Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Hei,
Mulla tuo pahoinvointi on pysynyt hallinnassa syömisen avulla - ja välillä oksentaen. Ja sen jälkeen taas syöden... Eli raskaudet on menneet jääkaapin ja vessanpönttöön väliä kulkien... Kaverilta sain nyt lainaan semmoiset magneettirannekkeet, vielä en ole niin heikolla hapella että olisin niitä tarvinnut. Eilen illalla söin kaksi iltapalaa, ensin muroja ja maitoa, tunnin päästä ruisleipää ja jogurttia. Ne pitivät vissiin niin hyvin verensokerin tasaisena aamuun asti, että tänään ei ollut pahempia vaikeuksia aamulla.

Mitään lääkkeitä en lähtisi edes harkitsemaan, ei apteekki- eikä luontaistuotepuolelta - kuuluisin apu lienee ollut talidomidi, jonka seuraukset kaikki varmasti tietävät :'( Joku kuuluu saaneen apua vyöhyketerapiasta tai akupunktiosta, niitä voisin itsekin kokeilla. Ja stressin vähentäminen sekä lepo, ne kaiovatkaiken a ja o.

Voimia, kamut!
 
Niin eipä niitä lääkkeitä taida edes olla. Luontaistuotepuolen jätän kyllä täysin rauhaan. Mutta en mä keksi miten se olisi mitenkään mahdollista istua nyt just kokouksessa koko päivää, kyllä mä pärjään kun olen yksin ja ovi on kiinni :D Mutta näillä näkymin en missään nimessä kokouspäivää istu. Jos joku tulee puhumaan mulle niin pahoinvointiaalto on kaikista pahinta, varmaan on ihmettelemistä että aina kun mulle puhuu niin naama vääntyy sellaiseen purjoilmeeseen ettei tosikaan :D

Kaikista ihaninta on olla ulkona kun tuolla on ihanan kirpsakkaa säätä jo! Kävelisin vaan ulkona jos voisin :)
 
Nyt on varhaisultra varattu kahden viikon päähän rv 7+0 :) Huomenna varailen sitten ekan neuvolakäynnin kun vien pojan kaksivuotisneuvolaan.

Välillä sitä miettii kuinka hullu sitä on, kun toisen lapsen ton vintiön rinnalle haluaa, mutta oon aatellut että jossain vaiheessa pääsen sitten helpommalla kun heistä on toisilleen seuraa. Mulle (meille) oli aika itsestäänselvää, että sisarus tolle pojalle haluttais jos vaan lykästää. Ja kun ikääkin rupeaa olemaan, niin nyt oli ihan hyvä ajankohta siltä kannalta.

Mulla oli ekassa raskaudessa noi pahoinvointirannekkeet, mutta mä niistä saanut apua. Tosin en tiedä laitoinko niitä loppupeleissä edes oikeaan kohtaan. Joillekinhan niistä on ollut paljonkin apua. Naene kannattaa niitä ainakin kokeilla.

Kertomisesta mun kaksi parasta kaveria tietää. Tosin siitä syystä, että tiesivät että yritetään ja että olen käynyt apuja hakemassa gyneltä. Osa musta haluis kertoa varhaisultran jälkeen, toisaalta olis kiva odottaa siihen saakka kun masu on näkyvissä ;) Luulen, että ainakin läheisimmät huomaa tai muuten tajuaa jokatapauksessa ennen nt-ultraa.

Terese rv 5+0
 
Meillä kuuluu täällä noin viikolla 7 ultra ekaan neuvola käyntiin, siis kunnan puolesta :) Ekassa raskaudessa neuvolassa ei ollu ultra laitteita, mutta jokaisella lääkäri käynnillä ultrattiin. Ekan kerran viikolla 7+1.. :) Mulla on siis viikon päästä ekaveuvola ja ultra. Jännää. :) Mun tuurilla tietty laittet on rikki tai jtn :p

Me muutetiin just rivari kolmioon. Hyvin aateltiin tässä mahtua olla. Esikoisen eka vuoshan me asuttiin kerrostalo kasiossa ja hyvin mahuttiin sielläkin. :)

