Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Hellurei ! :)

Ei täällä meilläkä kyllä mitää varhaisultraa saa eikä mitää lappuja lähetellä kotii..
Tänää oli taas aamul pahaoloo.. Ja nyt "repii" mahaa tuolt oikeelta puolelt :( Ei kiva. Ei siis taas ollenkaa hyvä ole ollut tämä päivä tähä mennes, isäntä parka :LOL: .
Onneks pääsee hää koht töihi lepäämää :LOL: .

Ois vrk takan ilman tupakkaa ja yllättävän hyvin menny... Mitä nyt eilen illal pinna oli hyyyyvin kireel... Ei auta ko jankkaa itelle et pienen parhaaks :)
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83
Voi onpas täällä paljon taas kaikenlaista! paripäivää olen ollut reissun päällä ja nyt taas kovasti luettavaa :) pitää perehtyä niihin tässä iltasella..
aamulla unohdin tässä hommaillessani syödä aamupalaksi muuta ku jogurtin ja mehulasin niin nyt näyttäs et tännekkin ois tissikivun kaveriksi laskeutunut närästys ja pahoinvointi.. kerran tässä koneella jo yökkäsin ja sit äkkiä leivän laittoon.. NAMII!! :D Mut katsotaan jos pysyis aisoissa, ku muistais syödä ne aamupalat.

täällä meinaa alkaa jännittämään ku maanantaina olis varhaisultra. meen yksityiselle sellainen ku kaarina vehkaperä pitää torniossa ja oulussa äitiysneuvolaa. oiskohan sama mistä täällä on jo pariin otteeseen keskusteltukkin??? hinta ei oo ku 50 euroa. kävin hänen luonaan kun sain keskenmenon tarkastuttamassa itseni ja tuohon 50 euroon sisälty kaksi käyntikertaa :)

Eli maanantaina jos kaikki hyvin niin annan sit tarkempia sairaala tietoja tonne etusivulle..

mistä tulikin mieleen että voisiko sen aina päivittäessä lisätä tähän keskustelun jatkoksi?? minusta tuntuis jotenkin, että olis helpompi seurailla laskettuja aikoja ja ihmisiä, kun ei aina tarvis käydä etusivulla?? oisko ideaa??

Emppuli ja Bebe 6+3 :heart:
 
siis joo eli ei :LOL: ihan kivahan se on tuoki. mut tarkotin tuota etusivua missä lukee kesäkuun kullannuput ja on toi kuva ja tiedot meistä kaikista.. osasinko nyt selittää paremmin :)

vaikka tässä itsetuumailujen jälkeen hoksasin että eihän meitä tänne enää tietty kovin montaa mahu ku kuu vaihtuu :D oisko ne nää raskaus hormoonit jotka nyt jyllää eikä täsä tajua mistään mitään :headwall:

joten unohtakaamme kaikki mitä minä sanoin :LOL: ja naurakaa hyvät naurut jos vaikka piristi jonku päivää :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä en tajua mistään mitään mutta koitanpa olla miettimättä! Viikon verran mun mielestä elämä oli suorastaan helvetillistä pahoinvoinnin kanssa. En osaa edes kuvailla kun mun päivät on yhtä kokousta että mitä paskaa se on ollut. Mutta tänään on hyvä olo! Ja mä söin lounaaksi pihvin, ja oli edelleen hyvä olo, söin jopa jonkun pienen makean päälle! Mitä ihmettä. Ois kiva jos pysyttäisiin tässä olotilassa mutta samantien tietty tuli vähän hermostunut olo että minkäs ihmeen takia mulla muka voisi olla hyvä olo ja että kaikki olisi samalla hyvin?

Noo, täällä on eka neuvola ensi viikolla. Ekasta ultrasta en osaa sanoa mitään ennenkun kysyn sitten sieltä neuvolasta.

Naene 8+3

Muokataan vielä sen verran että miksi mä olen jonkun laskurin mukaan 7+3 ja jonkun toisen sitten 8+3 viikolla? Ihan kiva kun neuvolat sun muut on niin myöhään että tässä kerkeää vaikka kuinka paljon luulla ja tehdä väärää etenkin kun ensimmäistä odottaa. En mä tiedä millä viikolla mä olen niin annan olla toistaiseksi laskemiset :D

Muokkaus nro2 :D jos ensimmäinen raskausviikko ei ole mikään 0-viikko vaan laskeminen aloitetaan ihan ykkösestä, viikkoja on käsin kalenterin avulla laskettuna 8. Jos eka viikko on 0+jotain, viikkoja on 7. Helpottaisi kyllä jos tästäkin olisi ohjeita jossain.
 
