perheineen saavat pysyä ainoina, jotka tietävät. Näin heti unta keskenmenostakin, vaikka jotenkin päällimmäisenä on kuitenkin luotto siihen, että kaikki menee taas hyvin. Mut jos ei meniskään, niin eipähän tarvitse selitellä kellekään.

Neuvolaankin soitin tällä kertaa välittömästi plussan tehtyäni, on marraskuun alussa. Jälkeenpäin mietin, että olikohan nyt vähän typerää hosumista, mut aika näyttää.

Jatkan lukemista....

Nemi 4+6
 
Tervetuloa uudet!:flower:

Eilen lueskelin paljon kaaikenmaailman keskenmeno keskustelupalstoja. Mikä oli virhe! Illan oli sitte hirvee pelko ja ahistus päällä. Tänään kuitenkin pakotin itteni takasin siihen ajatusmaailmaan, että NYT mä oon kuitenkin raskaana ensimmäistä kertaa ikinä, ja NYT mulla on lupa siitä nauttia!
Eipä siihen keskenmenoon voi ite kuitenkaan vaikuttaa, se tulee jos tulee…

Tämmösiä ajatuksia tänään
LittleOne 5+1 tai 6+0...kyllä toi neuvolan antama 6+0 vaan kuulostaa paremmalle ;)
 
Taas niin paljon tekstiä ja uusia plussanneita että hyvä syy piipahtaa täällä joka välissä tai ei pysy mukana jutuissa:LOL:

kesähaave Ihanaa että siellä kaikki nyt paremmin:hug: ja toivotaan että saat huomisesta ultrastakin hyviä uutisia:heart: Nuo vatsakivut kyllä säikäyttää aina.Mulla niitä ollut varmaan joka raskaudessa ja viime raskaudessa ku talvella kaaduin selälleen pihalle,tuli myöhemmin kans mahakipuja.Se kyllä säikäytti.Toista oottaessa mulla alko kaupungilla kauheet mahakivut ravintolassa jossa oltiin syömässä perheen kanssa ja sieltä sitten mentiin sairaalaan ultrattavaksi ku luulin että on taas kohdunulkoinen raskaus ku kivut oli lähes yhtä kovia ku siinä raskaudessa.No tuolla kertaa kuitenkin kaikki oli hyvin:heart: ja vieläkään en tiiä mistä kivut johtuivat.
Keskenmenosta sen verran että kun sen sain eka raskaudessani noin rv6 niin heti mahakipujen alettua alkoi vuotaa ruskehtavaa tuhrua(mahakipu tuntui menkkakivuilta) ja samana iltana kivut oli ihan hirmuset ja vuodin jo tosi paljon.Että mulla keskenmeno ei "varotellu",vaan tapahtu yhtäkkiä.

Oliivipuunoksa MiiJane76 Neminka Elba susupala Sanuk Onnittelut plussanneille ja tervetuloa:flower: Toivottavasti tuosta ei puuttunut kukaan.

nelHM Minä odotan viidettä ja maha on ainakin jo aika turvoksissa.Kahesta ekasta pysy tosi pitkään piilossa ja muutenki maha oli paljon pienempi(kaks ekaa olivat tyttöjä ja noin 3500g painosia mutta 2seuraavaa poikia ja toinen lähes nelikilonen ja toinen yli),kuin kolmannessa ja neljännessä raskaudessa joissa se pullahti jo aikasten näkyviin.

Terese mulla ainaski hajuaisti tarkentui jo ennenkuin tiesin olevani raskaana.Ihmettelin miten jotku hajut tunki niin voimakkaasti nokkaan.Makuaisti on myös välillä outo ku jotku esim. vesi maistuvat ihan oudolle. Makeaa ei myöskään tee kauheena mieli ja kovana karkinsyöjänä oon ihmeissäni ku oon pystyny olemaan jo 3viikkoa karkkilakossa.

ToinenToiveissa täälläkin välillä ollaan kuin persuksille ammuttu,mutta oon huomannu että se liittyy usein väsymykseen ja huonoon oloon ja sillon ei jaksa mitään vastoinkäymisiä.Ja täällä kiukutellaan välillä myös lapsille:ashamed:

vitamiineista Minä syön multivita raskaus ja imetysajan monivitamiineja ja niitä tarvii ottaa vain 1päivässä.