Oireita ei oo ilmaantunu yhtään lisää.. Ainoot siis noi järkky palellus ja väsy. Tänäänkin kävin tosin amulla heti salilla, nin nyt on vähän virkeempi olo. En osaa olla huolissani vaikkei oikeestaan mitäään raskausoireita oo, kun ei niitä ollu esikoisestakaan. Ainut mikä pelotta on et migreni palaa. Se hävis kokonaa synnytyksen jälkeen vaikka raskausaikana oli tosi pahoja kohtauksia.. mut toovotaan, et pysyy poissa. :)

Safu+tirppa 5+5
 
Täällä tosiaan tulee neuvolan kautta varhaisultra, keskiraskaudessa joskus rv 24-27 ja lopussa synnytystapaarvio jossa ultrataan, siihen sitte nuo seulat jos osallistuu,nt ja rakenne :)

Minä olin sitten niin "pöhkö" ja soitin neuvolaan ja pyysin aikaistamaan sitä minun varhaisultraa. Mulla on siis noita menkkamaisia kipuja ollu niin paljo eikä aiemmissa niitä ole näin paljoa ollut, eikä tuntunut. Joten niitä stressaan. (taisin kyllä vähän liiotella terkalle noita kipuja että varmasti pääsisin aiemmin sinne) :ashamed: Mutta tosiaan nyt pääsen sinne ens viikon tiistaina jolloin viikot on 6+5 :heart:

Ja kuten tuolla aiemminkin jo jonnekki kirjotin ni mulla 1 tyypin diabetes ni olen näistä kahdesta ekasta päässyt jo rv 5+4 ja 5+6 ultraan. Siksi taitaa nyt nyppiä niin kovin että tässä raskaudessa pitää odottaa ja odottaa :D Toivottavasti kaikki olis hyvin ni vois edes hetkeksi huokasta helpotuksesta :)

kotiäiti & Nappula 5+4 :heart:
 
Babyfever1 Onnea ja tervetuloa :)

Jotenki niiiin nyt himottas se varhaisultra mut ei vaan pysty, joten ei auta ko oottaa. Piti tuossa uudet rillit hommata ja sitten meille tulossa se hauvavauva, joten rahaa menee muutenki kiitettävästi :LOL:

Tänää tuli oltuu aamupäivästä tehokas ja siivottuu, laitettuu verhoi ja tavaroit kannettu.. Nyt sitten olo kiittää.. Loppu päivän voiki sitten vaan olla. Kaveri tulee tänää kahvelle ja meinasin josko hälle kertoisin.. Kattoo nyt :)

Huomenna meen hakee kasan mammavaatteitta sitten :LOL: Niillä pitäs pärjää aika kauan... Vauva juttuja ei kyllä vielä.. Kaik pitää kyllä hommaa, mutta kattoo niitä sitten myöhemmin. Ja varmaa saadaa tutuilta käytettyi sitte myös :)

häpimama + toukka 5+1
 
Kiitos häpimama!! Itsekin olen kovasti miettinyt sitä varhaisultraa, mut ajattelin soitella ke tai to sinne neuvolaan ja kysyä ultraako ne ensimmäisellä käynnillä...ja jos ei, ni sit varmasti menen yksityiselle, tai kysyn saisko lähetettä kunnalliselle, kun sitäkin näköjään tehdään!?! :) Kovasti olet saanut päivän aikana tehtyä!! :O Itsekin haluis heti alkaa hamstraamaan kaikkea vauvajuttuja, mut jos sitä yrittäs hillitä ittensä siihen vko12 -> :D ainakin voi valmiiksi netistä ja kaupasta katsella ;) mistä haet mammavaatteita, tutuilta?!? :) itse katselin yks päivä kuinka paljon kirppiksellä oli HALPOJA ja siistejä vauvan vaatteita..bodeja 50snt/kpl!!! :O Tietty vähän uuttakin pitää olla, mut niitä kuitee tarvii niin paljon, ni reilusti vaan pitää sit ostella niitä valmiiksi ;)
 
Babyfever1 Facebookin kirppari sivulta bongasin yhdeltä myyjältä ison kasan vaatteit jotka huomen sit meen lunastaa :) Meillä näköjään sama synnäriki :). Kirpparilta löytyy joo kivasti vauvan vaatteit yms halvalla ja hyväkuntoisia myös.

