Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Moi!

Liitympä minäkin mukaan. Tänään tehty melko selkee plussa :) Mun ikä 18, kolmas lapsi ja synnäri SeKS ja laskettuaika näillä näkymin 25.6. :)

Meidän esikoinen on syntynyt 2/2011 ja toinen 8/2012. Toinen lapsemme ei vaan elänyt kuin kolme päivää, koska syntyi niin aikaisin ja oli tosi paljon komplikaatioita. Nyt siis pelonsekaisin tuntein odotellaan mitä tuleman pitää, tietenkin kovasti parasta toivotaan. :heart:
 
Tervetuloa mukaan uudet! :flower:

Birre86 ihania ultrauutisia! :)

Rakkaudesta äidille kovasti tsemppiä! Mites jakselet? Onko tänään ollut kipuja? Toivottavasti helpottaa ja saat levättyä.

Mustikkasuu: täällä toinen vuotelija. :/ Ei oikein pysty nyt nauttimaan tästä odotuksesta yhtään, kun raskausoireet niukat ja vuotelua. Lääkärin mukaan kaikki kuitenkin ok, joten ei kai se auta kuin odottaa mihin tämä tästä kääntyy.

Minulle voisi päivittää la 10.6 (mikäli tässä nyt vielä mukana keikutaan).

Terveisin,
Hiirunhenkäys (6+1)
 
Tällä leijutaan pilvissä :heart:
Käytiin just varhaisultrassa. Viikot vastas mun laskuja, 5+6. Saatiin nähdä meidän 3mm:n pituinen pieni ihme. Sydämmen sykekin nähtiin lepattamassa kuvaruudulla :heart:

Ei ollu ultraaja Bruno, vaan ihan "perus-Pirkko":D Silti ei olis voinnu enempää saada 50e:lle vastiketta. Monta eri mittausta pikkusesta. Näytti kuinka sikiöpussi tosi hyvän kokonen, oikeessa paikassa, limakalvot hyvin turvonnu, mulla ei näy mitään kystiä tai vuotopaikkoja... Ja itelle positiivinen yllätys, että tehtiin mahan päältä. Viikon päästä tosiaan saadaan käydä uudelleen kuuntelemassa sydänääniä ja otattamassa pikkusesta ekat kuvat matkaan :saint:

LittleOne 5+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pele
Tervetuloa uudet! Teillähän alkaa olla jo "juhannusvauvoja" =)

rakkaudesta äiti onko kivut pysyny poissa? Milloin sulla oli varhaisultra?
Saatiinpa tänään parin minuutin lumisateella esimakua tulevasta talvesta :)

emiliainen onnea älyttömästi plussasta ja uskotaan, että sulla vastoinkäymiset on takanapäin
 
Viimeksi muokattu:
Heti ekaksi omaa napaa: Viimeyönä poika herätti kolmen aikaan ja sen jälkeen ei uni meinannut enään tullakkaan.Maha oli taas kipeä.Ei auttanut kyljenvaihdot eikä pissalla käyminen.Voi että taas huoletti.Aattelin että soitan aamulla neuvolaan että voitasko ultrata ku nuita kipuja on,mutta aamulla en sit ollukkaan kipeä.Oli tosi huono olokin ja tuntuukin että mulla pahin pahoinvointi ajoittuu yöhön.Johtuukohan siitä että sillon en oo kokoajan jääkaapilla:LOL: Mulle kyllä ruoka maistuu yhä tosi hyvin,paitsi herkut ei.Siis mikään kovin makea.Jätski kyllä menee mutta karkit ei eikä mikään kovin rasvanen tai suolanenkaan(esim sipsit).

Babyfever1 , vaelimerkki ja wilma79 Onnittelut ja tervetuloa:heart: :flower:

Birre86 Onnittelut ihanista ultrakuulumisista:heart: Voi ku itekkin sais sitten nuin hyviä uutisia=) kyllähän se ultra jännittää vaikka suurimmalla osalla siellä taitaa aina kaikki olla hyvin.