Testeistä Mulla on ollu rahat niin tiukilla etten raskinu ostaa ku sen yhen testin joka näytti selkeen plussan mutta testiviiva oli silti vielä haaleempi kuin toinen.Kieltämättä välillä haluttanu testata uudelleen että näkis onko viiva nyt yhtä tumma mutta kun ei oo rahaa "turhuuksiin" ni on jääny ostamatta,nyyh.... :D
Välillä pitää kurkkia silti sitä yhtä ainoaa testiä ja ihailla plussaa.Ei oo vielä pystyny nakkaan sitä roskiin.

Ikenistä mulla menee ikenet aina raskausaikoina herkiksi ja joka raskaudessa vuotanu ikenistä verta ainaki hampaiden pesun yhteydessä.Nytkin jo kerran niin käynyt.Ja hampaita hoidan tosi tunnollisesti.Pesen 2kertaa päivässä ja syön purkkaa.

kiloista mulla tullut joka raskaudessa kiloja noin 9-11 mutta kun oon vähän alipainoinen ni en oo ottanut nuista kiloista yhtään stressiä ja nopeesti ne on vauvan syntymän jälkeen taas hävinneet.Luulen että imetys ja se että liikun paljon on auttanut tuohon palautumiseen tosi paljon.

Hööpi juotko paljon vettä? entä syötkö luumuja? koitappa vielä niitä ummetukseen.Ite oon jatkuvasti vesihanalla ja vielä ainakaan ei oo tullut ummetusta vaan ennemminkin maha toimii tiheään,mutta ummetusta mulla on ollut aina rautakuurin alotuksen jälkeen: / Se on kyllä inhottavaa...
Keskenmenon pelosta,sitä on ollut mullakin joka raskaudessa.Heti jos oireita ei tunnu niin miettii että nyt varmaan vauvalle tapahtunut jotain ja pian alkaa mahakivut ja vuoto_Onneksi neljä raskautta mennyt hyvin keskenmenon ja kohdunulkoisen jälkeen niin nyt osaa jo luottaa siihen että kaikki voi mennä myös hyvin.

Lapsettomuudesta kun siitä olen itsekkin kärsinyt niin nyt tuntuu aika pahalle kertoa jossain vaiheessa kahdelle ystävälleni jotka kärsivät lapsettomuudesta,että ootan vauvaa.Vaikka he oisivat onnellisia puolestani ni muistan silti sen tunteen miten pahalle tuntu kuulla jatkuvasti ystävien raskausuutisia ja ite en raskautunut sitten millään.Onneksi nyt on toisin ja tulin taas heti eka yrityskierrolla raskaaksi mutta kavereiden puolesta tuntuu pahalla.

varhaisultraan huomenna tasan kaksi viikkoa ja nyt on alkanut aika matelemaan.Ei jaksaisi oottaa enään päivääkään...

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.6+1
 
rakkaudesta äiti pakko tulla kommentoimaan tota makean himoa. Ite myös aikasta perso karkeille :popcorn: Nyt tajusin kuitenkii, että en oo syönny plussaamisen jälkeen edes kokonaista kourallista karkkia :eek: Vaikka asiaa ajattelee, niin eipä tee nytkään mieli =)
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Täällä edelleen jatketaan samoilla oireilla. Jokapäivä mulla noita menkkamaisia kipuja on alamahalla ja vihlontoja yms.. :( Toisaalta onhan ne merkki sitä että kohtu kasvaa mutta aina jostain takaa pelko keskenmenosta tulee. Äsken kävi kaveri poikiensa kanssa kylässä. Toinen pojista ihana ens viiikolla täyttävä yksivuotias. :) Kylläpä vauvakuume kasvaa kun tuommosia pieniä saa sylitellä. :D Hirveästi olis mieli tehny kaverille paljastaa tämä raskaus mutten sitten jotenki vielä uskaltanut :( Olispa jo 2.11 ni pääsis sinne ultraan! :heart:

Täällä myöskin olen huomannut että pinna kireällä olen aika pitkälti. Myös tullut lapsille tiuskittua mutta sen jälkeen aina paha mieli tullut :( Tupakasta että en ole koskaan oikeastaan polttanut joten sitä riesaa täällä ei onneksi ole. Mutta kaikille tupakoiville tsemppiä lopetukseen tai vähentämiseen ainakin! :)

Mutta eikai se auta kun alkaa töihin valmistautumaan. :( Huomannu että sillon eniten mahakipuja kun töissä käyn :( Pitää muuten koittaa rennosti ottaa!

