* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Ihan kaikkia viestejä en ehtinyt ajatuksella lukea, mutta pakko ottaa kantaa, koska menee niin läheltä tämä aihe stressaamisesta tai huolettomuudesta.

Ekassa raskaudessa en tosiaankaan osannut varoa mitään (muuta kuin kiellettyjä ruokia...). Enkä huolehtia mistään. Raskausdiabetes ja -myrkytys tuli. Niitten kanssa vain elettiin, kun pakko oli. Onneksi en tajunnut (vaikea ehkä uskoa, mutta alaa liippaava korkeakoulututkinto on taskussa:whistle:) lukea näitä viestiketjuja, uskoin rauhoittelevaa neuvolatätiä, joka ei tehnyt riskeistä numeroa. Kertoi faktat, millä voin asiaan vaikuttaa. Terve tyttö syntyi.

Tokassa raskaudessa luin palstoja ja olin paljon analyyttisempi omaa oloani kohtaan. Yritin vain keskittyä niihin neuvoihin eli terveisiin elämäntapoihin, joilla pystyn itse vaikuttamaan asioihin. Huolta tunsin ja toivoin, että jos kerrankin saisin kokea normiraskauden ja lähteä kotoa sairaalaan synnyttämän. Ihmeekseni raskaus meni ongelmitta ja terve tyttö syntyi.

Tässä raskaudessa olen miettinyt kaikenlaisia kauhukuvia, mutta pahoinvoinnin määrä on ollut niin suuri, että kaikki energia on mennyt arjesta selviytymiseen. Pahoinvoinnin vuoksi tunteet ovat olleet tasaisen nuutuneet, ei pääse huoli, raivo ja tuska pintaan. Ei myöskään ilo, riemu ja nauru. Psykologisoimalla voisi sanoa, että kroppa suojannee psyykettäni. Toisaalta yritän kovasti pitää järjen ääntä kuuluvilla ja olla etukäteen murehtimatta asioista, joille ei voi mitään.
Toisaalta sehän tässä niin raskasta on, että suurimmaksi osaksi ei voi vaikuttaa, miten asiat sujuvat. Nöyräksi vetää.

Musta täällä saa panikoida aiheesta ja aiheettomasti. Täältä saa lohdutusta ja erilaisia näkökantoja.
Neminkan kanssa olen samaa mieltä, että turha paniikinlietsonta on syvältä, eikä sillä saavuteta mitään. Otin aikoinani nukkumisasentotutkimuksen esiin juuri sen vuoksi, että netin mielestä raskaana oleva ei voi toimia "hyvän äidin" tavoin. Jos kaikki muut on hyvin, niin viimeistään pikkurillin asento vaikuttaa vauvan älykkyyteen. (viimeinen lause on siis VITSI!)
Varmasti kaikki meistä on nämä vauvat halunneet ja niihin älyttömän kiintyneitä ja toivoo vain parasta itselleen ja toisilleen.

Jep, mutta pakko palata sorvin ääreen.

Tuulentytölle vielä paljon jaksamista. Kaunko niissä tuloksissa kestää, että saat tietää, onko sulla vasta-aineita?
 
Mä kysyin toista neuvola-aikaa varatessani pitääkö miehen tulla mukaan mutta ei ole pakko kuin vasta kolmannella käynnillä. Tulee kyllä myös toisella kerralla mutta en ollut varma sopiiko aika hänelle. Mä en jaksais kyllä mitään voimavaralässytystä, jos se on sen kolmannen käynnin tarkoitus. Mieluummin niitä peräpukamia :) (siis teoriassa, ei itsellä).

LittleOne Mullakin on toi mahan kasvun odotus mielessä koko ajan, lähinnä siksi että nyt kun ultraan on vielä 1,5 kk aikaa niin saisi varmuuden että masukki on elossa. Sen takia siitä koko ajan vouhkaan.