Mustikkasuu Luulis että kaikki ihan hyvin jos ei isommin vuoda ja ei oo kipuja,mutta hyvähän se on ultrata niin saa varmuuden.Mun kaverilla vuoti alkuraskaudesta useampaankin kertaan verta ja nyt hällä on terve 6vuotias lapsi siitä raskaudesta.

LittleOne Mullekkin ehotteli ultraa jo muistaakseni eiliselle eli mulla ois ollu viikkoja 6+5 ,mutta en sit halunnu sitä vasta ku ensi viikolle ku rahaa paremmin silloin.Nyt kyllä tuntuu ettei jaksais enään oottaa päivääkään.Varsinkin kun on ollut nuita vattakipuja.Voikohan nuita yksityisiä ultria perua kuluitta jos vaikka joutuukin käydä muualla ultrassa vattakkipujen takia? Tuli tuotakin mietittyä yöllä ku olin varma sillon että tänään meen johonkin tutkimuksiin mutta en sitte mennytkään.Ilmottelehhan heti ku oot käynyt ultrassa että näkyikö pikkuinen jo=)

varhaisultra kuka tietää ultrataanko mahan päältä vai alakautta? Mää muistelen että multa on joskus ihan alkuraskaudessa ultrattu alakautta,mutta sitten tuntuu että on muullon aina ultrattu vatsan päältä,siis alussa myös.Neuvolan eka käynneillä esim ja aina on vauva näkynyt.Mulla on tytöiltä kuulunut sydänäänet tosi aikasten.Ekasta muistaakseni jo rv.8 ja tokasta rv9 Pojista myöhemmin ja toisesta ei meinattu millään niitä löytää vaikka olin jo paljon pidemmällä kuin mitä tytöiltä ne kuulu.

Vatsakivuista huolimatta oon yhä raskaana ja voi että nautin :heart: Huomenna tulee täyteen se paljon oottamani rv 7=) Jospa olo sitten muuttus luottavaisemmaksi raskauden jatkumisen suhteen=)

Sain tänään heti aamusta ihanan uutisen kun kaverini soitti sairaalasta synnyttäneensä eilen illalla pikkuisen poikavauvan:heart: Voi että tuo uutinen pisti herkäksi.Ehkä ensi kesänä minäkin olen siinä tilassa=) Nuuskuttelemassa sairaalassa vastasyntyneen tuoksua:heart:

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv6+6
 
LittleOne Onnittelut ihanista ultrakuulumisista myös sinulle:heart: Kiva että pikkuinen jo näkyi=) Ja tuossa sun kirjotuksessa tuli se mun kaivattu vastauskin eli kiva kuulla että siellä ultrattiin vatsan päältä.Jotenkin miellyttävämpää entä alakautta ultraaminen:D
Mun olo on tosiaan nyt ihan hyvä mutta yöllä oli vatsakipuja.

hiirunhenkäys kiitos! Nyt vointi hyvä=)

emiliainen onnittelut plussasta ja tervetuloa:heart: Osanotot myös pienen menettämisestä:hug: Ei voi ees kuvitella kuinka rankkaa se on ollut:'( Toivotaan että nyt raskaus menisi hyvin ja vauva pysyttelisi vatsassa tarpeeksi pitkään

Taidampa lähtä koiran kanssa tuonne rännän joukkoon kävelylle=) vai liekkö se jo ihan vettä vaan.Ihanan näköstä oli päivällä ku lunta tuli aika paljon,mutta eihän sitä juurikaan näyttänyt maahan jäävän.
 
LittleOne kävitkö Femedassa vai missä sai noin halvalla alkuraskauden ultran? Kiinnostaa kovasti.

Täällä kahvi ei maistu, töissä jo skippaillut viime viikolla, mutta tänään ihan tekemällä tein peruskahvin ja hyi yök. En saanu alas, vaikka yritin.

Jotenkin tuntuu, että tännekin rupee öklötysolo hieman rantautumaan. Suussa maistuu kakka.

Huomenna poksuu..:heart:

MiiJane ja Möhkis 4+6

PS. Miulla on perussairaus, ja sitä tuolta googlettelin. Googlen tiedon mukaan sitä saisi suht ahkeraa ultraamista, jotta varmistettaisiin vaavin olo.