Kotiäiti & Nappula rv 5+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Neminka: mekin on harrastettu samankaltaista ehkäisyä menestyksellisesti ja olen ihan samaa mieltä, se toimii hyvin niin kauan kuin muistaa olla varovainen ennen ovista ;) siitähän on sanottu, että on liian yksinkertainen menetelmä länsimaisille naisille. Tällä kertaa sitten jouduimme tosissaan yrittämäänkin tätä raskautta... Neuvolassa ovat aina merkinneet ehkäisyn kohdalle kondomia, niin tabu tuntuu täälläpäin olevan tällainen rytmimenetelmä :x:LOL:

Minulla siis tänään lähtee 7.vk käyntiin jo! Haluaisin myöskin malttamattomasti jo päästä näkemään, onko siellä kohdussa elämää mutta täytyy nyt vaan malttaa odotella ja antaa vaaville aikaa kasvuun...
 
rakkaudesta äiti heh, mullakin on keittiön kaapissa piilossa testi, jota käyn ihailemassa joka ilta. On siinä viivat. On! :)

Mäkin eksyin tänään töissä lukemaan tuulimunista ja keskenmenoista.. Tuntuu, että kaikki oireet ovat kadonneet. Ja sitten kun tulen tänne, ja luen muiden tekstejä, tajuan, että onhan mullakin pissahätää, palelua, nuhaa, väsymystä, ja oikeastaan kaikkea muuta paitsi sitä pahoinvointia. Täytyisi vissiin vähän rauhoittua....

Ja sitten kun mies tuli kotiin työmatkalta, sain aikaiseksi kauhean riidan lastenvaunuista. Keuhkosin sille, että haluan sellaiset ja sellaiset superrattaat, johon se hermostui, että pitääkö aina haluta kaikkein kalleinta. Huusin sille takaisin, että itse ei innostu mistään ja enkö saisi edes hetken iloita ja suunnitella. Ties vaikka vauva olisi jo kuollut! No, nyt mies murjottaa makuuhuoneessa.... Hienoa.
 
Viimeksi muokattu:
Hui, älkää nyt hullut käykö mitään keskenmenojuttuja lukemassa! Kamalaa! Vähemmästäki tulee vainoharhaseks.

Juu, rytmimenetelmä toimii jos on tasainen, selkeä kierto. Siinä on vaan se vaara, että lähtee lipsumaan varovaisuudesta. Meillä meni ensin, että ei ilman kumia ennen ovista tai pari päivää sen jälkeen kun lämmöt on nousseet. Sit oliki 7pv ennen on viel ok ilman kumia. Ja sit 5pv ja lopulta myös heti oviksen jälkeen, koska eihän yks kerta mitään haittaa. :D No, eihän me noin oltais lipsuttu jos todella olis ollu tarkoitus viel odottaa, tää oli oikein kiva "yllätys", vaik oliki jo kolmas kerta ku sanoin miehelle, et saa nähdä mitä parin viikon päästä käy.

Mut kyl mä tän jälkeen ajattelin ottaa kierukan, koska uskon lapsiluvun tulevan nyt täyteen, tai ainakin tulee pidempi tauko.

Onko muille suunnilleen selvää, montako lasta on toiveissa tai onko ehkä viimeinen odotus käynnissä?

Mä tosiaan vähän meinasin, et tää saattais olla toka ja vika. Aattelinki tehdä tässä raskaudessa vähän eri tavalla kuin ekassa, eli sukupuoli jätetään yllätykseks, en mene varhaisultraan tai 3D, odottelen vaan ja fiilistelen. Toki seulat käydään, mut esikon kans hösättiin kaikki mitä irti saatiin, kuten kolme ylimäärästä ultraa yksityisellä ja jatkuva kotidopplaus.. Kyl mä varmaan nytkin kotona kuuntelen välillä, onhan se maailman ihanin ääni, ja kun tollanen vekotin nyt kerta valmiina on.
 
Otetaanpas kaikki sama ajatusmaailma Littleonen kanssa, että me olemme nyt raskaana ja saamme nauttia ja iloita siitä mistä olemme haaveilleet! Yritetään olla murehtimatta ja stressaamatta, vaikka helppoa se ei olekaan. Itsekin olen luonteeltani vähän turhan pessimisti mutta jotenkin tämän asian kanssa yritän ajatella vain, että kaikki menee kyllä hyvin...
:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne ja *Elba*
Munkin puolesta kaikille mua uudemmille lämpöiset onnittelut plussasta ja tervetulotoivotukset!