Tilasin Raskauskeijusta ja Pepinosta yhteensä melkein 400 eurolla mammavaatteita :ashamed: Kahdet äitiysfarkut, masutuubin, pari paitaa ja kevättakin. Mulla noi farkut kinaa vatsasta vaikka kohtu ei olekaan esillä mutta se työntää noi makkarat esille. Noissa kaupoissa oli bootcut-lahkeisia farkkuja. *Vieläkin isompaa mahaa odotellessa*
 
Siitä nukkuma-asennosta. Väittäisin, että nukkua saa ihan kuinka päin vaan, jos saa nukuttua. Itselläni ei-selällään -aika koittaa kohta puolivälin jälkeen, kun selinmakuulla alkaa huimaamaan (normaalia toisille, loppuraskaudesta jopa sf-mitan ottaminen on ongelma ja ultrat ja sykkeen kuuntelut on tehty kyljellään). Vaikka enpä näytä enää liiemmälti nukkuvan selällään kuitenkaan, mahallaan nukkuminen taisi jäädä vaistomaisesti jo ennen plussaa. Mulla on supersupistusherkkäkohtu ja se alkaa supistella, jos siihen kohdistuu vähäisintäkään painetta (tuottaa ongelmia alushousuvalinnasta alkaen), siksi en kai mahallaan ole ollut.
 
Mä en oikeastaan halua ottaa tuohon stressaamis-asiaan muulla tavalla kantaa, muuta kun että _tuetaan toisiamme_. Kun meitä just on niin moneen junaan, toiset huolehtii enemmän, toiset vähemmän ja sitten vielä kaikki tuo ajatuksensa ilmi omalla henkilöhtaisella tavallaan. Kaikki ovat täällä palstalla juuri sen vertaistuen takia. Tuetaan ja ymmärretään, vaikka ei aina samaa mieltä oltaiskaan.

Tuulentytölle jaksamista parvo-tulosten odotteluun. Mähän tuolla aikaisemmin sain kunnon paniikit just tästä parvosta. Joka siis osoittautui Enterorokoksi, ONNEKSI! En tiennyt mitään parvon vaarallisuudesta, ennen kuin googletin esikoisen oireita. Mä olin silloin vielä niin alussa raskaudessa, että mitään hoitotoimia ei varmaan olis ollut tehtävissä. Mutta jokainen terve ja oireeton päivä vie meitä kohti turvallisempia aikoja. Tarkoitan tällä niitä yleisimpiä alkuraskauden uhkia, jotka vähenevät mitä pidemmälle päästään.

Ja mä taidan kuulua täällä vähemmistöön kun en yhtään odota isoa mahaa... Se tekee kaikesta niin pirun vaikeeta :) Ja voi että miten tekisi mieli mäkeen, viime talvenakaan ei montaa kertaa kerinny, kun esikoiselle ei ollu oikein hoitajaa. Ja nyt tää talvi menee tässä. Mä en siis uskalla lasketella, vaikka ei vielä isoa mahaa olekaan, mutta sen verran kovat voimat on kysessä jos ja (mun tapauksessa) kun kaatuu. Ettei vaan repeä mikään.

Mutta pakko vähän hehkuttaa, mulla alkaa viikon loma huomenna! Jaksaa tulla sitten välipäiviksi takas sorvin ääreen, kun saa nyt vähän lomailla :) Lupasin muuten osallistua yhdelle työreissulle kaks viikkoa ennen laskettua aikaa (sillä ehdolla, että se järjestetään tarpeeks lähellä mun synnytyssairaalaa) :D.
 
  • Tykkää
Reactions: Ruska79 ja Fatu
Tillukas: mulla muuten ihan sama ton selällään makaamisen kanssa! Puolen välin jälkeen ihan tuskaa kaikki tutkimukset huimauksen takia. Viimeinen ultra, joka on täälläpäin äitiysneuvolalääkärin käynnin yhteydessä noin 35 viikolla, oli ihan kamalin. Pyörryin monta kertaa, kun piti yrittää se ultraushetki olla aloillaan. :/

Nukun muutenkin kyljellään (ja siis tietysti oikeaoppisesti vasemmalla kyljellä!) :D

Hattiainen + tulokas 16+3
 
Koska meidän pino alkaa päivittää kuvia tuonne alkupuoliskon masukuvaketjuun? Oon kovasti jo odotellut, kun itsellä ei taaskaan ole oikein mitään näytettävää... Kuvaan kyllä joka viikko ja vertailen zoomilla kasvua. :D Ehkä pitäis kaivaa mittanauhakin esiin ja lisätä mahanympärys viikkokuvaan...