PSS. Tietääkö joku muuten tyroksiinin määrästä? Pitäisikö sitäkin lisäillä? Siitäkin varmaan löytyy tietoa googlettamalla. :)
 
Olen seuraillut pinoa sivusta, kun ei vielä varmuutta, onko oma raskaus normaali.

MiiJanelle vastaukseksi tyroksiinin määrään: 'keittokirjaohje' on, että tyroksiiniannosta nostetaan 30% heti plussatestin tekemisen jälkeen. Tämän jälkeen säännöllisillä labroilla säädetään tyroksiiniannosta.
 
Olen seuraillut pinoa sivusta, kun ei vielä varmuutta, onko oma raskaus normaali.

MiiJanelle vastaukseksi tyroksiinin määrään: 'keittokirjaohje' on, että tyroksiiniannosta nostetaan 30% heti plussatestin tekemisen jälkeen. Tämän jälkeen säännöllisillä labroilla säädetään tyroksiiniannosta.

Kiitos vastauksesta, jotain tuon suuntaista olin muistelevani lukeneen joskus..
Täytyy aamulla sitten nappasta hieman isompi satsi..
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla mukavia ultra uutisia :) Hyvä että kaik kivasti!

Onnea ja tervetuloa uusille :flower:

Emiliainen osanotot pienen menetyksestä! :hug: Pidetään peukkuja, että nyt kaikki menee hyvin!

Tänää tuli sitten haettua se kasa mammavaatteita, paljo oli kivoja :) . Jotenki musta vaa tuntuu ettei ne loppu aikan päälle mahu :LOL: . Mut toki voiha se olla et tämä turvotus pitää mitat näissä hyvän aikaa.. Juttelin kyllä eilen kaverin kanssa jolla 4 lasta ja hää sano et kyllä se vaa aikasempaa aina näkyy ulospäin mitä enemmän lapsia ja tämähän siis mun neljäs.. jotta jännä nähä mikä valas sitä kesällä ollaa :LOL:

Tänää ollu hiukka parempi olo, mutta mikään ei kyllä maistu.. Päikkärit oli pakko taas vetää ko ihan piipus... Mut kai se hyvä nukkuu vielä kun voi :)
 
Moi!

Piti tulla tänne jo vähän kurkkimaan, kun tänään plussattu. Viikkoja vasta 3+4, joten vähänlaisesti vielä. Taidan vielä vähän seurata, ettei vaan ne menkat kumminki ala :D (miten niin epäluuloinen). Laskettu menee kesäkuun lopulle ja toinen lapsi tulossa, esikoinen 2v. Ilmoittelen myöhemmin sit tarkempia tietoja. :)

Pahoinvointia tuntuu jo pukkaavan, eilen ei ollut kaukana oksennus ja tänäänkin on kuvottanu. Tissit on hirmu kipeet ja alavatsaa juilii. Esikoisesta pahoinvointi alko kans aika aikasin, mut ei sentään näin aikasin. No senpäs näkee miten nää oireet tästä kehittyy. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kävin perjantaina ekassa neuvolassa. Kummallista miten sitä voi kahdessa ja puolessa vuodessa unohtaa niin tyystin noi alkujutut: ultrien ajankohdat (yllätykseksi eka jo marraskuun puolivälin tienoilla), labrat, ruokasuosituslistojen säntillinen läpikäyminen yhdessä terkkarin kanssa (uutena kiellettyjen listalla "tilamaito"), jne. Yritin pyytää raskaushormonin määrittämiseksi verikoetta, mutta "täällä lähdetään siitä, että jos ei ole kuukautisia kuulunut, olet raskaana". Eli ei auttanut vinkuminen.