NYT paleltaa. Muutaman päivän oon aivastellut silloin tällöin ja tänään huomasin ripsihuollossa, että sen ripsiliiman haju ihan sattui nenän limakalvoihin. On vissiin herkemmässä kunnossa nyt.

Mahaa jomottelee? Sattuuko muilla mahaan? Mulla on viiltäviä kipuja, joskus menkkamaisia jomotuksia ja säteilee välissä nivusiinkin ihan. Eilen oli tosi kovia kipuja ja kävin näytillä siksi ja mitattiin hcg 534. Huomenna menen kontrolliin, koska ultrassa ei voitu nähdä kuin jokin epämääräisen mallinen pussukka kohdun sisällä. Ei siis ollut sellainen pyöreä niinku tyypillisesti ja sen lisäksi vasemmalla puolen kohdun ulkopuolellakin oli jotain epämääräistä. Hoitaja sanoi, että toi raskaushormoniarvo ois täysin normaali näille viikoille (4+2 nyt), vaikka mulla on saattanut olla ovulaatio jo kp10-14.

Nyt jännätään. Olis kivaa tietää kuinka muilla noita kipuiluja on ollut.. Tai siis toivottavasti ei ole ollut!!! :D

Muina oireina on rintojen arkuus, maitoa tulee (lopetin imetyksen vuosi sitten ja siitä asti tullut puristamalla tippoja ja nyt tulee ihan norona, kun painaa :D ), kylmä on, hampaita harjatessa tullut veriviiruja vaahdon mukana pesun jlk ja sitten noita mahan kipuiluja.
 
Heipähei! Ilmoittaudun kans nyt mukaan. :) Ensimmäinen raskaus sekä ensimmäinen kerta foorumiin kirjoittelen!

Oon seurannut palstaa ystävän linkittämänä jo muutaman päivän (kun haamuviivoja ja oireita oon ihmetellyt ja epäillyt) ja olen JO saanut teiltä kamalasti vertaistukea. KIITOS ja ONNITTELUT kaikille! :)

Tänä aamuna kunnon ehdoton PLUSSA testissä ja kauhee helpotus, etten oo vaan ite keksinyt, kun on halunnut niiiiin paljon :D Muutaman kuukauden yrittämisellä kesävauvahaave on toteutunut ja vanhemmille ja lähipiirille on kerrottu, ei tällaista voi salata! Ajattelin asiaa niin, että hyvässä ja pahassa heihin tukeudun kuitenkin.

Oireista on ollut juuri paljon mainittuja mahatuntemuksia (alkanut vähentyä jonkin verran?), pientä huimausta ja "outoa oloa", pissattaa ja janottaa, enkä tiedä aina tekiskö mieli syödä vai oksentaa, joten oon vaan syönyt :D Haju- ja makuaisti ovat kans ihan ihmeellisiä, perus vihreäsalaatti maistui kalalle toissapäivänä. Hyi. Ja kauhee mikä mahaturvotus, varsinkin iltaisin!

Aika ihmeellinen fiilis, samoilla linjoilla meen monen kans, et pelkään/oon huolissani jatkuvasti, et jos jokin menee pieleen. Toivotaan kuitenkin parasta ihan meille jokaiselle! :)

Sugarmama/11.6.(?)/24/1/TAYS

sugarmama ja junebug 5+2?
 
Viimeksi muokattu:
Heipsistä kaikille! ja tervetuloa uusille, onpas meitä paljon =)!! Kiva.

Mahakivuista: Mulla kyllä vihloo ja viiltelee joka päivä. Ehkä eniten vaivaa sellanen painon tunne kohdulla ja välillä kovettuu, kun supistas. Alaselkä paljon rauhallisempi kun ed. raskaudessa, onneksi! Mutta kyllä ne pelottaa.. Tahtomattakin tulee mieleen, että tuleeko se muru sieltä pois :(. Mutta mä luulen, että mulla kun on todettu erityisen pieni kohtu (johon ei edes kierukkaa saa), niin se vaan venyy ja paukkuu heti alusta, että kans tuntuu, ainakin toivon sen olevan sitä.

Mahan turvotuksesta: Mä en kyllä voi olla tavis ihon myötäsissä paidoissa enää.. eikä nuo housutkaan kauaa enää mene, tai siis nappi ei mee kiinni. Olen kauheen herkkä vielä tuolta masulta, kun odotan, joten siellä ei saa kiristää mikään.