Täytyykin tarkistaa esikon odotuskirjasta, must se oli jotain näitä viikkoja, kun kohtu pullahti yhdessä yössä näkyviin..
 
Mulle selinmakuu vaikutti vasta ihan viimemetreillä, sikiön syke hidastui, mikä huomattiin neuvolassa. Olin jo mammiksella. Lisäks napanuora oli tosi lyhyt. Vauva syntyi täysiaikaisena, täyden kympin pisteillä, mutta oli reilusti alle 3kg. Voi johtua kyl geeneistäkin, edelleen laahaa kasvussa jäljessä ikätovereissaan ja moni 6kk nuorempi on häntä isompi... Tuosta kasvusta ja syömisestä mä sitten olen ottanut neuvolan tehotarkkailun takia stressin, vaikka lapsi on muuten terve kuin pukki.

Menipä hiukan sivuraiteille.
 
Tuulentytölle tsemppiä odotteluun!

Täällä on käyty niin kovin keskustelua vaikka mistä aiheesta ja niitä on kiva seurata ja lukea. Osaatte kyllä niin hyvin ilmaista itseänne ja mielipiteitänne tänne. Multa se ei onnistu niin olen jättänyt aika paljon kommentoimatta ettei tule väärinkäsityksiä.
:)

Edelleen olen siis laiska kirjottelemaan mitään ja käyn lähinnä työpaikalla tällä palstalla joten jos on kiirettä töissä en edes kerkeäisi kommentoimaan. Kotona en jaksa hirveästi koneella käydä joten viikonloppuisin en kerkeä lukemaan teidän juttujanne :/

(.) Täällä masu kasvaa ja melkein kaikille olen kertonut raskaudestani.
Eilen oli ultra ja niskaturvotus oli 1,5mm.(Verikokeisiin ei siis mennä)
Siellä pikkuinen vastasi viikkoja 12+5, omien laskujen mukaan siis 12+6. Elikkä menen
edelleen mun laskujen mukaan kun tiedän minäkin tasan tarkkaan milloin tärppäsi ja kiertopäivät on pidemmät kuin nlan 28kp mukaan.
Oli kovin vilkas ja aktiivinen tyyppi tuolla masussa eikä oikeen hyvää kuvaa saatu mukaan.
Tänään oli myös neuvola ja siellä kaikki ok, hb oli onneksi noussut kun viimeksi oli vain 115. Nyt oli 131.
Painoa tullut nyt neljä kiloa, lähtöpaino oli 58kg ja pituutta 159cm. (edellisestä raskaudesta tallessa vielä 4-5kg) Viime raskaudessa (tuulimuna) kerkesi tulla jopa 6kg. Esikkoa odotellessa tuli siis se 25/27kg. Yritän kyllä pitää tässä raskaudessa vähän tolkkua syömisissä ettei tulis tota 20kg... No nyt ei oikeen kerkeäkkään syömään niin paljoa ja koko aikaa. Pääsääntöisesti syön terveellisesti ja tavallista kotiruokaa. Mutta välillä ajan puutteen vuoksi "pitää hakea" jotain noutoruokaa, yleensä aasialaista :) Esim tänään meen kampaajalle niin kotia mennessäni haen miehelleni ja minulle annokset :kieh:
Kerran viikossa meillä on "sipsi ja dippipäivä" (esikoista oottaessa nlatäti ei tästä tykännyt mutta parempi kerran viikossa kun joka toinen päivä...) Karkkia ja suklaata tulee vähän syötyä melkeen joka päivä. Mutta ei kyllä montaa. Liikkumaan en kerkeä muuta kuin viikonloppuisin (entisenä himoliikkujana pidän näitä aikoja lepovuosina) Sitten kun lapset on vanhempia niin ehkä raaskin taas lähteä combattiin ja attackiin ja salille. (entisen intohimoni :D )

Mulla ei kummempia, kiitos että saan tänne kirjotella pitkiä kertomuksia ja kiitos vielä
jos jaksoitte sen lukeakkin. Kaikkea hyvää ja rauhallista Joulua ja joulunaikaa teille kaikille :heart: :heart:
:xmas: :xmas:

Terveisin Lilleri ja ylläri 13+0 Poks!
 
Mä tulin vain pikaisesti poksumaan ja omanapailemaan.