Kaveri kävi ja nyt sitten kaksi tietää meidän lisäksi tulokkaasta. Hyvin otti vastaan ja intoili niin, että joutu rauhottelee, että tässä vielä ihan alussa ollaan :)
 
Täällä on nyt varattu neuvola-aika. Sain sen marraskuun puoleen väliin (15.11). Postissa kuulemma tulee kasa lippulappusia, joihin on hyvä tutustua ja täytellä. Siellä myös enemmän infoa seuloista.
Itsellä edellisestä synnytyksestä reilu 8 vuotta, joten tämä kaikki taas tuntuu melkein jopa uudelta.
Neljän vuoden lapsettomuuden jälkeen tuntuu aika jännältä koko tilanne.

Tänään on alavatsalla tuntunut ihme nippailuja. Toivottavasti ovat ihan kohdun venymisestä/kasvamisesta johtuvia.Tietysti sitä pelko on heti persiissä, että joskos onkin merkki keskenmenosta.

Oireista sen verran, että edelleen tissit/nännit kipeinä, palelu ja uneliaisuus. Ei muuta. Toukokuisessa keskenmenoon päättyneessä raskaudessa oksensin monesti päivässä.

MiiJane ja möhkis 4+5
 
Naene täällä kanssa piiloudutaan omaan työhuoneeseen voimaan pahoin :D Pelottaa etukäteen ens viikon työmatka ja sitä myöten lentomatkat :x Jo rv4 tuntu myllerrystä mahassa lentokoneessa. Eikä normaalisti koskaan... :confused:

rakkaudesta äiti mulla ultra on jo tällä viikolla :O Meillä on neuvola jo ens viikolla, joten halus ehottomasti antaa ajan ennen sitä. Ite en todellakaan usko, että 6+0 näkyis vielä mitään. Vannotti kuitenkin, että heidän uusilla laitteilla näkee kaiken tarvitsevan jo tuolloin, ja jos ei näy sykettä, niin viikon päästä saa tulla ilmaseks katsomaan uudestaan. Joten sai ylipuhuttua mut ;) Uudesta laitteesta saa kuulemma ultrakuvat sähköpostiin :heart: Nyt vaan jännitettävä ja toivottava, että hyviä uutisia saadaan...

(.) Pahoinvointi rupee olemaan jo kokopäiväistä aaltoilua. Iltaturvotuskin on muuttunu lähes kokopäiväseks turvotukseks. Onneks on syksy ja voi hautautua töissä jättimäisiin villatakkeihin :D
 
mä varasin tänään ultran kahen viikon päähän sinne femedaan Brunolle,mulla silloin rv 7+0 =) maksaa kuulemma n.130 eur kelakorvauksen jälkeen...tänää oli ihan pakko tehä päiväpissasta vielä testi mikä ei oo herkkä ja tulihan sieltä HETI testiviiva ja sit kontrolliviiva =P ja oli niin tummat viivat että silmiä kirveli..mulla karsee selkäsärky oikealla puolella selkää alhaalla..mitään oireita ei oikein oo..niitä odotellessa...niin ja ei oo oikee väsymystäkään,kun yölläkään uni ei maistu..tosi outo olo,ei ikinä uskois olevansa muka raskaana..jotenkin epäilyttää koko homma=S
 
Iltoja... Huh huh!! Tässä meni sitten tovi jos toinen vessan pönttöö halates.. yyyih! Mites muut? Pysyykös teillä ruuat sisällä? Oisko vinkkei parempaa oloo? Tai mikä ois sellai syötävä mikä ehkä vähiten tekee pahan olon? Tai ees helpost oksennettavaa?? :LOL:

Mut joo, nyt mentävä viemää koira ulos. Onneks pimeetä ni ei kaik huomaa vaik lentäis laatta tuol...
 
Voi että nyt pelottaa:'( Tänään ollut ihan hirmu kiireinen päivä,on pitänyt kuskata lapsia kouluun ja harrastuksiin ja tyhjentää kirpparipöytä.Päivällä jo alko ihmeellisesti särkeä mahaa.No se meni kyllä ohi,mutta nyt illalla alko yhtäkinen mahakkipu ja niin kovana että oli ihan vaikea ja pelottava vaihtaa asentoa.Oikeen viilsi mahasta ja tuntu että varmasti kohta lorahtaa verta housuihin:'( Sitten tuli mieleen se kohdunulkonen ja aattelin että kohta pitää soittaa ambulanssi.Kivut siis kipeyty siihen malliin ja aivan yhtä äkkiä kun ne tulikin niin ne hävis.
Nyt kuitenkin hermostuttaa että mitä tuo oli.Lähen äkkiä pehkuihin että saa levätä tätä kiireistä päivää nukkumalla pois.Jospa ne kivutkaan ei enään palais.En kestä jos menetän tämän pikkusen:heart: Niin paljon sitä jo odottaa vaikka en kunnolla oo muka uskaltanut antaa itseni tästä iloita niin oon tainnut kiintyä pikkuiseen jo liikaakin.siis siihen nähen että ollaan vasta näin alussa ja vielä voi sattuakkin jotain.