Mielialoista: Mä oon käsittämättömän lyhyt pinnainen! Alkaa jo ihteeni ärsyttämään oma käytös. En kestä oikeen mitään poikkisanaa keltään ja olemattomatkin ärsyttävät. Mä luulen, että johtuu tästä älyttömästä väysmyksestä ja kun sitä ei saa nukuttua vähemmäksi. Ja nää hormonit on kyllä kans, mitkä mun psyykettä värisyttää..Onneks miehellä on lehmän hermot :heart:

Mahan toiminnasta: Mulla on kans ummella, mikä tod. mulle epätyypillistä. HUH! Ilmalaivoja tuleekin sit senkin edestä :saint: Alkaa jo ottaa aivoon.. joisko huomenna töissä pullon laksopörröö :LOL:

Varhaisultrasta: Kyllä mua se jännittää! Ensinnäkin se pettymys, jos syke ei näy. Se gyne vaan niin vannotti, että hän sen näkee, ku 6+0 täynnä.. NO mulla on ens ke 6+4.. toivotaan. pelottaa kyllä kans, onko se elossa jnejne. Mutta jos kaikki on hyvin, aion huokaista ja sitten kerrotaan vanhemmille ja joillekin lähimmille kavereille. On inhottavaa narrata niitä.. ja mä luulen, että musta kyllä tietyt ihmiset näkee vaan, että olen raskaana :). Edesmennyt mummoni on tiennyt kolme mun raskautta rv 4+, että odotan, kuulemma hehkun sillai jännästi.. no jos en hehkun, niin ainakin olen kuulunut viime päivinä :whistle: :headwall:

Moni sanonut, että pääe ei oikein pelitä. Mulla on sellanen tunne töissä.. jotenkin käyn puoliteholla siellä. Yhtää ei jaksa hötkytä mitään. Kyllä ne siellä kahtoo, kun kävelen 2 pitkähihasta ja villatakki päällä :whistle:.. kohta joku tulee sanomaan jotain.. siitäkin, että pukeudun löysempiin paitoihin, ja palelen, ja haukottelen jajajajaja.. :D.

Epätodellinen olo jatkuu ja epäröinti.. jotenkin se, että täytyy salailla tää onnea, estää iloitsemisenkin jollain tasolla. Niin kiva ois juoruilla nasikavereiden kanssa töissäkin esim.. Ja kai se näköyhteys tuo sen viimeisen varmuuden ja luvan iloita 110% tästä raskaudesta!

Kauheesti tuli kirjoteltua.. yhtään en muista kuka mistäkin aina kirjottelee, jotenka ajattelin ottaa kantaa noi yleisesti ja tietty omaa napaa peilaten :ashamed:. Mutta tää on mulle jo riippuvuus käydä täällä ja ootte tosi tärkeitä. Viime raskaudessa tää palsta muodostui yhdeksi parhaimmista tukipilareista jaksaa, kiitos teille siis :heart:

Nelli ja pötky 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Heii olis kysymys!
Asutaa siis tosiaa ulkomailla ja kävin tänää eka kertaa lääkärissä. Täällä ei siis oo mtn neuvolapalvelua, vaan lääkärillä ja gynellä käydään kerran kuussa(?). Multa kuitenki otettiin eilen verikokeita ja tänää se lääkäri sano että hcg on vähän matala. Se oli jotain 400. Mitä se meinaa? APUVA? Se sano, et joskus voi olla ovis ollu myöhempään, tai jotain, että ei hätää. Mutta pitää mennä ensviikolla uudestaan verikokeisiin. Onko kellään mitään tietoa tästä? Kyllä nyt alko huolestuttaan oikeen tosissaan. :( En muista, että multa ois suomessa edes näin alussa otettu mitään tommosta verikoetta? Huoh. Paniikkihan tässä iskee ;)

-seinis ja beib
 
Terve seinis!