Huomenna sokerirasitus, tiedän jo nyt, että Jorviin joudun vuorokausikäyräilemään. Ongelmaksi koituu ennen aamua jano.. Puoli lasia vettä aamulla 12h paaston jälkeen. Juupajuu..

Painoa tullut ihan karseesti, en edes uskalla käydä vaa´alla.

Uusi makunystyröitä hivelä makunautinto: Haudutetut lihikset nakeilla. Jessus sentään, karpannut v.2003 lähtien ja moisia edes maistellut aikoihin. Nyt vaan en pysty olemaan ilman.

Mä en nyt ihan kaikkea kommentoi. Huumorilla pääsee pitkälle. ;) Ja annetaan kaikkien kukkien kukkia.. :)

Synnytyksistä. Ensimmäinen oli hätäsektio, siitä 1.2vuotta niin syöksysynnytin ilman kipulääkkeitä 5.3-kiloisen pojan. Kuopuksen kohdalla en kunnolla edes tuntenut supistuksia, jalka vaan puutui. Onneksi lähdin sairaalaan, poika oli ulkona vajaassa kolmessa tunnissa.

Ikäerosta. Meillä tosiaan lapset sitten 13v, 12v ja 9v. Pojat odottaa jo pikkuista, tyttö ei. Miehen lapset ovat hieman vanhempia ja heille kerrotaan jouluna.

MiiJane ja Helmi 14 <3
 
Viimeksi muokattu:
Heissuli vei :)

Äääh mulle iskee aina näin pari päivää ennen äippäpolille menoa ahdistus että jos jokin onki pieles..!! Typerääää!! To sitte pääsee taas kurkkimaa mitä mahan asukeille kuuluu.

To tulee myös muksut tänne ja saa niiden kans viettää reilu viikon <3

Juups.. olipaha omanapaista :LOL:

14+2
 
Musta tuntuu että oon ihan tunteeton tätä raskautta kohtaan :D Mulla ei ole mitään tunnesidettä tota sikiötä kohtaan, en puhu sille enkä muutenkaan mieti sitä minään henkilönä. Ei tullut ultrassa edes tippaa linssiin vaikka olihan se jännää kattoa toista siellä. Silloin olikin hetken aikaa sellainen "melkein" suhde siihen vauvaan :) Luulen kans niin kuin joku tuolla jutteli että pahoinvointi on turruttanut kaikki ylimääräiset tunteet aina stressaamisesta iloon. Keskittynyt vain siihen selviämiseen ja aika ajoin on ihan kiukuttanut koko juttu kun olo ollut niin pepusta.

Meijän "neuvolatäti" on vähän niin ja näin. Lähinnä ärsyttää ettei se puhu englantia jolloin multa jää väistämättä jotkut jutut ymmärtämättä eikä synny sellaista luonnollista jutustelua asioista. Senkään takia mun ei varmaan tule stressattua paljoa mitään kun oon ihan autaasti pihalla :D Meillä mies tulee jo ton kieliasian takia mukaan joka ikiselle neuvolakerralle. Tulis se varmaan muutenkin tai ei ainakaan ole esittänyt mitään vastalauseita. Meinataan käydä siellä tällä viikolla kuuntelemassa sydänääniä ja kysymässä noista vitamiineista. Täti sanoi että voidaan vaan tulla sinne jos haluttaa ilman mitään ajanvarauksia. Sitten jaksaa joulun yli tammikuun alkuun jolloin on taas virallinen käynti.

Käytiin muuten apteekissa kun halusin sellaisen nestemäisen yleisvitamiini yms. pullon. Asiakaspalvelija oli ehkä kolmekymppinen nainen, jonka kanssa tuli kans ihan tyhmä olo. Tuntu että se ei ainakaan koskaan ole ollut raskaana eikä tiennyt asiasta mitään. Kysyin vielä että ei kai tässä nyt ainakaan ole mitään huonoa raskaana olevalle mutta kotona tajusin että siinä on sitä hemmetin a-vitamiinia tietenkin. Halusin vaan jotain kun olo on vähän heikko ja olen syönyt niin kauan niin yksipuolista ravintoa.
 