Mutta tervetuloa uusille ja onnitteluja:heart: Kommentoin myöhemmin lisää,ku nyt oon yhä niin sekasin tuosta säikähdyksestä-

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv.6+5
 
Heipsuli kaikkille ja tervetuloa uusille:)
Vaikka luen joka päivä ja lisäilen uusia ei vaan tuu kirjotettua:ashamed:

Laitanpa nyt jotain mitä muistan...mistä on ollut puhetta.
Mulla tulee maitoa.5kk sitten lopetin imettämisen. ONKO MUITA jotka on hiljan lopettanut imettämisen? Onko rinnat nyt arat? Mulla ei oo,lukuunottamatta muutamaan päivää.

Meillä on eka ultra ekassa neuvolassa ja tais olla viellä seuraavallakin käynnillä. Sitten kun sydän äänet kuuluu niin ei muistaakseni enään ultrattu. Sitten np ja rakenne.
Eka meinasin,että en mee varhaisultraan. soitin kuitenkin,mutta koska ei oo vapaita aikoja en syt sitten kuiteskaa mene:) ekaan neuvolaan on se reipas 2viikkoa.
Kait sitä jaksaa sinne asti:)

Järkyttävä miten on kylmä ja kuumeinen olo:/ Lämmöt ei oo kun 36,3 ja silti iho on väliin semmonen kosketus arka niinkuin kuumessa yleensä. Tekis kauheesti mieli syödä vaikka mitä. sitten kun olis tarkotus syödä jotain ei tuu syötyä juuri mitää tai ei olleskaan:eek: Huonoaoloa on lähinnä vaan iltaisin.


Rakkaudesta äiti :/ lepäähän nyt kunnolla ja huomenna vähän rauhallisemmin:) Toivotaan ,että menee ohitse
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa ja onnea kaikille uusille!

Nyt on yksi tuplavuoro ja iltavuoro takana, tänään vielä iltaan. Eilen oli vaan illalla jo niin huono olo että hyvä kun työt sai tehtyä.. Vaikka vähän väliä yritin jotain vähän syödä. Iltavuoron jälkeen olo vain paheni, mutta helpotti vähän kun sai läminta ruokaa, ainut vaan kun juuri mikään ei nyt maistu eikä pysty syömään normaalikokoisia annoksiakaan..

Ja Rakkaudesta äiti muistaa tänään sitten ottaa rauhasssa :)

murkku & pallero 7+3
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uudet ja onnea plussasta!!

Muffi: Mulla tulee maitoa myös. Imrtys lakannut vuosi sitten noin 10-11kk:n rupeaman jälkeen ja siitä asti tullut puristaessa kellettävää ja paksua kermaa. Nyt plussan jälkeen on tissit ilmeisen hyvin muistanu tehtävänsä uudelleen, sillä kun nappasin niistä kiinni, lens kummastakin ihan kunnot maidot kaaressa triiskuen. :D Toivon ettei ala itekseen ainakaan vielä valumaan..

Huono olo tuli eilen hetkeksi ja yöllä heräsin kuvotukseen ja oon tosiaan koko ajan ihan jäässä ja väsynyt. Mutta ei se varmaan ihan viel oo edes pahimmillaan, että sitä odotellessa. :D
 
Hei ja tervetuloa kaikille uusille!

Eilen käyty varhaisultrassa ja siellä se pieni näkyi ja sydän sykki kovasti. Vastasi juuri viikkojansa eli 7+0 oli. Kai sitä pitäisi vaan alkaa yrittää luottaa, että olen oikeasti raskaana!:heart:

Rakkaudesta äiti: yritähän tänään ottaa rauhallisemmin! Toivottavasti vointi helpottaa ja särky ei enää palaa.

Oireista: moni on ollut huolissaan noista menkkatuntemuksista. Mullakin niitä on ollut ja oli viime raskaudessakin. Kohdunkasvu kyllä tuntuu, eikä se välttämättä muuta enteile kuin vauvan kehittymistä.