Väsymys ja paha olo, jos ei syö parin tunnin välein, ovat nyt tosi voimakkaita. Töistä kieltämättä kaipaisi jotain lepolomaa, siesta aina lounaan jälkeen voisi myös auttaa asiaa. En luule, että töissä kukaan epäilee mitään - vaikka ryntäät on kuin Panu-tytöllä - mutta viikonloppuna vanhempien kanssa mökillä oli aika kiemurtelua, että pääsin eroon viinilasillisesta ruokapöydässä ja tarjotusta saunakaljasta. No, jos epäilevät, niin pitkäksi saattaa aika käydä, nimittäin saavat vielä tovin odotella uutisia.

Birre86, ihanaa! Varmaan ihan uskomatonta nähdä pieni!

Ultraamisesta, Helsingissä ainakin NKLllä tehtiin ennen niin, että jos vatsanpeitteitä eli ihraa ei ollut paljon, ultrasivat päältä. Nyt terkkari sanoi, että nt-ultra on aina alakautta suoritettava tutkimus. Tiedä sitten onko terkkarit perillä sairaaloiden käytännöistä lopulta kuitenkaan. Ainakin esikoisen kanssa kävi ilmi, että on neuvolantätejä jotka on omien sanojensa mukaan käyneet synnärillä viimeksi joskus 10 vuotta sitten.

Mikäs tässä, kohti 8. viikkoa!

ToinenToiveissa ja Työnimetön, tasan 7!
 
Nyt sitten eka neuvolakin varattu kun käytin poikaa tänään 2 vee tarkastuksessa. Neuvola on 7.11. Tätä ennen mulla on kyllä onneksi se varhaisultra. Hirveen hitaasti kuluu aika, menis nyt ainakin pari viikkoa eteenpäin reippaasti.

Oireista: Monilla tuntuu rinnat oirehtivan jollain tapaa. Mulla ei niissä tuntemuksia ole olleskaan ja esikkoakin odotellessa aika minimaalisesti. Ei kasvanut kuppikoko, ei tiputellut tms. Jossain vaiheessa olivat vähän arat. Kuinkakohan yleistä on, että maitoa rupeaa erittymään jo raskausaikana? Mulla kun ei imetys onnistunut esikon kohdalla, niin olen joskus miettinyt että ennakoiko jo se, että raskausaikana siellä ei ollut mitään "elämää" sitä, että maitoa ei tullut nimeksikään. Vai onko vaan sattumaa..

Terese rv 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Tällä leijutaan pilvissä :heart:
Käytiin just varhaisultrassa. Viikot vastas mun laskuja, 5+6. Saatiin nähdä meidän 3mm:n pituinen pieni ihme. Sydämmen sykekin nähtiin lepattamassa kuvaruudulla :heart:

Ei ollu ultraaja Bruno, vaan ihan "perus-Pirkko":D Silti ei olis voinnu enempää saada 50e:lle vastiketta. Monta eri mittausta pikkusesta. Näytti kuinka sikiöpussi tosi hyvän kokonen, oikeessa paikassa, limakalvot hyvin turvonnu, mulla ei näy mitään kystiä tai vuotopaikkoja... Ja itelle positiivinen yllätys, että tehtiin mahan päältä. Viikon päästä tosiaan saadaan käydä uudelleen kuuntelemassa sydänääniä ja otattamassa pikkusesta ekat kuvat matkaan :saint:

LittleOne 5+6
Muakin kiinnostaa kävitkö Femedassa varhaisultrassa kun noin halpa?
 
Onnea ja tervetuloa kaikille uusille! :flower:
Täällä on kans vuodot alkanut viime perjantaina ja maanantaina loppui.. Olin lääkärissä maanantaina ja kesken ei kuulemma ole mennyt, ja mitään tulehduksia ei ole.. Mutta torstaina on sitten vielä aika naistentautien poliklinikalle, silloin sitten tietää enemmän, toivotaan että kaikki menee hyvin, että ootellaan torstaita..
Muuten täällä nyt menee niinku ennenkin, vilu on ollut ja väsyttänyt..
 