Kertokaas te isotissiset mistä löytää tissiliivejä?! :D Kävin menkkahaukassa tänään ja koot loppui pääasiassa C-kuppiin joissain rumissa ja tylsissä mummorintsikoissa oli D-kuppikin... En sitten jaksanut muualle mennä kun hermo meni heti alkuun alennusmyynneissä rynnijöihin. Mulla ei enää nännit pysy sisällä nykyisisssä liiveissä :LOL:

Ja sitten haluan kommentoida sitä kissanpaskatautia niin en kyllä hitustakaan usko että sellainen tarttuu ellei syö sitä sairastavan kissan paskaa. Itsekin putsaan päivittäin hiekkalaatikon ja tässä vielä ollaan :)

Minun puolestaki kukin saa panikoida täällä niin paljon kun tahtoo, itsekin kuulun niihin panikoiviin :D Minusta on kiva että muut kannustaa niin itsekin tulee paremmalle mielelle ja saa asioihin aivan toisenlaisen ajattelutavan. Mielestäni se on juuri tälläisen keskustelupalstan rikkaus että täällä on kaikki erilaisia :) Ja turhahan tässä on enää mitään stressata, maailmanloppu tulee perjantaina ja kaikki kuolee kuitenkin :popcorn:

Ja lisäystä vielä sen verran että minulla on ensi kertalaisena kakkosneuvola vasta 15.1. En sitten tiedä vaihteleeko nämä kunnittain...
 
Viimeksi muokattu:
Pitäiskö mies ottaa mukaan neuvolaan kolmannella kerralla? :O miksi ihmeessä? Ajatus tuntuu oudolta, että siinä me sitte tönötetään. Mies tuijottaa lenkkareitaan ja murahtelee. Neuvolantäti selittää valkovuodosta ja peräpukamista. Ei jösses... Oon varmaan liian "minä ite" tyyppi. Tänäänkin kolasin auton ulos puolen metrin lumihangesta kun mies istu autossa sisällä. :D
 
Mulla on pienet b-kupin rinnat ja löydän hyvin h&m:stä liivejä, mutta olen huomannut myös ettei kovin isorintaisten kannata sieltä ehkä liivejä etsiä, siellä tuntuu olevan parempi valikoima pienirintaisille. Tai ainakin täällä meillä päin on.

Täälläkin on paino noussut, en viitti edes käydä vaa'alla kiusaamassa itseäni. Pääasia, että on hyvä olla eikä syömiset mene täysin överiksi!

Mitä sinne kuuluu Tuulentyttö? En usko, että Tuulentyttökään nyt mitään paniikkia sentään yritti lietsoa, kunhan vain kertoi mitä sieltä teratologisesta tietopalvelusta (taimikälie) oli hänelle sanottu :) Ja kuten muutkin ovat jo täällä todenneet, kyllähän tuosta parvorokosta oli aiheellistakin huolestua.

Muutenkin toivoisin, että täälläkin palstalla muistettaisiin, kuinka erilaisia ihmisiä me olemme, toiset huolehtivat enemmän kuin toiset, kaikki kokevat asiat eri tavalla. Ollaan suvaitsevaisia ja ymmärtäväisiä toisiamme kohtaan, vertaistukeahan me täällä olemme hakemassa. Varmasti tullaan jatkossakin olemaan eri mieltä asioista ja yhteentörmäyksiäkin saattaa tulla, juurikin koska kirjoitetussa muodossa voi olla vaikea ilmaista tarkalleen, mitä tarkoittaa ja toisaalta toinen voi ymmärtää tarkoituksen aivan väärin. Itse kovin huolehtivaisena luonteena ymmärrän sellaisen liiallisen huolehtimisen, mutta toisaalta ymmärrän, että kaikki eivät huolehdi niin paljon. Se on niin luonteestakin kiinni, miten ne asiat kokee ja miten asioihin reagoi.
Että peace & love vaan kaikille tasapuolisesti :heart: :D

Mä alan pikku hiljaa itse päästä omista peloistani eroon ja yritänkin kovasti tsempata itseäni positiiviseen ajatteluun, nyt olen hei jo toisella kolmanneksella ja vauvalla on kaikki hyvin! Kyllä sitä aina välillä käy mielessä, että mitä jos käykin jotain, mutta pyrin siirtämään ne ajatukset heti syrjään ja nauttimaan tästä ihanasta raskausajasta. Mutta vielä on hieman matkaa Neminka tuohon sinun positiiviseen ajattelutapaasi, siihen kuitenkin pyrin :D

No nyt mekin ollaan alettu vääntämään nimistä kättä miehen kanssa! Tosin mies antoi aika äkkiä jostain syystä periksi mun ehdotuksille, ei jaksanut väitellä :saint: Vaikka aivan varmasti noi mun ehdotukset ehtii muuttua vielä monta kertaa tässä matkan varrella..