Maidon tulosta myös ollut puhetta. Itse lopetin imettämisen vuosi sitten kun esikoinen täytti 1v. Lopettamisen jälkeen ei ole tullut tippaakaan maitoa, eikä tule vieläkään. Rinnat on samalla tavalla arat ja kasvaneet kuin esikoisesta ja joskus viikoilta 20+ alkoi amitoa yöllä tulemaan tipoittain. Vähän pelottaa jo tuo imetys sillä mulla maitoa tuli todella paljon ja jos esim. kampaajan takia jäi yksi imetyskerta välistä nousi heti kuume ja rinnat meinasi tulehtua. En siis paljoa ollut kotoa poissa ja kun olin jostain syystä oli pumppu mukana.

Tervetuloa vielä uusilel ja toivottavasti muutkin saavat pian hyviä uutisia ultrista ym!

Birre86 ja nyytti 7+1
 
Birre86 Onnea ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Rakkaudesta äiti Toivotaan, että kivut hellittävät eivätkä tarkoita mitään ikävää. Tsemppiä jaksamiseen!

muffi mulla on kans jatkuvasti kuumeinen olo ja kasvojen iho arka, lämmötkin on kyllä korkeella, usein päälle 37

Pahoinvointi alkoi nyt sitten todenteolla ja paha olo on lähes koko ajan. En saanut yölläkään nukuttua, kun oli teki niin huonoa... olot huipentui nyt aamulla pöntön halaukseen... jihaa, ollaan ainakin kunnolla raskaana :D miehelle kyllä sanoin, että mä en tiedä, miten näistä työpäivistä oikein selviän. Onneks on vessa lähellä. Työkaverit kyllä kohta arvaavat, kun oon valkonen ku lakana ja ramppaan vessassa. Mulle uppoo parhaiten tällä hetkellä paahdettu ruisleipä, jonka päällä oivariinia, kinkkua, kurkkua ja tomaattia ja näiden lisäksi jogurtti ja hedelmät. Tavallista ruokaa en pysty nyt syömään ollenkaan. Olo alkaa muistuttamaan esikoisen odotusta. Tänään varmaan tulee postissa ne pahoinvointirannekkeet ja otan ne heti käyttöön. Toivottavasti auttavat, saa nähdä.. Viimeksi olot loppui kuin seinään viikolle 12 eli jos samaa kaavaa noudatetaan niin jäljellä kuusi viikkoa, kai sen kestää..

rockstone & mini 6+1 (7+4)
 
Mä pystyn syömään kunnon ruoasta lähinnä velliä ja soppaa! Muutoin vauvasosetta ja hedelmiä menee. Jos joskus toiste on raskaana niin mielellään en ole töissä tätä alkuraskautta. Ehkä mammalomalla vaikka :D

Mun pitäisi ens viikon viikonloppuna lähteä tyttökaverien kanssa laivalla Viroon yöksi, ajattelin mennä kun en mä tahdo himassakaan olla vaan parempi se on käydä ulkona ja nähdä ihmisiä. Mutta saas sittenkin nyt nähdä... kai ne kaverit arvaavat jo nytkin että mikä on tilanne, kesällä menty naimisiin enkä ole kaupungille hetkeen lähtenyt. Ei se varmaan ketään haittaa että on yksi joka jättää ryypiskelyn väliin ja keskittyy lähinnä kaikkiin halpoihin kauneushoitoihin 8) Mutta sitten tämä olotila, kiva se on kesken kasvohoitoa yökkäillä. Känniset laivallakin arveluttaa ja ravintoloissa syöminen, eikä yksin omissa oloissaan salaa pahoinvoiden kuin mikäkin friikki. Tai sitten pysyttelen hotellihuoneessa ja tilailen safkat sinne, "jee".

Mikäli yhtään osaan tätä hommaa laskea, tänään käynnistyi viikko 8!
 
Heräsin aamulla zeppeliinin kokoisena! :eek: Aivan jär-kyt-tä-vä turvotus! Ja jos aikaisemmin olin huolissani, että rinnoissa ei tunnu mitään, niin nyt tuntuu... siltä, että ne tulee 2 minuuttia ennen mua huoneeseen. Tsiisus.