Muffi: mä lopetin imetyksen 3kk sitten ja ei oo olleskaa arat rinnat eikä tuu maitoakaan!=)mutta viime vuonna kun tulin raskaaksi silloin kun täysimetin vielä mun keskimmäistä lastani mulla oli aivan järjettömän kipeet tissit kun tuli maitoa ja ihmettelin silloin et onkohan mulle rintatulehdus tulossa,mutta olinkin raskaana (pieni shokki silloin kun kuopus oli vast 4kk) mutta kipu läks pois kun lopetin heti imetyksen...
ONNEA kaikille uusille plussanneille <3
täällä rv 5+0 nyt ja ei oikeen mitään oireita..aamuisin mukamas niin tyhjä maha että kurnii ihan vaikka mä oon iltasyöppö niin ja masu levinnyt ihan järjettömästi,voisin lisätä kuvan =P
 
Eka aamu, kun on oikeestaan jo aika huono olo, mutta en oo oksentanut. Pitää mennä syömään, jos helpottais. Lisäksi on mahakipuja ja ne alko hieman pelottamaan. :(

Onpas siellä yllä kuvassa masu tosiaan turvoksissa!!! Mulla turpos edellisestä tosi aikaisessa vaiheessa kans, nyt ei vielä ollenkaan, eikä viikkojakaan oo ku 5+2.

Mulla ultrataan maanantaina, mutta varhaisultra se ei ole, vaan kontrolli muiden syiden vuoksi. Jos siellä näkyy syke, voi olla, ettei mennä varhaisultraan tällä kertaa ollenkaan.... Tai sitte mennään. :D Onhan se dvd:kin niin kiva muisto lapselle sitten itsestään aivan elämän alkutaipaleella. :)
 
Onnea uusille plussaajille ja erityistsemppiä Emililainen. Kohtahan me saadaan jo heinäkuisetkin tänne, hurjaa :)

Mä kävin Mehiläisessä varhaisultrassa ja hintaa jäi kelakorvauksen jälkeen ~110 euroa. Ultra tehtiin alakautta ja lääkäri sanoi, että aina alkuraskaudessa toimitaan näin, mutta on varmasti kiinni myös ultralaitteista että miten toimitaan.

Vau mikä masu Evamaria82 :)

(.) Täällä olo senkun heikkenee. Aamuisin aamupalan jälkeen alkaa etominen ja iltapäivällä viimeistään kunnon väsymys. Lopulta on ihan sellainen voimaton ja lähes "tärinä" olo. Istun illat peiton sisällä villasukat jalassa ja toivon kellon menevän eteenpäin, että pääsee pian nukkumaan. Tuntuu että koti räjähtää kohta käsiin kun ei mitään ylimääräistä jaksa tehdä.
Neuvolaan soitin varhaisultran jälkeen ja sain ajan jo ensi viikoksi. Ihan yllätyin miten pian se sitten tulikin, eli taas jotain kivaa odotettavaa.

Hyviä vointeja kaikille.

Kesähaave ja pieni rv 7+2
 
Tänä aamuna heräsin hymy naamalla=) Nyt on se kovasti oottamani rv 7 tullut täyteen ja on ohitettu viikko millon mulla aijemmin tapahtui ne keskenmeno ja kohdunulkoinen.Jotenkin on heti luottavaisempi olo että kaikki menee nyt hyvin jollei raskaus ole tuulimuna.

Papunen onnittelut plussasta ja tervetuloa:heart::flower:

Terese Minä olen imettänyt esikoista 1v2kk, toista 1v.4kk, kolmatta 1v.5kk ja neljättä 1v.7kk ja kolmea jälkimmäissästä täys imetin puolivuotiaaksi.Esikoistakin oisin varmaan pystynyt,mutta ekan kans oli muka niin kiire antaa kiinteitäkin=) Mutta tosiaan mullakaan ei juuri raskausaikoina rinnoille tapahu mitään.Ehkä ne voi hitusen kasvaa mutta vain hitusen.Ei tosiaankaan vaihu kuppikoot ja pienirintanen oon ihan sinne synnärille asti.Vasta noin kolmantena päivänä synnytyksen jälkeen alkanu kunnolla maito nousta rintoihin ku oon kovasti imetellyt alkupäivät.Eli mulla ei ainakaan tuo raskauden aikanen rintojen koko tuntemukset oo vaikuttaneet imetykseen=) Omalla kohallani oon luottanut siihen että mitä enempi imetän,sitä enempi maitoa tulee ja lisämaitoa en oo antanu ollenkaan(paitsi sairaalassa vähän pakosta)että oma maidontulo ei vähene.
Oon saanu ekan ja tokan imetyksen kohalla paljon tukea ystävältäni ja hänen vuokseen varmaan imetykset onnistuneet niin hyvin.Ainakin siis toi eka ja toka jollon tarvin tukea ja luottamusta siihen että maito riittää.Ekalta sitä luottamusta ja tokalta apua oikean imetys otteen löytymiseen.Vauva ei nimittäin oppinut syömään kunnolla vasta kuin noin kuukauden tai parin iässä.Tai siis osas syyä mutta oli sellanen linnunpoikas suu että avas sitä vaan ihan vähän ja yhestikkin meni 45minsaa ennenkuin sain vauvan tissiin "kiinni".Eli osas imeä kuhan sai tissin oikein suuhun.Onneks sain tukea ja imetys onnistui tuollakin kerralla=)

evamaria82 Ihana maha =) näyttää ihan samalta ku mun turvotus iltasin.Ja tosiaan näyttää ihan jo isolta vauvamasulta eikä lihomiselta joten kiinni mahdan jäädä jos joku näkee mut iltasin:whistle:

varhaisultra en tiedä kävikö LittleOne samassa ultrassa mihin minä menen mutta luulisin.minä oon ainakin menossa meri oulun neuvolaan ja siellä maksaa 50euroa.Sieltä ei saa mitään dvd:tä mukaan mutta eipä vauvasta ihan alussa ees nää muuta ku mustan pisteen jossa sykkii sydän.Jos oltas pidemmillä viikoilla niin ois ihana tuo dvd.En tiiä näkyykö lie nyt jo enempi ku meen vasta 8+2 viikolla tohon ultraan? vai yhäkö näyttää mustalle pisteelle?

Pele Mullakin ollu kipuja ,mutta nyt ainakin yhä kaikki hyvin.Toivottavasti sullakin :hug:

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.7+0 JEE =) ..mun eka etappi saavutettu
 
  • Tykkää
Reactions: Pele
Rockstone mehän taidetaan mennä ihan samoilla päivilläkin, joten kai tää olo vain kuuluu tähän. Voimia sulle :hug:
Yritän vain joka hetki kun on pahaolo, niin olla siitä samalla iloinen kun tietää että silloin kaikki masussa hyvin.

Ovatko kaikki jaksaneet käydä töissä vai onko kukaan jäänyt sairaslomalle? Tästähän on kamalasti netissä keskusteluja, että voiko alkuraskaudessa olla sairaslomalla ja ymmärrän kyllä molempien puolien ajatukset. Välillä vain tuntuu, ettei minusta tälläisenä ole mitään hyötyä työpaikalla.
 
rakkaudesta äiti vastasikin jo mun puolesta. Eli tosiaan sama paikka, Meri-Oulu. Ja siis ei tehty alakautta. Heillä on nyt aivan uudet laitteet, joten nykyään saa kasan kuvia sähköpostiin. Ei siis kuitenkaan dvd:tä. Pieni pistehän tuo tosiaan on, mutta mukava sitä pistettäkin oli katsella ;)

(.) ruokahalu minullakin pysyny normaalina (hyvänä). Ainut vaan, että on tuon pahan olon välttämiseks ollu opeteltava syömään pienempiä annoksia ja ylipäätänsä jotain parin tunnin välein. Pitkin päivää pitää yökkäillä pöntöllä, mutta mitän ei onneks vielä tule ylös :D

kesähaave töissä ollaan. Helpottaa asiaa tosiaan, että pystyy piiloutumaan tarvittaessa omaan huoneeseen ja napsimaan välipaloja jatkuvasti. Myös liukuva työaika, joten huonoimpina aamuina oon suosiolla venyny töihin vasta myöhemmin. Varmasti jos erisorttinen työ, niin voiskin joutua ottamaan huonoimpina päivinä saikkua :confused:
 

Yhteistyössä