Linneat 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ruska79
Ai niin, piti vielä kysellä mitä olette hankkineet miehelle joululahjaksi?

Mä yritin tilata mtv3 total + cmore -kanavapaketin, mutta taisi paljastua miehelle, kun mun oli pakko kysyä siltä että onko meillä antenni- vai kaapeliverkko.. :ashamed:
Ja sitten kun lopuksi tulostin tilauksen, niin se olikin tyhjä paperi, tuotteet-kohdalla ei lukenut yhtään mitään. Niin en edes tiedä, että tilasinko minä sen kanavapaketin vai en. Mikä pönttöpää :ashamed:
 
Linneat kiitos kysymästä, ihan ok tilanteeseen nähden. Tällä viikolla pitäisi saada tieto siitä, että mikä on sen pirun rokkotaudin tilanne meidän perheessä. Meillä on ollu niin rankka syksy, että nyt ois kyllä aika hyville uutisille. Oon henkisesti ihan finaalissa.

Mutta sain kivan viestin ihan ulkopuoliselta kirjoittajalta mikä piristi kummasti. Näitä juttuja lukee näemmä muutkin kun palstalaiset. Tänään otin ekat mahakuvat. Ei tätä voi oikein enää peitelläkkään.

Aijaa.com - 11459017
Aijaa.com - Rv13

Eka on makuulleen otettu, toinen seisaalleen. Rv 12+6 :) lisäsin ne myös tonne masukuvat viestiketjuun.
 
MiiJane Kiva nyt oli pakko ostaa lihiksiä! En kyllä haudutuksesta tiedä mitään mutta laitan mikroon. Katotaan syönkö enää toiste :D Mäki alkoitin ketokarppauksen viime vuonna ja kymmenen kiloa tipahti (normaalipainosta) neljässä kuukaudessa. Sitten tulin raskaaksi ja teki mieli pelkästään sipsejä ja appelsiinimehua... Ajattelin että se johtui siitä kun en ollut syönyt ollenkaan hiilareita ja sitten tuli mielihalut hiilareihin raskaudessa. No, muutama kilo tuli takaisin ja nyt kesän alussa aloitin taas, ja heti tipahti kilot siihen missä olivat alimmillaan. Sitten alkoi uuden asunnon remontti ja syömiset olivat sitten sitä kebab-sipsilinjaa... Mutta on hyvä tietää millä voi tiputtaa pari kiloa sitten kun haluaa.

Neuvolasta Luulin että siellä kolmannella käynnillä käsitellään parisuhdetta ja siksi mies on hyvä olla mukana :) Vai olenkohan nyt sekoittanut järjestyksen.

Miehen lahjasta Häpeän myöntää mutta en yhtään tiedä :( Yritin häneltä kysellä mutta ei hän mitään halua.

tuulentyttö Ihana massu sulla :)

Elba Changesta löytyy ainakin mulle rintsikoita. Mulla on ollut 70F käytössä, ostin 75F:n mutta se ympärys on vielä liian suuri, kuppi vois olla vähän isompi. Käsittääkseni siellä on K:hon saakka kuppeja mutta en sitten tiedä onko ne vaan suurille ympäryksille. Voi tietenkin olla että niiden postimyynnissä olis paremmin kokoja saatavana, Kampin myymälässä on ainakin aika suppea valikoima.