Silti kahvi menee alas ja aamulla on vaan vähän sellainen pala kurkussa -fiilis. Menin sitten ostamaan sellaisen digitaalisen raskaustestin ja sain 3+ viikkoa niin kuin pitikin. Kyllä, ne pitää mua hulluna tuolla pikkukylän apteekissa, jossa naama on tullut tutuksi.
 
21.6/Vaelimerkki/22/2/K-SKS

Täällä ilmottautuu kanssa yksi odottaja !

Raskausoireita on jonkun verran. Palelua, väsymystä, nenän hajuherkkyyttä(kakkavaipan vaihto on superyök nyt. Ja roskis. Ja kalan haju. :$)
Tissien arkuutta kanssa. Imetys lopeteltiin kesällä ja puristaen tulee maitoa. Enemmissä määrin toivottavasti sit vasta myöhemmin. Edellisessä/ensimmäisessä raskaudessa alkoi puolen välin tienoilla toisinaan paita kastua... :D

Neuvolaa en ole vielä varannut, josko ens viikolla kokeilis soitella sinne päin. Tällä kertaa en taida yrittääkkään päästä kunnalliseen varhaisultraan, viimeksi ultrasivat neuvolassa joskus rv 7.

Pahoinvointia odotellen...

Vaelimerkki & mysteeri
 
Täällä kanssa ilmottautuisi eilen plussannut. Ihan alussa ollaan eli nyt 4+0. Listalle tiedot 25.6./wilma79/33/2/?.

Hiukan pelottaa, koska ennen esikoista on takana kaksi keskenmenoa ja niistä toinen varhainen. Tämä plussa tuli toisesta yrityskerrasta ja esikoista tehtiin ihan tekemällä yli vuosi. Nyt siis on tjottailtu ja ihmettelen edelleen, että se plussa tuli. Mutta tämä on siis ihan salaisuus vielä kaikille :) piti vain joillekin päästä jo kertomaan :D
 
Onnea ja tervetuloa Babyfever1 ja Vaelimerkki!

Onnea myös Birrelle ultrakuulumisista, Nyt voi pikkuisen jo huokaista!

Mä lopettelin myös imetyksen kesällä, enkä ole sen kummemmin tissejä näplännyt kuin parin viikon jälkeen piti tilkka pumpata, tuntui olevan jotain paakulla tai tukossa. Kerran on tullut nyt se herumisen tunne, mut mul oli kylmä niin kai se enempi liittyi siihen. Mun tissit ei kyllä viel ole älynneet, et mitään olis meneillään, mut tais siihen viimekskin mennä viikkoja.

Tämmöstä ärsyttävää hiljaiseloa täs vietellään, oikein miltään ei tunnu missään. Pientä vatsajomotusta välillä ja unta riittäis. Ja naapureilla menee varmaan kohta hermot jatkuvaan vessan vetelyyn... Mut mieluummin näin kuin pönttöä halaillen, kaikki sympatiat teille pahoinvoiville!

Kiukkuinen mä kyllä olen. Pyrin puremaan hammasta ja pysyttelemään omissa oloissani kun oikein jurppii, mut kyllä mies silti saa osansa mäkätyksestä ja pikaräjähtelyistä. Mua itteeni ärsyttää, kun en kykene hillitsemään ja käyttäytymään. Sit mä itkeskelen kaikelle, tosin oon herkistyny ihan ylipäätään esikoisen synnyttyä.

Ja pää ei toimi. Ei yhtään. Kai se on tää väsymys, ehkä parantelenkin sitä hetken tässä sohvalla, pirpanakin meni unimaan.

-Nemi 5+4, kai...
 
Moikka ja tervetuloa kaikki uudet plussanneet! Aivan mahtava porukka täällä .)
Mulla olo on aika sama kun viimeset kaks viikkoa. Paleltaa ja hiukan väsyttää ja mahassa välillä tuntuu "jotain" ja tissit pingottaa ja aristaa.
Edelleen mietin tuota varhaisultraa kun mulla on tullut pari kertaa ihan hitusen punertavaa vuotoa ja olen tietty aivan kauhuissani että tässäkö tämä nyt oli. Vaikka tiedän että voi valua paljonkin ja olla ihan ok. Taidan kuitenkin kääntyä sille kannalle että menen tsekkaamaan tilanteen..eli huomenna soitan.

Tänään 6+1

Mustikka
 

Yhteistyössä