Viimeksi muokattu:
Naene Jos meet vau.fi ja sieltä lasketun ajan laskuri ja laitat viim. kuukautisten mukaan laskuriin päivän niin mulla se heittää neuvolan laskuihin +1 eli sillä pitäisi saada aika hyvin laskettua oikein. Ultrassa tuo sitten tarkentuu, kun arvioivat mittojen mukaan sikiön iän. Jos heittää paljon, niin sitten laskettua aikaa muutetaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Onnea raskaudesta kaikille uusille !

Täällä oireet jatkuu aika samanlaisina, suurimpina turvotus ja väsymys... Mihin kyllä oman osansa tuo esikoisen vaikea viime yö. Syykin on tässä tän päivän aikana selvinnyt, tuo raukka on sairastunut räkätautiin. Vielä ei taida olla kuumetta, en kylläkään ole mitannut, kun ei kovin kuuma ole ollut. En kyllä yhtään ihmettele, jos iltaan mennessä nousis.

Mitenkäs, onko muita painosta stressaajia ? Mä jaksan jo tässä vaiheessa murehtia, että mitä jos se paino nousee aivan hirvittävästi... Vauvahan se on tärkeintä, pitää muistaa syödä että itse jaksaa ja vauva kasvaa, mutta... Mä en vaan voi mitään sille että toi painonnousu asia on mun mielessä.

Mun ruokahaluni on myös kadoksissa, ainot varmasti alas menevä on ruusunmarjakeitto. Ei vaan tuu kunnolla nälkä, eikä meinaa maistua kun koettaa kumminkin syödä.

Vitamiinejakin kävin ostamassa. Minisun Mamaan päädyin, ja onneks päädyin ! Mä oon ihan superhuono nielemaan tabletteja, yökkään tosi herkästi. Näissä on kalvopäälyste, eikä tabletti oo kovin suuri. Kuva tabletin koosta on purkin kyljessä, niinkuin joku kerkesi aiemminkin jo kertoa.

nelHM Tsemppiä. Koetat unohtaa ton huonon ultrauskokemuksen ja nauttia raskaudesta. :) Harmittavaa kyllä, että tommosia puoskareita osuu kohdalle...
 
Mäki ilmottaudun tännekin. LA netin laskurien mukaan 25.6.13 paikkeilla. Neuvolaan en vielä varannut aikaa, jos sitten ensi viikolla tai jo huomena jos töissä on aikaa. Oireina on mahan kipuilu, melkein kuin menkkakipuja mutta ei kuitenkaan aivan niin pahoja. Viime yönäkin heräsin kipuun ja nälkään :D oli pakko käydä jääkaapilla. Eipä oo ikinä ennen tarvinnu yöllä herätä syömään, toivottavasti tästä ei tuu tapa.

25.6.13/Piimis/24/1./SATKS

Viikkojen laskutavasta en kans oo päässy ihan selvyyteen, mutta vau.fi:n mukaan 4+4 :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: häpimama
Emppuli83 Onneks ollaa kaik yhtä fiksui :LOL:

Vaelimerkki Mie en sinänsä ressaa tuosta painosta mut kyllä se mieles käyny ko nyt alkupaino melkee 8 kiloa enemmän ko oli muista joten.. Kui iso sit kesäl oon :D Ekast mul tuli 9kg ja tokast ja kolmannest sen 12kg. Mut siis kuitenki nyt ihan normi ihmisen mitois, aikasemmin ollu kovin laiha.

Nyt on taas pari tuntii ollu sellai olo jotta taitaa tuo posliini tuolta huudella vielä tänään... Joten ei muuta ko lepimää...
 
Huoh, tuntuu niin vaikealta uskoa todeksi tätä raskautta, kun oireet on niin vähäiset tai oikeastaan olemattomat. Tai siis tuntuu, kun näitä palstoja lukee, että oireita on jo vaikka miten varhaisessa vaiheessa. Itse tod. näk. noin viikoilla 5+4, eikä pahemmin oireista oo kyllä tietoa. Päätä välillä vihloo, hiusten lähtö on tosi runsasta, välillä mahassa menkkamaisia kipuja. Aamulla jos yskii, meinaa tulla yökkäys. Muuten voin paremmin kuin hyvin. Testejä haluais tehdä ihan koko ajan :D Eka neuvola vasta 8.11. ja siellä on ultrauslaitteet. Sitten varmaan vasta pystyy uskoa todeksi. Meillekin lähettävät neuvolasta jonkun hyvinvointikyselyn ennen ekaa käyntiä.
 