Muoks! Mä sekoilen urakalla! Vaihdoin nyt Ghangen Changeksi ja Naenen Elbaksi :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! :)

Täällä tulee nyt omanapaisesti ultra kuulumisia, olen niin pilvissä etten ole ikinä eläissäni vielä ollut... ;) Tätä päivää varten kanatti odottaa 3,5v tätä pienokaista! :heart: Eli nt-ultrassa kaikki hyvin ja kuten jo osasin odottaa oli pienempi eli vastasi viikkoja 12+0 ja laskettu aika siirtyi 2.7.! En vaan haluaisi hylätä teitä ja siirtyä heinäkuisiin, kun olette jo tuttuja... Haittaisko siis jos pysyn teidän ketjussa? Eihän sitä tiedä vaikka ottaa varaslähdön ja syntyy silti kesäkuun puolella! :D Pää-perämitta oli n. 6cm ja pään halkaisija 2cm... Pieni sintti, mutta silti niin vauvan näköinen jo! :heart: Kovasti halusi äidille ja isälle näyttää jumppaliikkeitä... Pyöri ja potki kuin mikäkin, piti ultraajan vähän aikaa odottaa, että saa mitattua ja rauhoittuihan se pieni lopulta! ;)

Siinä sitten ultratessa näkyi myös jalkoväli ja siellähän näkyi aikamoisest vehkeet! :LOL: Nyt sitten mulla ihan poikaolo! :heart: Vaikka näin alussa saattaa tytölläkin häpyhuulet olla turvoksissa ja mitään varmaa ei voi sanoa... Mutta kyllä ne oli aika paljon turvoksissa jos sieltä tyttö on tulossa niin selvä pikku "tappi" siellä oli...:LOL: Sisko meinasi ettei hänen tytöillään ole tässä vaiheessa näkynyt siellä mitään! :)Saapa nähdä sitten rakenneultrassa, joka on muuten 20.2. Sinne asti pitäisi jaksaa odottaa... Niskaturvotus oli 1,5mm eli vähän ja suhdeluvuksi saatiin 1:6700 vauvasta eli ei aiheuta meille jatkotutkimuksia...

Ja täällähän POKSUTAAN ei 13+0 vaan 12+0! :heart: :D
 
Tuulentyttö Aivan ihana massu sulla! :heart: Voi kun ite ootan, että tuollein pyöristyisi... Nyt lähinnä vaan makkarat nousseet ylemmäs...;) Mahaa odotellessä kävin sitten ultran jälkeen ostamassa ekat äitiyshousut ja pari paitaa! :) Piti vähän fiilistellä, kun näki pikkuisen...:heart:
 
Uskaltautuiskohan sitä jo listoille:

25.6. / iitu85 / 1. / SatKS

Olen kirjoitellut tuolla keskenmenon kokeneiden ketjussa. Menneisyyteni on sen verran surullinen, että en ehkä osaa oikein samaistua teidän muiden odotukseen. Onhan se tietysti joskus ihan kiva jakaa sellaisia normaaleja pelkoja noiden omien peikkojen lisäksi.

Nopeasti ne faktat:
Vauvakuumetta 1/2010 alkaen
11/2011 kkm rv18
1/2012 kkm rv8
5/2012 kkm rv10
6-9/2012 pään jäähdyttelyä ehkäisyn kanssa

Nyt tärppäsi heti ehkäisyn jätettyä ja plussasta saakka olen piikittänyt klexanea. Lääkäreiden mukaan siitä saattaisi olla jotain apua, mutta varmuutta ei ole.
Lisäksi saan kammottavia verivuotoja, jolloin noin minuutissa tulee saman verran verta kuin kuukautisten runsaana päivänä koko päivän aikana. Näitä verivuotoja mulla on ollut noissa kolmessa edellisessäkin keskenmenneessä raskaudessa.

Normaalisti en pahemmin asioita stressaa, mutta raskaus on jotenkin eri asia. Lapsettomuus-peikko on kasvanut sen verran suureksi, että pelkään lähes kaikkea normaalista raskaudesta poikkeavaa. Onkin ollut ihana avautua tuolla km-kokeneiden odottajien ketjussa. Porukka on siellä niin tsemppaavaa, että usein murheeni puolittuu kun pääsen sen jakamaan muiden kanssa.

Tänään oli nt-ultra ja vielä oli mahassa kaikki kunnossa. :heart:
Se olikin jo viides tai kuudes ultra tässä raskaudessa. Seuraava kontrolliultra 3vkon päästä, toivottavasti ennen sitä ei tapahdu mitään normaalista poikkeavaa, että joutuis lähtee tarkistukselle.

Jos kaikki sujuu mallikkaasti, niin ehkä aktivoidun myös tällä pastalla niiden normaalien raskauspelkojen ja -ilojen kanssa :)

iitu 13+0
 

Yhteistyössä