Mulla hcg oli rv4+1 lukemissa 534 ja katselin, että sulla ois la 9 päivää ennen mua. Toivotaan, et se sun arvosi tuosta nousisi, aika matalalta kuulostaa tuo 400 tuohon raskauden kestoon nähden. Ne viitearvot kuitenkin saattaa olla kuitenkin aika isolla haarukalla, mut muistaisin lukeneeni, että normaalisti edenneessä raskaudessa viikolla 5-6 ois ollut matalimmillaankin joku yli viidensadan. :(
 
Tervehdys. On mennyt hujauksessa viikko taasen ja en ole ehtinyt kommentoimaan keskustelujanne. Yhdyn monien kommentteihin km:n pelosta. Minä en jotenkin ole osannut vielä yhtään iloita tästä raskaudesta, kun jotenkin en vaan usko, että tämä onni kantaa. En ymmärrä oikein edes mistä tämä epävarmuus kumpuaa, kun ei mitään järjellistä syytäkään ole. Jotenkin tämä oireettomuus yhdistettynä siihen, ettei oikein edes tajua olevansa raskaana (tai uskalla antaa itsensä tajuta) aiheuttaa sen, etten oikeastaan edes mieti juurikaan koko raskautta. Lueskelen teidän juttujanne, mutta jotenkin kauhean vaikea samaistua tilanteeseen, kun itse en ole päässyt vielä samalle aaltopituudelle asian suhteen. :) Äh, hankala selittää, mutta ihme syyllisyyden tunteita tulee, kun en ole kertonut raskaudesta kenellekään, en ole varannut neuvola-aikaa, en ole edes pienintä ajatusta uhrannut hankinnoille. Mutta kai kaikki aikanaan, toivottavasti ensi viikon varhaisultra toisi positiivisia uutisia. Noh, ehkä se siitä vuodatuksesta, ihme matalapainetta tällä suunnalla siis. :|

Koitan kommentoida yleisellä tasolla keskustelemianne aiheita.

Vitamiineja olen syönyt esikoisen odotusajasta, kun jatkoin vitamiinien syöntiä imetysajan ja sen jälkeen sitten suoraan toisen yritysajan. Syön minisun-multivitamiinia ja kalsium+d-lisää, koska maitotuotteita käytän melko vähän.

Me ei tosiaan olla kerrottu vielä kenellekään tästä odotuksesta. Ympärillämme olevat ihmiset tuskin ymmärtävät miksi toisen lapsen haluamme, kun ensimmäisestäkin olivat yllättyneitä. Haluan siirtää tuota selittelyä mahdollisimman kauas ja näin suojella itseäni mielen pahoittamiselta. Olisi mukava jakaa asia jonkun muunkin kuin mieheni kanssa. Onneksi te olette olemassa! :heart:

Oireettomuus vaivaa edelleen. Finnit on tällä hetkellä oikeastaan ainoa merkki, josta itse pystyn päättelemään, ettei kaikki ole kropassa ihan normaalisti. Omat vaatteet mahtuvat päälle eikä turvota jne. Esikoisesta oli kyllä tähän aikaan jo järkyttävä turvotus ja väsymys päällä, mutta nyt ei mitään. Sekös huolta lisää! Eli oireelliset, olkaa onnellisia, sentään tunnette olevanne raskaana! :)

seinisipelle tsemppiä! Toivottavasti tuo alhainen arvo johtuisi vain myöhäisemmästä oviksesta. Itse en tiedä noista arvoista mitään, minulta ei ole koskaan taidettu edes mitata noita. Muitakin oli joilla oli huolia ja epävarmuuksia, kaikille tasapuolisesti toivottelen luottavaista mieltä ja toivottavasti kaikki on hyvin masupesissä! Hyvää viikonloppua toivottelen kaikille kanssaodottajille
 
Moi taas kaikille

Tervetuloa uusille ja onnea plussasta!

Ostin sitten niitä kalkkitabletteja joten niitä alan nyt ottaa myös. Tuntuu vaan nyt turhalta, oireita ei ole nimeksikään. Ainoastaan rinnat ovat arat. Vatsaa vihloi vielä joku aika sitten, nyt ei ainakaan viikkoon ole sitäkään tehnyt. Mikään ei kuvota, vatsa on turvoksissa mutta se on mulle normaalia, pissalla ravaan mutta sekin on mulle normaalia. Olisihan se aivan upeeta ja mahtavaa jos raskaus olisi oireeton mutta kun mä tiedän että kaikki ei ole kunnossa. Varhaisultra on vajaan kahden viikon päästä viikolla 6+6 ja silloin pitäisi jo näkyä syke. En vaan tiedä millainen romahdus mulle tulee jos/kun saan huonoja uutisia. Viimeksi olin ihan hysteerinen monta päivää.
 