Miltä raskauspahoinvointi tuntuu? Mä oon kuvitellut sen olevan sellaista, kun ei ole syönyt kunnolla ja nälästä tulee niin heikko ja huono olo, että etoo ja oksettaa. Mut nyt mul on koko päivän ollut sellainen olo, että oisin syönyt jotain sopimatonta, tai että olis vatsaflunssa tulossa. En välittäis mistään taudeista nyt, kiitosta vaan...

Hirveesti taas uusia nimiä, onnea ja tervetuloa kaikille tasapuolisesti!

Nemi (5+5) muoks, sori, 5+6 ja huomen poksutaan!
 
Viimeksi muokattu:
Mun kesäkuun kullannuppu on poissa.. :'( eli mut saa poistaa listasta...
Ultrattiin tänään ja sielä ei ollut mitään.. Surullinen olo on, mutta eiköhän tämä tästä.. Ja harmittaa et miksi se lääkäri edes sanoi maanantaina niistä vuodoista että kaikki on hyvin, vaikkei voinut tietää? Noh elämä jatkuu.. Ja onnea ja tsemppiä teille kaikille ihanaisille sinne! :flower: Toivotaan että mä plussaan pian taas ja pääsisin tänne odottajien puolelle..
 
susupala voi ei! Mä olen niin pahoillani ja tiedän miltä susta tuntuu.. Nyt annatte kummatkin aikaa surulla ja usko pois kohta plussan uudelleen. Minullekin lääkäri sanoi keskenmenon jälkeen että limakalvot ovat nyt parhaimmillaan ja tässä nyt ollaan kaksi kuukautta keskenmenosta ja raskaana taas. Tiedän että eihän nämä sanat tietenkään nyt mitään auta.. Mutta voimia! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Suuret pahoitteluni susupala! :'( Miksi näitä pitää tapahtua. : /

Itse olen ihan huolesta lamaantunut omien vuotojeni takia etten osaa edes oikein mitään kommentoida kenenkään keskusteluihin. Enkä sitten taas, jos tämä tästä... Toivottavasti ymmärrätte naiset.
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
susupala Voi ei:hug: Paljon jaksamisia. Toivottavasti pääset pian takasin:heart:

Emppuli Ihanaa ja onnea nopeasta plussasta:heart:
Mää en oikeen tajunnut kyllä sun ajatusta tuossa ekassa enkä kyllä tokassakaan viestistä:LOL: T: täällä vasta aivot narikassa onkin:LOL:

Mä en muista enään mitä mun piti kommentoida:eek: Mun on pitänyt tänäänkin monesti kirjottaa tänne ,mutta mä oon niin sairaan väsynyt energia menee siihen kun kahtoo tuota taaperoa ja siivoukseen ei oo energiaa sitten jäljellä:ashamed:
Voi kun tää väsymys jo loppuis:( Harmittaa kun en pitänyt esikosta mitään kirjaa millon esim.pahoinvointi ja väsymys loppu:/


sitten viellä olisin semmosta halunnut kysyä...noista ikävistä uutisista niin haluatteko,että nimi pävitetään listan loppuun? Ite en ehkä sitä suosi...mutta kommenteja mitä mieltä ootte. Toivotaan,että kukkaan niitä ei enään saa.



muffi ja hippo 6+5:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Voimia susupala!

Just kun mä eilen mietin, että meidän pino on säästynyt suru-uutisilta pienistä vuodoista huolimatta. Niitä on kuulemma jopa noin joka viidennellä, ja silti kaikki menee hyvin, mut kyl sitä vaan itsekin olis suunniltaan huolesta, vaikka olis miten pieni tuhru. Voimia siis kaikille näiden pelkojen kanssa painijoille! Ja niinhän sitä pelkää itse kukin, vaikka kaikki olis hyvin.

Ärsyttävä olo, ihan ku ois kuumettakin. Nytkö tää alkaa?
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Minäpä taisin tajuta Emppulin punaisen langan! Tarkoitti varmaan, että pinon päivitys pysyisi täällä keskustelujen lomassa mukana, kuten kuumepuolella kai yleensä on tapana. Eli että pino päivitettäisiin aina tänne keskustelun lomaan, eikä etusivulle. Silloinhan sen voisi kuka tahansa päivittää myös itse.

Mä oon kuitenkin sitä mieltä, että pidetään tiedot ajantasalla vain tuolla etusivulla, ja kukin halutessaa joko merkkaa oman viestinsä loppuun omat viikkonsa, tai jos ei itsekään pysy niissä mukana, niin eikös tännekin saa liittää allekirjoitukseen tickerin, eli tollasen automaagisen laskurin?
 
Voi susupala, ei löydy sanoja... :hug: paljon voimia jaksamiseen ja toivottavasti saat pian uuden plussan!

Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut plussista :flower:

Mun raskauspahoinvointi tuntuu tismalleen samalta kuin paha kankkunen sillä erotuksella, että voin syödä heti pöntön halauksen jälkeen. Tänään on ollut vähän helpompi päivä, kun ei ole tarvinnut kuin aamulla moikata posliinia ja loppupäivä on mennyt vaan välillä yökätessä.

Painosta en sinänsä ole huolissaan, kun lähtöpaino on viitisen kiloa alle edellisen raskauden lähtöpainon. Mutta huolestun kyllä jos se alkaa hälyttävästi nousta ja sitten kyllä aion tarkkailla syömisiäni. Nyt pahoinvoinnin aikaan ei kyllä herkut maistu. Mutta tää iltaturvotus on jotain aivan järkyttävää. Kaivoin jo mammahousutkin jalkaan : /

Mun mielipiteeni on, että etusivulle voitaisiin laittaa "surun kohdanneet"-lista. Kyllähän sitä asianosaiset voivat sitten ilmoittaa, jos eivät sinne nimimerkkiään halua. Toivotaan nyt, että huonoja uutisia ei tulisi enää kenellekään...

Mä innostuin tuosta ticker-ideasta ja kävin askartelemassa itselleni sellaisen. Tein tämän nyt omien laskujen mukaan, vaikka neuvolan laskut on 10 päivää edellä. Maanantaina varhaisultrassa sitten selviää, vaihtuuko/vaihdetaanko virallista laskettua aikaa.

rockstone & mini 6+3


*muoks. lisäsin nyt viikot myös numeroin, koska ticker päivittyy koko ajan
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susupala
Susupalle paljon jaksamista :hug: Ei ole kiva juttu :'(

Painonnoususta: Minä pelkään sitä! Joka raskaudessa tullut se 20 kg, ja se on kamalaa olla sellanen sotanorsu. Siitä voi jo pahoin eikä jaksa mitään. Johtuneeko siitä sitten, että liikuntakiellot yms. sellaset ollu joka raskaudessa ja edellisessä jopa rv 24 alkaen...?

Pahoinvoinnista: Mulla se on ainakin ihan kalmalaa! Yrjö ei lennä, mutta sitä enemmän pyörii tossa huulilla :x. Töissä ollu ihan kamala päivä tuon pahoinvoinnin kanssa! Siihen maximaalinen väsymys ja alamahakivut, niin olipa kivaa! Onnesk on vkl vapaa, mä nukun!!

Nelli ja pötky 6+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: susupala
voi ei susupala=( voimia kovasti <3
mä tein tänää vielä digitestin joka näytti raskaana 3+ niinkuin pitääkin,nyt viikot 5+1..illalla on välillä huonoa oloa tai ns.pala kurkussa..sit muutamat hajut on alkaneet ällöttää,kuten makkara,bensa ja mun mutsin hajuvesi..yhhyh
evamaria82 5+1=)
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
panonnoususta: mulla on yleensä laskenut vaan paino alkuraskaudessa mutta sit rv 20+ alkanut nousta rytinällä niin että lopputulos esikoisen raskaudes +22kg,tokasta tuli vaan 10kg kun kuntoilin hulluna koko raskauden ja kaikki kilot putoskin jo synnärillä ja kolmannesta tuli +20kg jotka oli tosi hankala saada pois ja just kun olin saanu nää kilot pois ni oon taas raskaana =P mulla on lähtöpäino 48/(153cm) mutta eiköhän se ole loppuvaihees taas reilu 60kg...=) raskausaika on ihanaa kun silloin "saa " syödä reippaasti =)
 

Yhteistyössä