Heippa ja tervetuloa uusille! Porukka lisääntyy täällä mukavasti =)

Epävarmuus täällä näyttää nostavan päätä yhdellä jos toisella. Nyt vaan tsemppiä kaikille ja ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan ja iloitaan siitä! Tiedän, että se on vaikeaa näillä viikoilla ja itselläkin on välillä tosi epävarma fiilis , kun oireet ovat hyvin erilaiset kuin ensimmäisessä raskaudessa. Rinnat ovat arat ja kuumottavat, mutta ne eivät ole yhtään kasvaneet, kun taas ekassa ne turpos heti. Pahoinvointi on enemmänkin hajuihin liittyvää kuin ekassa se oli koko ajan läsnä. Edellispäivänä kävi todella ruoka kurkussa, kun kurkkasin tytön vaippaan ja siellä oli kakat. Isi sai hoitaa :D Pahimmat oireet on järkky palelu ja mahan turvotus. Kaikki housut kiristää, varsinkin iltaisin. Yöllä joudun välillä käymään vessassa, mutta joskus pärjään aamuun ja sitten onkin sellanen kupla ottassa että huh huh, :)

Eka neuvola oli eilen ja terkka halusikin yllättäen koittaa sydänääniä kuuluviin :confused: En ole koskaan kuullut, että kukaan näillä viikoilla edes yrittäisi. Sanoi vaan, että kun sulla noi vatsanpeitteet on niin olemattomat niin voidaan kokeilla jos itse haluan. No halusinhan minä, vaikka hyvin tiesin että se ei onnistu. No, hetken kuunneltuaan, terkka sanoi, että kone antoi lukeman 139 vaikka sykettä ei kuulunutkaan, joten ei se ainakaan mun lukema ollut. Ehkä siellä joku pieni majailee.. Varhaisultra on 22. päivä, en millään malttais odottaa...

Vitamiinit Mä syön Multitabs Raskaus ja imetys ja Elivo Omega 3. Tytölle annan iltaisin puolikkaan kalkkitabletin ja toisen puolen laitan omaan suuhun. Syön maitotuotteita kyllä, mutta tarvittava määrä jää usein vajaaksi.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! :flower:

rockstone & mini rv 5+4 (tai 7+0)
 
Viimeksi muokattu:
Ruska79 pidetään peukkuja ja toivotaan että kaikkii hyvin kuitenkin :hug:

Uusille onnea <3 ja tervetuloa :)

Mua alkaa itteä häirii jo tää kiukkusuus! Pinna niiiiiin lyhyt... mies parka ! Eilen tuli sitte ensimmäiset itkupotkuraivarit ko en saa saanu viisiä eri housuja kiinne :LOL:
Kai se pitää alkaa ettii isompia ja sellasia mitkä ei kiristäis... Ja sit tuli mielee se et miten pitäis tän vielä salas ko tosiaa maha niiiin turvoksis että... Varmasti alkaa ihmiset kyselee kohta!

Mulla edellee jotenki epäuskonen olo toisaalta, että tämä totta. Vaik on oireit yms. Ehkä se tässä viel kajahtaa nuppii todella. Meinasin etten kuitenkaa sinne varhaisultraan mene. Mut mietin jos ostais sen raskaustestin mikä näyttää kui pitkäl raskaus on :LOL: Mistä näitä ideoita tulee :LOL:
 
mä tein just eilen päiväpissasta sen digitestin ja näytti 2-3vk hedelmötyksestä..mä saatan olla siis pari päivää pidemmäl muutenkin kun mulla kierto 25-28pv ja toi laskettu on laitettu pisimmän kierron mukaan ja mä plussasin jo viikoilla 3+3 =P toi digitesti siitä huono et se ei näytä kun max 3+viikkoa hedelmöittymisestä=S
 
Onnittelut ja tervetuloa uusille :flower:

seinisipe Toivotaan että ovulaatio ois tapahtunut myöhemmin ja kaikki olisi hyvin:hug:

Turvotuksesta Eilen illalla vatsa oli niin turvoksissa että mieskin katsoi ihan ällistyneenä ja kysyi että "mitä oikein oot syönyt" :LOL: Näytin siltä että oon vähintään viidennellä kuulla raskaana tai jopa kuudennella.Mulla kun ei oo tainnu viidennellä kuulla vielä juurikaan mahaa olla.Mutta tää turvotus on kyllä iltasin ihan kauheeta.Sen vuoksi vähän huolettaakin miten selviän tän illan kyläilystä paljastumatta.Tosi moni kyselee että joko on tärpännyt(ku kerrottiin monelle ystävälle vauvahaaveista) ja aivan kamalaa valehella.Oon kyllä yrittäny kierrellen vastata ja oon sanonu tyyliin että "toivottavasti pian tärppää" tai "kovasti on yritetty" tai jotain muuta,mutta ei mielellään sitä että "en oo raskaana".Tuntuu että jotain sattuu jos kiellän asian.Oon kai vähän taikauskonen tässä asiassa.

Kertomisesta Tämä vauva on meille yhtä toivottu vaikka syntyykin viidenneksi lapseksemme ja musta tuntuu jo valmiiksi pahalle ku tiiän että osalta ihmisistä ei saada samanlaisia onnitteluja kuin ekasta tai tokasta:( Onneksi on ihmisiä jotka aidosti tulee olemaan ilosia tästä vauvan tulosta ja muutama sukulainen on niin ihanasti aijemminkin onnitellut jotain tyyliin "että vauva on kyllä tosi onnekas kun saa syntyä nuin rakastavaan perheeseen" ,MUTTA sitten on esim anoppi joka muistaakseni jo kolmannen jällkeen ilmoitti meille että "nyt ei enään yhtään lasta".Syytä en tuohon tiedä.Rakastaa meidän lapsia älyttömästi ja ite hoidetaan lapsemme joten ei oo sitä mitenkään ainakaan lapsenhoidolla kuormitettu.Ja nähdäänkin aika harvoin ja on aina kerjäämässä meitä kylään,joten ei oo meistä tarpeeksikkaan saanut:LOL: Mutta ärsyttää yhä tuo sen kommentti.Tuli sillon neljättäkin oottaessa olo etteti sille oo yhtään odotettu se meidän neljäs lapsi vaikka ite rakastin sitä jo sillon kun hän ei ollut vielä syntynytkään.

Toinen asia on äitini joka sanoi ehkä vähän leikkimielellä,kuultuaan että haluan vielä yhden lapsen,että "toivottavasti miehesi on vähän järkevämpi" Joo kiitti vaan.Kyllä tää lapsiluku on ihan meidän oma asiamme.

Eli anopille ja omalle äidilleni tuun asiasta kertoon ehkkä vähän pitkin hampain,joka kyllä harmittaa jo valmiiksi.

Omalle mummilleni en usklla kertoa ollenkaan koska hänen kommenttinsa ovat olleet ennenkin niin ilkeitä.Ku kerroin oottavani ekaa poikaani hän "onnitteli" näin "nyt sää sitten näät kuin kamalia ne pojat on" ja sen jälkeen selitystä siitä kuin tottelemattomia ja mahottomia pojat ovat.Olipas ihana kertoa poikani synnyttyä ja kasvettua että hän on vielä rauhallisempi tapaus (ja tosi kiltti poika)kuin kaksi todella rauhallista tyttöämmekin.Nyttemmin tilanne on muuttunut ja poitsu on oppinut muilta pojilta riehumistakin,mutta on useisiin poikiin verrattuna kyllä vieläkin aikasta rauhallinen tapaus.ja riehuminen ei tee lapsesta kamalaa joten mummini sanonta tuntuu yhä pahalle.

Toinen mummuni ja ukkini tulee olemaan onnellisia vauvasta ja heille kerron asian onnessani:heart: Viimeksi jo melkein tuntu että mummu aavisti että oon raskaana,mutta vielä en aijo kertoa vaikka aavistelisikin=)

Siskoista osa tuntuu sille että he ehkä vähän ihmettelevät sitä että haluan suuren perheen,mutta oon kyllä jo totutellut heitä ajatukseen että meille tulee vielä yksi puhumalla vauvakuumeesta ja siitä että halutaan vielä vauva.Siskot rakastaa kovasti meidän lapsia ja tiedän että tulokaskin otetaan innolla vastaan.

Mutta joo emme siis aijo vielä paljastaa kellekkään.Alunperina aijottiin salata tosi pitkään mutta nyt oon miettiny että jos mahan turvotus menee tosi pahaksi ni pitäskö joulukortteihin monistaa muiden lapsiemme kuvan lisäksi kopio ultrakuvasta ja siitä sitten saisivat tiedon vauvan tulosta:D

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.6+2
 

Yhteistyössä